У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 


Сутність системи податкового контролю в Україні

Податковий контроль – це складова державного фінансового контролю. Від ефективності його здійснення залежить рівень виконання дохідної частини бюджетів та наповнення державних цільових фондів. Забезпечення виконання норм податкового законодавства суб’єктами податкових відносин здійснюється завдяки організації і проведенню контрольних заходів податківцями.  Їх результативність прямо пропорційно впливає на задоволення публічних майнових інтересів. Також виступає основним фактором активізації соціально-економічних процесів у країні та забезпечує функціонування податкової системи.

Механізм здійснення податкового контролю потребує особливої уваги у зв’язку з диспропорціями  між обсягами дохідної частини бюджетів і їх видатковою частиною. 

Теоретичні питання податкової політики, адміністрування податків та податкового контролю в Україні і за кордоном досліджуються значною кількістю фахівців, серед них  В. Андрущенко, М. Дем'яненко, Т. Єфименко, П. Лайко, В. Мельник, М. Мельник, В. Онищенко, Н. Прокопенко, В. Синчак, А. Чередніченко, Л. Тарангул, В. Тропіна, Л. Шаблиста [1-13] та інші. Вивчення їх праць дозволило виявити, що серед дослідників немає спільної думки передусім з вихідних понять податкового контролю та  системи його формування.

Недостатньо аргументованим є розподіл контрольних повноважень між державними контрольними органами, що призводить до дублювання і паралельних контрольних функцій, як наслідок − перевантаження платників податків перевірками. При цьому, значна частина податкових відносин залишається без контролю. Наявність цих невирішених питань потребують у ваги в частині  додаткових теоретичних обґрунтувань сутності податкового контролю та проведення  ретроспективного аналізу його виникнення.

Викає потреба, з урахуванням досягнень економічної науки та використання досвіду зарубіжної та вітчизняної практики [14-19], сформувати нову парадигму формування системи податкового контролю, яка відповідає сучасним вимогам та сприяє розв’язанню найбільш актуальних проблем функціонування податкової системи.

Досить значну частку модифікації податкового менеджменту на сучасному етапі складає модернізація системи податкового контролю.

Податковий контроль є об’єктивно необхідним, оскільки він забезпечує успішне виконання податковими органами прогнозних показників податкових надходжень шляхом запобіжних заходів  щодо небажаних явищ та корегування відхилень від визначених параметрів сплати податків. Висока ефективність податкового контролю є однією з умов підвищення ефективності податкового менеджменту. Дана закономірність  простежується на всіх етапах податкового процесу.

Найважливіші ознаки податкового контролю полягають у слідуючому:

- це важлива функція податкового  менеджменту та регулювання економіки і соціальної сфери держави;

- він сприяє дотриманню законодавчо визначених інтересів держави в процесі виконання дохідної частини бюджету;

- він призначений для реалізації податкової політики та створення умов стабільного розвитку соціально-економічних процесів;

- він охоплює рух податкових потоків;

- це складова частина, вид фінансового контролю, що здійснюється податковими органами;

- він забезпечує своєчасність та повноту податкових надходжень до бюджетів усіх рівнів.

Призначення податкового контролю як моніторингово-контрольної системи, полягає у забезпеченні виконання конституційного обов’язку зі сплати податків і зборів та оперативного реагування на відхилення у податковому процесі.

При формуванні нової парадигми податкового контролю в Україні необхідно розробити норми та стандарти організації проведення податкових перевірок  на основі узагальнення досвіду організації і діяльності податкових органів зарубіжних країн. При цьому виникає потреба при розробці даних стандартів врахувати аспект різних організаційно-правових засад створення підконтрольних  підприємств, специфіки діяльності окремих галузей.

Складовою основи ефективного податкового контролю повинен виступати своєчасний та якісний аналіз результативних показників здійснення перевірок.  Останні прямо пропорційно впливають виконання прогнозних показників податкових надходжень. 

Розвиток органів Державної податкової служби України (нині  Міністерство доходів і зборів України) супроводжується розвитком податкових інформаційних технологій. Дане Міністерство має розвинену регіональну мережу підвідомчих структур з великою кількістю учасників податкового процесу. Виникає потреба у створенні єдиної інформаційної системи, що дасть змогу включатися в електронний документообіг з Нацбанком України, кредитними організаціями і всією системою податкових органів і митних органів.

 Загальні умови досягнення ефективності організації податкового контролю в Україні, полягають на нашу думку, у:

- забезпеченні реальної прозорості податкового процесу;

- реалізації заходів, спрямованих на забезпечення підвищення ефективності податкового контролю, формування націленості на реалізацію пріоритетів розвитку економіки і задоволення соціальних потреб суспільства;

 - створенні ефективних механізмів взаємодії контролюючих органів, формування спільних баз даних та процедур обміну інформацією, забезпечення стабільності форм та механізмів податкової звітності;

- підвищенні гнучкості системи податкового контролю, в тому числі забезпечення її адаптивності до нових умов;

- впровадженні механізмів, які дозволяють у контрольній роботі враховувати принцип пріоритетності у податковому процесі;

- реалізації програм технологічного забезпечення системи податкового контролю, в тому числі впровадження сучасних інформаційно-комунікаційних технологій.

Серед заходів, що сприяють підвищенню ефективності податкового контролю, можна виокремити слідуючі: розробка показників, що характеризують результати контрольно-перевірочної роботи; впровадження нових підходів до формування кадрового потенціалу контрольних органів,  створення умов неможливості корупційних дій; усунення дублювання в діяльності підрозділів податкових органів, що здійснюють контроль, оптимізація їх функціональних структур, розширення кадрового складу в низових ланках ДПС за рахунок скорочення кадрів центрального апарату;  застосування домінант програмно-цільового функціонування діяльності податкових органів: підвищення рівня науково-методичного забезпечення діяльності податкових органів, включаючи і систему податкового менеджменту.

Прозорість податкового процесу можливо досягнути шляхом розширення обсягу регулярної інформації, яка надається органам податкового контролю та моніторингу, а також спрощення доступу до даних аналітично-інформаційних систем органів податкового менеджменту. Прозорість  підсилює відчуття відповідальності посадових осіб та веде до суспільного компромісу.

Поряд з цим, потребує вирішення   питання стосовно розробки методичних матеріалів планування контрольно-моніторингових процедур за участю різних установ та контролюючих органів та ініціалізація громадських обговорень найважливіших нормативно-правових актів у сфері обліку, звітності, аудиту, що сприятиме розумінню обліковцями запроваджених правових приписів.

Необхідно підвищувати гнучкість системи податкового контролю, забезпечення адаптивності до законодавчих змін та мінливості фінансового середовища, що характеризуються перманентними кризовими явищами, тобто формувати моделі девіантної поведінки учасників податкових відносин.

Реалії сьогодення вимагають впровадження прогресивних інформаційно-комунікаційних технологій на рівні всієї системи податкового контролю (автоматизація процесу планування документальних перевірок) та розробки методики попереднього, поточного та наступного аналітичного моніторингу.

Всі суб’єкти податкового контролю за наслідками здійснення контрольних процедур мають робити висновки щодо ефективності організації перевірочної роботи. Відповідно повинні бути розроблені методики, які б давали змогу органам податкового контролю реалізувати моніторингово-контрольні заходи та проводити необхідні аналітичні дослідження.

Вся работа доступна по ссылке

https://mydisser.com/ru/catalog/view/15079.html  

Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.