У нас уже 17884 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 


Правове регулювання рекламної діяльності в зарубіжних країнах

Аналіз зарубіжних нормативно-правових актів дозволяє вести мову про доцільність розгляду окремих положень актів законодавства про РД різних країн за такими системоутворюючими категоріями РД як: основні поняття, які використані в законодавстві; питання щодо рекламного продукту та його інформаційна та емоційна складові; особливості здійснення РД окремих видів товарів та послуг; заборони у РД та відповідальність за неправомірну рекламу. Саме такий підхід до визначення цих категорій слугує охопленню основних регулятивних властивостей нормативного матеріалу закону, запобіганню спричинення шкоди, фіксації публічних інтересів, недопущенню зловживань, наданню юридико-технічної характеристики тощо. Це дозволяє зробити такі висновки:

I. Основні поняття-дефініції, які можуть бути запозичені та використані в українському законодавстві про РД з метою підвищення його ефективності.

  • Аналіз змісту Закону «Про рекламу» Азербайджанської Республіки (далі АР) від 28.11.1997 року дозволяє визначити такі поняття – засоби регулювання: «контрреклама» (у ЗУ «Про рекламу» – недобросовісна); «рекламоносій»; «рекламне агентство» та термін «оферта», якій в Україні викладений у ЦКУ так само. Доцільним є включення поняття «рекламне агентство» у ЗУ «Про рекламу», адже рекламні послуги надаються саме рекламними агентствами в особі рекламістів [121].
  • Закон Грузії «Про рекламу» від 18.02.1996 року передбачає такі поняття як: «неналежна реклама»; «контрреклама», де останнє викладено у тому ж сенсі, як і у Законі «Про рекламу» АР [127]. Слід зазначити, що термін «контрреклама» та родове поняття «неналежна реклама» першочергово повинні знайти своє відображення в Законі «Про рекламу» нашої держави.
  • У Законі Латвії «Про рекламу» від 20.12.1999 року міститься визначення поняття «реклама», яке суттєво відрізняється від того, що зазначено в законодавстві України, зокрема у частині виділення реклами як заходу, а не тільки як повідомлення (інформація) [124]. Отже, такий підхід законодавця є доречним задля недопущення завуалювати рекламний хід під будь-який масовий захід.
  • Закон «Про рекламу» Республіки Казахстан (далі – РК) від 19.12.2003 року надає визначення термінів: «біжучий рядок», «вивіска», «інформація про товари (роботи та послуги)», які в Україні відображені у ст. 14 ЗУ «Про інформацію» [110; 128]. Термін «вивіска» згадується у ЗУ «Про рекламу», але конкретного відображення у ст. 1 «Визначення термінів» не знайшов. Як і у законодавстві Грузії наведено термін «неналежна реклама», який викладений так само.
  • У Законі «Про рекламу» Республіки Молдова (далі – РМ) від 27.06.1997 року знаходить своє відображення новий термін «неадекватна реклама», який охоплює характеристику реклами як недобросовісної, недостовірної, неетичної, прихованої та іншої подібної реклами, який у законах Грузії, Вірменії та Казахстану має назву «неналежна реклама» [129].
  • Закон «Про рекламу» Естонської Республіки (далі – ЕР) від 01.01.1998 року закріплює вдале визначення поняття «реклама» як інформація, метою якої є збільшення продажів продуктів (товарів) або послуг, просування події або ідеї чи досягнення певної мети в будь-які інші області і яка поширюється видавцем реклами за плату або безоплатно [122]. Таким чином визначення охоплює комерційний та так званий соціальний аспект і тому представляє інтерес для формування якісного понятійного апарату та в цілому ефективного законодавства в Україні.
  • Законодавець у Законі «Про рекламу» Республіки Узбекистан (далі – РУ) від 25.12.1998 року слушно закріплює поняття «продукція», яке включає в себе товари, роботи та послуги, що є банальним, але важливим для розширення понятійного апарату законодавства [130]. Так само як у законах Грузії, АР, Вірменії міститься поняття «контрреклами», що є прийнятним і для законодавства України у сфері РД.

Таким чином, досвід законодавства іноземних країн дає підстави вважати, що доцільними для використання у законодавстві України є такі поняття: «неналежна реклама» (або «неадекватна реклама»); «контрреклама»; «рекламне агентство»; «біжучий рядок»; «вивіска»; «реклама, яка вводить в оману» та «продукція».

II. Щодо правового визначення самого рекламного продукту – телереклама, реклама на радіо тощо, вимоги до його кваліфікації як окремого та специфічного об’єкта правовідносин (категорії «рекламний продукт» як  критерію порівняльного-правового аналізу) зарубіжний досвід дозволяє виділити такі доцільні для України напрацювання законодавця, зокрема:

  •  Закон АР закріплює прийнятне та корисне для України положення, спрямоване на захист дітей, зокрема створення нереального представлення у неповнолітніх про вартість будь-якого товару шляхом використання для цього слів "тільки", "всього" тощо, а також навіювання думки про те, що вартість цього товару доступна для будь-якого сімейного бюджету.
  • У п.5 ст. 9 Закону «Про рекламу» Латвії наведено визначення поняття «порівняльна реклама», а також умови та вимоги порівняння. Однак в Україні положення такого характеру містяться в ЗУ «Про захист від недобросовісної конкуренції» (ст.7), а в ЗУ «Про рекламу» викладена відсилочна норма (ст.11).
  •  Закон «Про рекламу» Російської Федерації (далі – РФ) від 18.07.1995 року у ст. 8 містить слушні положення щодо реклами товарів при дистанційному способі їх продажу, які визначають такі умови, за якими мають бути зазначені відомості про продавця: найменування, місце знаходження та державний реєстраційний номер запису про створення юридичної особи; прізвище, ім'я, по батькові, основний державний реєстраційний номер запису про державну реєстрацію фізичної особи як індивідуального підприємця [131]. Питання дистанційного продажу в ЗУ «Про рекламу» не знайшли свого відображення.
  • У Законі РМ визначені основні принципи, серед яких законодавець виділяє новий – принцип лояльності. Таким чином, ми бачимо, що у РМ вперше використано принцип лояльності в рекламі, де його критерії та визначення не містяться, проте можливо власна інтерпретація принципу змусить замислитися про необхідність його відображення в законодавстві України у сфері реклами. У ст. 12 («Реклама, яка впливає на підсвідомість») передбачено заборону реклами, що впливає на підсвідомість, справляє на споживача прихований вплив шляхом використання спеціальних аудіо - та відеовставок (подвійне накладення, 25-й кадр) чи іншим забороненим способом. Тобто міститься більш-менш деталізація щодо технологій (методів, прийомів) впливу на споживчу аудиторію.
  • Законодавець ЕР виклав заборону використання результатів наукових або інших досліджень, цитат із науково-технічних публікацій і статистичних чи наукових даних, що вводить в оману. У § 6 «Особа та власність у рекламі», зазначено, що не дозволяється використання зображення, голосу особи чи її власності без попередньої згоди цієї особи, адже в ЗУ «Про рекламу» мова йде виключно про використання імені та зображення особи. Слід зазначити, що вищевказані заборони є достатньо корисними для їх інкорпорації у законодавство України про РД. Також прийнятною є зазначена процедура використання у рекламі дизайну банкнот і монет держави лише за попередньою згодою Банку Естонії.
  • Законодавство РУ у ст. 6 («загальні вимоги») містить доречну заборону розповсюджувати порнографію, хоча згідно законодавства України діяльність, що сама по собі складає об’єктивну сторону правопорушення, апріорі не може бути предметом реклами.
  • Закон Вірменії «Про рекламу» від 25.05.1996 року присвячує окремі статті основоположним принципам реклами із розкриттям їх змісту (законності, достовірності та пристойності). Окремо міститься глава щодо недобросовісної реклами та її наслідків [126]. Отже, таку структуру викладення нормативного матеріалу вважаємо слушною.
  • Проаналізуємо нормативно-правовий акт Китайської Народної Республіки (далі – КНР), зокрема Закон «Про рекламу» КНР, який набрав чинності 01.02.1995 року [75]. Законодавець презюмує актуальний принцип, що зміст реклами має сприяти підвищенню якості товарів та послуг у Китаї, захищати законні інтереси споживачів, дотримуватися суспільної та професійної етики, охороняти престиж і інтереси держави. У цьому Законі сформульовано заборони щодо використання найменувань державних установ, імен їхніх працівників та у п.3 використання формулювань державних ідей, цитат, високих, прекрасних і інших подібних виразів. Зазначено, що реклама не повинна завдавати шкоди духовному і фізичному здоров'ю інвалідів і неповнолітніх. Заслуговує на увагу умова, що відомості у рекламі про китайський товар повинні бути зрозумілими та розбірливими. Якщо в рекламі стверджується, що продаж товару, надання послуги супроводжується видачею призу, то повинне бути вказаним асортимент подарунків та їх якість. Важливою є передбачена умова, що при використанні в рекламі цифрових даних, статистичних матеріалів, результатів опитувань, уривків із текстів, цитат, необхідно дотримуватися їх достовірності, правильності, а також зробити посилання на їх першоджерело. Цікавою є вказівка засобам масової інформації (далі – ЗМІ), що не слід подавати рекламу у вигляді репортажу про новини [153]. Таким чином, враховуючи досвід КНР, доцільним для відображення в українському законодавстві з подібним змістом є вищезазначені положення.

 

Вся работа доступна по ссылке https://mydisser.com/ru/catalog/view/37282.html

Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2024. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.