У нас уже
17884
рефератов, курсовых и дипломных работ
Сделать закладку на сайт
Главная
Сделать заказ
Готовые работы
Почему именно мы?
Ценовая политика
Как оплатить?
Подбор персонала
О нас
Творчество авторов
Быстрый переход к готовым работам
Контрольные
Рефераты
Отчеты
Курсовые
Дипломы
Диссертации
Мнение посетителей:
Понравилось
Не понравилось
Книга жалоб
и предложений
Название
МАРКЕТИНГОВА СИСТЕМА ОСВІТНІХ ПОСЛУГ ВИЩОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
Количество страниц
215
ВУЗ
Донецький нацiональний університет економіки і торгівлі імені МИХАЙЛА Туган-БарановсЬкого
Год сдачи
2010
Содержание
ЗМІСТ
ВСТУП………………………………………………………………………..3
РОЗДІЛ 1 ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ВНЗ НА РИНКУ ОСВІТНІХ ПОСЛУГ…………………………………...10
1.1 Аналіз сучасного стану маркетингу освітніх послуг в умовах розвитку ринкових відносин……………………………………………….10
1.2 Закономірності підвищення якості освітніх послуг в сучасних
умовах.............................................................................................................31
1.3 Концепція формування маркетингової системи освітніх
послуг ВНЗ......................................................................................................52
Висновки з розділу 1......................................................................................70
РОЗДІЛ 2 ДОСЛІДЖЕННЯ МАРКЕТИНГОВОЇ СИСТЕМИ ОСВІТНІХ ПОСЛУГ ВИЩОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ………………………73
2.1 Маркетинговий аналіз зовнішнього середовища маркетингової системи ВНЗ...................................................................................................73
2.2 Механізм взаємодії ВНЗ з учасниками ринку освітніх послуг та ринку праці...............................................................................................................100
2.3 Підвищення якості професійної освіти як одна з важливих функцій маркетингової системи ВНЗ........................................................................112
Висновки з розділу 2....................................................................................141
РОЗДІЛ 3 ВДОСКОНАЛЕННЯ МАРКЕТИНГОВОЇ СИСТЕМИ ОСВІТНІХ ПОСЛУГ ВНЗ………………………………………………...143
3.1 Реалізація стратегії раннього попередження в маркетингової діяльності ВНЗ..............................................................................................143
3.2 Маркетингова модель досягнення професійного клірингу...............152
3.3 Організаційно-економічний механізм реалізації маркетингової системи освітніх послуг.............................................................................167
Висновки з розділу 3...................................................................................179
ВИСНОВКИ……………………………………………………………….181
ДОДАТКИ....................................................................................................184
СПИСОК ВИКОРИСТАННИХ ДЖЕРЕЛ.................................................201
ВСТУП
Актуальність теми. У сучасних умовах формування нової структури соціально-економічних відносин, розвитку економіки знань зростає роль і відповідальність вищих навчальних закладів (ВНЗ), як суб’єктів ринку освітніх послуг і ринку праці, за відтворення якісної робочої сили країни і її потенціалу відповідно вимог науково-технічного прогресу. За таких умов ВНЗ повинні переорієнтувати свою діяльність на застосування маркетингового інструментарію для задоволення потреб ринку освітніх послуг з одного боку, та ринку праці – з іншого. Крім того, гостро стоїть проблема оцінки якості освітніх послуг не тільки з позицій абітурієнтів і студентів, але й з погляду молодих фахівців (випускників) та роботодавців. Особливого значення в процесі відтворення трудового потенціалу в умовах демографічної кризи як країни в цілому, так регіону зокрема, набуває післядипломна освіта ВНЗ. В ринкових умовах післядипломна освіта набуває рис бізнес-освіти і потребує визначення перспективного попиту на освітні послуги та своєчасного реагування на швидкі зміни вимог до компетенції фахівця на ринку праці. Відповідно до цього, існує об'єктивна необхідність розробки та впровадження маркетингової системи надання освітніх послуг ВНЗ, яка б забезпечувала узгодження потреб ринку праці та ринку освітніх послуг.
Істотним внеском становлення і розвитку маркетингу стали роботи вітчизняних та зарубіжних авторів: Азарян О. М., Ансоффа І., Багієва Г. Л., Балабанової Л. В., Герасимчука В. Г., Голубкова Є.П., Заруби В.Я.,Королькова І.І Котлера Ф.,Поклонського Ф.Ю.,Фокса К.Маркетингу освітніх послуг присвячені наукові праці вітчизняних та зарубіжних вчених: Афанасьєва В., Верхоглядової Н. І., Кармаєва А. Г.,Карпенко Н.В., Кратта О.А., Криковцевої Н.О.,Литвинової Н. П., Оболенської Т. Є., Омелянович Л.О., Панкрухіна А. П., Потєєва М. І., Решетнікової І. Л., Решетілової Т. Б., Сагінової ОВ., Шубіна.О.О. Разом з тим, значна кількість питань залишається відкритою для дослідження, зокрема, концептуальні засади формування маркетингової системи ВНЗ, побудова механізму взаємодії навчального закладу з учасниками ринку освітніх послуг та ринку праці, , впровадження організаційно-економічного механізму реалізації маркетингової системи надання освітніх послуг тощо. Вищевикладене обумовило актуальність обраної теми дослідження, її мету і завдання.
Зв’язок роботи з науковими програмами, планами, темами. Дисертаційну роботу виконано відповідно до планів науково-дослідних робіт Донецького державного університету економіки і торгівлі імені Михайла Туган-Барановського,а саме: «Дослідження регіонального ринку освітніх послуг та ринку праці» (№ держ. реєстрації 0106U011384), у межах якої розроблено та впроваджено методичні рекомендації щодо відстеження слабких сигналів змін зовнішнього середовища і своєчасного реагування на потреби споживачів ринку освітніх послуг вищого навчального закладу; “Розробка рекомендацій з удосконалення маркетингової діяльності” (№ держ. Реєстрації 0102U004182), у межах якої автор обґрунтував пропозиції з формування маркетингової системи ВНЗ.
Мета і завдання дослідження. Метою дисертаційної роботи є розробка науково-методичних та практичних рекомендацій щодо удосконалення маркетингової системи надання освітніх послуг вищим навчальним закладом з урахуванням особливостей надання послуг в системі післядипломної освіти.
Для досягнення поставленої мети визначено та вирішено такі завдання:
аналіз еволюції маркетингу освітніх послуг і визначення тенденції його розвитку в сучасних умовах;
визначення закономірностей підвищення ВНЗ якості освітніх послуг, зокрема у системі післядипломної освіти;
обґрунтування методичного підходу до підвищення якості професійної освіти,зокрема в системі післядипломної підготовки ВНЗ.
розробка концепції формування маркетингової системи надання освітніх послуг вищим навчальним закладом;
проведення маркетингового аналізу сучасного стану регіонального ринку освітніх послуг і ринку праці та обґрунтування впливу рівня якості освітніх послуг ВНЗ на їх розвиток;
розробка механізму взаємодії ВНЗ з суб’єктами ринку освітніх послуг і ринку праці;
формування маркетингової моделі досягнення професійного клірингу;
розробка методики впровадження маркетингової системи на основі стратегії раннього попередження;
обгрунтування методичного підходу до підвищення якості професійної освіти;
запровадження організаційно-економічного механізму реалізації маркетингової системи надання освітніх послуг.
Об’єктом дослідження є процес маркетингової діяльності ВНЗ у системі надання освітніх послуг.
Предметом дослідження є теоретичні та прикладні аспекти формування маркетингової системи надання освітніх послуг вищого навчального закладу з урахуванням забезпечення синергетичного розвитку ринку освітніх послуг та ринку праці.
Методи дослідження. Теоретичну та методологічну основу проведення досліджень склали наукові праці вітчизняних та зарубіжних вчених з проблем маркетингу послуг, теорії прийняття маркетингових рішень, системного аналізу, економіко-математичного моделювання. Нормативною базою дослідження були закони України та постанови Кабінету Міністрів України, статистичні дані Держкомстату України, фінансова та статистична звітність підприємств, а також результати праць вітчизняних та зарубіжних вчених-економістів із теоретичних та практичних питань маркетингової діяльності підприємств.
У процесі роботи застосувалися такі методи: системний метод наукового пізнання (з метою виявлення зв’язків ВНЗ з суб’єктами ринку освітніх послуг, ринку праці та ринку інформаційних продуктів і послуг); статистичні та соціологічні методи (для збору і обробки інформації про стан ринків освітніх послуг і праці, а також оцінки потенціалу регіону); методи інтерв’ю та анкетування (для визначення вимог споживачів освітніх послуг ВНЗ та чинників, які впливають на конкурентоспроможність освітньої установи); метод групування (для розподілу регіонів при дослідженні міграційних процесів в Україні); метод SERVQUAL при проведенні оцінки якості освітніх послуг.
Основні поняття сформульовано на основі методу узагальнення та наукової абстракції. Обробка даних здійснювалась з використанням сучасного програмного забезпечення.
Наукова новизна одержаних результатів. У дисертації визначено концептуальні основи маркетингової системи надання освітніх послуг вищим навчальним закладом та запропоновано нові наукові рішення, основні з яких полягають у наступних теоретичних, методологічних та методичних розробках.
Вперше:
розроблено концепцію формування маркетингової системи надання освітніх послуг, в основу якої покладено принципи теорії систем та процесного підходу до маркетингового планування і контролю, з врахуванням теоретичної спадщини філософії освіченого, соціального маркетингу та маркетингу взаємодії, принципи якої передбачають орієнтацію на споживачів, безперервне вдосконалення продуктів і методів маркетингу, цілеспрямованість маркетингової діяльності на підвищення ціннісної значимості освітнього продукту і послуги для споживачів з урахуванням їх запитів та інтересів суспільства в цілому. Запропонована концепція дозволяє адаптувати та узгоджувати діяльність ВНЗ із потребами ринку освітніх послуг і ринку праці, посилити конкурентоспроможність і забезпечити якість освітніх послуг ВНЗ адекватну вимогам стандартів ISO;
запропоновано маркетингову модель досягнення професійного клірингу на основі визначення причинно-наслідкових зв’язків збалансованих показників освітньої діяльності ВНЗ та узгодження стану компетентності випускників з вимогами компетентностей робочих місць, що особливо важливо в системі післядипломної освіти, споживачі послуг якої найбільш мотивовані і їхні вимоги до споживання послуг визначено і конкретизовано, тому значимість запропонованої моделі полягає в забезпеченні досягнення оптимального результату збалансовонності ринку освітніх послуг і ринку праці та забезпеченні підготовки конкурентоспроможних фахівців. Удосконалено:
механізм взаємодії ВНЗ з учасниками ринку освіти і ринку праці і ринку інформаційних продуктів і послуг на основі запропонованих моделей взаємодії, що сприяє просуванню випускників на ринку праці, розширенню та поглибленню освітніх програм, формуванню освітніх науково-промислових комплексів, організацій обміну студентами з різних країн;
організаційно-економічний механізм впровадження маркетингової системи надання освітніх послуг на основі тенденцій структурної перебудови вищої освіти в Україні та впливу Болонського процесу, який містить основні етапи впровадження та методику оцінки ефективності маркетингової системи освітніх послуг, що дозволяє оптимізувати організаційну структуру управління маркетинговою діяльністю та її соціальну спрямованість і економічну ефективність.
Дістало подальший розвиток:
понятійний апарат маркетингової системи надання освітніх послуг на основі генезису визначень понять маркетингу освітніх послуг: „освітня послуга”, „маркетингова система освітніх послуг”, ”маркетинг освітніх послуг”, що сприяє цілісності, повноті та структуризації маркетингових досліджень, їх змістовній інтеграції.
наукові підходи щодо розробки освітніх послуг на основі принципів парадигми освіти сталого розвитку (що на відміну від традиційної орієнтована на майбутні потреби та завдання), які забезпечують реалізацію місії ВНЗ;
методичні підходи до розробки та вдосконалення маркетингової системи надання освітніх послуг на основі стратегії раннього попередження (з врахуванням майбутніх змін на ринку праці), орієнтованої на досягнення синергетичного ефекту, застосування якої дозволяє підвищити якість та ефективність маркетингової діяльності ВНЗ.
Практичне значення одержаних результатів полягає в тому, що теоретичні положення дисертаційної роботи доведено до рівня конкретних методик і рекомендацій по розвитку концептуальних положень та адаптації інструментарію маркетингу у сфері освітніх послуг. Найбільшу практичну цінність мають: запропонована методика щодо створення та впровадження маркетингової системи надання освітніх послуг на основі системного підходу з врахуванням взаємодії ВНЗ з учасниками ринку освітніх послуг, ринку праці і ринку інформаційних продуктів і послуг та механізм цієї взаємодії; маркетингова модель досягнення професійного клірингу.
Методологічні положення та практичні результати дисертації впроваджено у Інституті післядипломної освіти ДонНУЕТ імені Михайла Туган-Барановського (довідка про впровадження №221∕2006 від 21.11.06); у навчальному процесі Приватного вищого навчального закладу “Міжнародний університет фінансів” (Донецька філія) при визначенні рівня задоволеності якістю освітніх послуг споживачів та формуванні навчальних планів і інтегрованих програм з урахуванням стану ринку праці щодо досягнення професійного клірингу (довідка №41-116 від 10.06.07 р.); у навчальному процесі Донецького інституту психології і підприємництва при викладанні курсу “Маркетинг”, а також при розробці, формуванні і адаптації навчальних планів і програм до потреб споживачів (довідка №88 від 06.07.06 р.).
Особистий внесок здобувача. Усі основні наукові положення, розробки, висновки та рекомендації, які виносяться на захист, одержано автором самостійно. У наукових працях, опублікованих у співавторстві, особистий внесок здобувача конкретизовано в переліку основних публікацій за темою дисертації.
Апробація результатів дисертації. Основні теоретичні і практичні положення дисертаційної роботи доповідалися та обговорювалися на 10 міжнародних, всеукраїнських та міжрегіональних науково-практичних конференціях: “Тенденція розвитку ринку праці в Україні та проблеми працевлаштування студентів” (м. Луганськ, 2001 р.); “Управління якістю професійної освіти” (м. Донецьк, 2002 р.); “Менеджмент та маркетинг: досягнення і перспективи” (м. Київ, 2002 р.); “Нова економіка і вища освіта” (м. Донецьк, 2003 р.); “Сучасні технології вищої освіти” (м. Одеса, 2004 р.); “Маркетинг освіти” (м. Дніпропетровськ, 2005 р.,2006р); “Проблеми і перспективи працевлаштування випускників вищих навчальних закладів” (м. Донецьк, 2006 р.); Всеукраїнська науково-практична конференція “Держава та ринок: стратегія внутрішнього розвитку промислових регіонів” (м. Маріуполь, 2006 р.),”Соціально-економічні проблеми регіонального розвитку”(м.Павлоград,2006р).
Публікації. Основні положення дисертації опубліковані у 18 роботах обсягом 5,7 др. арк. (особистий внесок здобувача становить 4,3 др .арк..), у тому числі 10 статей у фахових виданнях та 8 тез доповідей на конференціях.
Структура і обсяг роботи. Дисертація складається зі вступу, 3-х розділів, дев’яти підрозділів ,висновків, загальним обсягом 179 сторінок, містить 21 таблицю на 17 сторінках, 42 рисунка на19 сторінках, перелік використаної літератури з 201 найменування на15 сторінках, 6 додатків на 10 сторінках.
Список литературы
ВИСНОВКИ
У дисертації на підставі проведених досліджень здійснено теоретичне узагальнення і практичне вирішення актуального завдання формування маркетингової системи освітніх послуг ВНЗ. Результати проведених досліджень дозволяють зробити наступні висновки :
1.Дослідження теоретичних і методичних аспектів понятійного апарату щодо маркетингу і його еволюційного розвитку дозволило розробити узагальнення концептуальних засад маркетингу освітніх послуг. Доведено, що в процесі розвитку маркетинг освітніх послуг пройшов певні фази, сучасною з яких є маркетинг взаємодії , який дозволяє враховувати інтереси всіх учасників освітнього процесу і сприяє формуванню стійких позитивних професійних і соціальних зв’язків, а також досягненню професійного клірингу.
2.Здійснено аналіз закономірностей підвищення якості освітніх послуг в сучасних умовах, який визначив, що забезпечення високої якості освіти стає центральною проблемою освітньої політики сучасності і потребує визначати якість через систему показників, що кількісно і якісно характеризують придатність освітньої послуги задовольняти конкретні потреби і її ступінь корисності для споживача.
3.Обґрунтовано методичний підхід до підвищення якості освіти на підставі процесного підходу, який враховує необхідність для ВНЗ як учасника і безпосереднього виконавця Болонських ініціатив забезпечувати якість вищої освіти на трьох рівнях: базовому рівні кожного навчального закладу, рівні держави і міжнародному рівні.
4.Виходячи з сучасної парадигми освіти стійкого розвитку сформовано концепцію маркетингу освітніх послуг, що потребує орієнтації змісту освіти на вирішення проблем майбутнього і формування затребуваних розвитком інноваційної економіки компетентностей фахівців. В її межах маркетинговою системою ВНЗ запропоновано вважати цілісну сукупність підсистем (елементів) ціноутворення; маркетингу - мікс; підсистем функцій та ієрархічних рівнів управління. Маркетингова система освітніх послуг ВНЗ розглядається як складова маркетингової метасистеми, яка є сукупністю соціально-економічних утворень (елементів) ринкового середовища, які характеризуються самостійністю, цілісністю і знаходяться в безперервній взаємодії з приводу відтворення робочої сили відповідної якості і професійної структури щодо вимог ринку праці і суспільства в цілому.
5.На підставі маркетингового моніторингу ринку освітніх послуг і ринку праці проведено опитування випускників ВНЗ і роботодавців, що дозволило надійти висновку про адаптаційний характер зв’язків означених ринків З одного боку, ринок освітніх послуг у своєму формуванні і розвитку повинний враховувати попит на професійно-кваліфікаційний склад робочої сили, пропонований з боку ринку праці, з іншого боку- активно впливати на нього за допомогою формування пропозиції підготовленої робочої сили з урахуванням змін і вимог інноваційної економіки.
6.Виявлені теоретичні основи функціонування ринків освітніх послуг і праці дозволили сформувати наукову базу механізму взаємодії ринків, а саме, визначити форми, методи й інструменти маркетингового впливу на тісноту установлених взаємозв’язків. Доведено можливість досягнення синергізму розвитку ринку освітніх послуг і ринку праці за умови системного підходу до використання інструментарію маркетингу, що дозволяє уловлювати сигнали змін, які відбуваються в галузевій структурі зайнятості і вчасно реагувати на потреби ринку праці і конкретних споживачів освітніх послуг. Забезпечення синергії розвитку ринку освітніх послуг і ринку праці регіону буде сприяти зниженню кількості незатребуваних фахівців у регіоні, зниженню витрат на утримання в зв’язку з безробіттям великої кількості випускників ВНЗ.
7.В межах розгляду семи базових моделей взаємодії ринку освітніх послуг і ринку праці, з урахуванням діагностованих проблем цих регіональних ринків, запропонована маркетингова модель досягнення професійного клірингу, який забезпечується науковим підходом до активного використання інструментів маркетингу освітніх послуг, впровадження системи принципів формування змісту процесів професійної підготовки, перепідготовки з урахуванням сигналів зворотного зв’язку зі споживачами ОП про необхідний рівень складових компетенцій фахівців і робочих місць. Запропоновано визначати досягнення професійного клірингу на основі анкетування носіїв попиту (потенційних роботодавців) та носіїв пропозиції (випускників ВНЗ). На підставі отриманої інформації можна оцінити задоволеність клієнтів, а також якість освітніх продуктів та досягнення професійного клірингу за розробленою в роботі методикою.
8.На підставі обґрунтування відповідного порядку дій розроблено методику впровадження маркетингової системи на основі стратегії раннього попередження, яка вміщує компоненти, що поєднують стадії наростання сили сигналів та адекватні цим сигналам маркетингові заходи на п’яти ієрархічних рівнях. щодо визначення затребуваного асортименту освітніх послуг та вимог до їх якості. З метою поліпшення якості надання освітньої послуги на основі принципів сучасного внутрішнього маркетингу, запропоновано андрогогічну модель процесу навчання як способу взаємодії учасників створення і споживання освітньої послуги на суб’єкт - суб’єктній основі.
9.Сформовано структуру організаційно-економічного механізму впровадження маркетингової системи освітніх послуг ВНЗ, яка містить основні етапи впровадження, методику оцінки ефективності маркетингової системи освітніх послуг і обумовлює оптимізацію організаційної структури ВНЗ зокрема створення лабораторії маркетингових досліджень та моніторингу якості освітніх послуг і продуктів в структурі інституту післядипломної освіти.
СПИСОК ВИКОРИСТАННИХ ДЖЕРЕЛ
1.Афанасьев, В. Маркетинг образовательных услуг / В. Афанасьев, В. Черкасов // Маркетинг. - 1999. - № 6. - С. 77-90.
2.Александров, В. Образовательная услуга // Экономика Украины. - 2006. - № 8. - С. 53-60.
3.Антошкіна, П. І. Нові вимоги до концепції професійних знань // Формув. ринк. відносин в Україні. - 2005. - № 1. - С. 28-39.
4.Адлер, Ю. П. «Шесть сигм»: ещё одна дорога, ведущая к храму / Ю. П. Адлер, В. Л. Шпер // Методы менеджмента качества. - 2000. - № 10. - С. 15.
5.Андреев, С. Н. Маркетинг в некоммерческой сфере: теоретический аспект // Маркетинг в России и за рубежом. - 2000. - № 4 - С. 18-23.
6.Адлер, Ю. П. Мотивация в системах качества // Стандарты и качество. - 1999. - № 5. - С. 20.
7.Адамчук, В. В. Экономика и социология труда : учеб. для вузов / В. В. Адамчук, О. В. Романов, М. Е. Сорокина. - М. : ЮНИТИ, 1999. - 407 с.
8.Ансофф, И. Новая корпоративная стратегия / И. Ансофф. - СПб. : Питер. Ком, 1999. - 416 с.- ISBN.5-314-00105-5
9.Алексеева, М. Б. Системное управление подготовкой профессионалов (методология и методы) : монография / М. Б. Алексеева ; Санкт-Петерб. ин-т туризма и гост. х-ва. - СПб. : Изд-во СПГИЭА, 1997. - 149 с.
10. Алексеева, М. Б. Экономика, организация и планирование деятельности образовательных учреждениях на основе многокритериального подхода / М. Б. Алексеева, В. В. Царев, Л. С. Раковщик. – М.: НЕСТОР, 1999. -114 с.
11.Аллак, Ж. Вклад в будущее: приоритет образования : программа развития ООН : пер. с англ. / Ж. Аллак. - М. : Педагогика-пресс, 1993. - 164 с.
12. Аменд, А. Ф. Образование в 21веке / А. Ф. Аменд, А. А. Саламатов // Стандарты и мониторинг в образовании. - 2003. - № 6. - С. 10.
13.Багиев, Г. Л. Маркетинг : учеб. для вузов / Г. Л. Багиев, В. М. Тарасевич, Х. Анн ; под общ. ред. Г. Л. Багиева. - М. : Экономика, 1999. - 703 с- ISBN 5-282-02101-3
14.Багиев, Г. Л. Интерактивные модели маркетинговых решений на виртуальных рынках : учеб. пособие / Г. Л. Багиев, И. В. Успенский, В. И. Ченцов ; Санкт-Петерб. гос. ун-т экономики и финансов. - СПб. : Изд-во СПбГУЭФ, 1998. - 220 с.
15.Багиев, Г. Л. Мотивация коммерческих коммуникаций в системе маркетинга : учеб. пособие / Г. Л. Багиев, Н. И. Красикова ; Санкт-Петерб. гос. ун-т экономики и финансов. - СПб. : Изд-во СПбГУЭФ, 1994. - 176 с.
16.Багиев, Г. Л. Исследование операций маркетинга : учеб. пособие / Г. Л. Багиев, Х. Зайталь, В. Н. Татаренко ; Санкт-Петерб. гос. ун-т экономики и финансов. - СПб. : Изд-во СПбГУЭФ, 2000.- 172 с.
17.Багиев, Г. Л. Маркетинг взаимодействия: методология и методика организации коммуникативной политики : учеб. пособие / Г. Л. Багиев ; Санкт-Петерб. гос. ун-т экономики и финансов. - Спб. : Изд-во СПбГУЭФ, 1999. - 210 с.
18.Бабкіна, О. Проблеми підвищення якості вищої освіти в Україні у контексті Болонських реформ. // Освіта І управління ,2006. Т.-№1.-С. 91-94.
19.Браверман, А. А .Маркетинг в российской экономике перехідного пери ода :методология и практика.-М: Экономика, 1997. -571с.
20.Буглаев, В. Вузы в стратегии регионов / В. Буглаев, О. Горленко, В. Попков // Высш. образование в России. - 2001. - № 4. - С. 145-146.
21.Болонский процесс: нарастающая динамика и многообразие/Документы международных форумов и европейских экспертов/Под. ред. В.И. Байденко М.: Исследовательский центр проблем качества подготовки специалистов, 2002. – С. 25-30.
22. Бірченко, О. Посилення конкурентних позицій випускників ВНЗ у системі взаємодії з роботодавцями // Синергія. - 2003. - №3. - С. 42-44.
23. Бєлєнкій, П. Методологічні підходи і методика аналізу інфраструктури ринку праці в контексті маркетингових концепцій / П. Бєлєнкій, В. Люткевич // Регіон. економіка. - 2003. - №2. - С. 44-56.
24.Бех, В. Генезис соціальних проблем вищої школи // Освіта і упр. - 2005. - Т. 8, № 3-4. - С. 195-199.
25.Балацкий Е..Гибкость рынка труда опыт: макроэкономической оценки. Международная экономика и международные отношения.-1997.-№2.-С.29.
26.Бордовский, Г. А. Педагогическое образование: современные вызовы // Высш. образование сегодня. - 2005. - № 12. - С. 6-20.
27.Балабанова, Л. В. SWOT-аналіз - основа формування маркетингових стратегій підприємства : навч. посіб. / Л. В. Балабанова ; Донец. держ. ун-т економіки і торгівлі ім. М. Туган-Барановського. - Донецьк : ДонДУЕТ, 2001. - 180 с. .
28.Бичківський, Р. Управління якістю : навч. посіб. / Р. Бичківський. - Л. : Львів. політехніка, 2000. - 329 с..
29.Басовский, Л. Е. Управление качеством : учебник / Л. Е. Басовский, В. Б. Протасьева. - М. : ИНФРА-М, 2000. - 212 с. .
30.Багаутдинова, Н. Управление качеством образования / Н. Багаутдинова, Д. Новиков // Стандарты и качество. - 2002. - № 9. - С. 69-73.
31.Беляева, М. Проблемы качества образования в условиях реформы высшей школы // Стандарты и качество. - 2002. - № 4. - С. 20-21.
32.Беспалько, В. П. О критериях качествах подготовки специалистов // Вестн. высш. шк. - 1998. - № 1. - С.15.
33.Беспальков, В. П. Мониторинг качества обучения - средства управления образованием // Мир образования. - 1996. - №2. - С.31-36.
34.Багиев, Г. Л. Маркетинг и культура предпринимательства / Г. Л. Багиев, В. В. Томилов, З. А. Чернышова ; Санкт-Петерб. ун-т экономики и финансов. - СПб. : Изд-во СПбУЭиФ, 1995. - 116 с.
35. Байденко, В. И. Компетенции в профессиональном образовании (к освоению компетентностного подхода) // Высш. образование в России. - 2004. - № 11. - С. 35.
36.Устойчивое развитие экономики Украины: высшая школа в поисках новых моделей : монография / Е. В. Виноградова [и др. ] ; НАН Украины, Ин-т экономики пром-сти. - Донецк : Изд-во ИЭПНАН Украины, 1998. - 92 с..
37.Волокитіна, Л. О. Сучасні підходи щодо оцінки якості професійної освіти // Торгівля і ринок України : темат. зб. наук. пр. / Донец. держ. ун-т економіки і торгівлі ім. М. Туган-Барановського. - Донецьк, 2006. – 21- С. 21-27.
38.Волокитіна, Л. О. Концепція формування маркетингової системи освітніх послуг вищого навчального закладу // Торгівля і ринок України : темат. зб. наук. пр. / Донец. нац. ун-т економіки і торгівлі ім. М. Туган-Барановського. - Донецьк, 2007. - 23 - С. 199-209.
39.Віткін, Л. Нормативне забезпечення системи якості ВНЗ / Л. Віткін, С. Каптєв, Г. Хімічева // Стандартизація, сертифікація, якість. - 2003. - № 4. - С. 57-65.
40.Викторов, С. В. Основы маркетинга интеллектуального продукта и особенности рынка услуг : учеб. пособие / С. В. Викторов. - М. : ВАВТ, 1992. - 150 с.
41.Воронько, О. Маркетинг на ринку освітніх послуг: поняття та сутність освітньої послуги // Вища шк. - 2006. - № 5-6. - С. 84-88.
42.Вітренко, Ю. Економічний механізм системи вищої освіти: напрями удосконалення // Вища шк. - 2003. - № 1. - С. 16.
43.Ващёкин, П. Маркетинговая информация: стоимостной аспект // Маркетинг. - 1997. - № 2. - С. 35-38.
44.Всемирная декларация о высшем образовании для 21 века: подходы и практические меры // Alma mater. - 1999. - № 3. - С. 30.
45.Підвищення ефективності вищої освіти і науки як дієвого чинника суспільного розвитку та інтеграції в Європейське співтовариство : [доп. на підсумк. колегії М-ва освіти і науки України, Одеса, 27 лют. 2004 р. ] // Вища шк. - 2003. - № 6. - С. 3.
46.Галетова, Н. Л. Организация маркетинговой деятельности на рынке образовательных услуг (на примере второго высшего экономического образования) : автореф. дис. ... к. э. н. : 08.00.05-экономика и управление народным хозяйством / Н. Л. Галетова. - М., 2000. - 20 с.
47.Голубков, Е. П. Основы маркетинга : учебник / Е. П. Голубков. - М. : Финпресс, 1999. - 702 с.
48. Голубков, Е. П. Маркетинговые исследования: теория, практика и методология / Е. П. Голубков. - М. : Финпресс, 1998. - 639 с.
49. Голубков, Е. П. Современные тенденции развития маркетинга // Маркетинг в России и за рубежом. - 2000. - № 4. - С. 3-10.
50. Голубков, Е. П. Маркетинговые коммуникации / Е. П. Голубков. - М. : Финпресс, 2000. - 256 с. ISBN 5-8001-0021-7
51.Горшков, А. Новости социального портала. Реформа высшей школы: слабые и сильные стороны [Электронный ресурс] / А. Горшков. – Электрон. дан. – Режим доступа : http : // www. marketing. spb. ru.
52.Гренроос, К. Маркетинг и менеджмент услуг / К. Гренроос. Lexingston Book/ 1990.-560с.
53. Гегель, Г. Энциклопедия философских наук.- М., 1974. -§ 90.-С. 45.
54.Гершунский, Б. С. Философия образования для 21 века / Б. С. Гершунский. - М. : Cовершенство, 1998г., С. 89-90.
55. Грішнова, О. А. Людський капітал: формування в системі освіти і професійної підготовки / О. А. Грішнова. - К. : Знання, 2001. - 254 с. – ISBN 966-620-111- 9.
56.Гурч, Л. Деякі аспекти впровадження європейської системи ECTS у вищу освіту України // Освіта і упр. - 2005. - Т. 8, № 3-4. - С. 185-189.
57.Герасимчук, В. Г Маркетинг: теорія і практика : навч. посіб. / В. Г. Герасимчук. - К. : Вища шк., 1994. - 327 с. – ISBN 5 – 11-004232-2
58.Гусаковский, М. Компетентность как задача образования [Электронный ресурс] / М. Гусаковский. – Электрон. дан. – Режим доступа : http : // www.oks.ru/gazeta/2/starts.htm.
59.Гершафт, М. В. Система рынков и рыночное взаимодействие // Рос. экон. журн. - 1992. - № 6. - С. 136-143.
60.Данько, Т. П. Управление маркетингом : учебник / Т. П. Данько. - Изд. 2-е, перераб. и доп. - М. : ИНФА-М, 2001. - 334 с.
61.Деревягина, Л. Н. Маркетинг образовательных услуг // Бизнес-образование. - 2001. - № 1. - С. 95-97.
62.Дихль, Е. Практический маркетинг : учеб. пособие : пер. с нем. / Е. Дихль, Х. Хершген ; под ред. И. С. Минко. - М. : Высш. школа, 1995. - 225с. – ISBN 5-06-003221-3.
63.Долбунов, А. Модель маркетинговых коммуникаций // Маркетинг. - 1999. - № 3. - С. 23-31.
64. Долбунов, А. А. Управление маркетинговыми коммуникациями // Маркетинг. - 1999. - № 8-9 (Спец. вып. ). - С. 59-64.
65.Давыдов, В. В. Культура, образование, мышление / В. В. Давыдов, В. П. Зинченко // Перспектив. вопр. образования. UNESCO. - 1992. - № 1-2. - С. 7.
66.Делор, Ж. Образование: сокрытое сокровище. // Доклад Международной комиссии по образованию для 21 века, представленный ЮНЕСКО. – М.: Университетская книга, 1997.- .С 27-35
67. Дятлов, С. А. Рабочая сила в системе рыночных отношений / С. А. Дятлов. – СПб.:Наука, 1992. - 369с.
68.Джуран, Дж. Два века качества (интервью с доктором Дж. Джураном) : пер. с англ. // Европ. качество. - 1999. - Т. 6, № 2. - С. 5-7.
69.Денисенко, В. А. Основы экономического управления качеством учебно-образовательных процессов // Экономика образования. - 2004. - № 3. - С. 37.
70. ДСТУ ISO 9001-2000. Системи управління якістю. Вимоги. - На заміну ДСТУ ISO 9001-95, ДСТУ ISO 9002-95, ДСТУ ISO 9003-95 ; чин. від 2001-10-01. - К. : Держстандарт України, 2001. - 23 с.
71.ДСТУ ISO 9004-2001. Системи управління якістю. Настанови щодо поліпшення діяльності. - На заміну ДСТУ ISO 9004-1-95 ; чин. від 2001-10-01. - К. : Держстандарт України, 2001. - 43 с.
72.ISO 8402: 1996 Управление качеством продукции. Словарь (пер. с англ.) М: Изд-во стандартов, 1988 – 96 с.
73.ДСТУ ISO 9000-2000. Система управління якістю. Основні положення та словник. – На заміну ДСТУ 3230-95 ; чин. від 2001-10-01. - К. : Держстандарт України, 2001. - 26 с.
74.Заруба, В. Я. Концепція цінностей у маркетинговому управлінні вищою освітою / В. Я. Заруба, М. В. Артюхина // Наук. вісн. / Дніпропетр. нац. техн. ун-т. - Дніпропетровськ, 2005. - № 4. - С. 33-38.
75.Зинуров, У. Г. Маркетинг в деятельности вузов: теория и методы решения / У. Г. Зинуров ; Уфим.гос.авиац.техн.ун-т - М. [и др. ] : Из-во УГАТУ, 1993. - 226 с.
76.Заславский, И. К. К новой парадигме рынка труда // Вопр. экономики. - 1998. - № 2. - С. 83.
77.Згуровський, М. З. Стан та завдання вищої освіти України в контексті Болонського процесу / М. З. Згуровський. - К. : Політехніка, 2004. - С. 43-53.
78.Зимняя, И. А. Ключевые компетенции - новая парадигма результата образования // Высш. образование сегодня. - 2003. - № 5. - С. 17-21.
79.Зборовский, Г. Е. Образование: научные подходы к исследованию // Социологич. исслед. - 2000. - № 6. - С.21.
80.Зязюн, Л. Гуманістична парадигма освіти і виховання // Вища освіта України. - 2002. - № 3. - С.111.
81.Зозульов, О. Місце маркетингу у посиленні конкурентних позицій підприємства // Маркетинг і реклама. – 2002. - № 9. - С. 44-47.
82.Ильинский, И. Качество – ядро образовательного процесса // Стандарты и качество. – 2002. - № 4. - С. 22-24.
83.Исикава, К. Японские методы управления качеством : пер. с англ. / К. Исикава. – М. : Экономика, 1988. - 215 с.
84.Иванова, Г. Н. Использование процессного подхода в системе менеджмента качества / Г. Н. Иванова, Ю. И. Полоцкий // Методы менеджмента качества. – 2001. - № 9. - С. 14-17.
85.Ильинкова, С. Д. Управление качеством : учеб. пособие для вузов / С. Д. Ильинкова, Н. Д. Ильенкова, В. С. Мхитарян. – М. : Банки и биржи [и др. ], 1998. – 199 с.
86.Картышев, С. В. Моделирование стратегий маркетинга // Маркетинг и маркетинг. исслед. в России. - 1998. - № 4. - С. 8-13.
87.Кириллина, Ю. Сегментирование рынка образовательных услуг // Высш. образование в России. - 2001. - № 3. - С. 30-33.
88. Кириллина, Ю. В. Маркетинг образовательных услуг // Высш. образование в России. - 2000. - № 5. - С. 26-29.
89.Кириллина, Ю. Продвижение образовательных услуг к потребителям // Высш. образование в России. - 2001. - № 5. - С. 35-37.
90.Клячко, Т. Л. Новый организационно-экономический механизм – решающий предпосылки развития образования //Высш. образование сегодня. - 2001. - № 2. - С. 12-15.
91. Основы маркетинга : пер. с англ. / Ф. Котлер [ и др. ]. - 2-е европ. изд. - М. [ и др. ] : Издат. дом “Вильямс”, 1999. - 1056 с. - ISBN.5-8275-0010-0(рус.)
92.Котлер, Ф. Маркетинг , менеджмент: аналіз, поланирование, внедрение контроль/ Ф. Котлер., под. ред. О.А. Третяк и др..; пер.с англ.. М. Бугаїв и др.. – 2-е узд., - Спб. : Питер, 1999. – 896 с. – ISBN 5-8046-0048-6.
93.Крылов, И. В. Маркетинг (социология маркетинговых коммуникаций) / И. В. Крылов. - М. : Центр, 1998. – 256 с. - ISBN.5-88860-023-7
94.Крылова, Г. Д. Маркетинг. Теория и 86 ситуаций : учеб. пособие для вузов / Г. Д. Крылова, М. И. Соколова. - М. : ЮНИТИ-ДАНА, 1999. - 495 с. – ISBN5—238-00095-2
95.Каленюк, І. Рух Європи до суспільства знань. Болонський процес і Україна / І. Каленюк, К. Корсак // Вища освіта України. - 2004. - № 3. - С. 25.
96.Кейн Кей. Глобальное партнёрство: система непрерывного образования при Американском институте архитекторов (АUA) // Высшее образование в Европе. 2000.№3.-С.45
97.Корольков, И. И. Маркетинг : учеб. пособ. / И. И. Корольков, С. С. Голик, Ю. Прахар ; Киев. торг.-экон. ин-т. – К. : КТЭИ, 1990. – 92 с.
98.Кириллина, Ю. В. Маркетинговые коммуникации в области высшего образования // Учен. зап. / Моск. гос. строит. ун-т. – М.,МГСУ, 2000. – С. 73.
99. Карпенко, Н. В. Методика маркетингових досліджень регіонального ринку праці // Економіка: проблеми теорії та практики : міжвузів. зб. наук. пр. / Дніпропетр. нац. ун-т. - Дніпропетровськ, 2001. - Вип. 75. - С. 36-49.
100.Кириллина, Ю. В. Маркетинг образовательных услуг // Высш. образование в России. - 2000. - № 5. - С. 27.
101.Кармаев, А. Г. Инновационные процессы в образовании / А. Г. Кармаев ; Рос. ин-т непрерыв. образования. - М. : РИНО, 2000. - 190 с.
102.Карпенко, Н. В. Мотивація споживачів у виборі освітніх послуг // Економіка та підприємництво : зб. наук. пр. / Київ. нац. екон. ун-т. - К., 2007. - Вип. 18. - С. 127-135;
103. Критский, М. М. Человеческий капитал / М. М. Критский ; Ленингр. гос. ун-т. – Л. : Изд-во ЛГУ, 1991. - 117 с.
104.Лібанова, Е. М. Ринок праці / Е. М. Лібанова. - К.: Центр навчальної літератури :, 2005. - 224 с. - ISBN.966-8253-32
105.Комплекс нормативних документів для розробки складових системи стандартів вищої освіти. // Інформаційний вісник „ Вища освіта”,2003 №10.-82с.
106.Про заходи щодо вдосконалення системи вищої освіти України : Указ Президента України від 17.02.2004 №199/2004//Освіта В Україні. Нормативна база.(2-е вид.).-К: КНТ,2006.-484с
107.Про стан і перспективи розвитку вищої освіти в Україні : доп. голови Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти С. Ніколаєнка на парламент. слуханнях 13 трав. 2004 р. //Освіта і управління 2004,Т.7-№1.-С49- 58.
108.Про внесення змін до Закону України «Про вищу освіту” Закон України.// Освіта України” від 2 лют.2007р.
109.Про затвердження Державної програми розвитку вищої освіти на 2005-2007 роки. Постанова Кабінету Міністрів України від08.09.2004.-№1183//Освіта в Україні .Нормативна база.(2-е вид.).-К:КНТ,2006.-484с.
110.Програма дій щодо реалізації положень Болонської декларації в системі вищої освіти і науки України: Наказ міністерства освіти і науки України №49 від 23.01.2004//Освіта.-2004.-11-18 лют..
111.Концепція розвитку післядипломної освіти в Україні / Центр. ін-т пед. післядиплом. освіти. - К. : ЦІППО АПН України, 2002. - 45 с.
112.Національна доктрина розвитку освіти України у ХХІ столітті //Освіта 24-31 жовтня 2001р
113.Післядипломна освіта // Закон України “Про вищу освіту” / Верховна Рада України. - К., 2006. - Ст. 10. - С. 11.
114.Концепція розвитку післядипломної освіти в Україні.-К:Центральний інститут педагогічної післядипломної освіти АПН в Україні
115.Гринивецкая Н., Федулова Л. Стратеги и принципы обучения и перепідготовки менеджеров//Персонал, 2000. - №3 С.10
116.Класифікатор професій ДК 003 : 2005. – На заміну ДК 003-95 ; чин. від 26 груд. 2005р. - К. : Соцінформ, 2005. - 615 с.
117.Ламбен, Ж.-Ж. Стратегический маркетинг. Европейкая перспектива : пер. с фр. / Ж.-Ж. Ламбен. - СПб. : Наука, 1996. – 589 с.
118.Логачев, В. Система качества для образовательных услуг // Высш. образование в России. - 2001. - № 1. - С. 28-31.
119.Литвинова, Н. П. Маркетинг образовательных услуг / Н. П. Литвинова. – СПб. : [Б.и. ], 2002. – 108 с.
120.Управление процессами производства образовательных услуг в университете / В. Левшина [и др. ] // Стандарты и качество. - 2001. - № 3. - С. 71-73.
121.Логачев, В. Система качества для образовательных услуг // Высш. образование в России. - 2001. - №1. - С. 20-24.
122.Кратт, О. А. Территориальные системы: проблемы трансформации и перспективы развития / О. А. Кратт. - Донецк : Юго-Восток, 2003. - 306 с.
123.Кратт, О. А. Ринок послуг вищої освіти / О. А. Кратт. - Донецк : Юго-Восток, 2003. - 360 с.
124.Лібанова, Е. М. Ринок праці : навч. посіб. / Е. М. Лібанова. - К. : Центр навч. л-ри, 2003. - 224 с. - ISBN.966-8253-32-9.
125.Маркетинг / под ред. Э. А. Уткина. - М. : ЭКМОС, 1998. - 320 с.
126.Мамыкин, А. А. Стратегия и тактика маркетинга в Интернете // Маркетинг в России и за рубежом. - 2000. - № 2. - С. 56-64.
127.Маркетинг образовательных услуг [Электронный ресурс]: материалы семинара /Моск.го.ун-т єкономики. М.: изд-во МЭСИ, 2002.-Режим доступа : http : // www.marketing.spb.ru.
128.Моисеева, Н. Маркетинг и конкурентоспособность образовательного учреждения / Н. Моисеева, Н. Пискунова, Г. Костина // Маркетинг. - 2001. - № 5. - С. 77-90.
129.Махов, Г. А. Управление компетенциями как фактор развития технологии работы с персоналом на примере крупных предприятий : автореф. дис. … к. э. н. : 08.00.05 / Г. А. Махов. - М, 2001. - 24 с.
130.Матеріали до доповіді міністра освіти і науки України С. М. Ніколаєнка на підсумкової колегії Міністерства освіти і науки з питання “Забезпечення якості вищої освіти – важлива умова інноваційного розвитку держави і суспільства”, Харків, 1-2 берез. 2007 р.
131.Маркетинг: принципы и функции : учеб.-практ. пособие / Е. М. Азарян [и др. ] ; под ред. Е. М. Азарян. - К. : НВФ «Студцентр» [и др. ], 2000. - 320с. - ISBN 966-7530-13-2.
132.Максимова, В. Н. Аксиологическая теория в контексте качества образования // Педагогика. - 2002. - № 2. - С. 9-14.
133.Менеджмент, маркетинг и экономика образования / под ред. А. П. Егошина ; Нижегород.ин-т менеджмента и бизненса. - Н. Новгород : НИМБ, 2001. – 624 с.
134.Моисеева, Н. Маркетинг и конкурентоспособность образовательного учреждения (вуза) / Н. Моисеева, Н. Пискунова, Г. Костина // Маркетинг. – 1990. - №3. - С. 77-99.
135.Мамонтов, С. А. Сфера образования как многоуровневая маркетинговая система [Электронный ресурс] / С. А. Мамонтов. – Электрон. дан. – Режим доступа : http : // www.marketing.spb.ru.
136.Марцикевич, В. И. Тенденция развития и роль сферы образования: экономический и социальный аспекты / В. И. Марцикевич ; Ин-т мировой экономики и междунар. отношений. - М. 1994. – С. 10.
137.Марухина, О. В. Системный подход к оценке качества образования / О. В. Марухина, О. Г. Берстнева // Открытое образование. Научно-практическое образование. - 2002. - № 3. - С. 7-12.
138.Новаторов, Э. В. Специфика и особенности аудита маркетинга услуг // Маркетинг и маркетинг. исслед. в России. - 2001. - № 4. - С. 50-60.
139.Новаторов, Э. В. Качобрус: маркетинговый инструмент для измерения качества образовательных услуг // Маркетинг. - 2001. - № 6. - С. 54-67.
140.Никитин, В. А. Оценивание результативности и эффективности корректирующих и предупреждающих действий // Методы менеджмента качества. - 2003. - № 7. - С. 49.
141.Одегов, Ю. Г. Рынок труда и социальное партнерство / Ю. Г. Одегов, Г. Г. Руденко, Н. Г. Митрофанов. - М. : Хронограф, 1998. - 239 с.
142.Оліфіров, В. П. Освітні інновації як основа модернізації післядипломної освіти ВНЗ / В. П. Оліфіров, Н. О. Криковцева, Л. О. Волокитіна // Економіка: проблеми теорії та практики : зб. наук. пр. / Дніпропетр. нац. ун-т. - Дніпропетровськ, 2005. - Вип. 209, т.4. - С. 250.
143.Освіта України. Інформаційно-аналітичний огляд / під заг. ред. В. Г. Кременя. - К. : НІЧЛАВА, 2001. - 224 с.
144.Оболенська, Т. Є. Маркетинг освітніх послуг: вітчизняний та зарубіжний досвід / Т. Є. Оболенська ; Київ. нац. екон. ун-т. - К. : КНЕУ, 2001. 208 с
145.Омелянович, Л.О. Глобалізація економіки та формування особистості у процесі вищої освіти // Прометей: регіон. зб. наук. пр. / НАН України, 2000.-№1.—с85-90.
146.Основи ціноутворення : навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / Н. І. Верхоглядова [та ін. ]. – К. : Кондор, 2007. – 252 с.
147.Панкрухин, А. П. Маркетинг образовательных услуг в высшем и дополнительном образовании : учеб. пособие / А. П. Панкрухин. – М. : Интерпракс, 1995. – 239 с. - ISBN.5-85235-196-2.
148.Панкрухин, А. П. Цена образования // Alma Mater. - 1997. - № 5. - С. 24.
149.Панкрухин, А. П. Маркетинг образовательных услуг // Маркетинг в России и за рубежом. - 1997. - № 6. - С. 79-85.
150.Питер, Р. Диксон Управление маркетингом : пер. с англ. / Питер Р. Диксон. – М. : БИНОМ, 1998. – 436 с.
151.Попов, Е. П. Пять уровней потенциала маркетинга // Маркетинг. - 2000. - № 6. - С. 50-59.
152.Панкрухин, А. П. Образовательные услуги: точка зрения маркетолога // Alma Mater. – 1997. - № 3. - С. 23-32.
153.Поклонский, Ф.Е. Развитие управленческого аудита использования трудовых ресурсов // Вісн. ДонДУЕТ / Донец. держ. ун-т економіки і торгівлі ім. М. Туган-Барановського. - 2004. - № 2. - С. 8-13.
154.Потеев, М. И. Основы маркетинга в сфере образования / М. И. Потеев. – СПб. : Ит – МО, 1992. – 102 с.
155.Відтворення населення та його природний рух / Київ. нац. екон. ун-т. — К. : КНЕУ, 2006. - 392с. — (Формування ринкової економіки: зб. наук. пр. : матеріали міжнар. наук.-практ. конф.; Т. 1). - ISBN 966-574-894-7.
156.Пирогова, О. В. Моделирование в образовании // Инновации в образовании. - 2004. - № 5. - С. 36-38.
157.Панкрухин, А. П. Маркетинг образовательных услуг [Электронный ресурс] / А. П. Панкрухин. – Электрон. дан. – Режим доступа : http // www.koism.rags.ru
158.Потащник, М. Управление качеством образования в вопросах и ответах // Нар. образование. – 2001. - № 8. - С. 39-47.
159.Про стан і перспективи розвитку вищої освіти в Україні / Доповідь голови Комітету Верховної Рада України з питань науки і освіти С. Ніколаєнка на парламенських слухання 13 березня 2004 р.
160.Перегудов, Ф. И. Введение в системный анализ : учеб. пособие для вузов / Ф. И. Перегудов, Ф. П. Тарасенков. - М. : Высш. шк., 1989. - 325 с. - ISBN-5-06-001569-6
161.Радев , В Социологические подходы к анализу рынка труда: предложение труда.//Рос..эконом.журнал.-1995.-№4.-С.82-89
162.Романовський О. О. Теорія і практика зарубіжного досвіду підприємницькій освіті України: монографія /О.О. Романовський. – К.: Деміур, 2002.-450с.- ISBN.966-7780-08-2
163.Радаев, В. В. Социологические подходы к анализу рынка труда // Рос. экон. журн. - 1995. - № 3. - С. 25-28.
164.Романова, С. Тенденції неперевної освіти в зарубіжних країнах // Освіта і упр. - 1999. - Т.3, № 3. - С. 213.
Стоимость доставки работы, в гривнах:
(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
50
Найти готовую работу
ЗАКАЗАТЬ
Обратная
связь:
Связаться
Вход для партнеров
Регистрация
Восстановить доступ
Материал для курсовых и дипломных работ
11.10.24
Сучасний документальний театр: новий тип сценічної репрезентації
11.10.24
Вербатім–наративи в контексті сучасної «Нової драми» і документального театру
11.10.24
«Нова драма» в умовах відновлення документалізму в театральній постдраматичній культурі нестабільного типу
Архив материала для курсовых и дипломных работ
Ссылки:
Счетчики:
© 2006-2024. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.