У нас уже 17884 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название УПРАВЛІННЯ ЗБУТОВОЮ ПОЛІТИКОЮ ФАРМАЦЕВТИЧНИХ ПІД-ПРИЄМСТВ-ВИРОБНИКІВ
Количество страниц 250
ВУЗ ХАРКІВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
Год сдачи 2010
Содержание ВСТУП 4
РОЗДІЛ 1 ПОЛІТИКА ЗБУТУ ПІДПРИЄМСТВ-ВИРОБНИКІВ ТА ЇЇ ОСОБЛИВОСТІ У ФАРМАЦЕВТИЧНІЙ ГАЛУЗІ
1.1. Теоретичні положення щодо управління збутовою діяльністю підпри-ємств-виробників
1.2.Сучасна система збуту фармацевтичної продукції 32
1.3. Аналіз існуючих напрямів удосконалення процесу управління збуто-вою політикою фармацевтичних підприємств
Висновки до розділу 1 60
РОЗДІЛ 2 АНАЛІЗ СУЧАСНОГО СТАНУ ЗБУТОВОЇ ПОЛІТИКИ ВИ-РОБНИКІВ ЛІКАРСЬКИХ ПРЕПАРАТІВ
2.1. Аналіз факторів розвитку фармацевтичного ринку України, що мають вплив на збутову діяльність виробників ліків
2.2. Порівняння систем збуту фармацевтичної продукції зарубіжних та ві-тчизняних виробників
2.3. Обґрунтування етапів управління збутовою політикою фармацевтич-ного підприємства-виробника
Висновки до розділу 2 107
РОЗДІЛ 3 УДОСКОНАЛЕННЯ ПРОЦЕСУ УПРАВЛІННЯ ЗБУТОМ ФА-РМАЦЕВТИЧНОЇ ПОДУКЦІЇ ВИРОБНИКІВ
3.1. Оцінка рівня використання збутового потенціалу фармацевтичного підприємства-виробника з урахуванням етапу життєвого циклу його дія-льності на ринку збуту
3.2. Побудова виробниками дистриб’юторської системи збуту лікарських препаратів
3.3. Методичний підхід до формування системи збуту нових лікарських препаратів виробника за принципом «ексклюзивної дистриб’юції»
Висновки до розділу 3 169
ВИСНОВКИ 172
ДОДАТКИ 176
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 232
ВСТУП


Актуальність теми. За період незалежності України значних змін набули економічні відно¬сини як в країні, так і за її межами. Перехід від адміністратив-но-командної економіки до ринкової вплинув на інфраструктуру фармацевтич-ного ринку та умови функціонування усіх його операторів. Це виражається в зміні рин¬кової кон’юнктури, підвищенні рівня конкуренції, розвитку комуніка-ційної сфери. Децентралізація в управлінні фармацевтичними підприємствами-виробниками впливає на всі етапи бізнес-процесу: організацію, планування, ви-робництво, збут та контроль. Особливих змін в діяльності фармацев¬тичних ви-робників набула збутова політика, яка повинна бути сформована згідно з мін-ливими потребами ринку та можливостями самого підприємства.
В умовах планової економіки збут лікарських пре¬паратів здійснювався централізовано за допомогою центральних аптечних складів. На теперішній час виробники лікарських препаратів повинні самостійно приймати рішення щодо збуту власного товару, використовувати сучасні методи, визначати канали роз-поділу та його учасників, розробляти ефективну комунікаційну політику, здійс-нювати систематично маркетингові дослідження фармацевтичного ри¬нку, об’єктивно оцінювати свій збутовий потенціал та використовувати заходи стра-тегічного контролю за всією збутовою діяльністю. Економічні показники збу-тової політики свідчать про ефективність функціо¬нування підприємства-виробника.
Вирішення питання удосконалення процесу управління збуто¬вою політи-кою є актуальним для всіх учасників системи просування товару до кінцевих споживачів. Тому необхідним є підвищення якості і оперативності ухвалення управлінських рішень щодо покращення політики збуту вітчизняних фармацев¬тичних підприємств-виробників для забезпечення населення лікарськими пре-паратами в необхідній кількості та максимізації власного прибутку.
Актуальність питань покращення збутової діяльності під¬приємств-виробників в загальному контурі маркетингових досліджень обумовила інтерес до неї з боку вчених. Теоретичним і методологічним аспектам даної про¬блеми присвячені праці таких закордонних і вітчизняних вчених як Котлер Ф., По-ртер М., Дойль П., Дейян А., Ламбен Ж.–Ж., Діхтль Є., Хершген Х., Акофф Р., Болт Г., Іванов Ю. Б., Перерва П. Г., Морозов М. А., Балабанова Л. В., Пан Л. В., Наумов В. М., Куденко Н. В., Чухрай Н. І., Павлова В. А., Мороз О. В., Косту-сев А. А., Бурцев В. В. та ін.
Проблемам покращення збутової діяльності вітчизняних підприємств фа-рмацевтичної галузі присвячені праці таких вчених як Мнушко З. М., Громовик Б. П., Немченко А. С., Посилкіна О. В., Усенко В. А. та ін.
Усебічне вивчення представлених у літературі концепцій і підходів до¬зволило зробити висновок про те, що широке коло питань щодо процесу управ-ління збутовою політикою, особливо згідно специфіки фармацевтичних підпри-ємств-виробників, недостатньо вирішено. Існуючі підходи та методи, в основ-ному мають описовий харак¬тер та не враховують сучасних змін на фармацевти-чному ринку. Недостатня вивченість даної проблеми породжує відсутність ада-птивних і гнучких ме¬тодів управління збутовою політикою, що, у свою чергу, призводить до зниження якості управлінських рішень керівництва фармацевти-чних підприємств-виробників і виникнення додаткових витрат. Усе це обумо-вило не¬обхідність проведення дослідження у даній сфері і визначило вибір те-ми ди¬сертації, мети та завдань.
Зв’язок роботи з науковими програмами, планами, темами. Дисертація пов`язана з основними напрямками міжка¬федральних нау¬кових досліджень Ха-рківського національного економіч¬ного універси¬тету. В основу представленої дисер¬таційної роботи покладено теоре¬тико-ме¬тодичні розробки, що є частиною досліджень науково-дослід¬ної роботи «Стратегічне управління процесом ство-рення нового то¬вару і презентація його як об’єкта інвестування» (державний реєстра¬ційний но¬мер 0102U006003). При виконанні цієї роботи особисто дисер¬тантом був розроблений розділ «Збутова політика промислових підприємств», у якому було визначено місце збутової політики в загальній системі управління підпри¬ємством, запропоновано підходи щодо управління збутовою політикою суб’єкта го¬сподарювання та удосконалено методику оцінки збутового потенці-алу промислового підприємства.
Мета і завдання дослідження. Метою дисертаційної роботи є узагальнен-ня і розвиток теоретичних ос¬нов процесу управління збутовою політикою су-часних фармацевтичних під¬приємств-виробників та розробка науково обґрун-тованого методичного забезпечення щодо його удосконалення.
Для досягнення мети було вирішено завдання:
узагальнити теоретичні підходи щодо управління збутовою політикою підприємств-виробників та уточнити поняття “збутова політика”;
здійснити оцінку сучасної системи збуту фармацевтичної продукції;
визначити напрями удосконалення процесу управління збутовою політи-кою фармацевтичних підприємств-виробників;
проаналізувати фактори розвитку фармацевтичного ринку України, що мають вплив на збутову діяльність виробників ліків;
проаналізувати системи збуту фармацевтичної продукції зарубіжних ви-робників у порівнянні з вітчизняними;
уточнити економічний зміст та послідовність етапів управління збутовою політикою фармацевтичного підприємства-виробника;
удосконалити технологію оцінки рівня використання збутового потенці-алу підприємства-виробника з урахуванням етапу життєвого циклу його дія-льності на ринку збуту;
розробити методичне забезпечення для відбору виробником дис-триб’юторів до власної системи збуту лікарських препаратів;
удосконалити методичний підхід щодо формування системи збуту нових лі¬карських препаратів виробника за принципом «ексклюзи¬вної дистриб’юції».
Об’єктом дослідження є процес управління збутовою політикою підпри-ємств-виробників лікарських препаратів.
Предметом дослідження є теоретичні положення, методичні підходи, практи-чні рекомендації з управління і реалізації збутової політики фармацевтич¬ного під-приємства-виробника.
Методи дослідження. Теоретико-методологічною основою дисертації є по-ложення економіч¬ної теорії, дослідження вітчизняних і закордонних авторів у галу-зі збутової діяльності підприємств-виробників.
У процесі дослідження були використанні такі методи: теоре¬тичного уза-гальнення – для уточнення понятійного апарату збутової політики підприємст-ва; статистичного та порівняльного аналізу – для оцінки стану збутової діяль-ності виробників ліків на сучасному фармаце¬втичному ринку України; систем-ний підхід – для вивчення факторів зовніш¬нього та внутрішнього середовища, що вливають на процес управління збу¬товою політикою фармацевтичного під-приємства-виробника; експертних оцінок – для обробки думок експертів при оцінюванні рівня використання збутового потенціалу фармацевти¬чного підпри-ємства-виробника; багатовимірного аналізу (кластерний аналіз, дис¬кримінантний аналіз та метод таксономії) – для розробки методичних рекомен-дацій щодо удосконалення процесу управління збутовою політикою сучасних фармацевтичних під¬приємств-виробників.
Інформаційною базою дослідження виступали нормативно – правові акти України, дані фінансової звітності фармацевтичних підприємств-виробників: ТОВ “Фармацевтична компанія “Здоров’я”, ВАТ “ХФЗ “Червона зірка” та ДП “ДНЦЛЗ”, а також матеріали вітчизняних і зако¬рдонних публікацій.
Розрахунки здійснювались за допомогою програмних пакетів STATIS-TICA та Microsoft Excel.
Наукова новизна одержаних результатів полягає в розробленні науково обґрунтованого методичного забезпечення з удосконалення процесу управління збутовою політикою сучасних фармацевтичних підприємств-виробників:
удосконалено:
методичний підхід до формування системи збуту нових лі¬карських пре-па¬ратів виробника за принципом «ексклюзи¬вної дистриб’юції» на підставі по-будови рейтингу оптових посередників з використанням методу таксономії для визначення інтегральних показників, особливістю яких є відображення рівня розвитку та ступеню сприйняття інновацій кожним дистриб’ютором, що умож-ливлює формування майбутньої стратегії збуту нового товару;
технологію оцінки рівня використання збутового потенціалу фармацев-тичного підприємства-виробника з урахуванням етапу життєвого циклу його діяльності на ринку збуту, що здійснюється за допомогою використання запро-понованої матриці значущості складових за п’ятьма визначеними підсистемами структури збутового потенціалу (планування, організації та управління, забез-печення, підтримки і контролю за збутовою діяльністю), яка на відміну від ін-ших, враховує специфіку виробника щодо збуту товару та дозволяє йому оціни-ти власні збутові можливості згідно з сучасною ситуацією на фармацевтично-му ринку;
визначення поняття “збутова політика” в якому, на відміну від існуючих, поєднано маркетингові та комерційні складові, враховано використання систе-ми збутової логі¬стики, що дозволяє трактувати дане поняття як програму діяль-ності підприємства сформовану на підставі даних, отриманих за результатами стратегічного аналізу ринку збуту, яка охоплює тактичні заходи відносно: фор-мування асортименту товару, встановлення цін на нього, вибору опти¬мальної структури каналів розподілу, систем та методів збуту, розроблення ком¬плексу просування товару, організації оптової та роздрібної торгівлі, укладання угод, вирішення питань дебіторської заборгованості і використання системи збутової логі¬стики;
дістало подальший розвиток:
методичне забезпечення для відбору виробником дистриб’юторів до вла-сної системи збуту лікарських препаратів на основі моделей, отриманих за до-помогою методів кластерного та дис¬кримінантного аналізу, які, на відміну від існуючих, враховують показники діяльності підприємств-дистриб’юторів щодо збуту лікарських препаратів виробника, що дозволяє керівництву підприємства обрати до системи збуту товару дистриб’юторів з високим рівнем розвитку збу-тової діяльності та допоможе перевірити економічну доцільність включення до цієї системи нових дис¬триб’юторів;
економічний зміст та послідовність етапів управління збутовою політикою фармацевтичного підприємства-виробника за рахунок включення етапу оцінки рівня використання збутового потенціалу, що дозволяє підвищити якість і опе-ративність управлінських рішень керівництва підприємства щодо формування і реалізації політики збуту лікарських препаратів на підставі оцінювання збуто-вого потенціалу, що сприяє реалізації обраної стратегії збуту товару.
Практичне значення одержаних результатів дисертаційної роботи поля¬гає в розробленні науково обґрунтованого методичного забезпечення з удо¬сконалення управління виробниками процесу збуту фармацевтичної продукції. Впроваджен-ня отриманих наукових та практичних результатів дисерта¬ційної роботи в практичну ді-яльність фармацевтичних підприємств-виробників дозволяє підвищити якість і опе-ративність управлінських рішень керівництва підприємства щодо покращення політики збуту лікарських препаратів, підвищити рі¬вень використання збутового потенціалу підприємства-виробника, обрати економічно розвинених дистриб’юторів до своєї системи збуту, сформувати ефективну систему каналів розподілу нових лікар¬ських препаратів за принципом «екс¬клюзи¬вної дистриб’юції». Практичну цінність ма-ють наступні результати: методичний підхід до формування системи збуту нових лі¬карських препа¬ратів виробника за принципом «ексклюзи¬вної дис-триб’юції»;технологія оцінки рівня використання збутового потенціалу фарма-цевтичного підприємства-виробника з урахуванням етапу життєвого циклу його ді-яльності на ринку збуту; методичне забезпечення для відбору виробником дис-триб’юторів до власної системи збуту лікарських препаратів. Матеріали дисер-тації знайшли практичне використання на ТОВ “Фар¬мацевтична компанія “Здо-ров’я” (акт про впровадження від 3.10.2005р.), ДП “ДНЦЛЗ” (акт про впрова-дження від 30.09.2005р.), ВАТ “ХФЗ “Червона зірка” (довідка № 325 від 17.05.2007р.).
Особистий внесок здобувача. Усі теоретичні та практичні результати отримані автором особисто. У науковій статті, опублікованій у співавторстві [122], дисертантом розроблено методичний підхід до формування дис¬триб’юторської системи збуту лікарських препара¬тів для використання його у практичній діяльності підприємств-виробників, які функціонують в сучасних умовах розвитку фа¬рмацевтичного ринку.
Апробація результатів дисертації. Основні положення дисертацій¬ної роботи і результати дослідження доповідалися автором і обговорювалися на наступних чотирьох науково-практичних конференціях: міжна¬родна науково-практична конференція “Здобутки та перспективи розвитку управління фармацевтичними організаціями в умовах ринкової економіки” (Харків, 26 березня, 2003р.), міжна-родна науково-практична конференція “Проблеми та перспективи інноваційного розвитку підприємств” (Харків, 22-24 квітня, 2004р.), міжна¬родна науково-практична конференція “Дні науки” (Дніпропетровськ, 15-27 квітня, 2005р.), нау-ково-практична конференція “Економічна освіта та наука: досвід та перспективи розвитку” (Харків, 22-23 листопада, 2007р.).
Публікації. Результати дисертаційного дослідження опубліковані в 9 на¬укових працях (6 статей у спеціа¬лізованих наукових виданнях і 3 тези до¬пові¬дей на науково-практичних конференціях) загальним обсягом 2,44 ум.-друк. арк., з яких особисто авторові належить 2,19 ум.-друк. арк.

Список литературы ВИСНОВКИ

У дисертації наведене теоретичне узагальнення і нове вирішення науко-вого завдання щодо удосконалення процесу управління збутовою політикою сучасних фармацевтичних підприємств-виробників шляхом розробки відповід-ного науково обґрунтованого методичного забезпечення, використання якого в практичній діяльності виробників лікарських препаратів дозволить підвищити якість і оперативність управлінських рішень керівництва підприємств відносно збуту товару, збільшити рі¬вень використання збутового потенціалу, обрати економіч-но розвинених дистриб’юторів до власної системи збуту, розробити стратегію збуту но-вих лікар¬ських препаратів за принципом «екс¬клюзи¬вної дистриб’юції».
В процесі проведення дослідження були отримані наступні результати:
1. Узагальнено теоретичні підходи щодо управління збутовою політикою підприємств-виробників та уточнено визначення поняття “збутова політика”. Доведено, що сучасним підприємствам-виробникам необхідно в процесі управ-ління збутовою політикою керуватись принципами стратегічного маркетингу, стратегічного планування та стратегічного контролю. Збутова політика вироб-ника повинна бути спрямована на реалізацію маркетингової і збутової стратегії та охоплювати тактичні заходи відносно: формування асортименту товару та встановлення цін на нього; вибору опти¬мальної структури каналів розподілу, систем та методів збуту; розробки ком¬плексу просування; організації оптової та роздрібної торгівлі; складання угод та вирішення питань дебіторської заборго-ваності; використання логі¬стичного підходу до транспортування, складування та збуту продукції.
2. Здійснено оцінку сучасної системи збуту фармацевтичної продукції та встановлено, що вітчизняні фармацевтичні підприємства-виробники в системі збуту товару використовують різні види каналів розподілу. Найчастіше вироб-ники ліків обирають дворівневі канали розподілу, де серед оптових посередни-ків переважають дистриб’ютори, а роздрібними посередниками є аптеки. Ка-нали розподілу нульового рівня не є характерним для збуту лікарських препа-ратів. Для забезпечення найбільш ефективного просування нових лікарських препаратів виробники мають можливість укладати ексклюзивні угоди з дис-триб’юторами. Всі учасники системи збуту повинні мати ліцензію на оптову чи роздрібну реалізацію ліків. Головною метою вітчизняного фармацевтичного підприємства-виробника повинно бути виконання усіх вимог законодавства України, безпека для споживачів, забезпечення постачання товару за оптима-льним цінами, дотримання вимог морально-етичного характеру та наявність очікуваного прибутку.
3. Проаналізовано напрямки удосконалення процесу управління збутовою політикою підприємств-виробників фармацевтичної продукції. Основними на-прямками є: 1) використання методу діагностики, який передбачає оцінку збу-тової діяльності підприємства, виявлення недостатньо використаних резервів та ресурсів і визначення шляхів їх поповнення; 2) застосування імітаційної моделі управління збутом продукції, яка дозволяє визначити загальну стратегію збуту на ринку в цілому і для кожного регіону окремо, а також розробити відповідну тактику збуту продукції; 3) використання портфельно-матричного аналізу та АВСD – аналізу, які дозволяють виробнику проаналізувати кожен аспект ро-боти з посередниками і обрати серед них найбільш економічно привабливих партнерів та проаналізувати наскільки стійким є положення самого підприємс-тва на ринку.
4. Проаналізовано фактори розвитку фармацевтичного ринку України, що мають вплив на збутову діяльність виробників ліків. Доведено необхідність їх врахування в процесі управління збутовою політикою, оскільки вони визнача-ють стратегію розвитку фармацевтичних підприємств-виробників, зміни у про-дуктовому портфелі, цінову політику, структуру самої системи збуту та взаємо-відносини між учасниками цієї системи, напрямки удосконалення процесу при-йняття управлінських рішень щодо збуту лікарських препаратів.
5. Проаналізовано системи збуту фармацевтичної продукції вітчизняних та зарубіжних виробників. Запропоновано вітчизняним виробника, завдяки пе-рейманню досвіду зарубіжних виробників, два напрями удосконалення системи збуту фармацевтичної продукції: 1) створення мережі власних аптек; 2) фор-мування власної оптової структури збуту. Відповідні заходи дозволяють виро-бнику підтримувати імідж, збільшити обсяги реалізації товару, налагодити пар-тнерські доброзичливі стосунки з іншими виробниками, зменшити витрати обі-гу та товарні запаси, розподілити відповідальність з оптовими підприємствами, більш повно використовувати можливість регіонів споживання та адаптуватись до умов регіону.
6. Уточнено економічний зміст та змінено послідовність етапів управлін-ня збутовою політикою фармацевтичного підприємства-виробника. Запропоно-вано включити етап оцінки рівня використання збутового потенціалу, що по-требує від керівництва підприємства використання комплексного та системного підходів при плануванні, організації та контролі за всією збутовою діяльністю. Врахування мінливих умов ринку збуту лікарських препаратів та збутових мо-жливостей виробника допоможе йому сформувати адаптивну збутову політику.
7. Удосконалено технологію оцінки рівня використання збутового потен-ціалу підприємства-виробника з урахуванням етапу життєвого циклу його дія-льності на ринку збуту за допомогою використання запропонованої структури збутового потенціалу та матриці значущості складових його підсистем. За ре-зультатами апробації, вітчизняні фармацевтичні підприємства-виробники (ТОВ “Фармацевтична компанія “Здоров’я”, ВАТ “ХФЗ “Червона зірка” та ДП “ДНЦЛЗ”) використовують збутовий потенціал тільки на п`ятдесят відсотків, що свідчить про наявність значних резервів у використанні власних збутових можливостей. У зв’язку з цим розроблено та запропоновано рекомендації щодо підвищення рівня використання збутового потенціалу для кожного підприємст-ва.
8. Розроблено методичне забезпечення для відбору виробником дис-триб’юторів до власної системи збуту лікарських препаратів на основі визна-чення моделей, отриманих за допомогою методів кластерного та дис¬кримінантного аналізу з використанням економічних показників, які характери-зують діяльність підприємств-дистриб’юторів щодо збуту лікарських препара-тів виробника. Проведено апробацію даного методичного забезпечення на при-кладі ТОВ «Фармацевтична компанія «Здоров'я». Запропоновано виробнику до системи збуту товару включити шістнадцять підприємств-дис¬триб’юторів з ви-сокими економічними показниками та систематично перевіряти економічну до-цільність включення до цієї системи нових дис¬триб’юторів за допомогою вико-ристання визначених моделей.
9. Удосконалено методичний підхід щодо формування системи збуту но-вих лі¬карських препа¬ратів виробника за принципом «ексклюзи¬вної дис-триб’юції» на підставі побудови рейтингу оптових посередників з використан-ням методу таксономії, який дозволив визначити інтегральний показник, що ві-дображає рівень розвитку кожного дистриб’ютора та ступінь сприйняття інно-вацій посередниками, що допоможе виробнику сформувати майбутню страте-гію збуту нового товару. При практичній реалізації методичного підходу за-пропоновано регіональному виробнику для збуту нових лікарських препаратів обрати оптові фармацевтичні підприємства, які мають високий рівень розвит-ку: «Ба ДМ», «Артур - К» та «Оптіма – Фарм».

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Азоев Г. Л. Конкурентные преимущества фирмы / Г. Л. Азоев, А.П. Че¬ленков. – М.: ОАО “Типография “Новости”, 2000. – 368 с.
2. “Ай – Си – Эн” создаёт дистрибьюторскую сеть для всей России // Фар-мация. – 1998. – № 3. – С. 48.
3. Аникин Б. А. Коммерческая логистика / Б. А. Аникин. – М.: Проспект, 2007. – 432 с.
4. Асаул А. Н. Менеджмент корпорации и корпоративное управление / А. Н. Асаул, В.И. Павлов, Ф.И. Бескиерь, О. А. Мышко. – СПб.: Гуманістика. – 2006. – 328 с.
5. Багиев Г. Л. Методы получения и обработки маркетинговой информации / Г. Л. Багиев. – СПб.: Изд-во СПбГУЭФ, 1996, – 212 с.
6. Багиев Г. Л. Основы организации маркетинговой деятельности на пред-приятии / Г. Л. Багиев. – Л.: ЛОПВНТОЭ, 1990. – 56 с.
7. Багиев Г. Л. Маркетинг: Учеб. [для вузов по экон. специальности] / Г.Л.Багиев, В. М. Тарасевич, Х. Анн; Под общ. ред. Г.Л. Багиева. – 3-е изд., перераб. и доп. – СПб.: Питер, 2005. – 733 с.
8. Балабаниць А. В. Маркетинговий контроль збутової діяльності торгове-льних підприємств в умовах ринкової економіки / А. В. Балабаниць // Торгівля і ринок України. Випуск 7. – Донецьк: ТОВ “КІТІС”, 1998. – С. 208–213.
9. Балабаниць А. Збутовий потенціал підприємства та методика його оцінки / А. Балабаниць // Торгівля і ринок України. Темат. зб. наук. праць з пробл. торгівлі. – Донецьк,1999. – вип.8/т.2. – С. 13–21.
10. Балабаниц А. В. Стратегическое управление сбытовой деятельностью торгових предприятий в условиях маркетинговой ориентаций / А. В. Балабаниць. – Донецк: ОАО «Донецкий торговый дом «Донбасс», 2000. – 41 с.

11. Балабанова Л. В. Зв’язки з громадськістю в системі маркетингового мене-джменту підприємств: монографія / Л. В. Балабанова, К. В. Савельєва. – До-нецьк: ДонДУЕТ, 2005. – 273 с.
12. Балабанова Л. В. Маркетингове управління конкурентоспроможністю підприємств: стратегічний підхід: монография / Балабанова Л. В., Холод В. В. – Донецк: ДонДУЕТ, 2006. – 294 с.
13. Балабанова Л. В. Маркетинговый аудит системи сбыта: монография / Л.В.Балабанова, А. В. Балабаниць. – Донецьк: ДонДУЕТ, 2003. – 188 с.
14. Балабанова Л. В. Стратегическое маркетинговое управление предприяти-ем на основе бенчмаркетинга: монографія / Л. В. Балабанова, В. В. Слипенький. – Донецк: ДонГУЭТ, 2005. – 170 с.
15. Балабанова Л. В. Управление конкурентоспособностью предприятий на основе маркетинга: монография / Л. В. Балабанова, А. В. Кривенко. – Донецк: ДОНГУЭТ им. Г. Туган-Барановского, 2004. – 141 с.
16. Балабанова Л. В. Управління маркетинговим потенціалом підприємства / Л. В. Балабанова, Р. В. Мажинський. – Донецк: ДонДУЕТ, 2005. –144[8] с.
17. Балабанова Л.В. Маркетинговий контролінг: теорія та методологія: моно-графия / Балабанова Л. В., Гасило О. О. – Донецк: ДонДУЕТ, 2006. – 220 с.
18. Баранова А. Дистрибьюторы занялись “эксклюзивом” / А. Баранова // Деловая газета. – 2003. – № 43. – С. 16.
19. Бауэрокс Дональд Дж. Логистика: интегрированная цепь поставок / До-нальд Дж. Бауэрокс; пер. с англ. – М.: ЗАО «Олимп-Бизнес», 2001. – 640 с.
20. Богитова М. В. Особенности управления сбытовой системой на рынке ле-карственных средств / М. В. Богитова // Менеджмент в России и за рубежом. – 2004. – № 3. – С. 51–57.
21. Бойко А. Развитие фармацевтического рынка / А. Бойко // Еженедельник Аптека. – 1998. – № 18 (139). – С. 4–5.
22. Болт Г. Дж. Практическое руководство по управлению сбытом / Г. Дж. Болт. – М.: Экономика, 1991. – 280 с.
23. Боровиков В. П. STATISTICA. Искусство анализа данных на компьютере: Для профессионалов. 2 – е изд. / В. П. Боровиков. – СПб.: Питер, 2003. – 688 с.
24. Боровиков В. П. Программа STATISTICA для студентов и инженеров – 2-е изд. / В. П. Боровиков. – М.: Компьютер Пресс, – 2001. – 301 с.
25. Брагин В. Совершенствование управления - основа повышения конку-рентоспособности организации / В. Брагин // Стандарты и качество. – 2004. – № 8. – С. 64–67.
26. Бранткцо П. Организация оптовой торговли / П. Бранткцо // Еженедель-ник Аптека. – 1999. – № 31 (202). – С. 7.
27. Бурцев В. В. Внутренний контроль сбытовой деятельности предприятия в современных условиях хозяйственности / В. В. Бурцев // Менеджмент в России и за рубежом. – 2001. – № 6. – С. 23–26.
28. Бушуєва И. В. Ризики і втрати у фармацевтичному виробництві / И. В. Бушуєва, Н. М. Червоненко, Т. П. Зарічна та ін. // Здобутки та перспек-тиви розвитку управління фармацевтичними організаціями в умовах ринкової економіки: матеріали міжнар. наук.-практ. конф., (Харків, 26 березня, 2003р.) – Х.: Вид-во НФаУ, 2003. – С. 67–69.
29. Вайсман А. Стратегия маркетинга: 10 шагов к успеху. Стратегия менедж-мента: 5 факторов успеха / А. Вайсман; пер. с нем. – М.: АО «Интерэксперт», экономика, 1995. – 344 с. (С. 53).
30. Варпаховская И. Рынок медикаментов Японии / И. Варпаховская // Про-визор. – 1997. – № 19 – С. 31–34.
31. Виханский О. С. Стратегическое управление / О. С. Виханский. – М.: Гар-дарики, 2003. – 293 с.
32. Віннікова І. І. Маркетингові дослідження виробництва лікарських засобів в Україні / Віннікова І. І., Гребньов М. Г. // Маркетинг в Україні. – 2003. – № 5. – С.10–12.
33. Воронина О. Н. Определение наиболее оптимальной стратегии сбыта ле-карственных препаратов на основании анализа фармацевтического рынка / О.Н. Воронина // Бизнес Информ. – 2007. – № 9 (2). – С. 148–152.
34. Вороніна О. Н. Значення оцінки рівня використання збутового потенціалу для формування політики збуту лікарських препаратів / О.Н. Воронина // Мате-ріали наук.-практ. конф. «Економічна освіта та наука: досвіт та перспективи розвитку», (Харків, 22-23 листопада, 2007р.) / М-во охорони здоров’я в Україні; М-во освіти та науки України. – Х.: Вид-во НФаУ, 2007. – С. 259–262.
35. Воронкова А. Э. Современные технологии управления промышленным предприятием: монография / А. Э. Воронкова, А. В. Козаченко. – К.: Либра, 2007. – 256 с.
36. Воронкова А. Э. Стратегическое управление конкурентоспособным по-тенциалом предприятия: диагностика и организация: монография / А. Э. Воронкова. – Луганск: Изд. Восточно-украинского национального универ-ситета, 2000. – 315 с.
37. Воронкова А. Э. Стратегическое управление потенциалом предприятия / А. Э. Воронкова. – Лу¬ганск: Изд. Восточно-украинского национального уни-верситета, 2000. – 315 с.
38. Всеукраинский фармацевтический рейтинг “Еженедельника Аптека” // Еженедельник Аптека. – 2003. – № 8 (379). – С. 6–9.
39. Герман О. М. Стратегічна маркетингова спрямованість як складова забез-печення довгострокової конкурентоспроможності торговельного підприємства / О. М. Герман // Актуальні проблеми економіки. – 2006. – № 6 (60). – С. 72–77.
40. Гершун А. Технологии сбалансированого управления / А. Гершун, М. Горский. – М.: ЗАО «Олимп-бизнес», 2005. – 416 с.
41. Голошубов О. В. Критерії і показники оцінки ефективності збутової дія-льності промислового підприємства / О. В. Голошубов // Маркетинг и реклама. – 1998. – № 6. – С. 29–31.
42. Голубева С. Менеджмент сбыта (опыт Германии) / С. Голубева. – СПб.: РНБ, 2003. – 100 с.
43. Гринева М. А. Выбор показателей оценки инновационного потенциала предприятия / М. А. Гринева // Бізнес Информ. – 2008. – № 1. – С. 30–32.
44. Громовик Б. П. Особенности международного фармацевтического марке-тинга / Б. П. Громовик // Провізор. – 2000. – № 11. – С. 25–27.
45. Громовик Б.П. Дослідження регіонального оптового фармацевтичного ринку / Б. П. Громовик, А. М. Новикевич, Л. Н. Буряк // Фармацевтичний жур-нал. – 1999. – № 4. – С. 27– 33.
46. Грушенко В.И. Кризисное состояние прендприятия: поиск причин и спо-собов его преодаления / В. И. Грушенко, Л. В. Ромченкова // Менеджмент в России и за рубежом. – 1998. – № 1. – С. 32.
47. Дафт Р. Менеджмент / Р. Дафт; пер. с англ. – [6-е изд.]. – СПб.: Питер, 2006. – 864 с.
48. Дейян А. Стимулирование сбыта и реклама на месте продаж / А. Дейян, Л. Троадек. – М.: Прогресс-Универс, 1994. – 152 с.
49. Дерюгина С. Маркетинг-Микс все для маркетингового анализа ипланиро-вания. – Режим доступа:
http://www.marketing.spb.ru/read/article/a44.htm
50. Дикань В. Л. Обеспечение конкурентоустойчивости предприятия: моно-графия / В. Л. Дикань. – Х.: Основа, 1995. – 159 с.
51. Директиви Ради ЕС “Про правила оптової реалізації лікарських препара-тів для людини” від 31.03.1992 року 92/95 ЄЄС
52. Дихтль Е. Практический маркетинг: учебное пособие / Е. Дихтль, Х. Хершген ; пер. с нем. А. М. Макарова; под. ред. И. С. Минко. – М.: ИНФРА- М: Высшая школа., 1996. – 255 с.
53. Дрьомова Н. Б. Маркетингове планування у фармації: концепція, мето-дичне забезпечення / Н. Б. Дрьомова // Фармацевтичний журнал. – 2000. – № 1. – С. 24–33.
54. Дубров А. М. Многомерные статистические методы / А. М. Дубров, В. С. Мхитаря, Л. И. Трошин. – М.: Финансы и статистика, 1998. – 352 с.
55. Енциклопедія бізнесмена, економіста, менеджера. – К.: МЕФ, 2000. – С. 502.
56. Єріна А. М. Статистичне моделювання та прогнозування / А. М. Єріна. – К.: КНЕУ, 2001. – 170 с.
57. Житник Е. Плюси і мінус дослідницького ринку: результати «Market View 2010 Ukraine» / Е. Житник // Маркетингові дослідження в Україні. – 2006. – № 5 (33) – С.12–15.
58. Зав’ялов П. С. Маркетинг в схемах, рисунках, таблицях / П. С. Зав’ялов. – М.: ИНФРА-М, 2000. – 496 с.
59. Завгородняя А. В. Маркетинговое планирова¬ние / А. В. Завгородняя, Д. О. Ямпольская. – СПб.: Питер, 2002. – 352 с.
60. Закон України “Про захист від недобросовісної конкуренції у підприєм-ницький діяльності” від 7 червня 1996 року № 236/96 – ВР
61. Закон України “Про лікарські засоби” від 04.04.1996 // Відомості Верхо-вної Ради України. – 1996. – № 22. – C. 86.
62. Закон України “Про обмеження монополізму та недопущення недобросо-вісної конкуренції у підприємницький діяльності” № 2132 – ХІІ від 18.02.1992р.
63. Закон України «Про рекламу» // Відомості Верховної Ради України. – 1996. – № 39. – С. 181.
64. Иванов Д. А. Логистика. Стратегическая кооперация / Д. А. Иванов. – М.: Вершина, 2006. – 176 с.
65. Иванов Ю. Б. Конкурентоспособность предприятия в условиях формиро-вания рыночной экономики: монография / Ю. Б. Иванов. – Х.: РИО ХГЭУ, 1997. – 246 с.
66. Иванов Ю. Б. Конкурентоспособность предприятия: оценка, диагностика, стратегия. Научное издание / Авт. кол-в. – Харьков: Изд. ХНЕУ, 2004. – 255 с.
67. Иванов Ю. Б. Научно-практические подходы к оценке конкурентоспособ-ности фармацевтических предприятий / Ю. Б. Иванов // Бизнес Информ. – 2006. – № 8. – С. 32–35.
68. Иванов Ю. Б. Формирование конкурентной позиции предпрятия в услови-ях кризиса: монография / Ю. Б. Иванов. – Х.: ИД «ИНЖЕК», 2007. – 375 с.
69. Информационная справка о состоянии фармацевтического рынка Украи-ны // Провизор. – 2005. – № 18. – С. 16–19.
70. Исследования фармацевтических рынков. Business-Credit. – Режим досту-па: http://www.ksk-market.com.ua/
71. Іванов Ю. Б. Теоретичні основи конкурентної стратегії підприємства: монографія / Ю. Б. Иванов. – Х.: ВД «ІНЖЕК», 2006. – 384 с.
72. Калинина В. Н., Соловьев В. И. Введение в многомерный статистический анализ / В. Н. Калинина, В. И. Соловьев. – М.: ГГУ, 2003. – 66 с.
73. Каплан Р. С. Сбалансированная система показателей. От стратегии к дей-ствию / Р. С. Каплан, Д. П. Нортон. – [2-е изд., испр. и доп.]. – М.: Олимп - Би-знес, 2005. – 320 с.
74. Каплан Р. С. Стратегическое единство: создание синергии организации с помощью сбалансированной системы показателей / Р. С. Каплан, Д. П. Нортон. – М.: ИД «Вильяс», 2006. – 384 с.
75. Каракай І. О. Зарубіжний досвід маркетингу у фармації / І. О. Каракай // Фармацевтичний журнал. – 1993. – № 5. – С. 25–27.
76. Каракай І.О. Особливості використання засобів маркетингу у діяльності підприємств-посередників на фармацевтичному ринку України / І. О. Каракай, Ю. В. Каракай // Фармацевтичний журнал. – 1997. – № 1. – С. 3–14.
77. Кармалита Е. В хоккей играют настоящие мужчины! Реклама ЛС: июнь, 1 полугодие. 2007 г. / Е. Кармалита // Еженедельник “Аптека”. – 2007. – № 34(605). – С. 90–92.
78. Кашилова С. Р. Сбытовая логистика / С. Р. Кашилова // Экономика и управления. – 1999. – № 3. – 36 с.
79. Клебанова Т. С. Теория экономического риска: учебное пособие / Т. С. Клебанова, Е. В. Раевнева. – Харьков: Изд. ХГЭУ, 2001. – 132 с.
80. Кныш М. И. Конкурентные стратегии / М. И. Кныш. – СПб.: Любавич, 2000. – 284 с.
81. Козырева Е. В. Методика оценки социально-экономического потенциала фармацевтического предприятия / Е. В. Козырева // Актуальні питання фармацевтичної та методичної науки та практики: збірник наукових статей. Ви-куск XII. Том I. – Запоріжжя: ЗДМУ, 2004. – 253 с.
82. Комяков О. О. Діагностика у сфері збуту / О. О. Комяков // Маркетинг в Україні. – 2000. – № 3. – С. 38–39.
83. Коренков О. В. Виробничій потенціал як складова частина потенціалу підприємства / О. В. Коренков // Вісник Харківського національного універси-тету ім. В. Н. Каразіна . – 2002. – № 2. – С. 186–190.
84. Коршунов В. Выбор стратегии и тактики сбыта продукции на внутреннем рынке / В. Коршунов, К. Курбатов, Т. Серикова // Бизнес Информ. – 1997. –№ 23. – С. 61–64
85. Косенков С. І. Маркетингові дослідження / С. І. Косенков. – К.: Скарби, 2004. – 464 с.
86. Костусев А. А. Конкурентная политика в Украине: монография / А. А. Костусев. – К.: КНЕУ, 2004. – 310 с.
87. Костусев А. А. Состояние конкурентной среды в экономике Украины / А. А. Костусев, М. В. Пугачева // Конкуренция. Вестник Антимонопольного комитета Украины. – 2004. – № 1. – С. 10–18.
88. Котлер Ф. Основы маркетинга / Ф. Котлер; пер. с англ.; общ. ред. и вступ, ст. Е. М. Пеньковой. – М.: Прогресс, 1990. – 736 с.
89. Краснокутский А. Фармакоэкономика / А. Краснокутский, А. Лагунова. – Москва: Классик - Консалтинг, 1998. – 264 с.
90. Кристофер М. Маркетинговая логістика / М. Кристофер, Х. Пэк. – М.: Издательский дом «Технология», 2005. – 200 с.
91. Куденко Н. В. Маркетингові стратегії фірми: монографія / Н. В. Куденко. – К.: КНЕУ, 2002. – 248 с.
92. Кунда Е. Любишь ввозить. Импорт – экспорт, производство ГЛС: июнь, 1 полугодие 2007 г. / Е. Кунда, О. Сергиенко, С. Ежов // Еженедельник Аптека. – 2007. – № 32 (603). – С. 90–92.
93. Ламбен Ж.-Ж. Менеджмент, ориентированный на рынок / Ж.-Ж. Ламбен;
пер. с англ. под ред. В. Б. Колчанова. – СПб.: Питер, 2004. – 800 с.
94. Ламбен Ж.-Ж. Стратегический маркетинг / Ж.- Ж. Ламбен. – СПб.: Наука, 1996. – 236 с.
95. Литвак Б. Г. Разработка управленческого решения / Б. Г. Литвак. – М.: Де-ло, 2000. – 392 с.
96. Литвинов Ф. И. Международный маркетинг: специфика исследований за-рубежного рынка / Ф. И. Литвинов // Маркетинг в России и за рубежом. – 1998.– № 4. – С. 86–98.
97. Лопач С. Н. Статистические методы в фармакологии и маркетинге фар-мацевтического рынка / С. Н. Лопач. – К.: ЗАТ «Укрспецмонтажпроект», 1999. – 312 с.
98. Лук’янець Т. І. Маркетенгова політика комунікацій: навч. посіб. / Т. І. Лук’янець. – К.: КНЕУ, 2000. – 380 с.
99. Максимкина Е. Взаимодействие оптового и розничного звена на регио-нальном уровне / Е. Максимкина, А. Баженова // Российские аптеки. – 2001. – № 6. – С. 10–13.
100. Малярец Л. М. Построение обобщающих показателей в оценке конкурент-ных преимуществ предприятия / Л. М. Малярец // Економічний вісник: зб. наук. праць. – К.: Національний технічний університет України «Київський політехні-чний інститут», 2004. – С. 432–438.
101. Малярець Л. М. Вимірювання ознак об’єктів в економіці: методологія та практика: наукове видання / Л. М. Малярец. – Харків: Вид. ХНЕУ, 2006. – 384 с.
102. Малярець Л. М. Розвіток дисперсійного аналізу ознак (виміряних на по-рядкових шкалах) об’єкта в економіці / Л. М. Малярец // Економіка розвитку. – 2006. – № 3 (39). – С. 35–39.
103. Маркетинг: учебник / [А. Н. Романов, Ю. Ю. Корлюгов, С. А. Красильников и др.]; под ред. А. Н. Романова. – М.: Банки и биржи, ЮНИТИ, 1996. – 560 с.
104. Матвеева В. «Протек - Фарма»: прочный фундамент для стабиль¬ного рос-та / В. Матвеева // Еженедельник Аптека. – 2004. – № 6. – С. 10–13.
105. Матвеева В. Минздрав: главное - не составить план, а выполнить его / В. Матвеева // Еженедельник Аптека. – 2003. – № 8. – С. 16–19.
106. Махринский Т. Фармацевтический рынок 2001г. Итоги / Т. Махринский // Еженедельник Аптека. – 2002. – № 13 (334) – С. 13–15.
107. Мигурская О. Н. Оценка сбытового потенциала фармацевтического пред-приятия / О. Н. Мигурская // Управління розвитком: зб. наук. ст. – Харків: Ви-давництво ХДЕУ, 2004. – № 1. – С. 115–120.
108. Мигурская О. Н. Оценка сбытового потенциала фармацевтического пред-приятия / О. Н. Мигурская, З. Н. Мнушко // Здобутки та перспективи розвитку управління фармацевтичними організаціями в умовах ринкової економіки: матеріали наук.-практ. конф., (Харків, 26 березня, 2003 р.) – Х.: Вид-во НФаУ, 2003. – С. 101–104.
109. Мигурская О. Н. Рейтинг фармацевтических дистрибьюторов с учётом их уровня развития / О. Н. Мигурская // Економіка: проблеми теорії та практики: зб. наук. праць. – Випуск 194: В 5 т. – Том 3. – Дніпропетровськ: ДНУ, 2004. – С. 828–834.
110. Мігурська О. М. Визначення місця стратегії збуту нового товару в загаль-ній системі управління підприємством / О. М. Мігурська // Управління розвит-ком: зб. наук. ст. – Харків: Видавництво ХДЕУ, 2004. – № 2. – С. 48–50.
111. Мігурська О. М. Особливості збутової політики в сучасній діяльності фа-рмацевтичних підприємств / О. М. Мігурська // Економіка підприємства і про-мисловості: матеріали міжнар. наук.-практ. конф. [“Дні науки “2005”], (Дніпро-петровськ, 15-27 квітня, 2005 р.). Том 8. – Дніпропетровськ: Наука і освіта, 2005. – С. 25–26.
112. Мігурська О. М. Формування збутової політики фармацевтичного під-приємства / О. М. Мігурська // Економіка: проблеми теорії та практики: зб. на-ук. праць. – Випуск 202: В 4 т. – Том 2. – Дніпропетровськ: ДНУ, 2005. – С. 390–395.
113. Мігурська О. М. Формування фармацевтичним підприємством дис-триб’юторської системи збуту лікарських препаратів / О. М. Мігурська, В. Г. Щербак // Економіка розвитку. – 2005. – №. 4 (36). – С. 106–110.
114. Михеева С. Новый метод оценки конкурентоспособности предприятий / С. Михеева // Стандарты и качество. – 2004. – № 6. – С. 74–77.
115. Мних Є. В. Економічний аналіз: підручник / Є. В. Мних. – Київ: Центр навчальної літератури, 2005. – 472 с.
116. Мнушко З. Н. Менеджмент та маркетинг у фармації. Ч.ІІ. Маркетинг у фармації: підруч. [для фарм. вузів і факультетів] / З. Н. Мнушко, Н. М. Діхтярьова; за ред. З. Н. Мнушко. – Харків: “Основа”; Вид-во УкрФА, 1999. – С. 40–41 (288с.)
117. Мнушко З. М. Методичні рекомендації по прогнозуванню збуту фарма-цевтичної продукції / З. М. Мнушко, О. М. Ткаченко, В. В. Страшний. – X: УкрФА, 1997. – 20 с.
118. Мороз О. В. Організаційно-економічні фактори управління якістю на під-приємствах: монографія / О. В. Мороз, Л. М. Ткачук. – Вінниця: УНІВЕРСУМ-Вінниця, 2005. – 137 с.
119. Морозов М. А. Стратегия и тактика продвижения товара на рынок / М. А. Морозов, А. И. Пушкарь, А. Н. Тридед . – Х.: Основа,1998. – 176 с.
120. Наказ Міністерства охорони здоров’я України та Міністерства економіки з питань європейської інтеграції України № 480/294 від 03.12.2001 “Про затвер-дження переліку вітчизняних та імпортних лікарських засобів і виробів медич-ного призначення, ціни на які підлягають державному регулюванню” // Сбор-ник нормативных документов по аптечному делу в Украине. – К.: Горизонт, 2002. – С. 97–128.
121. Наказ МОЗ України № 177 від 10.07.97. "Про затвердження нормативних актів з питань реклами лікарських засобів" // Додаток № 2 до журн. "Фармако-логічний вісник". – 1997. – № 6. – С. 13–22.
122. Наумов В. Н. Маркетинг сбыта / В. Н. Наумов. – М.: Финансы и статисти-ка, 1996. – 104с.
123. Немченко А. С. Государственное регулирование цен на лекарственные средства: проблемы и перспективы / А. С. Немченко, Л. В. Галий // Провизор.– 2001. – № 14. – С. 6–7.
124. Обухов С. Пути развития оптового фармацевтического рынка / С. Обухов // Провизор. – 2002. – № 1. – С. 5–6.
125. Окландер М. Стратеги физического распределения в логистической сис-теме / М. Окландер // Бизнес Информ. – 1998. – № 16. – С. 46–48.
126. Орлов А. И. Менеджмент: учебник / А. И. Орлов. – М.: Издательство «Изумруд», 2003. – Режим доступа: http://orlovs.pp.ru
127. Отенко И. П. Механизм управления потенциалом предприятия: научное издание / И. П. Отенко, Л. М. Мялярец. – Харьков: Изд. ХГЭУ, 2003. – 220 с.
128. Отенко І. П. Управління конкурентними перевагами підприємства: науко-ве видання / І. П. Отенко, Є. О. Полтавська. – Х: Вид. ХНЕУ, 2005. – 212 с.
129. Павлова В. А. Конкурентоспроможність підприємства: оцінка та стратегія забезпечення: монографія / В. А. Павлова. – Д.: Вид-во ДУЕП, 2006. – 276 с.
130. Пан Л. В. Вплив концепції поведінки споживачів на розвиток підприєм-ництва в Україні / Л. В. Пан // Економіка Криму. – 2005. – № 15. – С.6–10.
131. Пан Л. В. Маркетинг нових ідей як сучасна модель розвитку взаємовідно-син зі споживачем / Л. В. Пан // Наукові записки НаУКМА. Економічні науки. Т.68 – К.: Видавничій дім “Києво-Могилянська академія”, 2007. – С. 57–60.
132. Пан Л. В. Сучасні тенденції розвитку маркетингу: теоретичні та практич-ні аспекти / Л. В. Пан // Економіка Криму. – 2006. – № 17. – С. 73–74.
133. Паніотто В. Генеральна і вибіркова сукупність. Оцінка погрішності вибі-рки / В. Паніотто, В. Максименко, Н. Марченко // Маркетингові дослідження в Україні. – 2006 – № 4 (17). – С.10–17.
134. Парфенюк Б. Украинский фармацевтический рынок – 2002 / Б. Парфенюк, М. Холоденко // Еженедельник Аптека. – 2003. – № 18 – С. 19–21.
135. Пелихов Е. Ф. Оценка экономической эффективности и логистических решений / Е. Ф. Пелихов // Логистика: проблемы и решения. – 2005. – № 1. – С.90–97.




Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
50





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2024. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.