Быстрый переход к готовым работам
|
Зарубіжний досвід адміністративно-правового регулювання відносин у сфері функціонування залізничного транспорту
Розбудова ринкових відносин вимагає змін у організації управління усіма видами транспорту і, зокрема, залізничним. Для визначення пріоритетів майбутніх змін в управлінні доцільним буде звернення до світового досвіду моделювання управління залізничним транспортом. Однією із сучасних світових тенденцій регулювання діяльності залізничного транспорту є поступовий відхід від сильного адміністративно-правового впливу на дану галузь господарства та поступова лібералізація управління ним. Слід зазначити, Н.М. Колесникова говорить, що в багатьох розвинутих країнах залізничний транспорт ще в середині ХХ ст. втратив свій монопольний стан у зв’язку із загостренням конкуренції між різними видами транспорту на ринку транспортних послуг з перевезення, яка сприяла зниженню конкурентоспроможності залізниць та зумовила необхідність проведення реформ з метою адаптації залізничної галузі до функціонування в ринковому середовищі [122, c. 289]. Так, зокрема, Г.Д. Ейтутіс зазначає, що частка пасажирських перевезень на залізничному транспорті в країнах ЄС на сьогодні складає усього 8 % [104, c. 7]. При цьому в різних країнах світу застосовуються різні моделі управління залізничним транспортом, а звідси – і відповідні методи адміністративно-правового регулювання. Про це свідчить міжнародна практика реформування залізничного транспорту, яка базується на двох основних концепціях-моделях: вертикальної інтеграції та вертикального розподілу [83, c. 3]. Необхідно відмітити те, що багато процесів внутрішньої (внутрішньоорганізаційної) управлінської діяльності (маються на увазі управлінські технології), що здійснюється державними та недержавними компаніями аналогічні і не залежать від форми власності об’єкта управління. Питання постає у тому, щодо яких сфер діяльності транспорту доцільним є управління, що здійснюється недержавними компаніями, а які потребують управлінської діяльності держави. Ключовим моментом при визначенні особливостей певної моделі управління є частка певної форми власності.
Вся работа доступна по ссылке |
|