Быстрый переход к готовым работам
|
Концептуальний підхід до дослідження кон’юнктури транскордонних ринківНа сьогоднішній день в економічній науці мають місце різні теорії та концепції функціонування регіональних ринків, починаючи з основ теорії розміщення виробництва і сфери обігу на початку ХІХ ст. і закінчуючи розробкою концепції геомаркетингу, інституційної та інших концепцій у 70-90-х роках ХХ ст. [167, с.17]. Всі вони містять відмінності, пов’язані із багатогранністю досліджуваного процесу чи явища, оскільки кожна з них виходить з відповідних цілей і завдань дослідження, що окреслюють основні методологічні підходи і досліджувані аспекти даної проблеми. Проте, на даний час у вітчизняній науковій літературі відсутня методологічна база оцінки кон’юнктури власне транскордонних ринків, в силу специфіки та новизни самого поняття, що підтверджує актуальність та необхідність проведення досліджень у даному напрямку. В зв’язку з цим, нами у складі робочої групи відділу проблем ринкової інфраструктури та транскордонного співробітництва під керівництвом Мікули Н. А. були розроблені концептуальні підходи до дослідження кон’юнктури власне транскордонного ринку [27], в яких викладені специфіка, основні засади та принципи оцінки цього ринку. Кон’юнктуру транскордонного ринку досліджують з метою виявлення тенденцій функціонування транскордонного ринку та чинників, що впливають на розвиток конкурентного середовища в транскордонному регіоні [27]. Головна мета вивчення кон’юнктури транскордонного ринку – це визначити характер і ступінь його збалансованості, передусім співвідношення попиту і пропозиції по різні боки кордону. Хоча за класичним розумінням, будь-який ринок у своїй суті прагне до рівноваги попиту та пропозиції, проте вже сам факт існування транскордонного ринку і свідчить про необхідність наявності суттєвих диспропорцій певного роду потреб ( у товарах / послугах / капіталах / праці) по інший бік кордону, вигода від задоволення яких компенсувала б зусилля, пов’язані з труднощами перетину кордону. Аналіз можливих диспропорцій попиту і пропозиції характеризує конкретну ринкову ситуацію і має інформаційно-підтверджуючий характер щодо конкурентного середовища [167, с.19] для учасників, які діють на даному транскордонному ринку. До характеристик, які окреслюють ситуацію на транскордонному ринку, можна віднести [167, с.18]:
Для проведення ефективного дослідження з метою оцінки кон’юнктури транскордонного ринку нам необхідно визначити конкретні завдання, які ми саме класифікували наступним чином [27]:
Вся работа доступна по ссылке |
|