Быстрый переход к готовым работам
|
Сутність провідних понять проблеми розвитку творчої особистості дітей старшого дошкільного вікуМетою цього етапу було здійснення теоретичного аналізу сутності провідних понять теми дослідження, встановлення їх компонентів, критеріїв, етапів та механізмів становлення. Провідними поняттями нашого дослідження були: творчість, творча особистість, креативність, креативна особистість, творчі здібності. Загалом у ході теоретичного аналізу встановлено, що у різні історичні епохи в психології питання творчості розглядали не в одному руслі. Феноменологія творчості широка та неоднорідна. Деякі вчені вважають, що творчість пов’язана лише із соціально-значущими відкриттями (С.У. Гончаренко, Е.С. Рапацевич, С.Л. Рубінштейн та ін.) [24; 196]. Інші наголошують на безсумнівному творчому характері відкриттів, які людина робить для себе (С.Д. Максименко, К. Роджерс
та ін.) [61; 223]. Треті беруть за основу ознаку алгоритмізації діяльності (В.Дж. Гордон, А.К. Гастєв, А. Осборн та ін.) [1]. Творчість — це складний діалектичний процес, що має відповідні етапи і свій механізм. Творчість не можна зводити або лише до неусвідомленого мимовільного явища, або тільки до дискурсивного, тобто логічного акта; це — єдність інтуїтивного і дискурсивного. Природні нахили є лише однією з можливостей творчого характеру діяльності людини. Поза соціальним середовищем ці нахили не можуть розвиватися і більш того реалізуватися [90]. Через брак наукової диференціації такої феноменології творчості “творчим” називають майже будь-який процес діяльності, крім вузького кола вкрай автоматизованих дій. Більшість дослідників констатують у психології певну роз’єднаність у вивченні інтелектуального й особистісного аспектів (Л.С. Виготський, В.П. Зінченко та ін.) детермінації творчості, оскільки основний спосіб вивчення цього явища зводиться до тестування [123]. Ще у стародавні часи філософи (А. Бергсон, І. Кант, Платон, В. Шеллінг та ін.) наголошували на тому, що творчість – це розумова і практична діяльність, результатом якої є створення оригінальних, неповторних цінностей, виявлення нових фактів, властивостей, закономірностей, а також методів дослідження і перетворення матеріального світу або духовної культури [30]. Вся работа доступна по ссылке https://mydisser.com/ru/catalog/view/androschuk-olga-volodimirivna-rozvitok-tvorchih-zdibnostey-starshih-doshkilnikiv-zasobami-komp-yute.html |
|