У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название Особливості гендерної поведінки при конфліктній взаємодії та поведінка студентів у вирішенні конфлікту
Количество страниц 52
ВУЗ Киевская национальная академия
Год сдачи 2010
Бесплатно скачать 18354.doc 
Содержание Вступ 3
Розділ І Визначення конфлікту та теоретичні особливості гендерної поведінки при конфліктній взаємодії 6
1.1 Конфлікт: поняття, основні складові 6
1.2 Характерні ознаки та причини виникнення конфліктів 12
1.3 Функції, стадії та форми перебігу конфлікту 15
1.4 Гендерні аспекти поведінки людей у конфліктних ситуаціях 21
Розділ ІІ Особливості стратегій поведінки студентів у вирішенні конфлікту 27
2.1 Стратегії та шляхи вирішення конфлікту 27
2.2 Методологічна основа дослідження 32
2.3 Аналіз проведеного дослідження 36
Висновки 42
Список використаних джерел 44
Додатки 46



Вступ

Найважливішою діяльністю людини протягом життя є спілкування. Воно передбачає взаємодію між ровесниками, між різними поколіннями, між людьми з різними соціальними ролями та станами. Кожна людина має свої певні риси характеру, свої погляди на ті чи інші речі, щось своє особисте. І часом невміння правильно спілкуватися, насадження волі та поглядів однієї людини іншій призводить до міжособистісного конфлікту.
Міжособистісні стосунки складаються в реальних умовах жит¬тя та діяльності людей, у процесі їх взаємодії. На тому, як розвива¬ються стосунки, істотно позначаються різні об'єктивні чинники, що визначають успішність таких контактів або ускладнюють їх формування. Найповніше суб'єктивний характер між¬особистісних стосунків виявляється в сумісності людей.
Психологічна сумісність людей передбачає спільність поглядів, переконань, соціальних і моральних установок, цінностей, став¬лень. Усе це найбільше духовно зближує людей. Психологічна сумісність, яка на них базується, — це вищий інтегративний рівень сумісності людей, яка характеризує глибокий, змістовий бік взаємодії та зумовлює її ефективність.
Відсутність сумісності у групі людей, включених у виконання суспільно чи особистісно значущої діяльності, за певних умов може спричинити конфлікт.
Проблемою конфлікту як психологічного феномену займалися та займаються відомі вчені минулого та сучасності: Андреєва Г.М., Бодалєв А.А., Гозман Л.Я., Левін К., Обозов М.М., Орбан-Лембрик Л.Е., Скотт Д. Г., Трофімов Ю.Л., Юсупов І.М. та інші.
Але як нам відомо, за кожною особистістю, яка вирішує конфлікт є певні особливості, які притаманні тільки їй. Та все одно можна виокремити спільні риси поведінки у конфлікті певних людей, їх можна об’єднати на статевою ознакою, властивостями характеру, типами темпераменту тощо.
Найбільш характерною ознакою, яка накладає відбиток на все життя та особливості взаємодії людини з оточуючими є її приналежність до статі. Чоловіки і жінки відрізняються багатьма сферами – у пізнавальному розвитку, у фізіологічному становленні, у складі розуму, у звичках, вольовій та емоційній сфері. Зрозуміло, що і ситуації вони вирішують по-різному.
Також важливими для формування особистості чоловіка і жінки є періоди становлення їх особистості – дошкільний вік, молодший шкільний, підлітковий та юнацький періоди. Завершення формування та удосконалення особистості, вироблення всіх її навичок та вмінь починається у юнацькому віці, який поєднується із вступом до Вузу. Змінюється соціальне середовище перебування особистості, з’являються нові ролі, нові члени колективу і т.д. І тому так важливо вміти знаходити з оточуючими спільну мову, досягти взаєморозуміння. Але цього не завжди вдається досягти, тому гостро стоїть питання профілактики конфліктів у студентському середовищі та знаходження правильних варіантів поведінки при вирішенні конфліктних ситуацій.
Актуальність вибору теми курсової роботи зумовлена необхідністю дослідження гендерних особливостей поведінки студентів у конфліктних ситуаціях.
Об'єктом дослідження обрано конфлікт як психологічний феномен.
Предметом курсової роботи є гендерні особливості поведінки студентів у конфлікті.
Мета дослідження – розкрити сутність та особливості конфлікту, вказати на гендерні особливості поведінки студентів у вирішенні конфліктних ситуацій.
Мета, предмет та об’єкт зумовили виконання наступних завдань:
• зробити ґрунтовний аналіз теоретико-методологічної бази стосовно даної проблеми;
• розкрити особливості виникнення, перебігу та ефективного вирішення конфліктних ситуацій, з'ясувати доцільність використання конкретних шляхів подолання конфліктів;
• розглянути специфіку форм поведінки у конфліктній ситуації;
• вказати гендерні особливості поведінки студентів у конфлікті;
• провести дослідження та проаналізувати його результати щодо поведінки студентів-юнаків та дівчат у конфлікті.
При написанні курсової роботи використовувалися методи теоретичного та емпіричного дослідження, аналіз літератури, спостереження, опис, аналіз і синтез, узагальнення і систематизація.
Структура роботи. Курсова робота складається із двох розділів, висновків, списку використаних джерел (31 найменування). Також робота містить 3 таблиці 2 рисунки і 4 додатки.
Список литературы Висновки

Однією з головних потреб людини є потреба у спілкуванні, у визнанні, потреба бути зрозумілим для оточуючих. Спілкування здійснюється за допомогою міжособистісної взаємодії як між окремими людьми, так і між індивідом і групою, чи між групами людей. Зазвичай спілкування потребує дотримання певних правил поведінки, етичних принципів, бажання розуміти точку зору співрозмовника. Але часом невміння правильно спілкуватися, небажання прислухатися до думки іншого призводить до конфліктної ситуації.
Досліджуючи конфлікт як психологічний феномен, ми вияснили його основні ознаки: наявність протиріччя, яке є непримиримим хоча б однієї з сторін; зміна характеру спілкування в напрямі негатив¬ної спрямованості мінімум однієї, а частіше — обох сторін; активність сторін, прагнення до перемоги; підвищений емоційний фон, загострення негативних емо¬цій.
Також ми з'ясували, що в процесі свого перебігу конфлікт проходить чотири стадії розвитку: виникнення конфліктної ситуації; усвідомлення конфлікту; зовнішній вияв конфлікту, відкрите зіткнення протилежних сторін; вирішення, завершення конфлікту.
Ми дослідили особливості спілкування чоловіків і жінок. Вказали на важливість спілкування для кожного з них. Розкрили особливості їх поведінки у конфлікті, з’ясували, які засоби та прийоми вони використовують під час вирішення конфліктних ситуацій.
Відповідно до мети та завдань курсової роботи ми провели дослідження гендерних особливостей поведінки студентів 1-го і 2-го курсу у конфліктній ситуації. Для опитуванні ми обрали три методики: «Ваша думка про себе самого або Чи конфліктна Ви людина» (Додаток 1), «Чи можете Ви знайти вхід з конфліктної ситуації» (Додаток 2), Методика оцінки рівня конфліктності (Додаток 3) та розглянули особливості їх застосування.
Для проведення дослідження ми обрали вибірку із 40 студентів, з яких 20 студентів 1-го курсу і 20 студентів – 2-го курсу. У зв’язку із тематикою дослідження студенти були обрані за гендерною ознакою у строгій відповідності, тобто ми отримали чотири групи – студенти і студентки 1-го і 2-го курсу окремо по 10 чоловік у кожній групі.
Проаналізувавши результати опитування, ми з’ясували, що більшість першокурсників є висококонфліктними та обирають протистояння як головну стратегію поведінки у конфлікті. Другокурсники мають дещо нижчу конфліктність та за головну форму поведінки у конфліктній ситуації вважають компроміс.
Ситуація з студентками дещо інша – на 1-му курсі у них середня конфліктність та головні форми поведінки у конфлікті – це компроміс і пристосування. У другокурсниць збільшується відсоток середнього рівня конфліктності та головною стратегією поведінки у конфлікті стає співробітництво.
Отже, можна говорити, що дівчата краще та гуманніше себе поводять, а у випадку конфлікту намагаються вирішити його найбільш сприятливим шляхом.
Хлопці ж відрізняються більшою конфліктністю, що може призвести до виникнення більшої кількості гострих ситуацій та вирішують конфлікти за методом «ти – мені, я – тобі», тобто навіть компроміс у цьому випадку не є найкращим варіантом вирішення конфліктної ситуації.
На основі аналізу результатів опитування ми виявили необхідність проведення психологічного тренінгу із студентами, який подаємо у додатку 4. Під час проведення тренінгу студенти отримали знання про конфлікт, його перебіг, форми і стилі вирішення конфліктних ситуацій і набули навики безконфліктного спілкування.
Також варто вказати, що важливим є бажання мирно розв’язати конфлікт на початковій стадій, вчасно знайти слова, які б не образили опонента, прийти до розумного рішення, до компромісу.

Список використаних джерел

1. Андреева Г. М. Социальная психология. – М., 1999. – 348 с.
2. Бандурка A. M., Друзь В. А Конфликтология. — Харьков, 2006. – 336 с.
3. Бодалев А.А. Восприятие и понимание человека человеком. – М., 1992. – 453 с.
4. Бойко В.В. и др. Социально–психологический климат коллектива и личность/В.В. Бойко, А.Г. Ковалев, В.Н. Панферов. – М., 2004. – 386 с.
5. Водолазский Б.Ф., Гутерман M.П. Конфликты и стрессы. — Омск, 2004. – 396 с.
6. Ворожейкин И.Е., Захаров Д.К. Конфликтология. – М., 2000. – 448 с.
7. Гендер и язык/ Московский гос. Лингвистический ун–т; Лаборатория гендерных исследований. – М.: Языки славянской культуры, 2005. – 184 с.
8. Голод С.И. Личная жизнь: любовь, отношение полов. – М., 2000. – 204 с.
9. Горелов К.Н. Управление конфликтом в организации. – М., 2002. – 228 с.
10. Еремеева В.Д., Хризман Т.П. Девочки и мальчики – два разных мира. – СПб.: Тускарора, 2001. – 254 с.
11. Ильин Е.П. Дифференциальная психофизиология мужчины и женщины. – СПб.: Питер, 2002. – 544 с.
12. Ішмуратов К. І. Конфлікт і згода. — К., 2005. – 328 с.
13. Калабихина И. Социальный пол и проблемы населения. – М., 2005. – 342 с.
14. Конфліктологія: Навч. посіб. / За заг. ред. В.М. Петюха, Л.В. Торгової. – К.: КНЕУ, 2005. – 315 с.
15. Корнєв М.Н., Коваленко А.Б. Соціальна психологія: Навч. посібник. – К., 1995. – 464 с.
16. Коростылева Л.А. Психология самореализации личности: брачно–семейные отношения. – СПб.: Питер, 2000. – 338 с.
17. Ложкин Г.В., Повякель Н.И. Практическая психология конфликта: Учебное пособие. – К, 2000. – 318 с.
18. Максименко С.Д. Загальна психологія: Навчальний посібник. – К.: «Центр навчальної літератури», 2004. – 495 с.
19. Нагаєв В.М. Конфлiктологiя.Навч. посібник– К., 2004. – 336 с.
20. Немов Р.С. Психология: Учеб. для студ. высш. пед. учеб. заведений: В 3 кн.– 4–е изд. – М.: ВЛАДОС, 2001. – 608 с.
21. Обозов Н.Н. Психология межличностных отношений. – К., 1990 – 328 с.
22. Орбан–Лембрик Л.Е. Соціальна психологія: Підручник: У 2 кн. Кн.. 1: Соціальна психологія особистості і спілкування. – К.: Либідь, 2004. – 576с.
23. Орбан–Лембрик Л.Е. Спілкування як соціально–психологічний феномен // Збірник наукових праць: філософія, соціологія, психологія. – Івано–Франківськ, 2003. – Вип. 8. – Ч. 2. – С. 148–154.
24. Психология и этика делового общения: Учебник для вузов / Под ред. Лавриненко В.Н. – 3–е изд., перераб. и доп. – М., 2000. – 334 с.
25. Психологія: Підручник / Ю.Л. Трофімов, В.В. Рибалка, П.А. Гончарук та ін.; За ред. Ю.Л. Трофімова. – К.: Либідь, 2000. – 442 с.
26. Репина Т.А. Особенности общения мальчиков и девочек // Вопросы психологии. – 1994. – № 4. – С. 63–69.
27. Скотт Д. Г. Конфликты: пути их преодоления. — К, 1991. – 228 с.
28. Степанов О.М. Основи психології: Навч. посіб. для студ. вищ. навч. пед. заклад. – К.: «Академія», 2005. – 356 c.
29. Фридан Б. Загадка женственности. – М.: Прогресс, 2004. – 292 с.
30. Шумилин А.Н. Управление конфликтом. – М., 1996. – 336 с.
31. Юсупов И.М. Психология взаимопонимания. – Казань, 2001. – 248 с.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
300
Скачать бесплатно 18354.doc 





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.