У нас уже 17884 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 


Педагогічне просвітництво батьків через педагогічну пресу

Як показав аналіз архівних матеріалів, педагогічної періодичної преси, у 50 – 70-х роках піднімались питання про значення сім’ї як першої соціальної ланки, психологічна атмосфера якої підносить чи, навпаки, руйнує духовне життя дитини: її моральний, естетичний, фізичний розвиток. Детальний аналіз матеріалів педагогічної періодичної преси дозволив дійти висновку: у зв’язку з тим, що важливою ідеєю громадсько-педагогічного руху була освіта жінок, а одним із проявів – розвиток педагогічної публіцистики й педагогічних журналів, то саме у вказаний період на сторінках педагогічної преси спостерігається значна увага до різноманітних проблем сімейного виховання: його суті, його ролі у «природному розвитку всіх духовних сил дитини» та у формуванні моральних якостей особистості дитини, розвитку її почуттів, його безперервність і безкінечність («від колиски до могили»). Особливий акцент у цей період ставився на визначенні ролі матері, яка вважалась головною соціальною функцією жінки. У педагогічній періодиці наголошувалось, що у вітчизняній культурі склалась досить усталена традиція розуміння і сприйняття особливої соціальної ролі жінки як берегині всього людського роду, народних звичаїв, традицій, охоронниці сім’ї та всіх мудрих начал у вихованні майбутніх поколінь.

Аналіз таких педагогічних журналів, як «Семья и школа», «Вестник воспитания», «Журнал для родителей и наставников», «Воспитание» та інших дозволяє зробити висновок, що автори статей, спрямованих на деталізацію соціальної ролі сім’ї, зокрема впливу матері на виховання дітей, в узагальненому вигляді підкреслювали, що «душею дому», «природною вихователькою», «фундаментом великої споруди під назвою людина» є мати, обов’язком якої є «олюднення й облагородження моралі», тим прикладом, який завжди і в усьому показує, що є «істинна краса», «не сфальшована правда й добро».

Разом з тим у багатьох публікаціях 60-70 рр. наголошувалось, що тогочасна мати не відповідає своєму призначенню, що, незважаючи на любов до дітей і щире бажання своїм дітям добра та корисності, неосвіченість і невихованість матерів заважають їм стати матерями у найбільш високому розумінні цього слова. Тому велика кількість публікацій у педагогічній періодичній пресі торкається активізації в суспільстві питання про необхідність жіночої освіти. Так, одна з постійних дописувачок журналу «Сім’я і школа» в статті «Завдання сімейного виховання» наголошувала, що суспільство повинно прагнути до того, щоб «збуджувати в читача хоча б слабке усвідомлення важливості сімейного призначення жінки для суспільного прогресу» [211, с.25].

У журналі «Семья и школа» за 1873 рік невідомий кореспондент називає свою статтю «Жіноча початкова освіта», де також аргументує необхідність підготовки майбутньої матері до виховання дітей. Автор публікації наголошує, що «сімейний вплив найбільш сильний і дієвий» проте, умовою, «…щоб у сім’ю проникла іскра освіти», є надання майбутнім матерям ґрунтовної елементарної освіти, яка б торкнулась їхнього розуму й душі" й допомогла б кожній жінці стати «здатною до розумного фізичного й морального догляду за своїми дітьми» [211, с.203].

Про полемічність проблеми жіночої освіти у вказаний період свідчить той факт, що у своїх аргументах стосовно необхідності жіночої освіти невідомий автор, немов попереджуючи критику на свою адресу щодо відсутності з його боку «ідеалізації ролі матері-виховательки», підкреслював: «…ми не думаємо, щоб вона була ознайомлена з ідеями Песталоцці, Дістервега і Фребеля». Проте висновок автора досить чіткий і переконливий: для підготовки майбутньої матері досконала жіноча елементарна освіта абсолютно необхідна, і суть її вбачається в тому, щоб «… торкнутись розуму, спонукати його до мислення, розбудити в ньому жагу пізнання, облагородити почуття, …показати кращий моральний ідеал» [211, с.205].

Аналіз періодичної педагогічної преси за 60-70 рр. свідчить про те, що в площині досліджуваної проблеми публікувались матеріали, які можна віднести до естетичного виховання в сім’ї. В одному з номерів «Педагогического листка» за 1879 рік, наприклад, прямо вказувалось, що журнал бере на себе зобов’язання за можливості і розуміння проблеми, «служити справі виховання домашнього, сімейного, …допомагати переважно матерям, як найближчим вихователькам своїх дітей, у вирішенні …практичних питань стосовно морального, естетичного, розумового і фізичного розвитку дітей» [59, с.1]. У цьому ж номері редакція зверталась до батьків, як до найбільш зацікавленої читацької аудиторії, з проханням брати участь у систематичній публікації практичних порад щодо успіхів у здійсненні тих чи інших виховних цілей в умовах сім’ї.

 

Вся работа доступна по ссылке https://mydisser.com/ru/catalog/view/39849.html

Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2024. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.