У нас уже 17884 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 


Відображення змісту виховання ініціативності дітей старшого дошкільного віку в сюжетно-рольовій грі у програмових документах

Зміст дошкільної освіти України визначається низкою державних документів і розвивається відповідно до прийнятих концептуальних засад. Освітній процес закладу дошкільної освіти (ЗДО) спрямований на розвиток особистості та виховання базових якостей у дітей дошкільного віку, що відображено в програмово-методичному забезпеченні. У Державних документах дошкільної освіти вказана значущість розвитку особистісного потенціалу людини та її базових якостей, вони заявлені як пріоритетні напрями. Основними документами, за якими працюють педагоги закладів дошкільної освіти, є Базовий компонент дошкільної освіти (БКДО) та програми навчання, виховання й розвитку дітей дошкільного віку. Їхній зміст постійно переглядається та оновлюється відповідно до вимог часу, потреб дітей і соціуму, наукових здобутків теорії та практики дошкільного виховання. Тож вивчення та аналіз змісту програмово-методичного забезпечення завжди є актуальним.

Розглядаючи програмове забезпечення ЗДО та вплив його змісту на виховання базових якостей особистості в період дошкільного дитинства, ми спирались на рекомендації педагогів і психологів щодо реалізації основних підходів до організації освітнього процесу та впровадження якісного змісту освітніх програм у практику роботи з дітьми (Г. Бєлєнька (2012), А. Богуш (Богуш та ін., 2012), Н. Гавриш (2011), Н. Денисенко (2007), С. Довбня (2017),

Н. Дятленко (Дятленко та ін., 2010), О. Кононко (2004), К. Крутій (Крутій, Маковецька, 2005), Т. Піроженко (2010) та ін.).

В умовах сучасного суспільства вагомого значення набуває виховання базових якостей особистості. Заклад дошкільної освіти, відповідно до оновленого змісту освіти в контексті гуманізації цілей дошкільної освіти, спрямований на цілісний розвиток, сприяння особистісному становленню дітей, їх соціалізацію; наближення змісту освіти до сучасних потреб дітей, запитів батьків і соціуму; формування життєвої компетентності та здатності до подальшої самореалізації у сучасному суспільстві.

У сучасному програмово-методичному забезпеченні освітнього процесу в ЗДО, що представлене БКДО, програмами та методичними рекомендаціями до їх реалізації, прослідковується зміщення акцентів із цілеспрямованої навчальної діяльності на становлення та розвиток індивідуальності дитини дошкільного віку, її самореалізацію та виховання базових якостей особистості. Вперше в розробці Базового компонента дошкільної освіти (1999 рік) як державного стандарту дошкільної освіти в Україні було запропоновано впровадження особистісно-орієнтованої моделі у зміст дошкільної освіти (Міністерство освіти і науки України, Академія педагогічних наук України, 1999b, с. 15). Значним внеском у методичну скарбничку вихователів став оновлений Базовий компонент дошкільної освіти (нова редакція 2012 р.) (Богуш та ін., 2012b), в якому виховання базових якостей визнано одними з важливих завдань освіти. Зокрема, в освітній лінії «Особистість дитини» подано перелік базових якостей особистості, серед яких є й ініціативність.

Наше дослідження ґрунтується на положенні БКДО, де окреслено одним із основних завдань освітнього процесу виховання особистості та її базових якостей, визначено ініціативність однією з основних якостей особистості. Ми вважаємо, що питання виховання ініціативності необхідно вносити в зміст програм навчання, виховання, розвитку. Адже виховання ініціативності закладається з дошкільного віку і забезпечується шляхом використання освітніх методів і прийомів.

На думку вчених, дошкільник має опановувати основи особистісної культури (О.Запорожець (1986), В. Котирло, С.Кулачковська (Котирло, Кулачковска, 1989), В.Мухіна (1975). На завершення дошкільного віку дитині необхідно оволодіти основними знаннями про навколишній світ та саму себе, ціннісним ставленням до власного «Я» - самосвідомості. Це й визначило об’єктивну доцільність структурування змісту БКДО за такими основними сферами: «Природа», «Рукотворний світ», «Люди».

Отже, БКДО базується на підході до особистості як до частини природи, культури, соціуму. Цей документ визначає вимоги суспільства до розвитку, вихованості та навченості дитини, а також умови, за яких цього можна досягти. Основне завдання педагогів, за БКДО, полягає в створенні комфортних педагогічних умов - розвивального та корисного середовища перебування вихованців. Отже, ступінь реалізації особистістю власного потенціалу визначається вмінням втілювати ідеї та бажання, рівнем оволодіння знаннями про довкілля і саму себе, застосовування комунікативних навичок.

 

Вся работа доступна по ссылке https://mydisser.com/ru/catalog/view/agilyar-tukler-viktoriya-vilyamivna-vihovannya-iniciativnosti-ditey-starshogo-doshkilnogo-viku-v-sy.html

Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2024. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.