У нас уже
17884
рефератов, курсовых и дипломных работ
Сделать закладку на сайт
Главная
Сделать заказ
Готовые работы
Почему именно мы?
Ценовая политика
Как оплатить?
Подбор персонала
О нас
Творчество авторов
Быстрый переход к готовым работам
Контрольные
Рефераты
Отчеты
Курсовые
Дипломы
Диссертации
Мнение посетителей:
Понравилось
Не понравилось
Книга жалоб
и предложений
Название
Освіта та суспільство. Аналіз стану сучасної освіти в Україні та її реформування
Количество страниц
45
ВУЗ
ХАРКІВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ім. В.Н. КАРАЗІНА
Год сдачи
2010
Бесплатно скачать
19410.doc
Содержание
Вступ 3
1. Освіта та суспільство 6
1.1.Основні соціокультурні функції сучасних освітніх систем 6
1.2. Мета та принципи освіти в Україні 9
1.3. Актуальні проблеми системи освіти в Україні 11
2. Аналіз стану сучасної освіти в Україні 14
2.1. Загальна середня освіта 14
2.2. Професійно-технічна освіта 18
2.3. Вища освіта 21
2.4. Освітня нерівність в Україні 27
3. Реформування системи сучасної освіти 31
3.1. Історичні передумови виникнення Болонської системи 31
3.2. Поняття, суть та мета Болонського процесу 32
3.3. Впровадження Болонського процесу в Україні 35
3.4. «Нова парадигма» вищої освіти 37
Висновки 40
Список літератури та інших джерел 43
Вступ
Освіта – важливе явище в житті людей. Тематика освіти завжди актуальна й багатовимірна. Освіта охоплює всі сфери життєдіяльності, соціологів та інших науковців вона цікавить з боку впливу на розвиток всього людства в цілому й формування окремого індивіда, спосіб життя людей, як чинник інтелектуального, культурного, духовного, соціального, економічного розвитку суспільства, в ракурсі взаємозв’язку з іншими соціальними інститутами.
Україна, як поки що суспільство периферійного капіталізму, має знайти своє місце у міжнародному розподілі праці. І тут курс на суспільство, що засноване на знаннях, може стати тією «вирішальною ланкою», взявшись за яку, можна було б витягнути увесь ланцюг проблем. Поки що в рейтингу ООН щодо «суспільства, заснованого на знаннях» («Knowledge society») Україна посідає 40 місце серед 191 країни світу, де першу п'ятірку обіймають Швеція, Данія, Норвегія, Швейцарія та Фінляндія (Японія - 6, Німеч¬чина — 7, Великобританія — 10, США - 12, Канада - 14, Франція — 15). Серед пострадянських республік поперед України значиться лише Естонія — 26 місце, Латвія — 29 та Молдова — 39 місце. Однак, за оцінкою провідних експертів АПН України, в нашій країні ми спостерігаємо своєрідний парадокс: «Україна має один з найвищих у світі індексів освіченості, глибинні традиції у галузі інженерної освіти і величезний інтелектуальний потенціал. У той же час у XXI століття вона увійшла з низькотехнологічною промисловістю».
Світовий досвід незаперечно довів, що коли держава витрачає на потреби науки менше 0,4 відсотка ВВП, то відтак наука відіграє лише соціокультурну функцію; якщо менше 0,9% — то пізнавальну; більше 0,9% — економічну. В Україні державне фінансування розвитку науки не перевищувало 0,5%. Отже, за роки незалежності наука в Україні виконувала тільки соціокультурну та в певній мірі пізнавальну функцію, а отже – суттєво не впливала на економіку держави.
Стає очевидним, що зберегти незалежність та уникнути економічного колапсу країна зможе лише шляхом невідкладного переходу до політики пріоритетного науково-технологічного розвитку. Визначальним елементом такої політики має стати розвиток в Україні суспільства, заснованого на знаннях і його важливих складових — економіки знань та інформаційного суспільства[27, с.6].
Основа якісних змін у державі визначена Програмою Президента України «Десять кроків назустріч людям», яка конкретизована в Програмі діяльності Уряду [32]. Спираючись на неї, Міністерство освіти і науки визначило п’ять пріоритетних напрямів діяльності у сфері освіти і науки на найближчий період:
європейський рівень якості і доступності освіти;
гуманістична (духовна) орієнтація освіти;
демократизація освіти;
соціальне благополуччя наукових співробітників і педагогів;
розвиток суспільства на основі нових знань.
В основу розвитку системи освіти України, вибору її пріоритетів покладені резолюції і рекомендації ЮНЕСКО з питань освіти, зокрема Болонська декларація (19 червня 1999 року) [6, с.34] та інші. Цьому також сприяла активна участь суб’єктів освітньої діяльності України в заходах, що проводять Європейська комісія Ради Європи, ЮНЕСКО, студентські організації, і підтримка ними міжнародних ініціатив України. Велике значення мали неодноразові місії спеціалістів Ради Європи, їхнє сприяння проведенню міжнародних семінарів з питань розвитку і модернізації вищої освіти [19, с.6].
Метою цієї роботи було розглянути сучасну систему освіти в Україні.
Відповідно до мети були поставлені такі задачі:
розглянути основи взаємодії освіти та суспільства;
проаналізувати сучасний стан освіти в Україні;
розглянути реформування вищої освіти.
Список литературы
Висновки
Отже, освіта – важливе явище в житті людей. Вона охоплює всі сфери життєдіяльності, соціологів та інших науковців вона цікавить з боку впливу на розвиток всього людства в цілому й формування окремого індивіда, спосіб життя людей, як чинник інтелектуального, культурного, духовного, соціального, економічного розвитку суспільства, в ракурсі взаємозв’язку з іншими соціальними інститутами.
Освіта – це один із найоптимальніших і найінтенсивніших способів входження людини у світ науки та культури. Саме під час здобуття освіти людина засвоює культурні цінності.
Освіта є способом соціалізації особистості й забезпечення наступності поколінь, середовищем спілкування та залучення до світових цінностей, досягнень науки і техніки. Освіта прискорює процес розвитку і становлення людини як особистості, суб'єкта та індивідуальності, забезпечує формування духовності в людині та її світогляду, ціннісних орієнтацій і моральних принципів.
Метою освіти в Україні є всебічний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, розвиток її талантів, розумових і фізичних здібностей, виховання високих моральних якостей, формування громадян, здатних до свідомого суспільного вибору, збагачення на цій основі інтелектуального, творчого, культурного потенціалу народу, підвищення освітнього рівня народу, забезпечення народного господарства кваліфікованими фахівцями.
Залишається дуже гострою проблема недостатнього фінансування діяльності навчальних закладів. Передусім це стосується заробітної плати педагогічних працівників, яка істотно нижча від середньої заробітної плати працівників промисловості. Невідповідність рівня заробітної плати вчителів і прожиткового мінімуму призводить до виникнення кадрової проблеми у навчальних закладах.
Серед чинників, які негативно впливають на навчальний процес, - недостатня забезпеченість сучасними підручниками та наочним приладдям, а також низький рівень комп'ютеризації.
Освітня система України потребує реформування. Вже розпочато реформування системи вищої освіти. Мова йде про Болонський процес.
Болонський процес (БП) - це процес європейських реформ, що спрямований на створення спільної Зони європейської вищої освіти (також у документах зустрічається аналогічне поняття: європейський простір вищої освіти) до 2010 року.
Незвичайність цього процесу полягає у тому, що він не є чітко структурованим і проводиться 46 країнами, що беруть у ньому участь, у співпраці з чисельними міжнародними організаціями, включаючи і Раду Європи.
Серед позитивних тенденцій в освітній системі України можна відмітити активне запровадження принципів нової парадигми освіти, яка полягає в якісно нових відносинах між викладачем і учнем або студентом, коли вчитель спонукає учня до навчання, а не бездумного заучування; залучення наших вищих навчальних закладів до переходу на європейський рівень освіти через впровадження програм Болонського процесу; введення незалежного оцінювання, тестових завдань для випускників загальноосвітніх закладів, які виконують роль вступних іспитів до навчальних закладів; розвиток освіти дорослих в Україні, яка тепер оцінена ЮНЕСКО як така, що «відзначається найбільшою різноманітністю в світі» і цим віднесена до найвищого місця в світовому рейтингу; розвинута підготовка фахівців для за¬рубіжних країн, яка стала одним з пріоритет¬них напрямів міжнародної діяль¬ності Міністерства освіти і науки України та ВНЗ України. Таким чином можна сподіватись, що національна система освіти стоїть на порозі свого вдосконалення і розквіту.
Список літератури та інших джерел
1. Конституція України / Вісник Верховної Ради, 2005, №2, ст.44.
2. Закон України «Про освіту»/ Вісник Верховної Ради, 2008, №27-28, ст.251.
3. Закон України «Про вищу освіту» / Вісник Верховної Ради, 2008, №5-6, №7-8, ст.78.
4. Беззубко Л.В., Черниш О.І., Соколова Л.С. Розвиток системи освіти у сучасних умовах. — Макіївка, 2005. — 132 с.
5. Болонський процес у фактах і документах (Сорбонна-Болонья-Саламанка-Прага-Берлін) / за ред. Степко М.Ф. - Тернопіль: Економічна думка, 2003. – 60 с.
6. Болонський процес: Документи/ Укладачі: І.І. Тимошенко та ін. – К.: Вид-во Європ. ун-ту, 2004. – 169 с.
7. Болонський процес: нормативно-правові документи / Укладачі: З.І. Тимошенко та інш. – К.: Вид-во Європ. ун-ту, 2004. – 102 с.
8. Болтівець С. Освіта для дорослих для збереження роду, землі і води // освіта 2006 , 20-27 вересня , ст. 8-9.
9. Вища освіта України і Болонський процес: Навчальний посібник / за ред. В.Г. Кременя – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2004. – 384 с.
10. Гавриленко І.М., Огаренко В.М., Сидоренко О.Л. Соціологія освіти. — Запоріжжя: ГУ «ЗІДМУ», 2005. — Кн. 1 — 295 с.
11. Головко Б.А., та інш. Реформування вищої освіти у процесі демократизації українського суспільства. — К.: ВПЦ «Київський ун-т», 2004. — 220 с.
12. Дмитриченко М.Ф. Вища освіта і Болонський процес: Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / Дмитрическо М.Ф. та ін. – К.: Знання України, 2006. – 440 с.
13. Журавський В.С., Згуровський М.З. Болонський процес: головні принципи входження в Європейський простір вищої освіти. – К.: ІВЦ Видавництво «Політехніка», 2003. – 200 с.
14. Зайцев Д.В. Социология интегрированного образования: учебное пособие для студентов, лицеистов, магистрантов, аспирантов, докторантов и преподавателей любых направлений и специальностей: / Д.В. Зайцев - Саратов : Научная книга, 2007 . - 153 с.
15. Корсак К.В. Вища освіта і Болонський процес: Навч. посіб. / К.В. Корсак, І.О. Ластовченко. – К.: МАУП, 2007. – 352 с.
16. Кремень В.Г. Освіта і наука в Україні – інноваційні аспекти. Стратегія. Реалізація. Результати. — К.: Грамота, 2005. – 448с.
17. Николаенко С. Состояние и перспективы развития общего среднего образования в Украине// Голос Украины №5, 13 января 2007.
18. Ніколаєнко С.М. Стратегія розвитку освіти України: початок XXI століття. — К.: Знання, 2006. — 254 с.
19. Ніколаєнко С. Реформування системи освіти України в контексті світових інтеграційних процесів. //Пам’ять століть 2005, №3-4, с. 6
20. Оксамитная С. Социально-классовые основы образовательного неравенства в Украине //Социология: теория, методы, маркетинг, 2006, №3.
21. Плавич В.П. Розвиток системи освіти України в контексті Болонського процесу. — О.: Астропринт, 2005. — 256 с.
22. Прес-служба МОН// ОСВІТА2006 – 20-27 вересня, ст. 4-5
23. Проблеми модернізації освіти України в контексті Болонського процесу: Матеріали Першої Всеукраїнської наук.-практ. конф., Київ, 20-21 лютого 2004 р./ Редкол.: І.І.Тимошенко та ін. – К.: Вид-во Європ. ун-ту, 2004. – 197 с.
24. Социология образования: Учебное пособие для вузов: / Д. Баллантайн, и др.; Отв.ред. А.М. Осипов и В.В. Тумалев . - Ростов-н/Д : Феникс, 2005 . - 320 с.
25. Степко М.Ф., Клименко Б.В., Товажнянський Л.Л. Болонський процес і навчання впродовж життя: Монографія. – Харків: НТУ «ХПІ», 2004. – 112 с.
26. Стратегія реформування освіти в Україні: Рекомендації з освітньої політики / В. Андрущенко (заг.ред.). — К.: К.І.С., 2003. — 296 с.
27. Ткаченко В. Освітня політика в контексті глобалізаційних процесів// Освіта, 2006, 20-27 вересня, ст. 6-7.
Стоимость доставки работы, в гривнах:
(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
250
Скачать бесплатно
19410.doc
Найти готовую работу
ЗАКАЗАТЬ
Обратная
связь:
Связаться
Вход для партнеров
Регистрация
Восстановить доступ
Материал для курсовых и дипломных работ
11.10.24
Сучасний документальний театр: новий тип сценічної репрезентації
11.10.24
Вербатім–наративи в контексті сучасної «Нової драми» і документального театру
11.10.24
«Нова драма» в умовах відновлення документалізму в театральній постдраматичній культурі нестабільного типу
Архив материала для курсовых и дипломных работ
Ссылки:
Счетчики:
© 2006-2024. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.