У нас уже
17884
рефератов, курсовых и дипломных работ
Сделать закладку на сайт
Главная
Сделать заказ
Готовые работы
Почему именно мы?
Ценовая политика
Как оплатить?
Подбор персонала
О нас
Творчество авторов
Быстрый переход к готовым работам
Контрольные
Рефераты
Отчеты
Курсовые
Дипломы
Диссертации
Мнение посетителей:
Понравилось
Не понравилось
Книга жалоб
и предложений
Название
Податковий борг та податкова застава. Особливості регулювання
Количество страниц
48
ВУЗ
КНЭУ
Год сдачи
2010
Бесплатно скачать
18357.doc
Содержание
ЗМІСТ
ВСТУП 3
1. ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ПОДАТКОВОГО БОРГУ ТА ПОДАТКОВОЇ ЗАСТАВИ 6
1.1. Сутність податкового боргу 6
1.2. Погашення податкового боргу 11
1.3. Зміст податкової застави 14
1.4. Обмеження та пріоритети застосування податкової застави 17
ОСОБЛИВОСТІ ПОГАШЕННЯ ПОДАТКОВОГО БОРГУ 20
2.1. Адміністративний арешт активів 20
2.2. Органи уповноважені стягувати борг 25
2.3. Примусове та добровільне погашення податкового боргу 30
3. ПРОБЛЕМИ І ШЛЯХИ ВДОСКОНАЛЕННЯ ПОДАТКОВОГО ЗАКОНОДАВСТВА З ПИТАНЬ ПОПОВНЕННЯ ДОХОДНОЇ ЧАСТИНИ БЮДЖЕТУ 36
ВИСНОВОК 45
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 48
ВСТУП
Сьогодні світову економіку трясе боротьба за сфери і впливи: за ринки, технології, ресурси. Без нової ідеології і культури, без надання людям економічної волі в податковій політиці при такій глобальній конкуренції Україна дійсно може перетворитися в «бананову» країну. На чому, на наш погляд, повинні розвиватися нова ідеологія і культура? Це отримання не тільки політичної, а істинної і повної свободи всіх громадян: свободи в праві визначати своє життя, працю, перспективу, тобто отримання, насамперед, економічної свободи підприємництва, приватної власності. Український правозахисник і психіатр Глузман поставив досить справедливий діагноз: наше суспільство хворе «страхом перед свободою». Цей середньовічний страх продовжує і зараз тісно тримати нас у своїх обіймах. Коли ж ми почнемо жертвувати заради свободи, якщо дотепер її боїмося? Поки що держава, в основному, декларує економічну свободу і підтримує процеси, що дотепер сприяють ізолюванню вітчизняної економіки від світового господарства, не підтримують економічну демократію, як це робиться, наприклад, у країнах ЄС. Ще древні римляни усвідомили: чим більше свобод, тим більшу роль відіграє індивідуальна активність. Тому нова ідеологія в податковій політиці повинна виходити з економічної свободи і розвитку в ній індивідуальної активності.
Несвобода завжди ґрунтується на недовірі і страху влади перед своїм народом. Нова ж ідеологія і культура в податковій політиці повинні базуватися на соціальній і моральній довірі народу до влади і до самих себе, що значно знизить феномен страху в економічних і соціальних процесах. Тому податкова політика зобов’язана, з одного боку, розвивати «дух довіри», з іншого боку, знімати феномен страху, оскільки останній позбавляє людей прагнення до ініціативи, розвитку особистої економічної свободи і чесності, наприклад, у сплаті податків.
Фіскалізація в податковій політиці України не ґрунтується на тім, що державі потрібні нібито засоби, щоб вирватися із економічної кризи, підняти виробництво, менше позичати в зарубіжжя.
В цивілізованих країнах податки платять, а в Україні дотепер збирають, причому в основному примусово. До чого це призводить, усі знають. Необхідний перехід від фіскальної політики до стимулюючої, до розвитку вільного, а не присхованого підприємництва.
Політика стимулювання — це:
- поетапно, поступово, але твердо і переконливо відходити від фіскалізації економіки; О на основі глибоких економічних, фінансових роз-рахунків, аналізів, обґрунтувань розробити програми, типові моделі і механізми їхньої реалізації для кожно¬го соціального прошарку нації по стимулюванню збільшення кількості платників податків і стимулю-
ванню їхньої діяльності; для підприємців, бізнесменів, комерсантів, виробників, працівників сфери послуг, лікарів, юристів, вчених і т. д.;
- розробити концепцію і на її основі програму збільшення бюджету за рахунок податків, не збільшу¬ючи їх, тобто за рахунок розвитку діяльності й одер¬жання платником податків великого прибутку; О стимулювати — це значить зробити податки таки¬ми, щоб вони були прості, об’єктивні і справедливі. Закордонний досвід свідчить, що це цілковито мож¬ливо;
- змінити культуру і технологію збору податків: щоб платник податків сам намагався вчасно і повністю сплатити податки не за страх, а по своїй честі і совісті, як громадянин своєї Батьківщини. Щоб, у свою чергу, податковий інспектор не збирав податки, а захищав платника податків від «нальоту» на нього запопадли¬вих і корумпованих чиновників, рекетирів, хабар¬ників, визначаючи суму податку кожного конкретного платника податків;
- стимулювати — це значить, що держава повинна створювати рівні правові, економічні умови для діло¬вих людей, для виробників, бізнесменів, підприємців, забезпечувати вільну конкуренцію, припинити маніпулювати пільгами в податках, видачею ліцензій, орендою землі, енергоресурсів і т. д.;
- держава повинна рішуче очищатися від тих своїх «стражів» в особі чиновників, керівників, силовиків і ін., що ганьблять честь і достоїнство нашого народу і Батьківщини. Необхідно припинити практику замов-чування, приховування людей і тих резонансних про¬цесів, кримінальних справ, що заслуговують всена¬родного гніву;
- і, нарешті, пора дійсно серйозно взятися за ви¬корінювання корупції і мафіозних структур, куди стікаються великим потоком зароблені платником по¬датків гроші.
Таким чином, ідеологією в податковій політиці Ук¬раїни повинне стати формування у громадян довіри і поваги до влади, влади — до народу, до кожного громадя¬нина і платника податків замість недовіри, відчуженості і страху, розвиток у громадян почуття патріотизму і турбо¬ти про свою Батьківщину, визнання і підтримка плат¬ників податків з боку держави.
Список литературы
ВИСНОВОК
Податковий борг (недоїмка) – податкові зобов’язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджені платником податків або узгоджені в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачені у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов’язання.
Податкова застава – це спосіб забезпечення податкового зобов'язання платника податків, не погашеного у строк. Податкова застава виникає у силу закону. У силу податкової застави орган стягнення має першочергове право у разі невиконання забезпеченого податковою заставою податкового зобов'язання одержати задоволення з вартості заставленого майна перед іншими кредиторами у порядку, встановленому Законом
У зв’язку з тим, що податкова застава – це самостійний інститут, специфічний вид податкових правовідносин, яким широко користуються в країнах з високорозвиненою економікою, виникає вона не внаслідок договору, як звичайна застава, а внаслідок боргу перед бюджетами всіх рівнів та державними цільовими фондами.
Законом встановлено, що право податкової застави виникає згідно із законом та не потребує письмового оформлення.
Примусове стягнення – звернення стягнення на активи платника податків у рахунок погашення його податкового боргу, без попереднього узгодження його суми таким платником податків. Відповідно до пп. 3.1.1 ст. 3 вищезгаданого закону активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкових зобов'язань виключно за рішенням суду (господарського суду). В інших випадках платники податків самостійно визначають черговість та форми задоволення претензій кредиторів за рахунок активів, вільних від заставних зобов'язань забезпечення боргу. У разі якщо такого платника податків визнано банкрутом, черговість задоволення претензій кредиторів встановлюється законодавством про банкрутство. Слід зазначити, що стягнення податкового боргу за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється (пп. 3.1.2 Закону).
Виникнення податкової заборгованості надає платнику податків особливий статус. Закон №2181-ІІІ передбачає застосування до боржника майже з перших днів комплексу заходів, спрямованих на забезпечення боргових вимог держави та застосування процедур примусового стягнення заборгованості. Примусові заходи – це, перш за все, силові заходи. Тому їх застосування приводить до обмеження господарчої свободи платника податків, а у разі невиваженого підходу може призвести до погіршення фінансово-економічного стану підприємства, або навіть до його збанкрутіння.
Так, у п.п. 3. 1. 1 п. 3. 1 ст. 3 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» передбачено загальний принцип примусового стягнення майна платника податків у рахунок погашення його податкового боргу.
Згідно із цим принципом активи платника податків можуть бути примусово стягнені у рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду. Здається, цього достатньо для того, щоб зробити висновок, що податковий орган позбавлений права здійснювати примусовий продаж активів будь-якого платника податків у рахунок погашення його податкового органу без відповідного рішення суду.
Враховуючи викладене, вважаємо, що проблема виконання платіжних вимог ДПІ свідчить про наявність як суперечностей окремих положень Закону України „Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами те державними цільовими фондами” між собою, та і їх колізій з нормами законів України, що регулюють порядок здійснення переказу коштів та примусового виконання виконавчих документів. З огляду на це слід визнати необхідним впровадження механізму взаємодії ДПІ та органів Державної виконавчої служби шляхом направлення державним виконавцям рішення про стягнення податкового боргу за рахунок активів платника податків для подальших заходів щодо примусового стягнення коштів з розрахункового рахунку боржника. Відповідно, є доцільним і внесення відповідних змін до Цивільного кодексу України, Закону України „Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами те державними цільовими фондами”, у тому числі скасування положення про можливість податкових органів самостійно надіслати банку (банкам), обслуговуючому платника податків, платіжної вимоги на суму податкового боргу.
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
1. Конституція України.
2. Закон України "Про державну податкову службу України" від 04/12/1990 (Відомості Верховної Ради, 1991, №6, ст. 37).
3. Декрет Кабінету Міністрів "Про стягнення не внесених у строк податків і неподаткових платежів" від 21/01/1993 (Відомості Верховної Ради, 1993, №13, ст. 114).
4. Бодюк А.В. Податкова політика: шляхи її реалізації // Фінанси України. – 2004. – № 2. – С. 82-88.
5. Буряковський В.В. та ін. Податки: Навчальний посібник. -Дніпропетровськ: Пороги, 1998. - 611с.
6. Ватутіна Л. Порядок списання узгодженої суми податкового боргу з рахунків платників податків // Вісник податкової служби України. – 2003. – №25-26. – С. 59.
7. Ватутіна Л. Щодо визначення джерел погашення податкового боргу // Вісник податкової служби України. – 2004. – №25-26. – С. 60.
8. Вільховий Ю. Борги і зобов’язання з акцизного збору в судових процедурах банкрутство, які застосовуються до боржника // Вісник податкової служби України. – 2003. – № 4. – С.40-42
9. Войцеховський М. Правила примусу // Дебет-Кредит. – 2004. – № 51. – С. 19-23.
10. Войцеховський М. Податкова застава: більш спокійна, зрозуміла та прозора // Дебет-Кредит. – 2005. – № 40. – С. 12-13.
11. Гридчина В.Д. Налоговая система Украины: Учеб. пособ. - Киев: Дакор, 2000.- 128с.
12. Грисимова Н.П. Налогообложение: Учеб. пособие. - Киев: Дакор, 2000.-526с.
13. Данілов О.Д., Жеребник А.М. Оподаткування прибутку та відрахування до цільових фондів: Навчальний посібник. - Ірпінь: Академія ДПС України, 2001.-459с.
14. Деревецький Ю. Чесність та взаємоповага у взаєминах між податківцями та платниками податків // Подільські вісті. – 2003. – № 27.
15. Кучерявенко Н. П. Налоговое право.- К.:1997.- 363 с.
16. ПанасюкВ. М., Ковальчук Є. К., Бобрівець С. В. Податковий облік: Навч. посіб. — Тернопіль: Карт-бланш, 2002. — 260 с.
17. Податкова система України / За ред. В.М. Федосова: Підручник. -К.: Либідь, 1994. - 464с.
18. Рева Т.М. Податковий менеджмент: Навчальний посібник. - Київ: Центр навчальної літератури, 2003. - 282с.
19. Тимченко О.М. Податковий менеджмент: Навч. - метод, посібник для самост. вивч. дисц. - К.: КНЕУ, 2001. – 150 с.
20. Фінансове право. Підручник під ред. Воронової Л. К.- К.:1998.
21. Фінансове право. Навчальний посібник під ред. Воронової Л. К.,- К.:1997.
Стоимость доставки работы, в гривнах:
(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
240
Скачать бесплатно
18357.doc
Найти готовую работу
ЗАКАЗАТЬ
Обратная
связь:
Связаться
Вход для партнеров
Регистрация
Восстановить доступ
Материал для курсовых и дипломных работ
11.10.24
Сучасний документальний театр: новий тип сценічної репрезентації
11.10.24
Вербатім–наративи в контексті сучасної «Нової драми» і документального театру
11.10.24
«Нова драма» в умовах відновлення документалізму в театральній постдраматичній культурі нестабільного типу
Архив материала для курсовых и дипломных работ
Ссылки:
Счетчики:
© 2006-2024. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.