У нас уже
17884
рефератов, курсовых и дипломных работ
Сделать закладку на сайт
Главная
Сделать заказ
Готовые работы
Почему именно мы?
Ценовая политика
Как оплатить?
Подбор персонала
О нас
Творчество авторов
Быстрый переход к готовым работам
Контрольные
Рефераты
Отчеты
Курсовые
Дипломы
Диссертации
Мнение посетителей:
Понравилось
Не понравилось
Книга жалоб
и предложений
Название
АКТИВІЗАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ В УМОВАХ РИНКОВИХ ПЕРЕТВОРЕНЬ
Количество страниц
237
ВУЗ
НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ХАРЧОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ
Год сдачи
2010
Содержание
ВСТУП 4
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНІ ОСНОВИ АКТИВІЗАЦІЇ
ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА 11
1.1. Категорія “активність” як методична основа для вивчення проблем
активізації діяльності 11
1.2. Активність в економічній системі: суть та основні характеристики 23
1.3. Інтегрована система єдності різних форм активізації 46
1.4. Оцінка результатів діяльності підприємства та реалізації активності 64
Висновки до розділу 1 77
РОЗДІЛ 2. АНАЛІТИЧНІ ПЕРЕДУМОВИ ТА РЕАЛІЗАЦІЯ АКТИВНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ ХАРЧОВОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ УКРАЇНИ 80
2.1. Активність підприємств харчової промисловості в економічній
системі України 80 2.2. Аналіз стану активності підприємств лікеро-горілчаної галузі
та факторів впливу на її активізацію 102
2.3. Оцінка впливу менеджменту на активізацію діяльності підприємств 126
Висновки до розділу 2 136
РОЗДІЛ 3. МЕТОДИЧНІ ПІДХОДИ ДО АКТИВІЗАЦІЇ ПІДПРИЄМСТВ
В УМОВАХ НЕСТАБІЛЬНОГО РИНКУ 140
3.1. Податкове регулювання як інструмент зовнішньої активізації
діяльності підприємства 140
3.2. Формування активної системи стратегічного управління 157
3.3. Основні напрями формування результативної системи
мотиваційного забезпечення активізації діяльності підприємства 175
Висновки до розділу 3 200
ВИСНОВКИ
ДОДАТКИ 207
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 224
ВСТУП
Актуальність теми. Розвиток економіки характеризується зміною техніки і технологій, ростом конкуренції, скороченням сфери некваліфікованої і малокваліфікованої праці, що свідчить про потребу суспільства в активних суб’єктах підприємницької діяльності, здатних постійно розвиватися та зростати. На основі цього виникає необхідність пошуку можливостей для формування напрямів прояву, розвитку і реалізації активності підприємств, оскільки основні виробничі функції в економічній системі пов’язані саме з підприємством.
Безперечно, значні можливості щодо активізації діяльності підприємств має держава, яка повинна враховувати цей мікроекономічний фактор при формуванні макроекономічної політики. Однак існуюча державна політика не стимулює структурні зміни на виробництві, а фінансові та податкові важелі не стають каталізаторами селекції ефективних видів виробництва. Тому назріла необхідність переосмислення економічної політики та управління підприємством з метою формування і впровадження комплексних заходів зі створення джерел виходу з існуючої рецесії, забезпечення відповідності матеріально-технічної бази досягненню світової науки і техніки та активізації економічного зростання в умовах оновленої стратегії діяльності підприємств.
Зважаючи на актуальність активізації діяльності підприємств в умовах ринкових перетворень, слід відзначити зростання кількості наукових досліджень в даній галузі знань. Питання активізації діяльності мають комплексний характер, а тому досліджуються з організаційного, правового, фінансового та економіко-статистичного боків. Деякі практичні і теоретичні аспекти активізації діяльності підприємств знайшли відображення в наукових працях багатьох провідних учених-економістів: І. Ансоффа, М. Армстронга, А. Богданова, О. Віханського, М. Воєйкова, В. Гончарова, В. Іскри, М. Кагана, М. Круглова, Г. Мінцберга, М. Мескона, С. Мочерного, Б. Прикіна, Б. Райана, Д. Сінка, М. Сичевського, О. Сологуб, Н. Тарнавської, В. Томашкевича, Ю. Шарова, Ф. Шумпетера, Р. Фатхутдинова тощо.
Зазначені розробки дозволяють глибше пізнати загальні принципи і методи активізації діяльності підприємства. Однак розмаїття теоретичних підходів до її вивчення, дискусійний характер багатьох її аспектів суттєво ускладнює процес системного використання наукового знання у практичній діяльності. Фрагментарний характер теоретичних напрацювань щодо організаційно-економічного механізму активізації діяльності підприємств у ринкових умовах не може розв’язати проблему поєднання елементів ринкової економіки і гнучких важелів державного регулювання, що визначає потребу створення на основі комплексного підходу цілісної системи активізації діяльності підприємства. Недостатньо відпрацьовані концептуальні питання та такі напрями як податкове регулювання підприємницької активності, формування активної системи стратегічного управління та результативної системи мотиваційного забезпечення активізації діяльності підприємства.
Зазначені проблеми обумовили об’єктивний характер актуальності теми дисертації, мету і напрями даного дослідження.
Зв’язок дисертаційної роботи з науковими програмами, планами, темами. Дисертаційне дослідження виконане в межах наукової теми Національного університету харчових технологій “Розроблення економічного механізму функціонування підприємств харчової промисловості та перероблення сільськогосподарської продукції” (номер державної реєстрації 0107U000475). Автором досліджено вплив менеджменту на активізацію діяльності лікеро-горілчаних підприємств та сформовано активну систему стратегічного управління.
Мета і завдання дослідження. Метою дисертаційного дослідження є узагальнення теоретичних засад активності матеріальної системи, а також виробничої системи (підприємства) та теоретико-методичне обґрунтування і розробка рекомендацій щодо вивчення особливостей, стану та формування методичних підходів до активізації діяльності підприємств харчової промисловості та, зокрема, підприємств лікеро-горілчаної галузі в ринкових умовах.
Відповідно до мети роботи визначено та вирішено такі методичні та практичні завдання:
– проведено узагальнення змісту економічної категорії “активізація діяльності” та дано науково-обґрунтоване визначення активного підприємства та активізації діяльності підприємств харчової промисловості;
– визначено теоретичні аспекти класифікації резервів реалізації активності підприємства;
– запропоновано систему активізації діяльності підприємства;
– побудовано матричну модель оцінки результатів діяльності підприємства та реалізації активності на базі існуючої методики;
– розроблено організаційно-економічний механізм активізації діяльності підприємства в ринкових умовах;
– визначено основні методичні аспекти податкового регулювання як інструменту активізації діяльності підприємства;
– обґрунтовано та запропоновано методичні підходи до удосконалення процесу формування активної системи стратегічного управління на підприємствах харчової промисловості;
– удосконалено методичні підходи до формування результативної системи мотиваційного забезпечення активізації діяльності підприємства.
Об’єктом дослідження є система управління активністю підприємств з позиції стратегічного та мотиваційного забезпечення.
Предметом дослідження є теоретико-методичні й практичні аспекти та інструменти забезпечення процесу активізації діяльності підприємств у ринкових умовах.
Методи дослідження. При виконанні дисертаційного дослідження була використана сукупність загальноприйнятих і спеціальних методів та прийомів наукового дослідження, використання яких зумовлене поставленою метою та завданнями, а саме: дедукції та індукції, аналізу та синтезу, абстрактно-логічний, діалектичний та системного аналізу (теоретичні узагальнення і формування висновків), статистико-економічний (аналіз стану та оцінки тенденцій формування та реалізації активності харчових підприємств і лікеро-горілчаних, зокрема), експертний (при дослідженні впливу менеджменту на активізацію діяльності лікеро-горілчаних підприємств) та інші.
Інформаційну базу дослідження складають законодавчі та нормативні акти, якими регулюється господарська діяльність в Україні, звіти та статистичні матеріали національних і міжнародних організацій, матеріали періодичних видань, а також інформація, зібрана автором безпосередньо на підприємствах лікеро-горілчаної галузі.
Наукова новизна одержаних результатів полягає в узагальненні і розробці нових теоретичних і практичних засад активізації діяльності підприємства. Основними науковими результатами, які відображають особистий внесок автора у розробку досліджуваної проблеми, є такі:
вперше:
– визначено активізацію діяльності підприємства як інтегровану систему єдності форм зовнішнього активізаційного регулювання і активізаційного саморегулювання, що дозволило визначити напрями активізації діяльності підприємства;
– запропоновано організаційно-економічний механізм функціонування процесу активізації діяльності підприємств у ринкових умовах, спрямованого на накопичення позитивних змін в активності підприємства шляхом поєднання різних форм активізації діяльності.
удосконалено:
– підхід до класифікації резервів реалізації активності на основі їхньої систематизації, що дозволяє визначити місце кожного з них у загальній системі і дає змогу використовувати відповідні методи і прийоми їхньої активізації;
– підходи щодо удосконалення системи оподаткування як невід’ємної складової системи активізації діяльності підприємства через раціоналізацію середньої сумарної ставки прямих податків, удосконалення методики обчислення податку на прибуток та додержання принципів системності побудови і функціонування механізму оподаткування;
– підходи до удосконалення процесу формування результативної системи мотиваційного забезпечення активізації діяльності підприємства шляхом взаємоузгодження мотиваційного процесу внутрішньо-організаційного суб’єкту з механізмом розробки методу мотивації підприємством, додержання основних принципів формування системи мотивації та оцінки сили активності внутрішньо-організаційних суб’єктів підприємства;
набули подальшого розвитку:
– визначення економічного змісту понять “активна діяльність підприємства” як свідомої, ініціативної, внутрішньо-обумовленої, самостійної підприємницької діяльності суб’єкта, її націленості на задоволення мотивів, бажань, інтересів, потреб суспільства та виробництво за допомогою внутрішньо-обумовленої господарської діяльності; “активізація діяльності підприємства” як безперервного цілеспрямованого процесу спонукання підприємства до формування і реалізації активності, подолання пасивності і стереотипності, спаду і застою під впливом зовнішнього і внутрішнього середовища;
– використання матричних моделей в оцінці результатів діяльності підприємства і реалізації активності та їхнє угрупування за такими критеріями результативності, як прибутковість, продуктивність, економічність, ресурсний потенціал;
– методичний підхід до удосконалення процесу формування активної системи стратегічного управління на підприємствах харчової промисловості шляхом визначення етапів послідовності реалізації необхідних заходів, спрямованих на забезпечення вирішення пріоритетних та перспективних завдань.
Практичне значення одержаних результатів полягає в тому, що викладені автором в дисертаційній роботі теоретичні положення та практичні рекомендації виступають методичною основою формування та удосконалення механізмів активізації діяльності підприємств і можуть бути впроваджені в господарську практику. Основна частина пропозицій автора призначена для органів державного управління, а також для використання у діяльності економічних та фінансових служб харчових підприємств.
Результати досліджень знайшли відображення в діяльності ТОВ “ВДК “Княжий Град” (довідка №26–6 від 18.06.2007 р.), ТОВ КЛГЗ “Столичний Стандарт” (довідка №38 від 14.06.2007 р.), ТОВ “Форца” (довідка № 28 від 12.06.2007 р.), ДП “Агрофірма “Магарач” (довідка №11–11/1968 від 11.11.2007), ЗАТ “Бахчисарайський виноробний завод” (довідка №12-6 від 05.06.2007 р.), ЗАСТ “Агрофірма “Черноморець” (довідка № 15 від 07.06.2007 р.).
Теоретичні розробки та методичні матеріали використовуються при викладанні дисциплін “Маркетинг”, “Стратегічний маркетинг” у навчальному процесі кафедри маркетингу Національного університету харчових технологій.
Особистий внесок здобувача. Дисертаційна робота є самостійно виконаною науковою працею. Наукові положення, висновки та рекомендації, що виносяться на захист, одержані здобувачем самостійно. З наукових праць, які видані у співавторстві, у дисертації використано ті ідеї та положення, що є результатом особистої роботи здобувача і становлять індивідуальний внесок автора.
Апробація результатів дисертації. Основні наукові положення і висновки, зроблені автором дисертаційного дослідження, були покладені в основу доповідей на науково-практичних конференціях: “Проблеми та перспективи створення і впровадження нових ресурсо– та енергоощадних технологій, обладнання у галузях харчової і переробної промисловості” (м.Київ, 1999 р.); “Сучасні методи створення нових технологій та обладнання в харчовій промисловості” (м.Київ, 2002 р.); “Розроблення та виробництво продуктів функціонального харчування, інноваційні технології та конструювання обладнання для перероблення сільгоспсировини, культура харчування населення України” (м.Київ, 2003 р.); “Управління економікою в ринкових умовах в контексті стратегічних напрямів розвитку України до 2011 року” (м. Київ, 2003 р.); “Інноваційно-інвестиційні моделі трансформації перехідних суспільств” (м. Київ, 2003 р.); “Інноваційно-інвестиційні моделі трансформації перехідних суспільств” (Регіональні аспекти) (м. Біла Церква, 2003 р.); “Інноваційно-інвестиційний розвиток економіки та зайнятості населення в Україні” (м. Київ, 2004 р.); “Проблеми економіки підприємств в умовах сталого розвитку” (м. Київ, 2007 р.);
Публікації. Основні положення роботи висвітлені у 20 друкованих працях загальним обсягом 5,11 друк. арк, із яких 9 (7 одноосібних та 2 у співавторстві) – у наукових фахових виданнях обсягом 3,12 друк. арк., 8 – у збірниках тез та матеріалах науково-практичних конференцій, 3 у співавторстві – в інших виданнях.
Обсяг і структура роботи. Дисертація складається зі вступу, трьох розділів, висновків, додатків, списку використаних джерел. Основний обсяг роботи – 189 сторінки, 41 таблиця, 52 рисунка. Список використаних джерел (183 найменування) – 14 сторінок, 11 додатків – на 17 сторінках.
Список литературы
ВИСНОВКИ
У дисертаційній роботі здійснено теоретичне узагальнення і запропоновано нове вирішення актуального наукового завдання щодо активізації діяльності підприємств харчової промисловості в ринкових умовах. На основі проведеного дослідження, вивчення й узагальнення вітчизняного і зарубіжного досвіду пропонується низка висновків теоретико-методичного та науково-практичного характеру згідно з поставленою метою та завданнями дослідження.
1. Встановлено, що на сучасному етапі розвитку суспільства, в умовах ринкової економіки активізація діяльності підприємства є одним з найголовніших факторів, що визначають перспективи соціально-економічного розвитку держави. Під час аналізу діяльності підприємств виявлено, що головним чинником, який гальмує розвиток вітчизняних підприємств, є недостатня спрямованість економіко-правових та організаційних заходів на вирішення стратегічних завдань і надмірне загострення уваги щодо поточного стану: удосконалення функцій управління, зміна технологій, правової бази тощо. При цьому недостатня увага приділяється узгодженню окремих напрямів реформування і їхнього впливу на кінцевий результат.
Отже, формування раціональних механізмів та пріоритетних напрямів активізації діяльності підприємств харчової промисловості, а також пошук нових і використання існуючих можливостей активізації розвитку підприємства є першочерговою науково-практичною проблемою, що визначила актуальність дисертаційної роботи. При цьому важливим моментом є те, що позитивні тенденції зростання економічної активності досягаються лише за умови постійного та неперервного впровадження активізаційних заходів, а не їхніх поодиноких проявів.
2. Конкретизовано сутність понять “активність”, “активізація”. Активність визначається як властивість матеріальної системи, що характеризує першопричину генерування і здійснення процесів цілеспрямованого саморуху з метою зміни, розвитку та вдосконалення системи-продуцента і зовнішнього середовища. Дане визначення дозволило стверджувати, що активність є не застиглою властивістю чи характеристикою і може варіювати з плином часу та змінюватися у залежності від етапу розвитку системи, а також активність необхідна як для появи саморуху, так і для його підтримки. Регулюючий вплив, який сприяє збільшенню рівня й еволюції форми активності системи визначено як активізація діяльності системи. Встановлено, що активізація діяльності підприємства є конкретним видом активізації діяльності системи взагалі. Тому активізацію діяльності підприємства слід розглядати як безперервний цілеспрямований процес спонукання підприємства до формування і реалізації активності, подолання пасивності і стереотипності, спаду і застою під впливом зовнішнього і внутрішнього середовища.
Встановлено, що активізація діяльності харчової промисловості, як сукупності підприємств, є конкретним видом активізації діяльності підприємства взагалі. Відповідно поняття активізації діяльності харчової промисловості є похідною від вихідного поняття активізації діяльності системи та підприємства, тому активізацію діяльності підприємств харчової промисловості слід розглядати як постійно діючий цілеспрямований процес кількісних і якісних перетворень у виробництві і доведенні до споживачів продуктів харчування, спрямованих на збільшення виробництва і споживання продовольчих товарів високої якості.
3. На основі узагальнення існуючих підходів до класифікації резервів активізації діяльності підприємства запропонована систематизована, адаптована для використання на підприємствах класифікація резервів активізації діяльності підприємства через виокремлення класифікаційних ознак. Ієрархічна класифікаційна модель резервів активізації діяльності підприємства за рівнем, джерелами, причинами, змістом відображення, методом мобілізації, за формою прояву і місцем утворення дає наукові підстави для вжиття певних економічних, правових та організаційних заходів щодо створення умов активного та стійкого розвитку підприємства. Робота з виявлення і мобілізації всього спектра резервів підприємства підпорядкована кінцевій меті і виконується за єдиною програмою. Це вказує на тісну взаємозалежність між усіма формами і видами резервів підприємства.
4. Встановлено, що необхідною умовою стабілізації розвитку макроекономіки є активне та стійке функціонування підприємства, що передбачає впорядкування і узгодження всіх складових елементів економічної системи. У той же час розвиток економічної системи доцільно розглядати як єдиний і неподільний процес. Розглядаючи підприємство як підсистему системи відтворення матеріальних і духовних благ, проаналізовано його вплив на розвиток економіки країни. Це стало підставою для формування організаційно-економічного механізму активізації діяльності підприємства, який складається з трьох блоків, які своєю єдністю сприяють накопиченню позитивних змін в рівні активності діяльності підприємства.
5. У ході дослідження виділені чотири форми системи активізації діяльності підприємства: зовнішня активізація на основі саморегуляції окремими позасистемними активізаційними силами; зовнішня активізація з позасистемним цілеспрямованим активізуючи центром; активізаційне саморегулювання з внутрішньо-системним цілеспрямованим активізаційним центром; активізаційна саморегуляція на основі взаємодії між окремими компонентами внутрішньо-системних активізаційних сил. Система активізації діяльності підприємства поєднує у собі всю сукупність активізаційних форм і їхніх впливів, але при цьому існують істотні відмінності їхньої ролі і функціонального призначення. Деякі з них відіграють визначну роль у формуванні поведінки підприємства, інші можуть доповнювати або корегувати її.
6. Доведено, що виявленню механізмів і напрямів активізації діяльності підприємства у ринкових умовах має передувати достовірна і об’єктивна діагностика промисловості та її господарських суб’єктів. Для цього розроблено і формалізовано матричну модель, на основі повносистемного аналізу взаємозв’язку категорій, які задіяні у формуванні реалізації активності підприємства, яка є ефективним інструментом, що дає змогу вирішити ряд задач, які стоять перед підприємством в ринкових умовах. Використання статистичного аналізу для оцінки результатів діяльності підприємства та реалізації активності дозволяє виявити пріоритетні напрямки мобілізації резервів розвитку і врахувати їх при плануванні економіко-організаційних заходів щодо активізації діяльності підприємства.
7. Сьогодні українські підприємства харчової промисловості ще не можна вважати повністю трансформованими до світового рівня, оскільки ринок продовольчих товарів України не відповідає вимогам до його формування, організації і розвитку, що зумовлено дією низки факторів. Виявлено пріоритетні механізми активізації діяльності підприємств харчової промисловості і, зокрема, підприємств лікеро-горілчаної галузі, а також встановлено, що темпи процесу активізації залежать, насамперед, від змін з боку влади, які полягають у лібералізації фінансово-господарського і законодавчого поля діяльності підприємств харчової промисловості на макрорівні, та власне від самих підприємств, яким потрібно активніше брати участь у розробці та впровадженні ефективних інвестиційно-інноваційних проектів, організаційно-управлінських заходів.
8. У сучасних умовах насторожує практична відсутність зваженої податкової політики держави, спрямованої на активне стимулювання розвитку діяльності підприємства. Функціонування нової моделі управління податковою політикою потребує чіткої і добре обґрунтованої системи регулювання. Одним із шляхів у зазначеному напрямі є раціоналізація середньої сумарної ставки прямих і непрямих податків та додержання принципів системності побудови і функціонування механізмів оподаткування.
9. Для активізації діяльності підприємства є доцільним формування системи активного стратегічного управління. Для того, щоб успішно існувати і діяти в ринкових умовах, потрібно не тільки оборонятися, а й наступати, пристосовуватися до ситуації. А для цього недостатньо підприємницької сили капіталу, необхідна активна система управління стратегічного спрямування. Правильний вибір активізації напряму стратегічного розвитку підприємства дозволяє запобігти виникненню загроз, і, навпаки, будь-який стратегічно активізаційний прорахунок, неправильний вибір напряму активності призводять до великих фінансових і матеріальних втрат. Результати дослідження низки підприємств різних форм господарювання лікеро-горілчаної галузі методом простої випадкової вибірки дали змогу розробити принципову схему активного управління на підприємстві з позиції процесу розробки управлінських рішень для активізації діяльності підприємства при формуванні і реалізації стратегії.
10. Для забезпечення менеджменту інструментами управління активністю підприємств розроблено алгоритм оцінювання сили активності внутрішньо-організаційних суб’єктів підприємства, що дозволяє визначити ступінь наближеності фактичної активності внутрішньо-організаційних суб’єктів підприємства до максимально можливого з метою визначення напрямів формування результативної системи мотиваційного забезпечення.
11. Одержані результати дозволяють визначити напрями подальшої дослідницької роботи. До них можемо віднести: розробку економіко-фінансового та організаційно-правового інструментарію з формування умов активного розвитку підприємства з більш широкою і мобільною системою пріоритетів і напрямів. Розглядаючи активний розвиток підприємства як живий організм, який постійно вдосконалюється, при підготовці фахівців з економіки доцільно ввести курс з активізації діяльності підприємства, на якому розглядати дію і вплив економічних законів з урахуванням структурних змін економічної системи у просторі і часі.
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
1. Конституція України (основний закон) // Голос України. – 1996. – 27 липня
2. Господарський кодекс України // www.LIGA.com
3. Цивільний кодекс України // www.LIGA.com
4. Про державний бюджет України на 2005 рік: Закон України // www.LIGA.com
5. Про зовнішньоекономічну діяльність: Закон України // www.LIGA.com
6. Про заставу: Закон України // www.LIGA.com
7. Про оподаткування прибутку підприємств: Закон України // www.LIGA.com
8. Про приватизацію державного майна : Закон України // www.LIGA.com
9. Про перелік об’єктів права державної власності, що не підлягають приватизації: Закон України // www.LIGA.com
10. Про податок на додану вартість: Закон України // www.LIGA.com
11. Про систему оподаткування: Закон України // www.LIGA.com
12. Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва : Указ президента України // www.LIGA.com
13. Про концепцію амортизаційної політики: Указ президента України // www.LIGA.com
14. Адаптація промислових підприємств до науково-технічних нововведень / Під ред. д-ра екон. наук В.М. Гончарова. – К.: Техніка, 1992. – 132 с.
15. Айвазян С.А., Балкинд О.Я., Баснина Т.Д. и др. Стратегии бизнеса: Справочник / Под ред. Г.Б. Клейнера. – М.: КОНСЭКО, 1998. – 496 с.
16. Альгин А.П. Риск и его роль в общественной жизни. – М.: Мысль, 1989. – 230 с.
17. Ананькина Е.А., Данилочкин С.В. и др. Контролинг как инструмент управления предприятием. – М.: ЮНИТИ, 1998. – 279 с.
18. Акофф Р. Акофф о менеджменте / Пер. с англ. – СПб.: Питер, 2002. – 448 с.
19. Акофф Р. Планирование будущого корпорации / Пер. с англ. – М.: Прогресс, 1985. – 328 с.
20. Акофф Р., Эмери Ф. О целеустремленных системах / Пер. с англ. – М.: Сов. Радио, 1974. – 272 с.
21. Аксенова З.И., Богурин А.А. Анализ производственно-хозяйственной деятельности автотранспортних предприятий. – М.: Транспорт, 1990. – 256 с.
22. Активизация трудовой деятельности в современном производстве: Cб. науч. тр. – Иваново.: 1990. – 110 с.
23. Ансофф И. Новая корпоративная стратегия. – СПб: Питер Ком, 1999. – 416 с.
24. Ансофф И. Стратегическое управление: сокр. пер. с англ. / Науч. ред. и авт. предисл. А.С. Евенко. – М.: Экономика, 1989. – 519 с.
25. Армстронг М. Основы менеджмента: как стать лучшим руководителем. – Ростов-на-Дону : Феникс, 1998.– 510 с.
26. Богданов А. А. Тектология: Всеобщая организационная наука: В 2 кн. Кн. 1. – М.: Экономика, 1989. – 304 с.
27. Бовыкин В.И. Новый менеджмент (управление предприятиями на уровне высших стандартов: теория и практика эффективного управления). – М.: ОАО «Издательство» Экономика», 1997. – 368 с.
28. Бородюк В., Тургинов о., Приходько Т. Методи розрахунку обсягів тіньової економіки // Економіка України. – 1997. – №5. – С. 47-51.
29. Брыскин В.В. Математические модели маркетинга. – Новосибирск.: Наука, 1992. – 156 с.
30. Бэнгз Д. Руководство по составлению бизнес-плана // Менеджмент в России и за рубежом. – 1998. – №3. – С. 35–37.
31. Вартанов А.С. Экономическая диагностика предприятия: Организация и методология. – М.: Финансы и статистика, 1991. – 216 с.
32. Вачаев О. «Паленка» как угроза национальной безопасности // Бизнес. –2003. – №25. – С. 127–131.
33. Венсел В. Измерение динамики экономической эффективности производства по матричной модели // Матричное моделирование и комплексный анализ результатов хозяйствования. – Таллинн.: ТПИ, 1985. –С. 63 – 71.
34. Виханский О.С., Наумов А.И. Менеджмент: учеб. 3-е изд. – М.: Экономист, 2004. – 528 с.
35. Вечков Г.С., Вечкова Г.Р. Современная экономическая энциклопедия. –Спб., издательство “Лань”, 2002. – 880 с.
36. Воейков М.И. Общественный труд и трудовая активность // Мотивационный механизм формирования трудовой активности. – М.: Универсум, 1994. – 274 с.
37. Выготский Л.С. Развитие высших психических функций. – М.: Изд-во Академии педагогических наук, 1960. – 500 с.
38. Вяккеров Ф.Ф. Проблема самодвижения в материалистической диалектике – Л.: Изд-во ЛFY, 1972. – 86 с.
39. Гаврилова Т.В. Дослідження та аналіз особливостей процесу управління на підприємствах-виробниках алкогольної продукції // Економіст. – 2002. – № 8. – С. 65–67.
40. Гаврилова Т.В. Основні напрямки активізації резервів функціонуючого підприємства // Економіка та держава. – 2004. – № 8. – С. 18–24.
41. Гаврилова Т.В. Управлінські аспекти активізації діяльності підприємств у стратегічному напрямі їхнього розвитку // Наукові праці НУХТ. – 2005. – № 17. – С. 154–157.
42. Гаврилова Т.В. Категорія “активність” як методологічна основа для вивчення проблем активізації діяльності // Економіка: проблеми теорії та практики: Зб. наук. пр. – Дніпропетровськ: ДНУ, 2007. – Вип. 224. – Т. 1. – С. 263–270.
43. Гаврилова Т.В. Активність підприємств харчової промисловості в економічній системі України // Наукові праці НУХТ. – 2007. – № 22. – С. 93–97
44. Гаврилова Т.В. Оцінка результатів діяльності підприємства і реалізації активності // Економіка та держава. – 2007. – № 8. – С. 35–38.
45. Гаврилова Т.В. Податкове регулювання як механізм зовнішньої активізації діяльності підприємства та податкове планування як механізм внутрішньої активізації діяльності підприємства // Економіка та держава. – 2007. – № 9. – С. 31–33.
46. Гаврилова Т.В. Самостійність як основна умова активної діяльності підприємства // ІІІ Міжнародна науково-практична конференція “Проблеми економіки підприємств в умовах сталого розвитку” 15–16 березня 2007 р. – К.: НУХТ, 2007. – С. 24–25.
47. Гаврилова Т.В. Місце вино-горілчаної галузі в історичному розвитку харчової промисловості // Програма і матеріали Міжнародної наукової конференції молодих вчених, аспірантів і студентів “Сучасні методи створення нових технологій та обладнання в харчовій промисловості” (23–25 квітня 2002 р.). – К.: УДУХТ, 2002. – Ч.1. – С. 44.
48. Гаврилова Т.В. Основні напрямки активізації діяльності функціонуючого підприємства // Матеріали Міжнародної науково-технічної конференції “Розроблення та виробництво продуктів функціонального харчування, інноваційні технології та конструювання обладнання для перероблення сільгоспсировини, культура харчування населення України ” (21–23 жовтня 2003 р.). –К.: НУХТ, 2004. – С. 113.
49. Гаврилова Т.В. Теоретичні підходи до визначення функціонуючого підприємства, як важливого елемента ринкових перетворень // Збірник тез науково-практичної конференції “Управління економікою в ринкових умовах в контексті стратегічних напрямів розвитку України до 2011 року” – К.: 2003. – С. 66–68.
50. Гончаров В.В. Руководство для высшего управленческого персонала: В 2 т. Т.1. – М.: МНИИПУ, 1998. – 816 с.
51. Громыка Г.Л. Статистика. –М.: Изд-во Моск. Ун-та, 1981, – 408 с.
52. Гурков И.Б. Стратегический менеджмент организации. Учеб. пособие. – М.: ЗАО “Интел-Синтез”, 2001. – 208 с.
53. Давыдов И.Ю. Тайна фирмы. – К.: Колир, 1993. – 176 c.
54. Даненов Л.П. и др. Предпринимательство и бизнес. – М.:ИВЦ, 1995. – 48 с.
55. Денисенков В. Когда водки бывает много. // Бизнес. – 2001. – №49(464). С. 74–75.
56. Дикаленко М. Право на национальность // Бизнес. –2006. – №38(713). – С. 124–127.
57. Джидарьян И.А. Категория активности и ее место в системе психологического знания // Категории материалистической диалектики в психологии. – М.: 1986. – 322 с.
58. Друкер Питер Ф. Рынок: как выйти в лидеры. Практика и принципы: / Пер. с англ. – М.:, 1992. – 260 с.
59. Економіка підприємств харчової промисловості/ А.О. Заїнчковський, Г.М. Решетюк, Г.А. Болдуй та ін; / За ред. А.О. Заїнчковського. – К.: Урожай, 1998. –272 с.
60. Економіка харчової промисловості. Підручник / С.П. Кошелюк, П.П.Борщевський, Б.Н. Данилишин та ін; / За ред. С.П. Кошелюка. – К: Вища шк., 1994. – 334 с.
61. Економіка підприємства Підручник / за ред. С.Ф. Покровського. Вид. 2-е перероб. та допов. – К.: КНЕУ, 2000. – 528 с.
62. Економічна енциклопедія: У трьох томах. Т.2 / Редкол.: С.В. Мочерний (відп. ред.) та ін. – К.: Видавничий центр ”Академія”, 2001. – 848 с.
63. Загайтов И.Б., Половинки П.Д., Экономические проблемы повышения устойчивости сельскохозяйственного производства. – М.: Экономика, 1984. –240 с.
64. Загорняк Н. Інвестиційна діяльність у харчовій промисловості в Україні // Економіка України, 2002. –№4. – С. 47–51.
65. Задков А.П. Факторы риска в сельском хозяйстве / РАСХН. Сиб. отд. Сиб НИИ ЭСХ. – Новосибирск, 1998. – 264 с.
66. Искра В. Трудовые факторы экономического развития социалистических стран. – М.: Прогресс, 1976. – 235 с.
67. Йеннерт Т. Отраслевая структура, рыночная стратегия и успех предприятия // Проблемы теории и практики управления. – 2000. – №3. – С. 81–85.
68. Каган М.С. Человеческая деятельность. – М.: Политиздат, 1974. – 328 с.
69. Карданская Н. Л. Принятие управленческого решения: Учебник для вузов. – М.: ЮНИТИ, 1999. – 407 с.
70. Карлоф Б. Деловая стратегия. – М.: Экономика, 1991. – 329 с.
71. Кайм Р. Социальная политика на предприятии // Человек и труд. – 1993. – №12. – С. 93–101.
72. Кемпбелл Р. Макконнелл, Стенлі Л. Брю Аналітична економія: принципи, проблеми і політика. Частина 1. Макроекономіка / Пер. з англ. – Львів: ”Просвіта”, 1997. – 475 с.
73. Крисанов Д.Ф. Переробна сфера АПК в умовах ринкової трансформації національної економіки // Формування і реструктуризація аграрного ресурсного потенціалу України: Зб. наук. Праць / НАН України, Ін-т економіки: Ред. кол.: А.Е.Юзефович (відп. ред.) та інш. – К.: 1998. – 128 с.
74. Клейнер Г.Б, Тамбовцева В.Л., Качалов Р.М. Предприятие в нестабильной экономической среде: риски, стратегии, безопасность. – М.: Экономика, 1997. – 228 с.
75. Колесникова Л. Предпринимательство: от “Максимизации прибыли” к синергии социально-экономических систем // Вопросы экономики. – 2001. – №10. – С. 40–54.
76. Колот А.М. Мотивація, стимулювання й оцінка персоналу: Навчальний посібник. – К.: КНЕУ, 1998. – 224 с.
77. Кочубеева М.Т., Штейкер А.В. Экономика, организация и планирование производства на предприятиях ликеро-водочной промышленности. – Пищевая промышленность, 1974. – 263 с.
78. Красновский Н.Н. Некоторые задачи теории устойчивости движения. – М.: Физмат, 1959. – 167 с.
79. Краткий экономический словарь / Под ред. А.М. Азрилияна.– М.: Институт новой экономики, 2001. –188 с.
80. Крищенко К.Є. Роздержавлення власності в умовах України // Фінанси України – 2003. – №3. – С. 10–21.
81. Круглов М. Стратегическое управление компанией. – М.: Русская деловая литература, 1998. – 768 с.
82. Крупнов А.И. Психофизиологический анализ индивидуальных различий активности личности: Учеб. пособие. – Свердловск: Сверд. ГПИ, 1983. –71 с.
83. Кузмішин, Петер. Підприємницьке середовище та економічний розвиток – Ужгород, 2000. – 442 с.
84. Кульман А. Экономические механизмы : Пер. с фр. / общ. ред. М.И. Хрусталевой. – М.: АО Издательская группа “Прогресс”, “Универ С”, 1993. –192 с.
85. Курносов А.П., Уленько А.В., Камалян А.К., Буханова Н.М. Оптимизация параметров функционирования сельскохозяйственных предприятий при изменяющихся условиях хозяйствования. – М.: МГСУ “Союз”, 2000 – 163 с.
86. Ламбен Жан Жак Стратегический маркетинг. Европейская инициатива / Пер. с фр. – СПб.: Наука, 1996. – 589 с.
87. Лафта Дж.К. Эффективность менеджмента организации : Учебное пособие. – М.: Русская Деловая Литература, 1999. – 254 с.
88. Луур Х.А. Использование обобщающих оценок хозяйственной деятельности в анализе работы экономических объектов разных уровней управления // Методологические проблемы современной статистики. –Таллинн: ТПИ, 1987. – С. 26–50.
89. Макконелл К.Р., Брю С.Л. Экономикс: принципы, проблемы и политика / Пер. с англ. ІІ-го изд. – К.: Ха Гар., 2000. – С. 36–38.
90. Мандибура В.О. “Тіньова” економіка України та напрями законодавчої стратегії її обмеження. – К.: Парламентське видавництво, 1998. – С. 54–78.
91. Маркс. К. Капитал. Т.1.: К. Маркс, Ф. Энгельс. Соч., 2-е изд., Т.23. – М.: Политиздат, 1960. – 908 с.
92. Маркс К. Теории прибавочной стоимости. Ч.3. К.Маркс, Ф. Энгельс. Соч., 2-е изд. Т.26 – М.: Политиздат, 1964. – 674 с.
93. Маслоу А. Маслоу о менеджменте: / Пер. с англ. – СПб.: Питер, 2003.– 416 с.
94. Матричное моделирование и комплексный анализ результатов хозяйствования.: Сб. науч. ст. – Таллинн: ТПИ, 1985. –144 с.
95. Мересте У. Матричная концепция изучения экономической эффективности // Изучение эффективности производства. –Таллинн: ТПИ, 1981. – С. 15–37.
96. Мересте У. Основы теории поля эффективности (новый подход к изучению эффективности производства путем полносистемного исследования) //Труды таллиннского политехнического ин-та №605.– Таллинн, 1985.– С. 5–34.
97. Мескон М.Х, Альберт М., Хедоури Ф., Основы менеджмента: / Пер. с англ. – М.:”Дело”, 1992. – 702 с.
98. Методичні рекомендації з планування, обліку і калькулювання собівартості продукції лікеро-горілчаної промисловості з урахуванням положень (стандартів) бухгалтерського обліку: / Розр. : С.Т. Олійнічук, Г.К. Шматкова, О.Б. Бутнік-Сіверський. – К.: 2002. – 137 с.
99. Милгром П., Робертс Дж. Экономика, организация и менеджмент: в 2 т. Т.1/ Пер. с англ. – СПб.: Экономическая школа, 1999. – 422 с.
100. Минцберг Г., Альстрэд Б., Лэмпел Дж. Школы стратегий: / Пер. с англ. – СПб.: Питер, 2001. – 336 с.
101. Мочерний С.В. Основи економічної теорії. – Тернопіль, 1993. – 263 с.
102. Осипов Ю.М. Опыт философии хозяйствова. – М.: Изд-во МГУ, 1990. –382 с.
103. Петровский В.А. Психология неадаптивной активности / Российский открытый университет. – М.: ТОО “Горбунок”, 1992. – 224 с.
104. Петрук Т.Н. Форма собственности предприятия как фактор в системе мотивации развития предпринимательской деятельности // Державний інформаційний бюлетень про приватизацію. – 2002. –№5(117). – С. 50–51.
105. Підприємництво: Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / В.Г. Федоренко, М.П. Денисенко, М.М. Руженський та ін. – К.: МАУП, 2005. – 280 с.
106. Платонов К. Краткий словарь системы психологических понятий. – М.: Изд-во МГУ, 1989. – 191 с.
107. Політекономія: Підручник. – Київ.: ЦУЛ, 2003. – 412 с.
108. Половинкин П. Стратегия управления хозяйственным риском // АПК: Экономика, управление. –1994. – №1. – С. 39–43.
109. Попов Е. Рыночный потенциал предприятия. – М.: ЗАО “Экономика”, 2002. – 145 с.
110. Попов Е., Ханжина В. Структура рыночного потенциала предприятия // Проблемы теории и практики управления. –2001. – №6. – С.21–26.
111. Поппер К.Р. Нищета историцизма. / Пер. с англ. – М.: Издательская группа “Прогресс” – VIA, 1993. – 178 с.
112. Потенциал // Большая Советская энциклопедия. – М. –1967. – Т.20. – 428 c.
113. Похлебкин В.В. История водки (ІХ – ХХвв). – М.: 1991. – 285 с.
114. Предпринимательство и бизнес: Учеб. пособие / Авторы – составители Л.П. Дашков, А.И. Данилов, Е.Б.Тютюкина. – М.: Информационно-внедренческий центр «Маркетинг», 1995. – 304 с.
115. Прыкин Б. Стратегия экономики. Природный экогармонизм : Уч. пособие для вузов. – М.: Юнити-Дона, 2000.– 208 с.
116. Райзберг Б.А., Лозовский Л.Ш, Стародубцева Е.Б. Современный экономический словарь – 2-е изд., исправ. – М.: ИНФРА – М, 1998. – 479 с.
117. Райан Б. Стратегический учет для руководителя. / Пер. с англ. – М.: ЮНИТИ, 1998. – 616 с.
118. Родионова В.М., Федотова М.А. Финансовая устойчивость предприятия в условиях инфляции. – М.: Изд-во “Перспектива”, 1995. – 89 с.
119. Розен В.В. Цель–оптимальность–решение. – М.: Радио и связь, 1982. – 65 с.
120. Російсько-український і українсько-російський тлумачний словник. / За загал. ред. Л.Г. Савченко. – Х.: Прапор, 2004. – 524 с.
121. Россоха В.В. Теоретико-методологічні засади розвитку виробничо-економічних систем : синергетичний підхід // Агроінком. – 2005. – №9–10. –С. 47–54.
122. Саарапера М.И. Матричное моделирование многоэлементных факторных систем. – М.: Легпромбытиздат, 1990. – 136 с.
123. Самоукин А.И. Потенциал нематериального производства. – М.: Финансы и статистика, 1994. – 124 с.
124. Сажин Д.В. Государственная поддержка развития промышленности и технологий в США // Мировая экономика и международные отношения. –1999. – №12. – С. 58–61.
125. Сем нот менеджмента. – Издание трете, дополненное. – М.: ЗАО «Журнал Експерт», 1998. – 424 с.
126. Серов В. 40º в тени // Бизнес. – 2001. – №49(464). – С. 70–72.
127. Сеченев И.М. Избранные произведения. – М.: изд-во АН СССР, 1952. – т.1. – 208 с.
128. Симонов П.В. Эмоциональный мозг. – М.: Наука, 1981. – 215 с.
129. Синк Д.С. Управление производительностью: планирование, измерение и оценка, контроль и повышение : Пер. с англ./ Общ. ред. и вступ. ст. В.И. Данилова–Данильяна. – М.: Прогресс, 1989. – 528 с.
130. Сичевський М. П. Удосконалення організаційно-економічного механізму розвитку харчової промисловості України / НАН України; Рада по вивченню продуктивних сил України / С.І. Дорогунцов (ред.). – К. : Науковий світ, 2004. – 374 с.
131. Смит А. Исследование о природе и причинах багатства народов. Антология экономической класики. – М.: ЭКОНОВ:КЛЮЧ, 1993. – 75 с.
132. Словарь русского язика: В 4-х т. / АП СССР, Ин-т рус. яз., Под ред. А.П.Евгеньевой.-2-е изд., испр. и доп. – М.: Русский язык, 1981, т.1. А-Й. 1981. – 698 с.
133. Сологуб О.П. регіональна економіка: потенціал і продуктивність. – К.: Науковий світ, 1999. – 127 с.
134. Сороко С.І., Білостоцька В.О., Островецький В.І. Алгоритм оцінки податкового навантаження на суб’єкти господарювання // Наукові праці науково-дослідного інституту при Міністерстві фінансів України. – К. – 2002. –№2 (917). С. 79–87.
135. Статистичний щорічник України за 1997 рік. – К.: Техніка, 1998.
136. Статистичний щорічник України за 2003 рік. – К.: Техніка, 2004.
137. Статистичний щорічник України за 2005 рік. – К.: Техніка, 2006.
138. Статистичний щорічник України за 2006 рік. – К.: Техніка, 2007.
139. Стукалов А.А. Трудовая активность личности и ее уровни в условиях развитого социалистического общества // Формирование трудовой активности личности в условиях развитого социалистического общества. – М.: 1984. – С. 3 – 13.
140. Тарнавська Н. Стратегічні акценти системи менеджменту вітчизняних підприємств // Вісник Тернопільської академії народного господарства. – 2002. – №7.
141. Томашкевич В.Е. Трудовая активность. – М.: Экономика, 1985. – 208 с.
142. Томсон А.А., Стрикленд А.Дж. Стратегический менеджмент. Искусство разработки и реализации стратегии: Учебник для вузов / Пер. с англ. под ред. Л.Г.Зайцева, М.И.Соколовой. – М.: Банки и биржи, ЮНИТИ, 1998. – 576 с.
143. Трудовой колектив как объект и субъект управления / Под ред. А.С. Пашкова, – Л.: Изд-во ЛГУ, 1980, –119 с.
144. Трухаев Р.И. Модели принятия решений в условиях неопределенности. – М.: Наука, 1981, – 258 с.
145. Трошкин А.В. Сравнительный анализ методик определения налоговой нагрузки предприятия // Финансы. –2000. – №5. – С. 44.
146. Україна і світове господарство: взаємодія на межі тисячоліть/ А.С. Філіпченко, В.С. Будкін, А.С. Гальчинський та інш. – К.: Либідь, 2002. – 470 с.
147. Уотермен Р. Фактор обновления: как сохраняют конкурентоспособность лучшие компании, – М.: Междунар. отношения, 1998. – 84 с.
148. Управление – это наука и искусство : А. Файоль, Г. Емерсон, Ф.Тэйлор, Г.Форд, – М.: Республика, 1992. – 351 с.
149. “Урядовий кур’єр”, 2002. – №15. – С. 7.
150. Фатхутдимов Р.А. Конкурентоспособность: экономика, стратегия, управление. – М.: ИНФРА-М, 2000. – 714 с.
151. Федоренко В., Уткін О., Степанов Д. та інш. Інвестиційні процеси в промисловості України. – К.: МАУП, 2001. – 447 с.
152. Федоренко В.Г. Інвестиційний менеджмент. – К.: МАУП, 1999. – 184 с.
153. Федоренко В.Г., Федоренко С.В., Шабровець І.В., Мажуга О.В., Гаврилова Т.В. Банківська гарантія як засіб пожвавлення інвестиційного клімату в Україні // Будівництво в Україні. – 2002. – №5. – С. 7–9.
154. Федоренко В.Г., Гаврилова Т.В. Стратегічне управління підприємствами в умовах приватизації // Державний інформаційний бюлетень про приватизацію. – 2002. – №10 (122). – С. 55–57.
155. Федоренко В.Г., Гаврилова Т.В., Якушев Є.Р. Беззбитковість на прикладі підприємств харчової промисловості // Агро світ. – 2002. – №23. – С. 26–30.
156. Федоренко В.Г., Денисенко М.П., Гаврилова Т.В., Кабанов В.Г., Якушев Є.Р., Уткін О.Ф. Діяльність підприємств будіндустрії в умовах приватизації // Строительное производство. – 2002. – №43. – С. 69 –74.
157. Федоренко В.Г., Гаврилова Т.В. Економічне становище підприємств та інвестиційні процеси // Економіка України. – 2003. – №5. – С. 28 – 32.
158. Федоровский А.П. Южнокорейский опыт внешнеориентированого развития. Уроки для России // Мировая экономика и международные отношения, 1999. – №7. – С. 47.
159. Федотов В.Г. Участь України в міжнародних інвестиційних процесах // Фінанси України. – 2001. – №1. – С. 19.
160. Финансовые Известия, 2002, 12 марта.
161. Фишберн П. Теория полезности для принятия решений. – М.: Наука, 1978. – 123 с.
162. Фромм Э. Иметь или быть? : Пер. с англ. / Общ. ред. и посл. В.И. Добреньков. – 2-е изд., доп. – М.: Прогресс, 1990. – 105 с.
163. Хан Д. Планирование и контроль: концепция контроллинга: Пер. с нем. / Под ред. и с предисл. А.А. Турчака, Л.Г. Головача, М.Л. Лукашевича. – М.: Финансы и статистика, 1997. – 800 с.
164. Хайкин В.Л. Активность (характеристика и развитие). – М.: Московский психолого–социальный институт; – Воронеж.: издательство НПО “МОДЭК”, 2000. – 448 с.
165. Хорн Р., Джонсон Ч. Матричный анализ / Пер. с англ. – М.: Мир, 1989. –655 с.
166. Хоскинг А. Курс предпринимательства: практическое пособие. / Пер. с англ. – М.: Международные отношения, 1993. – 352 с.
167. Хотомлянский А.Л., Чернота Т.Н., Тузенко Д.В. Оценка и анализ производственно-хозяйственной деятельности предприятия с использованием матричной модели // Весник Приазовского Государственного технического университета. – Маріуполь.: ПГТУ, 2000. – Вып.9. – С. 258 – 263.
168. Цвиркун А.Д. Структура сложных систем. – М.: Советское радио, 1975. –199 с.
169. Цыгичко А.Н. Новый механизм формирования эффективности. – М.: Экономика, 1990. – 192 с.
170. Шаров Ю. Стратегічне планування в муніципальному менеджменті: концептуальні аспекти : Монографія . – К. : УДАУ, 2001. – 210 с.
171. Шумпетер Й. Теория экономического развития (Исследования предпринимательской прибыли, капитала, кредита, процента и цикла конъюнктуры) / Пер. с англ. – М.: Прогресс, 1982. – 456 с.
172. Эмерсон Г. Двенадцать принципов производительности. – М.: “Экономика”, 1972. – 216 с.
173. Эффективность государственного управления: Пер. с англ. / Общ. Ред. С.А.Батчикова и С.Ю.Глазьева. – М.: Фонд “За экономическую безграмотность”, Российский экономический журнал, Издательство АО “Консалт банкир”, 1998. – 848 с.
174. Эванс Дж. Р., Берман Б. Маркетинг: Сокр. пер. с англ. / Авт. предисл. и науч. ред. А.А. Горячев. – М.: Экономика, 1993. – 335 с.
175. Экономика пищевой промышленности: Учебник / С.А. Кошелюк, И.М. Ткаченко, А.А. Заинчковский и др.; Под ред. С.А. Кошелюка. – К.: Вища школа, 1990. – 319 с.
176. Юрий С.І., Таранов І.М. Оцінка ефективності наданих пільг з оподаткування // Фінанси України. – 2002. – №12. – С. 55 – 62.
177. Янг С. Системное управление организацией. – М.: Советское радио, 1972. – 455 с.
178. Якимчук Ю. От формулы безубыточности к прибыли. // Риск. – 1999. –№1. – С. 45 – 48.
179. Chandler A. O. Strategy and structure: chapters in the history of American industrial enterprise. – MIT Press, Cambridge, MA, 1962.
180. Davenport T.H. Business Innovation, Reengineer Work through Information Technology. – Boston; Harvard Business School Press, 1993.
181. Molz R. A. Comparative analysis of managerial adaptation to privatization // “J. East – West business” №4, 1997. – p. 5-33.
182. Politeconom №2 (9), 1998. – р. 91.
183. www.me.gov.ua
Стоимость доставки работы, в гривнах:
(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
50
Найти готовую работу
ЗАКАЗАТЬ
Обратная
связь:
Связаться
Вход для партнеров
Регистрация
Восстановить доступ
Материал для курсовых и дипломных работ
11.10.24
Сучасний документальний театр: новий тип сценічної репрезентації
11.10.24
Вербатім–наративи в контексті сучасної «Нової драми» і документального театру
11.10.24
«Нова драма» в умовах відновлення документалізму в театральній постдраматичній культурі нестабільного типу
Архив материала для курсовых и дипломных работ
Ссылки:
Счетчики:
© 2006-2024. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.