У нас уже 17884 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название Поняття, сутність та засоби адміністративно-правового регулювання підприємницької діяльності
Количество страниц 36
ВУЗ КНЕУ
Год сдачи 2010
Бесплатно скачать 20545.doc 
Содержание ЗМІСТ




Вступ……………………………………………………………….………..3

Розділ І. Поняття та сутність адміністративно-правового
регулювання підприємницької діяльності..................................................5

Розділ ІІ. Засоби адміністративно-правового
регулювання підприємницької діяльності
2.1. Нормативне закріплення засобів адміністративного
регулювання підприємницької діяльності………………………...…….10
2.2. Легалізація підприємництва як засіб адміністративного
регулювання підприємницької діяльності…….………………………...17
2.3. Ліцензування підприємництва як засіб адміністративного
регулювання підприємницької діяльності……………………………....23

Розділ ІІІ. Захист прав суб’єк¬тів підприємництва при здійсненні
адміністративно-правового регулювання
підприємницької діяльності……………………………………..………28

Висновки…..…………………………….……….………….…….……...33

Список використаних джерел та літератури…………....……………...35

Вступ

Актуальність теми дослідження. Вдосконалення адміністративно-правового регулювання та приведення його у відповідність до сучасних соціально-політичних вимог є однією з обов’язкових умов розбудови суверенної і незалежної України. Політичні, економічні та соціальні процеси в державі зумовлюють приведення правових, організаційних, структурних та інших засад функціонування органів влади у відповідність до сучасних потреб суспільства.
Необхідність державного управлінського впливу на сферу підприємницької діяльності пояснюється потенційною небезпекою окремих видів господарської діяльності. У даному випадку під небезпекою мається на увазі об’єктивно існуюча можливість негативного впливу на суспільні відносини, внаслідок якого вони можуть зазнати збитків або шкоди, що погіршить їхній стан, а їхньому розвитку надасть небажаної динаміки або параметрів (характеру, темпів, форм тощо). Об’єктами, які потребують охорони, у даному випадку виступають людина, її життя і здоров я, честь і гідність, недоторканність і безпека, а також суспільство загалом, держава, довкілля.
Реалізуючи управлінський вплив на сферу господарювання, держава вдається до різних адміністративних та економічних форм і методів. Це, зокрема, ліцензування, квотування, кредитування, патентування, реєстрація, сертифікація тощо. Державне обмеження права власності і господарської ініціативи на підставах охорони прав та інтересів особистості, суспільства і держави з’явилося разом із становленням ринкових відносин у суспільстві й існує дотепер.
Об’єктом дослідження курсової роботи є визначення сутності адміністративно-правового регулювання підприємницької діяльності, особливостей його реалізації в національній правовій системі.
Предметом дослідження виступають норми чинного законодавства України, передусім, Господарського кодексу, законів України та інших нормативно-правових актів, прийнятих на їх виконання.
Основна мета дослідження полягає в тому, щоб на основі врахування досягнень адміністративно-правової науки, досвіду застосування відповідних правових норм визначити теоретичні основи адміністративно-правового регулювання підприємницької діяльності.
Відповідно до мети дослідження було поставлено наступні завдання:
1. З’ясувати сутність та поняття адміністративно-правового регулювання підприємницької діяльності.
2. Виявити особливості засобів адміністративно-правового регулювання підприємницької діяльності.
3. Визначити специфіку захисту прав суб’єк¬тів підприємництва при здійсненні адміністративно-правового регулювання підприємницької діяльності.
Структура роботи зумовлена предметом дослідження та складається із вступу, трьох розділів, висновків і списку використаних джерел та літератури.
Список литературы Висновки

Своєрідність сучасного рівня наукових знань про адміністративно-правове регулювання підприємницької діяльності полягає у відсутності єдиної за¬гальноприйнятої теоретичної концепції з цього приводу. В останні роки вийшла велика кількість робіт учених-юристів, які стосуються різних аспектів теорії державного регулювання, що дає змогу наочно простежити історію стано¬влення і розвитку проблеми державного регу¬лювання і регуляторної діяльності окремих дер¬жавних органів, а також теоретично осмислити і більш оптимально змоделювати понятійний апарат регуляторної теорії в цілому та її специ¬фічні аспекти зокрема, які виявляються в юридичній природі адміністративно-правового регулювання підприємницької діяльності як специфічного виду діяльності органів держав¬ної влади у сфері економіки.
На сучасному етапі в основному сформована і продовжує активно формуватися система за¬собів адміністративно-правового регулювання підприємницької діяльності, в якій кожний із засобів виконує свою роль. Важливе місце серед цих засобів посідають засоби регулювання входження суб’єктів підпри¬ємництва на ринок, передусім державна реєст¬рація суб’єктів підприємництва, ліцензування і патентування певних видів підприємницької діяльності, що у даний час досить розрізнені і потребують систематизації й уніфікації.
Держава забезпечує легітимацію господарської діяльності (в тому числі ліцензування) шляхом надання управлінських послуг – врегульованих нормативно-правовими актами дій уповноважених органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, спрямованих на реалізацію прав, свобод та законних інтересів фізичних та юридичних осіб (за їх ініціативою) шляхом прийняття індивідуального адміністративного акту.
Серед основних факторів, що гальмують розвиток підприємництва в Україні, слід на¬звати такі негативні фактори, як недосконалий механізм державного регулювання, неста¬більність економіки, корупція, злочинність, неефективність податкової політики тощо. Майже всі наведені фактори мають адмініст¬ративне коріння. Вони так чи інакше пов’яза¬ні із недосконалим державним управлінням, до речі, не тільки в економічній сфері.
Зазначене частково зумовлене тим, що на сьогоднішній день в Україні, на жаль, ще не змінено принципово неправильний підхід до взаємодії між державою і підприємствами. Якщо коротко охарактеризувати нинішній стан речей, то це виглядає так: підприєм¬ствам можна робити тільки те, що дозволено державою (отримувати ліцензії та дозволи, сертифікувати продукцію, укладатися у кво¬ти тощо), а не навпаки, як це повинно бути в класичній схемі такої взаємодії, коли підпри¬ємство може робити все, крім того, що забо¬ронено законом. Саме такий (класичний) принцип діє в усіх без винятку розвинутих країнах світу.
Необхідно вдосконалювати як матері¬ально-правові норми, що визначають підста¬ви та форми застосування способів захисту прав суб’єктів підприємництва при здійс¬ненні державного контролю за їх діяльністю, так і процесуально-правові норми, що визна¬чають процесуальні засади реалізації під¬приємцями права на захист.

Список використаних джерел та літератури

1. Господарський кодекс України від 16.01.2003 р. // [WWW document]. URL http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=436-15 (10 квітня 2008).
2. Закон України від 01.06.2000 р. «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» // [WWW document]. URL http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=1775-14 (10 квітня 2008).
3. Закон України від 15.05.2003 р. «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців» // [WWW document]. URL http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=755-15 (10 квітня 2008).
4. Концепція переходу Української РСР до ринкової економіки вiд 01.11.1990 р. // [WWW document]. URL http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=n0001460-90 (10 квітня 2008).
5. Абалкин Л. Вопросы экономики // Вопросы экономики. – 1997. – № 6. – С. 8-12.
6. Авер’янов В.Б. Демократична спрямованість адміністративно-правової реформи // Європа, Японія, Україна: шляхи демократизації державно-правових систем. – К., 2000. – С. 76-80.
7. Алехин Л.И., Кармолицкий А.А., Козлов Ю.М. Административное право Российской Федерации: Учеб. – М., 1997. – 672 с.
8. Беляневич В. Е. Справи про визнання недійс¬ними актів державних та інших органів в практиці арбітражних судів України / Автореф. дис. ... канд. юрид. наук. – К., 2001. – 18 с.
9. Большой экономический словарь / Под ред. А.Н. Азримяна. – М., І997. – 360 с.
10. Большой юридический словарь / Под ред. А.Я. Сухарева, В.Д. Зорькина, В Е. Крутских. – М., 1998. – 790 с.
11. Государственное регулирование экономики / Под ред. проф. А.Я. Петрова. – Ч. І: Учеб. пособие. - СПб., 1999. – 115 с.
12. Грицаєнко Л.Р. Адміністративно-правові аспекти підприємницької діяльності в Україні / Автореф. дис. … канд. юрид. наук. – К., 2001. – 17 с.
13. Державне регулювання економіки: Навч. посіб¬ник / С.М. Чистов, А.Є. Никифоров, Т.Ф. Куценко та ін. – К., 2000. – 316 с.
14. Добродумов П. Конституційно-правові основи економічної системи України // Підприємництво, господарство і право. – 2002. – № 12. – С. 88-91.
15. Долинская В.В. Предпринимательское пра¬во. – М., 2004. – 558 с.
16. Карягин Н.Е., Михайлов А.В., Челышева М.Ю. Комментарий к законодательству о государственном регулировании предпринимательской деятельности. – СПб., 2003. – 331 с.
17. Кисіль С. Адміністративно-правові аспекти державної реєстрації та ліцензування підприємницької діяльності в Україні // Українська Акад. держ. упр. при Президентові України. Зб. наук. пр. – К., 1999. – Вип.2, ч.2: Проблеми наукового забезпечення адміністративної реформи в Україні. – С. 239-244.
18. Кубко Є.Б., Селіванов В.М. Культурно-правовий вимір вітчизняного підприємництва // Право¬ва культура і підприємництво. – К.; Донецьк, 1999. – С. 3-4.
19. Курбатов А.Я. Теоретические основы сочетания частных и публичных интересов при правовом регулировании предпринимательской деятельности // Черные дыры в российском законодательстве. – 2001. – № 1. – С. 23-41.
20. Малюганова Г. М. До питання про адміністративно-правові засоби регулювання підприємницької діяльності в Україні // Держава і право. – К., 1999. – Вип.2. – С. 173-178.
21. Мамутов В.К.., Чувпило О.О. Господарське право зарубіжних країн. – К., 1996. – 276 с.
22. Махров И.Е. Административно-правовое регулирование предпринимательской деятельности: некоторые проблемы совершенствования феде¬рального и регионального законодательства // Право и политика. – 2002. – № 12. – С. 14-18.
23. Науково-практичний коментар Господарсь¬кого кодексу України / За ред. В.К. Мамутова. – К., 2004. – 613 с.
24. Пастух І.Д. Організаційно-правові засади ліцензування господарської діяльності в Україні / Автореф. дис. ... канд. юрид. наук. – К., 2005. – 19 с.
25. Сагайдак Ю.В. Міжнародне економічне співробітництво України (правові проблеми): Матеріали міжнар. наук.-практ. конф. – К., 2004. – С. 392-393.
26. Саниахметова Н.А. Регулирование предпринимательской деятельности в Украине: организационно-правовые аспекты. – Одесса, 1998. – 305 с.
27. Солтис Н. Захист прав суб’єктів підприємницької діяльності // Приватне право і підприємництво. – К., 2003. – Вип.3. – С. 163-166.
28. Стеченко Д М. Державне регулювання еко¬номіки: Навч. посібник. – К., 2000. – 169 с.
29. Тихомиров Ю.А. Предприниматель и закон. – М., 1996. – 269 с.
30. Шнипко О. Сутність підприємницької діяль¬ності та основі умови розвитку її в Україні // Під¬приємництво, господарство і право. – 2001. – № 6. – С. 3-6.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
150
Скачать бесплатно 20545.doc 





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2024. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.