Быстрый переход к готовым работам
|
Тенденції результатів податкового контролюПодатковий контроль є важливою складовою податкової політики держави. Він спрямований на реалізацію виконання завдань з наповнення бюджетів усіх рівнів. Підвищення ефективності податкового контролю має істотне значення для економічного розвитку країни й суспільного добробуту. Неефективний податковий контроль негативно впливає на виконання прогнозних показників податкових сплат до зведеного бюджету країни, на вирішення питань, пов’язаних з фінансуванням закладів соціальної сфери, сприяє зростанню податкового боргу та ін. Звідси, дослідження стану, тенденцій результативності податкового контролю і визначення неефективних дій в процесі перевірочної роботи податківцями набуває актуальності. Проблеми контрольно-перевірочної роботи податковими органами досліджувалися як зарубіжними вченими так і вітчизняними: В. Мельник, Н. Прокопенко, В. Синчак, А. Чередніченко, М. [110-113] та іншими науковцями. Враховуючи модернізацію податкової системи, постійні зміни як у вітчизняній так і світовій економіці, виникає потреба в удосконаленні результативності податкового контролю. Податковий контроль, як і інші види державного контролю, здійснюється згідно з законодавством. До законодавчих актів, що регулюють здійснення податкового контролю, слід, в першу чергу, віднести Закони України «Про систему оподатковування» [97], «Про державну податкову службу в Україні»[98], «Про міліцію»[100], Податковий кодекс України, Бюджетний кодекс України [37], Кодекс України про адміністративні правопорушення [101], Кримінальний [102] і Кримінально-процесуальний кодекси [83] і т. ін.Незважаючи на те, що майже щорічно податкові закони суттєво коригуються і законодавці одну за одною закривають податкові лазівки, платники податків знаходять інші. Ця закономірність є об'єктивною, оскільки фінансово-господарські зв'язки у своєму розвитку випереджають процес удосконалення законодавства, що регламентує всі сфери розподільчих відносин, у тому числі і податкову. З позицій державної податкової політики життєво необхідно розкрити і зрозуміти саму суть податкових лазівок. При цьому варто врахувати, що загальний вплив податкового законодавства залежить як від спеціальних юридичних положень, так і від економічної, політичної та соціальної ситуації в країні [103]. Податкові органи, здійснюючи податковий контроль з приводу сплати податкових платежів платниками податків, представляють собою головну установу державної влади, яка забезпечує наповнення державного бюджету. Державна податкова служба України найбільша за чисельністю контролююча служба в нашій державі, де налічується майже 80 тисяч працівників. В країні функціонує понад вісімсот державних податкових адміністрацій та інспекцій [104].Зважаючи на те, що держава не виступає одноособовим розпорядником активів і пасивів суб’єктів підприємницької діяльності, на податківців покладено відповідальну місію стосовно забезпечення податкових надходжень до бюджету. Нестабільність економічної ситуації як у світі так і в країні вимагає від підрозділів податкового контролю удосконалення процедури планування та відбір платників до перевірки з використанням ризикоорієнтованої системи. З початку 2012 року до Зведеного бюджету надійшло понад 120,2 млрд. грн. платежів. Це на 11,5 млрд. грн., або на 10,5 відс. більше відповідного періоду минулого року. До державного бюджету сплачено 87 млрд. грн., бюджет додатково отримав 6,4 млрд. грн.. Надходження до місцевих бюджетів перевищили минулорічні на 5,1 млрд. грн (+18,1 відс.) та склали 33,2 млрд. грн. За 5 місяців 2012 року до загального фонду державного бюджету зібрано 83,3 млрд. грн. платежів, що контролюються Державною податковою службою. Це на 7,1 відс. більше, ніж у 2011 році. Планові показники виконано на 100,6 відсотка. У січні-травні цього року бюджет додатково одержав 483,9 млн. грн. У повному обсязі виконано завдання з податку на прибуток, акцизного податку з ввезених на митну територію України підакцизних товарів, частини чистого прибутку (доходу) державних підприємств, рентної плати за природний газ, що видобувається в Україні, та транзитне транспортування природного газу, збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ, збору за спеціальне використання лісових ресурсів та води, платежів за користування надрами тощо [105]. В табл. 2.1 відображено, яка частка податкових надходжень забезпечувалася за рахунок здійснення контрольно-перевірочної роботи.
Вся работа доступна по ссылке |
|