Быстрый переход к готовым работам
|
Формування інноваційної стратегії підприємства для удосконалення якості виробництваРозвиток будь-якого підприємства неможливий без вироблення ним стратегічних напрямків своєї діяльності, що ґрунтовані на нововведеннях, тобто є інноваційними. Стратегія розвитку підприємства базована на використанні науково-технічних досягнень у сфері організації, техніки і технології; ця стратегія спрямована на забезпечення спроможності підприємства використовувати комплексні інновації. Досягнення високої якості продукції у значній мірі залежить від працівників, їх професійної підготовки, фізіологічних та емоційних особливостей, тобто йдеться про суб’єктивні фактори, які по-різному впливають на розглянуті вище фактори. Від професійної підготовки людей, зайнятих проектуванням, виготовленням та експлуатацією виробів, залежить рівень використання технічних факторів. Якщо у процесі функціонування технічних факторів роль суб’єктивних слабшає, оскільки на цій стадії він відбувається з використанням сучасних техніки і технологій, які максимально звільняють технологічний процес від участі людини, то в організаційних факторах суб’єктивний елемент відіграє вже значну роль, особливо стосовно форм і способів експлуатації виробів. Важливість суб’єктивних факторів підтверджує поширена серед виробників думка про економічну вигідність поліпшення якості. При цьому якість визначають як соціально бажану мету, але її вплив на підвищення рентабельності вважають незначним. Пояснюється це недостатньою обізнаністю виробників, які допускають такі помилки: 1. Вища якість обходиться дорожче. Це – найпоширеніша думка щодо якості. Але новий погляд на механізми створення якості та процеси виробництва показав, що висока якість не завжди коштує дорожче. Важливим є розуміння, яким чином забезпечується необхідний рівень якості продукції на сучасному виробництві. Розвиток наукових досліджень і розширення дослідних розробок може забезпечить значне підвищення якості продукції. Одночасне вдосконалення виробничих процесів може привести до значного зниження собівартості.
Правдива оцінка виробників найімовірніше покаже, що їхнє керівництво не спроможне забезпечити ці дуже важливі вихідні умови на більшості робочих місць. І замість того, щоб шукати винних працівників, керівникам необхідно вивчити слабкі місця своєї системи управління.
Виробництво продукції і послуг супроводжується витратами на виробництво та обслуговування. Основною перешкодою розробки і впровадження досконалих систем управління якістю була думка, що виробництво продукції високої якості визначається значним збільшенням витрат. Якість продукції на підприємствах хлібопекарської галузі має гарантувати споживачеві задоволення його запитів, надійність продукції та економію витрат. Такі властивості формуються на всіх етапах і ланках виробничої діяльності підприємства. Разом із цим утворюється вартісна величина продукту, що характеризує згадані властивості від планування розробок продукції до її вживання. На етапах проектування, технологічного планування, підготовки та освоєння виробництва доцільним є впровадження функціонально-вартісного аналізу (ФВА). Це – метод системного дослідження функцій окремого виробу або технологічного, виробничого, господарського процесу, структури, орієнтований на підвищення ефективності використання ресурсів шляхом оптимізації співвідношення між споживчими властивостями об’єкта і витратами на його розроблення, виробництво й експлуатацію [39, с. 172]. Основними принципами застосування ФВА для підприємства хлібопекарської галузі є:
Мета функціонально-вартісного аналізу полягає в розвитку корисних функцій об’єкта за оптимального співвідношення між їхньою значущістю для споживача і витратами на їх здійснення, тобто у виборі найсприятливішого для споживача і виробника, якщо йдеться про виробництво продукції, варіанта вирішення задачі про якість продукції та її вартість [65, с. 89].
Вся работа доступна по ссылке |
|