У нас уже 17884 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 


Методи адміністративної діяльності у галузі залізничного транспорту

Методи адміністративної діяльності у галузі залізничного транспорту, так само як і її форми, досить різноманітні. Проблему методів будь-якої діяльності можна розглядати з точки зору співвідношення більш загальних понять – мети та засобів її досягнення. У загальноприйнятому розумінні термін “метод” означає спосіб чи прийом здійснення чого-небудь. Виходячи з цього, під методами будь-якої діяльності слід розуміти способи, прийоми, засоби, які використовуються для досягнення поставленої мети і становлять зміст цієї діяльності [62].

В науковій літературі, методи адміністративної діяльності органів залізничного транспорту визначаються, як:

  1. цілеспрямований спосіб поведінки, набір дій та засобів, які повторюються і ведуть до вирішення завдань по охороні громадського порядку та громадської безпеки [14, с. 26];
  2. способи цілеспрямованого впливу на поведінку громадян, а також діяльність підприємств і організацій в інтересах забезпечення громадського порядку [13, с. 110];
  3. різноманітні засоби, прийоми і способи, за допомогою яких органи у галузі залізничного транспорту здійснюють вплив на суспільні відносини з метою реалізації своїх адміністративних завдань та функцій [44, с. 27].

Адміністративна діяльність органів залізнично-транспортної системи здійснюється за допомогою цілеспрямованого впливу суб’єкта діяльності на об’єкт діяльності, на волю людей. Вплив суб’єкта адміністративної діяльності на волю об’єкта здійснюється різноманітними прийомами, засобами, які іменуються методами адміністративної діяльності.

Отже, метод – це засіб практичного здійснення цілей, завдань і функцій адміністративної діяльності. Зміст методу дає відповідь на питання про те, яким чином найбільш раціонально можна досягти цілей адміністративної діяльності.

Методам адміністративної діяльності властиві такі риси:

  • методи виражають зв’язок суб’єкта адміністративної діяльності з об’єктом цієї діяльності;
  • методи – це засоби, здійснення керуючого впливу суб’єкта на об’єкт управління, вони є засобами упорядкування, організації процесів, що відбуваються у сфері адміністративної діяльності органів залізнично-транспортної системи, прийомами, за допомогою яких досягаються цілі діяльності; методи складають найбільш активний елемент в адміністративній діяльності органів залізнично-транспортної системи;
  • методи носять альтернативний характер.

Незалежно від змісту і спрямованості методам адміністративної діяльності властиві: організаційна форма, під якою розуміється вид впливу, тобто, управлінсько-розпорядчі розпорядження (наказ, вимога, дозвіл і т. ін.); характер впливу (безпосередній вплив, непрямий вплив за допомогою створення стимулюючих умов або умов, що обмежують); засіб впливу (одноособовий, колегіальний, колективний); характеристика (короткострокові і довгострокові); наявність тактичного і стратегічного характеру.

Методи в адміністративній діяльності органів залізнично-транспортної системи так само, як і в інших напрямах її діяльності, покликані забезпечити високу ефективність діяльності працівників органів залізнично-транспортної системи, злагодженість роботи, сприяти розвитку творчої ініціативи кожного співробітника.

Адміністративна діяльність органів залізнично-транспортної системи здійснюється за допомогою різноманітних методів. Методи доповнюють один одного, тому що кожний із них характеризується засобом реалізації загальних цілей адміністративної діяльності. Правильне розуміння єдності і взаємного зв’язку методів адміністративної діяльності, їх класифікація важливі для пізнання сутності й умов більш ефективного їхнього застосування. Основними методами адміністративної діяльності органів залізнично-транспортної системи є переконання і примус, тому що в реалізації будь-якої функції цієї діяльності є варіативність, співвідношення переконання і примусу. При цьому на першому місці виступає переконання, а потім примус. Таке співвідношення методів випливає із суспільної природи нашої держави, із відповідності її цілям і завданням, інтересам людини і громадянина.

Водночас, в адміністративній діяльності органів залізнично-транспортної системи переконання і примус виражаються в різноманітних варіантах, що дає підставу для виділення більш конкретних видів методів цієї діяльності. Так, за характером управлінського впливу виділяють організаційні методи (координація, узгодження, інструктування й ін.), психологічні методи (психологічне спонукання, мотивація, авторитет і ін.), адміністративні й економічні методи. Всі методи мають відповідати вимогам чинного законодавства за змістом, цілеспрямованістю.

У діяльності органів залізнично-транспортної системи, яка аналізується, найбільш важливе значення мають адміністративні методи. Вони характеризуються відносинами типу “влада – підпорядкування”, у них найбільш яскраво виражається управлінсько-розпорядча природа адміністративної діяльності органів залізнично-транспортної системи. Використання адміністративних методів дозволяє суб’єкту цієї діяльності прямо впливати на об’єкт діяльності. Проте, це не виключає наявність зворотного зв’язку при використанні адміністративних методів впливу.

За способом впливу адміністративні методи підрозділяють: на такі, які зобов’язують до вчинення визначених дій; що уповноважують вчиняти визначені дії; що заохочують до вчинення соціально корисних дій; що забороняють вчинення тих або інших дій. Адміністративні методи, які мають вольовий, зобов’язуючий характер, не можна ототожнювати з волюнтаризмом, свавіллям, адмініструванням, що, у сутності, є антиподами адміністративних методів. Практична діяльність працівників органів залізнично-транспортної системи показує, що їх робота із запобігання правопорушенням, здійснення та реалізації повноважень, виконується за допомогою цих методів. Методи переконання та примусу є універсальними методами адміністративно-правового управління і боротьби з правопорушеннями. Вони становлять систему засобів організуючого впливу держави (органу управління, посадових осіб) на свідомість і поведінку людей, є необхідною умовою нормального функціонування суспільства в цілому, кожного державного органу, об’єднання громадян, будь-якого процесу управління.

Згідно ст. 3 Закону України “Про залізничний транспорт” створення, реорганізація, ліквідація та визначення територіальних меж залізниць, призначення і звільнення їх керівників здійснюються рішеннями Кабінету Міністрів України за поданням Міністерства інфраструктури України. Повноваження, права та обов’язки залізниць визначаються Законом України “Про залізничний транспорт”, їх статутами [18]. Затвердження статутів залізниць здійснюється Міністерством інфраструктури України за погодженням з центральним органом виконавчої влади з питань економічної політики та Антимонопольним комітетом України.

 

 

Вся работа доступна по ссылке

https://mydisser.com/ru/catalog/view/17060.html  

Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2024. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.