У нас уже 17884 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 


Труба у творчості російських композиторів

Розглядаючи музичне життя в Україні, ми не можемо обминути творчість російських композиторів- класиків вже тому, що, як уже згадувалося, Росія та Україна багато сторіч були єдиною державою, і цілком природно, що творчість російських митців не могла не вплинути на розвиток українського оперного і симфонічного мистецтва. Само по собі зрозуміло, що твори російських композиторів - класиків постійно виконувалися в Україні і багато з них стали хрестоматійними. На їхньому виконанні виховалось не одне покоління музикантів, у тому числі і трубачів.

Для становлення і розвитку національного духового виконавства особливо важливою й плідною була творча діяльність видатних російських композиторів ХІХ-ХХ сг. - П.Чайковського, М.Римського-Корсакова, І.Стравинського, Д.Шостаковича, С.Прокоф’єва та ін.

Кожен з них багато експериментував, досліджував, вивчав і сміло вводив духові інструменти у свої твори, дехто сам грав на духових інструментах. В їх творчості, зокрема, максимально використовувались технічні і динамічні можливості труби - цього яскравого за звучанням і героїко-драматичного за характером інструмента.

Одним із перших, хто широко використовував можливості вентильної труби, був П. Чайковський. У симфонічних творах, операх і балетах цей інструмент він вводив, як правило, в епізодах найвищого емоційного напруження. До найбільш характерних таких прикладів можна віднести вступ до 4-ї симфонії, завершення фіналу 5-ї симфонії, усі кульмінаційні моменти в 6-й симфонії, а також у симфонії “Манфред”, увертюри і вступи (інтродукції) до опер, усі па-де- де в балетах і т.д. Не менш майстерно композитор використовував ще одну чудову сторону багатих можливостей труби, а точніше її різновиду - корнета. Так, м'яке, оксамитове звучання хоралів у вступі до “Франчески да Ріміні”, у фіналі 1-ї частини 6-ї симфонії, ніжне соло у вальсі з 1-го акту “Лебединого озера” та багато інших фрагментів демонструють розмаїтість ліричних граней цього надзвичайного інструмента. І нарешті “Неаполітанський танець” із «Лебединого озера», “Шоколад” із “Лускунчика, соло з “Італійського капричіо” - маленькі шедеври, в яких яскраво розкриваються віртуозні можливості хроматичної труби, блискуче використані автором.

Велику увагу трубі в своїх творах приділяв М.А.Римський-Корсаков - сміливий експериментатор- практик і автор теоретично - узагальненої праці

“Основы оркестровки”, видатний майстер оркестрування. Композитор досконало знав, зокрема, трубу, яка в його творах є неодмінним учасником музичних кульмінацій, драматичних епізодів, величних оркестрових tutti. Яскравим прикладом цього може служити “Хід князів” з опери “Млада”. Коли слухаєш цей епізод, навіть не дивлячись на сцену, уявляєш собі мужню ходу воїнів, блиск щитів і шоломів, сліпучі б ліки сонця на поверхні бойових панцирів.

Ще одним показним прикладом ефектного використання віртуозних можливостей і тембрових якостей інструмента може бути партія першої труби в оркестровому епізоді “Січа при Керженці” з опери “Сказання про невидимий град Кітеж Ламані гармонічні фігурації у дзвінкому стакато труби викликають образи жорстокої сутички, дзвону бойових мечів. До речі, партія труби в цьому творі - одна із найскладніших в оркестровій літературі. Та й взагалі, майже в кожному оркестровому творі Римського-Корсакова ми знаходимо виразне соло труби, як-то: у вступах до опер “Казка про царя Салтана”,“Золотий півник”, у симфонічній поемі “Шехеразада” тощо.

При виконанні його творів від трубачів вимагається легкість і гнучкість звуку, а також спроможність вільно володіти подвійним і потрійним стакато.

В своїх творах Римський-Корсаков часто використовував альтову трубу, як наприклад, в опері «Садко» .

Широко використовував трубу О.Глазунов. Виразне звучання цього інструмента приваблювало композитора і в симфонічних творах, і в балегах, як, зокрема, пишні фанфари в балеті “Раймонда” . А одну зі своїх кращих мініатюр “Листок з альбому” композитор написав для труби solo в супроводі фортепіано. Ця п'єса наповнена щирою теплотою і лірикою.

 

Вся работа доступна по ссылке  http://mydisser.com/ru/catalog/view/32355.html

Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2024. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.