У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название Забезпечення правових основ інформаційної безпеки
Количество страниц 83
ВУЗ КНЕУ
Год сдачи 2010
Бесплатно скачать 19641.doc 
Содержание Зміст
Вступ
Розділ 1. Розвиток інформаційних ресурсів Російської Федерації
як основний чинник забезпечення її інформаційної безпеки
1.1. Поняття інформаційної агресії і потенційні види
інформаційних дій на органи державного
і муніципального управління
1.2. Об'єкти і джерела загроз інформаційної безпеки
1.3. Забезпечення заборони інформаційної агресії через розвиток інформаційного ресурсу держави
Розділ 2. Заходи щодо забезпечення інформаційної безпеки
2.1. Заходи щодо забезпечення інформаційної безпеки на рівні федерального центру
2.2. Інформаційні проблеми забезпечення локальної безпеки територій та шляхи їх вирішення
Розділ 3. Правові основи інформаційної безпеки підприємства
3.1. Правова основа забезпечення інформаційної безпеки
3.2. Практичне забезпечення безпеки діяльності відділення банку
Висновок
Список використаної літератури
Додаток

Вступ
Актуальність теми роботи визначило те, що в даний час провідні російські компанії завершують перехід від так званої прецедентної інформатизації до планованої. При прецедентній інформатизації компанія лише реагує на зовнішні і внутрішні події. Це означає, що спочатку виникають якісь проблеми, пов'язані з розкраданням, недоступністю або втратою інформації, зупинкою якого-небудь інформаційного сервісу, потім про ці проблеми стають відомими керівництву, і лише тоді починаються проекти по впровадженню інформаційних технологій. Зараз же стратегічні плани впровадження ІТ-рішень розробляються паралельно із стратегією розвитку бізнесу в цілому. Аналогічні процеси протікають і в області інформаційної безпеки. Проблемами багатьох російських компаній в галузі забезпечення інформаційної безпеки є недостатня увага керівництва до питань захисту інформації та недооцінювання існуючих загроз, а також недостатнє фінансування заходів по забезпеченню безпеки інформаційних активів. ІТ-керівникові або керівникові служби інформаційної безпеки частенько буває дійсно складно обґрунтувати необхідність тих або інших інвестицій в побудову системи інформаційної безпеки.
Крім того, світ, в якому ми живемо, на початку XXI століття вступив в нову смугу глобальних змін. Кардинально змінилася політична обстановка в Європі, особливо в Східній її частині. Складність зовнішньої і внутрішньої політичної обстановки в Співдружності незалежних держав (СНД), викликана різними підходами держав до вирішення внутрішньополітичних проблем, глобальним чином позначилася на стратегічній рівновазі між Сходом і Заходом. Співвідношення сил склалося явно на користь Заходу. У такій обстановці украй актуальною стає проблема забезпечення національної безпеки Росії. Зараз безпека існування і розвитку російської держави є важливою національною метою і пріоритетною задачею її внутрішньої і зовнішньої політики [26].
На сучасному етапі багато питань теорії забезпечення національної безпеки держави зазнали і зазнають серйозних змін. Ці зміни торкаються і проблеми інформаційного протиборства в системі забезпечення безпеки Росії з врахуванням розставляння сил в світі політичних цілей і стратегічних завдань держав, їх економічних можливостей, досягнутого рівня розвитку засобів інформаційної боротьби, достатку і боєготовності озброєних сил [16].
Існує чималий діапазон методів і способів забезпечення безпеки: силові методи захисту національних інтересів інтегруються з економічними, соціально-політичними, інформаційними і іншими методами.
У найзагальнішій виставі безпека держави можна характеризувати [10,11] рядом умов, передумов і можливостей, що забезпечують життєздатність держави в системі міждержавних відношень, і головним чином, його здатністю нейтралізувати, протистояти зовнішнім і внутрішнім погрозам і діяти відповідно до своїх національно-державних або життєво важливих інтересів.
Нейтралізувати, протистояти і діяти - всі ці процеси передбачають наявність сили. Ця сила і її достатність для прогресивного розвитку держави зумовлюється рядом геополітичних чинників забезпечення національної безпеки.
Під геополітичними чинниками розуміється [39] поєднання географічних параметрів, які складають основу наявної сукупності ресурсів держави (коаліції держав) як геополітичного суб'єкта, що визначально впливають на його місце в глобальному (регіональному, локальному) процесі через формовану на конкретний історичний період систему життєво важливих інтересів, забезпечення умов їх реалізації, у тому числі, нейтралізацію загроз з боку інших суб'єктів геополітики.
Під ресурсами тут розуміються не лише природні багатства, але і технології, а також фінансові і інтелектуальні ресурси, значення котрих постійно зростає. Підвищення ролі інтелектуальних ресурсів обумовлено тим, що чим більшими можливостями в інтелектуальній сфері володіє держава, тим вірогідніша можливість добитися геополітичних переваг [12].
Відомо, що поняття "великої держави" в другій половині XX століття мало відношення лише до п'яти ведучих держав-переможниць в другій світовій війні. Поняття "наддержава" визначалося поєднанням володіння ядерної зброї і статусом лідера однієї з двох систем, що змагаються [6]. Обумовлено це тим, що стратегічні і ядерні озброєння втілюють науковий, технічний і технологічний, а також інтелектуальний потенціал держави.
Існує думка, що в XXI столітті статус "великої держави" буде визначатися здібністю до розвитку, до лідерства в пріоритетних сферах знань, інформатиці в області технології, а так само можливістю повсякденного впливу на звичайне життя мільйонів людей у всьому світі через продукти, які вони споживають, товари, послуги, культуру. Так, наприклад, США розглядають сьогодні інформаційний чинник як один з основних у сфері забезпечення національної безпеки [37].
Саме роль інформаційного чинника у ряді факторів, що створюють систему сучасних міжнародних відносин, а також проблеми його використання для запобігання агресії, є одним з основних предметів розгляду в даній роботі.
Як показує аналіз, теоретична розробка проблематики, пов’язаної з національною безпекою, явно відстає від потреб країни. Характерним фактом є те, що в держави до цих пір відсутня доктрина безпеки Росії.
Зусилля по розробці відповідних концепцій науковими кругами підрозділами федеральних структур державної влади дозволило значно просунути розуміння проблем національної безпеки країни, механізмів її забезпечення. Проте ціла низка запитань досі залишається недостатньо опрацьованими як в теоретичному, так і в прикладному плані [12, 16, 29].
Так, важливе значення має вивчення такого важливого аспекту сучасної політики Росії як інформаційне протиборство в системі забезпечення безпеки держави. Тут сьогодні необхідний глибокий аналіз проблем інформаційного протиборства для забезпечення національної безпеки Росії і розробка методологічних підходів до вирішення задачі побудови системи інформаційного забезпечення безпеки, протидії негативним інформаційним діям [16].
Дослідження цих проблем представляє інтерес як з точки зору подальшої розробки спільної теорії національної безпеки, так і з позицій вдосконалення форм і методів діяльності федеральних і регіональних органів влади.
Предметом дослідження є сфера діяльності держави, яка характеризується перетином понять - «національна безпека держави» та «інформаційне протиборство держав».
Об'єкт дослідження – інформаційна безпека підприємства, предмет - правові основи інформаційної безпеки підприємства.
Мета роботи – вивчити правові основи інформаційної безпеки підприємства.
Як основні в роботі визначені наступні завдання:
- провести аналіз чинників забезпечення інформаційної безпеки в ході інформаційного протиборства Росії і провідних держав світу;
- виявити основні проблеми в інформаційній сфері, що зачіпають життєво важливі інтереси держави, кваліфікувати ці проблеми з точки зору загрози безпеки Росії, визначити круг об'єктів і суб'єктів захисту інформації;
- запропонувати деякі заходи по забезпеченню національної безпеки Росії в інформаційній сфері і визначити шляхи їх реалізації в діяльності федеральних і регіональних органів державної влади.
Робота складається з вступу, трьох розділів і висновку. У першій главі на основі аналізу основних чинників забезпечення національної безпеки держави в інформаційній сфері сформульована проблема інформаційного протиборства держав в сучасних умовах, розкрита її суть і намічені шляхи вирішення. Показано, що вирішення проблеми вимагає зусиль органів державної влади не лише федерального, але і регіонального рівня.
У другому розділі сформульовані теоретичні положення і рекомендації по переходу у сфері забезпечення інформаційної безпеки Росії від концепції захисту інформації до концепції інформаційного протиборства. При цьому одним з першочергових напрямків в цій діяльності визначений розвиток інформаційного ресурсу держави. Іншим напрямком - розробка законодавчої і нормативної бази інформаційного забезпечення органів державної влади як федерального, так і регіонального рівнів, яка визначає основи інформаційного забезпечення, економічного розвитку Росії, регіонального розвитку, вдосконалення підприємницької діяльності, регламент прав на інформацію, порядок міжнародного обміну інформаційними ресурсами і так далі.
У третьому розділі визначені першочергові заходи в діяльності федеральних і регіональних органів влади по забезпеченню інформаційної безпеки російської держави, вдосконаленню заходів інформаційної протидії в умовах випробування США елементів стратегії і тактики ведення «інформаційних війн» для досягнення своїх політичних і економічних цілей.
Теоретична значущість теми зумовлена її недостатньою розробленістю, що утрудняє вихід на наукове обґрунтування рекомендацій по вдосконаленню механізмів забезпечення національної і локальної безпеки Росії. Отримані результати дозволяють по-новому поглянути на події і явищі, що відбуваються на рубежі століть в Росії і в світі в цілому,визначити питання, що ще не знайшли належного віддзеркалення в концепції забезпечення національної безпеки.
Практична значущість теми обумовлена необхідністю формування системи ефективних заходів, направлених на підвищення спільного рівня безпеки країни в умовах нестабільності соціально-економічних процесів. Отримані дані дозволяють визначити шляхи дії на негативні тенденції, що склалися останнім часом у сфері національної безпеки, підвищуючи її стійкість.
Виводи і рекомендації, що містяться в роботі, доцільно використовувати в ході розробки документів по питаннях національної і локальної безпеки, військової, економічної реформи, створення і перетворення структурних елементів системи, забезпечення національної безпеки. Це дозволить добитися необхідної координації програм і заходів щодо створення і вдосконалення механізмів забезпечення національної безпеки Росії.
Теоретичну основу досліджень склали в основному роботи російських авторів в галузі інформаційного протиборства в системі забезпечення безпеки держави.
Список литературы Список літератури:
1. Конституция РФ. - М., 1993.
2. Федеральный закон от 27 июля 2006 г. № 149-ФЗ «Об информации, информационных технологиях и о защите информации»// СЗ РФ. 2006. № 31 (часть I). ст. 3448
3. Федеральный закон от 10 января 2002 г. № 1-ФЗ «Об электронной цифровой подписи»// СЗ РФ. 2002. № 2 ст. 127
4. Федеральный закон РФ \"О безопасности\". - М., 1992 г.
5. Федеральный закон РФ \"О государственной тайне\" - М., 1993.
6. Федеральный закон РФ \"Об информации, информатизации и защите информации\". - М., 1995.
7. Федеральный закон РФ \"Об обороне\". - М., 1996.
8. \"Информационная война\". Директива TS 3600.1.М., 1992.
9. Концепция информационной безопасности Российской Федерации. - М., 2000.
10. Стандарт ЦБР СТО БР ИББС-1.0-2006 «Обеспечение информационной безопасности организаций банковской системы Российской Федера-ции. Общие положения» // Вестник Банка России. 2006. № 6.

Основна література:

11. Бабкин В.В. Модель нарушителя информационной безопасности - превенция появления самого нарушителя //Управление в кредитной организации. 2006. № 5.
12. Башлыков М. Актуальные вопросы информационной безопасности //Финансовая газета. Региональный выпуск. 2006. № 4.
13. Бедрань А. Согласованная методика проведения аудита информацион-ной безопасности //Финансовая газета. 2007. № 6.
14. Васильев Г. Российский рынок информационной безопасности: новые тенденции //Финансовая газета. 2007. № 1.
15. Велигура А. Обеспечение информационной безопасности кредитных организаций на основе использования стандартов ЦБ РФ //Бухгалтерия и банки. 2006. №7.
16. Волков П. Системы обеспечения информационной безопасности как часть корпоративной культуры современной организации //Финансовая газета. 2006. № 34.
17. Громов А., Коптелов А. Роль информационной безопасности в обеспе-чении эффективного управления современной компанией //Финансовая газета. 2006. № 24.
18. Ковалева Н.Н., Холодная Е.В. Комментарий к Федеральному закону от 27 июля 2006 года № 149-ФЗ «Об информации, информационных тех-нологиях и о защите информации». - Юрайт, 2007 г.
19. Леденко С., Чикалев И. Информационная безопасность как результат интерпретации акта Сарбаниса-Оксли //Банковское дело в Москве. 2003. № 1.
20. Хохлов Е. Комментарии к новому закону об информации //Корпоративный юрист. 2007. №1.
21. Чикалев И., Леденко С. Во что обходится информационная безопас-ность //Банковское дело в Москве. 2006. № 7.
22. Школьников А. CRM и информационная безопасность //Банковское дело в Москве. 2005. № 5.

Додаткова література:

23. Ананичук В.Я., Путилин Б.Г. Система обеспечения национальной безо¬пасности (на примере США). - М. - 1998 г. - 145 с.
24. 2. Арин О.А. Россия на обочине мира: публицистика. - М.: Линор, 1999 г. - 292с.
25. 3. Баланс сил в мировой политике: теория и практика//Сб. статей под ред. Позднякова Э. -М.: ИМЭМО, 1993 г. - 176 с.
26. Батурин Ю.М.; Жодзишский A.M. Компьютерная преступность и компьютерная безопасность. М.: Юрид. Лит, 1991.
27. Возжеников А.В. Парадигма национальной безопасности реформи¬рующейся России. - М. 1999 г. - 378 с.
28. Возжеников А.В. Национальная безопасность: теория, политика, стра-те¬гия. М. НПО «Модуль», 2000 г. - 240 с.
29. Возжеников А.В. Концептуальные подходы к обеспечению нацио-наль¬ной безопасности. - М.: РАГС. - 1998 г.
30. Возжеников А.В. Внутренние и внешние угрозы национальной безо-пас¬ности Российской Федерации: основные понятия, классификация, содержание. - М.: РАГС. - 1998 г.
31. Возжеников А.В., Прохожев А.А. Методические рекомендации и ма-те¬риалы по изучению курса \"Общая теория национальной безопасно-сти\". - М.: РАГС. - 1998 г.
32. Возжеников А.В. Система обеспечения национальной безопасности Российской Федерации. - М.: РАГС. - 1998 г.
33. Возжеников А.В., Прохожев А.А. Государственное управление и на¬циональная безопасность России/М.: РАГС, - 1999 г. - 132 с.
34. Возжеников А.В., Прохожев А.А. Система жизненно важных интере¬сов Российской Федерации: сущность, содержание, классификация, механизм со¬гласования и формирования. - М.: PAFC. – 1998 г. - 79 c.
35. Возжеников А.В., Прохожев А.А. Система жизненно важных интере¬сов России. М.РАГС, 1997.
36. Возжеников А.В., Прохожев А.А. Безопасность России: современное понимание, обеспечение. М., РАГС, 1998.
37. Владимиров А.Г. Информационное оружие: миф или реальность? Красная звезда. -№ 228 от 5 октября 1991.
38. Выступление В.В. Путина при представлении ежегодного послания Президента Российской Федерации Федеральному Собранию Россий-ской Феде¬рации 8 июля 2000 г.
39. Грешневиков А.П. Информационная война. «Русский мир». - М. 1999 г.
40. Ефимов А.И., Лукашкин А.Н. Проблемы безопасности программного обеспечения военной техника/Зарубежное военное обозрение. № 3, 1994, с. 16-18.
41. Емельянов Г.В., Стрельцов А.А. Информационная безопасность Рос¬сии. М., 1999.
42. Костин Н.А. Информационная борьба; общие основы теории. М., 1996.
43. Кононов А.А. Некоторые проблемы информационной безопасности США и опыт их решения. Научно-технический отчет по договору - № 27, М., 1994.
44. Национальная безопасность России. Реальность и перспективы. Мате¬риалы конференции. М., 1996.
45. Прохожев А. А. Национальная безопасность: основы теории, сущ¬ность, проблемы. М., РАГС, 1996.
46. Прохожев А.А., Турко Н.И. Геополитические факторы обеспечения безопасности государства. - М. РАГС. 1995 г.
47. Прохожев А.А., Турко Н.И. Современный геополитический потенциал России. - М. РАГС. 1995 г.
48. Правоохранительные органы Российской Федерации. Под научной ред. Прохожева А.А. - М.: Контур. - 2000 г. - 607 с.
49. Панарин И.Н. Информационно-психологическое обеспечение нацио¬нальной безопасности России. М., 1997.
50. Поташов В.В. Теория \"сдерживания\" в ядерной стратегии США. М.:
51. АН СССР Институт США и Канады, 1983.
52. Поздняков А.И. Информационная безопасность: концептуальные ос¬новы, современные проблемы, перспективы. М., 1996.
53. Расторгуев С.П. Философия информационной войны. - М. 2000 г.
54. Расторгуев С.П. Информационная война, как целенаправленная ин¬формационное воздействие информационных систем. «Информаци-онное общест¬во» № 1. - 1997г.
55. Скворцов А.С., Турко Н.И. Геополитическая модель развития мира и Россия, Лекция-дискуссия. М.: ВАГШ, 1995.
56. Турко Н.И., Логачев Н.С. Моделирование информационного противо¬борства в конфликтных ситуациях. М., 1996.
57. Шершнев Л.И. Информационная безопасность в общей совокупности проблем безопасности России. М., 1996.
58. Шевелев Э.Г. Методология анализа проблем национальной безопасно¬сти РФ. М., РАГС, 1998.
59. Юсупов P.M., Пальчун Б.П. Обеспечение безопасности компьютерной инфосферы/Вооружение. Политика. Конверсия. № 2, 1994.
60. Ющенко С.П. и др. Информационное обеспечение процессов управле¬ния социально- экономическим развитием Курской области на базе ГИС- технологий и космического мониторинга. Материалы областной научно- практиче¬ской конференции «Социальная эффективность го-сударственного и муниципаль¬ного управления в субъекте Федерации: проблемы, пути, решения» - Российская академия ГС при Президенте РФ, Орловская региональная академия ГС, Курский филиал, Курск, 1999.
61. Ющенко С.П. и др. Информационные проблемы обеспечения соци¬ально- политической безопасности РФ. Материалы межрегиональной научно-практической конференции «Социально- политическая безо-пасность: федераль¬ный и региональный аспекты» - Российская акаде-мия ГС при Президенте РФ, Орловская региональная академия ГС, Курский филиал, Курск, 1999.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
2160
Скачать бесплатно 19641.doc 





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.