Быстрый переход к готовым работам
|
Обґрунтування та інтерпретація результатів дослідженняЕмпіричні результати проведеного дослідження довели, що ціннісна система студентів ще є не сталою та продовжує формуватися під впливом різноманітних чинників (соціальних, економічних, політичних, культурних тощо) та існуючих соціальних умов життєдіяльності, на підставі таких психологічних механізмів як інтеріоризація (О. М. Леонтьєв [86]), наслідування та ідентифікації (А. В. Мудрик, С. А. Белічева [154]), авторитет (В. В. Москаленко [109]), конформізм (А. Н. Сухов [154], С. О. Гарькавець [53]). Останнє відбувається на підставі соціально-психологічних впливів, які продукують інші люди або їхні групи (батьки, значущі дорослі, викладачі, засоби масової інформації тощо) й змушують студентів на неусвідомленому та усвідомленому рівнях засвоювати цінності у якості певних імперативів власної поведінки (визначають спрямованість соціальної активності). Встановлено, що у системі цінностей випробуваних-студентів виокремлюється спектр цінностей, що утворює ядро їхньої особистості, а також спектрально наповнюють шари стабільних, лабільних і ситуаційних утворень. Емпіричні дані засвідчили, що спектр релевантних цінностей або ядерних ціннісних утворень студентів виявляється занадто вузьким. При цьому, більшість термінальних та інструментальних цінностей є лабільними та ситуаційними, й здебільшого є не визначальними у спрямованості їхньої соціальної активності. А за певних умов (соціальна нестабільність, різновекторність соціально-психологічних впливів) їм притаманна навіть інтерференція дії, що зумовлює нестійкість поведінки студентів. Разом із цим, у ціннісних орієнтаціях випробуваних-студентів переважає питома вага індивідуалістичних цінностей (див. рис. 2.3), що зумовлює підвищену їхню активність у сфері самореалізації, а релевантні термінальні та інструментальні цінності мають специфічне професійне забарвлення, що вказує на формування їхньої ціннісно-смислової сфери під впливом фахової спеціалізації. На гендерному рівні спостерігається «мускулізація» цінностей у юнаків і «фемінізація» цінностей у дівчат. При цьому юнаки виявилися більшою мірою орієнтованими на індивідуалістичні цінності (задоволення потреб в самоконтролі, самокеруванні, автономії, незалежності та самоствердженні), ніж дівчата.
Вся работа доступна по ссылке https://mydisser.com/ru/catalog/view/40961.html |
|