У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 


Креативність у структурі професійної компетентності

На сьогодні в науці накопичено значний матеріал у галузі виявлення, обґрунтування та розвитку професійно значущих якостей спеціаліста (Б. Г. Ананьєв, С. Д. Максименко, В. С. Мерлін, В. Г. Панок, К. К. Платонов, Б. О. Федоришин, Н. В. Чепелєва). У роботах ряду авторів (К. О. Альбуханова-Славська, Л. С. Виготський, І. С. Кон, Г. С. Костюк, А. Маслоу, К. Роджерс) значну увагу надано питанням розвитку особистісних якостей у зв’язку з професійним становленням спеціаліста, зокрема й творчого складника професійної майстерності. На думку Л. Б. Єрмолаєвої-Томіної [82], О. В. Морозова [155], Н. І. Пов’якель [183], А. Маслоу [147; 276] та інших дослідників, продуктивна творчість у будь-якій сфері діяльності є результатом оптимального співвідношення індивідуальних особливостей та соціально значущих інтересів. Таке співвідношення є основою для професійної придатності як успішного поєднання об’єктивних вимог та суб’єктивних особливостей.

Базуючись на працях О. І. Бондарчук, Є. П. Варламової, Р. С. Гуревича, Н. В. Кузьміної, В. О. Моляка, В. А. Семиченко, С. Ю. Степанова [25; 43; 70; 118; 153; 208], можна констатувати, що мета підготовки спеціалістів безпосередньо пов’язана з досягненням професіоналізму як обов’язкового складника підготовки спеціалістів різного рівня.

„Компетентність” – складна інтегрована якість особистості, яка дозволяє здійснювати діяльність загалом. Завдяки компетентності людина може вирішувати й типові завдання, і проблемні, які виникають у різних життєвих ситуаціях та сферах діяльності на основі отриманих знань, освіти, досвіду. Українські вчені (О. В. Овчарук, О. І. Пометун, О. Я. Савченко) вважають, що компетентність – це своєрідний комплекс знань і вмінь, необхідних для ефективної професійної діяльності: уміння аналізувати, передбачати наслідки професійної діяльності, використовувати інформацію. Компетентність пов’язується із кваліфікованістю, обізнаністю, авторитетністю, це загальна якість, що формується в особистості під час навчання та базується на отриманих знаннях, досвіді, цінностях та здібностях. Професійна компетентність митця – це здатність до ефективного здійснення своєї професійної діяльності, володіння необхідною сумою знань, умінь і навичок, що визначають сформованість його готовності до мистецької діяльності та особистісних рис митця як людини загальної та професійної культури, високої моральності, розвинутого естетичного смаку та сприйняття краси.

Однією зі складових частин формування професійної компетентності студентів уважається креативність. Тобто в сучасних соціально-економічних умовах актуальним виявом професійності стає здатність особистості до активної, творчої, комунікативної діяльності. Креативність у цьому випадку проявляється у творчому пошуку, у взаємодії (спілкуванні), у здатності зацікавити, захопити, в оперативності, нестандартному рішенні традиційної проблеми.

Професійна компетентність – це певний психічний стан, що дозволяє діяти самостійно й відповідально, оволодіння людиною здатністю й уміннями виконувати визначені професійні функції (А. К. Маркова) [146], професійна готовність та здатність суб’єкта праці до виконання задач та обов’язків щоденної діяльності (К. О. Абульханова-Славська) [1]. В. Ю. Кричевський визначає її як сукупність певних ознак: наявність знань для успішної діяльності; усвідомлення значущості вказаних завдань для майбутньої професійної діяльності; набір операційних умінь; володіння алгоритмами вирішення професійних завдань; здатність до творчості у вирішенні професійних завдань [189].

Креативність – це обов’язкова якість майбутнього митця й, відповідно, виникає питання про її місце в системі професійної компетентності.

На розвиток та динаміку креативності, професійну готовність майбутніх спеціалістів впливають такі умови:

  • існування методики максимального розвитку здібностей того, хто навчається з урахуванням його особистісних якостей;
  • підвищення рівня зацікавленості студентів в отриманні високоякісної конкурентоспроможної освіти;
  • використання форм творчої співпраці в навчальному процесі та позааудиторній професійно орієнтованій діяльності.

Ми дотримуємося думки, що професійна компетентність починає формуватися в навчальній та позанавчальній діяльності у виші й пов’язана зі здатністю особистості до креативності.

 

 

Вся работа доступна по ссылке  http://mydisser.com/ru/catalog/view/15072.html

Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.