У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название МЕХАНІЗМ ІНФОРМАЦІЙНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СИСТЕМИ СТРАТЕГІЧНОГО УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ СПОЖИВЧОЇ КООПЕРАЦІЇ
Количество страниц 280
ВУЗ Полтавський університет споживчої кооперації України
Год сдачи 2010
Содержание ЗМІСТ

Перелік умовних позначень 4
Вступ 5
Розділ 1. Гносеологія і тенденції розвитку управління підприємством та його
інформаційного забезпечення 14
1.1. Еволюція концепцій управління підприємством в умовах невизначеності
середовища господарювання 14
1.2. Особливості формування механізму інформаційного забезпечення
у системах стратегічного управління підприємством 27
1.3. Стратегічна інформація та її роль в інформаційному забезпеченні
стратегічного управління підприємствами 41
Висновки до розділу 1 61
Розділ 2. Методичні основи механізму інформаційного забезпечення
стратегічного управління підприємством споживчої кооперації 63
2.1. Дослідження наукових підходів до створення методів
стратегічного управління підприємствами 63
2.2. Причинно-наслідкові зв’язки синтезу механізму інформаційного
забезпечення системи стратегічного управління підприємствами
споживчої кооперації 72
2.3. Конфігурація моделей інформаційного забезпечення стратегічного
управління підприємствами 101
Висновки до розділу 2 121
Розділ 3. Шляхи вдосконалення системи інформаційного забезпечення
стратегічного управління підприємством споживчої кооперації 123
3.1. Дослідження взаємовпливу факторів зовнішнього та внутрішнього
середовища при стратегічному управлінні підприємством споживчої
кооперації 123
3.2. Методика розв’язання задачі стратегічного управління підприємствами
споживчої кооперації 138
3.3. Сучасні методики організації інформаційного забезпечення стратегічного
управління підприємством 154
Висновки до розділу 3 175
Висновки 177
Список використаних джерел 181
Додатки 199
Додаток А 200
Додаток Б. Лістинг розробленого програмного продукту 204
Додаток В. Лістинг розробленого програмного продукту (вдосконаленого) 224
Додаток Д. 259
Додаток Е. Екранні форми розробленого програмного продукту 261
Додаток Ж.Положення про відділ стратегічного управління підприємства 267
Додаток З. Положення про відділ інформаційного забезпечення стратегічного
управління підприємства 270
Додаток К. Посадова інструкція спеціаліста відділу стратегічного управління
Підприємства 274
Додаток Л. Посадова інструкція спеціаліста відділу інформаційного
забезпечення стратегічного управління підприємства 277

ВСТУП

Актуальність теми. Впровадження стратегічних методів в управлінні підприємствами споживчої кооперації України з врахуванням економічних реалій відбувається досить повільно, оскільки підприємства зосереджені на вирішенні поточних проблем, пов’язаних з ефективним використанням їх наявного потенціалу, та мають складні системи обробки інформації і її забезпеченням, що використовуються в його концепціях.
Ефективність виробничо господарської діяльності підприємства насамперед залежить від його систем управління, досконалість якої визначається багатьма чинниками, серед яких можна назвати відповідність умовам господарювання та рівень координованості системи управління. Визначені чинники мають особливе значення, адже середовище господарювання підприємства має певну динаміку змін ринкової ситуації, яка збільшує рівень невизначеності зовнішнього середовища, та безпосередньо враховують рівень інформаційного забезпечення впливу зовнішнього середовища на діяльність підприємства. Умови невизначеності та значної динамічності навколишнього середовища вимагають від підприємств впровадження механізмів інформаційного забезпечення в системах управління, які б забезпечували значну гнучкість, відкритість до зовнішнього середовища, здатність своєчасного вдосконалення.
Актуальність створення ефективних систем інформаційного забезпечення обумовлена також необхідністю оброблення значних масивів даних про ресурси та параметри зовнішнього середовища, які необхідні для реалізації стратегічного управління на підприємствах.
Особливе місце займає «психологічний бар’єр» у керівників щодо інформаційного забезпечення стратегічного управління. Досвід зарубіжних компаній щодо застосування стратегічного управління, який ґрунтується на використанні фундаментальних засад теорії стратегічного управління, розроблених відомими зарубіжними вченими: Р. Акоффом, І. Ансоффом, П. Вігері, Х. Віссємою, П. Дойлем, Р. Капланом, Дж. Керклендом, У. Кінгом, Д. Кліландом, Х. Кортні, Г. Мінцбергом, Д. Нортоном, М. Портером, Л. Ройроном, Ж. Стейнером, А. Дж. Стріклендом, А. Томпсоном, Л. Урвіком, А. Файолем, К. Фрайлінгером та іншими, є корисним, але копіювати його і впроваджувати без адаптації на українських підприємствах неможливо через суттєву різницю між механізмами регулювання та через соціально-економічні особливості України.
Теоретико-методологічні засади управління системою споживчої кооперації та її суб’єктами розглянуті у роботах Л. Гончарової, О. Васильєвої, М. Афгані, В. Маслєннікова, М. Арімана, С. Бабенко, М. Балабана, О. Березіна, В. Гончаренко, І. Маркіної, С. Ніколенко, В. Перебийніса, М. Рогози та ін.
Проблеми теоретико-методологічних засад функціонування інформаційного забезпечення управління та його впровадження як суттєвої складової стратегічного управління в практику підприємств в умовах перехідного періоду економіки досліджуються в працях таких українських учених: Є. Вельська, В. Герасименка, В. Герасимчука, К. Горячової, Н. Держак, Я. Жаліла, Г. Курочкіна, В. Пастухової, В. Порохні, В. Сизоненко, З. Шершньової та інших, а також учених із країн СНД  В. Агафонова, В. Акулова, В. Бєлозерського, О. Віханського, В. Винокурова, Л. Гітельмана, І. Гуркова, В. Єфремова, Р. Кащеєва, Г. Клейнера, М. Круглова, П. Логінова, В. Маркової, Д. Попова, В. Толкача, Р. Фатхутдінова, А. Шелєнберга та ін.
Існуючі суперечливі концепції інформаційного забезпечення стратегічного управління обумовлюють різні тлумачення категорій та розуміння взаємозв’язку його елементів з урахуванням соціально-економічних реалій сьогодення. Головна проблема інформаційного забезпечення стратегічного управління в більшості досліджень переважно пов’язана зі створенням баз стратегічних даних (БСД) і форм для стратегічного аналізу. Й досі залишається невирішеним питання зниження рівня невизначеності зовнішнього середовища за допомогою відповідного інформаційного забезпечення, яка в сучасних дослідженнях розкрита недостатньо. За цих умов теорія стратегічного управління потребує подальшої розробки в контексті ідеї формування адекватних принципів для прийняття стратегічних рішень і визначення напрямів розвитку систем інформаційного забезпечення стратегічного управління на українських підприємствах. В умовах невизначеності середовища господарювання, оскільки залишаються невирішеними наукові проблеми побудови комплексних систем інформаційного забезпечення стратегічного управління, які б охоплювали весь процес стратегічного управління, проблема комплексного дослідження теоретико-методологічних засад інформаційного забезпечення стратегічного управління підприємств споживчої кооперації України залишається також актуальною. Крім того, недостатньо розкрито зв’язок стратегічного та тактичного рівнів управління за допомогою систем інформаційного забезпечення.
Комплекс невирішених завдань вимагає подальшого наукового обґрунтування необхідності формування організаційно-економічного механізму інформаційного забезпечення стратегічного управління підприємством. Залишаються невирішеними проблеми організації та методології стратегічного контролю в інформаційному забезпеченні, сходження стратегічних рішень униз по щаблях управління, оцінки параметрів і вибору стратегічних рішень, кількісних показників стратегічного рішення на підприємстві, оскільки в наукових публікаціях такі завдання висвітлені тільки на концептуальному рівні.
Вирішення зазначених проблем забезпечить підприємствам споживчої кооперації України нову ідеологію, методичний інструментарій інформаційного забезпечення стратегічного управління в умовах невизначеності середовища господарювання, що має вирішальне значення для забезпечення їх динамічного розвитку та конкурентоспроможності.
Актуальність і необхідність розв’язання зазначених проблем у сучасних соціально-економічних умовах України зумовило вибір теми дисертації, її мету та завдання.
Зв’язок роботи з науковими програмами, планами, темами. Дисертація є частиною наукової роботи, що виконувалась відповідно до планів науково-дослідних робіт Полтавського університету споживчої кооперації України: «Методологія та практика управління сучасною соціально-економічною системою» (номер державної реєстрації 0105U003905), в якій автором розроблено механізм інформаційного забезпечення системи стратегічного управління підприємства, методику управління якістю продукту/послуги, що орієнтована на споживача; «Резерви підвищення економічної ефективності діяльності ринків споживчої кооперації» (номер державної реєстрації 0104U009950), в якій автором розроблено методику вибору стратегічного ринку збуту продукції підприємства споживчої кооперації України.
Мета і завдання дослідження. Метою дисертаційного дослідження є розробка механізму інформаційного забезпечення стратегічного управління підприємствами споживчої кооперації та обґрунтування науково-методичних і практичних рекомендацій його формування.
Мета дослідження зумовила вирішення таких завдань:
− дослідити етапи змін концепцій стратегічного управління підприємством;
− визначити категорію «зовнішнє середовище підприємства» та визначити рівні невизначеності зовнішнього середовища в контексті стратегічного управління підприємством;
− визначити категорію «інформаційне забезпечення стратегічного управління»;
− розробити типову конфігурацію інформаційної системи стратегічного управління підприємством;
− дослідити існуючі науково-методичні підходи до створення методів стратегічного управління підприємством та обґрунтувати можливості впливу підприємства на середовище господарювання;
− дослідити існуючі системи інформаційного забезпечення стратегічного управління підприємством;
− побудувати модель системи інформаційного забезпечення стратегічного управління на апараті експертних оцінок, теорії множин і нечіткої логіки як ефективний варіант побудови систем, які доцільні також в умовах невизначеності зовнішнього середовища, розробити методику, алгоритм і програмне забезпечення розв’язання задачі інформаційного забезпечення стратегічного управління підприємством;
− обґрунтувати можливість застосування розробленої методики розв’язання задачі стратегічного управління підприємств споживчої кооперації для стратегічних завдань вибору ринку збуту, управління якістю продукту/послуги, що орієнтований на споживача;
− визначити економічний та соціальний ефект від проведених досліджень для підприємств споживчої кооперації.
Об’єктом дослідження є процеси інформаційного забезпечення стратегічного управління підприємств споживчої кооперації України.
Предметом дослідження є теоретичні, методичні та практичні засади формування механізму інформаційного забезпечення стратегічного управління підприємствами споживчої кооперації в умовах невизначеності середовища господарювання.
Методи дослідження. Методологія дослідження ґрунтується на системному та програмно-цільовому підході, положеннях теорії організації, теорії прийняття рішень, теорії мікроекономіки, теорії розвитку екологічних систем (для розкриття категорії толерантності підприємства), теорії множин, нечіткій логіці (використання в моделі розв’язання задачі стратегічного управління підприємства). Також у дослідженні використовуються методи ретроспективного аналізу (для вивчення розвитку концепцій управління підприємством), методи порівняльного аналізу (порівняння концепцій управління та готових рішень для інформаційного забезпечення стратегічного управління), методи експертних оцінок (використані в механізмі інформаційного забезпечення стратегічного управління), метод максимінної композиції (використаний в моделі розв’язання задачі стратегічного управління). У дослідженні використані загальнонаукові методи наукової абстракції, аналізу та синтезу, індукції та дедукції. Прикладні аспекти організації інформаційного забезпечення стратегічного управління та його інструментарію досліджені, спираючись на чинне нормативно-правове забезпечення діяльності господарюючих суб’єктів. Розробка прикладних засобів дослідження проводилася за допомогою середовища програмування Borland Delphi 7.
Наукова новизна одержаних результатів. Отримані внаслідок дослідження наукові результати в сукупності розв’язують важливу наукову проблему розробки механізму інформаційного забезпечення стратегічного управління підприємствами споживчої кооперації України. Основні положення дисертаційної роботи, які визначають її наукову новизну та винесені на захист, полягають у наступному.
Вперше:
 запропоновано модель інформаційного забезпечення розв’язання задачі стратегічного управління підприємствами споживчої кооперації на основі апарату теорії множин та нечіткої логіки, що дало можливість розв’язати задачу стратегічного управління підприємством.
Удосконалено:
 механізм інформаційного забезпечення стратегічного управління підприємствами споживчої кооперації в контексті підтримки прийняття стратегічних рішень в умовах невизначеності зовнішнього середовища на основі використання апарату експертних оцінок, теорії множин та нечіткої логіки, що забезпечує адекватність реакції системи стратегічного управління підприємств споживчої кооперації умовам змін рівня невизначеності зовнішнього середовища;
 визначення параметрів об’єктів «підприємство» та «зовнішнє середовище» з позиції концепції стратегічного управління підприємства на основі аналізу етапів змін концепцій стратегічного управління підприємством та визначення категорій зовнішнього середовища та рівнів його невизначеності, що дозволило отримати детальне розуміння зв’язків між такими об’єктами для організації процесу стратегічного аналізу на підприємстві;
 модель впливу підприємства споживчої кооперації на параметри зовнішнього середовища на основі розробленої моделі інформаційного забезпечення яка враховує об’єктивні фактори такого середовища, що забезпечило гнучкість системи стратегічного управління підприємства по відношенню до зовнішнього середовища.
Набуло подальшого розвитку:
 алгоритм і програмний продукт інформаційного забезпечення стратегічного управління підприємствами споживчої кооперації побудовані на основі розробленої моделі інформаційного забезпечення за рахунок використання середовища програмування Borland Delphi 7, що дозволяє забезпечити підприємства методикою вибору засобів для обґрунтування стратегічного рішення;
 методична база моделі розв’язання задачі вибору стратегічного ринку збуту продукції підприємства та управління якістю продукту/послуги, орієнтованого на споживача при стратегічному управлінні підприємствами споживчої кооперації, що забезпечує підприємства прикладними засобами маркетингу та управління якістю продукту/послуги;
Практичне значення одержаних результатів. Комплексний аналіз розвитку теорії та становлення системи стратегічного управління і його інформаційного забезпечення надав можливість одержати наукові результати, прикладне значення яких полягає у практичному використанні розроблених методик, інструментарію, методичних підходів щодо інформаційного забезпечення управління процесом прийняття стратегічних рішень та їх реалізації на підприємствах споживчої кооперації України, через: модельний інструментарій інформаційного забезпечення стратегічного управління підприємства споживчої кооперації; матричний інструментарій визначення множини взаємовпливів показників підприємства на основі нечітких оцінок експертів; матричний інструментарій визначення множини впливів показників підприємства на показники зовнішнього середовища; методичний підхід до комплексної оцінки стратегічних рішень крізь призму розроблення плану заходів зі впровадження стратегічного рішення на підприємстві або організації споживчої кооперації; методичне забезпечення розроблення шкал експертних оцінок параметрів підприємства та параметрів зовнішнього середовища; методичне забезпечення розроблення шкал експертних оцінок впливу параметрів підприємства і параметрів зовнішнього середовища; модель вибору стратегічного ринку збуту продукції підприємства споживчої кооперації; модель стратегічного управління якістю продукту/послуги, орієнтованого на споживача.
Наукові розробки автора прийняті для впровадження кущовим інформаційно-обчислювальним центром Полтавської обласної споживчої спілки (акт про впровадження № 34 від 30.01.2008 р.), Полтавським інститутом бізнесу Міжнародного науково-технічного університету ім. Ю. Бугая (м. Київ) (акт № 1628 від 20.10.2008 р.), Полтавським університетом споживчої кооперації України (акт № 45-63-14 від 24.04.2008 р.), Кіровоградською обласною спілкою споживчих товариств (акт № 27 від 20.05.2008 р.).
Особистий внесок здобувача полягає в розробленні теоретичного і практичного матеріалу щодо інформаційного забезпечення стратегічного управління підприємствами й організаціями споживчої кооперації. Усі наукові результати, що викладені у дисертації, оприлюднені у наукових виданнях та виносяться на захист, отримані автором особисто.
Апробація результатів дисертації. Результати дослідження пройшли апробацію у доповідях дисертанта на десяти міжнародних та всеукраїнських науково-практичних і науково-методичних конференціях, що відбулися протягом 2005  2007 рр. в Україні: Міжнародна науково-практична конференція «Розвиток економіки в трансформаційний період: глобальний та національний аспекти» (Запоріжжя, 2005); IV Міжнародна науково-практична конференція «Динаміка наукових досліджень 2005» (Дніпропетровськ, 2005); III Міжнародна науково-практична конференція «Сучасні інформаційні технології в економіці та управлінні підприємствами, програмами і проектами» (Харків, 2005); ІІ Міжнародна науково-практична конференція «Науковий потенціал світу 2005» (Дніпропетровськ, 2005), Науково-практична конференція «Сучасні проблеми та шляхи їх вирішення в науці, транспорті, виробництві та освіті» (Одеса, 2005); ІІ Міжнародна науково-практична конференція «Сучасні наукові дослідження 2006» (Дніпропетровськ, 2006), ІІІ Міжнародна науково-практична конференція «Теорія і практика економіки та підприємництва» (Алушта, 2006); XI Всеукраїнська науково-методична конференція «Проблеми економічної кібернетики» (Алушта, 2006); XII Всеукраїнська науково-методична конференція «Проблеми економічної кібернетики» (Львів, 2007); Всеукраїнська науково-практична конференція молодих вчених «Управління інноваційним розвитком підприємств України в умовах світових інтеграційних процесів» (Дніпропетровськ, 2007). Тези доповідей опубліковані.
Публікації. За результатами дослідження опубліковано 17 наукових праць (з них 15 у співавторстві) загальним обсягом 4,9 авторських д.а. (особисто автору належить – 2,6 д.а.), у тому числі 5 наукових статей у фахових виданнях (особисто автору належить – 1,3 д.а.), 11 тез доповідей загальним обсягом 1,8 д.а. (особисто автору належить – 1 д.а.).
Структура дисертації. Дисертація складається зі вступу, трьох розділів, висновків, додатків та списку використаних джерел, який налічує 198 найменувань. Обсяг основного тексту дисертації становить 198 сторінок, містить 29 таблиць, 12 рисунків (з них 3 таблиці та 7 рисунків розміщені на 11 окремих сторінках), 9 додатків на 80-ти аркушах.
Список литературы ВИСНОВКИ
Найважливішим результатом дисертаційної роботи є розробка механізму інформаційного забезпечення стратегічного управління підприємствами споживчої кооперації у загальній системі її управління в умовах невизначеності середовища господарювання, обґрунтування науково-методичних та практичних рекомендацій щодо формування та архітектури побудови такого механізму.
На основі одержаних результатів можна зробити такі висновки:
1. Аналіз концепцій (управління «за відхиленнями» (поточне планування і бюджетування), управління «від досягнутого» (довгострокове планування) та управління «за цілями» (стратегічне планування)), котрі передують концепції стратегічного управління підприємством, дозволив зробити висновок, що кожній із чотирьох притаманний свій рівень можливостей щодо врахування ситуації у зовнішньому середовищі. Кожна із перерахованих концепцій управління використовується залежно від стадії розвитку підприємства.
2. У контексті стратегічного управління підприємством категорія зовнішнього середовища підприємства посідає одне з перших місць у рангу особливо важливих. Необхідно зазначити, що важливим для стратегічного управління є не сучасний, а майбутній стан зовнішнього середовища, що характеризується економічними параметрами, які показують рівень визначеності/невизначеності такого середовища. У результаті дослідження категорії зовнішнього середовища підприємства та його параметрів охарактеризовано чотири рівні невизначеності майбутнього зовнішнього середовища (достатньо точно прогнозоване майбутнє, альтернативні варіанти майбутнього, діапазон можливих варіантів майбутнього, повна непередбачуваність), що, по суті, надає можливість концептуально розробляти систему стратегічного управління підприємствами споживчої кооперації, адаптовану під рівень невизначеності.
3. Розглядаючи підприємство споживчої кооперації як складну систему, досліджено категорію «інформаційне забезпечення стратегічного управління підприємством», що дозволило визначити поняття «дані», «інформація», «стратегічні дані» та «стратегічна інформація», встановити відмінності між категоріями «стратегічне планування» і «стратегічне управління» через різновиди інформації, які використовуються в цих концепціях управління.
4. Досліджуючи засоби створення інформаційного забезпечення систем стратегічного управління підприємством, встановлено, що бази стратегічних даних (БСД) є недостатньо повним засобом для їх організації, оскільки можуть використовуватись тільки у комплексі з іншими модулями у системі інформаційного забезпечення, а найефективнішою системою інформаційного забезпечення стратегічного управління підприємством є інформаційна система стратегічного управління (ІССУ) підприємства. Ефективність такої системи забезпечується за рахунок того, що її модулі охоплюють увесь процес стратегічного управління від стратегічного аналізу до моніторингу процесу реалізації стратегії.
5. У результаті аналізу наукових підходів до створення методів стратегічного управління визначені можливості їх застосування підприємствами споживчої кооперації України, а також їх можливості щодо зниження рівня невизначеності зовнішнього середовища. На основі аналізу досвіду підприємств споживчої кооперації встановлено, що підприємство, крім реакції на зовнішні впливи також може впливати на чинники зовнішнього середовища, а успіх мають ті підприємства, котрі враховують це у своїх стратегіях.
6. Дослідження і аналіз наявних систем інформаційного забезпечення дозволили сформувати вимоги до системи інформаційного забезпечення стратегічного управління підприємствами споживчої кооперації. Кожний модуль системи та систему загалом необхідно описати довільною кількістю показників, що не обов’язково можуть бути кількісними, а саму систему стратегічного управління слід розглядати в економічному, технічному, соціальному аспектах, бути багатоорієнтованою. Із метою зменшення невизначеності середовища господарювання підприємства інформаційна система стратегічного управління (ІССУ) підприємства повинна мати показники, які характеризують зовнішнє середовище (наприклад, обсяг продажу, доля ринку, конкуренція, рівень комунікацій із постачальниками, рівень комунікацій зі споживачем), та передбачати можливість переходу управління зі стратегічного на нижчі рівні.
7. Запропоновано модель системи інформаційного забезпечення стратегічного управління підприємством споживчої кооперації як компонент механізму інформаційного забезпечення, що відповідає за прийняття стратегічних рішень і моніторинг їх виконання. З метою організації більших можливостей у підтримці прийняття стратегічних рішень за допомогою розробленої моделі інформаційного забезпечення стратегічного управління в дисертації розроблені шкали нечіткого оцінювання експертів для визначення рівня розвитку параметрів підприємства і зовнішнього середовища та взаємного впливу визначених параметрів. Модель системи інформаційного забезпечення стратегічного управління підприємствами дозволила розробити алгоритм розв’язання задачі стратегічного управління підприємства, та програмний продукт розв’язання задачі стратегічного управління підприємствами споживчої кооперації як частини програмного комплексу ІССУ. Оскільки вирішення завдань стратегічного управління пов’язано з вирішенням завдань тактичного рівня, тому запропоновано методику розробки плану заходів переведення рівня вектора управляючих впливів підприємства споживчої кооперації з наявного до потрібного стану.
8. Розв’язання задач вибору стратегічного ринку збуту та задач управління якістю продукту/послуги, що орієнтоване на споживача, запропоноване як засіб практичного застосування моделі системи інформаційного забезпечення стратегічного управління.
9. Соціальний ефект від досліджень полягає в скороченні часу на розроблення, прийняття та впровадження стратегічних рішень на підприємствах споживчої кооперації, формуванні структурних підрозділів стратегічного управління та його інформаційного забезпечення в системі споживчої кооперації. Економічний ефект полягає в значному скороченні часу адаптації підприємств споживчої кооперації до зовнішнього середовища, що в свою чергу зменшує витрати на управління та позбавляє підприємства споживчої кооперації необхідності придбання громіздких і витратних комплексних систем інформаційного забезпечення, ціна котрих є дуже високою на даний час.
Таким чином, всі задачі, які були поставлені у досліджені було вирішено. Застосування на практиці розроблених у дисертації науково-методичних і практичних рекомендацій дозволить забезпечити підприємства споживчої кооперації України новою ідеологією, методологічним інструментарієм управління в ринкових умовах, що має вирішальне значення для їх гарантованої конкурентоспроможності, розвитку та довготривалого успіху.

Список використаних джерел
1. Шершньова З.Є. Стратегічне управління:[ навч. посібник ] / З.Є. Шершньова, С.В. Оборська. – К.: КНЕУ, 1999. – 384 с.
2. Файоль А. Общее и промышленное управление / [пер. с фр.; ред. Е.А. Кочерина].− М.: Контроллинг, 1992. – 112 с.
3. Urwick L. Axioms of Organization / L. Urwick // Public Administration Magazine.− 1935.− № 10. – P. 34 - 41.
4. Urwick L. The Elements of Administration / L. Urwick. – London: Pitman, 1948. − 456 p.
5. Aldrich N. E. Organizations and Environments / N. E. Aldrich. – N-Y, 1973. − 564 p.
6. Borgeois L. Strategy and Enviroment: a conceptual / L. Borgeois // Academy of Management. Rev. – 1980. – Vol. 5, № 1. – P. 24-39.
7. Generald D. Bell Organization and the External Enviranment / D. Bel .Generald.− London : McGuire,1997.− 245 p.
8. Кортни Х. Стратегия в условиях неопределенности [Електронний ресурс] / Х. Кортни, Д. Керкленд, П. Вигери // Вестник McKinsey. – 2002. − № 1. – С.5-8.− Режим доступу до журн.: http://www.vestnikmckinsey.ru.
9. Моррисей Дж. Целевое управление организацией / Дж.Моррисей. – М.: Сов. Радио, 1979. – 188 с.
10. Анисимов О. С. Стратегия и стратегическое мышление / О.С. Анисимов. — М.: РАГС, 1999. – 605 c.
11. Mintzberg H. The Natural of Managerial Work / H. Mintzberg. — New York: Harper &Row, 1973.− 234 p.
12. Идрисов А. Б. Стратегическое планирование и анализ эффективности инвестиций / А. Б. Идрисов, С. В.Картышев, А. В.Постников. — М.: Филинъ, 1997. — 272 с.
13. Стратегическое планирование:[ учебник ] / под ред. Э. А. Уткина. — М.: Экмос, 1999. — 440 с.
14. Abell D. F. Defining the Business: the Starting Point of Strategiс Planning.
Englewood Cliffs / D. F.Abell. – New Jersey: Prentice Hall, 1980. – 213 p.
15. Calbrath J. R. Strategy implementation / J. R. Calbrath, K. K. Robert. – Los Ageles: West Publiching Company, 1986. – 186 p.
16. Герасимчук В. Г. Розвиток підприємства: діагностика, стратегія,
ефективність / В. Г. Герасимчук . — К.: Вища школа, 1995. – 348 с.
17. Ефремов В. С. Стратегия бизнеса: концепции и методы планирования: [учеб. пособие ] / В. С. Ефремов. — М.: Финпресс, 1998. — 192 с.
18. Ильин А. И. Планирование на предприятии: [учеб. пособие в 2 ч.] /
А.И. Ильин. — Минск: Минсанта, 1998 — .— Ч.1.—1998.—296 с.
19. Район Б. Стратегический учет для руководителя:[ пер с англ. ] /
Б. Район; под ред. В. А. Микрюкова. — М.: Аудит, ЮНИТИ, 1998. – 148 с.
20. Стердш А. Стратегическое планирование в промышленных корпорациях США / А. Стердш. — М.: Наука, 1990. — 264 с.
21. Steiner G. A. Business, Government and Society / G. A.Steiner, J. F.Steiner.− New York: McGraw-Hall, 1991. – 211 p.
22. Thompson A. A. Strategic Management: concept and Cases / A. A. Thompson, Strickland A. J. –Texas: Business Publication Inc., 1998. – 587 p.
23. Нємцов В. Д. Стратегічний менеджмент:[ навч. посіб. ] / В. Д. Нємцов, Л. Є. Довгань . — К., 2001. — 560 с.
24. Фатхутдинов Р. А. Стратегический менеджмент:[ учебник для вузов] /
Р. А.Фатхутдинов. — М.: Дело, 2001. — 448 с.
25. Белошапка В. А. Стратегическое управление: принципы и международная практика:[ учебник] / В. А.Белошапка, Г.В. Загорий. — К.: Абсолют, 1998. – 352 c.
26. Гончаров В.В. В поисках совершенства управления: руководство для высшего управленческого персонала: опыт лучших промышленных фирм США, Японии и стран Западной Европы / В.В. Гончаров. − М.: Сувенир, 1993. – 184 с.
27. Хентце Й. Основные идеи стратегического менеджмента / Й. Хентце // Проблемы теории и практики управления. – 1989. − № 2. – С. 4-10.
28. Аакер Д. Стратегическое рыночное управление:[ пер. с англ.] / Д. Аакер; под ред. Ю. Н. Каптуревского. – СПб.: Питер, 2002. – 544 с.
29. Боумэн К. Основы стратегического менеджмента: [пер. с англ. ] / К. Боумэн. — М.: Банки и биржи, ЮНИТИ, 1997. — 176 с.
30. Доил П. Менеджмент: стратегия и тактика: [пер. с англ.] / П. Доил; под ред. Ю. Н. Контуревского. − СПб.: Питер, 1999. − 560 с.
31. Пономаренко В. С. Стратегічне управління підприємством / В.С. Пономаренко. – Харків: Основа, 1999. – 620 с.
32. Бандурин А. Б. Стратегический менеджмент организации: [конспект лекцій] [Електронний ресурс] / А.Б. Бандурин.−М, 2003.−134 с.− Режим доступу до книги:
http://www.cfin.ru/management/chub/index.shtml.
33. Ансофф И. Стратегическое управление: пер. с англ. [Електронний ресурс] / И. Ансофф. — М.: Экономика, 1989. — 520 с.
34. Гончаров С. М. Маркетинг: Інтерактивний комплекс навчально-методичного забезпечення – Рівне: НУВГП, 2006. – 154 с. – Режим доступу до книги: http://rstu.rv.ua/pages/goncharov/documents/m08.html.
35. Pearce J.A. Strategic management / J.A.Pearce, R.B. Robinson. – Homewood: Richard D. Irwin, 1985. — 376 p.
36. Sсhendel D.E. Business Policy or Strategic management: a broader View for an Emerging Discipline / D.E. Sсhendel, K.J. Hatten // Acad. of management Proceedings. – 1972. – N 8. – Р. 5-14.
37. Бляхман Л.С. Основы функционального и антикризисного менеджмента: [учеб. пособие] / Л.С. Бляхман. – СПб., 1999. – 380 с.
38. Винокуров В.А. Организация стратегического управления на предприятии / В.А. Винокуров. – М.: Центр экономики и маркетинга, 1996. – 160 с.
39. Виссема Х. Менеджмент в подразделениях фирмы (предпринимательство и координация в децентрализованной компании): [ пер. с англ. ]/ Х. Виссема. – М.: ИНФРА-М, 1996. – 288 с.
40. Жаліло Я. Економічна стратегія як категорія сучасної економічної науки /
Я. Жаліло // Економіка України. – 2005. − №1. – С. 19-27.
41. Менеджмент організацій: [підручник для студентів вищ. навч. закладів] / під ред. Л. І. Федулової. – К., 2003. – 446 с.
42. Фатхутдинов Р.А. Стратегический менеджмент: Учеб. пособие. – М., - 1998. – 416 с.
43. Торкановский Е. Антикризисное управление / Е. Торкановский // Экономист. – 1999. – № 12. – С. 58-67.
44. Шелленберг А. Проблемы реализации политики предприятия / А. Шелленберг // Проблемы теории и практики управления. – 1993. – № 5. – С. 89 92.
45. Гительман Л.Д. Преобразующий менеджмент: лидерам организации и консультантам по управлению: [учеб. пособие] / Л.Д Гительман. – М.: Дело, 1999. – 496 с.
46. Айвазян С.А. Стратегии бизнеса: [справочник] / С.А. Айвазян, О.Я. Балкинд, Т.Д. Баснина; под ред. Г.Б. Клейнера. – М.: КОНСЭКО, 1998. – 492 с.
47. Виханский О. С. Стратегическое управление: [учебник ] / О.С. Виханский. – М.: МГУ, 1995. – 252 с.
48. Герасимчук В.Г. Стратегічне управління підприємством. Графічне моделювання: [навч. посіб.] / В.Г. Герасимчук. – К.: КНЕУ, 2000. – 360 с.
49. Круглов М.И. Стратегическое управление компанией:[ учеб. для вузов] /
М.И. Круглов. – М.: Русская деловая литература, 1998. – 768 с.
50. Маркова В.Д. Стратегический менеджмент: [курс лекций] / В.Д. Маркова, С.А.Кузнецова. – М.: ИНФРА-М, 1999. – 288 с.
51. Томпсон А.А. Стратегический менеджмент: искусство разработки и реализации стратегии: [учеб. для вузов] / А.А. Томпсон,
А. Дж. Стрикленд. – М.: Банки и биржи: ЮНИТИ, 1998. – 576 с.
52. Балабан М. П. Оптова торгівля в ринковому середовищі: ефективність функціонування та стратегія розвитку: [монографія] / М.П. Балабан. – Полтава: РВЦ ПУСКУ, 2005. – 153 с.
53. Агафонов В.А. Анализ стратегий и разработка комплексных программ
/ В.А. Агафонов. – М.: Наука, 1990. – 216 с.
54. Рогоза М. Є. Стратегічне управління: визначення та використання / М.Є. Рогоза, А.А. Скляр // Економіка: проблеми теорії та практики. – Дніпропетровськ: ДНУ,
2007 – .− Вип. 226, Т. 2. – 2007.−С. 277-288.
55. Дудинска Э. Управленческие информационные системы / Э.Дудинска,
М. Мизла // Проблемы теории и практики управления. – 1996. – № 2. – С. 114-120.
56. Ступницький О. Інформаційні технології та корпоративне управління у XXI ст. / О. Ступницький // Економіка України. – 2005. − №2. – С. 38- 46.
57. Пастухова В.В. Стратегічні рішення: емпіричні оцінки механізму їх прийняття на вітчизняних підприємствах та напрямки удосконалення / В.В. Пастухова // Економіка: проблеми теорії та практики. - Дніпропетровськ: ДНУ, 2001 – .− Вип. 72. –2001.− С. 3-8.
58. Пастухова В.В. Стратегічне планування на підприємстві / В.В. Пастухова // Економіка України. – 2000. − № 11. – С. 36-43.
59. Информационные ресурсы для стратегического планирования развития региона [Електронний ресурс] / В.И Максимов, Н.Р. Маслова, А.Н Райков, Д.С. Шмерлинг.− Режим доступу:
http://emag.iis.ru/arc/infosoc/emag.nsf/BPA/.−Заголовок з титулу екрану.
60. Про захист прав споживачів: закон України № 3682 – ХІІ від 15. груд. 1993 р. зі змінами і доповненнями [Електронний ресурс]. – Режим доступу:
http://www.consumer.in.ua/zakony/zakon-zahyst-prav-pozhyvachiv/./.−Заголовок з титулу екрану
61. Про затвердження правил продажу продовольчих товарів: наказ України від 11 лип. 2003 р. N 185 [Електронний ресурс].− Режим доступу:
http:// www. zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=z0009-95.−Заголовок з титулу екрану.
62. Про порядок заняття торговельною діяльністю і правил торговельного обслуговування населення: постанова Кабінету Міністрів України від 15 черв. 2006 р. N 883 [Електронний ресурс].− Режим доступу:
http://www.zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=108-95-%EF.− Заголовок з титулу екрану.
63. Про затвердження правил продажу непродовольчих товарів: наказ Міністества економіки України від 19.04.2007 р. N 104 [Електронний ресурс].−
Режим доступу: http://www.zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=z0379-04.− Заголовок з титулу екрану.
64. Про затвердження ветеринарно-санітарних правил для ринків: наказ Міністерства сільського господарства і продовольства України від 4 черв. 1996 р. N 23 [Електронний ресурс].− Режим доступу:
http:// www.uazakon.com/document/spart90/inx90758.htm.− Заголовок з титулу екрану.
65. Про затвердження інструкції про книгу відгуків та пропозицій на підприємствах роздрібної торгівлі та громадського харчування: наказ Міністерства зовнішніх економічних зв’язків та торгівлі України від 24 черв. 1996 р. N 349 [Електронний ресурс].− Режим доступу:
http://www. zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=z0336-96.− Заголовок з титулу екрану.
66. Про затвердження правил роботи дрібнороздрібної торговельної мережі: наказ Міністерства економіки України від 4 черв. 1996 р. N 23 [Електронний ресурс].− Режим доступу:
http://www. zakon.nau.ua/doc/?uid=1137.1333.0.− Заголовок з титулу екрану.
67. Про затвердження правил торгівлі алкогольними напоями: постанова Кабінету Міністрів України від 30 лип.1996 р. N 854 [Електронний ресурс].− Режим доступу: http://www.zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=854-96-%EF.−Заголовок з титулу екрану.
68. Про затвердження правил роздрібної торгівлі тютюновими виробами: наказ Міністерства зовнішніх економічних зв’язків і торгівлі України від 27 трав. 1995 р. N 293 [Електронний ресурс].− Режим доступу:
http://www. zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=z0679-02.− Заголовок з титулу екрану.
69. Про затвердження правил роздрібної торгівлі картоплею та плодоовочевою продукцією: наказ Міністерства зовнішніх економічних зв’язків України від 8 лип. 1997 р. N 344 [Електронний ресурс].− Режим доступу:
http:// www.uazakon.com/document/spart80/inx80920.htm.−Заголовок з титулу екрану.
70. Про затвердження правил торгівлі у розстрочку: постанова Кабінету Міністрів
України від 1 лип. 1998 р. N 997 [Електронний ресурс].− Режим доступу:
http://www.zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=997-98-%EF.− Заголовок з титулу екрану.
71. Про затвердження правил продажу товарів поштою: наказ Міністерства економіки України від 11.06.2008 N 206 [Електронний ресурс].− Режим доступу:
http:// www.uapravo.net/data/base52/ukr52161.htm.− Заголовок з титулу екрану.
72. Про затвердження правил роздрібної торгівлі ювелірними та іншими виробами із дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння: постанова Кабінету Міністрів України від 25 берез. 1999 р. N 460 [Електронний ресурс].− Режим доступу:
http://www.zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=460-99-%EF.− Заголовок з титулу екрану.
73. Про затвердження правил продажу товарів на замовлення та вдома у покупців: наказ Міністерства економіки України від 19 квіт. 2007 р. N 103 [Електронний ресурс].− Режим доступу:
http://www.uazakon.com/document/spart41/inx41574.htm. − Заголовок з титулу екрану.
74. Про затвердження правил торгівлі на ринках: наказ Міністерства зовнішніх економічних зв’язків і торгівлі України від 27 лют. 2007 р. N 53 [Електронний ресурс].− Режим доступу:
http://www.zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=z0288-02.− Заголовок з титулу екрану.
75. Кинг У. Стратегическое планирование и хозяйственная политика / У. Кинг, Д. Клиланд . – М.: Прогресс, 1982. – 397 с.
76. Мних Є. В. Економічний аналіз:[ підручник ] / Є.В. Мних. – К.: Центр навч. літ., 2005. – 422 с.
77. Рогоза М. Є. Роль інформаційно-аналітичного забезпечення в стратегічних рішеннях / М. Є. Рогоза, А. А. Скляр // Розвиток економіки в трансформаційний період: глобальний та національний аспекти: матеріали міжнар. наук.- практ. конф., (Запоріжжя, 20 квіт. 2005 р.) – Дніпропетровськ: Наука і освіта, 2005 – .−
Т. V. – 2005.−С.79-82.
78. Рогоза М. Є. Стратегічне управління: роль та визначення стратегічної інформації / М.Є. Рогоза, А.А. Скляр // Економічний вісник Донбасу. – 2006.− № 1. – С. 122 – 126.
79. Горячова К. С. Інформаційно-аналітичне забезпечення фінансової безпеки підприємства / К.С. Горячова // Актуальні проблеми економіки. – 2003. − № 9. – С. 43 - 48.
80. Курочкін Г. Ф. Інформаційне забезпечення управління активами підприємства / Г. Ф.Курочкін, О. М. Охоба // Актуальні проблеми економіки. – 2003. − № 9. – С. 63 - 66.
81. Сизоненко В. Інформаційне забезпечення стратегічного реструктурування / В.Сизоненко, Т.Мізерна // Економіка України. – 2000. − № 10. – С. 41 – 45.
82. Герасименко В. С. Інформаційне забезпечення корпоративного управління / В. С. Герасименко // Актуальні проблеми економіки. – 2004. − № 11. – С. 145 – 149.
83. Акофф Р. Планирование будущего корпорации:[ пер. с англ.] / Р.Акофф . – М.: Прогресс, 1985. – 325 с.
84. Головко Т. В. Стратегічний аналіз: [навч.-метод. посіб.] / Т. В.Головко,
С. В.Сагова. − К.: КНЕУ, 2002.−198 с.
85. Забелин П. В. Основы стратегического управления: [учеб. пособие ] / П. В.Забелин, Н. К.Моисеева .− М.: Маркетинг, 1998. − 195 с.
86. Боумен К. Основы стратегического менеджмента: [пер. с англ.] / К.Боумен ; под ред. Л. Г. Зайцева, М. И. Соколовой. − М.: Банки и биржи; ЮНИТИ, 1997. – 176 c.
87. Василенко В. О. Стратегічне управління: [навч. посіб.]/ В. О. Василенко,
Т. І. Ткаченко – К.: ЦУЛ, 2003. – 396 с.
88. Родионова В. Н. Стратегический менеджмент:[ конспект лекций] / В. Н. Родионова, Н. В. Федоркова, А. Н. Чекменев.− Воронеж: ВГТУ, 2000. – 80 с.
89. Ламбер Жан-Жак Стратегический маркетинг. Европейская перспектива:[ пер. с фр.] / Жан-Жак Ламбер. − СПб.: Наука, 1996. – 312 с.
90. Roiron L. La veille strategiqus dans les enterprises britaniques / L. Roiron,
H. Lesca // Direction et gestion des entrеprises. – 1996. – № 162. – Р. 23-33.
91. Хан Д. Планирование и контроль: концепция контроллинга: [пер. с нем.] /
Д. Хан . – М.: Финансы и статистика, 1997. – 800 с.
92. Baldit P. La gestion de proget et la veille technologique: vers une methodologie commune / P. Baldit, L.Quoniam, J.–M.Ruiz, H. Dou // Direction еt gestion des entrеprises.– 1995. – № 156. – Р. 61-68.
93. Будник М.Н. Разработка системы мониторинга внешней среды предприятия / М.Н. Будник // Маркетинг и реклама.–1999.–№ 9.– С. 36- 40.
94. Бланк И.А. Торговый менеджмент / И.А. Бланк. – К.: Укр.-Фин. Институт менеджмента и бизнеса, 1997. – 408 с.
95. Пушкарь А. Системы управления стратегическим развитием / А. Пушкарь,
В. Билозерский // Бизнес-информ. – 1997. – № 11.– С. 59-61.
96. Белявский И.К. Маркетинговое исследование: информация, анализ, прогноз / И.К.Белявский.– М.: Финансы и статистика, 2001. – 320 с.
97. Алексеева М.М. Планирование деятельности фирмы: [учеб.-метод. пособ.]/ М.М. Алексеева. – М.: Финансы и статистика, 2000. – 248 с.
98. Скляр А. А. Інформаційна система стратегічного управління підприємства / А.А, Скляр //Проблеми економічної кібернетики: тези доповідей ХІІ Всеукр. наук.-метод. конф., (Львів, 3-5 жовтня 2007 р.). – Львів, 2007. – С. 243-245.
99. Минцберг Г. Школы стратегий / Г. Минцберг, Б.Альстрэнд, Дж. Лэмпел; пер. с англ., под ред. Ю. Н. Каптуревского. − СПб.: Питер, 2000. − 336 с.
100. Гурков И. Б. Стратегический менеджмент организации: [ учеб. пособ.] /
И. Б. Гурков. – М.: ЗАО “Бизнес-школа Интел-Синтез”, 2001. − 105 с.
101. Джил М. Стратегия в компании [Електронний ресурс] / М. Джил,
Г. Минтцберг . – Режим доступу: http://www.analytix.ru/docs/strategy/strat_4.htm.−Заголовок з титулу екрану.
102. Пять «П» стратегии: по материалам книги Г. Минцберга, Б. Альстренда, Дж. Лемпела «Школы стратегий» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.analytix.ru/docs/strategy/strat_4.htm.− Заголовок титулу екрану.
103. Райзберг Б. А. Современный экономический словарь / Б. А.Райзберг, Л. Ш.Лозовский, Е. Б. Стародубцева. − М.: ИНФРА-М, 2007. − 495 с.
104. Гэбэй Д. Бостонская матрица [Електронний ресурс] / Д. Гэбэй . – Режим доступу:
http://www.mm.com.ua/russian/articles/article_text?pm_article1_toShow=38113.− Заголовок з титулу екрану.
105. Адлер Ю. Анатомия организации с точки зрения физиологии /
Ю. Адлер//Стандарты и качество. − 2001. − № 2. − С. 46 - 51.
106. Фрайлингер К. Сила видения: [пер. с нем. ] / К.Фрайлингер. – М., 1997.− 209 с.
107. Когнитивная школа: построение стратегии как ментальный процесс. Глава из книги Г.Минцберга, Б.Альстрэнда, Дж.Лэмпела "Школы стратегий". −
http://www.management.com.ua/strategy/str088.html
108. Сергеєв С.О. Від нейрона до нейрокомп’ютера [Електронний ресурс] / С.О.Сергеєв. – Режим доступу:
http://users.kpi.kharkov.ua/Mahotilo/Docs/Katalog/katalog_intr.html.−
Заголок з титулу екрану.
109. Шонесси Д. Конкурентній маркетинг: стратегический поход / Д. Шонесси. – СПб.: ПИТЕР, 2003. – 864 с.
110. Оберемчук В. Ф. Стратегія підприємства: [короткий курс лекцій] /
В. Ф.Оберемчук. − К.: МАУП, 2000. − 128 с.
111. Виханский О. С. Менеджмент: человек, стратегия, организация, процесс: [учебник ] / О.С. Виханский, А.И. Наумов. − М.: Гардарика, 1996. – 154 с.
112. Коно Т. Стратегия и структура Японских предприятий / Т.Коно; пер. с англ. О. Спициной. — М.: Прогресс, 1987. — 250 с.
113. Стратегия и тактика антикризисного управления фирмой / под ред.
А. П. Градова, Б. И. Кузина.− СПб.: Специальная литература, 1996. – 510 с.
114. Карлофф Б. Деловая стратегия / Б. Карлофф. – М. Экономика, 1991. – 376 с.
115. Chandler A. D. Strategy and Structure / A. D. Chandler.− Cambridge: MIT Press, 1962. – 408 р.
116. Экономическая стратегия фирмы / под ред. А. П. Градова. — СПб.: Специальная литература, 1995. – 488 с.
117. Экономическая стратегия фирмы / под. ред. А. П. Градова .– 2-е изд. − СПб.: Специальная литература, 1999. − 588 с.
118. Спасова Т. П. Основні чинники, проблеми та перспективи розвитку торгівлі
споживчої кооперації України: [текст лекції ] / Т.П. Спасова. – Полтава: ПУСКУ, 2004. – 19 с.
119. Концепція розвитку внутрішньої торгівлі України: затв. постанова Кабінету міністрів України № 1449 від 20 груд. 1997 р. [Електронний ресурс].− Режим доступу:
http:// www.uazakon.com/document/spart76/inx76194.htm.− Заголовок з титулу екрану.
120. Баканов М. И. Теория экономического анализа / М.И Баканов , А.Д. Шеремет. –
М.: Финансы и статистика, 1995. – 228 с.
121. Саати Т. Аналитическое планирование. Организация систем:[ пер. с англ.] / Т. Саати, К .Кернс. – М.: Радио и связь, 1991. – 224 с.
122. Пределы роста: [пер. с англ.] / [Д.Х. Медоуз, Д.Л Медоуз, И Рэндерс и др.]. – М.: МГУ, 1991. – 205 с.
123. − Заголовок з титулу екрану.Смирнов Э.А. Основы теории организации: [учеб. пособ. для вузов] / Э.А. Смирнов. – М.: ЮНИТИ, 1998. – 375 с.
124. Прыкин Б.В. Стратегия экономики. Природный экогармонизм: [учеб. пособ. для вузов] / Б.В. Прыкин. – М.: ЮНИТИ, 2000. – 367 с.
125. Закон толерантности Шелфорда [Електронний ресурс]. – Режим доступу:
http://glossary.ru/cgi-bin/gl_sch2.cgi?Rdqurujo,lxqol!ngqut.−Заголовок з титулу екрану.
126. Пастухова В.В. Функціонування підприємства у зовнішньому середовищі: закони стійкості і толерантності / В.В. Пастухова // Вісник КНТЕУ. – 2001. − № 4. – С. 50-59.
127. Заутер-Закс С. Управление предприятием с ориентацией на окружающую среду / С. Заутер - Закс // Проблемы теории и практики управления. – 1993. – № 1. – С. 110-116.
128. Дойль П. Менеджмент: стратегия и тактика / П. Дойль. – СПб.: Питер, 1999. – 560 с.
129. Бир С. Кибернетика и управление производством / С. Бир. – М., 1965. − 392 с.
130. Татулов Б. Э. Анализ моделей и типов корпоративной культуры [Електронний ресурс] / Э.Б. Татулов.− Режим доступу: http://www.cfin.ru/bandurin/article/sbrn05/20.shtml.−Заголовок з титулу екрану.
131. Ефремов B.C. Стратегическое управление в контексте организационного развития / В.С. Ефремов // Менеджмент в России и за рубежом. – 1999.– № 1. – С. 3-13.
132. Акулов В. К характеристике субъекта стратегического менеджмента /
В. Акулов, М. Рудаков // Проблемы теории и практики управления. – 1998. – № 4. – С. 112-115.
133. Шеремета П. Уроки лидерства весеннего крокуса или разработка стратегий в условиях неопределенности / П. Шеремета, Н. Мороз // Компаньон. – 2002. – № 4. – С. 7–10.
134. Попов Д. Эволюция показателей стратегии развития предприятия / Д. Попов // Управление компанией.− 2003. −№2. – С. 12-14.− Режим доступу до журн.:
http://www.zhuk.net/archive/articlesyk.asp?aid=3176.
135. Norton D., Kaplan R. “Measures that drive performance”/ D. Norton, R. Kaplan // Harvard Business Review.− 1992. – №1-2. −P. 11-18.
136. Norton D., Kaplan R. “Putting Balanced Scorecard to work”/ D. Norton, R. Kaplan // Harvard Business Review.− 1993. – №9-10.−P. 24-37.
137. Norton D., Kaplan R. “Using the Balanced Scorecard as a Strategic Management System”/ D. Norton, R. Kaplan // Harvard Business Review.− 1996. – №1-2.− P. 33-42.
138. Norton D., Kaplan R. “The Balanced Scorecard: translating strategy into action”/ D. Norton, R. Kaplan // Harvard Business Review.− 1996. –№4-5.− P. 14 – 23.
139. Кащеев Р. Balanced Scorecard: новое заклинание или стратегия управления? [Електронний ресурс] / Р. Кащеев.– Режим доступу:
http://www.finansy.ru/publ/mend/007.htm.−Заголовок з титулу екрану
140. Толкач В. Balanced Scorecard – взгляд в будущее [Електронний ресурс] / В. Толкач . – Режим доступу:
http://www.management.com.ua/strategy/str051.html.− Заголовок з титулу екрану.
141. Ефремов В. С. Ключевая компетенция организации как объект стратегического анализа [Електронний ресурс] / В.С. Ефремов, И.А. Ханыков // Менеджмент в России и за рубежом. – 2002. – № 2. – С. 2-12. − Режим доступу до журналу:
http://www.management.com.ua/strategy/str062.html.
142. Рогоза М. Є. Інформаційне забезпечення стратегічного управління: використання систем вимірювання досягнень / М. Є. Рогоза, А. А.Скляр // Динаміка наукових досліджень 2005: матеріали IV міжнар. наук.-практ. конф., (Дніпропетровськ, 20-30 черв. 2005 р.).– Дніпропетровськ: Наука і освіта, 2005 – .− Т.17: Економіка підприємства.− 2005. – С. 16-18.
143. Петров В. Н. Информационные системы / В.Н. Петров. – СПб.: Питер, 2002. – 688 с.
144. Велесько Е. И. Экономико-математическое обоснование общей задачи стратегического управления на предприятии / Е.И. Велесько, Логинов П.П. // Менеджмент в России и за рубежом. – № 5. – 2002. – С.6-11.
145. Рогоза М. Є. Система інформаційного забезпечення стратегічного управління побудована на апараті нечіткої логіки / М.Є. Рогоза, А.А. Скляр // Проблеми економічної кібернетики: тези доповідей ХІІ Всеукр. наук.-метод. конф., (Львів, 3-5 жовт. 2007 р).−Львів, 2007. – С. 242-243.
146. Скляр А. А. Використання апарату нечіткої логіки в інформаційній системі стратегічного управління підприємства / А.А. Скляр // Управління інноваційним розвитком підприємств України в умовах світових інтеграційних процесів: матеріали Всеукр. наук. - практ. конф. молодих вчених, (Дніпропетровськ, 9-10 листоп. 2007 р.).− Дніпропетровськ: ПДАБА, 2007 – .− С. 9-10. Т. 6. –2007. – С. 9-10.
147. Китаев Н.Н. Групповые экспертные оценки / Н.Н. Китаев. – М.: Знание, 1975. – 64 с.
148. Иванов А.И. Разработка управленческих решений: [учеб. пособ.] / А.И. Иванов, А.В. Малявина.− М.: МАЭП, Калита, 2000.−112 с.
149. Василенко В.О. Теорія і практика розробки управлінських рішень: [навч. посіб.] / В.О. Василенко. – К.: ЦУЛ, 2003. – 420 с.
150. Троянівський В.І. Математичні методи в менеджменті / В.І. Троянівський . – М.: ЮНИТИ, 1999. – 314 с.
151. Комерційна діяльність на ринку товарів та послуг / за ред. проф. В. В. Апопія, проф. Я. А. Гончарука. – Львів: ЛКА, 2001. – 450 с.
152. Рогоза М. Є. Моделювання стану зовнішнього середовища в інформаційному забезпеченні стратегічного управління підприємством / М. Є. Рогоза, А. А.Скляр // Теория и практика экономики и предпринимательства: материалы III междунар. науч.- практ. конф., (Алушта, 11-13 мая 2006 г.). – Симферополь, 2006. – С. 69-70.
153. Рогоза М. Є. Інформаційне забезпечення вирішення загальної задачі стратегічного управління на підприємстві / М. Є. Рогоза, А. А. Скляр //
Современные информационные технологии в экономике и управлении предприятиями, программами и проектами: ІІІ междунар. науч. - практ. конф., (Харьков, 2005 г.).−Харьков: Национальный аэрокосмический университет им. Н. Е. Жуковского, 2005. – С. 123-125.
154. Кини Р.Л. Принятие решений при многих критериях: предпочтения и замещения / Р.Л. Кини, Х. Райфа.− М.: Радио и связь, 1981.− 560 с.
155. Тарасик В.П. Математическое моделирование технических систем:[ учеб. для вузов] / В.П. Тарасик. −М.: Наука, 1997. − 600 с.
156. Карлин С. Математические методы в теории игр, программировании и экономике / С. Карлин.− Москва: Мир, 1964. − 838 c.
157. Воробьев Н.Н. Теория игр :[лекции для экономистов-кибернетиков] /
Н.Н. Воробьев. − Ленинград: ЛГУ, 1974. – 160 с.
158. Сван Т. Delphi 4. Библия разработчика: [пер. с англ.] / Т. Сван. – К.: Диалектика, 1998. – 672 с.
159. Заде Л. Понятие лингвистической переменной и его применение к принятию приближенных решений / Л. Заде. − М.: Мир, 1976. − 168 с.
160. Кофман А. Введение теории нечетких множеств в управлении предприятиями: [пер с исп.] / Кофман А., Хил А.Х.; под ред.
В.В. Краснопрошина, Н.А. Лепешинского. − Минск: Высшая школа, 1992.− 222 с.
161. Прикладные нечеткие системы / пер. с япон. Ю.Н.Чернышева; под ред.
Т. Тэрано, К. Асаи, М. Сугэно.− М.: Мир, 1993.− 368 с.
162. Рогоза М. Інформаційне забезпечення стратегічного управління і його вплив на невизначеність середовища господарювання / М. Є.Рогоза, А. А. Скляр // Економіка: проблеми теорії та практики: зб. наук. праць. – Дніпропетровськ:
ДНУ, 2005 – .− Вип.206, Т.3.− 2005. – С. 641 – 650.
163. Шегда А. В. Менеджмент: [навч. посіб.] / А. В.Шегда .– К.: Знання, 2002. – 583 с.
164. Рогоза М. Є. Розробка заходів по впровадженню стратегічного рішення за допомогою системи інформаційного забезпечення / М. Є. Рогоза, А. А. Скляр // Науковий потенціал світу – 2005: матеріали ІІ міжнар. наук.-практ. конф. , (Дніпропетровськ, 19-30 верес. 2005 р.). – Дніпропетровськ: Наука і освіта, 2005 – .− Т. 3: Економіка підприємства. − 2005. – С. 47-48.
165. Рогоза М. Є. Показники зовнішнього середовища в інформаційному забезпеченні стратегічного управління підприємства / М. Є.Рогоза, А. А. Скляр // Современные проблемы и пути их решения в науке, транспорте, производстве и образовании: сб. науч. трудов по материалам науч.- практ. конф., (Одесса, 2005 г.). – Одесса: Черноморье, 2005– .− Т. 5: Экономика.− 2005. – С. 74-76.
166. Рогоза М. Є. Зменшення невизначеності зовнішнього середовища за допомогою довідника ключових індикаторів / М. Є. Рогоза, А. А.Скляр // Сучасні наукові дослідження – 2006: матеріали ІІ міжнар. наук.- практ. конф., (Дніпропетровськ, 20 – 28 лют. 2006 р.). – Дніпропетровськ: Наука і освіта, 2006– .− Т. 29: Економічні науки. − 2006. – С. 42-44.
167. Рогоза М. Є. Зменшення невизначеності зовнішнього середовища в інформаційному забезпеченні стратегічного управління за допомогою довідника ключових індикаторів / М. Є. Рогоза, А. А. Скляр // Вісник Донецького університету економіки та права. – 2006. − № 2. – С. 77-80.− (Серія «Економіка та управління»).
168. Каганець І. Очі та руки Вашої організації [Електронний ресурс] / І. Каганець. – Режим доступу: http://observer.sd.org.ua/news.php?id=1718.− Заголовок з титулу екрану.
169. Лисица К. В. Основные элементы Центра ситуационного управления Министерства путей сообщения Российской Федерации [Електронний ресурс] / К.В. Лисица.– Режим доступу: http://www.analytical-center.ru/docs/press_csukvl.doc.−
Заголовок з титулу екрану.
170. Сафонов М. С. Методика анализа внешней среды, как составная часть
методического обеспечения стратегического управления во Внешэкономбанке [Електронний ресурс] / М. С. Сафонов, Е. С.Пастухов. – Режим доступу:
http://www.it2b.ru/articles/razdel2/art2_6_25.php.−Заголовк з титулу екрану.
171. Ориентируйтесь на потребителя. – Режим доступу:
http://www.efimov-partners.ru/smi.php?id=6360.− Заголовок з титулу екрану.
172. Рогоза М. Є. Вибір стратегічного ринку збуту за допомогою вирішення загальної задачі стратегічного управління підприємства / М. Є. Рогоза, А. А.Скляр // Проблеми економічної кібернетики: тези доповідей XI Всеукр. наук.-метод. конф., (Алушта, 2-4 жовт. 2006 р.). – Донецьк: Юго-Восток, ЛТД, 2006. – С. 234 – 235.
173. Рогоза М. Є. Інформаційне забезпечення стратегічного управління підприємства: використання для вибору стратегічного ринку збуту / М. Є. Рогоза, А. А.Скляр // Культура народов Причерноморья.− 2007. − № 9. – С. 99-102.
174. Пащук О. В. Маркетинг послуг: стратегічний підхід: [навч. посіб.] /
О. В.Пащук. – К.: Професіонал, 2005. – 560 с.
175. Тєлєтов О. С. Маркетинг у промисловості: [підручник] / О. С.Тєлєтов. – К.: Центр навчальної літератури, 2004. – 248 с.
176. Пилипчук В. П. Промисловий маркетинг:[ навч. посіб.] / В. П. Пилипчук,
О. Ф. Оснач, Л. П.Коваленко. – К.: Центр навчальної літератури, 2005. – 264 с.
177. Балабанова Л. В. Маркетинговий аудит системи збуту: [навч. посібник.] / Л.В. Балабанова, А.В. Балабаниць. – К.: Професіонал, 2004. – 224 с.
178. Бронникова Т. С. Маркетинг: [учеб. пособ.] / Т. С.Бронникова, А. Г.Чернявский. – Таганрог: ТРТУ, 1999. – 345 c.
179. Наумов В. Н. Маркетинг сбыта [Електронний ресурс] / В.Н Наумов. – Режим доступу: http://www.marketing.spb.ru/read/m11/index.htm.− Заголовок з титулу екрану.
180. Аткина Н. А. Стратегическое планирование использования рыночного потенциала предприятия / Н. А. Аткина, В. Л. Ханжина, Е. В. Попов // Менеджмент в России и за рубежом. − №2 – 2003. – С. 25-29.
181. Гаркавенко С. С. Маркетинг:[ підручник] / С. С. Гаркавенко. – Київ: Лібра, 2002. – 712 с.
182. Управление качеством на современном предприятии, фирме. Агентство
консультаций и деловой информации “Экономика и жизнь”[Електронний ресурс].− Режим доступу:
http://www.akdi.ru/AVT-UPR/news/42.htm.−Заголовок з титулу екрану.
183. Тарасюк Г. М. Управління проектами:[ навч. посіб.] / Г. М. Тарасюк. – [2-е вид.].− К: Каравела, 2006. – 320 с.
184. Управление качеством и Ваш бізнес: портал дистанционного консультирования малого предпринимательства [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.dist-cons.ru/modules/qualmanage/section1.html#3.−
Заголовок з титулу екрану.
185. Маслов Д. Всеобщее управление качеством в России – труден путь к совершенству: технологии корпоративного управления [Електронний ресурс] / Д. Маслов, П. Ватсон, Э. Белокоровин. – Режим доступу:
http://www.iteam.ru/publications/quality/section_82/article_2085/.−Заголовок з титулу екрану.
186. Маслов Д. Удовлетворение потребителей по-японски [ Електронний ресурс]/ Д. Маслов, Э. Белокоровин.– Режим доступу:
http://www.iteam.ru/publications/quality/section_60/article_2081/.−Заголовок з титулу екрану.
187. Пшенников В. Конкурентоспособность через ТРМ: технологии корпоративного управления [Електронний ресурс] / В. Пшенников. – Режим доступу:
http://www.iteam.ru/publications/quality/section_85/article_1989/.−Заголовок з екрану.
188. Маслов Д. Европейский уровень качества: технологии корпоративного управления [Електронний ресурс] / Д. Маслов.– Режим доступу:
http://www.iteam.ru/publications/quality/section_84/article_2075/.− Заголовок з титулу екрану.
189. Брю Г. Шесть сигма: технологии корпоративного управления [Електронний ресурс] / Г. Брю. – Режим доступу:
http://www.iteam.ru/publications/quality/section_83/article_1900/.− Заголовок з
титулу екрану.
190. Орлов П. А. Менеджмент качества и сертификация продукции / П.А. Орлов. – Харьков: ИНЖЕК, 2004. – 304 с.
191. Шаповал М. І. Менеджмент якості: [підручник] / М. І. Шаповал . – К.: Знання, 2003. – 475 с.
192. Спицнадель В. И. Система качества (в соответствии с международными стандартами ISO семейства 9000): [учеб. пособ.] / В.И. Спицнадель– СПб.: Бизнес-пресса, 2000. − 336 с.
193. Швандар В. А. Стандартизация и управление качеством продукции: [учеб. для вузов] / В. А. Швандар, В. П. Панов, Е. М. Купряков; под ред.
В. А. Швандара. – М.: ЮНИТИ, 1999. – 487 с.
194. Мазур И. И. Управление качеством: [учеб. пособ.] / И. И. Мазур,
В. Д . Шапиро.– М.: Высшая школа, 2003. – 334 с.
195. Управление качеством / под ред. Е. И. Семеновой.− М.: Колос, 2003. – 184 с.
196. Держак Н. О. Формування стратегії лояльності споживачів в системі INTERNET маркетингу / Н. О. Держак // Маркетинг: теорія і практика. Збірник наукових праць.  2006.  №12.  С.79-85.
197. Порохня В. М. Оптимізація маркетингових зусиль підприємства на товарних ринках / В. М. Порохня, Е. В. Порохня, А. В. Завадська, Л. В. Кухареві // Держава та регіони. Серія: Економіка та підприємництво.  2006.  №4.  С. 280-284.
198. Рогоза М. Є. Модель системи стратегічного управління якістю продукту/послуги, що орієнтована на споживача / М. Є. Рогоза, А. А.Скляр // Формування ринкової економіки в Україні: наук. зб. − Львів, 2007– . −
Спецвип. 16: Проблеми економічної кібернетики.−2007.− С.184-187.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
50





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.