Быстрый переход к готовым работам
|
Стан сформованості крос-культурних цінностей у дітей молодшого шкільного віку в школах АР Кримметою виявлення рівня сформованості крос-культурних цінностей у дітей молодшого шкільного віку було проведено констатувальний експеримент,
який здійснювався у три етапи й охоплював 453 учнів, 307 батьків, 61 вчитель моно- та полікультурних шкіл АР Крим. процесі вивчення проблеми ми припускаємо, що:
рівень сформованості крос-культурних цінностей може бути пов’язаний з рівнем культури, освіти, регіоном проживання, віковими особливостями тощо;
певна спорідненість ціннісних орієнтацій, норм, звичаїв, а також можливість мовного спілкування (як рідною, так і загальнодержавною мовами) та постійне взаємовивчення культур мають сприяти поширенню крос-культурних цінностей та знімати напругу в соціумі.
З метою об’єктивності інформації та апробації розробленої методики опитування проводилося у п’яти регіонах АР Крим та охопило 7 шкіл: Джанкойський р-н: Майський ЗНЗ I-III ст. з кримськотатарською мовою навчання, Новостепнівський ЗНЗ I-III ст.; Євпаторійський ЗНЗ I-III ст. № 18 з кримськотатарською мовою навчання (с. Ісмаїл-Бей); Білогірський ЗНЗ I-III ст. № 4 з кримськотатарською мовою навчання (с. Сари-Су); Сімферопольський ЗНЗ I-III ст. № 42 з кримськотатарською мовою навчання (с. Камінка), Сімферопольський ЗНЗ I-III ст. № 37; Бахчисарайський ЗНЗ I-III ст. № 5 з кримськотатарською мовою навчання. Репрезентативність вибірки забезпечила участь в експерименті моно- та полікультурних шкіл АР Крим.
Перший етап констатувального експерименту передбачав вивчення дітей молодшого шкільного віку на предмет сформованості у них крос-культурних цінностей на основі розроблених нами критеріїв та рівнів.
Другий етап був присвячений дослідженню специфіки формування крос-культурних цінностей в умовах сучасної слов’янської та кримськотатарської сім’ї, виявлялась обізнаність та використання крос-культурних принципів батьками, визначався рівень їхньої педагогічної підготовки щодо здійснення виховного процесу в умовах сім’ї.
На третьому етапі вивчався й узагальнювався педагогічний досвід, визначалися основні напрями, труднощі і недоліки педагогічної практики щодо формування крос-культурних цінностей у дітей молодшого шкільного віку.
Відповідно до структури крос-культурних цінностей нами було виділено критерії: когнітивний, що полягає в обізнаності з основами етикету, традиціями , досягненнями своєї, а також іншої культури, показниками якого є знання правил і норм поведінки в колективі (у школі, родині, гостях, у транспорті, на вулиці); знання мови своєї та іншої культури (слів вітання, прощання, прохання , побажання тощо); знання традиційного стилю та організації побуту; знання свят, традицій та досягнень своєї та іншої культури; емоційно-ціннісний, що являє собою є відкритість, сформованість інтересу до своєї та іншої культури; наявність позитивної спрямованості до своєї та іншої культури; здатність до рефлексії стосовно своєї та іншої культури; вміння обґрунтовувати свою відповідь, показниками якого є відкритість, інтерес, позитивна спрямованість до взаємодії, даний критерій полягає в адекватному сприйнятті, повазі, прийнятті, визнанні рівноцінності своєї та іншої культури, показником якого є гуманістичне ставлення до будь-якої культури; розуміння рівноцінності культур; діяльнісно-поведінковий, що припускає відкрите, контактне,
толерантне, гідне, справедливе ставлення до дітей, колективу, учителів, батьків, обов’язків у школі та вдома, самостійність і позитивна ініціативність стосовно своєї та іншої культури, показниками якого є: вміння слухати, вибачати, поступатися, усвідомлювати свої помилки, дотримування етикету своєї та іншої культури; саморегулятивний, що розкриває вміння адекватно оцінити свої дії, риси характеру; прагнення до самовдосконалення, показниками якого є адекватна самооцінка, розширення сфери знань, умінь та навичок у крос-культурних стосунках. Вся работа доступна по ссылке https://mydisser.com/ru/catalog/view/556156.html |
|