У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название Сім'я, її місце у формуванні культурної особистості засобами соціально-культурної діяльності
Количество страниц 63
ВУЗ КНЕУ
Год сдачи 2010
Бесплатно скачать 19651.doc 
Содержание Зміст
Вступ
Розділ 1. Роль сім'ї у формуванні культурної особистості
1.1. Роль сім'ї у формуванні особистості дітей в цілому
1.2. Естетичне виховання як важлива функція сім'ї
1.3. Соціально - культурна діяльність в сім'ї
Глава 2. Сучасні засоби соціально – культурної діяльності, які використовуються сім'ями
2.1. Сім'я як суб'єкт і об'єкт реалізації засобів соціально – культурної діяльності
2.2. Стан і проблеми естетизації родинного дозвілля засобами художньої діяльності
Глава 3. Проблеми і перспективи формування культурної особистості в сім'ї засобами соціально – культурної діяльності
3.1. Проблеми формування культурної особистості в сім'ї засобами соціально – культурної діяльності
3.2. Перспективи формування культурної особистості в сім'ї засобами соціально – культурної діяльності
3.3. Умови реалізації педагогічного потенціалу соціально-культурної діяльності в системі родинного виховання
Висновок
Список літератури

Вступ
Актуальність даного дипломного дослідження. Сім'я є найважливішою ланкою суспільного життя. У ній зосереджуються всі суспільні процеси і проблеми: економічна криза, політичні конфлікти і невдалі програми суспільних реформ. Дія батьків на розвиток дитини починається порівняно рано, коли податливість до сприйняття зразків і цінностей висока. На її дії позначаються численні чинники, вплив яких сім'я може ослабляти або взагалі виключати.
Сучасна людина має бути не лише підготовлена до культурного життя, але і бути його учасником, до чого готує її сім'я. Особливо істотним в соціальному формуванні людини виступає раннє дитинство, шкільний вік. Саме у цей період формуються основи культури майбутнього громадянина. Даний факт диктує необхідність спеціального вивчення сім'ї дитини шкільного віку, а також її виховної діяльності в області формування і розвитку культурних цінностей. Сім'я є носієм культурних цінностей суспільства і народу. Вона культивує родинні традиції, передає систему цінностей молодому поколінню, задовольняє його культурні потреби, формує відношення до трьох основних цінностей будь-якої культури - до «істини, блага та краси». Частенько від неї багато в чому залежить, чи буде її вихованець дотримуватися їх в житті. На сім'ю покладається, таким чином, величезна відповідальність за те, який образ світу, людини і суспільного життя, яке відношення до «істини, блага та краси» формує вона у своїх дітей.
Витоки осмислення цінностей життя людини знаходять віддзеркалення у філософських працях Платона, Аристотеля, Н.А. Бердяєва, І. Канта, П.А. Флоренського, Г. Ріккерта та ін. Ідеї, теоретичні основи педагогіки в роботах І. Войнара, Дільтея, Б. Наврочинського, З. Гессена, Б. Суходольського та ін.
Соціально-економічні зміни кінця ХХ – початку ХХI століття в Росії привели до трансформації суспільно-політичних буд, істотно вплинули на якість життя майже кожної сім'ї. Перехід до ринкових стосунків вніс значні зміни до чинників, що істотно впливають на формування культурних цінностей в сім'ї. Наслідки сталися в суспільній середі, їх вплив на сім'ю і виконання нею функції по збереженню і передачі культурних цінностей своїм дітям практично не отримали достатнього дослідження. Склалися протиріччя між новими соціально-педагогічними умовами, що склалися в країні, і недостатньою вивченістю їх впливу на сім'ю та її виховну діяльність; зниженням ролі сім'ї в збереженні національних культурних цінностей і необхідністю забезпечення її підвищення; між умовами життя, що змінилися, і необхідністю створення цілеспрямованої системи, що стимулює підвищення культурного рівня сім'ї та її діяльності по вихованню підростаючого покоління та ін. Викладені протиріччя визначили проблему дослідження: які місце і роль сучасної сім'ї в збереженні культурних цінностей, а також шляхи і соціально-педагогічні умови підвищення цієї ролі.
Мета дослідження: аналіз ролі сім'ї у формуванні культурних цінностей дитини.
Предмет дослідження: чинники, що впливають на виховні можливості сім'ї, шляхи і соціально-педагогічні умови підвищення її виховної ролі у формуванні культурних цінностей дитини.
Об'єкт дослідження: процес формування культурних цінностей підростаючого покоління в сім'ї.
Гіпотеза дослідження. Однієї з важливих функцій сім'ї є збереження і передача культурних цінностей суспільства підростаючому поколінню. Сім'я є важливим агентом формування культурної особи. Активізація використання засобів соціально – культурної діяльності в указному процесі дозволяє підвищити його ефективність.
Відповідно до цілей та гіпотези дослідження визначені наступні завдання:
1. Визначити місце і роль сім'ї у формуванні культурних цінностей у своїх дітей.
2. Розкрити суть і зміст переважної системи цінностей сучасної сім'ї.
3. Виявити основні групи чинників, що істотно впливають на задоволення і розвиток культурних цінностей сім'ї та їх трансформацію на підростаюче покоління.
4. Розкрити потенціал родинного мікроклімату, традицій, свят, спільного дозвілля у формуванні культурних потреб дітей.
5. Розробити модель найбільш сприятливого виховання дитини, формування у неї культурних цінностей.
Методологічну основу дослідження складають: на філософському рівні: ідеї і положення про загальні взаємозв'язки, що розкривають єдність і гармонію навколишнього світу і людини в їх еволюційному розвитку; співвідношення спільного і одиничного, цілого і частини; на загальнонауковому рівні: принципи і методи системного підходу, що забезпечують вивчення виховного простору як цілісною структуру в єдності взаємопов'язаних тенденцій інтеграції і диференціації; окремі положення теорії синергетики і їх прояву в розвитку соціокультурного середовища сім'ї і родинного виховання; на конкретно-науковому рівні: інтегрований підхід у формуванні культури особистості в сучасному суспільстві.
Теоретична значущість дослідження. Розкрито місце і роль сім'ї як важливої ланки національної і культурної ідентичності, носія культури у формуванні культурних цінностей підростаючого покоління. Вона характеризується соціокультурним середовищем, що виконує необхідні для розвитку суспільства функції, у тому числі, передачі від старшого покоління молодшому культурних цінностей, традицій і звичаїв, що відображають історію народу, ідеали, устремління, вірування і характер соціальних стосунків.
Наукова новизна дослідження. Отримані матеріали можуть використовуватися в освітніх установах в роботі з батьками по підвищенню їх ролі в передачі культурних традицій і цінностей суспільства підростаючому поколінню, залученні їх до багатовікових релігійних традицій, духовного збагачення особи. Вони можуть бути використані муніципальною адміністрацією в підвищенні етичної культури регіону, залученні різних верств населення до культури, традицій регіону.
Теоретико-методологічні основи родинної педагогіки можуть вживатися у вивченні учбового курсу «Соціальна педагогіка» у підготовці фахівців соціальної педагогіки по роботі з сім'єю.
Список литературы Список літератури:
1. Амелина А.Н. Формирование культурной личности в современном российском обществе. – М.: ПРИОР, 2005 – с
2. Анисимова М.В. Эстетическое воспитание в семье и дома . – М, 2001
3. Арнольдов А.И. Введение в культурология. – М.: МР3 Пресс,
4. Белогуров А.Ю.Семья в социокультурном и педагогическом измерении постиндустриального мира/Социологические исследования, 2004, № 11
5. Гарданов М.К. История образования и развития осетинской семьи. – М., 1945
6. Гарданов М.К. Письма к молодежи – М, 1956
7. Громыко М.М. Семья и община в традиционной духовной культуре русских крестьян XVIII-XIX вв. // Русские: семейный и общественный быт. - М., 1989.
8. Иванова С.А. Молодежная культура и субкультура. – М.: Смарт, 2005
9. Кириллов А.С. Культурология. – М.: Олма-пресс, 2005
10. Ломонских А.Е. Формирование личности подростка средствами СКД. – М.: Литера, 2005
11. Миронов А.К. Культурология. – М.: ПРИОР, 2004
12. Опарина М.В. Молодежная культура и субкультура. – М.: Олма-пресс, 2005
13. Панова А.Е. Семейная педагогика. – М.: ПРИОР, 2004 –
14. Пименова А.Н. Воспитания нравственной личности в семье//Экспертиза, 2007, № 11
15. Примерная общеобразовательная программа воспитания, обучения и развития детей раннего и дошкольного возраста/ Под ред.Парамоновой Л.А. - М.Карапуз-Дидактика, 2004.
16. Русская философия//Под ред.Амирова А.С. – М.: Олма-пресс, 2006
17. Семенов К.Б. Этнопедагогика горской семьи: история, теория, практика (на примере адыгского, балкарского, карачаевского народов). - Майкоп, 2000.
18. Хатаев Е.Е. Народная педагогика Северного Кавказа. - М., 1993.
19. Хрестоматия по философии/Сост. Попов А.В. – М., 1997
20. Яковлев П.А. Эстетизация семейного досуга.- М.: ПРИОР, 2006
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
2160
Скачать бесплатно 19651.doc 





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.