Быстрый переход к готовым работам
|
Формування професійної компетентності майбутніх менеджерів організацій як педагогічна проблемаСучасний етап розвитку системи вищої освіти в Україні характеризується якісними змінами її сутності, мети і завдань. Крім того, вона повина проводити підготовку кваліфікованих кадрів, здатних до творчого пошуку, професійного розвитку, засвоєння і впровадження наукових та інноваційних технологій, конкурентоспроможних на ринку праці. Сьогодні державна політика в галузі освіти спрямована на створення відповідних умов для розвитку особистості і творчої самореалізації кожного громадянина України, як зазначено у Законі України „Про освіту” [173], а також оновлення змісту освіти та організації навчально-виховного процесу відповідно до демократичних цінностей, ринкових засад економіки, сучасних науково-технічних досягнень. Успішне навчання ґрунтується на компетентностях, які можуть проявлятися лише в органічній єдності з цінностями людини, тобто за умови глибокої особистої зацікавленості в цьому виді діяльності. Для організації ефективного процесу навчання в сучасних умовах необхідно: - переглянути погляди на можливості кожного студента, тому що всі вони можуть стати компетентними спеціалістами, зробивши свій вибір в широкому спектрі знань; відповідно, викладач повинен навчитися бачити в кожному наявність унікального набору властивостей, які важливі для успіху в тій або іншій спеціальній галузі; - головною метою освіти є поставити завдання розвитку особистості на основі індивідуалізації навчання; - змінити методи навчання, які повинні сприяти виявленню і формуванню професійної компетентності студентів залежно від їх особистих здібностей та інтересів; - переглянути традиційні процедури тестування студентів і оцінювання навчальних досягнень, що базуються на усередненому рівні знань. Упроваджувати процедури оцінювання індивідуальних досягнень кожного студента. Система вищої освіти в Україні доповнюється такими принципами: орієнтованість вищої освіти на розвиток особистості майбутнього спеціаліста; оптимальне поєднання загальних, групових та індивідуальних форм організації навчального процесу у вищому навчальному закладі; відповідність змісту освіти у ВНЗ сучасним і прогнозуючим тенденціям розвитку науки, техніки, виробництва, технологій; раціональне застосування сучасних методів на різних етапах підготовки спеціалістів; широке впровадження інформаційних технологій в освітній процес; відповідність результатів підготовки спеціалістів вимогам, які висуваються конкретною сферою їх професійної діяльності, забезпечення їх конкурентноздатності на ринку праці. Конкурентоспроможність майбутнього менеджера організацій залежить від якості оволодіння сучасними економічними знаннями, ступеня економічної інформаційної культури, вміння мислити і діяти в категоріальній системі ринкової економіки. Вищі навчальні заклади повинні проводити підготовку висококваліфікованих спеціалістів, з високим рівнем загальної культури та екологічної свідомості, здатних творчо мислити, самостійно працювати, швидко діяти й адекватно реагувати на ситуації в професійній діяльності, оцінювати власні можливості і здібності, приймати ефективні рішення в складних ситуаціях, розв’язувати конфлікти, відповідати за результати праці, самовдосконалюватися. Перед вітчизняною освітньою системою на сучасному етапі постало завдання сформувати громадянина, підготовленого до гнучкої зміни способів і форм життєдіяльності. Водночас головним завданням навчально -виховного процесу ВНЗ повинно стати формування ключових компетентностей, що відповідають основним видам діяльності людини. Академік В. Кремень [110 с. 4] наголошує на необхідності змін функцій навчального процесу в освітніх закладах різних рівнів, який традиційно був зорієнтований на отримання, у кращому разі, творче засвоєння суми знань тими, хто навчається. Поряд із засвоєнням базових знань перед сучасною освітою постає завдання навчити навчатися, виробити потребу в навчанні впродовж життя. Актуалізується ще одна функція навчального процесу - навчити людину використовувати отримані знання у своїй практичній діяльності - професійній, громадсько-політичній, побутовій тощо.
Вся работа доступна по ссылке https://mydisser.com/ru/catalog/view/afanas-va-lyudmila-vasilivna-formuvannya-profesiynoi-kompetentnosti-maybutnih-menedzheriv-organizac.html |
|