Быстрый переход к готовым работам
|
Методика та педагогічні умови виховання ініціативності дітей старшого дошкільного віку в сюжетно-рольовій грі у закладах дошкільної освітиРезультати аналізу психолого-педагогічних досліджень дозволили нам скласти уявлення про значення окресленої нами проблематики виховання ініціативності й створили передумови для розв’язання поставлених завдань дослідно-експериментальної роботи з урахуванням теоретичної бази дослідження. З огляду на це, стає очевидним, що питання виховання ініціативності викликало зацікавлення дослідників, які висловили низку наукових поглядів щодо виховання особистості, починаючи з дошкільного віку. Отже, і підходи стосовно використання форм, методів і прийомів виховання ініціативності дітей дошкільного віку також різноманітні. Враховуючи таку специфіку, в цьому параграфі ми виокремили базові педагогічні ідеї, методичний інструментарій для розробки методики та педагогічних умов виховання ініціативності дітей старшого дошкільного віку в сюжетно-рольовій грі у закладах дошкільної освіти (Agiliar Tukler 2017h, Агіляр Туклер 2017i). Сучасним орієнтиром організації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти стало визнання індивідуальних особливостей і неповторності кожної дитини, які впроваджуються через особистісно-орієнтовану модель виховання. Ще одним орієнтиром виступили зафіксовані у БКДО положення про необхідність виховання з дошкільного періоду дитинства базових якостей особистості. Вихідною для нашого дослідження виступила думка науковців про те, що в сюжетно-рольових іграх дитина закріплює навички морально-етичної поведінки, виховуються її базові якості (Кравчук, 2009a, 2009b). Зазначимо, що сучасне суспільство потребує особистостей, здатних не тільки діяти спільно, а й виявляти власну позицію, втілювати задуми, впроваджувати нові ідеї. Окреслена тенденція спостерігається в сучасних сюжетно-рольових іграх дітей і проявляється в тому, що гравці активні, діють самостійно, вносять елементи новизни, пропозиції у зміст гри. З метою оптимізації змісту і рівня самостійної діяльності, до якої ми відносимо вільну гру, дослідники пропонують забезпечити дітей життєвими враженнями шляхом проведення таких форм роботи: прогулянки та екскурсії за межами дитячого садка, відвідування вистав (циркових, театральних та ін.), художніх виставок, участь у святах і розвагах, читання художньої літератури, перегляд кіно і мультфільмів тощо. Методика та педагогічні умови виховання ініціативності дітей старшого дошкільного віку в сюжетно-рольовій грі у закладах дошкільної освіти представлена в єдності теоретичного та методичного концептів. Теоретичний концепт ґрунтується на вихідних наукових положеннях і теорії філософії, психології особистості, теорії гри, дефініції необхідних для розуміння сутності досліджуваного процесу понять. Методологічний концепт визначається сукупністю наукових підходів: систематичного, суб’єкт-діяльнісного, особистісно-орієнтованого, гуманістичного, компетентнісного, - та принципів виховання. Положення теоретичного та методичного концептів надало змогу дібрати оптимальні педагогічні умови, форми, методи для виховання ініціативності дітей старшого дошкільного віку в сюжетно-рольовій грі. Вся работа доступна по ссылке https://mydisser.com/ru/catalog/view/agilyar-tukler-viktoriya-vilyamivna-vihovannya-iniciativnosti-ditey-starshogo-doshkilnogo-viku-v-sy.html |
|