У нас уже 17884 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 


Сучасні підходи до ціноутворення на пасажирські перевезення залізницями

У процесі переходу до ринкових відносин різні види транспорту України в контексті ціноутворення опинилися в нерівних умовах. Потужним конкурентом з пасажирських перевезень на 500–700 кілометрів для залізниць за кордоном подекуди є авіаційний транспорт, а в Україні – переважно автомобільний.

Природна монополія залізничного транспорту зумовлює державне регулювання ціноутворення на його послуги [118]. Підвищення плати за перевезення залізничним транспортом спричиняє не тільки зростання витрат у інших галузях народного господарства, а й збільшення через деякий час витрат самого залізничного транспорту [110].

Впровадження ПВПРС та поліпшення сервісу породжує збільшення пасажиропотоку в цьому напрямку, яке називають ефектом Морінга [326]. Щоправда, цей дослідник вивчав залежність пасажиропотоку від часу очікування пасажирів, але з часом тлумачення цього ефекту було розширене за рахунок включення до розгляду інших елементів сервісу. Збільшення пасажиропотоку виступатиме першою причиною для зростання доходів перевізника, а можливість підвищити ціну на покращені послуги – другою.

Встановлення цін на пасажирські перевезення є однією з головних функцій залізничного маркетингу. Було б правильно, якби ціноутворення стало прямим обов’язком відділу маркетингу, який допомагає органу, що встановлює тарифи [287, c.45]. Проте, якщо залізниця є вертикальною структурою, що знаходиться у власності держави, рішення часто приймаються на вищих рівнях і не враховують реального стану справ. Саме так відбувається і в Україні [68; 89].

В Україні встановлення тарифів на транспортні послуги залізниць є відповідальністю уряду. У теперішній системі «Укрзалізниця» ініціює зміни рівня цін з відповідним обґрунтуванням, а уряд схвалює або відхиляє цю пропозицію. Залізниця самостійно не може змінювати ціни, а конкретне перевезення може бути як збитковим, так і створювати необґрунтовано великий прибуток. [92, c.16].

Ціна перевезень, зважаючи на рівень доходів населення України, є важливою складовою СЦ послуг, які залізниці надають пасажирам. В цьому сенсі можна вважати некоректними згадки в літературі про «співвідношення ціни і цінності послуг», оскільки ціна є складовою СЦ (п. 1.1).

З відкриттям доступу до інфраструктури приватним компаніям-операторам або з виділенням у залізничному комплексі підприємств, що матимуть більшу свободу у встановленні цін на перевезення пасажирів, виникає проблема управління ціноутворенням на ринкових засадах. Так, впровадження в Україні руху нових швидкісних денних поїздів, виділення управління ними у спеціально створене підприємство, потребує розроблення маркетингових підходів до ціноутворення.

Ця думка ґрунтується на тому, що майже на всіх залізницях Європи послуги високошвидкісного перевезення  розглядаються як продукт вищого ґатунку, що повинен мати тариф, який відрізняється від звичної пасажирської плати. Зазвичай різниця в ціні сягає від 50 % до 100 % від стандартного тарифу.

Одначе, такі дані не можуть бути причиною встановлення надмірно високих тарифів, як це відбулося у травні 2012 р. на початку руху швидкісних двосистемних поїздів з Києва до обласних центрів. Слід враховувати співвідношення між середньою заробітною платою в країні та цінами на пасажирські перевезення. За цим показником залізниці України у порівнянні, наприклад, з Німеччиною, не є доступним видом транспорту.

Для початку зауважимо, що ЄС не рекомендує застосовувати країнам концепцію розподілу повних витрат і, натомість, покладається на конкурентний тиск, який обмежує тарифи. Значний вплив на ціни у швидкісних залізничних перевезеннях спричиняють також авіаційні лоукостери.

Залізниці та авіакомпанії у таких перевезеннях встановлюють ціни, виходячи із значущості для пасажира швидкості, з огляду на заощаджений ним час. Висока швидкість  пересування дає змогу здійснювати віддалені ділові зустрічі, що вимагають  прибуття та повернення  протягом одного дня, уникаючи тим самим  необхідності залишатись на ніч. Це додатково підсилює сегментацію ринку: для операторів високошвидкісних перевезень поширеною практикою є застосування диференційованих цін за часом доби. Пропозиція залізничних карток для конкретних груп пасажирів збільшує щільність перевезень, що мінімізує питомі фіксовані витрати. Така форма цінової політики стає дедалі більш поширеною в усій Європі. [92, c.12].

У якості головних факторів конкурентоспроможності залізничної пасажирської компанії визначають: час реагування на зміни ринкових умов; сервісні інновації та маркетингове ціноутворення [200], а у контексті даної роботи ці фактори поєднуються у предметі досліджень. Серед основних заходів маркетингового ціноутворення на залізницях виокремлюють: аналіз поточної ринкової ситуації та тенденцій її розвитку; розуміння структури витрат залізниць; одночасне використання витратних та ринкових методів ціноутворення. Як інструмент ціноутворення пропонується використовувати систематичні маркетингові дослідження ринку перевезень для: сегментації пасажирів; прогнозування пасажиропотоків; модифікації, варіації та інновації послуг; аналіз цін та послуг конкурентів [200].

На відміну від авіаційного транспорту, у Європі немає спільної бази пасажирських залізничних тарифів [340], тарифні системи, хоча й мають спільні риси, але істотно відрізняються одна від одної як за складовими, так і за їх рівнями. Інформація щодо тарифів доступна лише на національному рівні кожної країни чи, навіть, окремої компанії. Це ускладнює моделювання монетарної вартості проїзду, що стає актуальним, наприклад, під час виходу на ринок авіаційних компаній-лоукостерів. Ринок залізничних пасажирських перевезень у Європі характеризується значними відмінностями у системах тарифів країн та компаній [340].

З точки зору пасажира ціни на поїзд розрізняються залежно від: відстані, класу вагона, комфорту, сервісу у вагоні, швидкості, місця та моменту часу бронювання, гнучкості умов бронювання. Для компанії-оператора основним у встановленні тарифів є конкурентоспроможність відносно інших видів транспорту, врахування ціни доступу до інфраструктури та інших витрат [340].

 

Вся работа доступна по ссылке

https://mydisser.com/ru/catalog/view/25739.html

Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2024. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.