Заходи для забезпечення підвищення фінансового потенціалу адміністративно-територіальних одиниць
Особливої актуальності питання прогнозування фінансового потенціалу адміністративно-територіальних одиниць набуває у зв’язку з ухваленим 2000 року Закону України «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України». В ньому чітко вказується, що саме прогноз, у разі економічного і соціального розвитку як держави загалом, так і її окремих адміністративно-територіальних одиниць, виступає засобом наукового обґрунтування вибору тієї чи іншої стратегії та ухвалення конкретних рішень органами влади щодо регулювання соціально-економічних процесів [160].
Підґрунтям для прогнозування рівня фінансового потенціалу адміністративно-територіальних одиниць об’єктивно слід обирати статистичну інформацію про їх функціонування в попередніх періодах.
Ухвалення конкретних управлінських рішень щодо підвищення рівня фінансового потенціалу адміністративно-територіальної одиниці потребує не тільки визначення резервів його розвитку, а й розробки та реалізації як у поточний момент, так і особливо на майбутнє, конкретних заходів з активізації їх залучення.
Очевидно, що процес розвитку фінансового потенціалу адміністративно-територіальної одиниці стосується соціально-економічних явищ, для яких рекомендується використовувати статистичні методи прогнозування, результатом котрих є очікувані в майбутньому значення його характеристик [47].
Об’єктивно розвиток соціально-економічних процесів в Україні відбувається не тільки в постійно змінних умовах, а й, що особливо важливо враховувати, в умовах невизначеності.
Для одержання найбільш точних результатів прогнозування така ситуація вказує на доцільність застосування адаптивних моделей. Їх відмінність від інших прогностичних моделей полягає в тому, що вони відображають поточні властивості ряду характеристик і до того ж здатні безперервно враховувати еволюцію їх динаміки.
Класичною метою адаптивних методів прогнозування є побудова економіко-математичних моделей, що можуть самі корегуватися і які здатні відображати змінні в часі умови функціонування об’єкта дослідження, враховувати інформаційну цінність різних членів (показників) часової послідовності і надавати достатньо точні оцінки майбутнім членам [85, с. 4].
Ще однією перевагою використання саме адаптивних моделей є достатність для їх використання невеликого масиву статистичних даних для здійснення короткострокового прогнозування.
У цьому разі розмір статистичного масиву інформації для прогнозування розвитку соціально-економічних процесів, до яких відноситься і проблемна область цього дослідження, залежить від стану відкритості й періодичності висвітлення її в офіційних джерелах, що не завжди забезпечуються на достатньому для інших методів рівні.
Тому важливо зазначити, що в умовах мінливості соціально-економічних, нестійких політичних і бюджетних процесів в Україні можливе тільки короткострокове прогнозування фінансового потенціалу адміністративно-територіальних одиниць з використання саме адаптивних моделей.
До таких моделей відноситься модель Брауна [89], яка дає змогу здійснювати прогнозування значення певного показника з динамічного ряду з урахуванням вказані вище особливостей.
Вся работа доступна по Ссылке