У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 


Капітал торговельного підприємства як об’єкт фінансового стратегічного планування

Поняття «капітал» досить поширене як в економічній теорії, так і в економічній практиці.  Економічна сутність капіталу  полягає в  авансуванні його власником  різноманітних   ресурсів (грошових, матеріальних, трудових тощо), які в процесі своєї продуктивної взаємодії забезпечують зростання вартості та поліпшення добробуту власника капіталу. Враховуючи принцип єдиного грошового вимірника капітал в бухгалтерському обліку являє собою сукупність економічних ресурсів, виражених в грошовій одиниці, що використовується власниками для господарських цілей, зокрема з метою одержання доходу [69, c. 10]. Під капіталом підприємства розуміють фінансові ресурси підприємства, авансовані ним на формуван­ня активів, необхідних для забезпечення безперервної його діяльності з ме­тою максимізації прибутку [70, c.134].

Торговельний капітал – капітал у формі, властивій процесу звернення, тобто тій зміні форм, яка здійснюється за допомогою обміну (зміна речовини і зміна власника), отже, це – товарний капітал і грошовий капітал в протилежність продуктивному, тобто тій формі капіталу, яка обслуговує процес виробництва [71, c.51].

Питання управління капіталом підприємства пов’язують із проблемами корпоративного управління [72, c. 113]. Русак Д.М. здійснено кореляційно-регресійний аналіз залежності між концентрацією акціонерного капіталу у провідних українських корпораціях і ефективністю даного управління. Запропоновано форми та методи покращання фінансової звітності акціонерних товариств за рахунок забезпечення на українських підприємствах інформаційної відкритості та прозорості відповідно до міжнародних стандартів [73, c. 9].

Існують такі базові стратегії управління капіталом [74, с.252]: консервативна, метою якої є отримання дохідності вище, ніж по банківських депозитах за значно менших ризиків, ніж на ринку акцій; збалансована, де очікується отримання дохідності, що порівнюється з середньоринковою за найбільш ліквідними акціями, але з меншим ризиком; ризикова, де метою є отримання максимального приросту активів; індексна призначена для інвесторів, які мають за мету отримання інвести­ційного доходу з портфеля цінних паперів, сформованого на основі індексу.

Власний капітал - це залишковий інтерес в активах підприємства за вирахуванням його зобовязань.

Особливості управління капіталом визначаються організаційно-правовою формою підприємства. Формування статутного капіталу є першим етапом створення власного капіталу за рахунок внесків засновників підприємства, призначених для фінансування початку його діяльності відповідно статутних видів діяльності. Станом на 01.01.2012 р. у торгівлі; ремонті автомобілів, побутових виробів та предметів особистого вжитку  налічувалося 329555 підприємств (додаток А), у т.ч. товариство з обмеженою відповідальністю - 51,74%, приватне підприємство - 34,06%, акціонерне товариство - 1,82%, підприємство споживчої кооперації - 0,24%. Утім остання цифра не зовсім об’єктивно відображає роль споживчої кооперації у торгівлі.

З усіх підсистем кооперативного сектора в Україні споживча кооперація є найбільш структурованою і організаційно оформленою. Споживча кооперація в Україні - система самоврядних організацій громадян (споживчих товариств, їх спілок, об'єднань), а також підприємств та установ цих організацій, яка є самостійною організаційною формою кооперативного руху (ст. 111 Господарського Кодексу України) [75]. У сучасний період споживча кооперація об'єднує 579,9 тис. пайовиків [76].

У складі спілки споживчих товариств України функціонує 19,4 тис. об'єктів роздрібної торгівлі, в тому числі 14,6 тис. магазинів загальною торговою площею 1166,9 тис. кв.м. та 4,8 тис. закладів ресторанного господарства на 231 тис. посадкових місць. Із загальної кількості роздрібної торговельної мережі майже 75% розташовані в сільській місцевості України. Оптова торгівля  системи споживчої кооперації представлена  торговими базами  і  складами. Заготівельна галузь здійснює закупівлю сільськогосподарської продукції та сировини і нараховує близько 200 районних заготівельних підприємств, 924 заготівельних пунктів та 778 магазинів-заготпунктів.

Розглянемо особливості формування капіталу підприємств різних організаційно-правових форм.

Особливістю товариства з обмеженою відповідальністю  є поділ статутного капіталу на частки, визначені статутом, і забезпечення відповідальності по зобов’язаннях тільки власними активами. Учасники товариства, які повністю сплатили свої вклади, несуть ризик збитків, пов'язаних з діяльністю товариства, у межах своїх вкладів.

Приватне  підприємство функціонує на основі приватної власності юридичних і фізичних осіб.

Статутний капітал  акціонерного товариства формується за рахунок продажу акцій рівної номінальної вартості. У разі, коли ціна продажу акцій перевищує номінальну, виникає емісійний дохід.

 

Вся работа доступна по ссылке

https://mydisser.com/ru/catalog/view/39122.html  

Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.