У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 


Правові засади адміністративно-правового регулювання діяльності підрозділів ДСБЕЗ МВС України

В умовах становлення демократичного та правового суспільства в Україні і світі важливе місце серед різних напрямів державного регулювання посідає адміністративно-правове регулювання діяльності підрозділів, які здійснюють боротьбу з правопорушеннями в економічній сфері.

Важливість ефективного адміністративно-правового регулювання діяльності підрозділів ДСБЕЗ МВС України не викликає сумнівів у більшості представників юридичної, економічної науки і правозастосовної практики. Водночас чинне законодавство вочевидь не забезпечує вказаної ефективності. Прогалини, недоліки та колізії наявні майже в усіх сферах регулювання вказаної діяльності не тільки підрозділів ДСБЕЗ МВС України, а й ОВС загалом, про що, зокрема, свідчать численні публікації з відповідних питань у ЗМІ, тематика зустрічей, конференцій, круглих столів, слухань, які проводять різноманітні державні та приватні інституції. Інколи названі заходи зумовлюють відповідні правотворчі процеси, наслідками яких є вдосконалення чинних нормативно-правових актів.

У сфері боротьби з економічними правопорушеннями адміністративно-правове регулювання передбачає встановлення загальних правил і порядку здійснення діяльності підрозділів ДСБЕЗ МВС України, зокрема боротьбу з економічними правопорушеннями, відповідальність за дотримання цих правил, включає вплив держави та її органів на діяльність підрозділів ДСБЕЗ МВС України. Адміністративно-правове регулювання повинно базуватися на легітимно визначеній стратегії суспільного реформування та розвитку підрозділів ДСБЕЗ МВС України, відповідних програмах, планах боротьби з економічними правопорушеннями, механізмі обов’язкового їх виконання, державному контролі та адміністративно-правовому примусі. Оскільки адміністративно-правове регулювання діяльності підрозділів ДСБЕЗ МВС України здійснюється переважно через прийняття відповідних актів законодавства, то, на нашу думку, є підстави іменувати його державно-правовим регулюванням. Водночас в арсеналі впливу на діяльність підрозділів ДСБЕЗ МВС України в державі, крім правових, активно використовуються й інші засоби регулювання – організаційні, фінансові, кадрові тощо.

Фундаментальною основою здійснення адміністративно-правового регулювання підрозділів ДСБЕЗ МВС України виступають норми права, які покликані врегулювати та впорядкувати відповідні процеси регулювання, забезпечити їх цілеспрямованість, системність, стабільність і збалансованість. У зв’язку з цим, удосконалення адміністративно-правового регулювання діяльності підрозділів ДСБЕЗ МВС України, підвищення його ефективності безпосередньо залежить від розвитку нормативно-правових засад його здійснення, що зумовлює, зокрема, необхідність ґрунтовного дослідження їх системи, з’ясування її характерних особливостей.

Враховуючи актуальність тематики, пов’язаної з адміністративно-правовим регулюванням діяльності підрозділів ДСБЕЗ МВС України, вивченню правових аспектів його здійснення останніми роками присвячено значну кількість наукових праць, зокрема таких відомих авторів, як: О.М. Бандурка, Є.А. Желєзов, О.Ф. Долженков, І.П. Козаченко, О.Є. Користін, В.Д. Пчолкін, які досліджували правові засади здійснення боротьби з економічними правопорушеннями, управління в ОВС, державне регулювання економічної безпеки та економічної політики держави тощо. Утім, у наукових джерелах поки що бракує загальноправових досліджень системи нормативно-правового матеріалу, що стосується адміністративно-правового регулювання діяльності підрозділів ДСБЕЗ МВС України. Отже, метою цього підрозділу є вивчення правових засад адміністративно-правового регулювання діяльності вказаних підрозділів.

В основі адміністративно-правового регулювання діяльності підрозділів ДСБЕЗ МВС України лежить великий масив нормативно-правових актів, які регулюють відносини в різних сферах економіки: податкової, бюджетної, інвестиційної, кредитної, валютно-фінансової, митної, інтелектуальної, науково-технічної та ін.

Під правовими засадами діяльності підрозділів ДСБЕЗ МВС України розуміють науково обґрунтовану систему норм, які містяться в законах і підзаконних нормативно-правових актах, створюють правові передумови для здійснення відповідних заходів, або безпосередньо регламентують правові, організаційні й тактичні питання застосування оперативно-розшукових сил, засобів, методів і форм боротьби з економічною злочинністю.

Як зауважує Є.А. Железов, правова основа діяльності підрозділів ДСБЕЗ МВС України становить собою сукупність правових норм, що містяться у правових актах, які регламентують оперативно-розшукову, кримінально-процесуальну, профілактичну, адміністративну функції працівників цієї служби, їх права та обов’язки, визначають гарантії законності в цій діяльності, а також соціальний і правовий захист співробітників та осіб, які залучаються до виконання завдань з розкриття економічних злочинів [83, с. 127].

Доречно пригадати, що ДСБЕЗ МВС України було організовано відповідно до Постанови КМУ «Про утворення Державної служби боротьби з економічною злочинністю» від 5 липня 1993 р. Цією ж постановою затверджено Положення «Про Державну службу боротьби з економічною злочинністю», яке визначає структуру, завдання, повноваження, основи взаємодії та інші аспекти діяльності ДСБЕЗ МВС України [176].

У ст. 2 вказаної постанови ДСБЕЗ МВС України було зазначено, що у своїй діяльності вона керується Конституцією України і законами України, постановами Верховної Ради України, указами і розпорядженнями Президента України, актами КМУ, вказаним Положенням, а також нормативними актами МВС України [176]. У нині чинному наказі МВС України «Про організацію діяльності підрозділів Державної служби боротьби з економічною злочинністю Міністерства внутрішніх справ України» від 3 вересня 2012 р. наголошено, що ДСБЕЗ керується Конституцією УкраїниКримінальним і Кримінальним процесуальним кодексами України, законами України «Про міліцію»
«Про оперативно-розшукову діяльність»«Про організаційно-правові основи боротьби з організованою злочинністю»«Про засади запобігання і протидії корупції», іншими законами України, актами Президента України, КМУ, нормативно-правовими актами МВС України.

Чинні закони та інші нормативно-правові акти містять величезний масив норм, що прямо чи опосередковано урегульовують нормами адміністративного права діяльність підрозділів ДСБЕЗ МВС України. А отже, їх класифікація має важливий сенс для удосконалення адміністративно-правового регулювання діяльності підрозділів ДСБЕЗ МВС України.

До такої класифікації неодноразово зверталися вітчизняні дослідники. Так, наприклад, українські вчені О.Ф. Долженков та І.П. Козаченко поділяють нормативно-правові акти, які регулюють діяльність підрозділів ДСБЕЗ МВС України, на три основні групи, залежно від їх юридичної чинності: закони й інші нормативні акти, прийняті законодавчими органами влади; підзаконні правові акти вищих виконавчо-розпорядницьких органів держави; відомчі підзаконні правові акти (накази, положення, наставляння й інструкції) [79, с. 102].

На думку О.М. Бандурки, нормативно-правові акти, що регламентують діяльність підрозділів ДСБЕЗ МВС України, можна поділити на три групи: 1) Конституція України й відповідні закони України; 2) нормативно-правові акти міністерств і відомств та судових органів; 3) міжнародно-правові акти, учасником яких є Україна [2424, с. 62].

На нашу думку, підхід до структурування правових основ адміністративно-правового регулювання діяльності підрозділів ДСБЕЗ МВС України, залежно від рівня нормативно-правового акта, є досить продуктивним і заслуговує на увагу. Його розвинув В.Д. Пчолкін, який запропонував згрупувати нормативно-правові акти, що регулюють діяльність по боротьбі з економічними правопорушеннями, за такими рівнями: конституційний; законодавчий; підзаконний, відомчий [277]. На нашу думку, до вказаної класифікації слід додати й міжнародний рівень.

В аспекті нашого дослідження важливим є визначення та виокремлення з арсеналу правового регулювання діяльності підрозділів ДСБЕЗ МВС України лише тих, що стосуються адміністративно-правових та разом з іншими надають умови для створення працівниками підрозділів ДСБЕЗ МВС України реальних можливостей для виконання своїх завдань.

Адміністративне право, на відміну від інших галузей права, регулює порядок застосування норм конституційного, господарського, податкового та інших галузей права, у яких визначаються майнові, економічні та інші права людини і громадянина, компетенція державних органів.

Таким чином, адміністративно-правове регулювання передбачає насамперед регулювання за допомогою норм адміністративного права суспільних відносин, що виникають для та в процесі реалізації діяльності підрозділів ДСБЕЗ МВС України, вплив на неї за допомогою передбачених у законодавстві елементів.

Крім того, для адміністративно-правового регулювання діяльності підрозділів ДСБЕЗ МВС України важливим засобом виступає реалізація норм адміністративного права. У цьому разі важливими є всі способи реалізації і використання, коли співробітник підрозділу ДСБЕЗ МВС України сам користується засобами реалізації, і додержання та виконання норм, передусім – застосування певних норм адміністративного права з метою боротьби з економічними правопорушеннями.

Адміністративно-правове регулювання діяльності підрозділів ДСБЕЗ МВС України потребує чіткого законодавчого визначення, що має важливе практичне значення для кожного її співробітника: по-перше, діяльність підрозділів ДСБЕЗ МВС України – це діяльність, яку здійснюють її працівники як представники державної влади; по-друге, діяльність підрозділів ДСБЕЗ МВС України має форму державно-правової боротьби з економічними правопорушеннями.

Тому діяльність підрозділів ДСБЕЗ МВС України повинна чітко відповідати вимогам законодавства. У процесі вказаної діяльності в деяких випадках суттєво обмежуються права і свободи громадян (наприклад, зняття інформації з каналів зв’язку, проведення обшуків та ін.), які охороняються Конституцією України. Такі випадки вторгнення у права громадян можуть бути допущені тільки за рішенням суду в межах, установлених законом.

Водночас рівень правопорушень в економічній сфері потребує від працівників підрозділів ДСБЕЗ МВС України рішучих дій. Тому чітке адміністративно-правове регулювання їх діяльності дасть змогу працівникам ДСБЕЗ МВС України при розкритті правопорушень та злочинів в економічній сфері досягати необхідних результатів, з одного боку, а з іншого – діяти в рамках своїх повноважень та встановленого законодавством порядку, використовувати надані їм законом права, адекватно обстановці.

Визначення ефективного адміністративно-правового регулювання діяльності підрозділів ДСБЕЗ МВС України потребує законодавчого визначення як пріоритетного завдання, консолідації зусиль правоохоронних та інших органів центральної виконавчої влади, з одночасним належним нормативно-правовим забезпеченням діяльності відповідних підрозділів ОВС України.

 

 

Вся работа доступна по ссылке

https://mydisser.com/ru/catalog/view/37094.html  

Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.