Быстрый переход к готовым работам
|
Типологія стратегій професійно орієнтованого читанняУ попередньому розділі ми визначили СК як ключовий компонент Розкриті у рекомендаціях Ради Європи [85, c. 108–121] складові мовної, мовленнєвої і соціолінгвістичної компетенцій, тобто знання, навички й уміння, дають підстави визначити також і склад СК. Уточнення компонентів СК Однак, розгляд сучасних типологій стратегій навчання ІМ виявив ряд проблем, пов’язаних з відсутністю чіткої границі між стратегіями та вміннями, на розвиток яких вони спрямовані, а також відсутністю єдиної типології стратегій навчання різних ВМД. Аналіз методичної літератури показав також, що на сьогоднішній день не існує типології стратегій для навчання ПОЧ. У зв’язку з переліком невирішених проблем, головним завданням параграфу є створення типології стратегій ПОЧ. Підґрунтям для вибору найбільш ефективних стратегій ПОЧ ми обираємо типологію стратегії, запропоновану Дж. Рубіною та А. Томпсоном [278]. На думку методистів Дж. Рубіної та А. Томпсона, на певному етапі у студентів формується особиста філософія вивчення мови, яка, в свою чергу, веде до вибору підходу, Дослідник Г. Уіткін [293] вважає, що когнітивний стиль навчання ІМ На думку Ю. А. Гусак [75], стратегії читання функціонують завдяки процесу рефлексії, яка включає процес саморозуміння та приводить до зміни моделей поведінки та ходу думки. В результаті рефлексії відбувається актуалізація наявного досвіду і введення читача в нову ситуацію. Таким чином, нова ситуація отримує ознаки вже знайомих, а існуючий досвід дещо змінюється. Завдяки цим змінам утворюються елементи нового досвіду, які трансформуються у нове знання. Відповідно, студентів необхідно навчати аналізувати діяльність, яку вони виконують, і давати усний звіт стосовно роботи, яка була проведена [75, c. 89–90]. С. Крилова зазначає, що когнітивна стратегія своєрідна рефлексія учня, його аналіз власних мислиннєвих процесів. При цьому С Крилова вважає, що вона застосовується тоді, коли необхідний комплексний підхід до опрацювання матеріалу, а не почергове виконання певних завдань. Тобто когнітивна стратегія слугує не лише для виконання конкретних завдань, а й для подальшого ефективного засвоєння матеріалу та залучення додаткових резервів учня [111]. Ми погоджуємося з думкою вчених і вважаємо, що у межах нашого дослідження слід відзначити, що когнітивно-комунікативний підхід до навчання ПОЧ дозволяє краще розібратися в механізмах читання із врахуванням процесів, що відбуваються в інтелекті студентів під час вилучення інформації із професійно орієнтованого тексту. На основі вищезазначених процесів ми визначаємо стратегії ПОЧ: навчальні та комунікативні, та в подальшому використовуємо ці знання для формування СК в процесі навчання ПОЧ. З психологічної точки зору процес сприйняття та розуміння тексту безпосередньо пов’язаний з мисленням та пам’яттю. Сприймаючи текст, студент виділяє в ньому окремі ланки, які є для нього найбільш суттєвими, і синтезує Таким чином, виділені нами на основі критеріїв спрямованості на зорове сприйняття та осмислення і спрямованості на визначення необхідної інформації типи стратегій для оволодіння читання – навчальні та комунікативні – необхідно доповнити підтипами стратегій читання із врахуванням процесів, що відбуваються в інтелекті студентів. Вся работа доступна по ссылке https://mydisser.com/ru/catalog/view/buteva-valeriya-vgenivna-formuvannya-strategichnoi-kompetencii-u-studentiv-elektrotehnichnih-specia.html |
|