Быстрый переход к готовым работам
|
Професійна компетентність майбутніх менеджерів організаційСучасний світ вимагає нової філософії освіти, зміни парадигми педагогічного мислення, практичної зорієнтованості, оскільки конкурентоспроможність в умовах формування економіки знань значною мірою визначається конкурентоспроможністю у сфері науки і освіти. Саме цим пояснюється спрямованість нашого дослідження на визначення та розв’язання науково-педагогічних проблем управління процесом формування професійної компетентності майбутнього менеджера організацій. В умовах ринкової економіки ефективна діяльності підприємства залежить від якості управління, тому вирішення стратегічних і тактичних завдань потребує залучення висококваліфікованих спеціалістів. Зростання потреби на сучасному етапі розвитку суспільства у висококваліфікованих менеджерах організацій, обов’язками яких є вміння спілкуватися, взаємодіяти, розуміти та впливати на інших людей, об’єктивно обумовлює актуальність теми нашого дисертаційного дослідження. Професійна підготовка сучасних менеджерів організацій має бути спрямована на формування й подальший розвиток їх професійної компетентності та конкурентоспроможності рівня кваліфікації, передачу глибоких теоретичних знань і практичних умінь та навичок у сфері економіки. Сьогодні перед вітчизняними спеціалістами економічного профілю стоять завдання щодо забезпечення економічного зростання країни, підвищення рівня розвитку її економіки та покращання рівня життя. Підвищення якості освіти менеджерів організацій, забезпечення її мобільності, конкурентоспроможності на ринку праці вимагає подальшого вдосконалення організації навчального процесу у ВНЗ. У практиці професійної діяльності менеджер має справу з конкретними людьми. У зв’язку з цим виникає необхідність формування в майбутніх керівників уміння вибудовувати особливу манеру спілкування. Останніми роками проблема підготовки майбутніх менеджерів знайшла відображення в наукових дослідженнях Л. Володарської-Золи [53], Л. І. Бондаревої [35] та багатьох інших науковців. Л. Володарська-Зола, окреслюючи професійну підготовку майбутніх менеджерів зазначає, що їх підготовка у ВНЗ має реалізуватися на економічно - економетричній, гуманітарній і технічній базі та гарантувати студентам одержання, крім професійних знань у галузі організації та управління, економіки, фінансів, маркетингу, також гуманітарних знань. До подальших напрямів дослідження цієї важливої проблеми дослідниця відносить порівняльний аналіз неперервної професійної освіти в Польщі, Україні та західноєвропейських державах, психолого -педагогічних та організаційних підходів до забезпечення наступності в діяльності старшої профільної школи, професійно-технічного та вищого навчального закладу [53, с. 3]. О. І. Гринчук висвітлює основні підходи щодо розуміння сутності та змістовних характеристик комунікативної підготовки майбутніх менеджерів. Діяльність менеджера розглядається дослідником з антропоцентричних позицій, тому вивчення дисциплін психологічного спрямування набуває важливого значення у процесі професійного становлення спеціаліста. Міжособистісне спілкування визначається генезисно первинною і фундаментальною складовою розвитку управлінського спілкування [67, с. 5]. Л. О. Сікорська обґрунтовує педагогічні умови ефективного формування комунікативних умінь як засобу підготовки майбутніх менеджерів до іншомовного спілкування у професійній діяльності. У дослідженні розкрито специфічні особливості професійно спрямованого навчання, яке забезпечується створенням у навчальному процесі комунікативних ситуацій, адекватних умовам майбутньої професійної діяльності студентів [196, с. 11]. На основі зазначених наукових досліджень можемо зробити висновок, що проблема підготовки майбутніх менеджерів організацій є актуальною і постійно знаходиться в полі зору науковців. Проте, на нашу думку, потребує уваги проблема виокремлення та обґрунтування змісту професійної компетентності майбутніх менеджерів у процесі вивчення професійно орієнтованих дисциплін. Складність і змістовність управлінських функцій, специфіка управлінської праці, обумовлюють вимоги, що висуваються до сучасних менеджерів. На сучасному етапі розвитку економіки менеджер нового типу повинен бути зразком як на своєму підприємстві, так і за його межами. За цих умов виникає об’єктивна необхідність у розробці вимог до сучасного менеджера організацій. Загальні вимоги до керівника (менеджера) містяться в законодавстві про працю, правилах внутрішнього розпорядку та інших документах, а спеціальні вимоги викладені в кваліфікаційних довідниках, службових інструкціях і деяких інших нормативних актах. Однак вимоги повинні бути конкретизовані стосовно певної посади та умов, в яких потрібно буде працювати менеджеру. Вся работа доступна по ссылке https://mydisser.com/ru/catalog/view/afanas-va-lyudmila-vasilivna-formuvannya-profesiynoi-kompetentnosti-maybutnih-menedzheriv-organizac.html |
|