Быстрый переход к готовым работам
|
Управління формуванням капіталу підприємств торгівліВ умовах ринкової економіки управління торговельним підприємством все в більшій мірі зосереджується на використанні його внутрішнього потенціалу, на економічному обґрунтуванні рішень, які приймаються, що, у свою чергу, потребує здійснення заходів і методів фінансового управління підприємством. Дійсно, формування фінансових ресурсів, їх ефективне розміщення та використання неможливо без чіткої системи управління фінансами на підприємстві. Організація ж фінансів у будь-якій галузі й на підприємствах різного організаційно-правового статусу побудована на таких єдиних базових принципах, як економічна самостійність, самофінансування, матеріальна зацікавленість, фінансова відповідальність, контроль та резервування під фінансові ризики [77]. Ринкове середовище, розширення самостійності в прийнятті управлінських рішень привели в наш час до зростання значущості в управлінні будь-яким підприємством фінансового менеджменту, який є частиною загального менеджменту підприємства. Традиційно вважається, що фінансовий менеджмент як наука відокремився від прикладної мікроекономіки у 50-х роках ХХ століття [11]. Але його розвиток у останні двадцять років свідчить про зближення з такими теоріями в галузі управління, як загальний і виробничий менеджмент, маркетинг, а також із сучасними напрямками обліку - управлінським обліком і контролінгом. Грязнова А.Г. розглядає фінансовий менеджмент як формальне управління процесами фінансування підприємницької діяльності [78]. Деякі автори під ним розуміють управління фінансами підприємства, спрямоване на досягнення стратегічних і тактичних цілей його розвитку [56, 79]. За визначенням В.Я. Горфінкеля та В.А. Швандара, фінансовий менеджмент являє собою „систему рационального управления движением денежных потоков, возникающих в процессе хозяйственной деятельности предприятия в целях достижения текущих и стратегических целей” [1, с. 533]. Іншими словами, фінансовий менеджмент пов’язаний з оптимізацією фінансових ресурсів підприємства з метою досягнення власниками максимального доходу. Найбільш повним, на наш погляд, є визначення фінансового менеджменту як специфічної області „управленческой деятельности, связанной с организацией денежных потоков предприятия, формированием и использованием капитала, денежных доходов и фондов, необходимых для достижения стратегических и тактических целей развития предприятия” [11, с. 450]. В цілому, фінансовий менеджмент покликаний формувати найбільш раціональні управлінські рішення з питань управління грошовим оборотом, процесом формування й використання капіталу та служить для досягнення цілей і задач, що стоять перед підприємством, координації різних напрямків його фінансової діяльності та забезпечення високої ефективності результатів цієї діяльності. Отже, сутність фінансового менеджменту полягає у вирішенні конкретних проблем стосовно фінансування підприємства, таких як прийняття інвестиційних рішень, визначення потреби в капіталі, формування його оптимальної структури і т.ін. Успішно організований фінансовий менеджмент є важливим фактором успіху підприємства на ринку. І навпаки, неефективно організоване управління може послабити його конкурентну позицію. Зміни пріоритетів в об’єктах і цільових установках управління підприємством торгівлі, що відбулася в останні роки, значною мірою зменшили обмеження щодо залучення та використання ресурсів. А ефективне управління передбачає оптимізацію всіх видів ресурсів, що використовуються підприємствами у своїй господарській діяльності [80-82]. Для дослідження фінансів підприємства велике значення має поняття „фінансового забезпечення підприємницької діяльності”, яке становить собою сукупність форм і методів, принципів і умов фінансування підприємства. Іншими словами, фінансова забезпеченість підприємництва – це управління капіталом, а саме, діяльність з його залучення, розміщення й використання [70, 83]. Капітал займає важливе місце на всіх стадіях управління, у тому числі в стратегічному плані розвитку підприємства. Становлення в Україні багатоструктурної економіки й ринкового ціноутворення докорінно змінює механізм управління капіталом на підприємстві. Організація ефективного управління капіталу з урахуванням методів, адекватних ринковій економіці, здійснюється в рамках фінансового менеджменту. Рух капіталу й управління ним відображає рух фінансових ресурсів і управління цим процесом. Але на відміну від управління фінансами, функціонуванням яких пронизаний весь соціально-економічний розвиток, управління капіталом сконцентровано переважно в сфері матеріального виробництва. Авансований, або інвестований у господарську діяльність підприємств торгівлі, капітал проходить ті самі стадії, що й фінансові ресурси. У той же час, зазначає Г.Б. Поляк, капітал є специфічною категорією, яка несе різне навантаження залежно від ролі у виробничому процесі (статутний капітал), джерел формування (власний і позиковий капітал), характеру обороту й ліквідності (основний і оборотний капітал) та методу обчислення (поточна, цільова, гранична вартість капіталу) [6]. Управління капіталом торговельного підприємства являє собою систему принципів і методів розробки й реалізації управлінських рішень, пов’язаних із визначенням оптимальних параметрів його обсягу й структури, а також з його залученням із різних джерел у різних формах для здійснення ефективної господарської діяльності.
Вся работа доступна по ссылке https://mydisser.com/ru/catalog/view/533414.html |
|