У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название ОРГАНІЗАЦІЙНО-ЕКОНОМІЧНИЙ МЕХАНІЗМ РЕГУЛЮВАННЯ ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Количество страниц 162
ВУЗ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ ЕКОНОМІЧНИЙ ІНСТИТУТ
Год сдачи 2010
Содержание ЗМІСТ
ВСТУП 3
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ РЕГУЛЮВАННЯ ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ 10
1.1. ЕКОНОМІЧНА СУТНІСТЬ ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ 10
1.2. МАШИНОБУДУВАННЯ ЯК БАЗА ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ ДЕРЖАВИ 27
1.3. ЗАКОНОДАВЧЕ ТА НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ 44
ВИСНОВКИ ДО ПЕРШОГО РОЗДІЛУ 53

РОЗДІЛ 2. ОЦІНКА ТЕНДЕНЦІЙ ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ 57
2.1. ІННОВАЦІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬ НА СУЧАСНОМУ ЕТАПІ РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ 57
2.2. ОСОБЛИВОСТІ ФІНАНСОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ 69
2.3. ОЦІНКА ЕФЕКТИВНОСТІ ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ 84
ВИСНОВКИ ДО ДРУГОГО РОЗДІЛУ 94

РОЗДІЛ 3. ОРГАНІЗАЦІЙНО-ЕКОНОМІЧНИЙ МЕХАНІЗМ РЕГУЛЮВАННЯ ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ТА НАПРЯМИ ЙОГО ВДОСКОНАЛЕННЯ 98
3.1. ОРГАНІЗАЦІЙНО-ЕКОНОМІЧНИЙ МЕХАНІЗМ РЕГУЛЮВАННЯ ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ 98
3.2. ОСНОВНІ НАПРЯМИ ТА ПРІОРИТЕТИ ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ 114
3.3. СТИМУЛЮВАННЯ АКТИВІЗАЦІЇ ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ 132
ВИСНОВКИ ДО ТРЕТЬОГО РОЗДІЛУ 147

ВИСНОВКИ 150
ПЕРЕЛІК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 153
ВСТУП

Актуальність теми. Забезпечення динамічного розвитку економіки України можливе лише на основі активізації інноваційної діяльності. При цьому, визначальними пріоритетами мають стати опрацювання та реалізація державної політики, спрямованої на структурну перебудову промисловості та розвиток інноваційної моделі економічного зростання, утвердження України як високотехнологічної держави.
Дослідженню теоретичних та практичних питань проблеми управління інноваційною сферою, впровадженню нових розробок присвячені роботи багатьох вітчизняних і зарубіжних вчених економістів: В. Александрової, Ю. Бажала, І. Бондар, В. Беседіна, С. Глазьєва, А. Гальчинського, В. Геєця, М. Денисенка, Г. Доброва, П. Завліна, В.Кабанова, М. Кондратьєва, О. Лапко, І. Лукінова, О. Коріного, Б. Малицького, Е. Менсфілда, Р. Нельсона, В. Семиноженка, В. Соловйова, М. Пашути, Л. Федулової, О. Фонотова, И. Шумпетера, Ю. Шкворця, М. Якубовського та ін. В їх роботах досліджені питання розвитку сучасної теорії інноваційної діяльності, її видів і класифікації; умови здійснення; взаємозв'язку розвитку науки, техніки та інновацій, державного регулювання інноваційних процесів тощо.
Позитивно оцінюючи наукові здобутки щодо управління інноваційними процесами, слід одночасно відзначити, що багато питань правового, організаційного, економічного та інформаційного забезпечення ще не розв’язані. В сучасних умовах, коли в національній економіці не сформовані ринкові інституції, особливого значення набуває вдосконалення організаційно–економічного механізму управління інноваційними процесами на основі проведення державної інноваційної політики, яка передбачає пряму та опосередковану (за допомогою економічних стимулів і створення відповідних умов) правову, організаційну та економічну підтримку фундаментальних і прикладних досліджень, втілення їх результатів у конкретні інновації, створення та освоєння нової продукції та технологій і її застосування в усіх видах економічної діяльності, активізації інноваційного бізнесу. Все це зумовило вибір теми дисертаційного дослідження, його об‘єкт і предмет, мету і завдання, що ставилися.
Зв’язок роботи з науковими програмами, планами, темами. Дослідження пов’язане з планом науково-дослідних робіт НДЕІ, зокрема з темами: “Дослідження ринків промислової продукції та розробка наукових рекомендацій щодо їх розвитку з урахуванням інтеграційних процесів в економіці" (номер державної реєстрації 0104U008419, 2004р., особистий внесок автора – визначено напрями інноваційного розвитку промисловості України); “Розробка системи комплексного прогнозування науково-технічного та інноваційного розвитку промисловості та формування прогнозів розвитку основних галузей промисловості” (номер державної реєстрації 0104U004898, 2004р., особистий внесок автора – обгрунтовано пріоритети інноваційного розвитку промисловості України); “Дослідження розвитку інноваційної діяльності у сфері промисловості та розроблення механізмів її державної підтримки” (номер державної реєстрації 0106U006938, 2006р., автором проведено аналіз та запропоновано методи підвищення результативності інноваційної діяльності в промисловості України); “Наукове обгрунтування основних показників і цільових орієнтирів моніторингу стану інноваційного розвитку економіки та заходів державної програми щодо інформаційно-аналітичного забезпечення реалізації державної інноваційної політики” (номер державної реєстрації 0107U007676, 2007р., автором обгрунтовано заходи і завдання проекту Державної програми розвитку системи інформаційно-аналітичного забезпечення реалізації державної інноваційної політики та моніторингу стану інноваційного розвитку економіки).
Мета і задачі дослідження. Метою дослідження є розробка методологічних питань, методичних і практичних рекомендацій щодо організаційно-економічного механізму регулювання інноваційної діяльності та пропозицій щодо його вдосконалення. Для досягнення поставленої мети в роботі вирішувались наступні задачі:
• узагальнити та розвинути теоретико-методичні положення щодо регулювання інноваційної діяльності та її впливу на розвиток економіки;
• провести аналіз тенденцій здійснення інноваційної діяльності в Україні та виявити основні напрями її активізації;
• опанувати іноземний досвід щодо регулювання інноваційної діяльності та обгрунтувати можливості його застосування в Україні;
• визначити пріоритети інноваційного розвитку, інструменти та засоби його реалізації;
• вдосконалити організаційно-економічний механізм регулювання інноваційної діяльності;
• розробити пропозиції щодо посилення впливу держави на інноваційні процеси з вирішенням питань вдосконалення нормативно-правової бази, розвитку системи економічного стимулювання нових інноваційних проектів, а також впливу оподаткування на активізацію інноваційної діяльності.
Об’єктом дослідження є інноваційна діяльність в економіці України, а його предметом – теоретичні, методичні та практичні питання регулювання інноваційної діяльності та напрями її активізації для забезпечення динамічного розвитку національної економіки.
Методи дослідження. У роботі використовувались як загальнонаукові, так і спеціальні методи наукового пізнання: системного аналізу та логічного узагальнення – при розробці теоретичних і методичних питань визначення сутності інноваційної діяльності як важливого чинника відтворювального процесу, визначення принципів організаційно-економічного регулювання інноваційних процесів; статистичного аналізу та вибіркового обстеження – при виявленні основних тенденцій та оцінки динаміки інноваційної діяльності в економіці України; економічного і порівняльного аналізу – обґрунтування принципів економічного стимулювання та фінансової підтримки, оцінка ефективності інноваційної діяльності; експертної оцінки і графічні методи – при розробці та побудові таблиць, графіків, схем.
Наукова новизна одержаних результатів. На основі здійснених автором наукових досліджень, отримано такі результати:
одержано вперше:
• розроблено організаційно-економічний механізм інноваційної діяльності з позиції забезпечення її активізації шляхом впровадження стимулюючих інструментів, збільшення фінансових ресурсів на реалізацію державних проектів в сфері високотехнологічних виробництв; активізації методів управління інноваційними процесами (врахування перспективи об‘єктів з позиції прогресивності технологічних укладів; утворення агенства по трансферу технологій, міжгалузевого центру по розвитку наукоємних технологій тощо), що дозволить переорієнтувати інноваційну діяльність на сприяння розвитку прогресивних (п‘ятого та шостого) технологічних укладів;
• розроблена класифікація підприємств залежно від їх інноваційної активності з визначенням відповідних критеріїв (зокрема, з виділенням інноваційно-активних підприємств, з середнім і з низьким ступенем активності та інноваційно-пасивних на основі частки інноваційної продукції в загальному її обсязі), що дозволить обгрунтовувати режим стимулювання інноваційної діяльності по окремих групах підприємств;
• обґрунтовано доцільність та розроблені методичні питання щодо залучення малих підприємств до виконання державних замовлень на проведення розробок спрямованих на створення новітніх технологій та інноваційної продукції, що сприятиме активізації умов діяльності та розвитку малого інноваційного підприємництва;
удосконалено:
• систему державної підтримки інноваційних процесів, зокрема, обгрунтована доцільність: запровадження фінансової підтримки інноваційних проектів, безоплатного забезпечення державними інформаційними ресурсами суб‘єктів господарювання, які надають послуги при здійсненні інноваційної діяльності, концентрують та поширюють інформацію про інноваційні пропозиції; створення системи кон'юнктурних досліджень ринкового попиту на науково-технічну та інноваційну продукцію; формування програм, спрямованих на розвиток інформаційних мереж, впровадження інноваційних технологій енергозбереження та обліку витрат ресурсів, а також сучасних технічних засобів та методик в практику регулювання розвитку соціальної сфери, що сприятиме активізації інноваційної діяльності в Україні;
• організаційно-економічні та методичні положення щодо формування інноваційної політики та визначення пріоритетів інноваційного розвитку з обгрунтуванням необхідності врахування світових тенденцій та інноваційного потенціалу країни, реальних можливостей концентрації фінансових, інтелектуальних та матеріальних ресурсів для досягнення інноваційного прориву у відповідних прогресивних наукових напрямах (зокрема, використання ресурсозберігаючого устаткування та технологічних процесів для базових видів економічної діяльності; авіаційної, ракетно-космічної техніки та технології спеціального призначення; техніки та технології для судно- та автомобілебудування, агропромислового комплексу тощо), що дозволить поліпшити державне регулювання інноваційної діяльності;
отримали подальший розвиток:
• розроблено методичні рекомендації щодо моніторингу функціонування національної інноваційної системи на державному та регіональному рівнях з урахуванням сучасних вимог та перспектив подальшої її інтеграції з Європейським інноваційним табло, що дозволить забезпечити умови щодо вдосконалення механізму державного регулювання інноваційної діяльності;
• механізми підтримки та пільгового оподаткування, які стимулюватимуть інноваційну активність в Україні, а саме запропоновано: виключати при визначенні податку на прибуток такі витрати, як кошти, що інвестовані підприємствами у розвиток власної виробничої і невиробничої сфери, на модернізацію, реконс¬трукцію або розширення виробництва (за умови повного використання ними амортизаційних відрахувань), вклю¬чаючи витрати на НДДКР, а також підвищення кваліфікації і перепідготовку наукових кадрів; дозволити прискорену амортизацію як активної частини основ¬них виробничих засобів, так і пасивної, а для найбільш важливих галузей – списання знову введених засобів протягом 1-2 років;
• розроблено комплекс заходів щодо посилення контролю інноваційного процесу, зокрема стосовно адміністративного та фінансового аспектів діяльності суб’єктів господарювання, дотримання термінів та використання результатів здійснення інноваційних розробок, що сприятиме забезпеченню цільового використання фінансових ресурсів, котрі виділяються на здійснення інноваційної діяльності за пріоритетними напрямами.
Апробація результатів дисертації. Основні положення та результати дисертації оприлюднені та знайшли позитивне схвалення на міжнародних і науково-практичних конференціях: "Молодь, освіта, наука, культура і національна самосвідомість" (Київ, 2004р.), “Розвиток економіки в трансформаційний період: глобальний та національний аспекти” (Дніпропетровськ, 2005р.), “Проблемы прогнозирования и государственного регулирования социально-экономического развития” (Мінськ, 2006р.), “Проблемы и перспективы инновационного развития экономики” (Киев-Симферополь-Севастополь, 2008г.).
Практичне значення одержаних результатів. Положення та висновки, що викладені в дисертаційному дослідженні, використані: Міністерством економіки України – при розробці пропозицій щодо впливу держави на інноваційні процеси (довідка № 182-22/59 від 24.03.2008р.); Міністерством промислової політики України – при формуванні нормативно-методичної бази сприяння інноваційного розвитку промисловості України (довідка №01/2-4-449 від 02.04.2008р.); Науково-дослідним економічним інститутом – при здійсненні досліджень щодо активізації інноваційної діяльності (довідка №12/101 від 14.03.2008р.).
Особистий внесок здобувача. Дисертація є самостійно виконаною науковою роботою, в якій представлено авторський підхід і особисто одержані теоретичні і практичні результати в обґрунтуванні і вдосконаленні організаційно-економічного механізму регулювання інноваційної діяльності.
Публікації. За результатами виконаних досліджень автором опубліковано 12 наукових праць (6 - у фахових виданнях, 4 тези доповідей на конференціях, 2 - в інших виданнях) загальним обсягом 15,02 друк. арк., з них особисто автору належить 5,1 друк. арк.
Структура і обсяг роботи. Робота складається з вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел (110 найменувань). Загальний обсяг роботи складає 162 сторінки, містить 10 таблиць, 12 рисунків.
Список литературы ВИСНОВКИ
Дисертаційна робота спрямована на розв'язання важливої проблеми – вдосконалення організаційно-економічного механізму регулювання інноваційної діяльності. У дослідженні були узагальненні та отримали подальший розвиток теоретичні, методичні та практичні питання регулювання інноваційної діяльності в Україні та напрями її активізації для забезпечення динамічного розвитку економіки.
1. Досягнення ділового успіху завжди пов’язано з інноваційними розробками, раціональне використання яких дозволяє підприємцю перемогти своїх конкурентів у боротьбі за ринки збуту продукції, в досягненні економії собівартості її виготовлення, в одержанні прибутку. Під інноваціями розуміються техніко-економічні явища, які містять в собі кілька нововведень, здатних кардинально змінювати виробництво, надаючи йому більш потужного потенціалу. Іншими словами, інноваційні процеси являють собою локомотивну дію, здатну витягнути в єдиному русі кілька взаємопов’язаних ланцюгів економічного, соціального, управлінського, підприємницького характеру і спричинити революційний переворот в перебудові виробничої функції.
2. Інноваційна система держави є новим виміром економічних і соціальних відносин, який базується на пріоритетному розвитку знань і технологій їх використання. Методичні рекомендації щодо моніторингу функціонування національної інноваційної системи на державному та регіональному рівнях з урахуванням сучасних вимог дозволять вдосконалити механізм державного регулювання інноваційної діяльності.
3. Інноваційний розвиток країни неможливий без суттєвої державної підтримки. Так, необхідно модернізувати систему підтримки інноваційних процесів, яка має полягати в обгрунтуванні доцільності запровадження пріоритетних напрямів інноваційної діяльності, державних і галузевих програм; фінансовій підтримці інноваційних проектів через ініціювання створення науково-дослідних центрів зі змішаним (державно-приватним) фінансуванням; безоплатному забезпеченні державними інформаційними ресурсами інститутів, які надають фінансові, інформаційно-комунікативні, юридичні послуги в забезпеченні інноваційної діяльності, концентрують та поширюють інформацію про інноваційні пропозиції; формуванні програм, спрямованих на розвиток інформаційних мереж, впровадження інноваційних технологій енергозбереження та обліку витрат ресурсів, впровадження сучасних технічних засобів та методик в практику діяльності соціальної сфери (заохочуватимуть придбання та використання сучасного інноваційного обладнання), що сприятиме інноваційному розвитку і становленню України як високотехнологічної держави;
4. Організаційно-економічним механізмом інноваційної діяльності є система організаційних, економічних, правових, управлінських і регулюючих дій, способів і процесів, які формують і впливають на порядок здійснення інноваційної діяльності, що приведе до досягнення очікуваних економічних, соціальних та інших результатів. Удосконалити його можна шляхом активізації стимулюючих інструментів (зокрема, фінансового стимулювання, поліпшення управління інноваційною діяльністю, запровадження податкових і тарифних пільг), управління інноваційними активами (врахування не тільки інвестиційної привабливості об’єктів, а й їх перспективи з позиції прогресивності технологічних укладів; утворення центру по розвитку наукоємних технологій тощо), а також законодавчого забезпечення, що дозволить активізувати інноваційну діяльність та її орієнтацію на розвиток прогресивних (п’ятого та шостого) технологічних укладів;
5. Система державних науково-технічних пріоритетів є вихідним орієнтиром для концентрації національних ресурсів на напрямах технологічного прориву, проведення при участі держави не лише фундаментальних, але й значної частини прикладних досліджень і розробок, щоб зробити їхні результати придатними для подальшого використання метою комерціалізації. Так, в Україні, до пріоритетних напрямів слід віднести ресурсозберігаюче устаткування та технологічні процеси для базових видів економічної діяльності; авіаційну, ракетно-космічну; техніку та технології для агропромислового комплексу; судно- та автомобілебудування, що поліпшить інноваційний стан країни.
6. Для успішної інноваційної діяльності необхідно: звільнити від оподаткування кошти комерційних банків, страхових компаній та інших фінансових установ, які спрямовуються на інноваційні проекти підприємств реального сектора економіки; диференціювати ставки податку на прибуток комерційних банків залежно від напрямів використання ресурсів (шляхом зниження їх в разі довгострокового кредитування високотехнологічних проектів); впровадити пільгове оподаткування прибутків від страхування інноваційних підприємств.
7. З огляду на те, що прискорена амортизація дозволяє підприєм¬ствам знайти кошти для відновлення зношеного і морально застаріло¬го виробничого апарата, вважаємо необхідним дозволити прискорену амортизацію як активної частини основ¬них виробничих засобів так і пасивної, а для найбільше важливих підгалузей дозволити списання знову введених засобів протягом 1-2 років.
8. Важлива роль у наданні необхідної і достовірної інформації належить контролю, який здійснюється з метою виявлення і вивчення фактичного стану справ, порівняння його з поставленими цілями для оцінки проведеної діяльності і вживання заходів щодо усунення виявлених порушень. Інноваційний процес пропонується контролювати на державному рівні з поділом на фінансовий і адміністративний контроль, що дозволить забезпечити цільове використання фінансових ресурсів, які виділяються на здійснення інноваційної діяльності за пріоритетними напрямами.
9. В Україні доцільно запровадити класифікацію підприємств, які займаються інноваційною діяльністю, з визначенням відповідних критеріїв, зокрема, підприємства з високим ступенем інноваційної активності; з середнім ступенем інноваційної активності; з низьким ступенем інноваційної активності; інноваційно неактивні, що надасть змогу, з одного боку, зменшити нецільове використання коштів, а з іншого – сприятиме збільшенню інноваційної активності наукових організацій.
ПЕРЕЛІК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Гаман М.В. Державне регулювання інноваційного розвитку України / М.В. Гаман– К.: Видавництво НАДУ, 2005. – 386с.
2. Американские буржуазные теории управления. – М.: Мысль, 1976. – 290 c.
3. Mohr L. Determinants of innovation in organization // American Political Review. – 1996. - №1. – P.112
4. Уткин Э.А. Инновационный менеджмент / Уткин Э.А. и др. – М.: Акалис, 1996. - 208с.
5. Краснокутська Н.В. Інноваційний менеджмент: [навч. посіб.] / Н.В.Краснокутська — К.: КНЕУ, 2003. — 504 с.
6. Шумпетер Й. Теория экономического развития (Исследование предпринимательской прибыли капитализма и цена конъюнктуры) / Й.Шумпетер; [пер. с нем.]. – М.: Прогресс, 1982. – 455с.
7. Шумпетер Й. Капіталізм, соціалізм і демократія / Й. Шумпетер; [пер. з англ.]. –К.: Основи, 1995. –527с.
8. Економіка і організація інноваційної діяльності / [Волков О.І., Денисенко М.П., Гречан А.П. та ін.]; за ред. О.І Волкова, М.П. Денисенка. – К.: ВД „Професіонал”, 2004. – 960с.
9. Санто Б. Инновация как средство экономического развития / Б.Санто: [пер. с венг.] – М.: Прогрес, 1990. – 296 с.
10. Энциклопедия менеджмента: Весь Питер Друкер в одной книге: Лучшие работы по менеджменту, написанные за 60 лет: [пер. с англ. Пелявского О. Л.; под ред. Гуреш Т. А. ]. – М.: Вільямс, 2004. - 432c.
11. Економіка й організація інноваційної діяльності: [навч. посіб.] / І.І. Цигилик, С.О. Кропельницька, О.І. Мозіль, І.Г. Ткачук. –К.: Центр навчальної літератури, 2004. – 128с.
12. Економічна енциклопедія: у 3 т. [ред. Мочерний С.В.]. – К.:Видавничий центр Академія. Т.1. – 2000р. – 864с.
13. Харів П.С. Інноваційна діяльність підприємства та економічна оцінка інноваційних процесів / П. С. Харів. – Тернопіль: “Економічна думка”, 2003. – 326 с.
14. Мякотин Ю.Г. Инновационное образование: концепции, проблемы, становление, поиск технологий / Ю.Г. Мякотин, В.Е. Шукшунов. – М.: Академические чтения, 1995. -102 с.
15. Глазьев С. Ю. Экономическая теория технического развития / С.Ю.Глазьев – М.: Наука, 1990. – 232с.
16. Руководство Фраскати, издание на русском языке, Organization for Economic Cooperation and Development (OECD), Париж и Центр исследований и статистики науки (ЦИСН), Москва, 1995. – 278с.
17. Руководство OSLO MANUAL OCDE/GD (92) 26. – 254с.
18. Розпорядження Президента України “Питання створення технопарків та інноваційних структур інших типів” 23 січня 1996р. №17/96 // Урядовий кур’єр. -1996. - 26 лютого.
19. Соколенко С.И. Современные мировые рынки и Украина / С.И.Соколенко - К.: Демос, 2001. – 380с.
20. Шкільнюк О.М. Інновації, їх суть та значення для економічного розвитку держави / О.М. Шкільнюк // Формування ринкових відносин в Україні. – 2005. - № 11. - С.43-48.
21. Фісун А.О. Формування ринку нововведень / А.О.Фісун – К.: Боривітер, 2002. – 240с.
22. Гринев В.Ф. Инновационный менеджмент: [учеб. пособие.] / В.Ф.Гринев – К.: МАУП, 2000. – 148с.
23. Проблеми становлення інноваційної політики в Україні / Макаренко І.П., Трофимчук О.М., Кузьменко В.П. та ін.; за ред. І.П. Макаренко. – К.: УІДНСіР; Ін-т Економіки, 2004. – 123с.
24. Власова А.М. Інноваційний менеджмент: [навч. посіб.] / А.М.Власова, Н.Л. Краснокутська. – К.: КНЕУ, 1997. – 92с.
25. Ковалев Г.Д. Основы инновационного менеджмента: [учеб. для вузов] / Г.Д. Ковалев; под ред. проф. В.А. Швандара – М.: ЮНИТИ-ДАНА, 1999. –208с.
26. Тацуно Ш. Стратегия — технополисы / Ш. Тацуно; [пер. с англ.]. –М.: Прогресс, 1989. -344с.
27. Андрощук Г. Государственная инновационная політика / Г. Андрощук // Бизнесинформ. - 1997. - №1. - С.37-40.
28. Тимощук Л. Інноваційне винахідництво та передумови його активізації в Україні / Л. Тимощук // Інтелектуальна власність. – 2000. - №2. – С. 31-35.
29. Черевко В. Про розвиток інноваційної діяльності в Україні / В. Черевко // Інтелектуальна власність. - 2001. - №12. – С. 20-22.
30. Закон України "Про інноваційну діяльність", 4 липня 2002р. - №40-IV [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi.
31. Продуктивні сили економічних районів України / [Данилишин Б.М., Чернюк Л.Г., Горська О.В. та ін.]. – К., 2000. – 520 с.
32. С.І. Дорогунцов. Соціально-економічні системи продуктивних регіонів України / [С.І. Дорогунцов, Л.Г. Чернюк, П.П. Борщевський]. – К., 2002. – 690 с.
33. Качан Є.П. Розміщення продуктивних сил України / Є.П.Качан – К.: Юридична книга, 2001. –351с.
34. Украина промышленная [Електронний ресурс]: www. ukrindustrial.com.
35. Конституція України Прийнята на п’ятій сесії Верховної Ради України. – К.: Преса України, 1997. – 80 с.
36. Закон України “Про внесення змін до Закону України “Про основи державної політики у сфері науки і науково-технічної діяльності” від 1 грудня 1998р. N284-XIV [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi.
37. Закон України "Про наукову та науково-технічну діяльність" від 13 грудня 1991р. N1977-XII [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi.
38. Концепція науково-технологічного та інноваційного розвитку України // Голос України. – 1999. – 3 серпня.
39. Закон України “Про інвестиційну діяльність” від 18 вересня 1991р. N1560-XII [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi.
40. Закон України "Про пріоритетні напрями інноваційної діяльності в Україні" від 16 січня 2003р. №433-IV [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi.
41. Закон України "Про спеціальний режим інвестиційної та інноваційної діяльності технологічних парків" від 16 липня 1999 р. N 991-XIV [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi.
42. Закон України "Про державні цільові програми" від 18 березня 2004р. №1621-IV [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi.
43. Закон України "Про обмеження монополізму та недопущення недобросовісної підприємницької діяльності" від 18 лютого 1992р. № 2132-ХІІ. Том 3 / Закони України. –– К.: 1996. - С. 47-55.
44. Закон України "Про захист прав споживачів" від 12 травня 1991 р. №1023-ХІІ. Том 1/ Закони України. – К.: 1996. - С. 392-408.
45. Закон України "Про національну програму інформатизації" від 4 лютого 1998 р. № 74-98-ВР, ВВР, 1998. № 27-28.
46. Указ Президента України "Про додаткові заходи щодо державної підтримки Національної академії наук України" від 10 березня 2000р. N456/2000 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?page=2&user=1231840926756903.
47. Закон України “Про стимулювання виробництва автомобілів в Україні” вiд 19 вересня 1997р. № 535/97-ВР [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi.
48. Закон України “Про стимулювання розвитку вітчизняного машинобудування для агропромислового комплексу” вiд 07 лютого 2002р. №3023-III [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi.
49. Закон України “Про державну підтримку літакобудівної промисловості в Україні” вiд 12 липня 2001р. № 2660-III [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi.
50. Закон України "Про заходи щодо державної підтримки суднобудівної промисловості в Україні" вiд 18 листопада 1999р. № 1242-XIV [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi.
51. Закон України "Про визнання бронетанкової галузі однією з пріоритетних у промисловості України та заходи щодо надання їй державної підтримки" вiд 11 січня 2001р. № 2211-III [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi.
52. Пашута М. Основні поняття та економічна сутність інноваційної діяльності / М. Пашута, О. Шкільнюк // Формування ринкових відносин в Україні. – 2005. – №1. – С.5-12.
53. Шкільнюк О.М. Стан нормативно-правового забезпечення інноваційної діяльності в машинобудуванні України / О.М. Шкільнюк // Персонал. – 2006. - № 6. - С.12-15.
54. Высоцкий Д.Е. Экономико-правовые аспекты дефиниций понятий «инновации» и «инновационная деятельность» / Д.Е. Высоцкий // Экономика и право. – 2004. - №1. – С. 75-85.
55. Шкільнюк О.М. Машинобудування в інноваційному розвитку України / О.М.Шкільнюк // Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції “Розвиток економіки в трансформаційний період: глобальний та національний аспекти”. – Д.: Наука і освіта, 2005. Т.3. - С.110-113.
56. Наукова та інноваційна діяльність в Україні: Стат. збірник. - К.: Держкомстат України, 2003. – 340 с.
57. Наукова та інноваційна діяльність в Україні: Стат. збірник. - К.: Держкомстат України,2004 – 360 с.
58. Наукова та інноваційна діяльність в Україні: Стат. збірник. - К.: Держкомстат України, 2005 – 363 с.
59. Наукова та інноваційна діяльність в Україні: Стат. збірник. - К.: Держкомстат України,2007 – 350 с.
60. Фатхутдинов Р.А. Инновационный менеджмент [2-е изд.] / Р.А.Фатхутдинов – М.: ЗАО «Бизнес-школа «Интел-Синтез», 2000. – 624с.
61. Андрощук Г. Фінансування інновацій і роль венчурного бізнесу / Г. Андрощук // Інтелектуальна власність. - 2003. - №9. – С. 25-29.
62. Ландик В.И. Инвестиции в развитие инновационной деятельности АО «Норд» в условиях СЭЗ / В.И. Ландик // Проблемы развития внешнеэкономических связей и привлечения инвестиций региональный аспект Сб. науч. гр. ДонНУ. – 2001 – Ч.1. – С. 121-124.
63. Василенко В. Інноваційний менеджмент: [навч.посіб.] / В.Василенко, В.Шматько; за ред. В. Василенко. – К.: ЦУЛ “Фенікс”, 2003. – 440с.
64. Морозов Ю.П. Инновационный менеджмент / Ю.П.Морозов, А.И.Гаврилов, А.Г.Городнов - [2-е изд.]. – М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2003. – 471с.
65. Грузнов И.И. Механизмы интенсификации обновления продукции / И.И.Грузнов – О.: ОНПУ, 2004. – 288с.
66. Послання Президента України до Верховної Ради “Європейсь¬кий вибір. Концептуальні засади стратегії економічного та соціаль¬ного розвитку України на 2002—2011 роки” // Урядовий кур'єр. – 2002. – 04 червня.
67. Обзор фондового рынка машиностроения [Електронний ресурс]: www.ugmk.info.
68. Шкільнюк О.М. Інноваційна діяльність як фактор прискореного розвитку промисловості України / О.М. Шкільнюк // Вісник Житомирського державного технологічного університету. – 2005 - . / Ч.ІІ: Економічні науки – Ж.:ЖДТУ, -№1. - С.308-314.
69. Материалы VII Международной научной конференции “Проблемы прогнозирования и государственного регулирования социально-экономического развития”, 19-20 октября 2006г. – М.: НИЭИ Министерства экономики республики Беларусь, 2006. – 325с.
70. Лапко О.О. Економічні проблеми інноваційного розвитку України / О.О.Лапко // Вісник Інституту економічного прогнозування. – 2004. – С.8-13.
71. Науково-технічний потенціал України та сучасні проблеми глобалізації науково-технологічної сфери / [О.П.Зінченко, В.П.Ільчук, Л.Ф.Радзієвська, В.М. Євтушенко]. – К.: НДІСЕП. - 2004. – 77c.
72. Стеченко Д.М. Інноваційні форми регіонального розвитку: [Навч. Посіб.] / Д.М.Стеченко. – К.: Вища шк., 2002. – 254с.
73. Павленко І.А. Економіка та організація інноваційної діяльності: [Навч. Посіб.] / І.А. Павленко– [2-ге вид., без змін]. – К.: КНЕУ, 2006. – 204с.
74. Сучасні концепції менеджменту: [навч. посібник / за ред. доктора екон. наук, проф. Л.І. Федулової]. – К.: Центр учбової літератури, 2007. – 536с.
75. Кондрашов О. Стан та ефективність інноваційної діяльності в промисловості України / О. Кондрашов, М. Пашута. – К.: Наук. світ, 2001. –51с.
76. Геєць В. Наука і виробництво: партнери чи конкуренти? Деякі аспекти сучасної інноваційної політики України / В.Геєць // Президентський вісник. – 2004. – №3. – С.14-19.
77. Геєць В.М. Інноваційні перспективи України / В.М.Геєць, В.П.Семиноженко – Х.: Константа, 2006. – 272 с.
78. Панков В.А. Управление стоимостью наукоемкого машиностроительного предприятия: теория и практика / В.А.Панков – К.: Наукова думка, 2003. – 424с.
79. Україна у вимірі економіки знань: [за ред. акад. НАН України В.М. Гейця]. – К.: “Основа”, 2006. – 592с.
80. Федулова Л.І. Актуальні проблеми менеджменту в Україні / Л.І.Федулова – К.: “Фенікс”, 2005. – 320с.
81. Main Science and Technology Indicators. – OECD. – Volume 2004/2. – 98 c.
82. Постанова Кабінету Міністрів України “Про заходи щодо розвитку авіаційної промисловості” від 5 лютого 1994 р. N 53 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi.
83. Маліцький Б.А. Висхідні позиції України на шляху формування інноваційно орієнтованої економіки / Б.А.Маліцький // Економіка і прогнозування. – 2004. - №3. – С.31-38.
84. Баляснікова Є. Передумови створення інноваційної моделі розвитку економіки України / Є. Баляснікова // Актуальні проблеми економіки. – 2004. - №10. – С.127-134.
85. Закон України “Про пріоритетні напрями розвитку науки і техніки” від 11 липня 2001р. №2623-ІІІ [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi.
86. Постанова Кабінету Міністрів України “Про затвердження Порядку формування експертизи та обговорення пріоритетних напрямів інноваційної діяльності” 17 липня 2003р. №1094 // Урядовий кур`єр. -2003. - 30 липня.
87. Закон України “Про загальнодержавну комплексну програму розвитку високих наукоємних технологій” від 9 квітня 2004 р. №1676-IV. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi.
88. Постанова Кабінету Міністрів України “Державна програма розвитку промисловості на 2003-2011 роки” 28 липня 2003р. №1174 // Офіційний вісник України. – 2003. – 15 серпня.
89. Пашута М.Т. Інновації: понятійно-термінологічний апарат, економічна сутність та шляхи стимулювання: [навч.посіб.] / М.Т. Пашута, О.М. Шкільнюк. – К.: Центр навчальної літератури, 2005. – 118с.
90. Постанова Кабінету Міністрів України “Про програму виробництва технологічних комплексів машин та обладнання для агропромислового комплексу" від 30 березня 1998 р. N 403 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi.
91. Розпорядження Президента України "Про програму розвитку авіаційної промислвості" від 15 червня 1992р. №110 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi.
92. Програма розвитку найбільш конкурентоспроможних напрямів мікроелектроніки в Україні [Електронний ресурс]: Liga inform.
93. Постанова Кабінету Міністрів України "Про програму розвитку автомобілебудування" вiд 15 вересня 1993р. № 732 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi.
94. Актуальні проблеми державного управління інноваційними процесами: Науково-інформаційний збірник / Національний центр з питань євроатлантичної інтеграції України / В.П. Горбулін (заг.ред.), Ю.М. Романов (підгот.). – К.: ДП “НВЦ”Євроатлантикінформ”, 2006. –136с.
95. Современные инновационные структуры и коммерциализация науки (издании 2-е, переработанное и дополненное) / Под ред. А.А. Мазура. – Х.: Харьковские технологии, 2003. – 352с.
96. Стратегія економічного і соціального розвитку України (2004-2015 роки) “Шляхом європейської інтеграції”/ [авт. кол.: А.С. Гальчинцький, В.М. Геєць та ін.]; Нац. Ін-т стратег. дослідж.; Ін-т екон. прогнозування НАН України; М-во економіки та з питань європ. інтегр. України. – К.: ІВЦ Держкомстату України, 2004. – 416 с.
97. Конкурентоспроможність економіки України в умовах глобалізації / Я.А. Жаліло, Я.Б. Базилюк, Я.В. Белінська та ін.; За ред. Я.А. Жаліла. – К.: НІСД, 2005. – 388с.
98. Герасимчук В.Г. Інноваційно-інвестиційний розвиток України: проблеми і перспективи / В.Г. Герасимчук, Л.Є. Довгань, В.Р. Давиденко // Економіка та держава.-2006.-№5.-С. 41-43.
99. Пашута М.Т. Прогнозування та програмування економічного і соціального розвитку: навч.посіб. / М.Т. Пашута – К.: Центр навчальної літератури, 2005. – 408с.
100. Амоша О.І. Активізація інноваційної діяльності: організаційно-правове та соціально-економічне забезпечення / О.І.Амоша, В.П.Антонюк, А.І.Землякін / НАН України; Інститут економіки промисловості. – Донецьк, 2007. – 328с.
101. Пашута М.Т. Методичні рекомендації прогнозування інноваційної діяльності в промисловості. / М.Т.Пашута, В.М.Толстов, О.М.Кондрашов та інш. За заг. ред. М.Т. Пашути. – К.: Наук.світ, 2006. – 73с.
102. Закон України “Про наукову і науково-технічну експертизу” вiд 10 лютого 1995р. №51/95-ВР [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi.
103. Main Science and Technology Indicators. – OECD. – Volume 2004/2. – 98 c.
104. Innovation and Technology Transfer. - Special Issue. February 2003.
105. Шкільнюк О.М. Основні напрями та пріоритети інноваційної діяльності в машинобудуванні України / О.М. Шкільнюк // Формування ринкових відносин в Україні: зб. наук. праць. -Вип. № 5. – К.: НДЕІ Мінекономіки України, 2007. - С.100-105.
106. Закон України “Про оподаткування прибутку підприємств” вiд 28 грудня 1994р. № 334/94-ВР [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi.
107. Загорський В. Податки для конкурентоспроможної економіки / В.Загорський // Дзеркало тижня. – 2006. – 29 квітня-12 травня [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.dt.ua/2000/2040/53319/
108. Тулуш Л.Д. Податкові важелі та механізми стимулювання інновацій / Л.Д. Тулуш // Фінанси України. – 2006. -№4. – С.62-70.
109. Борисов В. Оценка вклада инновационного фактора в рамках программы развития межотраслевого комплекса / В.Борисов, О.Почукаева // Проблемы прогнозирования. – 2000. - №5. – С. 46-61.
110. Шкільнюк О.М. Мале інноваційне підприємництво / О.М.Шкільнюк // Збірник матеріалів VII Всеукраїнської науково-практичної конференції "Молодь, освіта, наука, культура і національна самосвідомість". – К.: Вид-во Європ. ун-ту, 2004. Т.4. - С.232-235.

Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
50





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.