У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название РЕГІОНАЛЬНІ МЕХАНІЗМИ РОЗВИТКУ ГОТЕЛЬНОГО БІЗНЕСУ В УМОВАХ РИНКОВОЇ ЕКОНОМІКИ
Количество страниц 216
ВУЗ УЖГОРОДСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ”
Год сдачи 2010
Содержание ВСТУП ..........................................................................................................
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ТА МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ГОТЕЛЬНОГО БІЗНЕСУ ……………………………………….
1.1. Теоретико-методологічні основи розвитку готельного бізнесу............................................................................................
1.2. Сучасний стан розвитку та засади управління готельним господарством в Україні………………………………………….
1.3. Форми організації готельного бізнесу в зарубіжних країнах………………………………………………………………..
Висновки до розділу 1 ……………………………………………..
РОЗДІЛ 2. АНАЛІЗ РОЗВИТКУ ГОТЕЛЬНОГО БІЗНЕСУ В
ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ…………………………………...
2.1. Оцінка діяльності готельного господарства Закарпатської області………………………………………………………………..
2.2. Маркетингове дослідження ринку готельних послуг Закарпатської області……………………………………………..
2.3. SWOT-аналіз стану готельного господарства Закарпатської області……………………………………………………………….
Висновки до розділу 2 …………………………………………….
РОЗДІЛ 3. РЕГІОНАЛЬНІ МЕХАНІЗМИ РОЗВИТКУ ГОТЕЛЬНОГО БІЗНЕСУ В ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ…………………….
3.1. Визначення і оцінка факторів, що впливають на рівень розвитку готельного господарства………………………………
3.2. Моделювання розвитку готельних послуг……………………..
3.3. Регіональні механізми розвитку готельного бізнесу………….
Висновки до розділу 3……………………………………………...
ВИСНОВКИ………………………………………………………………………
ДОДАТКИ ………………………………………………………….…………….
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ………………….………………….
ВСТУП

Актуальність теми. Набуття нашою державою статусу країни з ринковою економікою справило помітний вплив на політичний, економічний і соціальний розвиток української економіки в бік демократизації і соціальної орієнтації. В той же час перехід до ринкових умов господарювання виявив непідготовленість всього народногосподарського комплексу України до функціонування в нових умовах, що пов’язано в першу чергу з відсутністю належного механізму управління й координування народногосподарським комплексом, причому як на рівні державного регіонального управління, окремих галузей, так і в межах підприємств.
Готельне господарство є основною складовою туризму та однією з найбільш прибуткових галузей економіки. Для Закарпатської області, враховуючи її природно-рекреаційний, історико-культурний потенціал та традиційну гостинність місцевого населення розвиток готельного бізнесу відіграє винятково важливе значення.
Готельний бізнес, що є складним багатофункціональним видом діяльності, соціальним за своєю суттю, повинен стати вагомим фактором економічного зростання регіону та покращенням матеріального добробуту населення, сприяти подоланню територіальної диспропорції в рівні економічного розвитку, розвитку підприємництва в даному сегменті, сприяти додатковим надходженням як до місцевого, так і державного бюджетів, виступати джерелом створення нових робочих місць, а також створювати сприятливий туристичний імідж регіону.
Однак, функціонування і розвиток готельного бізнесу як найбільш прибуткової галузі сфери послуг, у досліджуваному регіоні стримується на сьогоднішній день багатьма факторами, основними з яких є: застарілість матеріально-технічної бази підприємств, відсутність належного рівня сервісу та низька якість послуг, обмеженість інвестиційної активності, недостатня професійна підготовка персоналу, слабка реклама наявних засобів розміщення та відсутність спеціалізованих готелів, недостатня державна підтримка галузі, відсутність стратегії розвитку готельного бізнесу на перспективу та ряд інших.
Вищенаведене потребує поглибленого моніторингу, наукового обґрун-тування результатів дослідження і комплексного розгляду чинників, які найбільшою мірою впливають на рівень розвитку готельного бізнесу в умовах формування ринкової економіки. У розробку питань методології, організації та удосконалення управління підприємствами готельного бізнесу вагомий внесок зробили вітчизняні вчені, передусім такі як Х.Й.Роглєв, Л.І.Нечаюк, Н.О.Телеш, Л.Г.Агафонова, О.Є.Агафонова, Л.Г.Лук’янова, О.П.Мельник, І.М.Мініч, Г.Б.Мунін, Л.П.Шматько, М.Г.Бойко, С.І.Байлик, І.Б.Андренко [2,8,9,101, 113,141] та ряд інших. Однак враховуючи актуальність даної теми для розвитку економіки та іміджу України як туристичної держави, можна констатувати про недостатнє дослідження проблем даної галузі.
Зв’язок роботи з науковими програмами, планами, темами.
Дисертаційна робота виконувалася відповідно до плану наукових досліджень роботи кафедри туризму і готельного бізнесу Мукачівського технологічного інституту з теми «Суспільно-економічні тенденції розвитку регіону (Закарпатська область)» (номер державної реєстрації 0106U001718).
Мета та завдання дослідження. Метою дисертаційної роботи є обґрунтування та розробка регіональних механізмів розвитку готельного бізнесу в умовах формування ринкової економіки.
Для досягнення постановленої мети у процесі дослідження були поставлені такі завдання:
- теоретично узагальнити передумови та підходи до розвитку готельного бізнесу на сучасному етапі;
- обґрунтувати необхідність проведення належної державної регіональної політики щодо підтримки розвитку галузі;
- визначити місце готельного бізнесу в структурі економіки України та регіону, його роль для розвитку народногосподарського комплексу держави в умовах ринкових відносин;
- здійснити аналіз ринку готельного господарства Закарпатської області;
- провести маркетингове дослідження ринку готельних послуг Закарпатської області;
- провести SWOT-аналіз діяльності готельного бізнесу регіону;
- виявити та проаналізувати основні фактори, що найбільшою мірою впливають на сучасний стан та управління підприємствами готельного бізнесу;
- розробити систему методів ринкового управління діяльністю готельних підприємств;
- узагальнити та запозичити іноземний досвід щодо організації та управління готельним бізнесом;
- розробити моделі та регіональні механізми розвитку підприємств готельного бізнесу Закарпатської області.
Об’єктом дослідження є процес функціонування і розвитку підприємств готельного бізнесу Закарпатської області, форми і методи підвищення його ефективності.
Предметом дослідження є теоретичні та прикладні аспекти формування організаційно-економічних механізмів державного регулювання готельного бізнесу Закарпатської області в умовах ринкової економіки.
Методи дослідження. Методологічною базою дисертаційного дослідження є теоретичні напрацювання та концептуальні положення сучасної економічної теорії та теорії господарського механізму управління, викладені в монографіях та навчальній літературі, роботи вітчизняних і зарубіжних вчених з питань розвитку готельного господарства.
В якості інструментів дослідження використано економіко-статистичний, економіко-математичний методи, а також метод маркетингового дослідження та SWOT-аналіз.
Інформаційно-нормативною базою для дисертації послужили Закони України та законодавчі акти з питань розвитку туризму та готельного господарства, матеріали Міністерства статистики України, Головного управління статистики у Закарпатській області, що характеризують результати функціонування суб’єктів туристичної й готельної діяльності впродовж 1995-2006 рр., аналітичні матеріали обласної державної адміністрації, а також результати досліджень, виконані автором особисто.
Наукова новизна одержаних результатів проведеного дослідження полягає у виробленні рекомендацій і пропозицій щодо створення регіональних механізмів розвитку готельного бізнесу Закарпатської області. В процесі дослідження отримані такі найбільш суттєві наукові результати:
вперше:
- розроблено Концепцію удосконалення управління діяльністю готельної галузі як системи, що сприятиме налагодженню ефективної роботи готельних підприємств;
- обгрунтовано і запропоновано рекомендації щодо створення на території Закарпатської області спеціальних економічних зон бальнеологічного призна-чення, що сприятиме будівництву готелів лікувального типу, утвердженню регіону на світовому ринку туристичних послуг;
удосконалено:
- теоретичні засади зовнішнього та внутрішнього характеру, які впливають на рівень управління готельними підприємствами, з’ясовано причини, що гальмують розвиток галузі;
- методичний підхід щодо порівняння бажаного та прогнозованого рівня розвитку готельного господарства регіону, обґрунтування напрямів регулю-ючого впливу держави та місцевих органів самоврядування на ефективність функціонування і розвиток підприємств готельного бізнесу;
- методику моделювання розвитку готельних підприємств методом екстра-поляції тенденції, що дає змогу спрогнозувати розвиток готельного госпо-дарства на перспективу;
набули подальшого розвитку:
- підходи до формування механізму готельних послуг як важливого елемента соціальної сфери і товару особливого виду, що виявляє та задовольняє потреби клієнта й має споживчу вартість.
Практичне значення одержаних результатів полягає в тому, що теоретичні й методологічні розробки, висновки і рекомендації, запропоновані здобувачем, можуть стати основою для проведення подальших теоретичних і науково-практичних досліджень у галузі готельного бізнесу, а також розробки державних, регіональних і міжрегіональних програм розвитку готельного господарства.
Окремі пропозиції автора впроваджено в практику діяльності готельних підприємств. Вони пройшли апробацію на готельному підприємстві ДП «Лангер» (довідка № 24 від 23.03.2007 р.) та використані при розробці Стратегії соціально-економічного розвитку Закарпатської області до 2015 р. Головним управлінням з питань європейської інтеграції, зовнішньоекономічних зв’язків та туризму Закарпатської обласної державної адміністрації (довідка № 07-03 / 01-1/ 281 від 23.03.2007 р.).
Результати дослідження також знайшли застосування в навчальному процесі Мукачівського технологічного інституту при викладанні наступних дисциплін: «Готельна індустрія України», «Технологія готельної справи» та «Технологія обслуговування в готелях» (довідка № 820 від 20.05.2008 р.).
Особистий внесок здобувача. Дисертаційна робота є самостійним завершеним дослідженням. Усі наукові результати, викладені в дисертації, отримані та виконані автором особисто й знайшли своє відображення в опублікованих працях.
Апробація результатів дисертації. Основні положення дисертації знайшли відображення в наукових статтях, опублікованих у фахових та інших виданнях, а також доповідалися та обговорювалися на: міжвузівських науково-практичних конференціях студентів та молодих вчених (м. Мукачево, травень 2000-2006 рр.); III міжнародній науково-практичній конференції «Динаміка наукових досліджень-2004» (м. Дніпропетровськ, 21-30 червня 2004 р.); V Всеукраїнській науково-практичній конференція «Фінансово-економічні проблеми розвитку регіонів України» (м. Дніпропетровськ, 26 жовтня 2004 р.); II miedzynarodowej naukowe-praktycznej konferencji «wykszta cenie i nauka bez granic - 2005» (Przemysl-Praha, 19-27 grudnia 2005 roku); II міжнародній науково-практичній конференції «Дні науки-2006» (м. Дніпропетровськ, 17-28 квітня 2006 р.); V міжнародній науково-практичній конференції «Динаміка наукових досліджень-2006» (м. Дніпропетровськ, 17-28 липня 2006 р.).
Публікації. За результатами дисертаційного дослідження опубліковано 10 наукових праць загальним обсягом 5,28 друк. арк., в тому числі 5 у фахових виданнях, 4 публікації в матеріалах міжнародних науково – практичних конференцій.
Структура дисертації. Дисертаційна робота складається із вступу, трьох розділів, висновків, додатків, списку використаних джерел. Основний зміст роботи викладений на 177 сторінках. В дисертації містяться 43 рисунки, 39 таблиць, 11 додатків. Список використаних літературних джерел налічує 160 найменувань і займає 14 сторінок.

Список литературы ВИСНОВКИ

Основні наукові і практичні результати досліджень, проведені здобувачем на тему «Регіональні механізми розвитку готельного бізнесу в умовах ринкової економіки» (на матеріалах Закарпатської області), полягають у наступному:
1. Структурне реформування економіки України на користь галузей нематеріального виробництва, до яких належить і готельне господарство, обумовлює необхідність комплексного розвитку сфери послуг та вироблення науково-теоретичних підходів та практичних рекомендацій щодо її ефективного функціонування.
2. Проведені дисертаційні дослідження свідчать, що причиною сучасного незадовільного стану в розвитку регіональної економіки є відсутність системи належного ефективного управління, при чому як на рівні держави, регіону, окремих галузей, так і в межах підприємств.
В умовах становлення ринкової економіки визріла необхідність підвищення ролі держави й регіональних структур у формуванні ринкового механізму управління. Як переконливо доводить практика регулювання національної економіки розвинених країн, найкращих результатів можна досягти за умов ринкового управління у поєднанні з ефективною регуляторною функцією держави.
3. З метою стимулювання розвитку готельного бізнесу в Україні дедалі більшого значення набуває науково-обгрунтоване формування спри-ятливого організаційного, інвестиційного й правового середовища. Особливо актуальним є алгоритм розробки, обґрунтування й прийняття рішень щодо удосконалення методів організації розвитку готельного бізнесу як на мікро-, так і на макрорівнях.
Активізація діяльності готельних підприємств грунтується на розширенні можливостей регіонального управління організаційними процесами у напрямі поєднання ефективної державної політики з ринковим саморегулюванням. Одним з ефективних механізмів ринкового регулювання розвитку готельного бізнесу є, на думку автора, розробка методів ринкового управління, які включають державну підтримку галузі, удосконалення нормативно-правової бази, створення сприятливого інвес-тиційного клімату, надання податкових пільг та інформаційне забезпечення з метою формування методики організаційного забезпечення розвитку готельного бізнесу на загальнодержавному та регіональному рівнях, визначення пріоритетів та окреслення шляхів підвищення ефективності управління готельним господарством.
Реалізація державної політики в галузі надасть змогу вирішувати проблеми галузі на державному рівні в загальному контексті соціально-економічного розвитку регіону, забезпечити дієву координацію заходів центральних і місцевих органів виконавчої влади, що сприятиме збільшенню тур-потоків на внутрішньому ринку, розвитку суміжних галузей, створенню нових робочих місць, дозволить збільшити надходження до державного та регіонального бюджетів та ін.
4. Для успішного ведення готельного бізнесу в Україні важливим є запозичення іноземного досвіду. Проте більшість публікацій щодо дослідження та удосконалення управління готельним бізнесом належить зарубіжним вченим, досвід яких не може бути автоматично адаптованим в умовах України. Тому вітчизняним науковцям необхідно розробляти як теоретичні, так і практичні рекомендації, які б враховували світові тенденції на ринку готельних послуг, і які можна було б реально застосувати на прикладі функціонування вітчизняних підприємств готельного бізнесу. Врахування даних факторів дозволить сформувати соціально-орієнтований, конкурентноздатний та високоефективний готельний продукт, здатний задовольнити широкі потреби клієнтів, збільшити доходи готельних підприємств й надходжень до бюджету, та формуватиме сприятливий туристичний імідж країни на світовому туристичному ринку.
5. В роботі відзначено, що за роки незалежності в Україні досягнуто певних успіхів у розвитку індустрії туризму. Українська держава визначила туристичну діяльність однією з пріоритетних галузей національної економіки і культури, та створює сприятливі умови для туристичної діяльності. Проте діюче законодавство й досі не чітко визначає поняття «готельне господарство», його належність до сфери туризму та відомче підпорядкування. При такому підході в розробці законів, виборі методів регулювання готельного бізнесу навряд чи можуть бути названі правильні орієнтири.
6. В роботі виділено основні етапи у формуванні і розвитку готельної справи у світі, а також коротко розглянуто основні процеси, що характерні для сучасного світового ринку готельних послуг. Зокрема, розглянуті основні моделі організації готельної справи у світі, такі як система контрактних угод (так званий «франчайзинг») та переваги і недоліки, які отримує підприємство при входженні до відомих готельних ланцюгів, а також запровадження нетрадиційних ринкових форм регіонального розвитку, таких як спеціальні або вільні економічні зони туристично-рекреаційного спрямування на територіях пріоритетного розвитку.
7. В процесі дисертаційного дослідження вперше проведено маркетингове тестування ринку готельних послуг Закарпатської області шляхом анкетування, метою якого було виявлення уподобань споживачів, думку відпочиваючих щодо оцінки ними якості й сервісу послуг, мету приїзду, вид туризму, тривалість проживання та ін., що надає менеджерам готельного бізнесу можливість виявити найбільш привабливі сегменти ринку споживачів, орієнтування діяльності на які дозволить готельним підприємствам забезпечити економічний успіх в конкурентній боротьбі.
8. В дисертаційній роботі здійснено SWOT-аналіз з метою виявлення сильних і слабких сторін в діяльності готельного бізнесу регіону, а також виявлення нових можливостей розвитку та існуючі загрози, що заважають успішному функціонуванні готельних підприємств. Використана нами матриця SWOT-аналізу надає можливість розробити основні стратегічні заходи щодо покращення ситуації в галузі готельного бізнесу регіону.
9. Автором узагальнені і систематизовані проблеми готельного господарства України й Закарпатської області, що дозволяє зробити висновок про необхідність розробки сучасних методичних й методологічних підходів до підвищення якості управління з метою укріплення ринкових позицій підприємств готельного бізнесу та створення конкурентних переваг.
На сьогоднішній день актуальним у світі є створення ВЕЗ туристичного спрямування. Для Закарпатської області, як важливого туристичного регіону України, враховуючи туристично-рекреаційний потенціал та бальнеологічні ресурси, доцільним буде створення ВЕЗ бальнеологічного пизначення. При цьому обґрунтована доцільність використання досвіду Угорщини та СЕЗ «Курортполіс Трускавець». Створення ВЕЗ бальнеологічного типу сприятиме будівництву готелів лікувального типу, так званих СПA-готелів.
Проведений аналіз ринку готельних послуг Закарпатської області висвітлив значну кількість існуючих проблем управління, пов‘язаних в першу чергу з відсутністю науково-теоретичних розробок та практичних рекомендацій щодо їх ефективного функціонування. Особливо це виявляється при розгляді таких стратегічно важливих управлінських функцій, як планування та прогнозування діяльності як готельних підприємств, так і туристичної галузі в цілому. На всіх рівнях господарювання від окремо взятої юридичної особи до відповідних підрозділів адміністрації району, міста, області управлінські рішення повинні опиратися на прогнозах тенденції розвитку тих чи інших показників, у даному випадку тих, що характеризують готельне господарство. Серед таких показників нами визначені вартість проживання, динаміка перебування приїжджих громадян, динаміка перебування приїжджих іноземців, динаміка кількості обслужених приїжджих, динаміка кількості обслужених іноземців.
10. Враховуючи, що прогнозування та планування – умови успішної діяльності будь-якого підприємства, наведені автором розрахунки дають змогу як менеджерам готельного бізнесу, так і регіональним відповідним структурам планувати свою діяльність на перспективу та шляхом порівняння бажаного та прогнозованого рівня розвитку у перспективі визначити ступінь необхідності та приблизну величину впливу на розвиток готельної галузі як з боку державних та регіональних органів управління, так і з боку менеджерів (керівників) готельних підприємств, тобто фактично науково обґрунтувати напрями та інтенсивність регулюючого впливу, та найбільш раціонально підібрати необхідні методи регулювання. На думку автора, з метою підтримки розвитку готельного господарства доцільно було б обласній та районним адміністраціям налагодити тісну співпрацю з вузами регіону з метою проведення досліджень щодо моделювання економічних тенденцій розвитку як в різних галузях економіки в цілому, так і в готельному бізнесі зокрема. Отримані дані важливо доносити до всіх зацікавлених осіб шляхом видання високоякісних інформаційних матеріалів.
11. В дисертаційній роботі викладені розроблені регіональні механізми розвитку готельного бізнесу регіону, які полягають в наступному: обґрунтована необхідність підтримки розвитку готельного бізнесу регіональними та місцевими органами управління, основна мета яких полягала б у розробленні та реалізації стратегії розвитку галузі; розглянуті інвестиційні можливості розвитку готельного бізнесу в регіоні, при чому основний акцент зроблено на будівництві високо-комфортабельних спеціалізованих готельних підприємств європейського зразка, з наближенням якості до світових стандартів; обґрунтовано необхідність створення багаторівневої системи підготовки, пере-підготовки та підвищення кваліфікації кадрів, а також впровадження механізму безперервного контролю за якістю підготовки фахівців; обґрунтовано необхідність створення маркетингових підрозділів у межах готельних підприємств з метою виявлення, вивчення та задоволення споживчого попиту, що призведе до отримання максимального прибутку в діяльності готелів; досліджені регіональні особливості формування туристичного продукту, що дозволяє виділити основні напрямки розвитку туризму в регіоні для формування соціально-орієнтованого, високо-ефективного й конку-рентоспроможного регіонального готельного продукту; запропоновано рекомендації для забезпечення рівноваги завантаження готельних підприємств регіону протягом всього року, а не тільки певного сезону, шляхом розвитку різних видів туризму: пізнавального, спортивного, етнографічного, дитячого та ін.; запропо-новано поглибити міжнародні зв’язки у галузі з метою проведення заходів співробітництва з іноземними підприємствами і організаціями з метою вивчення і впровадження передового зарубіжного досвіду, проведення міжнародного науково-практичного співробітництва в галузі.


СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Абалкин Л. Роль государства в становлении и регулировании рыночной экономики / Абалкин Л. // Вопросы экономики. – 2000. - № 6. - С. 4-12.
2. Агафонова Л.Г. Туризм, готельний та ресторанний бізнес: ціноутворення, конкуренція, державне регулювання: Навчальний посібник / Агафонова Л.Г., Агафонова О.Є. - К., 2002. - 350 с.
3. Айрапетова А.Г. Государственное регулирование деятельности предприятий / Айрапетова А.Г., Карлик А.Р. – М., СПб., 1997. - 200 с.
4. Арбузова Н.Ю. Организация обслуживания в гостиницах и туристических комплексах / Арбузова Н.Ю. - Н.-Новгород, «Штрих», 2001. -250 с.
5. Аристов О.В. Управление качеством: Учебник для студ. вузов / Аристов О.В. - М., ИНФРА-М, 2003. - 238 с.
6. Асаул А.Н. Организация предпринимательской деятельности / Асаул А.Н., Войнаренко М.П., Ерофеев П.Ю. – Учебник. – СПб.: Гуманистика, 2004. – 448 с.
7. Байдарина Т.Н. Поведение потребителя: Практикум: Пособие для студ. / Байдарина Т.Н. – Минск: ООО «Новое знание», 2002. -121 с.
8. Байлик С.И. Гостинничное хойзяйство. Проблемы, перспективы, сертификация / Байлик С.И. - К., 2001.- 208 с.
9. Байлик С.І. Проектування та експлуатація готелів: Навч. посібник. / Байлик С.І. - К., 1995. - 100 с.
10. Баканов М.И. Теория экономического анализа: Учебник / Баканов М.И., Шеремет А.Д. – М.: Финансы и статистика, 2002. - 280 с.
11. Басовский Л.Е. Теория экономического анализа / Басовский Л.Е. – М., ИНФРА-М, 2001.-210 с.
12. Біленчук П.Д. Місцеве самоврядування в Україні (муніципальне право): Навч.посібник / Біленчук П.Д., Кравченко В.В., Підмогильний М.В. – К.: Атіка, 2000. – 304 с.
13. Бондаренко Г.А. Гостиничное и ресторанное хозяйство. Учебно-практическое пособие. 2-е изд./Бондаренко Г.А.- Минск, БГЭУ, 2001.- 150 с.
14. Бородина В.В. Ресторанно-гостиничный бизнес: учет, налоги, маркетинг, менеджмент / Бородина В.В. - М.: Книжний мир, 2001. – 165 с.
15. Браимер Р. Основы управления в индустрии гостиприимства. / Браимер Р. – М, Аспект Пресс, 1995. – 382 с.
16. Бугаєнко В.С. Готельне господарство / Бугаєнко В.С., Бречко Г.Т., Манучарова Н.Д. - К: Будівельник, 1967. - 185 с.
17. Буторина О. Испания: перестройка экономики и политики государства / Буторина О. // Экономист. - 1995. - № 7. – С. 84-92.
18. Василевський Э.К. Эволюция структуры американской экономики // США: экономика, политика, ідеологія / Василевський Э.К. // Экономист. - 2000. - № 8. – С. 17-42.
19. Ветитнев А.М. Маркетинг санаторно-курортных услуг / Ветитнев А.М. - М.: Медицина, 2001. – 224 с.
20. Виханский О.С. Стратегическое управление: Учебник для студ., обучающихся по спец. и направленню «Менеджмент». – 2 изд., перераб. и доп. / Виханский О.С. - М., 2003. – 292 с.
21. Войнаренко М.П. Організаційно-економічні основи розвитку сфери обслуговування населення в Україні: Автореф. дис. докт. екон. наук: спец. 08.02.01./М.П.Войнаренко. – К.: ІЕ НАН України, 1995. – 38 с.
22. Войнаренко М.П. Розвиток сфери послуг у процесі економічного зростання / М.П.Войнаренко // Матеріали наук. конф. «Україна на порозі ХХI століття: уроки реформ та стратегія розвитку». – м.Київ, НТУУ КПІ, 2001. – С.240-247.
23. Войнаренко М.П. Роль ціноутворення в управлінні підприємствами сфери послуг / Войнаренко М.П. // Вісник Хмельницького національного університету. Серія «Економічні науки». – 2007. - № 6/Т.3. - С. 364-367.
24. Войнаренко М.П. Проблеми реформування економіки України / Войнаренко М.П., Радецька Л.П., Філінюк В.Р. – Київ, Логос, 1999. – 260 с.
25. Войнаренко М.П. Теоретичні основи концептуального розвитку регіональної економіки малого і середнього бізнесу / Войнаренко М.П. // Економіст. – 2007. - № 7. – С.56-57.
26. Волков Ю.Ф. Введснние в гостиничный и туристический бізнес / Волков Ю.Ф. – М., Феникс, 2003. - 348 с.
27. Волков Ю.Ф. Интерьер и оборудование гостинниц и ресторанов / Волков Ю.Ф. – М.: Феникс, 2003. - 352 с.
28. Волков Ю.Ф. Технология гостиничного обслуживания / Волков Ю.Ф. – М.: Феникс, 2003. – 384 с.
29. Волков Ю.Ф. Экономика гостиничного бизнеса / Волков Ю.Ф. – М: Феникс, 2003. – 384 с.
30. Гостиничный и туристический бизнес // под ред. проф. Чудновското А.Д. – М.: ТАМДЕМ, изд. ЭКМОС, 1998. – 352 с.
31. Государственное регулирование рыночной экономи¬ки: федеральный, региональный и муниципальный уровни (вопросы теории и практики) // Под ред. Н.А. Волгина. - М., 2004.- 230 с.
32. Грабовецький Б.Є. Економічне прогнозування та планування / Грабовецький Б.Є. - К., 2003. – 187 с.
33. Гранберг А.Г. Основы региональной экономики: Учебник для вузов / Гранберг А.Г. – М., ГУВШЭ, 2000. – 495 с.
34. Гранильщиков Ю.В. Проектирование обьектов туристического назначения (гостиничные учреждения) / Гранильщиков Ю.В. - М.: Турист, 1982. - 173 с.
35. Державне регулювання економіки / [Михасюк І., Мельник А., Крупка М., Залога З.]. - Львів, 1999. – 639 с.
36. Державне прогнозування розвитку туризму в Україні / Аналіз нормативно-правової бази місцевого і регіонального розвитку. - К., 2002. - Режим доступу: www.business.if.ua.
37. Державна програма розвитку туризму в Україні до 2010 року (проект). - Режим доступу: www.rada.gov.ua.
38. Документи Всесвітньої туристської організації (ВТО), рішення її генеральних асамблей. - Режим доступу: www.world-tourizm.org.
39. Долішній М.І. Актуальні проблеми формування регіональної політики в Україні / Долішній М.І. // Регіональна економіка. – 1999.- № 4. – С. 7-17.
40. Долішній М.І. Проблеми і перспективи соціально-економічного розвитку Карпатського регіону / Долішній М.І. // Українські Карпати: проблеми і перспективи. – Львів, 1993. – С. 5-23.
41. Дорогунцов С.І. Теорії розміщення продуктивних сил і регіональної економіки / Дорогунцов С.І., Олійник Я.Б., Степаненко А.В. – К., «Стафер – 2», 2001. – 144 с.
42. Дурович А.А. Маркетинг в туризме: Учебное пособие / Дурович А.А. - Минск, 2004. - 489 с.
43. Дурович А. Маркетинговые исследования в туризме: Учеб.-практ. пособие / Дурович А., Анастасова Л. – М.,ООО «Новое знание», 2002. - 348 с.
44. Европейский гостиничный маркетинг: Учеб. пособие для студ. и выпускников школ гостиничного и ресторанного бизнеса в Европе / Е.Ю. Драгныш (пер.с англ.). – М.: Финансы и статистика, 2003. - 222 с.
45. Ефимова О.П. Экономика гостиниц и ресторанов / Ефимова О.П., Ефимова Н.А. - М., 2004. – 391 с.
46. Забаева М.Н. Экономика гостиничного хозяйства / Забаева М.Н. - Н.-Новгород, издательство «Штрих», 2001. - 205 с.
47. Забалдіна О.Б. Маркетинг туристичного підприємства: Навч. посібник / Забалдіна О.Б. // Федерація профспілок України; Інститут туризму. - К., 2002. - 196 с.
48. Зайцева Н.А. Менеджмент в социально-культурном сервисе и туризме: Учебник для студ. вузов, обучающихся по спец. «Социально-культурный сервис и туризм» / Зайцева Н.А. – М., Издательский центр «Академия», 2003. – 224 с.
49. Загальний класифікатор «Галузі народного господарства України»: станом на 27.03.2007 р. / Верховна Рада України. – Режим доступу: http://uazakon.com.
50. Закарпаття – 2005: Статистичний щорічник / Головне управління статистики у Закарпатській області / за ред. І. В. Ільтьо. – Ужгород, 2006. – 591 с.
51. Закарпаття – 2006. Статистичний щорічник / Головне управління статистики у Закарпатській області / за ред. І. В. Ільтьо. – Ужгород, 2007. – 591 с.
52. Закарпаття – 2007. Статистичний щорічник / Головне управління статистики у Закарпатській області / за ред. І. В. Ільтьо. – Ужгород, 2008. – 575 с.
53. Закон України «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України»: станом на 23.03.2000 / Верховна Рада України. – Режим доступу: http//www. zakon.rada.gov.ua.
54. Закон України «Про інвестиційну діяльність»: станом на 01.01.2008 / Верховна Рада України. - Режим доступу: http//www.zakon.rada.gov.ua.
55. Закон України «Про Концепцію державної регіональної політики»: станом на 25.05.2001 / Верховна Рада України. - Режим доступу: http//www.zakon.rada.gov.ua.
56. Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні»: станом на 04.06.2008 / Верховна Рада України. – Реж. дост.: http//www. zakon.rada.gov.ua.
57. Закон України «Про спеціальний режим інвестиційної діяльності в Закарпатській області»: станом на 31.03.2005 / Верховна Рада України. – Режим доступу: http//www. zakon.rada.gov.ua.
58. Закон України «Про спеціальну економічну зону туристсько-рекреаційного типу «Курортполіс-Трускавець»»: станом на 17.02.2006 / Верховна Рада України. – Режим доступу: http//www. zakon.rada.gov.ua.
59. Закон України «Про спеціальну економічну зону Яворів»: станом на 17.02.2006 / Верховна Рада України. – Реж. дост.: http//www. zakon.rada.gov.ua.
60. Закон України «Про туризм»: станом на 18.11.2003 / Верховна Рада України. - Режим доступу: http//www.zakon.rada.gov.ua.
61. Запесоцкий А.С. Стратегический маркетинг в туризме: Учеб. пособие для студ. вузов по спец. «Социально-культурная деятельность» / Запесоцкий А.С. - Санкт-Петербургский гуманитарный ун-т профсоюзов. – СПб, 1999. – 384 с.
62. Запоточний І.В. Державне регулювання регіональної економіки / Запоточний І.В., Захарченко В.І. – Х.: Одіссей, 2003. – 600 с.
63. Зорин Е.В. Туризм и отраслевые системы: Учебник / Кабушкин Н.И. Бондаренко Г.А. – М.: Финансы и статистика, 2001. - 300 с.
64. Иванов И.И. Инвестиционный менеджмент / Иванов И.И. - М., 2007. – 236 с.
65. Інноваційна стратегія українських реформ // [Гальчинський С.А., Геєць В.М., Кінах А.К., Семиноженко В.П.]. – К.: Знання України, 2000. – 326 с.
66. Исмаев Д.К. Маркетинг и управление качеством гостиничных услуг: Учеб. пособие для студ. вузов и уч-ся колледжей // Московская академия туристского и гостинично-ресторанного бизнеса при правительстве Москвы / Исмаев Д.К. - М., 2000. – 94 с.
67. Исмаев Д.К. Маркетинг иностранного туризма в Российской Федерации. Теория и практика деятельности туристских фирм / Исмаев Д.К. - М., Академия, 2002. – 192 с.
68. Кабушкин Н.И. Менеджмент гостинниц и ресторанов: Учебник / Кабушкин Н.И. Бондаренко Г.А. – Минск, 2002. – 368 с.
69. Кабушкин Н.И. Менеджмент туризма: Учебник для студ. спец. «Экономика и управление социально-культурной сферой», уч. для вузов. - 3 изд., испр. / Кабушкин Н.И. – Минск: Новое знание, 2002. - 409 с.
70. Карсекін В.І. Проблеми розвитку готельного господарства України / Карсекін В.І., Ткаченко Т.І. // Економіка України. - 1997. - № 6. – С. 41-46.
71. Кифяк В.Ф. Організація туристичної діяльності в Україні. – Навч.пос. / Кифяк В.Ф. - Чернівці, 2003. - 314 с.
72. Кнорринг А.И. Теория, практика и исскуство управления / Кнорринг А.И. - М.: Дело, 1999. – 199 с.
73. Коваль Я.В. Регіональна економіка: навч. пос. / Коваль Я.В., Антоненко І.Я. - К., 2005.- С.7, - 268 с.
74. Коган Т.Л. Экономика, организация и планирование гостиничного хозяйства. - 2-е изд. / Коган Т.Л., Бабуцкий П.Я. - К.: Вища школа, 1980. - 232 с.
75. Комплексний прогноз соціально-економічного і науково-технічного розвитку України на період до 2015 р. [Розділ «Науково-технічний прогрес у західному регіоні України»]. - Львів: Західний науковий центр АН України, ЛВ ІЕ АН України, 1994. – 79 с.
76. Кондратьев З.В. Связи с общественностью: Учеб. пособие по спец. «Менеджмент организации», «Маркетинг» / Кондратьев З.В., Абрамов Р.Н., С.Д. Резник (общ.ред.). - М.: Академический Проект, 2003 – 415 с.
77. Конституція України: станом на 26.05.2008. - Режим доступу: http//www. zakon.rada.gov.ua.
78. Концептуальні основи природно-ресурсної моделі сталого розвитку України // Коржнев М.М., Шеляг-Сосонко Ю.Р., Міщенко В.С. та ін. – К.: РВПС України НАН України. – 2001. – 63 с.
79. Косенков С.І. Маркетингові дослідження: Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / Косенков С.І. - К., Видавничий дім «Скарби», 2004. – 464 с.
80. Костецки М. Становление «сервисной экономики» / Костецки М.// Проблемы теории и практики управлення. - 1995. - № 1. - С.15-21.
81. Котлер Ф. Маркетинг-менеджмент: Экспресс-курс: Перевод с англ. / Котлер Ф. – СПб.: Питер, 2002 – 496 с.
82. Котлер Ф. Маркетинг. Гостеприимство. Туризм / Котлер Ф., Боуэн Дж., Мейкенз Дж. - М., ЮНИТИ, 2003. - 1063 с.
83. Кравців В.С. Науково-методичні підходи та алгоритм розробки регіональних програм розвитку рекреаційної сфери // Соціально-економічні дослідження в перехідний період. / Кравців В.С., Полюга В.О., Гулич О.І. - Ринкова трансформація України: проблеми та перспективи (Збірник наукових праць) / НАН України. Інститут регіональних досліджень. – Львів, 2004. – Вип. 1 (ХLV) – 623 с. – С. 9-17.
84. Кравців В.С. Рекреаційна політика в Карпатському регіоні: принципи формування, шляхи реалізації / Кравців В.С., Євдокименко В.К., Габрель М.М. – Чернівці: Прут, 1995. – 71 с.
85. Критинко И.В. Гостинично-ресторанное обслуживание: Конспект лекций для учащихся лицейских классов РМАТ / Российская международная академия туризма. Факультет довузовской підготовки / Критинко И.В. - М., 2000. - 48 с.
86. Кузнецова А.М. Основи економіки готельного та ресторанного господарства: Навч. посібник / Кузнецова А.М. - К., ФПУІГ, 1997.
87. Ларина Н.И. Региональная політика в странах рыночной экономики / Ларина Н.И., Кисельников А.А. – М.: Экономика, 2000. – 450 с.
88. Лесник А.Л. Стратегии конкуренции в гостиничном бизнесе / Лесник А.Л., Смирнова М.Н. – М., 2001. – 544 с.
89. Лесник А.Л. Организация управления гостиничным бизнесом: Учебник / Лесник А.Л., Чернышов А.В. – М.: Альпина, 2001. - 245 с.
90. Любіцева О.О. Туристична сфера, готельне господарство та форми їх організацій у світі: Конспект лекцій / Любіцева О.О., Бабарицька В.К., Мельник О.П. - К., КДТЕУ , 1995. - 250 с.
91. Ляпина И.Ю. Организация и технология гостиничного обслуживания: Учебник для начального професионального образования / Ляпина И.Ю. - М., 2001. – 208 с.
92. Мазур А.Г. Регіональна економіка: проблеми відтворення і управління / Мазур А.Г. – Вінниця: Колос, 2000. – 263 с.
93. Мазур Ф.Ф. Соціально-економічні умови розвитку рекреаційної індустрії (на прикладі Карпатського регіону) / Мазур А.Г. - К., 2005. - 96 с.
94. Мальстка М.І. Основи туристичного бізнесу / Мальстка М.І.- К.,2004.- 272 с.
95. Манільська декларація з світового туризму, 1980. – Режим доступу: www.world-tourizm.org.
96. Маршалова А.С. Управление экономикой региона: Учебное пособие / Маршалова А.С, Новоселов А.С. – Новосибирск: Сибирское соглашение, 2001. – 404 с.
97. Матеріали журналу «Гостиничный и ресторанный бизнес в Украине». – Режим доступу: www. hotelbiz.com.ua
98. Матеріали IV-го професійного форуму „Індустрія гостинності-2006”, 25-26 жовтня, м.Київ. – Режим доступу: www.tourism.gov.ua.
99. Мацола В.І. Рекреаційно-туристичний комплекс України: Монографія / Мацола В.І. – Львів: Інститут регіональних досліджень НАН України, 1997. – 259 с.
100. Мунін Г.Б. Маркетингові дослідження споживчого попиту на готельні послуги в м.Києві / Мунін Г.Б. // Формування ринкових відносин в Україні // Збірник наукових праць, 2003. – С.18-22.
101. Нечаюк Л.І. Готельно-ресторанний бізнес: менеджмент: Навчальний посібник / Нечаюк Л.І., Телеш Н.О. - К., 2003. - 346 с.
102. Панкова Є.В. Туристичне краєзнавство / Панкова Є.В. - К., 2003. - 352 с.
103. Полюга В.О. Економічні і організаційні важелі регуляторної політики розвитку туризму: Автореф. дис. канд. екон. наук. 08.02.03./В.О.Полюга. – Л., ІРД НАН України, 2005. – 20 с.
104. Полюга В.О. Методи активізації діяльності суб’єктів туристичного господарювання на ринку рекреаційних послуг / Полюга В.О. // Науковий Вісник Чернівецького торговельно-економічного інституту КНТЕУ – Вип. 1. Економічні науки. Ч.2. – Чернівці: АНТ Лтд, 2004. – 393 с. – С.38-41.
105. Полюга В.О. Ринок туристичних послуг в Карпатському регіоні та деякі аспекти його конкурентоспроможності // Соціально-економічні дослідження в перехідний період / Полюга В.О., Балко Р. // Структурна трансформація територіальних суспільних систем (Збірник наукових праць) Вип. 5 (67) НАН України. Інститут регіональних досліджень. – Львів, 2007. – 662 с. – С. 455-472.
106. Поп С. Природні ресурси Закарпаття / Поп С. – Ужгород: ТОВ «Спектраль», 2002. - 296 с.
107. Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Державної програми розвитку туризму на 2002-2010 роки»: станом на 29.04.2002 / Кабінет Міністрів України. – Режим доступу: http//www.zakon.rada.gov.ua.
108. «Правила користування готелями й аналогічними засобами розміщення та надання готельних послуг». Наказ Державної туристичної адміністрації України 16.03.2004 N 19, Зареєстр. Мінюст. України 2.04.2004 р. за N 413/9012. - Режим доступу: http://document.org.ua/
109. Програма розвитку сільського туризму в Закарпатській області на 2006-2010 рр. - Режим доступу: www.uzez.uz.ua.
110. Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку надання послуг з тимчасового розміщення (проживання)»: станом на 15.04.2006 р. / Кабінет Міністрів України – Режим доступу: http://vi-leghas.ua.
111. Райзберг Б.А. Управление экономикой: Учебник / Райзберг Б.А., Фатхутдінов Р.А. – М.: Интал-Синтез, 2001. – 280 с.
112. Регіональна політика: методологія, методи, практика // відп. ред. М.І.Долішній. – Львів, 2001. – 700 с.
113. Роглєв Х.Й. Основи готельного менеджменту: Навчальний посібник / Роглєв Х.Й. - К., 2005. - 405 с.
114. Розміщення продуктивних сил та регіональна економіка: [навч.пос.] / Долішній М.І., Стадницький Ю.І., Загородній А.П, Товкан О.Е. – Львів, 2003. – 255 с.
115. Свида І.В. Маркетингове дослідження ринку готельних послуг Закарпатської області / Свида І.В. // Збірник наукових праць Черкаського державного технологічного університету. – 2007. - Ч.2, № 18. – С. 136-143.
116. Свида І.В. Особливості залучення інвестицій підприємствами готельного бізнесу Закарпатської області / Свида І.В. // Динаміка наукових досліджень-2006: Матеріали V Міжнародної науково-практичної конференції, 17-28 липня 2006 р. – Том 1, Економічні науки. – м.Дніпропетровськ, 2006. - С. 56 - 57.
117. Свида І.В. Особливості застосування комплексу маркетингових комунікацій підприємствами готельного бізнесу / Свида І.В. // Вісник Хмельницького Національного університету. – 2006. – № 6. - С. 155-159.
118. Свида І.В. Особливості проведення рекламної кампанії на підприємствах готельного бізнесу / Свида І.В. // Дні науки-2006: Матеріали II міжнародної науково-практичної конференції, 17-28 квітня 2006 р. – Том 6, Економічні науки. – м.Дніпропетровськ, 2006. - С. 74-76.
119. Свида І.В. Оцінка заходів по підтримці сфери послуг на регіональному рівні / Свида І.В. // Динаміка наукових досліджень–2004: Матеріали III міжнародної науково-практичної конференції, 21-30 червня 2004 р. - Том 51, Регіональна економіка. – м.Дніпропетровськ, 2007. - С. 42-43.
120. Свида І.В. Оцінка діяльності туристичної галузі Закарпатської області / Свида І.В. // Науковий вісник Ужгородського Національного університету. – 2006. - № 19. - С. 67-72.
121. Свида І.В. Паблік Рілейшнз як засіб забезпечення економічного успіху підприємств готельного бізнесу / Свида І.В. // Науковий вісник Мукачівського технологічного інституту. – 2006. - № 2. – С. 194-201.
122. Свида І.В. Регіональні механізми розвитку готельного бізнесу в умовах ринкової економіки / Свида І.В. // Вісник Хмельницького Національного університету. – 2007. - № 6. - С. 111-118.
123. Свида І.В. Сучасний стан та особливості розвитку готельного бізнесу в умовах транскордонного співробітництва / Свида І.В. // Спеціальний випуск наукового вісника Ужгородського національного університету «Вплив маркетингу на підвищення ефективності транскордонного економічного співробітництва з країнами-членами ЄС». – УжНУ – МТІ. - 2007. - № 23. – С. 141-145.
124. Свида І.В. Управління якістю послуг на підприємствах готельного бізнесу / Свида І.В. // «Wykszta cenie i nauka bez granic - 2005»: Materialy II miedzynarodowej naukowe-praktycznej konferencji, 19-27 grudnia 2005 roku. – Tom 8, Ekonomiczne nauki. - Przemysl-Praha. – 2005. - С. 47-49.
125. Семенов В.С. Гостиничное хозяйство: Справ.пособие // В.С.Семенов, И.М.Каминский, Н.А.Попова. – М.: Стройиздат, 1985. - 320 с.
126. Сенин С.С. Гостиничный бизнес: класификация гостинниц и других средств размещения / Сенин С.С., Денисенко А.В. – М.: Финансы и статистика, 2004. - 139 с.
127. Скобкин С.С. Маркетинг и продажи в гостиничном бизнесе / Скобкин С.С. - М., 2003. – 224 с.
128. Соціально-економічні основи розвитку регіонів: Навч.посібник / [Епіфанов А.С., Зеленський С.В., Мінченко М.В. та ін.] – К.: НБУ, 2001. – 312 с.
129. Статистичний щорічник України за 2006/ Державний комітет статистики України / за ред. О. Г. Осауленка. – К. : Консультант, 2007. – 551 с.
130. Стеченко Д.М. Державне регулювання економіки: Навчальний посібник / Стеченко Д.М. - К., 2006. - 262 с.
131. Стеченко Д.М. Управління регіональним розвитком: Навчальний посібник / Стеченко Д.М. - К., 2000. - 222 с.
132. Стратегія соціально-економічного розвитку Закарпатської області до 2015 р. – Режим доступу: www.carpathia.gov.ua.
133. Тарнавська Н.П. Менеджмент: теорія і практика: підручник / Тарнавська Н.П., Пушкар Р.М. – Тернопіль: Карт-бланш, 2003. – 486 с.
134. Ткаченко Л.В. Маркетинг послуг / Ткаченко Л.В. - К., 2003. – 191 с.
135. Туризм и гостиничное хозяйство // под ред. Чудновского А.Д., - 2003. - 447с.
136. Туризм и гостиничное хозяйство: Учебное пособие // под ред. Шматько Л.П. - М., 2005. - 346 с.
137. Туристичний путівник Закарпаття // Режим доступу: http//www. transcarpathiatour.сom.ua.
138. Указ Президента України про економічний експеримент «Курортполіс Трускавець» від 18 березня 1998 р. // Режими доступу: http//www. zakon.rada.gov.ua., http//www.truskavets.ukrpack.net.
139. Указ Президента України «Про основні напрями розвитку туризму в Україні до 2010 року» від 10 серпня 1999 р. // Режим доступу: http//www.zakon. rada.gov.ua.
140. Українська алергологічна лікарня – Режим доступу: http://www. speleoterapia.org.
141. Уніфіковані технології готельних послуг / [Лук’янова Л.Г., Дорошенко Т.Т., Мініч І.М.] ; під ред. Федорченка В.К. – К.,2001. - 236 с.
142. Уокер Дж.Р. Введение в гостеприимство: Ученик // Уокер Дж.Р., пер. с англ. - М., ЮНИТИ, 1999. – 463 с.
143. Управління розвитком регіонів. Навч. посібник / [Миронова Т.Л., Добровольська О.П., Процай А.Ф., Колодій С.Ю.]. – К., 2006. – 326 с.
144. Управління сучасним готельним комплексом: Навчальний посібник // За ред. Дорогунцова С.І. – К., 2005. – 517 с.
145. Ходорков Л.Ф. Мировое гостиничное хазяйство / Ходорков Л.Ф. - М., ВКШ по иностранному туризму, 1991.- 300 с.
146. Филипповский Е.Е. Экономика и организация гостиничного хозяйства / Филипповский Е.Е., Шмарова Л.В. - М.: Финансы и статистика, 2003.- 269 с.
147. Чудновский А.Д. Туризм и гостиничное хозяйство: Учебник / Чудновский А.Д. – М.: Экмос, 2001. - 250 с.
148. Шаповал М.І. Основи стандартизації управління якістю і сертифікації / Шаповал М.І. – К.: УФІМБ, 2000. - 155 с.
149. Швайка Л.А. Основи державного регулювання економіки / Швайка Л.А. - Львів, 2001. – 231 с.
150. Швальбе Б. Личность, карьера, успех. Психология бизнеса / Швальбе Б., Швальбе X. – М.: Финпресс, 2000. - 306 с.
151. Янкевич В.С. Маркетинг в гостиничной индустрии и туризме: российский и международный опыт / Янкевич В.С., Безрукова Н.Л. - М., 2003. – 416 с.
152. Beavis S. Manual of hotel reception / Beavis S., Medic S. - Oxford: Heinemann Professinal Publishing Ltd., 2004. - 255 p.
153. Bryson McD. The Concierge: Key to Hospitality / Bryson McD., Ziminski A. - John Wiley & Sons, Inc., 2000. - 256 p.
154. Lundberg D.E. The Hotel and Restaurant Business / Lundberg D.E. - 6th Edition by USA. - 2003.- 453 p.
155. Medik S. The Business of Hotels. - Oxford: Butterworth - Heinemann Ltd. / Medik S. – 2000. - 211 p.
156. Newland L. Hotel Protection Management: The Innkeeper's Guide to Guest Protection and Reasonable Care Paperback / Newland L., Zachow B. - London: TNZ Publishers Incorporated, 2004. - 240 p.
157. Olden C.A. Strategic Management in the Hospitality Industry / Olden C.A. - London: John Wiley & Sons, 2000.- 392 p.
158. Reid R.D. Hospitality Marketing Management: Student Workbook / 3rd Edition / Reid R.D., Bojanic D. C. - London: John Wiiey & Sons, Inc., 2001.- 104 p.
159. Schneider M. Strategic Management / Schneider M. - John Wiley & Sons, Inc., 2004. - 320 p.
160. Tourism in Europe. European commission: Eurostat – L 6. – XXIV, 2006. – Режим доступу: http://epp.eurostat.ec.europa.eu.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
50





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.