У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название Розвиток теорії та практики менеджменту аналіз та проблеми
Количество страниц 86
ВУЗ КНЕУ
Год сдачи 2010
Бесплатно скачать 20287.doc 
Содержание ВСТУП 3

РОЗДІЛ 1. еволюція Розвитку та історія менеджменту 5

1.1. Поняття менеджменту та етапи еволюції менеджменту 5

1.2. Сучасна організаційна парадигма менеджменту 13

1.3. Ефективність менеджменту 24

1.4. Вплив кризових явищ та можливість створити ефективну «українську» модель менеджменту 28

РОЗДІЛ 2. розвиток та шляхи удосконалення менеджменту на прикладі МП «Київтехсервіс» 34

2.1. Загальна характеристика підприємства 34

2.2. Характеристика розвитку менеджменту на підприємстві 43

2.3. Аналіз проблем та недоліків менеджменту на підприємстві 57

2.4. Пропозиції з розвитку менеджменту на підприємстві 61

2.5. Задача 72

ВИСНОВКИ 77

СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ 80

ДОДАТКИ 86


Актуальність роботи зумовлена тим, що значення управління для існування і діяльності будь-якої організації величезне, адже без управління немає й організації.

Формування ринкових економічних відносин в Україні і загострення конкуренції об'єктивно змушують керівників та менеджерів кардинально змінювати систему поглядів на управління підприємством у нестабільному та важкопрогнозованому зовнішньому середовищі. Сьогодні головним завданням підприємства стає адаптація не до самих змін ринкових умов функціонування, а до швидкості цих змін. У зв'язку з цим необхідна така система управління, яка була б здатна адекватно і своєчасно реагувати на зміни як внутрішнього, так і зовнішнього середовища. Тому цій проблемі приділяється все більше уваги в теоретичних дослідженнях науковців та практичній діяльності суб'єктів господарювання.

Зародженням управління як науки вважається час виходу в 1911 р. праці американського інженера Ф.У. Тейлора «Принципи наукового менеджменту». Менеджмент – це елемент сучасної людської культури, що містить у собі традиції, історію, концепції, інститути, практику, спрямований на управління людською діяльністю. Як галузь академічних досліджень менеджмент по суті є продуктом ХХ ст. З кінця ХІХ ст. починають функціонувати перші наукові школи.

Слід відзначити, що сучасна наука управління базується на дослідженнях таких теоретиках наукового менеджменту, як Г. Форд, Е. Мейо, М. Фолет, А. Файоль, М. Вебер та інших західноєвропейських вчених, які розробили та апробували в практичній діяльності основні підходи до здійснення менеджменту в усіх сферах людського буття. Творчий доробок цих основоположників менеджменту мав величезний вплив на вчених радянського періоду (П.М. Керженцев, Ю.А. Тихомиров, В.С. Основін, Г.І. Петров Г.Х. Попов, О.Є. Луньов та інші).

Останніми роками питанню управління підприємством було присвячено праці багатьох вітчизняних та зарубіжних учених. Великий внесок у розвиток методології менеджменту та проблем, які пов'язані з удосконаленням стратегії підприємства, зробили такі вчені - економісти, як Р. Акофф, І. Ансофф, М. Маскон, Х. Мінцберг, Ю. Портер та інші. Однак проведені дослідження не вичерпують усіх запитань, пов'язаних з визначенням основних шляхів ефективного управління підприємством.

Об’єктом дослідження стала наука управління - менеджмент.

Мета роботи - аналіз теоретичних аспектів і практичних засад менеджменту.

Виходячи з мети, були визначені завдання роботи:

? дати визначення менеджменту та охарактеризувати етапи еволюції менеджменту;

? проаналізувати сучасну організаційну парадигму менеджменту;

? визначити методологію ефективності менеджменту;

? виявлення впливу кризових явищ та можливість створити ефективну «українську» модель менеджменту;

? тенденцій розвитку сучасного менеджменту на підприємстві;

? проаналізувати проблеми і недоліки та надати пропозиції з розвитку менеджменту на підприємстві

При виконанні роботи було використано різноманітні методи дослідження, а саме методи діалектичної та формальної логіки, порівняння, аналіз та синтез, аналогія, дедукція, наукова абстракція та інші.

Вихідними даними, які використовувалися в роботі стали науково-методична та періодична література.

Структура роботи обумовлена визначеною метою та завданнями дослідження і складається із вступу, трьох розділів, висновків, бібліографічного списку літератури.


Провівши дослідження можна зробити наступні висновки.

1. Нами було з'ясовані передумови виникнення науки управління, особливості і логіка її розвитку. Принципово важливим тут є усвідомлення того, що на відміну від всіх інших наук розвиток управлінської думки не був послідовною еволюцією системи наукових знань. Навпаки, на першому етапі наука менеджменту розвивалася одночасно у кількох відносно самостійних напрямках: класична теорія менеджменту (школа наукового управління та адміністративна школа); неокласична теорія (школа людських стосунків та школа організаційної поведінки); кількісна теорія менеджменту. Необхідно підкреслити, що кожна із зазначених ранніх теорій менеджменту намагалися запропонувати свій єдиний “рецепт” підвищення ефективності управління організацією, у чому і проявляється їх обмеженість.

2. Одномірність ранніх теорій менеджменту долають так звані інтегровані або синтетичні підходи: процесний, системний, ситуаційний. Виникнення інтегрованих підходів до управління слід розглядати як якісно новий етап у розвитку науки управління, в межах якого менеджмент розглядається як комплексне багатомірне явище. Саме ці підходи відкрили простір для розробки нових концепцій менеджменту, орієнтованих на принципові зміни у зовнішньому і внутрішньому середовищі організацій..

3. Незважаючи на понад столітню історію науки менеджменту, величезну кількість виконаних досліджень і публікацій, теоретики і практики ще й досі не досягли консенсусу щодо визначення категорії “менеджмент”. Щоб отримати найбільш повне уявлення про сутність менеджменту, на нього слід подивитись з різних сторін: з боку практичної діяльності, системи наукових знань, мистецтва здійснення управління, процесів і функції управління, прийняття та обґрунтування управлінських рішень тощо. Кожний з таких поглядів відбиває якийсь один із аспектів менеджменту, але не охоплює все поле менеджменту. Тому важливо розрізняти широке і вузьке визначення категорії “менеджмент”.

4. У широкому розумінні, яке певною мірою узагальнює різні точки зору, менеджмент – це одночасно система наукових знань, мистецтва та досвіду, втілених у діяльності професійних менеджерів для досягнення цілей організації шляхом використання праці, інтелекту і мотивів поведінки інших людей. У вузькому розумінні цю категорію можна визначити як процес планування, організацію, мотивацію й контролю організаційних ресурсів для результативного та ефективного досягнення цілей організації.

5. Основою формалізації стратегічного управління є чітка регламентація процедур обґрунтування і реалізації стратегії. У свою чергу регламентація обумовлює конкретизацію аналітичних, планових і контролюючих процедур. Це стосується навіть формування цільових характеристик розвитку організації, які мають бути представлені переважно у кількісному вимірі.

6. Велике значення приділяється прогнозам як кількісним, так і сценарним. Останні мають на меті передбачити можливі варіанти ходу розвитку подій і підготувати організацію до відповідних, планово визначених дій. В результаті модель формалізованого управління реалізується в умовах багатоваріантності можливих стратегічних рішень, які у подальшому оцінюються і обирається краща стратегія. Після цього вона "операціоналізується": встановлюється ряд ієрархій з різними часовими перспективами; створюється система планів, розробляються заходи по їх реалізації. Значна увага при цьому приділяється стратегічному контролю, основним завданням якого є оцінка виконання діючої стратегії.

7. Модель ситуативного управління виникла в результаті ускладнення зовнішнього середовища, що значно обмежене, і навіть зробило неможливим передбачення майбутніх змін. За цих обставин організація має будувати свою діяльність, враховуючи так звані "слабкі сигнали". Тобто її реакція на прояв нових факторів зовнішнього середовища повинна бути швидкою і адекватною. При цьому на ранніх стадіях появи ознак загроз, коли інформація недостатньо визначена, заходи повинні бути загального характеру, але направлені на збереження стратегічної гнучкості. Завчасне нарощування запасу гнучкості дозволить нейтралізувати загрозу або використати можливість на ранній стадії і зроби ти це організовано.

8. Основою стратегічного управління є формування і реалізація стратегії суб'єкта ринку.

9. Стратегічне управління реалізується через систему стратегічних моделей, вибір яких обумовлений імперативами зовнішнього середовища і можливостями та потребами суб'єкта ринку. З причини багатовекторності і різноманітності ознак зовнішнього середовища та індивідуальних особливостей суб'єктів ринку не існують прогресивні або застарілі строки моделі управління. Подальший розвиток суспільних відносин та науки про управління можуть продукувати нові моделі, що будуть придатними для вирішення нових задач в інших умовах. Ствердження непридатності деяких існуючих стратегічних моделей управління може бути обумовлене лише обмеженістю суспільно-економічного світогляду його авторів.

10. Поняття стратегії як продукту реалізації стратегічного управління визначається у відповідності до суті кожної моделі стратегічного управління. При цьому розуміння стратегії можуть мати суттєві відмінності, пов'язані з характером методології її формування і реалізації
Список литературы 1. Андрушків Б.М., Кузьмин О.Е. Основи менеджменту.- Львів: «світ», 2005. -296 с.

2. Адизес И., Вольская Е., Гвоздев С., Наврузов Ю., Облой К. Менеджмент: Стратегии, с которыми побеждают / Алена Мальцева (сост.). — К. : Издательский Дом "Максимум", 2006. — 315с.

3. Армстронг Майкл, Ланкастер Джефф, Уотерс Дональд, Йорк Девид, Ленгли Ник. Менеджмент: методы и приемы / О.О. Чистяков (пер.). — Перевод с 3. англ. изд. — К. : Знання-Прес, 2006. — 876с.

4. Афанасьєв М.В., Шемаєва Л.Г., Верлока В.С. основи менеджменту: Навч.-метод. посібник / Харківський держ. економ. ун-т . – Х.: ВД “ІНЖЕК”, 2003. – 418 с.

5. Баклан О.П. Сучасний критерій ефективності поліпшення якості менеджменту.// Актуальні проблеми економіки. - 2003. - № 9. - с.152-153.

6. Бир Ст. Кибернетика и управление производством. Пер. с англ. М.: Государственное изд-во физико-математической литературы.1963, с.274.

7. Богданов А. А. Краткий курс экономической науки: перераб. и доп. Ш.М.Дволайцким при участии авт. — Изд. 16-е — М. : URSS. КомКнига, 2007. — 264с.

8. Бодди Д., Пейтон Р. Основы менеджмента. – СПб: Изд. "Питер", 1999. – с. 382.

9. Бреддик У. Менеджмент в организации: Учебное пособие. - М.: «Инфра-М», 2004. - 344с.Броницький О. М. Організаційна культура як інструмент підвищення ефективності функціонування ринкової системи. — Х., 2003. — 20с.

10. Будзан Б. П. Менеджмент в Україні: сучасність і перспективи. — К. : Видавництво Соломії Павличко "Основи", 2001. — 349с.

11. Буч Г. Объектно-ориентированный анализ и проектирование с примерами приложений на С++. – М., СПб., 1999.

12. Вебер Макс. Соціологія. Загальноісторичні аналізи. Політика / Олександр Погорілий (пер.). — К. : Основи, 2008. — 534с.

13. Великий тлумачний словник сучасної української мови/ Уклад. і голов. ред. В. Г. Бусел. – К.: Ірпінь: ВТ “Перун”, 2001. – 1440 с.

14. Виханский О.С., Наумов А.И. Менеджмент: Учебник. – 3-е изд. – М.: Гардарики, 1999. – 528 с.

15. Всеобщая история менеджмента: Учебное пособие / Под общей редакцией проф. И.И.Мазура. – М.: Издательский центр “ЕЛИМА”, 2006. – 784 с.

16. Гвишиани Д.М. Организация и управление. – М. Наука, 2002 с.536

17. Герчикова И.Н. Менеджмент: Учебник. - М.: Банки и биржи, «ЮНИТИ», 2005. - 480с.

18. Гірняк О.М., Лазановський П.П. Менеджмент: теоретичні основи і практикум: Навч. посіб. Для студ. вищ. закл. освіти. – К.: Магнолія плюс, 2003. – 335 с.

19. Голубев К.И. История менеджмента: тенденция гуманизации. – СПб.: Юрид. Центр Пресс, 2003.

20. Григорій Сковорода - джерело духовної величі і сучасність: матеріали Переяслав-Хмельницьких 10-11-12-х Сковородинівських читань / / М.П. Корпанюк (відп.ред.), С.М. Рик (упоряд.), Л.М. Козубенко (упоряд.). — Т.: Астон, 2007. — 447с.

21. Дафт Ричард. Менеджмент / Пер. с англ. – СПб: Питер, 2001. – 832 с.

22. Дідковська Л. Г., Гордієнко П. Л. Історія вчень менеджменту: навч. посібник. — К. : Алерта, 2008. — 476с.

23. Друкер Питер. Эциклопедия менеджмента/Пер. с англ. – М.: Издательский дом "Вильямс", 2004. – 432 с.

24. Зозульок О., Длігач А., Писаренко Н. Сучасні проблеми менеджменту українських підприємств.// Економіка України. - 2002. - № 6. - с. 41-46.

25. История менеджмента: Учеб. пособие / Под ред. Д.В.Валового М.: ИНФРА-М, 1997. – 256 с.

26. История менеджмента: Учеб. пособие / Общ. ред. А.Г.Поршнев. – М.: ИНФРА-М, 1997.

27. История мирового менеджмента: Учеб. пособие / Кротова Н.В., Клеппер Е.В. – М., 2002.Кнорринг В.И. Теория, практика и искусство. — М.: НОРМА — ИНФРА-М., 2008.

28. Каганець І. В. Психологічні аспекти в менеджменті: типологія Юнга, соціоніка, психоінформатика. — К. : Мандрівець, 2007. — 204с.

29. Каганець І. В. Арійський стандарт: Українська ідея епохи великого переходу. — К. : Видавництво А.С.К., 2006. — 336с.

30. Король В. Сучасні проблеми реалізації механізму менеджменту в умовах трансформації економіки України // Економіка, Фінанси, Право № 3, 2003. -С.22-25.

31. Котлер Ф. Маркетинг, менеджмент: Экспресс-курс: Пер. с англ. - СПб.: Питер, 2004. - 496 с. - (Деловой бестселлер).

32. Кравченко А.И. История менеджмента: Учебное пособие для студентов вузов. – М.: Академический проект, 2004 – 496 с..

33. Кравченко А. И. Классики социологии менеджмента: Ф.Тейлор и А.Гастев / Русский Христианский гуманитарный ин-т. — СПб. : Издательство Русского Христианского гуманитарного ин-та, 2008. — 319с.

34. Кредісов А. І. Історія вчень менеджменту: Підручник для вищих навч. закл.. — К. : Знання України, 2001. — 300с.

35. Кредісов А. Менеджмент: основні концепції 2-ої половини ХХ ст. і деякі тенденції розвитку на початку ХХІ ст.// Економіка України. - 2005. - № 11. - с. 20

36. Критический анализ теории и практики менеджмента. Пер с нем.- М. Прогресс, 2006,с. 431.

37. Лук'янець В.С., Кравченко О.М., Озадовська Л.В. та ін. Світоглядні імплікації науки. – К., 2004.

38. Майталь Ш. Экономика для менеджеров Учебник. - пер. с англ. - М.: «Инфра-М», 2003. - 306с.

39. Маллинз, Лори. Менеджмент и организационное поведение: Учеб. – практ. пособие / Пер. с англ. Т. Цеханович и др. – Мн.: Новое знание, 2003. – 1039 с.

40. Маршев В. Размышления об управлении: прошлое, настоящее и будущее // Проблемы теории и практики управления. – 2005. – № 3.

41. Маслоу А. Мотивация и личность. 3-е изд. / Пер. с англ. – СПб.: Питер, 2007. – 352 с.

42. Менеджмент організацій: Підручник / За ред. Л. І. Федулової. - К.: Либідь, 2004. - 448 с.

43. Мескон М.Х., Альберт М., Хедоури Ф. Основы менеджмента: Пер. с англ. — М.: Дело, 3007.

44. Морщенюк Т.С. Обґрунтування можливості формування стратегії управління персоналом для сучасного підприємства.// Держава та регіони. - 2006. - №5. - с.217

45. Неклесса О. Реконфігурація сучасного світу // Економіка знань: виклики глобалізації та Україна. – К., 2004.

46. Пашкевич О.Н. Социально-экономические концепции американского менеджмента (критический анализ) - Мн., Наука и техника, 2008, 224 с.

47. Попович М. Григорій Сковорода: філософія свободи. — 2-е вид. — К. : Майстерня Білецьких, 2008. — 256с.

48. Пушкар Р. М, Тарнавська Н. П.Менеджмент: теорія та практика: Підручник для вузів. — Тернопіль: Карт-Бланш, 2003. – 490 с.

49. Робінс С., Де Ченцо Д. Основи менеджменту / Пер. з англ. А. Олійник та ін. – К.: Основи, 2002. – 671 с.

50. Ротман Г. 50 компаний, которые изменили мир / Пер. с англ. А.Б.Богдановой. – М.: АСТ: Транзиткнига, 2005. – 381 с.

51. Румянцева З.П. , Филипов Н.Б., Шрамченко Т.Б. Общее управление организацией: принципы и процесы: 17-модульная программа для менеджеров "Управление развитием организации". Модуль 3. - М.: ИНФРА-М, 2000-М, 2000 — 432с.

52. Семушкина С. Концепция научающейся организации: теоретические основы и пути развития // Проблемы теории и практики управления. – 2005. – № 6.

53. Серкіс Ж. В. Організаційна культура: методика діагностики // Актуальні проблеми психології: Т.1.: Соціальна психологія. Психологія управління. Організаційна психологія. - Київ: Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - 2001, випуск 1. - С. 240 – 245.

54. Сковорода Григорій: ідейна спадщина і сучасність / Інститут філософії ім. Г.С.Сковороди НАН України; Переяслав-Хмельницький держ. педагогічний ун-т ім. Григорія Сковороди / І.П. Стогній (відп.ред.), С.Л. Йосипенко (упоряд.), Я.М. Стратій (упоряд.). — К., 2003. — 716с.

55. Смирнова В.Г., Мильнер Б.З., Латфуллин Г.Р., Антонов В.Г. Организация и ее деловая сфера: 17 модульная программа для менеджеров "Управление развитием организации". Модуль-2. - Москва.: ИНФРА-М, 2008. - с. 13 - 40, 45 - 60, 71 - 78.

56. Соболь С. М., Багацький В. М. Менеджмент: Навч.-метод. посібник для самост. вивчення дисципліни / Київський національний економічний ун-т — К. : КНЕУ, 2005. — 226с.

57. Старр М.. Управление производством. - М., 2008, с. 45

58. Тарнавська Н. П., Пушкар Р. М. Менеджмент: теорія та практика: Підручник для вузів. — Тернопіль : Карт-бланш, 2007. — 457с.

59. Тимошина Т.М. Экономическая история зарубежных стран: Учебное пособие. – М.: Юстицинформ, 2003.

60. Уорнер М. Классики менеджмента: Эциклопедия / Пер. с англ. под. ред. Ю.Н.Каптуревского. – СПб: Питер, 2001. – 1168 с.

61. Усенин В.И., Каменский В.Г., Маслов В.И. Современное капиталистическое предприятие и хозяйственная власть.- Мэ. 2001.

62. Файоль А., Тейлор Ф., Форд Г., Эмерсон Г. и др. Из истории развития менеджмента. – М.: Финансы и статистика, 1993. – 408 с.

63. Файоль А.Загальний і промисловий менеджмент. – М.: Финансы и статистика, 2003. – 228 с.

64. Філь О. А. Конкурентноздатна управлінська команда організації: розуміння практичними психологами сутності феномену, структури, принципів взаємодії // Актуальні проблеми психології. Том І.: Соціальна психологія. Психологія управління. Організаційна психологія: Зб. наукових праць Інституту психології ім. Г. С. Костюка АПН України / За ред. Максименка С. Д., Карамушки Л. М. – К.: Міленіум, 2003. – Ч.9. – 156 с. – С. 136 – 140.

65. Фінансово-економічний аналіз/ За ред. Буряка П.Ю. — К. : КНЕУ, 2003.

66. Хажински А. Гуру менеджмента. Дорога к успеху / Пер. с англ. под. ред. Ю.Н.Каптуревского. – СПб: Питер, 2002. – 480 с.

67. Хміль Ф. І. Основи менеджменту: Підруч. - К.: Академвидав, 2003. - 608 с. - (Альма-матер).

68. Череп А.В. Фінансовий менеджмент як необхідна передумова управління підприємством.// Економіка. Фінанси. Право. - 2005. - №3. - с.14

69. Чернышев В.Н., Двинин А.П. Человек и персонал в управлении. — СПб: Энергоатомиздат, 2007.

70. Чирикова А. Женщина во главе фирмы (проблемы становления женского предпринимательства в России)// Вопросы экономики. — 2000. — № 3.

71. Шегда А. В. Менеджмент: Навч. посіб. - К.: Знання, КОО, 2002. - 583 с. - (Сер. "Вища освіта ХХІ століття").

72. Юргутіс І.А. Основи менеджменту: Навч. посібник. – К.: Освіта, 1998. – 256 с.

73. Jacobson I. Successful Enterprise Architecture // www. ivarjacobson. com/html/ content/presentations/Successful:20 Enterprise: 20 Architecture: 202005-02-22fin/pdf.

Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
630
Скачать бесплатно 20287.doc 





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.