2.2. Оцінка тенденцій впровадження концепції маркетингу відносин у сільськогосподарських підприємствах
Маркетингове дослідження функціонування сільськогосподарських підприємств Волинської області у розрізі товарної, цінової, збутової та комунікаційної політики дало змогу прослідкувати позитивні тенденції у розвитку рослинницької галузі. Проте, у контексті маркетингу відносин виникає необхідність оцінки загальних передумов впровадження даної концепції у сільськогосподарських підприємствах.
Зважаючи на відсутність необхідних обліково-аналітичних даних щодо розвитку маркетингової діяльності виробниками сільськогосподарської продукції в цілому та аспектів формування відносин між суб’єктами агробізнесу зокрема, виникає потреба у зборі первинної інформації анкетним способом, щодо виявлення основних закономірностей формування та розвитку маркетингу відносин серед підприємств, які спеціалізуються на вирощуванні сільськогосподарської продукції.
Генеральна сукупність анкетного опитування складається із діючих сільськогосподарських підприємств Волинської області без врахування фермерських господарств та державних підприємств, кількість яких у 2011 році становила 353 агроформування різних організаційно-правових форм. З огляду на мету дослідження, а саме: вивчення передумов впровадження даної концепції у сільськогосподарських підприємствах області, вважаємо за достатнє включення до вибірки не менше 10 % від генеральної сукупності.
Формування вибіркової сукупності опитуваних формувалась шляхом поєднання кількох методів, а саме:
- групового методу, який полягав у розподілі генеральної сукупності підприємств на групи у межах окремих районів області;
- методу концентрації, який передбачав формування вибірки всередині кожної із вищевиділених груп із врахуванням найбільш суттєвих ознак її елементів;
- методу квот, який полягав у виділенні певної кількості опитаних серед підприємств, які географічно сконцентровані у межах окремих районів.
Вся работа доступна по Ссылке