Быстрый переход к готовым работам
|
Організаційно-правові передумови створення об’єднання співвласників багатоквартирних будинків в УкраїніТривалий час основні соціальні права людини і громадянина в Україні були предметом наукового дослідження, а саме: право на працю, право на житло, право на соціальне забезпечення тощо, що обумовлювалось, поряд з іншими факторами, відсутністю самостійної теорії основних соціальних прав та свобод людини і громадянина в системі прав та свобод людини і громадянина в Україні. З прийняттям чинної Конституції України основні соціальні права та свободи людини та громадянина в Україні набули самостійного характеру і одержали більш повне законодавче закріплення й гарантування. Але, на жаль, більшість із них певною мірою мають декларативний характер, основною причиною чого є невідповідність значної частини галузевого законодавства Конституції України [256, с. 3]. Розвиток ринкової, соціально орієнтованої економіки вимагає нових підходів до регулювання такої важливої галузі як житлово-комунальна, через яку реалізуються інтереси кожної людини. Нормативно-правове регулювання житлово-комунального господарства та благоустрою сприяє упорядкуванню діяльності суб’єктів у цій сфері, розвитку нових взаємовідносин між ними, про що свідчать прийняті останніми роками численні нормативно-правові акти, які забезпечують юридичне оформлення процесів удосконалення організації та діяльності зазначених суб’єктів. Нормативно-правовий акт – офіційний акт-волевиявлення (рішення) уповноважених суб’єктів права, що встановлює (змінює, скасовує) правові норми з метою регулювання суспільних відносин [256, с. 313-314]. Аналіз та класифікація нормативно-правових актів у галузі житлово-комунального господарства та благоустрою зумовлює їх правильне розуміння та ефективне застосування. Наявна законодавча база у зазначеній галузі визначається відсутністю певної системи, значна частина законів є актами непрямої дії і не регулюють достатньою мірою відносини у галузі [87, с. 10]. В основу класифікації нормативно-правових актів у галузі житлово-комунального господарства та благоустрою покладена класифікація нормативно-правових актів, запропонована О.Ф. Скакун [256, с. 316-317], відповідно до якої законодавство у галузі житлово-комунального господарства та благоустрою можна класифікувати за такими критеріями: а) за їх юридичною силою:
б) за суб’єктами законотворчості:
в) за суспільними відносинами, які вони регулюють: 1) нормативно-правові акти, які регулюють житлові відносини (Житловий кодекс Української РСР [67], Закон України „Про приватизацію державного житлового фонду” [236], Закон України „Про житлово-комунальні послуги” [168], Правила користування приміщеннями житлових будинків і прибудинковими територіями, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 8 жовтня 1992 р. № 572 [145] тощо);
г) за терміном дії:
д) за структурою:
е) за сферою дії:
Для характеристики нормативно-правових актів у галузі житлово-комунального господарства та благоустрою оберемо класифікацію за суспільними відносинами, які вони регулюють. Житлові відносини в Україні регулюються: Конституцією України [94], Житловим кодексом Української РСР [67], законами України „Про житловий фонд соціального призначення”[167], „Про приватизацію державного житлового фонду” [236], „Про Загальнодержавну програму реформування і розвитку житлово-комунального господарства на 2009-2014 роки” [70], „Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку” [224], постановами Кабінету Міністрів України „Про затвердження Типового договору про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій” від 20 травня 2009 р. № 529 [210], „Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги” від 01.06.2011 № 869 [169]; Постановою Ради Міністрів Української РСР і Української Республіканської Ради професійних спілок „Про затвердження Правил обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, і надання їм жилих приміщень в Українській РСР” від 11 грудня 1984 р. № 470 [197] та іншими. Так, у статті 47 та 48 Конституції України зазначається, що кожен має право на житло та достатній життєвий рівень [94]. Ці права знайшли своє закріплення у Житловому кодексі (ст. 1): „Відповідно до Конституції СРСР і Конституції Української РСР громадяни Української РСР мають право на житло. Це право забезпечується розвитком і охороною державного і громадського житлового фонду, сприянням кооперативному та індивідуальному житловому будівництву, справедливим розподілом під громадським контролем жилої площі, яка надається в міру здійснення програми будівництва благоустроєних жител, наданням громадянам за їх бажанням грошової компенсації за належне їм для отримання жиле приміщення для категорій громадян, визначених законом, а також невисокою платою за квартиру і комунальні послуги”
Вся работа доступна по ссылке |
|