Быстрый переход к готовым работам
|
Формування стратегічної компетенції у процесі навчання студентів професійно орієнтованого читанняНа різних етапах становлення цивілізованого суспільства цілі вивчення Розширення міжнародних контактів сучасної України на всіх рівнях, У критеріях Європейської Федерації Національних Інженерних Асоціацій (European Federation of National Engineering Associations, FEANI), чітко виділена вимога до рівня мовної підготовки професійного інженера, а саме: вільне володіння європейськими мовами, достатнє для спілкування для роботи Вимоги до сучасного українського інженера відображені у Рамковій Програмі з німецької мови для професійного спілкування [168], розробленої Навчання майбутніх фахівців технічних спеціальностей ІМ фактично стає соціальним замовленням держави, а навчання майбутніх спеціалістів читання ІМ з метою вилучення інформації та її подальше використання в інтересах читача не втрачає своєї актуальності і сьогодні, навіть не дивлячись на те, Знання, на які була зорієнтована освіта, в наш час вже не вважаються головним критерієм підготовки спеціаліста. Адже завдяки науковим дослідженням вони постійно доповнюються або навіть кардинально змінюються. Спільною рисою всіх сучасних освітніх підходів до навчання ІМ є перехід від інформаційно-описового навчання до змістово-процесуального. При цьому студент стає суб’єктом власної освітньої діяльності та професійного становлення. Варто зауважити, що за останні десятиріччя у контексті проблеми навчання ПОЧ було проведено велику кількість наукових досліджень. Фундаментальними роботами з навчання іншомовного ПОЧ складають праці Г. В. Барабанової [13] і Т. С. Сєрової [182]. Професійно орієнтоване іншомовне читання як особливий вид професійної мовленнєвої діяльності був виділений Т. С. Сєровою. ПОЧ, услід за Т. С. Сєровою, ми розуміємо як складну рецептивну мовленнєву діяльність (МД), обумовлену професійними інформативними можливостями і потребами, що представляє собою специфічну форму активного вербального писемного спілкування-діалогу, основними цілями якого є оперативна орієнтація та пошук, отримання, привласнення і подальше цільове застосування накопиченого людством досвіду в професійних галузях знань [182]. У цій дефініції представлені основні відмінності іншомовного ПОЧ, а саме:
Таким чином, іншомовне ПОЧ – складова частина в загальній системі діяльності як студента, так і фахівця на виробництві чи в науці. У широкому розумінні іншомовне ПОЧ – це читання ІМ в інтересах професії. Таке читання обумовлюється потребами особистості в одержанні нової професійної інформації, потребами в самоосвіті і навчанні, пізнавальними потребами. ПОЧ – це завжди мовчазний діалог з автором, що тлумачиться як розбіжністю інформативної основи читача і письменника, так і здатністю самого процесу (читач, як правило, підходить до тексту з визначеною цільовою настановою, з визначеним рівнем очікувань) [13, с. 60]. У відповідності із сучасною освітньою парадигмою, де процес навчання ІМ повинен бути направлений на формування та розвиток особистості студента як суб’єкта активної творчої діяльності, процес навчання ПОЧ не може бути механічним і пасивним. У зв’язку з цим все більш актуальним стають питання розробки ефективних методик навчання ПОЧ, які в контексті теми нашого дисертаційного дослідження, нерозривно пов’язані і залежать від ефективних методик навчання стратегій ПОЧ, які є оптимальними діями студента для вилучення, обробки та переробки наукової інформації тексту. Аналіз існуючих джерел, як практичного, так і теоретичного характеру, дозволив нам виділити чотири основні підходи до навчання ІМ, використання яких матиме позитивний вплив на формування СК в процесі навчання студентів ПОЧ: комунікативно-діяльнісний, професійно орієнтований, рефлексивний Вся работа доступна по ссылке https://mydisser.com/ru/catalog/view/buteva-valeriya-vgenivna-formuvannya-strategichnoi-kompetencii-u-studentiv-elektrotehnichnih-specia.html |
|