Быстрый переход к готовым работам
|
Психологічні особливості внутрішньоособистісних конфліктів майбутніх психологівВ емпіричному дослідженні взяли участь студенти 1-го та 4-го курсів, що дозволило з’ясувати динаміку прояву внутрішніх конфліктів майбутніх психологів. Аналіз результатів анкетування і висловлювань студентів дозволив нам зробити наступні висновки : на запитання: «Чи доводилося Вам переживати внутрішні конфлікти?», досліджувані розподілились за відсотками (Додаток А). Лише 55% студентів-психологів першого курсу вважають, що вони переживали внутрішній конфлікт. До четвертого курсу даний показник зростає на 27%, що пов’язано з тим, що студенти-першокурсники не до кінця усвідомлюють поняття внутрішнього конфлікту, особливості його прояву та переживання. Це підтверджує те, що 35% досліджуваних першого курсу важко диференціювати стан переживання внутрішнього конфлікту, в той час як до четвертого курсу цей показник зменшується на 22%. «Як часто особисто Вам доводиться переживати внутрішній конфлікт?» 26% студентів-першокурсників вважають, що переживають внутрішній конфлікт у виняткових випадках, до четвертого курсу даний показник зменшується на 10%. Водночас на 20% зростає показник частого переживання внутрішнього конфлікту з різних причин. Звернемо також увагу на те, що до четвертого курсу збільшується ступінь усвідомленості причин виникнення внутрішнього конфлікту. «Як особисто Ви переживаєте внутрішній конфлікт?» Як свідчать результати дослідження, особливих відмінностей у відповідях на це запитання між студентами першого та четвертого курсів не спостерігається, хоча досліджувані першого курсу вважають, що вони менш емоційно сприймають і переживають внутрішній конфлікт. На нашу думку, це є наслідком наявності захисних механізмів. «Що Ви відчуваєте при внутрішньому конфлікті?» Аналіз відповідей на дане запитання дозволяє простежити особливості переживання внутрішніх конфліктів студентами-психологами. Так, порівняно з першим курсом, до четвертого при наявності внутрішнього конфлікту на 11% зростає переживання стану тривоги, на 11% збільшується переживання невпевненості у собі, на 12% усвідомлення власної некомпетентності і на 16% зростає відчуття фізичного дискомфорту, тривале переживання якого, в свою чергу, може спровокувати появу психосоматичних симптомів. Разом з тим зменшується показник «відчуження від світу». Ми припускаємо, що це може бути пов’язано з тим, що до четвертого курсу збільшується рівень відповідальності особистості за те, що відбувається в її житті. Вона не намагається звинуватити оточуючих у тому, що з нею відбувається, не відгороджується від оточуючих, поринаючи у свій внутрішній світ переживань, а шукає шляхи подолання внутрішнього дискомфорту.
Вся работа доступна по ссылке https://mydisser.com/ru/catalog/view/40839.html |
|