Быстрый переход к готовым работам
|
Сутність та структура дослідницької компетентності викладача вищого навчального закладуАналіз наукової літератури щодо проблеми формування дослідницької компетентності майбутнього викладача вищого навчального закладу, здійснений у першому підрозділі дослідження, дозволив підібрати ґрунтовну джерельну базу для розкриття сутності та структури центральної категорії нашої роботи – дослідницька компетентність викладача вищого навчального закладу.Для цього будемо триматися такої послідовності: спочатку дамо визначення категорії „професійна компетентність” як більш загального щодо поняття „дослідницька компетентність” і з’ясуємо їх співвідношення; потім визначимо поняття „дослідницька компетентність” та розкриємо її структуру. Така логіка цього підрозділу дозволить нам створити основу для визначення змісту експериментальної роботи щодо формування дослідницької компетентності майбутнього викладача ВНЗ та критеріальної основи для вимірювання ефективності її результатів. Отже, вирішуючи перше завдання підрозділу, з’ясуємо, що ж таке „професійна компетентність”. З цією метою наведемо кілька визначень професійної компетентності вчителя чи викладача, якими послуговуються вчені в науково-педагогічних дослідженнях:
Відзначимо, що, незважаючи на певну відмінність наведених визначень цього поняття, учені демонструють єдність думки про те, що це є здатність особистості ефективно здійснювати педагогічну діяльність. Додамо, що нам імпонує визначення професійної компетентності викладача, яке наводить у кандидатській дисертації Л. Шовкун (останнє визначення). Орієнтація на виконання педагогічної діяльності відповідно до вимог та норм у достатній мірі осучаснює усталені підходи до організації педагогічної праці з позиції стандартизації освіти, а підготовку педагогів робить більш цілеспрямованою. Мова йде про вимоги, які О. Заболотний об’єднує у дві групи
Додамо, що фраза „відповідно вимог та норм” співзвучна з положеннями Національної рамки кваліфікацій, яка заснована на результатах навчання, що містять конкретно сформульовані критерії приналежності до кваліфікацій, і призначена для введення європейських стандартів та принципів забезпечення якості освіти. Не зайве вказати, що в стандартах європейської професійної освіти компетентність визначається через: 1) задані навички (можливість виконувати певні індивідуальні завдання); 2) використання знань та вмінь на робочому місці на рівні встановлених вимог (стандартів) до цієї роботи; 3) здатність відповідально виконувати обов’язки й досягати запланованих результатів; 4) здатність знаходити вирішення в нестандартних ситуаціях; 5) здатність застосовувати знання й уміння в нових умовах виробничої діяльності [64, с. 96].
Вся работа доступна по ссылке https://mydisser.com/ru/catalog/view/40292.html |
|