Быстрый переход к готовым работам
|
Художня свідомість української історичної прозиІсторична романістика Івана Білика постає складним культурним, літературним, філософським явищем. Прозаїк, спираючись на досвід національної історичної прози та її критичного переосмислення, реалізував свої естетичні та світоглядні переконання. Становлення авторської свідомості письменника відбувалося під впливом історичних фактів та їх осмислення у світлі нових філософських ідей середини ХХ ст. Поєднання світоглядних та літературних позицій багатьох авторів, у взаємодії з художніми та історичними чинниками, створюють підґрунтя для формування цілісної художньої свідомості історичної прози. Основа художнього пізнання минулого, взаємодії історичної традиції та її сучасного тлумачення формується на незмінному зв’язку «людина – світ», який є «гармонією єдності в її розмаїтті» [70, 342]. Існує твердження, що унормування власного життя в усіх аспектах – справа кожної особистості; систематизування знання, розуміння себе і світу – справа філософа; а донесення цих знань у художньому оформленні до людей, які не готові сприймати все в чистому вигляді, – справа письменника. Феномен художньої свідомості історичної прози формують три головні складники:
Комплекс авторських концепцій дійсності в історичній перспективі утворює загальну канву художньої свідомості історичної прози. Але незмінними залишаються три головні критерії, на яких базується художня свідомість. Проаналізуємо кожен із них. Світогляд – перший чинник формування та розуміння феномену художньої свідомості. За своєю сутністю він є «цілісним сприйняттям людиною структури буття, узагальнюючим осмисленням сенсу та мети людського життя, віднайденням людиною головних і значимих ціннісних орієнтирів» [130, 177], а також стає провідником духовних запитів, інтелектуальних досягнень, життєвого та метафізичного досвіду. За своїм духовним наповненням світогляд вбирає і перетворює середовище, у якому перебуває особистість та реалізовує таким чином власну креативну цінність. У контексті історичної романістики виокремлюємо історичний та авторський світогляд. Історичний світогляд побудований на підвалинах філософії історії та історичного розуміння, яке розкривається за допомогою міфів і герменевтичних елементів. Основним критерієм для розвитку філософського історичного світогляду романіста є історичне світорозуміння, яке впливає на філософське осягнення історичного буття. Вся работа доступна по ссылке https://mydisser.com/ru/catalog/view/artyushenko-zlata-valeriivna-hudozhnya-interpretaciya-istorii-u-romanah-ivana-bilika.html |
|