У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 


Професійна компетентність як категорія педагогіки вищої школи

У психолого-педагогічній літературі використовується багато понять для оцінки досконалості педагогічної діяльності. Це такі поняття як-то: “професіоналізм”, “педагогічна майстерність”, “професійна компетентність”, “готовність до педагогічної діяльності”. Логіка реалізації завдань нашого дослідження вимагала аналізу змісту означених ключових слів. Всі вони є педагогічними категоріями – основними науковими поняттями, що передають педагогічний досвід і знання в узагальненій формі.

Загально відомо, що будь-яка наука, як спеціальна форма мислення, усвідомлення тієї чи іншої сфери об’єктивної дійсності, має свій, тільки їй властивий, категоріальний апарат. На думку Б.Т. Лихачова, життєво важливе значення цього апарата полягає в тому, що саме в категоріях, в основних поняттях виражається сама сутність цієї науки, її об’єкт і предмет, її основна системо- і змістотворча ідея, завдяки якій хаотична сума емпіричних свідчень і фактів приймає форму наукової системи [138].

У філософському словнику ми знаходимо таке визначення: „категорія (греч. кategоria – висловлювання, свідоцтво) – це форма усвідомлення в поняттях загальних способів ставлення людини до світу, які відбивають найбільш загальні та суттєві ознаки, закони природи, суспільства й мислення” [259: 184].

Отже, категоріальний апарат педагогіки – це система понять, в якій відображені її предмет, знання про педагогічну дійсність. Віддзеркалюючи суттєві зв’язки дійсності, що розвивається, категорії такі ж рухливі й гнучкі, як і дійсність, яку вони відображають.

        Незважаючи на те, що професіоналізм, педагогічна майстерність, професійна компетентність, готовність до педагогічної діяльності є порівняно новими педагогічними категоріями, вони вже міцно увійшли в науку, відображаючи узагальнені знання, що характеризують особистість педагога, рівень сформованості його вмінь, професійно-значущі якості. 

        Загальновідомо, що педагог реалізує два основних соціальних завдання – навчання й виховання підростаючого покоління. Незмінно залишаючись провідними в його професійній діяльності, ці взаємопов’язані завдання згідно  вимогам, що ставляться до школи тією чи іншою історичною епохою, наповнюються конкретним змістом й отримують специфічну спрямованість.

 

 

Вся работа доступна по ссылке https://mydisser.com/ru/catalog/view/521282.html

Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.