У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название ФОРМУВАННЯ МЕХАНІЗМУ ВЗАЄМОДІЇ СТОРІН ПРИ СТРАХУВАННІ АВІАЦІЙНОГО ТРАНСПОРТУ
Количество страниц 194
ВУЗ НАЦІОНАЛЬНИЙ АВІАЦІЙНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
Год сдачи 2010
Содержание ЗМІСТ
ВСТУП……………………………………………………………………….……4
РОЗДІЛ 1. СТРАХУВАННЯ В СИСТЕМІ РИНКОВИХ ВІДНОСИН…………………………………………………………………...…12
1.1. Страховий бізнес – його місце та значення в ринковій системі
світу та України …………………………………………………………………12
1.2. Становлення страхового ринку України та принципи розвитку
в умовах інтеграції в світове господарство ……………………………….…..26
1.3. Умови та порядок ведення страхової діяльності в авіації …………….…49
Висновки до розділу 1 ……………………………………………………….….55

РОЗДІЛ 2. ДОСЛІДЖЕННЯ СТАНУ СВІТОВОГО ТА ВІТЧИЗНЯНОГО РИНКУ СТРАХУВАННЯ АВІАЦІЙНИХ РИЗИКІВ …………………….58
2.1. Ринок страхування КАСКО та страхування відповідальності
на авіатранспорті ………………………………………………………………..58
2.2. Ринок страхування та перестрахування авіаційних ризиків …………….84
2.3. Проблеми передбачення та розрахунку авіаційних ризиків …………….96
2.4. Принципи взаємодії сторін при страхуванні авіаційних ризиків
в Україні ………………………………………………………………………..111
Висновки до розділу 2…………………………………………………………126

РОЗДІЛ 3. ФОРМУВАННЯ МЕХАНІЗМУ ВЗАЄМОДІЇ СТРАХОВИХ ТА АВІАТРАНСПОРТНИХ КОМПАНІЙ ПРИ СТРАХУВАННЯ АВІАЦІЙНОГО ТРАНСПОРТА……………………………………………128
3.1. Визначення ризиків як основи формування моделі розподілу
ризиків при страхуванні авіаційного транспорту …………………………...128
3.2. Формування механізму взаємодії сторін при авіаційному страхуванні 142
3.3. Практичні рекомендації до оцінки ефективності функціонування
механізму взаємодії …………………………………………..……………….156
Висновки до розділу 3 ……………………………………………..………….168
ВИСНОВКИ…………….……………………………..……………………..170

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ………………………..…………..174
ДОДАТКИ…………………………..…………………………….…………..191

ВСТУП

Актуальність теми. Страхування є об'єктивно необхідною складовою економічної системи держави. В умовах розвинутих товарно-грошових відносин, що властиві сучасному процесу суспільного виробництва, страхове покриття по визначеним ризикам, що надається страховиком страхувальникові у грошовій формі шляхом укладання договору страхування, можна розглядати як специфічний товар. Слід відзначити, що, по-перше, даний товар виступає у грошовій формі, по-друге, при його продажу за рахунок страхової премії утворюється страховий фонд, для якого характерний замкнутий перерозподіл фінансових ресурсів - тільки серед страхувальників, по-третє, плата страхової премії за страхове покриття означає лише право страхувальника на отримання в майбутньому грошового відшкодування за обумовлені наслідки страхового випадку, що стався. На відміну від сфери виробництва, де товаровиробник спочатку авансує капітал у затрати, а потім відновлює його за рахунок виручки від реалізації продукції, страховик спочатку продає поліси, тобто акумулює кошти, і лише в подальшому зазнає витрат, що пов'язані з ліквідацією збитків в міру виникнення страхових випадків.
Доцільно і актуально займатися саме авіацією в сфері страхування, тому, що саме ця підгалузь останні роки розвивається з незвичними для економіки темпами — від 20 до 35 % приросту в рік, ні інфляція, ні політичні, мовні, газові і т.д. проблеми не впливають на стійкість підсумкових показників. Сучасна цивільна авіація являє собою складний, високотехнологічний комплекс, основу якого складають авіакомпанії, аеропорти, служби керування повітряним рухом і багатотисячний колектив авіаторів, професіоналізм якого формувався десятиліттями.
Незважаючи на розширене розуміння терміну "авіаційне страхування", головним носієм ризику є повітряне судно, особливо під час зльоту чи посадки, тому що саме в цей час повітряне судно отримує найбільші динамічні та статичні навантаження. Зазначені найбільш небезпечні періоди польоту хоча і становлять лише 6 відсотків польотного часу, але на них припадає 75 % авіаційних подій.
Висвітленню теоретичних основ страхування та перестрахування присвятили свої роботи наступні вчені-економісти: Висвітленню теоретичних та практичних основ страхування та перестрахування присвятили свої роботи наступні вчені-економісти: Морозова І.Л., Шматко О.Ю., Фурман В.М., Євченко Ю.В. Осадець С.С., Базилевич В.Д., Джервіс В., та інших.
Організація управління та оцінка ризиків досліджені в роботах економістів: Ротова Т.А., Кривцун І.М., Іваненко О.А., Козьменко О.В., Хемптона Д., Гросмана М., Жеребко А.Є, та інших.
Аналіз виконаних наукових досліджень та літератури зі страхування показує, що авторами вирішувалися задачі, рішення яких потребував на той час рівень розвитку теорії та обслуговування практики функціонування страхового ринку.
Одночасно з розвитком технічного прогресу в авіаційній індустрії відбувався й розвиток авіаційного страхування. На сучасному етапі також існують тенденції щодо вдосконалення практики авіаційного страхування з урахуванням змін міжнародного і національного законодавства та з огляду на розвиток авіаційних технологій.
Особливо актуальним є удосконалення страхової діяльності в сфері авіатранспорту тому, що саме ця підгалузь останні роки розвивається з незвичними для національної економіки темпами — від 20 до 35 % приросту на рік, так ще і протягом декількох років підряд. Сучасна цивільна авіація являє собою складний, високотехнологічний комплекс, основу якого складають авіакомпанії, аеропорти, служби керування повітряним рухом та спеціалізовані структурні підрозділи.
Проблеми формування механізму взаємовідносин учасників страхової угоди викликало необхідність формування механізму визначення області рівноваги інтересів для всіх сторін страхової угоди, що і свідчить актуальність теми дисертаційного дослідження.
Зв’язок роботи з науковими програмами, планами, темами. Дисертаційна робота виконана відповідно до наукової проблематики Інституту економіки та менеджменту Національного авіаційного університету в межах планів науково-дослідних робіт, зокрема результати дисертаційної роботи використовувались при розробці державної науково-дослідної роботи на тему “Бюджетування в системі управління авіаційних підприємств” (номер реєстрації 47-ф6/к64), що виконується на кафедрі “Фінансів, обліку і аудиту” Національного авіаційного університету, на протязі 2005 – 2008р.р.
Обраний напрям дослідження відповідає: Закону України „Про страхування” (№86/96-ВР від 07.03. 1996); Положення про порядок і умови проведення обов'язкового страхування авіаційних суден (№ 1083 віл 13. 07. 1998р.); Положення „Про затвердження змін до Правил формування, обліку та розміщення страхових резервів за видами страхування, інших, ніж страхування життя” (№ 3104 від 17.12.2004р.).
Мета та завдання дослідження. Метою дисертаційної роботи є формування механізму узгодженості економічних інтересів учасників страхової угоди.
Досягнення поставленої мети дослідження зумовило вирішення таких основних завдань:
– дослідити та надати характеристику розвитку світового та вітчизняного ринку страхування;
– визначити функції та принципи ведення страхової діяльності на авіатранспорті на основі формування тарифу з диференціюванням ставки страхової надбавки по етапам польоту;
– виявити вплив факторів навколишнього середовища на особливості надання страхових послуг в сфері страхування авіаційних ризиків в процесі льотної експлуатації;
– визначити граничний рівень чутливості до ризику, що забезпечує фінансову безпеку та виконання зовнішніх зобов’язань для забезпечення взаємовигідних відносин на основі задоволення страхових інтересів страховика і страхувальника;
– визначити економічно-обґрунтовані межі загальної корисності для встановлення рівноваги інтересів страховика і страхувальника;
– розробити методичні рекомендації побудови та функціонування механізму взаємодії сторін при страхуванні.
Об’єктом дослідження є процес взаємодії авіатранспортних підприємств з страховими компаніями при страхуванні авіаційного транспорту.
Предметом дослідження виступають теоретичні та практичні підходи до формування механізму взаємовідносин в страховій діяльності авіаційного транспорту.
Методи дослідження. Теоретичною основою є праці вчених економістів, законодавчі та правові акти України. В процесі дисертаційного дослідження використовувалися методи економічного аналізу, статистичної обробки інформації, техніко-економічних розрахунків, експертних оцінок, принципи систематизації й узагальнення, а також методи спостереження, вимірювання та формалізації.
Інформаційною базою дослідження є роботи вітчизняних і зарубіжних вчених у галузі страхування, законодавчі та нормативні акти України, матеріали Міністерства фінансів України, Міністерства економіки України та Державного комітету статистики України, монографічні та періодичні видання, матеріали спеціалізованих семінарів та конференцій, фінансові та інформаційні звіти страхових компаній та страхових брокерів Ллойдс.
Наукова новизна одержаних результатів полягає у розробці теоретичних засад та практичних рекомендацій з удосконалення механізму взаємовідносин учасників страхової угоди при страхуванні авіаційного транспорту та практичні положення щодо його реалізації.
Вперше:
– сформовано механізм взаємодії страховика та страхувальника, на основі врахування специфіки передбачення та розподілу авіаційних ризиків за етапами льотної експлуатації авіаційного судна, за допомогою визначення принципів диференціювання ставки страхової надбавки. Запропонований механізм забезпечує формування взаємовигідного страхового тарифу;
– запропоновано підходи до оптимізації області рівноваги корисності для учасників страхової угоди, на основі визначення меж корисності страховика та страхувальника, що дозволяє уникнути суб’єктивізму при встановленні тарифів.
Вдосконалено:
– підходи до формування механізму взаємодії сторін страхової угоди шляхом його адаптації до вимог досягнення взаємовигідної результативності учасників авіаційного страхування. Запропонований механізм дозволить доцільно регулювати страхові інтереси сторін страхового договору;
– способи формування резервів при страхуванні авіаційного транспорту, за рахунок встановлення граничного обмеження чутливості до прийняття ризиків, що гарантує покриття страхового випадку в повному обсязі та забезпечить безперервність господарської діяльності авіатранспортної компанії;
– спосіб формування тарифу шляхом диференціації страхової надбавки по ризикам за етапами цільової експлуатації авіаційного транспорту на основі встановлення чинників формування витрат на страхову подію та формування резервів, що є необхідним для досягнення області рівноваги корисності для сторін страхового договору.
Дістало подальшого розвитку:
– методика страхування авіаційного транспорту на основі встановлення рівноваги протилежних економічних інтересів при страхуванні, що дозволяє розробити механізм їх узгодження;
– рекомендації щодо принципів формування системи обмежень, за допомогою оптимізації значень функції корисності учасників страхової діяльності, що дозволить визначити межі області рівноваги інтересів сторін страхової угоди;
– модель визначення результатів функціонування механізму узгодженості інтересів учасників страхування авіаційного транспорту, шляхом визначення оптимальних значень рівня корисності відносно бюджетних обмежень страховика та страхувальника, що забезпечить прийняття узгодженого управлінського рішення щодо умов укладання страхового договору.
Практичне значення одержаних результатів полягає в досягненні певної рівноваги при протилежності інтересів, формуванні страхового тарифу за умов розподілу авіаційних ризиків за етапами льотної експлуатації, адаптації принципів страхових відносин до сучасних ринкових, техніко-технологічних та фінансово-економічних умов, забезпеченні фінансово-господарської стійкості та конкурентних переваг. Практичні розробки та рекомендації автора були впровадженні:
– при визначенні умов страхування, на основі розподілу ризиків та їх оцінки при експлуатації авіаційного транспорту, для забезпечення принципу виживання страхової компанії ЗАТ „СК ”Українська страхова група”, що гарантує умови виконання зовнішніх зобов’язань (акт впровадження від 15.11.2007 р.);
– при прийнятті рішень щодо вибору страховика авіаційного транспорту,
а також при складанні бізнес-планів авіатранспортної компанії
„ТЕПавіа-Транс ЛТД”, що гарантує забезпечення безперервності господарської діяльності (акт впровадження від 21 11.2007 р.);
– при розробці програмних заходів по стабілізації умов авіатранспортної експлуатації з урахуванням проблем та перспектив розвитку ринково-економічних відносин, а також при складанні прогнозів для удосконалення взаємовідносин сектору надання страхових послуг авіаційної галузі України – Міністерство Транспорту та зв’язку України (акт впровадження від 29.11.2007 р.).
Ряд теоретичних положень дисертаційних досліджень використовуються в навчальному процесі Національного авіаційного університету при викладанні курсів „Страхові послуги”, „Основи страхової справи”, „Страхування авіаційних робіт” (акт впровадження від 19.11.2007 р.).
Особистий внесок здобувача. Дисертація є завершеною роботою. Основні наукові положення, розробки, висновки та рекомендації, що виносяться на захист, одержані автором самостійно і викладено в одноосібних наукових працях.
Апробація результатів дисертації. Основні наукові положення та висновки дисертаційної роботи обговорювались на наукових та науково-практичних конференціях, а саме: IV Міжнародна науково-практична конференція студентів та молодих вчених вищих навчальних закладів „Формування та проблеми розвитку підприємства в економічних системах” (Київ, 2005р.), V Міжнародна науково-практична конференція студентів та молодих вчених вищих навчальних закладів „Формування та проблеми розвитку підприємства в економічних системах”, (Київ, 2006р.), VI Міжнародна наукова конференції “Проблеми економіки транспорту”, (Дніпропетровськ 2007р.), ІV Міжнародна науково-практична конференція „Сучасні проблеми розвитку підприємства в Україні”, (Київ 2007р.).
Публікації. Результати дисертаційної роботи опубліковані у восьми наукових статтях у фахових наукових виданнях загальним обсягом 2,56 друк. арк.
Структура, зміст та обсяг дисертаційної роботи. Дисертаційна робота складається із вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел
та додатків. Загальний обсяг роботи становить 192 сторінки машинописного тексту, включаючи 5 таблиць, 43 рисунки, список використаних джерел з
198 найменувань на 16 сторінках, 2 додатків на 2 сторінках.
Список литературы ВИСНОВКИ

Здійснене наукове дослідження з проблеми формування механізму взаємовідносин учасників страхової угоди викликало необхідність формування механізму визначення області рівноваги для всіх сторін страхової угоди.
В результаті проведених досліджень розв’язано науково-практичну проблему досягнення взаємовигідних відносин учасників страхової діяльності в авіаційному транспорті:
1. Виконано комплексний аналіз теоретичних аспектів економічних взаємовідносин при страхуванні, встановлено тенденції розвитку страхового ринку та особливості його формування, що дозволили виявити основні етапи настання ризикової події.. Визначено особливості, проблеми та перспективи розвитку українського ринку страхування – стійкість показників недовіри до страхових компаній через не виконання зобов’язань щодо виплати страхових відшкодувань, недостатній рівень фінансової стабільності страховиків і ємкість ринку, що не відповідає аналогічним показникам розвинутих країн світу; а також відчувається вплив політико-правових та соціально-економічних факторів на потенціал в сфері надання страхових послуг в Україні. Проведено аналіз економічних взаємовідносин страхових компаній та підприємств, які експлуатують авіаційний транспорт, обґрунтовано основні теоретичні принципи авіаційного страхування. Наведено авторську класифікацію видів авіаційних ризиків за етапами експлуатації авіаційного транспорту, обґрунтовано доцільність ведення страхової діяльності з урахуванням особливості формування страхового тарифу із визначенням ставки надбавки, що забезпечує розширення можливості отримання ефективної страхової послуги авіатранспортною компанією.
2. Наведено авторську класифікацію видів авіаційних ризиків за етапами експлуатації авіаційного транспорту, обґрунтовано доцільність ведення страхової діяльності з урахуванням особливості формування страхового тарифу із визначенням ставки надбавки, що забезпечує розширення можливості отримання ефективної страхової послуги авіатранспортною компанією.
Авіакомпанії бажають працювати із страховиками, які розуміють, що тільки повна орієнтація на клієнта, чесність і відвертість, а не бажання швидко заробити, дозволить їм завоювати довіру, а довіра для страховика це основа успішного функціонування у майбутньому.
3. Визначено доцільність встановлення взаємодії сторін страхової угоди, за рахунок можливості обмеження відповідальності страховика в межах його зобов’язання, що дозволить заощаджувати кошти для забезпечення покриття наслідків найбільшого ризику – авіакатастрофи.
Зауважу, що для авіакомпанії важлива прозорість всього процесу страхування авіаційного транспорту. Повинна бути чітко видна структура розміщення, фінансовий результат по операціях для всіх учасників, узгоджені умови укладання договору страхування.
4. Запропоновано шляхи забезпечення конкурентоспроможності компанії за рахунок відокремлення страхових подій на ринку страхування авіаційного транспорту для об’єднання економічних інтересів зацікавлених сторін страхової угоди. Виходячи з цього надається можливість досягти однієї з основних цілей авіаіндустрії світу, якою являється обґрунтування підтвердження спроможності здійснювати виплати по всіх передбачуваних страхових збитках та проводити страхові операції взагалі .
5. Встановлено доцільність диференціювання ставки страхового покриття на основі врахування фактору авіаційних ризиків на окремих етапах льотної експлуатації повітряного судна, для обґрунтування способу формування взаємовигідного тарифу.
Зауважу, що враховуючи невідповідність між рівнями премій та страхових збитків, які були спричинені зростаючою кількістю великих страхових збитків по авіаційному страхуванню, відновлення прибутковості ринку передбачається досягти за допомогою встановлення вищих тарифів на страхові послуги, це негативно впливатиме на розвиток взаємовідносин при страхуванні, що і викликало необхідність пошуку способів уникнути зазначеного процесу.
6. Відповідно до мети дослідження, встановлено основні чинники формування витрат на страхову подію та страхових резервів для їх погашення, за рахунок визначення значень обмежень витрат та корисності страховика та страхувальника, що забезпечує досягнення області рівноваги ефекту корисності для обох сторін страхової угоди. На основі запропонованих обмежень страховик та страхувальник отримують можливість прийняття управлінських рішень щодо вибору умов страхування, керуючись принципами оптимізації значень рівня ризику та корисності.
7. Визначено область загальної корисності за рахунок встановлення паритету економічних інтересів, що забезпечує одержання прибутків від страхової діяльності сторін страхового договору.
Зауважу, що в цільових функціях страхувальника і страховика використовуються очікувані значення і неявно припускається, що і страховик і страхувальник при виборі стратегії поведінки орієнтуються на середні значення і не схильні до ризику.
8. Обґрунтовано складові механізму узгодження економічних інтересів сторін страхової угоди за допомогою способів деталізації та синтезу взаємозалежних та взаємозумовлених процесів господарської діяльності, це забезпечує вирішення завдання, щодо встановлення взаємовигідних відносин учасників страхової діяльності. Визначено яким умовам має відповідати запропонований механізм страхування авіаційного транспорту.
Розроблено підходи для визначення результативності функціонування механізму узгодженості інтересів сторін страхової угоди за допомогою запропонованих показників ефективності, що забезпечує обґрунтування доцільності практичного використання даного механізму в страхуванні авіаційного транспорту для авіаційних компаній. Запропоновано способи визначення ефективності функціонування механізму взаємодії для кожної сторони страхової угоди, при страхуванні авіаційного транспорту, а саме: оптимального розподілу та зниження ризиків, визначення ефектно-витратної ефективності, тобто результативності витрат при отриманні ефекту страхувальника, ефективність оптимального формування страхових резервів та переваги, що їх надає метод визначення мінімального обсягу страхових резервів.
9. На основі проведених розробок та наведених показників визначена можливість формування тарифу, що забезпечує узгодженість економічних інтересів учасників страхової угоди авіаційного транспорту.
В результаті проведених досліджень та аналізу ефективності запропонованих розробок, одержано висновок, що заощаджувати за рахунок суто низьких ставок на сучасному розвитку, як авіаційної індустрії так і ринково-економічних відносин, безперспективно, тому що це в кінцевому рахунку закінчується збитком для страхової компанії, а відповідно і до незадоволення інтересів страхувальника. Доцільно формувати ставки страхового покриття відповідно до оцінки рівня взятого на відповідальність ризику, а розміщення ризику буде надійніше. Доцільно конкурувати шляхом розширення послуг і поліпшення якості обслуговування клієнта, ніж просто давати низькі ставки, не мати гарантій безперервності господарського процесу як для страхової, так і для авіатранспортної компанії.
У ділових відносинах це підвищує довіру, тому що страховик, який надає обґрунтовано виправдані високі ставки, у такий спосіб захищає свою фінансову стабільність, що у кінцевому рахунку є гарантією одержання страхового відшкодування від нього у випадку настання страхового випадку.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Агеев Ш.Р. Страхование как фактор стабильности развития малого предпринимательства: Очерки на экон. темы: Толковый словарь-справочник страховых терминов и понятий. – М.: ЭКОС инфорт, 1997. – 238 с.
2. Агеев Ш.Р., Васильев Н.М., Катырин С.Н. Страхование: теория, практика и зарубежный опыт. – М.: „Экспертное бюро”, 1998. – 373 с.
3. Адамчук Н.Г., Юлдашев Р.Т. Обзор страховых рынков ведущих стран Азии (на примере Китая и Японии). – М.: Анкил, 2001. – 120 с.
4. Азаров М. Розвинуте страхування - каталізатор економічного зростання // Нацюнальна безпека i оборона. - 2003. - № 6. - С. 47-48.
5. Акименко А. Развитие отечественного страхового рынка — шаг к укреплению национальной безопасности Украины // Финансовые у слуги. -2003.-№ 5-6.-С. 58-60.
6. Александров А.А. Страхование. - М.: Приор, 1998. - 186 с.
7. Александрова Г.Г., Мещерякова О.В. Коммерческое страхование: Справочник. - М.: Институт новой экономики, 1996. - 254 с.
8. Алтынникова И. Формирование страховых резервов: бухгалтерский учет, налогообложение. Приложение к журналу «Бухгалтерский Бюллетень». - М., 1995. - 208 с.
9. Антипов B.I., Сахар I.I. Страхування в Україні. - К.: Правові джерела, 1996. - 368 с.
10. Ардатова М.М., Балинова В.С., Кулешова А.Б. и др. Страхование в вопросах и ответах. – М: „Проспект”, 2004. – 294 с.
11. Артамонов А.П. Практика непропорционального перестрахования. – М.: Издательский дом „Страховое ревю”, 2001. – 172 с.
12. Архипов А.П. Управление страховой компанией в условиях кризиса платежеспособности // Финансы. - 2000. - № 11. - С. 40-43.
13. Архипов А.П. Структура региональных страховых рынков // Финансы. -2001.-№ З.-С. 44-48.
14. Базилевич В.Д., Базилевич К.С. Страхова справа. – К.: Знання, 1997. – 216 с.
15. Базилевич В.Д. Антимонопольні заходи держави і створення конкурентного середовища на страховому ринку України // Фінанси України. - 1998. - № 8. - С. 5-11.
16. Базилевич В.Д. Страховий ринок України. - К.: Товариство «Знання», КОО. - 2003. - 374 с.
17. Балабанов И.Т. Риск-менеджмент. - М.: Финансы и статистика. - 1999. - 192 с.
18. Барановський О.І. Розвиток страхового бізнесу в Україні // Фінанси України. - 2001. - № 8. - С. 85-93.
19. Белоусов С. Страховой рынок нуждается в поддержке // Финансы. - 2002. -№ З.-С. 54.
20. Бек В.О. Аналіз і моделювання організаційних структур управління проектами: Автореф. дис. канд. техн. наук / Нац. аерокосм. ун-т ім. М.Є.Жуковського „Харк. авіац. ін-т”. – Х., 2003. – 20 с.
21. Белоконева Ф.Н. Учет в страховых организациях. – М.: Издательский дом „Аудитор”, 1996. – 160 с.
22. Бланд Д. Страхование: принципы и практика. – М.: „Финансы и статистика”, 1998. – 413 с.
23. Бондар I., Краснов Ю. Аналіз механізмів державного регулювання страхової діяльності в Україні: Науково-дослідна робота / НДЕІ Мікроекономіки України. - К., 1999. - 56 с.
24. Бойков А.В. Страхование и актуарные расчеты. – М.: РОХОС, 2004. – 96 с.
25. Бондаренко О.М. Оцінка економічної безпеки авіакомпанії: Автореф. дис. канд. екон. наук / Нац. авіац. ун-т. – К., 2004. – 19 с.
26. Брагинский М.И. Договор страхования. – М.:Статут, 2000. – 172 с.
27. Бурроу К. Основы страховой статистики. - М.: Анкил, 1996. - 96 с.
28. Буханець Д.Г. Облік та звітність в страхових компаніях (методологічні та організаційні аспекти): Автореф. дис... канд. екон. наук / Київ. нац. екон. ун-т. – К., 2000. – 19 с.
29. Васильев В. Оценивание положения страховых организаций в системе координат неоднородного страхового рынка // Финансовые услуги. - 1999. - № 1-2. - С. 24-28.
30. Вещунова Н. Л., Фомина Л. Ф. Бухгалтерский учет в страховых компаниях. – М.: „Герда”, 2000. – 768 с.
31. Внукова Н.М. Практикум із страхування.-К.: Лібра, 1998.-40 с.
32. Воблый К.Г. Основы экономики страхования. - М.: Изд. центр «АНКИЛ», 1998. - 226 с.
33. Вовк Т., Друзенко Г., Зугравий Г. та ін. Регулювання сфери фінансових послуг у праві Європейського Союзу та перспективи адаптації законодавства України. – Х.: Консул, 2002. – 912 с.
34. Временко Л.В., Кондратенко Д.В. Регулирование страховой деятельности – взгляд страховщиков // Insurance Top. – 2005. – № 4(12). – С. 8-10.
35. Врублевская И. Доступ к мировым рынкам услуг - страховому и банковскому - Украине гарантирует вступление в ВТО // Финансовые услуги. - 1997. - № 2. - С. 2-6.
36. Всемирный рейтинг // Страховое дело. - 2004. - № 10 (141). -С. 28-35.
37. Гварлиани Т.Е., Балакирева В.Ю. Денежные потоки в страховании. – М.: „Финансы и статистика”, 2004. – 333 с.
38. Голубин А.Ю. Математические модели в теории страхования: построение и оптимизация. – М.: Анкил, 2003. – 160 с.
39. Гомелля В.Б., Туленты Д.С. Страховой маркетинг: актуальные вопросы методологии, теории и практики). – М.: Издательский центр „Анки”, 2000.– 128с.
40. Гордиенко И., Рыжова Т., Залетов А. Стратегия развития страхового рынка Украины в условиях интеграции в мировое хозяйство // Insurance Top. - 2005. - № 3(11). - С. 12-21.
41. Грушко В.І., Пилипченко О.І. Фінансові ризики. Навч. посіб. - К.: Знання, 2004. - 188 с.
42. Гуляева ГА. Предоставление страховых услуг в рамках ВТО: последствия для страховых рынков СНГ // Финансы. -1998. - № 7. - С.33-35.
43. Гусак Д.В. Граничні задачі для процесів з незалежними приростами в теорії ризику. –– Київ: Ін-т математики НАН України, 1007. –– 460 с.
44. Декрет Кабінету Miністрів України від 10.05.93 № 47-93 «Про страхування» // Відомості Верховної Ради України. - 1993. -№ 29. - Ст. 320.
45. Дэвид Бланд. Страхование: Принципы и Практика. - М.: Финансы и статистика, 2000. -413 с.
46. Європейський досвід страхової дiяльнocтi i вдосконалення її кадрового забезпечення: Матеріали міжнародної конференції 17-18 жовтня 1996 року. - К.: КДЕУ, 1996. - 136 с.
47. Евстигнеев В.Д. Государственная поддержка и регулирование страхового дела // Финансы. - 1996. - № 7. - С. 38-41. -
48. Ефимов С.Л. Деловая практика страхового агента и брокера. – М.: Страховой полис, ЮНИТИ, 1996. – 416 с.
49. Ефимов С.А. Энциклопедический словарь: Экономика и страхование. - М.: Церих-ПЕЛ, 1996. - 528 с.
50. Ефимов С.Л. Экономика и страхование: Энциклопедический словарь. – М.: Церих-ПЭЛ, 1996. – 528 с.
51. Жилкина М.С. Государственное регулирование страхового рынка. – М.: „Спутник +”, 2002. – 301 с.
52. Журавлев Ю.М., Секерт И.Г. Страхование и перестрахование: теория и практика. - М.: Изд. центр «АНКИЛ», 1998. - 192 с.
53. Журавлев Ю.М. Словарь-справочник терминов по страхованию и перестрахованию. – М.: Анкил, 1992. – 172 с.
54. Закон України „Про внесення змін до Закону України “Про страхування” від 04.10.01 // Офіційний вісник України. – 2001. – № 44. – Стаття 1951.
55. Закон України „Про транспорт” від 10.11.94 // Відомості Верховної Ради (ВВР). – 1994. – № 51. – Стаття 446.
56. Закон України від 07.03.96 № 85/96-ВР «Про страхування» // Відомості Верховної Ради України. - 1996. - № 18. - Ст. 78.
57. Закон України від 16.04.91 № 959-XII «Про зовнішньоекономічну діяльність» // Відомості Верховної Ради України. - 1991. - № 29. - Ст. 377.
58. Закон України від 18.09.91 № 1560-XII «Про інвестиційну діяльність» // Відомості Верховної Ради України. - 1991. - № 47. -Ст. 646.
59. Закон України від 27.03.91 № 887-ХІІ «Про підприємства в Україні» // Відомості Верховної Ради України. - 1991. - № 24. - Ст. 272.
60. Закон України від 10.11.94 № 237/94-ВР «Про ратифікацію Угоди про партнерство i співробітництво між Україною i Європейськими Співтовариствами та їх державами-членами» // Відомості Верховної Ради України. - 1994. - № 46. - Ст. 415.
61. Залєтов О.M. Особливості національного перестрахування // Страхова справа. - 2003. - № 3(11). - С. 20-24.
62. Залетов А.Н., Пукала Р., Слюсаренко О.А. и др. Страховые рынки Восточной Европы и СНГ: Справочное пособие. – М.: 2004 – 623 с.
63. Зальотов О.М. Проблеми інтеграції на страховому ринку України. // Финансовьіе услуги №1-2, 2004, 10-13 с.
64. Запухляк В.М. Механізм формування конкурентних стратегій фірми: Автореф. Дис. канд. екон. наук / НАН України. Ін-т регіон. дослідж. – Л., 2001. – 19 с.
65. Заруба О.Д. Страхова справа. - К.: Знання, 2002. - 321 с.
66. Захожай B. Страховий ринок України // Фінанси України. -1998. - № 8. -С.157-159.
67. Зернов А.А., Зубец А.Н. Системные исследования страхового регулирования. - М.: Страховое ревю, 1997. - 140 с.
68. Зубарев B.I. Страховой надзор в Германии // Финансовые услуги. - 1998. - № 1. - С. 54-55.
69. Зубарев B.I. Стан та проблеми розвитку страхового ринку України // Матеріали міжнародної конференції «Фінансовий ринок України: інфраструктура та перспективи розвитку». - Київ. - 16-18 червня 1999 року.-С. 17-23.
70. Зубец А.Н. Страховой маркетинг. – М.: Анкил, 1998. – 256 с.
71. Ингосстрах. Опыт практической работы / Под ред. В.П.Кругляка. – М.: 1999. – 432 с.
72. Иванченко В. К теории регулирования современной экономики // Экономист. - 1992. - № 1. - С. 14-21.
73. Калихман А. И. Теория тарифов долгосрочных видов страхования. – М.: Научно-исследовательский финансовый институт, 1991. – 146 с.
74. Камынкина М.Г., Солнцева Е.Е. Перестрахование. Практическое руководство для страховых компаний. – М.: АО „ДИС”, 1994. – 140 с.
75. Катасонов В.Ю., Морозов Д.С. Проектное финансирование: организация, управление риском, страхование. – М.:Анкил, 2000. – 270 с.
76. Клапків М.С. Загальні умови страхування як необхідний елемент правового регулювання страхових відносин // Право України. - 1999. - № 12. - С. 40-45. 21.Клапкив М.С. Формы и сферы сочетания рынков //Финансовые услуги. -2002.-№1.-С. 12-15.
22. Клапків М.С, Ткаченко І.С. Зарубіжна практика застосування теорії ризику в страховому підприємництві // Фінанси України. - 2001. - № 11. - С 103-111.
77. Клапюв М.С. З icторії зародження національного страхового ринку // Фінанси України. - 1998. - № 1. - С. 81-94.
78. Клапюв М. Продукт страхової послуги на сучасному фінансовому ринку // Финансовые услуги. ~ 1999. - № 1-2. - С. 32-34.
79. Коваленко Ю.О. Механізм адаптації підприємств до ризику: Автореф. дис... канд. екон. наук / Східноукр. нац. ун-т ім. В. Даля. – Л., 2003. – 18 с.
80. Кононова Л.М. Оцінка конкурентноздатності авіакомпаній на авіатранспортному ринку України: Автореф. Дис. канд. екон. наук / Нац. авіац. ун-т. – К., 2002. – 17 с.
81. Коноплицкий В.А., Филина А.И. Маркетинг, рынок, финансы (терминологический словарь-справочник). - К.: Импекс. - 1998. - 184 с.
82. Корнилов И.А. Основы страховой математики. – М.: „ЮНИТИ”, 2004. – 400 с.
83. Корольков И. Системное исследование страхового рынка // Финансовые услуги. - 1998. - № 7-8. - С. 65-66.
84. Корчевская Л.И. О страховании в иностранной валюте и об интересах отечественных и иностранных страховщиков // Финансы. -1996.-№ 12.-С. 36-40.
85. Кутуков В.Б. Основы финансовой и страховой математики: Методы расчета кредитных, инвестиционных, пенсионных и страховых схем. – М.: Дело, 1998. – 304 с.
86. Ларіонова Л. Страховий ринок в Україні. Яким йому бути? // Фінанси України. - 1999. - № 8. - С 89-94.
87. Леоненко М.М., Мішура Ю.С., Пархоменко В.М., Ядренко М.Й. Теоретико-ймовірнісні та статистичні методи в економетриці та фінансовій математиці. –– Київ, 1995. –– 380 с.
88. Лутак Н. Пути интегрирования украинского страхового рынка в мировой экономике // Финансовые услуги. - 2001. - № 1. - С. 20-24.
89. Манэс А. Основы страхового дела. - М.: Анкил, 1992. - 114 с.
90. Маренков Н.Л., Косаренко Н.Н. Страховое дело. – М.: „Фенікс”,2003. – 604 с.
91. Мерхеж Р.Е. Удосконалення механізму управління авіакомпанією в умовах конкуренції: Автореф. Дис. канд. екон. наук / Нац. авіац. ун-т. – К., 2003. – 17 с.
92. Михайлов В.И., Салин В.Н. Малый бизнес: финансы и страхование // Финансы. - 2000. - № 5. - С. 47-50
93. Наказ Ліцензійної палати при Міністерстві економіки України та Комітету у справах нагляду за страховою діяльністю від 15.07.96 № ЛП-18/78 «Інструкція про порядок видачі суб’єктам підприємницької дiяльнocтi ліцензій на здійснення страхової діяльності на території України. Умови i правила її здійснення та контроль за їх дотриманням» // Офіційний сайт ВРУ: www.rada.gov.ua.
94. Наказ Міністерства фінансів України від 28.03.02 № 210 «Про звітні дані страховиків» // Офіційний сайт ВРУ: www.rada.gov.ua.
95. Наказ Комітету у справах нагляду за страховою діяльністю від 12.01.98 № 1 «Про затвердження Положення про централізований страховий резервний фонд страхових гарантій» // Офіційний сайт ВРУ: www.rada.gov.ua.
96. Наказ Міністерства економіки України, Комітету у справах нагляду за страховою діяльністю. Міністерства фінансів України від 31.07.95 № 124/48/131 «Про затвердження Методики розрахунку страхових тарифів» // Офіційний сайт ВРУ: www.rada.gov.ua.
97. Наказ Комітету у справах нагляду за страховою діяльністю від 12.03.94 № 12 «Тимчасове положення «про порядок формування і розміщення страхових резервів» // Офіційний сайт ВРУ: www.rada.gov.ua.
98. Огієнко В.І: Страхування: вчора, сьогодні і завжди // Вісник Національного банку України. - 1996. - № 6. - С. 70-73.
99. Онищенко Н.В. Ринок автотранспортного страхування і методи регулювання його в Україні: Автореф. дис... канд. екон. наук / Нац. авіац. ун-т. – К., 2004. – 16с.
100. Орланюк-Малицкая Л.А. Платежеспособность страховой организации. - М.: Анкил, 1994. - 152 с.
101. Орланюк-Малицкая Л.А. Страховые организации при переходе к рынку // Экономические науки. - 1997. - № 7. - С. 69-79.
102. Осадець С.С., Харченко Н.В. Проблеми і перспективи розвитку страхової справи // Фінанси України. - 2002. - № 3. - С. 74-78.
103. Падій С. Страховий бізнес України. – К.: „Логос”, 2001. – 175 с.
104. Переверзева С.О. Механізм регулювання комерційної діяльності авіакомпаній України: Автореф. Дис. канд. екон. наук / Нац. авіац. ун-т. – К., 2003. – 17 с.
105. Перестрахование 2003: Потенциал развития. Материалы VII Всероссийской конференции по перестрахованию. – М.: Пульс, 2003. – 752 с.
106. Плешков А.П., Орлова И.В. Очерки зарубежного страхования. – М.: Анкил, 1997. – 200 с.
107. Плосконос Г.М. Механізм управління техногенною безпекою підприємства: Автореф. Дис. канд. екон. наук / Нац. авіац. ун-т. – К., 2003. – 19 с.
108. Повітряний кодекс України від 04.05.93 // Відомості Верховної Ради (ВВР). –1993. – № 25. – Стаття 274.
109. Поддєрьогін А., Мурашко О. Визначення фінансового результату страховика від страхової діяльності // Бухгалтерський облік і аудит. - 1996. - № 11. - С. 10-12.
110. Прандецкий И. Интеграция страхового рынка Украины в глобальный рынок страхования — путь к развитию // Финансовые услуги. - 2003. - № 3. - С. 8-12.
111. Постанова Кабінету Міністрів України від 17.09.93 № 743 «Про створення Комітету у справах нагляду за страховою діяльністю» // Зібрання постанов Уряду України. - 1994. - № 1. - Ст. 22.
112. Постанова Кабінету Міністрів України від 02.03.93 № 155 «Про обов'язкове особисте страхування на повітряному, залізничному, морському, внутрішньому водному і автомобільному транспорті» // Зібрання постанов Уряду України. - 1993. - № 6. - Ст. 113.
113. Постанова Кабінету Міністрів України від 27.04.98 № 561 «Про порядок утворення та державної реєстрації Авіаційного страхового бюро і Морського страхового бюро» // Офіційний вісник України. -1999.-№ 17.-Ст.б25.
114. Постанова Кабінету Міністрів України від 14.09.98 № 1428 «Про затвердження Програми розвитку вітчизняного страхового ринку на 1998-2000 роки» // Офіційний сайт ВРУ: www.rada.gov.ua.
115. Постанова Кабінету Міністрів України від 02.02.01 № 98 «Про затвердження Програми розвитку страхового ринку України на 2001-2004 роки» // Офіційний сайт ВРУ: www.rada.gov.ua.
116. Постанова Кабінету Міністрів України від 04.02.04 № 124 «Про затвердження Порядку та вимог щодо здійснення перестрахування у страховика (перестраховика) нерезидента» // Офіційний сайт ВРУ: www.rada.gov.ua.
117. Постанова Кабінету Міністрів України від 13.07.98 № 1083 «Про порядок і умови проведення обов'язкового авіаційного страхування» // Офіційний вісник України. - 1999. - № 28. - Ст. 1053.
118. Постанова Верховної Ради України від 18.03.99 № 516-ХІУ «Про проект Закону України про внесення змін і доповнень до Закону України «Про страхування» // Офіційний сайт ВРУ: www.rada.gov.ua..
119. Постанова Кабінету Міністрів України від 03.07.98 № 1020 «Про порядок ліцензування підприємницької діяльності» // Офіційний вісник України. - 1998. - № 27. - Ст. 1004.
120. Постанова Кабінету Міністрів України № 1535 „Про затвердження Порядку і правил проведення обов'язкового авіаційного страхування цивільної авіації" від 12.10.02 // Офіційний вісник України. – 2002. – № 42. – Стаття 1943.
121. Постановление (ЄС) №785/2004 Европейского Парламента и Совета Европейского Союза „О требованиях к страхованию авиаперевозчиков и операторов воздушных судов” от 21.04.04 // РААКС „Новости авиационного страхового рынка”. – 2004. – №17. – С. 5.
122. Приходько В.С. Методологія обліку страхової діяльності та аналіз платоспроможності страховика: Автореф. Дис. канд. екон. наук / Київ. нац. екон. ун-т. – К., 2000. – 18 с.
123. Про стан та розвиток страхового ринку України за 1995 рік та перше півріччя 1996 року // Інформаційний матеріал Комітету у справах нагляду за страховою діяльністю. - К., 1996.
124. Про стан і розвиток страхового ринку за 2004 рік // Інформаційний матеріал Держфінпослуг України. - К., 2005.
125. Роу А. Україна. Фінансовий сектор та економіка. Нові стратегічні завдання. – The International Bank for Reconstruction and Development/The World Bank, 2001. – 120 c.
126. Рейтман Л.И. Страховое дело. - М.: Банковский и биржевой научно-консультационный центр, 1992. - 524 с.
127. Шахов В.В. Страхование как самостоятельная экономическая категория Финансы. - 1999. - № 2. - С. 38-42.
128. Розпорядження Держфінпослуг від 16.09.03 № 56 «Про перевірку відповідності формування розміру статутних фондів страховиків вимогам чинного законодавства» // Офіційний сайт ВРУ: www.rada.gov.ua.
129. Розпорядження Держфінпослуг від 13.11.03 № 123 «Про затвердження Порядку і правил формування, розміщення та обліку страхових резервів з обов'язкового страхування цивільної відповідальності за ядерну шкоду» // Офіційний сайт ВРУ: www.rada.gov.ua.
130. Розпорядження Держфінпослуг від 05.12.03 № 155 «Про єдиний державний реєстр страховиків (перестраховиків) України» // Офіційний сайт ВРУ: www.rada.gov.ua.
131. Розпорядження Держфінпослуг від 17.12.04 № 3104 «Про затвердження Правил формування, обліку та розміщення технічних резервів за видами страхування, іншими ніж страхування життя» // Офіційний сайт ВРУ: www.rada.gov.ua.
132. Розпорядження Держфінпослуг від 30.12.04 № 3259 «Про затвердження Методики визначення звичайної ціни страхового тарифу» // Офіційний сайт ВРУ: www.rada.gov.ua.
133. Розпорядження Держфінпослуг від 08.02.05 № 3519 «Про затвердження кваліфікаційних вимог до осіб, які можуть займатися актуарними розрахунками» // Офіційний сайт ВРУ: www.rada.gov.ua.
134. Розпорядження Держфінпослуг від 03. 12.04 № 2885 «Про затвердження вимог до рейтингів фінансової надійності (стійкості) страховиків та перестраховиків-нерезидентів» // Офіційний сайт ВРУ: www.rada.gov.ua.
135. Рыбкин И.В. Страхование: максимальные продажи. – СПб.: „Питер”, 2004. –224 с.
136. Самойловский А.Л. Стратегическая роль страхования, или страхование как фактор макроэкономического равновесия // Финансовые услуги. - 2000. - № 3 – 4 С. 30-33.
137. Самойловський А.Л. Удосконалення страхового ринку України // Формування ринкових відносин в Україні: Збірник наукових праць. - 2000. -№ 9.-С. 71-75.
138. Самойловський А.Л. Реформа страхового ринку України // Економіст. - 2000. - № 6. - С. 78-80.
139. Самойловский А.Л. Страховая деятельность в Украине: правовой аспект // Специальный выпуск журнала «Финансовые услуги»: Страховий ринок України 1993-2001. - 2001. - С. 41-56.
140. Самойловський АЛ. Зарядка для страхових умів, або обличчям до страхувальника // Альманах: Страховий ринок України 2002. - 2002. –
С.96-100.
141. Самойловський А.Л. Страхування розвивається разом з економікою // Альманах: Страховий ринок України 2003. - 2003. - С. 70.
142. Самойловський А.Л. Комплексна оцінка фінансового стану страховика // Формування ринкових відносин в Україні: Збірник наукових праць: - 2004. - № 4 (35). - С. 7-10.
143. Самойловский А.Л. Радикальная модернизация страхования в Украине // Финансовые услуги. - 2005. - № 4. - С. 68-69.
144. Самойловський А.Л. Модернізація страхування в Україні // Формування ринкових відносин в Україні: Збірник наукових праць. - 2005. -№8(51).-С. 16-19.
145. Сборник типовых правил, условий и договоров страхования. / Сост. А.А. Цыганов. – М.: Анкил, 2003. – 416 с.
146. Словарь страховых терминов / под ред. Е.В. Коломина, В.В. Шахова. – М.: Финансы и статистика, 1991. – 336 с.
147. Смирнов В.В. Снижение убыточности в страховании. – М.: Бюро Н.Э. „Индекс”, 1996.
148. Соколовський Д.Б. Моделювання спостережності конфліктної економічної системи страхового типу: Автореф. Дис. канд. екон. наук / Донец. держ. ун-т. – Д., 1998. – 20 с.
149. Соловей Н.В., Загорулько В.М. Особливості впровадження маркетингу страхових послуг // Проблеми системного підходу в економіці: Зб. наук. праць. – К.:НАУ, 2005. – Вип. 10. – С. 54-60.
150. Соловей Н.В. Огляд ринку страхових послуг // Проблеми системного підходу в економіці: Зб. наук. праць. – К.:НАУ, 2005. – Вип. 14. – С. 96-101.
151. Соловей Н.В. Особливості фінансово-господарської діяльності страхових компаній в Україні // Економічні науки: Науковий журнал Хмельницького національного університету. – Х.: ХНУ, 2006. – Том 3. – Вип. 6. – С. 167-171.
152. Соловей Н.В. Теоретичні основи формування маркетингових послуг в страховій діяльності // Проблеми системного підходу в економіці: Зб. наук. праць – К.:НАУ, 2006. – Вип. 19. – С. 78-84.
153. Соловей Н.В. Фінансова безпека на ринку авіаційного страхування// Підвищення ефективності інфраструктури: Збірник наукових праць – К.: НАУ, 2007. – Вип. 15. – С. 14-17.
154. Соловей Н.В. Визначення принципів взаємодії учасників страхового бізнесу та економічної безпеки // Формування ринкових відносин в Україні: Збірник Науково-дослідного інституту Мінекономіки України. – К.: НДІМУ, 2007. – Вип. 12 (79). – С. 27-30.
155. Соловей Н.В., Петровська С.В. Умови ефективного розвитку страхових послуг в Україні // Проблеми системного підходу в економіці: Зб. наук. праць. – К.: НАУ, 2007. – Вип. 21. – С. 149-152.
156. Соловей Н.В. Ефективність формування страхового резерву відшкодування ризикової події авіаперевізників // Економіка. Фінанси. Право. Щомісячний науково-аналітичний журнал. – К.: АФ „Аналітик”, 2007. – Вип. 11/2007. – С. 20-22.
157. Соловей Н.В. Принципи досягнення паритету економічних інтересів компаній при авіаційному страхуванні // Проблеми системного підходу в економіці: Зб. наук. праць. – К.: НАУ, 2007. – Вип. 22. – С. 21-25.
158. Соловей Н.В. Ризики, що страхуються в страхових компаніях // Формування та проблеми розвитку підприємства в економічних системах: Матеріали IV Міжнародної науково-практичної конференції студентів та молодих вчених вищих навчальних закладів. – К.: КПІ, 2005. – С. 357-359.
159. Соловей Н.В. Визначення розмірів страхових резервів для ризиків, які відбулися, але ще не заявлені // Формування та проблеми розвитку підприємства в економічних системах: Збірник матеріалів V Міжнародної науково-практичної конференції студентів та молодих вчених вищих навчальних закладів. – К.: КПІ, 2006. – С. 199-200.
160. Соловей Н.В. Діяльність організації системи ризик-менеджмент для авіакомпаній // Проблеми економіки транспорту: Тези доповідей VI Міжнародної наукової конференції. – Д.: Східний науковий центр транспортної академії, ДНУЗТ ім. академіка В.Лазаряна, 2007. – С. 90.
161. Соловей Н.В. Специфіка досягнення узгодженості інтересів у договорі авіаційного страхування // Сучасні проблеми розвитку підприємництва в Україні: Матеріали VІ Міжнародної науково-практичної конференції. – К.: КПІ, 2007. – С. 176-177.
162. Справочник по страховому бизнесу / под ред. проф. Уткина Э.А. – М.: Ассоциация авторов и издателей „ТАНДЕМ”, Издательство ЭКМОС, 1998. – 416 с.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
50





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.