Быстрый переход к готовым работам
|
Підготовка вчителів початкової школи до реалізації процесу формування крос-культурних цінностей в учнів початкових класівНа даному етапі роботи ми прагнули створити таку систему роботи з учителями початкових класів, яка б забезпечувала ефективне формування крос-культурних цінностей у молодших школярів.
Формувальний етап експериментально-дослідної роботи проводився у початкових класах Сімферопольського ЗНЗ I-III ст. № 42 з кримськотатарською та українською мовами навчання (с. Камінка), Сімферопольського ЗНЗ I-IIIст.
37; у Джанкойському р-ні: Майський ЗНЗ I-III ст. з кримськотатарською мовою навчання, Новостепнівський ЗНЗ I-III ст. Загалом у дослідженні брали участь 307 молодших школярів, 307 батьків, 61 вчитель.
Як засвідчили результати констатувального експерименту, вчителі, як вихователі, потребують допомоги у питанні формування крос-культурних цінностей.
Ґрунтуючись на виявлених соціально-педагогічних та психологічних суперечностях і труднощах, притаманних процесу виховання крос-культурних цінностей у 1-4-х класах, а також результатах аналізу причин, помилок та упущень, було розроблено методику підготовки вчителів початкових класів до реалізації процесу формування крос-культурних цінностей в учнів початкових класів.
Розроблена нами програма роботи з учителями враховувала необхідність використання таких принципів:
- принцип послідовності, який полягав у поетапному формуванні крос-культурних цінностей;
- порівняльний принцип, який дав змогу визначити спільне та відмінне між українською та кримськотатарською культурами, а також засвоїти цей досвід ;
- принцип реалістичності, який забезпечувався зв’язком з життям та використанням змодельованих педагогічних ситуацій крос-культурної спрямованості, наближених до життя;
- принцип відкритості, який передбачав педагогічну творчість вчителя. Зазначені принципи організації роботи визначили шляхи реалізації
культурологічного підходу у формуванні крос-культурних цінностей: культуровідповідності, крос-культурності й продуктивності. Втілення системи формування крос-культурних цінностей у початковій школі здійснювалося поетапно.
На когнітивному етапі вчителі (діти, батьки) отримували знання про крос-культурні цінності, особливості крос-культурних контактів, формувався інтерес та зацікавленість до цінностей своєї та іншої культур, що позначався на мотиваційно-емоційній сфері
Етап трансформації крос-культурних цінностей в особистісні надбання передбачав формування (в учителів, дітей, батьків) комплексу умінь і навичок, які давали змогу краще зрозуміти і усвідомити зміст крос-культурних цінностей , формували потребу в оволодінні крос-культурними цінностями, прагнення
використовувати знання про свою та іншу культури у власній життєдіяльності. На етапі проектування крос-культурних цінностей відпрацьовувався
комплекс умінь передбачення та розвитку зазначених цінностей у дітей в майбутньому. Даний етап уможливив упорядкування крос-культурних цінностей в системі соціально значущих цінностей та виокремлення їх з посеред інших цінностей, визначив багатомірність крос-культурного сприйняття, сприяв формуванню цілісного уявлення про українську та
кримськотатарську культури та їх взаємозв’язок. Вся работа доступна по ссылке https://mydisser.com/ru/catalog/view/556156.html |
|