У нас уже
17884
рефератов, курсовых и дипломных работ
Сделать закладку на сайт
Главная
Сделать заказ
Готовые работы
Почему именно мы?
Ценовая политика
Как оплатить?
Подбор персонала
О нас
Творчество авторов
Быстрый переход к готовым работам
Контрольные
Рефераты
Отчеты
Курсовые
Дипломы
Диссертации
Мнение посетителей:
Понравилось
Не понравилось
Книга жалоб
и предложений
Название
ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ МОЛОКОПРОДУКТОВОГО ПІДКОМПЛЕКСУ АПК
Количество страниц
238
ВУЗ
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
Год сдачи
2010
Бесплатно скачать
20556.doc
Содержание
ЗМІСТ
ВСТУП 3
Розділ І. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ФОРМУВАННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ МОЛОКОПРОДУКТОВОГО ПІДКОМПЛЕКСУ АПК 12
1.1. Сутність конкурентоспроможності та її особливості в молокопродуктовому підкомплексі АПК 12
1.2. Методичні підходи до оцінки конкурентоспроможності молокопродуктового підкомплексу АПК 27
Висновки до розділу І 50
Розділ ІІ. АНАЛІЗ СУЧАСНОГО РІВНЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ МОЛОКОПРОДУКТОВОГО ПІДКОМПЛЕКСУ АПК 52
2.1. Структурна характеристика і оцінка рівня конкурентоспроможності молокопродуктового підкомплексу АПК України 52
2.2. Рівень конкурентоспроможності молока в суспільному секторі товарного виробництва 74
2.3. Роль господарств населення у формуванні і розвитку молокопродуктового підкомплексу АПК 85
2.4. Рівень конкурентоспроможності молокопереробного сегменту молочної галузі 101
Висновки до розділу ІІ 120
Розділ ІІІ. ОРГАНІЗАЦІЙНО-ЕКОНОМІЧНІ ЗАСАДИ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ МОЛОКОПРОДУКТОВОГО ПІДКОМПЛЕКСУ АПК 123
3.1. Обґрунтування експортноорієнтованої стратегії конкурентоспроможного розвитку молокопродуктового підкомплексу АПК України в умовах вступу до СОТ 123
3.2. Оптимізація структури в сегменті товарного виробництва і переробки в молокопродуктовому підкомплексі АПК 143
3.3. Механізм удосконалення регулювання економічних взаємовідносин в молокопродуктовому підкомплексі АПК 156
3.4. Державна підтримка розвитку молокопродуктового підкомплексу АПК 174
Висновки до розділу ІІІ 180
ВИСНОВКИ
ДОДАТКИ
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
ВСТУП
Актуальність теми дослідження. Пріоритетність розвитку молокопродуктового підкомплексу АПК в національній економіці України зумовлюється винятковою значущістю та незамінністю молока і молокопродуктів в життєдіяльності людини і суспільства. Державна політика щодо розвитку конкурентоспроможного ринку молока і молокопродуктів спрямовується на забезпечення ефективного розвитку сільськогосподарської молочної галузі, платоспроможного попиту населення в її продукції, потреби підприємств молокопереробної промисловості у сировині, створення умов для ефективного захисту внутрішнього ринку та сприяння просуванню молочної продукції на зовнішній ринок.
Конкурентоспроможність молокопродуктового підкомплексу України досягається на основі вибору такої системи управління господарськими суб’єктами, адаптивність якої до різноманітних непередбачуваних негативних чинників дозволила б сектору товарного виробництва і переробки молока нарощувати конкурентні переваги для збільшення товарного виробництва молокопродукції.
Проблема конкурентоспроможності молокопродуктового підкомплексу України пов’язана з низьким рівнем продуктивності молочного стада, високою собівартістю та низькими якісними характеристиками продукції, що не відповідають світовим аналогам. Бар’єрами розвитку галузі на технологічній лінії “виробництво – переробка” є: розбалансованість галузевої і міжгалузевої структур; відсутність необхідної матеріально-технічної бази для використання прогресивних технологій виробництва продукції; неефективність міжгалузевих економічних відносин; недостатнє використання державних і ринкових механізмів регулювання її функціонування.
Науково-теоретичні основи розвитку конкуренції висвітлені у працях зарубіжних класиків: М.Портера, П.Семюельсона, А.Сміта та інших. Питання адаптації до ринкових умов, організації конкурентного середовища в національному господарстві, обґрунтування напрямів і механізмів розвитку ринку молока і молокопродуктів в умовах вступу України в СОТ, формування державної політики щодо стратегії і тактики підтримки галузі знайшли своє відображення у наукових працях відомих учених-економістів: В.Андрійчука, Л.Антонюк, І.Баланюка, З.Борисенко, П. Березівського, П.Борщевського, Л.Дідківської, Т.Дудара, С.Дусановського, В.Збарського, В.Зимовця, Т.Зрібняка, П.Канінського, С.Кваші, І.Кириленка, М.Коржинського, О.Костусєва, О.Крисального, П.Макаренка, М.Маліка, І.Михасюка, Т.Мостенської, М.Пархомця, Б.Пасхавера, П.Саблука, А.Стельмащука М.Хорунжого, О.Шкільова, О.Шпичака, В.Юрчишина і ін.
Не зважаючи на активізацію наукових пошуків в напрямку обґрунтування економічних механізмів ефективного функціонування сфер виробництва і переробки молока та вирішення проблеми продовольчої безпеки, поза полем наукових досліджень ще залишається комплекс питань щодо формування і раціонального використання всіх складових елементів і чинників підвищення конкурентоспроможності молокопродуктового підкомплексу АПК та його сегментів, що послужило основою вибору теми дисертаційної роботи і визначило завдання науково-практичних розробок в даному напрямку.
Зв’язок роботи з науковими програмами, планами, темами. Дисертаційна робота виконана відповідно до плану науково-дослідних робіт Тернопільського національного економічного університету в рамках держбюджетної теми кафедри аграрного бізнесу: “Обґрунтування напрямів інтенсифікації агропромислового виробництва і активізації соціально-економічного розвитку сільських територій в умовах адаптації суб’єктів господарювання до сучасних ринкових умов” (номер державної реєстрації 0106U000525), де автором розроблено теоретичні і науково-прикладні засади інтенсифікації молокопродуктового підкомплексу на інноваційній основі.
Мета і завдання дослідження. Метою дисертаційного дослідження є обґрунтування теоретичних засад та розробка практичних рекомендацій щодо удосконалення механізмів і засобів підвищення конкурентоспроможності молокопродуктового підкомплексу України на основі використання досягнень науково-технічного прогресу, гармонізації відносин між усіма учасниками ринку молочної продукції.
Реалізація поставленої мети обумовила необхідність вирішення наступних завдань:
- розкрити і розвинути сутність поняття “конкурентоспроможність” з врахуванням особливостей молокопродуктового підкомплексу і притаманних йому функцій на національному рівні;
- розробити підходи до удосконалення алгоритмічної моделі прогнозування інтегрального показника конкурентоспроможності продукції молокопродуктового підкомплексу для досягнення комплексного розвитку галузі;
- сформувати методичний підхід до визначення стратегії підвищення конкурентоспроможності молокопродуктового підкомплексу для забезпечення сталого розвитку галузі;
- обґрунтувати напрямки удосконалення організаційно-економічного механізму міжгалузевих розподільних відносин в молокопродуктовому підкомплексі АПК з метою підвищення зацікавленості його учасників в кінцевих результатах господарювання;
- визначити організаційно-економічні засади збільшення обсягів виробництва молока і молокопродуктів як об’єктивної умови підвищення конкурентоспроможності продукції;
- дати оцінку конкурентоспроможності молокопродукції на національному рівні в контексті формування світових експортно-орієнтованих тенденцій на міжнародному ринку;
- запропонувати механізм раціонального поєднання державних і ринкових регуляторів розвитку і підвищення конкурентоспроможності молокопродуктового підкомплексу АПК.
Об’єктом дослідження є функціонування і формування конкурентоспроможного молокопродуктового підкомплексу АПК України в умовах його адаптації до ринкового середовища.
Предметом дослідження є механізм управління процесом розвитку і функціонування сегмента товарного виробництва молока (в розрізі категорії товаровиробників), а також сегмента переробки молокопродуктового підкомплексу України та система організаційно-економічних механізмів підвищення його конкурентоспроможності.
Методи дослідження. Теоретичною та методичною основою дослідження стало використання загальнонаукових, міждисциплінарних методів, системного підходу щодо аналізу проблем структурно-трансформаційних змін в АПК України, вивчення економічних процесів у сфері товарного виробництва, переробки, ціноутворення, формування ринку молока і молочних продуктів, його інфраструктури та механізму міжгалузевих зв'язків, законодавчі та нормативні акти України, праці вітчизняних і зарубіжних вчених з теорії економічних відносин між суб’єктами господарювання, питань інтеграційних процесів, тенденцій глобалізації продовольчих ринків.
Для розв’язання поставлених прикладних завдань були використані такі методи: монографічний та теоретичного узагальнення – для обґрунтування сутності поняття ”конкуренція” та ”конкурентоспроможність”; статистичного групування – для визначення впливу факторів на конкурентоспроможність сегментів молокопродуктового підкомплексу і їх продукції; причинно-наслідкових зв’язків і абстрагування – для визначення варіантів і розробки рекомендацій для ефективного виробництва молока та молокопродуктів; балансовий – при розробці ефективних і конкурентних взаємовідносин між учасниками технологічної лінії „виробництво – переробка – збут”; економіко-математичні – при оцінці ринкової ситуації та визначенні прогнозних показників розвитку молокопродуктового підкомплексу.
Інформаційною базою стали: статистичні дані Державного комітету статистики України, інформація Міністерства аграрної політики України, бази даних Головного управління статистики Тернопільської області, результати обстеження домогосподарств сільської місцевості, інформація Міжнародної продовольчої сільськогосподарської організації при ООН (ФАО), первинні документи суб’єктів господарювання молокопереробного сегменту та товарного виробництва молока в розрізі категорій товаровиробників.
Наукова новизна одержаних результатів полягає в теоретичному обґрунтуванні та практичному вирішенні комплексу питань щодо становлення й розвитку ринкового середовища, забезпечення конкурентоспроможності молокопродуктового підкомплексу, в розробці методичного інструментарію для формування досконалих міжгалузевих економічних відносин.
Зокрема в дисертації:
вперше:
- застосовано комплексний теоретичний підхід до обґрунтування особливостей формування сутності поняття “конкурентоспроможність молокопродуктового підкомплексу”, за якого враховується рівень забезпечення факторами виробництва і їх спрямованість на створення конкурентного середовища при скоординованих і адекватних діях держави в умовах невизначеності і непередбачуваності у збуті продукції, які в сукупності визначають порівняльний кінцевий результат ефективності і частку галузі на національному ринку молока і молокопродуктів;
удосконалено:
- алгоритмічну модель прогнозування інтегрального показника конкурентоспроможності продукції молокопродуктового підкомплексу, в якій передбачено такі етапи: здійснення процесу діагностики конкурентного середовища і стану ринку молокопродуктів, визначення параметрів якості продукції, врахування конкурентних переваг молокопродуктового підкомплексу;
- методичний підхід до визначення стратегії підвищення конкурентоспроможності молокопродуктового підкомплексу, який, на відміну від існуючого, враховує рівень сировинного забезпечення технологічного процесу виробництва і використання виробничих потужностей молокопереробного сегмента молокопродуктового підкомплексу, що дає можливість збалансувати сировинні і переробні потужності підприємств;
- організаційно-економічний механізм регулювання міжгалузевих розподільних відносин в молокопродуктовому підкомплексі АПК, який об’єктивно враховує рівень вкладу товаровиробників молочної сировини і молокопереробного сегмента в досягненні кінцевого результату та забезпечує окупність затрат взаємопов’язаних галузей;
дістали подальшого розвитку:
- економіко-математичні підходи до визначення тісноти зв’язку між рівнем грошових надходжень від реалізації молокопродукції і рівнем конкурентоспроможної ціни, при якій держава на міжнародному ринку отримує найвищий рівень конкурентних переваг;
- організаційно-економічні засади збільшення обсягів виробництва молока і молокопродуктів, які спрямовані на покращення сервісного забезпечення дрібних виробників молока, посилення концентрації і спеціалізації виробництва в молочній галузі, розвиток інтеграційних процесів в сфері виробництва і переробки молока та збуту молокопродуктів;
- механізм раціонального поєднання державних і ринкових регуляторів розвитку і підвищення конкурентоспроможності молокопродуктового підкомплексу АПК, який враховує вимоги СОТ, реальні фінансово-економічні можливості держави та тісну взаємодію державних органів із виробниками молока і молокопродуктів
Практичне значення одержаних результатів полягає в тому, що запропонований автором організаційно-економічний механізм удосконалення міжгалузевих розподільних відносин в молокопродуктовому підкомплексі АПК використовується Чортківським управлінням агропромислового розвитку (довідка №232/1 від 26 червня 2007 р.); Головним управлінням агропромислового розвитку Тернопільської обласної державної адміністрації впроваджена запропонована автором методика раціонального використання виробничого потенціалу молокопереробного сегмента області на основі збалансування потужностей підприємств молокопродуктового підкомплексу (довідка №10-4/25-78 від 15 травня 2007 р.).
Матеріали дослідження використовуються у навчальному процесі Тернопільського національного економічного університету при викладанні навчальної дисципліни “Діагностика фінансового стану підприємства” (довідка №150 від 3 червня 2007 р.).
Особистий внесок здобувача. Усі наукові результати, що викладені у дисертації і виносяться на захист, отримані автором особисто. З наукових праць, опублікованих у співавторстві у дисертаційному дослідженні використані лише ті ідеї та положення, які є результатом особистої роботи здобувача. .
Апробація результатів дисертації. Результати дослідження доповідалися та отримали позитивну оцінку на міжнародних та всеукраїнських науково-практичних конференціях, зокрема на: Міжнародній науково-практичній конференції “АПК в умовах активізації інтеграційних процесів: стан, проблеми, перспективи”(м. Кам’янець-Подільський, 2004р.); Всеукраїнській науково-практичній конференції “Проблеми і перспективи розвитку підприємництва в Україні” (м. Київ – м. Ялта, 2005 р.); Всеукраїнській науково-практичній конференції “Організаційно-правові та фінансово-економічні проблеми адаптації підприємств АПК до ринкових умов господарювання та шляхи їх вирішення”(м. Київ, 2005 р.); Міжнародній науково-практичній конференції: “Інтенсифікація і сталий сільськогосподарського виробництва” (м. Харків, 2006 р.); Міжнародній науково - практичній конференції “Наукові засади реалізації аграрної політики в Україні” (м. Харків, 2006 р.); Всеукраїнській науково-практичній конференції “Теоретико-методологічні і практичні аспекти розвитку економіки України”(м. Чортків, 2006 р.); Міжнародній науково-практичній конференції “Маркетингові технології в умовах інноваційного розвитку економіки”(м. Хмельницький, 2006 р.); Міжнародній науково-практичній конференції молодих вчених “Економічний і соціальний розвиток України в ХХІ столітті: національна ідентичність та тенденції глобалізації” (м. Тернопіль, 2004 р., 2005 р., 2006 р., 2007 р.); Міжнародній науково-практичній конференції “Ефективність використання ресурсного потенціалу в умовах сталого розвитку сільського господарства”(м. Харків, 2007 р.); Міжнародній науково-практичній конференції “Українська економічна наука: досягнення, проблеми, перспективи” (м. Львів, 2007 р.); Міжнародній науково-практичній конференції “Актуальні проблеми на сучасному етапі та перспективи розвитку фінансово-кредитного механізму в АПК” (м. Кам’янець-Подільський, 2007 р.); Всеукраїнській науково-практичної конференції “Фінансово-кредитний механізм функціонування аграрного комплексу” (м. Харків, 2007 р.) .
Публікації. Основні результати дисертаційного дослідження опубліковані в 27 наукових працях, з них 14 – у фахових виданнях та у 13 публікаціях у збірниках матеріалів наукових конференцій. Загальний обсяг цих публікацій – 6,0 д. а., з них автору належить – 5,21 д. а.
Обсяг і структура дисертаційної роботи. Дисертація складається зі вступу, трьох розділів, висновків, додатків, списку використаних джерел. Робота викладена на 228 сторінках комп’ютерного тексту, містить 54 таблиці, 17 рисунків і 20 додатків. Список використаних джерел включає 251 найменування (на 22 сторінках).
Список литературы
ВИСНОВКИ
У дисертаційній роботі розв’язано науково-практичне завдання обґрунтування комплексу організаційно-економічних заходів щодо підвищення конкурентоспроможності молокопродуктового підкомплексу АПК. Проведені дослідження дають підстави для наступних висновків:
1. Конкурентоспроможність молокопродуктового відображає стан формування, розвитку і діалектичної взаємодії ринкових компонентів, які визначають успіх галузі на ринку при скоординованих і адекватних діях держави в умовах невизначеності і непередбачуваності у збуті продукції. Конкурентоспроможність є індикатором і спонукальним механізмом формування глибоких і докорінних змін щодо динамічного розвитку і удосконалення виробництва.
2. Підвищення рівня конкурентоспроможності молокопродуктового підкомплексу досягається за умови задіяння і збалансування в технологічному процесі всіх складових елементів. Для забезпечення комплексного розвитку молокопродуктової галузі АПК обґрунтовано алгоритмічну модель прогнозування інтегрального показника конкурентоспроможності молокопродуктів, в якій передбачено використання етапів: здійснення процесу діагностики конкурентного середовища; стану розвитку молочного скотарства і ринку молокопродуктів; визначення параметрів якості і ціни продукції, врахування конкурентних переваг молокопродуктового підкомплексу.
3. Важливу роль у формуванні конкурентоспроможності молокопродуктового підкомплексу відіграє його переробна сфера. Враховуючи, що виробничі потужності молокопереробних підприємств України на протязі 2001-2006 рр. були завантажені в середньому на 30%, з метою формування стратегії збалансованого розвитку сировинних і переробних потужностей молокопродуктового підкомплексу, для досягнення ресурсозбереження і конкурентоспроможності виробництва, запропоновано враховувати в перспективних розрахунках нормативний рівень сировинного забезпечення процесу виробництва і використання виробничих потужностей молокопереробної сфери АПК.
4. Конкурентоспроможність молокопродуктового підкомплексу забезпечує високопродуктивне молочне скотарство. Для підвищення конкурентоспроможності молочної продукції на період до 2015 року спрогнозовано: збільшити поголів’я молочних корів до 10 млн. гол. за рахунок їх збільшення у сільгосппідприємствах з 0,7 млн. голів до 5 млн. голів; підвищити середню продуктивність корів в усіх категоріях господарств до 4000 кг; збільшити обсяги виробництва молока орієнтовно до 41 млн. тонн; довести частину заготівель молока з сільськогосподарських підприємств до 90%, з часткою вищого ґатунку – 90% і першого ґатунку – 10%; підвищити якість заготовлюваного молока з господарств населення.
5. Формування конкурентоспроможної молочної галузі досягається на умовах концентрації, спеціалізації та агропромислової інтеграції виробництва. Визначено організаційно-економічні засади забезпечення збільшення обсягів виробництва молока і молокопродуктів, які передбачають створення великих спеціалізованих високомеханізованих молочних підприємств, покращення сервісного забезпечення дрібних виробників молока, посилення концентрації і спеціалізації виробництва в молочній галузі, організацію інтегрованих формувань на основі взаємопов’язаного єдиного ланцюга: сільгоспвиробник – переробник – підприємство торгівлі.
6. Ефективність функціонування інтеграційних формувань у молокопродуктовому підкомплексі забезпечується на основі використання об’єктивних розподільних відносин. Обґрунтовано організаційно-економічний механізм міжгалузевих розподільних відносин в умовах інтегрованого виробництва молокопродуктів, який об’єктивно враховує рівень вкладу товаровиробників молочної сировини і молокопереробного сегмента в досягненні кінцевого результату та забезпечує однаковий рівень окупності затрат у взаємопов’язаних галузях.
7. Рівень конкурентоспроможності молокопродуктового підкомплексу в значній мірі формується на стадії експорту молока і молокопродуктів. З метою ефективного розвитку молокопродуктового підкомплексу на основі формування експортноорієнтованого конкурентоспроможного попиту і пропозиції молокопродукції на зовнішніх ринках, запропоновано механізм визначення, з використанням економіко-математичних розрахунків, відповідного рівня оптимальної ринкової ціни для переробного сегменту молокопродуктового підкомплексу України, при якій рівень національних конкурентних переваг (товарообігу) стане найвищим.
8. В умовах членства України в СОТ важливе значення для конкурентоспроможного функціонування молокопродуктового підкомплексу на національному рівні має запровадження внутрішнього фінансового стимулювання товаровиробників молока, в контексті чого у дисертації запропоновано здійснювати субсидування товаровиробників молока, в основу розрахунку якого покладено рівень ціни на молоко на світовому ринку.
Результати дослідження автора опубліковані у таких працях: [50, 54, 55, 69, 70, 72].
Список використаної літератури
1. Аакер Д. Стратегическое рыночное управление: / Аакер Д. [Пер. с англ., Под ред. Ю.Н. Каптуревского]. – СПб.: Питер, 2002. – 544 с.
2. Абалкін Л. Роль государства и борьба с экономическими догмами / Л. Абалкін // Экономист . – 1998. – №9. – С. 3-6.
3. Абрамов В. Л. Маркетинговое управление конкурентоспособностью экономических систем / В. Л. Абрамов // Маркетинг в России и за рубежом. – 2005. – № 5 (49). – С. 100-107.
4. Абрамов В. Управление конкурентоспособностью экономических систем / В. Абрамов // Маркетинг. – 2004. – №5 (78). – С.19-24.
5. Абрамов В, Радомисельський М. Підприємства, малий бізнес і ринкова конкуренція / В. Абрамов, М. Радомисельський // Економіка України. – 1995. – № 11. – С. 67-69.
6. Аграрна реформа в Україні / П.І. Гайдуцький., П.Т. Саблук., Ю.О. Лупенко та ін., за ред. П.І. Гайдуцького. – К.: ННЦ ІАЕ, 2005. – 424с.
7. Аграрний сектор України у 2005 році / За ред. Ю. Ф. Мельника. – К.,2006. – 88с.– Режим доступу до книги: http: //www.undp.org.ua/agro/pub/ua/P2006_05_02.pdf
8. Азоев Г.Л. Анализ деятельности конкурентов. – М. ГАУ, 1995.
9. Александров Л.В., Карпова Н.Н. Выявление конкурентоспособной продукции / Л.В. Александров, Н.Н. Карпова – М. – 1994. – 16 с.
10. Амбросов О., Онєгіна О. Підтримка цін і стабілізація доходів товаровиробників / О. Амбросов, О. Онєгіна // Економіка України. – 2002. – №1.– С. 66-70.
11. АМКУ: молочна галузь потребує стабілізації і розвитку htpp: //www. dt. ua/2000/2080/50517/
12. Андрійчук В.Г. Внутрішня будова ринку сільськогосподарської продукції: теоретико-методологічний аспект / В.Г. Андрійчук // Економіка АПК – 2004. – № 3. – С. 29-35.
13. Антоненко Л. Роль и место перерабативающих производств в региональных АПК (методический аспект) / Л. Антоненко // Економика сельськохозяйственных и перерабатывающих предприятий. – 1993. – №5. – С. 39-40.
14. Антонюк Л.Л. Міжнародна конкурентоспроможність країн: теорія та механізм реалізації / Л.Л. Антонюк : Монографія. – К.: КНЕУ, 2004. – 275с.
15. Артур А. Томпсон-мл. і А. Дж. Стрікленд ІІІ. Стратегический менеджмент: концепции и ситуации для анализа. / Томпсон-мл. А. Артур, Стрікленд ІІІ А. Дж.: 12-е издание: [Пер. с англ. ] – М. : Издательский дом “Вильямс”, 2005. – 928с.
16. Асаул А., Грахов В. Концептуальная значимость ассортиментной политики в интегративном управлении // Маркетинг. – 2004. – №6. – С. 35-40.
17. Ахматова М., Попов Е. Теоретические модели конкурентоспособности / М. Ахматова, Е. Попов // Маркетинг. – 4 (71) . – С. 25-39.
18. Балабанова Л. В. Маркетинг / Л. В. Балабанова. – Підручник. – 2- ге вид., перероб. і доп. - К.: Знання – Прес , 2004. – 645с.
19. Балабанова Л. В. Управление конкурентоспособностью предприятия на основе маркетинга: Монографія / Л.В.Балабанова. Г.В. Кривенко. – Донецк: Дон ДУЕТ, 2004. – 147с.
20. Балабанова Л.В., Холод В.В. Стратегічне управління конкурентоспроможністю підприємств. – Навчальний посібник. – К.: ВД ”Професіонал”, 2006. – 448с.
21. Баланс споживання основних продуктів харчування населенням України за 2002 рік . Статистичний збірник / Державний комітет статистики України. За ред. Ю.М. Остапчука. – Київ, 2003. – 52с.
22. Баланс споживання основних продуктів харчування населенням України за 2003 рік. Статистичний збірник /Державний комітет статистики України. За ред. Ю.М. Остапчука. – Київ, 2003. – 54с.
23. Баланс споживання основних продуктів харчування населенням України за 2004 рік. Статистичний збірник /Державний комітет статистики України. За ред. Ю.М. Остапчука. – Київ, 2003. – 54с.
24. Баланс споживання основних продуктів харчування населенням України за 2005 рік. Статистичний збірник/ Державний комітет статистики України. За ред. Ю.М. Остапчука. – Київ, 2003. – 55с.
25. Баланс споживання основних продуктів харчування населенням України за 2006 рік. Статистичний збірник/ Державний комітет статистики України. За ред. Ю.М. Остапчука. – Київ, 2003. – 55с.
26. Баумгартен Л.В. Анализ методов определения конкурентоспособности организаций и продукции / Л.В. Баумгартен // Маркетинг в России и за рубежом. – 2005. – № 4(48). – с. 72 – 85.
27. Бень Т. Методи визначення економічної ефективності інвестицій / Т. Бень // Економіка України. – 2006. – №6. – с. 41 – 46.
28. Эванс Дж. Р., Берман Б. Маркетинг. / Дж. Р. Эванс, Б. Берман [Пер. с англ.] – М.: Экономика, 1993. – 335 с.
29. Блайт Дж. Основы маркетинга. / Дж. Блайт [Пер. со 2 – го англ. изд. ] – К.: Знання – Пресс, 2003. – 493с.
30. Богомаз Н.В., Зозульов О.В. Метод інтегральної оцінки ставлення споживачів до торгівельної марки / Н.В. Богомаз, О.В. Зозульов // Маркетинг в Україні. – 2002. – №6(16). – с.30 – 33.
31. Богомолова И.П., Хохлов Е.В. Анализ формирования категории конкурентоспособность как фактора рыночного превосходства экономических объектов / И.П. Богомолова, Е.В. Хохлов // Маркетинг в России и за рубежом. – 2005. – №1(45). – с.113 – 119.
32. Большая дыра // Инвестгазета. – 15 февраля 2005 года
33. Большая советская энциклопедия./ В 30 томах. Т.13. Гл. ред. А.М. Прохоров. Изд. 3 – е. М., «Советская энциклопедия»,
34. Борисенко З.М. Основи конкурентної політики. / З.М. Борисенко Підручник. – К.:„Таксон”. – 704с.
35. Борисенко З.М. Конкурентна політика як передумова ефективності ринку / З.М. Борисенко // Економіка України. – 2006. – №5. – с.28 – 33.
36. Бурцева Т.А., Никонова Н.В., Миронова Н.А. Оценка эффективности информационного обеспечения маркетинговых решений / Т.А. Бурцева, Н.В. Никонова, Н.А. Миронова // Маркетинг в России и за рубежом. – 2006. – № 1.(51)-
37. Василенко В.А., Ткаченко Т. І. Стратегічне управління: / В.А. Василенко, Т. І. Ткаченко: Навч. посібник. – К.: ЦУЛ, 2003. – 396с.
38. Виноградський М.Д., Виноградська А.М., Шканов А.М. Менеджмент в організації: / М.Д. Виноградський Навч. посібник для студ. екон. спец. вузів. – К.”Кондор” – 2002. – 654с.
39. Великий тлумачний словник сучасної української мови /[Уклад. і голов. ред. В.Т. Бусел.] – К.;Ірпінь: ВТФ „Перун”,2003. – 1440с.
40. Вереникин А. Общность принципов ценообразования на конкурентных и монополизированных рынках / А. Вереникин // Вопросы экономики. – 2005. – №10. – С. 56 – 61.
41. Віскузі В. Кіп., Вернон Джон М., Гарингтон Джозеф Економічна теорія регулювання та антимонопольна політика: [Пер. з англ.] / В. Кіп Віскузі, Джон М.Вернон, Джозеф Е Гарингтон; Наук. ред. пер. та авт. передм. О. Кілієвич. – К.: Вид – во Соломії Павличко „Основи”, 2004. – 1047с.
42. Водянов А., Гаврилова О., Маршалова Т. Производственные мощности российской промышленности в контексте задач экономического роста / А. Водянов, О. Гаврилова, Т. Маршалова // Российский экономический журнал. – 2006. – С.3-23.
43. Ворст Й., Ревентлоу П. Экономика фирмы / Й. Ворст, П. Ревентлоу [Пер. с датск.] – М.: Высшая школа, 1994. – 234 с.
44. Вудкок М., Френсис Д. Раскрепощенный менеджер / М. Вудкок, Д. Френсис. Для руководителя-практика. [Пер. с англ. ] – М.: Дело, 1991. – 287 с
45. Гайдаєнко Т.А. Маркетинговое управление. Полный курс МВА. Принципы управленческих решений и российская практика / Т.А. Гайдаенко. – 2 – е изд., перераб. и доп. – М.: Эксмо,2006. – 496с.
46. Гайдуцький А.П. Інвестиційна конкурентоспроможність аграрного сектора України / А.П. Гайдуцький. – К.: Нора – Друк, 2004. – 246с.
47. Галак І.М., Галак Я.М. Актуальні аспекти вирішення продовольчої безпеки Тернопільщини / І.М. Галак, Я.М. Галак // Збірник наукових праць Черкаського державного технологічного університету – Черкаси: ЧДТУ. – 2004 – Випуск 11. – С. 146-150.
48. Галак І.М. Проблеми вирішення продовольчої безпеки Тернопільщини та подолання бідності / І.М. Галак, Я.М. Галак // Збірник наукових праць Подільського державного аграрно-технічного університету.– Кам’янець – Подільський: ПДАТУ. – 2004. – Вип. 12. Том ІІ. – С. 42-46.
49. Галак І.М. Проблеми залучення інвестицій в харчову промисловість Тернопільщини / І.М. Галак // Збірник наукових праць кафедри економічного аналізу. – Тернопіль: “Економічна думка”. – 2004. – Вип. 13. – С. 139-143.
50. Галак І.М. Шляхи удосконалення економічних механізмів в молокопродуктовому підкомплексі в умовах невизначеності / І.М. Галак // Економіка: проблеми теорії і практики: Збірник наукових праць. – Дніпропетровськ: Дніпропетровський національний університет. – 2005. – Вип. 204. Том ІІІ. – С. 701-705.
51. Галак І.М. Проблеми зростання виробництва конкурентоспроможної сільськогосподарської продукції в умовах ринку / І.М. Галак, Я.М. Галак // Збірник наукових праць Подільського державного аграрно-технічного університету.– Кам’янець - Подільський, ПДАТУ. – 2005. – Вип. 13. – С. 354-357.
52. Галак І.М. Упровадження механізму інтенсифікації виробництва молока як фактор підвищення конкурентоспроможності молокопродуктового підкомплексу / І.М. Галак // Вісник Харківського національного аграрного університету. Серія: економіка АПК і природокористування. – 2006. – № 1. –
С. 72-77.
53. Галак І.М. Механізм дотування товаровиробників молока / І.М. Галак, А.М. Стельмащук // Вісник Харківського національного аграрного університету. Серія: економіка АПК і природокористування. – 2006. – № 9. – С. 259-263.
54. Галак І.М. Порівняльна оцінка конкурентоспроможності регіональних молокопереробних підприємств в умовах ринку / І.М. Галак // Наукові праці Національного університету харчових технологій – 2006. – №18. – С. 97-99.
55. Галак І.М. Оцінка конкурентної стратегії молокопереробних підприємств на національному рівні: сутність та механізм реалізації / І.М. Галак // Вісник Хмельницького національного університету. – 2006. – №5. – С. 263-268.
56. Галак І.М. Тенденції розвитку сільськогосподарського виробництва в системі формування експортоорієнтованого конкурентоспроможного ринку молочної продукції / І.М. Галак // Вісник Харківського національного аграрного університету. Серія: економіка АПК і природокористування. – 2007. – №5. –
С. 85-91.
57. Галак І.М. Основні тенденції розвитку молокопереробної галузі в умовах конкурентного середовища: аналіз національного і регіонального рівня / І.М. Галак // Вісник Львівського університету ім. І. Франка. Серія економіка. – 2007. – Вип. 37. – С. 267-271.
58. Галак І.М. Оцінка технологічного рівня молочнотоварних ферм / І.М. Галак // Збірник наукових праць Подільського державного аграрно - технічного університету. – Кам’янець – Подільський: ПДАТУ. – 2007. – Вип. 15. – С. 424-428.
59. Галак І.М. Ресурсний потенціал господарств населення як важливий чинник формування конкурентоспроможного виробництва молока у молокопродуктовому підкомплексі / І.М. Галак // Вісник Харківського національного аграрного університету. Серія: економіка АПК і природокористування. – 2007. – №9. – С. 93-97.
60. Галак І.М Формування конкурентних переваг молокопродуктового підкомплексу АПК в особистих підсобних господарств населення: в секторі товарного виробництва сировини / І.М. Галак // Актуальні проблеми на сучасному етапі та перспективи розвитку фінансово-кредитного механізму: збірник наукових праць. – Кам’янець – Подільський: ПДАТУ. – 2007. – Вип. 15. Том 3. – С. 258-263.
61. Галак Я.М, Галак І.М. Проблеми формування інвестиційних ресурсів в молокопродуктовому підкомплексі / І.М. Галак // Актуальные проблемы финансового менеджмента на предприятиях: материалы междун. научн.-практ.конф. молодых ученых. – Донецк: ДонНТу. – 2003. – С. 37-40.
62. Галак Я.М, Галак І.М. Вплив цінового механізму на ефективність взаємовідносин в молокопродуктовому підкомплексі / І.М. Галак / Теорія і практика управління розвитком персоналу вітчизняних підприємств та організацій: матеріали ІІ міжвуз. студ. наук. конф. – Львів. – 2003. – С. 8-11.
63. Галак І. Проблемні аспекти регулювання цін в продовольчій сфері// / І. Галак // Наука молода: зб. наук. праць ради молодих вчених Тернопільської академії народного господарства. – Тернопіль, ТАНГ. – 2004. – Випуск 2. –
С. 20-24.
64. Галак І.М. Сучасні проблеми ефективного використання інвестиційних ресурсів / І.М. Галак // Фінансовий і банківський менеджмент: досвід та проблеми: матеріали П’ятої Міжнар. наук.-практ. конф. – Донецьк: ДНУ. – 2003. – С. 117-118.
65. Галак І.М. Проблема подолання бідності та забезпечення населення продовольством / І.М. Галак // Динаміка наукових досліджень – 2004: матеріали Міжнар. наук.-практ. конф. – Т 51. – Дніпропетровськ: ДНУ. – 2004. – Т.51. – С. 8-11.
66. Галак І.М. Шляхи подолання бартерно – кризових розрахунків в умовах ринку / І.М. Галак // Науковий потенціал світу – 2004: матеріали Першої Міжнар. наук.-практ. конф. – Дніпропетровськ: ДНУ. – 2004. – Т.24. – С. 13-15.
67. Галак І.М. Економічні механізми вирішення конкурентоспроможності в молокопродуктовому підкомплексі / І.М. Галак // Економічний і соціальний розвиток України в ХХІ столітті: зб. тез доп. Другої між нар. наук.-практ. конф. молодих вчених. – Тернопіль: ТДЕУ. – 2005. – С. 138 -140.
68. Галак І.М. Організаційно-економічна роль господарств населення у формуванні товарного ринку молокопродуктів / І.М. Галак // Організаційно-правові та фінансово-економічні проблеми адаптації підприємств АПК до ринкових умов господарювання та шляхи їх вирішення: зб. тез доп. всеукр. наук.-практ. конф. – К. : НУХТ. – 2005. – С. 22-23.
69. Галак І.М. Основні аспекти зростання асортименту і споживчого попиту в умовах становлення конкурентоспроможного молокопродуктового ринку / І.М. Галак // Проблеми і перспективи розвитку підприємництва в Україні: матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. – К.: Київський національний торговельно- економічний університет. – 2005. – С. 144-147.
70. Галак І.М. Економічний підхід до формування стратегії підприємницьких структур молокопереробної галузі в аспекті підвищення її конкурентноздатності / І. М. Галак // Економічний і соціальний розвиток України в ХХІ столітті: зб. тез доп. П’ятої між нар. наук.-практ. конф. молодих вчених. – Тернопіль: ТНЕУ. – 2007. – С. 184-186.
71. Галак І.М. Організаційно–управлінське забезпечення розвитку конкурентних відносин в молокопродуктовому підкомплексі / І.М. Галак // Інтенсифікація і сталий сільськогосподарського виробництва: матеріали міжнар. наук.- практ. конф. – Харків: ХНАУ. – 2006. – С.220-222.
72. Галак І.М. Роль розвитку інфраструктурних утворень в підвищенні конкурентоспроможності молокопродуктового підкомплексу / І.М. Галак // Ефективність використання ресурсного потенціалу в умовах сталого розвитку сільського господарства: зб. тез доп. міжнар. наук.-практ. конф. – Харків: ХНАУ. – 2007. – С. 106-108.
73. Галак І.М. Міжнародні перспективи реалізації національних конкурентних переваг молокопродуктового підкомплексу в контексті вступу України до СОТ / І.М. Галак, Я.М. Галак, А.М. Стельмащук // Теоретико-методологічні і практичні аспекти розвитку економіки України: зб. тез доп. всеукр. наук.-практ. конф. – Тернопіль: Терно-граф. – С.184-187.
74. Галак Я.М. Трудомісткість годівлі молочного стада (на прикладі господарств Івано-Франківської області): Автореф. дис. ... канд. ек. наук: 08.00.05/ Укр НДІЕОСГ ім. О.Г. Шліхтера. – К., 1982. – 22 с.
75. Говорова Н. Конкурентоспособность – основной фактор развития современной экономики / Н. Говорова // Проблемы теории и практики управления. – 2006. – №4.
76. Гош О. Об’єктивні засади ціноутворення в постсоціалістичній Україні / О. Гош // Економіка України. – 2001. – № 1. – С. 52-58.
77. Гражевська Н.І. Розвиток конкурентних засад внутрішнього ринку в трансформаційній економці / Н.І. Гражевська // Вісник Київського національного університету ім. Т.Шевченка. Вип. 66. – 2003. – С. 18-19.
78. Гріфін Р., Яцура В. Основи менеджменту: Підручник / Наук. ред. В. Яцура, Д. Олесневич – Львів: Бак, 2001. – 624с.
79. Групування підприємств за основними показниками виробництва рослинництва і тваринництва у 2005 році. – Статистичний бюлетень / За ред. Ю.М. Остапчука. – К., Держкомстат України, 2006. – 93 с.
80. Групування підприємств за основними показниками виробництва рослинництва і тваринництва у 2006 році. – Статистичний бюлетень / За ред. Ю.М. Остапчука. – К., Держкомстат України. – К.,2007. – 98с.
81. Губенко В.І. Теоретико-методологічні засади визначення стратегії зовнішньоекономічної діяльності в контексті лібералізації і протекціонізму / В.І. Губенко // Економіка АПК. – 2003. – №4. – С. 120-123.
82. Джмелінська Л. Розвиток конкуренції на ринку молока та молочних продуктів / Л. Джмелінська // Вісник КНТЕУ. – 2002. – №2. – С. 70-75.
83. Дэй Д. Стратегический маркетинг / Д. Дэй – М. :Изд – во «Эксмо», 2003. – 640с.
84. Дем’яненко С.І. Менеджмент виробничих витрат у сільському господарстві / С.І. Дем’яненко. – К. КНЕУ, 1998. – 264.
85. Держава та економічне зростання (концепція державного регулювання відтворювальних процесів в економіці України) / За ред. д-ра екон. наук Б.Є. Кваснюка - К.: Інститут економ. прогнозув, 2001. – 88 с.
86. Діагностика сектору перероблення молока і виробництва молокопродуктів, Київ,2006р.,http://www.bizpro.org.ua/0…/0/d8c73ea63/d45ed1225721e00512feel/$FILE/2006_20%Sector%20%diagnostics_ukr.doc
87. Дідківська Л. Еволюція теорії та практики конкуренції / Л. Дідківська // Вісник Київського національного торговельно – економічного університету.– 2006.– №4. – с.18–24.
88. Дієсперов В.С. Продуктивність праці у тваринницьких галузях / В.С. Дієсперов // Економіка АПК. – 2006. – № 4. – С. 116-122.
89. Дойль Питер Маркетинг – менеджмент и стратегии. 3 – е издание / П. Дойль [Пер. с англ. под ред. Ю.Н. Каптуревского]. – СПб.: Питер, 2003. – 544с.
90. Должанський І.З., Загора Т.О. Конкурентоспроможність підприємства: / І.З. Должанський, Т.О. Загора: Навчальний посібник. – Київ: Центр Навчальної літератури, 2006. – 384с.
91. Дудар Т.Г., Голомша Н.Є. Перспективи розвитку регіонального ринку молока і молокопродуктів / Т.Г. Дудар, Н.Є. Голомша // Економіка АПК. – 2002. – № 9. – С. 126-132.
92. Заблоцький Б. Ф. Перехідна економіка: / Б. Ф. Заболоцький. – Посібник. – К.: Видавничий центр „Академія”, 2004. – 512 с.
93. Задоили //Бизнес – №14. – 3 апреля 2006 г. – с.122 – 126.
94. Закон України «Про Антимонопольний комітет України» від 26.11. 1993р.
95. Закон України «Про обмеження монополізму та недопущення недобросовісної конкуренції у підприємницькій діяльності» від 18.02.1992 р. № 2132-ХІ.- К.: Україна, 1992. - 18 с. с. 1
96. Закон України «Про обмеження монополізму та недопущення недобросовісної конкуренції у підприємницькій діяльності» від 20.04. 2000р.
97. Закон України «Про природні монополії» від 20.04. 2000р.
98. Закон України «Про захист економічної конкуренції» від 11.01. 2001р.
99. Зовнішньоекономічна діяльність підприємств: Навч. посібник. – 2 – ге вид., переробл. і доп. – К.: ЦНЛ, 2006. – 792.
100. Зозульов О.В., Луковкіна М.Г. Використання матриці Б.Карлефа та С. Ест блюма для аналізу конкурентоспроможності підприємств / О.В. Зозульов, М.Г. Луковкіна // Маркетингові дослідження в Україні. – 2004. – №2 (3).
101. Ільчук М.М. Виробництво молока та ринок молокопродуктів / М.М. Ільчук. – К.: Аграрна наука, 2001.- 216 с.
102. Ільчук М.М. Використання виробничого потенціалу молочних заводів і напрями його нарощування / М.М. Ільчук // Економіка АПК. – 2002. – № 12. – C. 42-49.
103. Ільчук М.М. Організаційно – економічні засади розвитку молокопродуктового підкомплексу. – Дисертація на здобуття наукового ступеня д-ра ек. наук. – К. : Національний аграрний університет. – 2004. – 435с.
104. Інвестиційна діяльність в області у 2002-2006 роках. Статистичний збірник./ Відп. за випуск С.М. Сулима. – Головне управління статистики у Тернопільській області, 2007. – 82с.
105. Институт конъюнктуры аграрного рынка. Молочная отрасль России в диаграммах и цифрах: http: //www.ikar. ru/milk/profile.html
106. Інфраструктура інвестиційного розвитку / П. Гайдуцький, В. Баліцька, Ю.Каракай, С.Суярко, А.Гайдуцький, Я. Гонцяж, Н.Гнидюк, Ю.Антонюк. – К.: Міленіум, 2003. – 218с.
107. Єгорова О. В. Удосконалення організації реалізації молока / О.В. Єгорова // Економіка АПК. – 2000. – №3. – С. 84-87.
108. Економіка України: стратегія і політика довгострокового розвитку / За ред. акад. АН України В.М. Гейця. – К.: Інститут економічного прогнозування „Фенікс”, 2003. – 425с.
109. Економічна енциклопедія: У трьох томах. Т. 1 / Редкол.: ... С.В. Мочерний (відп. ред.) та ін. – К.: Видавничий центр ”Академія”, 2000. – 864с.
110. Экономика сельского хазяйства / В.П. Мертенс. – К.: Вища шк. Головное изд-во,1985. – 207с.
111. Ефективність державного управління. Практикум. Конкурентна політика / За заг. ред. І. Розпутенка. – К.: К.І.С., 2003.
112. Ефективність сільськогосподарського виробництва в особистих господарствах громадян (за матеріалами обстеження)./ За ред. Саблука П.Т., Месель – Веселяка В.Я., Лузана Ю.Я. – К.: Інститут аграрної економіки УААН, 2001. – 378с.
113. Калінчик М.В. Шовкалюк В.С. Рівень споживання продуктів харчування як основа розробки стратегії розвитку АПК / М.В. Калінчик, В.С. Шовкалюк // Економіка АПК. –2001. – №3. – С. 20-25.
114. Камаев В.Д. и др. Экономическая теория: Учебник. / В.Д. Камаев – М.: Гуманит. изд. центр ВЛАДОС, 1998. – 640с.
115. Каплина Н.В. Оценка конкурентоспособности массового товара (на примере пива) / Н.В Каплина // Маркетинг в России и за рубежом. – 2001 - №4. – с33 – 42.
116. Карпенко Л., Бутенко А. Чи потрібна нам корова... / //Молочна промисловість. – 2007. – №2. (37) .–С. 26-27.., htpp: //www. dt. ua/2000/2080/50517/
117. Качество и конкурентоспособность: теория, методология, практика. М.: ТПП, СССР, 1987. – 267 с.
118. Кириленко І.Г. Напрями підвищення конкурентоспроможності сільськогосподарського виробництва / І.Г. Кириленко // Економіка АПК. – 2005. – №11. – С. 99-104.
119. Кириленко І.Г., Сігал М.І. Песпективи вітчизняного АПК контексті сучасних проблемта нових ризиків / І.Г. Кириленко, М.І. Сігал // Економіка АПК. – 2007. – №11. – C. 61-68.
120. Кирцнер И.М. Конкуренция и предпринимательство: / И.М. Кирцнер [Пер с англ.: Под ред. А.Н. Романова.] – М. ЮНИТИ – ДАНА, 2001. – 239с.
121. Козаченко Л.П. Круглий стіл: Перспективи розвитку молочної промисловості та маркетинг молочних харчових продуктів / Л.П. Козаченко // Маркетинг в Україні. – 2002. – № 3. – С. 4-13.
122. Кондрашева Т.К. Конкурентная политика и структурная перестройка российской экономики в условиях формирования “новой экономики” / Т.К. Кондрашева // Вестник Московского университета. Серия 6. Экономика.– 2003.– №6.– С.22-41.
123. Конкурентоспроможність виробництва молока в Україні.., htpp: www.ier.org.ua
124. Конкуренційне законодавство України // Юридичний збірник під ред. О.О. Костусєва. – Київ. – 2002. – 215 с.
125. Костусев А.А. Конкурентная политика в Украине / А.А. Костусев. – К.: КНЭУ, 2004.
126. Котельников Д.І., Задорожна С.М. Управління конкурентоспроможністю / Д.І. Котельников, С.М. Задорожна: Навч. посібник. – К.: Видавничий Дім „Слово”, 2004. – 168с.
127. Ксенофонтов М. Оцінка організаційних заходів з реформування аграрного сектора / М. Ксенофонтов // Економіка України. – 2003. – № 2. – С. 62-66.
128. Куденко Н.В. Стратегічний маркетинг / Н.В. Куденко: Навчальний посібник. – К.: КНЕУ, 1998. – 152 с.
129. Кузьмін О.Є., Горбаль Н.І. Управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємства: / О.Є. Кузьмін, Н.І. Горбаль Підручник. – Львів: Компакт – ЛВ, 2005. – 304с.
130. Кульпінська Л. Конкурентоспроможність національної економіки в контексті інтеграційних процесів / Л. Кульпінська // Вісник КНТЕУ .– 2004 . – №5. – C.87-89.
131. Лозова Г. Деякі аспекти конкурентної політики України / Г. Лозова // Підприємництво, господарство, право. – 2001. – №10. – С. 105-107.
132. Лиськов В. Харчова промисловість в системі АПК / В. Лиськов // Економіка України. – 2000. – № 8. – С. 55-58.
133. Литвинский Ю.А. Социалистический маркетинг / Ю.А. Литвинский – Рига: Из-ство Рижского университета, 1998. – 216 с.
134. Лукінов І. Ефективно реформувати продовольчу сферу // Економіка АПК. – 1995. - № 4. – С. 11–14.
135. Лучко М.Д. Международная конкурентоспособность государств – реципиентов на мировом рынке прямых иностранных инвестиций / М.Д. Лучко // Вестник Московского университета. Серия 6. Экономика. – 2007. - №3. – с. 27 – 37.
136. Луценко И. Рынок молочной продукции: приход россиян / И. Луценко // Фондовый рынок. – 2002. - № 20. – С. 18-21.
137. Мадісон В. Корова з пробірки / В. Мадісон //Агросектор . – 2005. – №1(14). – с.26 – 27.
138. Майєр Дж., Олесневич Д. Міжнародне середовище бізнесу: конкуренція та регулювання у глобальній економіці / Дж. Майєр, Д. Олесневич [Пер. з англ.]. – К.: Либідь, 2002. – 703с.
139. Макконелл К.Р., Брю С.Л. Экономикс: принципы, проблемы и политика: [Пер. с англ. ] В 2 т. Т1. – 11 – е изд. – М.: Республика,1992. – 399с.
140. Малащук Д.В. Приоритетні заходи щодо забезпечення конкурентоспроможності економіки України / Д.В. Малащук // Актуальні проблеми економіки. – 2004. – №3.
141. Маркетинг и вопросы управления конкурентоспособностью и ма-териалоемкостью продукции / Под ред. В.И.Коршунова. – М. – 1999. – 186 с.
142. Маркетинг і стратегія конкуренції / За ред. Соловйова Є.В. - К.: НМКВО, 1993.
143. Мартыненко Н.М. Менеджмент фирмы. / Н.М. Мартиненко. Книга для предпринимателей. – К .: Леся., 1995. – 180с.
144. Матеріальний добробут сільських жителів / За ред П.Т. Саблука, М.К. Орлатого. – К.: Інститут аграрної економіки УААН, 2002. – 369с.
145. Меламед М.Я. Державне регулювання відтворення суспільного продукту // Держава та економічне зростання (концепція державного регулювання відтворювальних процесів в економіці України) / За ред. д-ра екон. наук Б.Є. Кваснюка. – К.: Інститут економ. прогнозув., 2001. – 88 с.
146. Мельник А.Ф. Державне регулювання економіки / А.Ф. Мельник – Л.: Українські технології, 1994. – 640с.
147. Мельник Л.Ю., Макаренко П.М. Сутність аграрних домогосподарств та їх основні економічні характеристики / Л.Ю. Мельник, // Економіка АПК. – 2007. - №3.
148. Мех. Я. В. Облікова аналітична інформація в управлінні внутрішніми резервами (на прикладі підприємств промисловості України): / Я.В. Мех Монографія. – Тернопіль: Економічна думка, 2000. – 553 c.
149. Михасюк І., Залога З., Сажинець С. Державне регулювання перехідної української економіки / І. Михасюк, З. Залога, С. Сажинець. – Л.: Українські технології, 1998. – 46с.
150. Михасюк І., Мельник А., Крупка М. та інші Державне регулювання економіки / І.Михасюк, А.Мельник, М Крупка. – Л.: Українські технології, 1998. – 640с.
151. Могильний О. Критерії ефективності державного регулювання аграрного сектора / О. Могильний // Економіка України. – 2003. – №2. – с. 65 – 69.
152. Могильний О. Регулювання аграрної сфери / О. Могильний – Ужгород: ІВА, 2005. – 400с.
153. Молокопереробна галузь України втратила свій найбільший експортний ринок., htpp: //www. credit-rating/2007/09/07/
154. Мостенська Т.Л. Економічний механізм функціонування молочної промисловості України / Т.Л. Мостенська: Монографія. – К.: УДУХТ, 2001. – 328 с.
155. Мостенська Т.Л. Стан і проблеми розвитку ринку молочних продуктів в Україні / Т.Л. Мостенська // Економіка АПК. – 2004. – №3. – С. 46-50.
156. Надходження продукції тваринництва переробні підприємства за 2001 рік. Статистичний бюлетень. / Державний комітет статистики України – К., 2001. –22с.
157. Надходження продукції тваринництва переробні підприємства за 2001 рік. Статистичний бюлетень. /Державний комітет статистики України – К., 2002. –24с.
158. Надходження продукції тваринництва переробні підприємства за 2001 рік. Статистичний бюлетень. / Державний комітет статистики України – К., 2003. –23с.
159. Надходження продукції тваринництва переробні підприємства за 2001 рік. Статистичний бюлетень. / Державний комітет статистики України – К., 2004. –21с.
160. Надходження продукції тваринництва переробні підприємства за 2001 рік. Статистичний бюлетень. / Державний комітет статистики України – К., 2005. –24с.
161. Надходження продукції тваринництва переробні підприємства за 2001 рік. Статистичний бюлетень. /Державний комітет статистики України – К., 2005. –23с.
162. Нова економічна парадигма формування стратегії національної продовольчої безпеки України у ХХІ столітті. – К.:ІАЕ УААН, 2001. – 638с.
163. Новошинська Л.В. Міжнародний маркетинг: / Л.В. Новошинська Навчальний посібник. – Київ: Центр навчальної літератури, 2004. – 176с.
164. Огляд молокопереробної галузі., htpp: //www. credit-rating/2007/09/07/
165. Онищенко О.М. Господарства населення: підсумкові оцінки, прогнози / О.М. Онищенко // Економіка України. – 2003.– №3. – C .59-68.
166. Онищенко О.М. Особисті селянські господарства у пореформеному розвитку аграрного сектору / О.М. Онищенко // Економіка України. – 2003. – №6. – C. 57-69.
167. Організаційно-економічний механізм ринкової конкуренції. (Методичні вказівки). – К.: НАУ, 1994. – 38 с.
168. Основи економічної теорії / За ред. Предборського В.А. – Київ. – Кондор. – 2002. – 621с.
169. Основи економічної теорії: Навч. посібник. Мельник Л.Ю., Корецький М.Х., Мельник Л. Л.,
170. Основи економічної теорії: політекономічний аспект. Підручник. – За ред. Г.Н. Климка. – К.: Вища шк..,2001. – 606с.
171. Основи економічної теорії: Підручник / А.А. Чухно., П.С.Єщенко, Г.Н. Климко та ін.; За ред. А.А. Чухна. – К.: Вища шк., 2001. – 606с.
172. Основы инновационного менеджмента: теория и практика: Учеб. пособие / Под ред. П.Н. Завалина и др. – М.: ОАО «НПО «Издательство «Экономика»,2000. – 475с.
173. Основні економічні показники роботи сільськогосподарських підприємств України за 2002 рік. Статистичний бюлетень / За ред. Ю.М. Остапчука. Держкомстат України. – К., 2003. – 49 с.
174. Основні економічні показники роботи сільськогосподарських підприємств України за 2002 рік. Статистичний бюлетень / За ред. Ю.М. Остапчука. Держкомстат України. – К., 2003. – 49с.
175. Основні економічні показники роботи сільськогосподарських підприємств України за 2003 рік. Статистичний бюлетень / За ред. Ю.М. Остапчука. Держ. ком. статистики України. – К., 2004. – 49с.
176. Основні економічні показники роботи сільськогосподарських підприємств України за 2004 рік. Статистичний бюлетень / За ред. Ю.М. Остапчука. Держкомстат України. – К., 2005. – 49с.
177. Основні економічні показники роботи сільськогосподарських підприємств України за 2005 рік. Статистичний бюлетень / За ред. Ю.М. Остапчука. Держкомстат України. – К., 2006. – 49с.
178. Основні економічні показники роботи сільськогосподарських підприємств України за 2006 рік. Статистичний бюлетень / За ред. Ю.М. Остапчука. Держкомстат України. – К., 2007 – 49с.
179. Особисті підсобні господарства України – аналіз витрат та ефективності виробництва видів сільськогосподарської продукції / За ред. акад. УААН О.М. Шпичака. – Київ.: ІАЕ УААН., 2001. – 238 с.
180. Пасхавер Б. Продовольча доступність / Б. Пасхавер // Економіка України. – 2001. – № 7. – С. 69-77.
181. Пасічник В.Г., Акіліна О.В. Конкурентоспроможність фірми / В.Г. Пасічник, О.В. Акіліна Навчальний посібник. – Київ: Центр навчальної літератури, 2005. – 112 с.
182. Пархомець М.К. Економічний механізм молокопродуктового підкомплексу АПК Західного регіону України / М.К. Пархомець – Тернопіль: Економічна думка, Ерудит, 2001. – 328с.
183. Петрович І., Китаєв А. Визначення конкурентоспроможності товарів виробничого призначення в системі маркетингу / І. Петрович, А. Китаєв // Економіка України. – 1997. - № 10.
184. Піддубний І.О. Управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємства / І.О. Піддубний: Навчальний посібник. – Харків, 2001. - 435с.
185. Портер М.Э. Конкуренция / М. Э. Портер. – М.: Вильямс, 2002. – 495 с.
186. Портер М. Международная конкуренция: Конкурентные преимущества стран: / М. Портер [Пер. с англ.] – М.: Междунар. отношения, 1993.– 895 с.
187. Портер М.Е. Стратегія конкуренції: Методика аналізу галузей і діяльності конкурентів: / М.Е. Портер [Пер.з англ. А. Олійник, Р. Скільський.] – К.: Основи, 1998. – 390 с/
188. Приліпка О.В. Ефективність виробництва продукції в захищеному ґрунті // Економіка АПК. – 2002. – № 10. – С.37 – 40.
189. Розвиток внутрішніх ринків в Україні: добробут завдяки конкуренції. – Київ, травень 2003р. //www.ier.org.ua
190. Ру Д., Сульє Д. Управління: / Д. Ру, Д. Сульє [Пер. з франц.]. – К.: Основи, 1995.– 448 с.
191. Савчук. С.И. О смешении понятий качества и конкурентоспособности продукции в теории конкуренции и экономике качества / С.И. Савчук // Маркетинг в России и за рубежом. – 2004. – №3 (41). – C. 131-139.
192. Самолюк В., Грицина Н. Оцінка інтенсивності розвитку конкурентного середовища в регіональному розрізі / В. Самолюк, Н. Грицина // Вісник КНТЕУ. – 2004. – №2. – C. 106-108.
193. Смит А. Исследования о природе и причинах богатства народов / А. Смит – М.: Соцэкгиз, 1962. – 684 с.
194. SWOT-аналіз – основа формування маркетингових стратегій: Навч. посібник / За ред. Л.В. Балабанової. – 2 – ге вид., випр. і доп. – К.: Знання, 2005. – 301 с.
195. Сільське господарство України у 2002 році. – Статистичний збірник / За ред. Ю.М. Остапчука. Держкомстат України. – К., 2003. – 49 с.
196. Сільське господарство України у 2003 році. – Статистичний збірник / За ред. Ю.М. Остапчука. Держкомстат України. – К., 2004. – 44 с.
197. Сільське господарство України у 2004 році. – Статистичний збірник / За ред. Ю.М. Остапчука. Держкомстат України. – К., 2005. – 46 с.
198. Сільське господарство України у 2005 році. – Статистичний збірник / За ред. Ю.М. Остапчука. Держкомстат України. – К., 2006. – 45 с.
199. Сільське господарство України у 2006 році. – Статистичний збірник / За ред. Ю.М. Остапчука. Держкомстат України. – К., 2007. – 49 с.
200. Смит А. Исследование о природе и причинах богатства народов. – Т. І-ІІ. - М.: Соцгиз, 1935. – 235с.
201. Станасюк Н.С. Підвищення ролі держави у розвитку агропромислового виробництва // Економіка АПК. – 2004.– №2. – C. 26-29.
202. Статистичний щорічник України за 2002. – Статистичний збірник. /Державний комітет статистики України – К., 2005. – 1028с.
203. Статистичний щорічник України за 2003. – Статистичний збірник. /Державний комітет статистики України – К., 2005. –1040с.
204. Статистичний щорічник України за 2004. – Статистичний збірник. /Державний комітет статистики України – К., 2005. –1046с.
205. Статистичний щорічник України за 2005. – Статистичний збірник. /Державний комітет статистики України – К., 2005. –1034с.
206. Статистичний щорічник України за 2006. – Статистичний збірник. /Державний комітет статистики України – К., 2005. –1028с.
207. Статистичний щорічник Тернопільської області за 2001 рік – Статистичний збірник. /Державний комітет статистики України – Тернопіль., 2005. –102 с.
208. Статистичний щорічник Тернопільської області за 2002 рік – Статистичний збірник. /Державний комітет статистики України – Тернопіль., 2005. –102 c.
209. Статистичний щорічник Тернопільської області за 2003 рік – Статистичний збірник. /Державний комітет статистики України Тернопіль., 2005. –102 c.
210. Статистичний щорічник Тернопільської області за 2004 рік – Статистичний збірник. /Державний комітет статистики України – Тернопіль., 2005. –102 c.
211. Статистичний щорічник Тернопільської області за 2005 рік – Статистичний збірник. / Державний комітет статистики України – Тернопіль., 2005. –102 c.
212. Статистичний щорічник Тернопільської області за 2006 рік – Статистичний збірник. /Державний комітет статистики України – Тернопіль., 2007. –102 c.
213. Стельмащук А. М. Державне регулювання економіки. /А.М. Стельмащук – Тернопіль: Астон, 2001. – 362с.
214. Стельмащук А.М. Національна продовольча безпека і конкурентоспроможність сільськогосподарської продукції України / В кн.: Економічні проблеми ХХІ століття: міжнародний та український виміри / За ред. С.І. Юрія., Є.В. Савельєва. – К.: Знання, 2007. – С.259-266.
215. Стельмащук А.М. Механізм дотування товаровиробників молока / А.М. Стельмащук, І.М. Галак // Вісник ХНАУ. Серія “Економіка АПК і природокористування” – 2006. – № 9. – C. 259-263.
216. Стельмащук А.М. Міжнародні перспективи реалізації національних конкурентних переваг молокопродуктового підкомплексу в контексті вступу України до СОТ / А.М. Стельмащук, Я.М. Галак, І.М. Галак // Тези доповідей Міжнародної науково-практичної конференції “Теоретико – методологічні і практичні аспекти розвитку економіки України”(23-24 листопада 2006 року, м. Чортків). –Тернопіль: Терно - граф. – C. 184-187.
217. Сумець О.М., Сомова О.Є., Пєліхов Є.Ф. Оцінка конкурентоспроможності сучасного промислового підприємства: Навч – практ. посібник. Для студ. економ. спец. – К.: Професіонал, 2007. – 208 с.
218. Татьянченко М.А., Литвиненко Н.А. Некоторые вопросы оценки экономических аспектов конкурентоспособности продукции / М.А. Татьянченко, – М.: Быки, 1981. – 160 с.
219. Тваринництво України. Статистичний збірник. Держкомстат України.- Відп. за випуск О.М. Прокопенка. – К., 2001. – 298с.
220. Тваринництво України. Статистичний збірник. Держкомстат України.- Відп. за випуск О.М. Прокопенка. – К., 2002. – 296с.
221. Тваринництво України. Статистичний збірник. Держкомстат України.- Відп. за випуск О.М. Прокопенка. – К., 2003. – 295с.
222. Тваринництво України. Статистичний збірник. Держкомстат України.- Відп. за випуск О.М. Прокопенка. – К., 2004. – 298с.
223. Тваринництво України. Статистичний збірник. Держкомстат України.- Відп. за випуск О.М. Прокопенко. – К., 2005. – 197с.
224. Тваринництво України. Статистичний збірник. Держкомстат України.- Відп. за випуск О.М. Прокопенко. – К., 2006. – 298с.
225. Торвальдур Гільфасон. Природні ресурси та економічне зростання: який зв'язок // Сприяння сталому економічному зростанню в Україні / Гільфасон Торвальдур / За ред. Штефана фон Крамона-Таубаделя та Ірини Кімової. - К.: Альфа-Принт, 2001. - 348 с.
Стоимость доставки работы, в гривнах:
(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
150
Скачать бесплатно
20556.doc
Найти готовую работу
ЗАКАЗАТЬ
Обратная
связь:
Связаться
Вход для партнеров
Регистрация
Восстановить доступ
Материал для курсовых и дипломных работ
11.10.24
Сучасний документальний театр: новий тип сценічної репрезентації
11.10.24
Вербатім–наративи в контексті сучасної «Нової драми» і документального театру
11.10.24
«Нова драма» в умовах відновлення документалізму в театральній постдраматичній культурі нестабільного типу
Архив материала для курсовых и дипломных работ
Ссылки:
Счетчики:
© 2006-2024. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.