У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название ЕФЕКТИВНІСТЬ УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ ПО ПЕРЕРОБЛЕННЮ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКИХ ПРОДУКТІВ
Количество страниц 185
ВУЗ ЗАПОРІЗЬКИЙ ІНСТИТУТ ДЕРЖАВНОГО ТА МУНІЦИПАЛЬНОГО УПРАВЛІННЯ
Год сдачи 2010
Содержание ВСТУП
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМ-СТВАМИ ПО ПЕРЕРОБЛЕННЮ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКИХ ПРОДУКТІВ
1.1. Сутність і етапи формування систем управління підприємствами
1.2. Цілі, завдання, принципи і методи управління підприємствами по переробленню сільськогосподарських продуктів
1.3. Класифікація і склад функцій управління
Висновки до розділу 1
РОЗДІЛ 2. АНАЛІЗ ТА ОСОБЛИВОСТІ УПРАВЛІННЯ ПІД-ПРИЄМСТВАМИ ПО ПЕРЕРОБЛЕННЮ СІЛЬСЬКОГОСПОДАР-СЬКИХ ПРОДУКТІВ В КОНКУРЕНТНОМУ СЕРЕДОВИЩІ
2.1. Аналіз економічного базису перероблення сільськогосподар-ських продуктів
2.2. Вплив системи управління на економічну ефективність підприємств по переробленню сільськогосподарських продуктів
2.3. Особливості побудови організаційних структур управління
Висновки до розділу 2
РОЗДІЛ 3. НАПРЯМИ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ УПРАВ-ЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ ПО ПЕРЕРОБЛЕННЮ СІЛЬСЬКО-ГОСПОДАРСЬКИХ ПРОДУКТІВ
3.1. Розробка наукових підходів до формування організаційних структур управління підприємствами
3.2. Удосконалення методичних положень оцінки ефективності управління підприємством
3.3. Впровадження внутрішнього контролю в управлінні під-приємством
3.4. Напрями підвищення конкурентного статусу підприємств по переробленню сільськогосподарських продуктів
Висновки до розділу 3
ВИСНОВКИ
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
ДОДАТКИ


ВСТУП

Актуальність теми. Перехід підприємств по переробленню сільськогосподарських продуктів на ринкові умови господарювання зумовив необхідність створення нових організаційних форм, прийомів і методів управління. Їх виробнича діяльність у ринковому середовищі без відповідного науково обґрунтованого інструментарію призвела до диспропорцій виробничо-економічного потенціалу й управлінського апарату. Становлення ринкових відносин і вільний доступ на вітчизняні ринки іноземних товарів загострили умови конкурентної боротьби та підвищили вимоги до якості продукції. Тому виникла нагальна потреба в пошуку нових форм і методів управління, пов'язаних з підвищенням конкурентоспроможності вітчизняних підприємств по переробленню сільськогосподарських продуктів. Розвиток системи управління необхідно розглядати як основний фактор стійкості підприємств в умовах зростання конкурентної боротьби за ринки сировини і збуту продукції. У свою чергу, вирішення проблеми забезпечення високого рівня конкурентоспроможності і стабільності функціонування українських підприємств є найважливішим серед головних напрямів подальшого зростання національної економіки. Проблема управління особливо актуальна для підприємств по переробленню сільськогосподарських продуктів як основи забезпечення продовольчої безпеки країни, від успішного функціонування яких залежить соціально-економічний рівень життя населення.
Оцінюючи рівень наукового опрацювання цієї проблеми, слід зазначити, що теоретичні основи управління різними господарюючими системами розроблені А.Смітом, А.Маршаллом, Й.Шумпетером, Ф.Котлером, М.Портером, І.Ансоффом та іншими ученими. Істотний внесок у розвиток теорії управління підприємствами стосовно умов вітчизняної економіки зробили П.П. Борщевський, Л.М. Васільєва, О.Д. Гудзинський, О.І. Дацій, Л.В. Дейнеко, Й.С. Завадський, А.О. Заїнчковський, Т.М. Ковальчук,
М.Х. Корецький, О.В. Крисальний, Д.Ф. Крисанов, Л.Ю. Мельник,
П.М. Макаренко, П.Т. Саблук, А.В. Чупіс, В.В. Юрчишин та інші.
При всій важливості проведених досліджень окремі аспекти ефективності управління підприємствами по переробленню сільськогосподарських продуктів залишаються дискусійними і потребують комплексного наукового вивчення. Так, поки недостатньо вивчена проблема адаптованості системи управління підприємств по переробленню сільськогосподарських продуктів до ринкових умов господарювання. Не знайшли ґрунтовного відображення в літературі наукові аспекти сутності управління, його принципи, функції, методи і резерви. Крім того, актуальним є виявлення причинно-наслідкових зв'язків між внутрішніми можливостями підприємств і зовнішніми умовами бізнесу, що становить основу економічного зростання виробництва.
Отже, соціально-економічна актуальність і недостатня вивченість цієї проблеми, її значущість для досягнення високого рівня конкурентоспроможності підприємств по переробленню сільськогосподарських продуктів, а також дефіцит наукових знань у галузі управління підприємствами визначили вибір теми, мету і завдання дисертаційного дослідження.
Зв’язок роботи з науковими програмами, планами, темами. Дисертаційна робота виконана відповідно до напряму науково-дослідних робіт Гуманітарного університету “Запорізький інститут державного та муніципального управління“ за темою “Організаційно-економічний механізм функціонування підприємницьких структур – системи ціноутворення, фінансово-кредитних відносин, страхування” (номер державної реєстрації 0102U003197). У її межах автором визначені тенденції й особливості управління підприємствами по переробленню сільськогосподарських продуктів в конкурентному середовищі та запропоновані науково-методичні положення щодо підвищення його ефективності.
Мета й завдання дослідження. Мета полягає в розробці науково-теоретичних засад і практичних рекомендацій щодо підвищення ефективності управління підприємствами по переробленню сільськогосподарських продуктів.
Для досягнення мети в дисертаційній роботі були поставлені й вирішені такі завдання:
- розглянути теоретичні засади управління в умовах ринкової економіки;
- розробити класифікацію принципів управління підприємствами в ринкових умовах господарювання;
- визначити негативні чинники функціонування системи управління підприємств по переробленню сільськогосподарських продуктів, що вплинули на результати їх діяльності;
- удосконалити організаційну структуру управління підприємствами по переробленню сільськогосподарських продуктів;
- запропонувати методичні підходи визначення ефективності управління підприємствами;
- визначити етапи формування системи внутрішнього контролю на підприємствах;
- розробити стратегію підвищення конкурентного статусу підприємств по переробленню сільськогосподарських продуктів.
Предметом дослідження є теоретичні та практичні засади управління підприємствами по переробленню сільськогосподарських продуктів.
Об’єктом дослідження є процес управління підприємствами по переробленню сільськогосподарських продуктів в умовах ринкових відносин.
Методи дослідження. Теоретичну і методичну основу дисертаційного дослідження становлять праці класиків економічної теорії, монографічні праці сучасних зарубіжних і вітчизняних дослідників з проблем управління, а також законодавчі та нормативно-правові акти України.
У процесі дослідження використовувалися методи: абстрактно-логічний (теоретичні узагальнення та формування висновків); статистико-економічний (дослідження й аналіз економічної ефективності функціонування підприємств по переробленню сільськогосподарських продуктів); розрахунковий, порівняльний і графічний (порівняння економічних показників ефективності функціонування підприємств по переробленню сільськогосподарських продуктів та їх організаційних структур управління); соціологічний (опитування працівників підприємств); розрахунково-конструктивний та експериментальний (оцінка ефективності системи управління, розробка стратегії підвищення конкурентного статусу підприємств по переробленню сільськогосподарських продуктів) тощо.
Наукова новизна одержаних результатів. Найбільш вагомі наукові результати, що характеризують новизну дослідження, полягають у такому:
вперше:
- запропоновано методичні підходи визначення ефективності управління підприємствами по переробленню сільськогосподарських продуктів на основі побудови матриці визначення планованої ефективності за критеріями оцінки ефективності оптимальних за Парето управлінських рішень.
удосконалено:
- організаційну структуру управління підприємствами по переробленню сільськогосподарських продуктів, що на відміну від стихійного шляху побудови системи управління передбачає відкритість інформації та не лінійність через підпорядкування дирекції окремих відділень: виробничої політики, технічної політики, фінансово-економічної політики, маркетингової політики;
- систему внутрішнього контролю на підприємствах через формування відділу контролінгу за етапами: вивчення цілей і стратегічних напрямів діяльності й розвитку підприємства, розробка моделі контролю, визначення оптимального складу працівників у структурі відділу, оцінка вартості системи контролю, визначення ефективності системи контролю, оптимізація системи контролю;
- стратегію підвищення конкурентного статусу підприємств по переробленню сільськогосподарських продуктів через реалізацію програм: реструктуризації системи управління підприємства, реструктуризації системи управління персоналом;
набули подальшого розвитку:
- сутність управління як специфічного виду інтелектуальної діяльності, що забезпечує єдність і взаємозв'язок управлінських рішень та координацію дій менеджерів різних рівнів, об'єднаних для виробництва певних видів товарів і послуг з метою одержання бажаного результату;
- принципи управління підприємствами: підвищення іміджу і стійкості підприємства, впровадження корпоративної культури, використання інновацій, орієнтація на вимоги споживачів і працівників підприємства.
Практичне значення одержаних результатів. Науково-методичні розробки автора та рекомендації щодо підвищення ефективності управління підприємствами по переробленню сільськогосподарських продуктів використані Запорізькою обласною державною адміністрацією при реалізації Програми стабілізації та розвитку агропромислового комплексу Запорізької області на період до 2010 року (довідка № 15-1133 від 04.03.2007). Розроблені дисертантом методики і практичні рекомендації оцінки рівня ефективності функціонування систем управління застосовувалися ВАТ “Хлібокомбінат №2” (довідка № 16-41 від 07.03.2007 р.). Теоретичні та методичні положення і пропозиції з проблем управління підприємствами по переробленню сільськогосподарських продуктів та підвищення їх конкурентного статусу запроваджені в навчальний процес Гуманітарного університету “Запорізький інститут державного та муніципального управління” і використовуються при викладанні дисциплін: „Менеджмент організацій”, „Економіка АПК”, „Економіка підприємства”, “Основи підприємництва” (довідка № 9-11-27 від 02.06.2007 р.).
Особистий внесок здобувача. Основні положення і висновки дисертаційного дослідження розроблені автором самостійно й опубліковані в одноосібних наукових працях.
Апробація результатів дисертації. Основні наукові положення дисертаційного дослідження доповідалися на науково-практичних конференціях: “Сучасний стан та проблеми розвитку підприємництва в регіоні” (м. Дніпропетровськ, 2005), “Наука та інновації – 2005” (м. Дніпропетровськ, 2005), “Особливості соціально-економічного розвитку України та регіонів” (м. Запоріжжя, 2005).
Публікації. За темою дисертації опубліковано 8 наукових праць загальним обсягом 3,7 обл.-вид. арк., з них 5 – у наукових фахових виданнях.
Структура та обсяг роботи. Дисертація складається зі вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел (182 найменування). Робота викладена на 186 сторінках комп’ютерного тексту, містить 14 таблиць, 15 рисунків і 6 додатків.

Список литературы ВИСНОВКИ


1. Управління визначено складним об'єктом, взаємозалежним комплексом окремих видів управлінської діяльності. Їх кількість, масштаб і характер визначаються, насамперед, властивостями керованого об'єкта. Чим складніший об'єкт, чим більше в ньому зв'язків і відносин, тим більший обсяг управлінської діяльності необхідно виконати в інтересах одержання бажаних результатів. Кожен вид діяльності має свої особливості, які необхідно враховувати, або використовувати при реалізації управлінських рішень. Інтелектуальна діяльність в управлінні історично виокремилася в процесі спеціалізації управлінської праці. Отже управління забезпечує єдність і взаємозв'язок управлінських рішень та координацію дій менеджерів різних рівнів, об'єднаних для виробництва певних видів товарів і послуг з метою одержання бажаного результату. В цьому полягає його сутність.
2. Досягнення мети діяльності підприємством зумовлює необхідність розробки принципів управління, від яких багато в чому залежать результативність роботи підприємства, його місце в ринковому середовищі, ніша і сегмент продажу товарів на ринку, масштаби виробництва та перспективи розвитку, імідж і стійкість роботи, умови й темпи розширення виробничо-господарської діяльності. Виходячи з того, що принципи є своєрідним початком, вихідною позицією, до принципів управління підприємствами повинні бути віднесені: підвищення іміджу підприємства і його стійкості, орієнтація на перспективний результат, впровадження корпоративної культури, розширення виробничої діяльності на основі використання інновацій і результатів науково-технічного прогресу, застосування політики адаптивного пристосування до вимог реальних і потенційних споживачів, забезпечення працівників необхідним рівнем матеріальних благ.
3. Перехід до ринкових умов господарювання для підприємств по переробленню сільськогосподарських продуктів виявився досить складним, унаслідок чого протягом 1990-х рр. відбулося значне зменшення обсягів виробництва продовольчих товарів. Починаючи з 2001 року підприємства по переробленню сільськогосподарських продуктів мають позитивний приріст продовольчих товарів, до того ж із більш високими темпами порівняно з іншими галузями промисловості. Однак рівень забезпечення населення країни продуктами харчування поки що не відповідає науково обґрунтованим потребам. Невиконання підприємствами по переробленню сільськогосподарських продуктів своєї функції пов’язане із скороченням обсягів виробництва сільськогосподарської сировини, падінням купівельної спроможності населення, техніко-технологічною й організаційно-економічною відсталістю галузі та низьким рівнем управління в конкурентному середовищі.
4. Вивчення тенденцій економічного розвитку підприємств по переробленню сільськогосподарських продуктів Запорізької області за 2000 – 2006 рр. свідчить про те, що існуванню неефективної системи управління фінансово-економічним станом сприяють такі чинники: відсутність повноти і своєчасності одержання інформації про фактичний фінансово-економічний стан; відсутність порядку, форми, змісту, типізації показників обліку. Це призвело до неефективного використання фінансових, матеріальних, трудових ресурсів, несвоєчасності прийняття ефективних управлінських рішень, а також ряду випадків навмисного викривлення звітності й прямих зловживань з боку працівників.
5. Результати проведених досліджень свідчать, що ефективність системи управління підприємствами по переробленню сільськогосподарських продуктів залежить від оптимальності їх організаційної структури та ефективності прийняття управлінських рішень. На противагу стихійному шляху її побудови в дисертації запропоноване цілеспрямовані дії у напрямах відкритості інформації та нелінійності. Виходячи з цього запропонована організаційна структура управління підприємств по переробленню сільськогосподарських продуктів, яка передбачає створення підпорядкованих дирекції окремих відділень: виробничої політики, технічної політики, фінансово-економічної політики, маркетингової політики.
6. Підвищенню ефективності системи управління підприємств по переробленню сільськогосподарських продуктів будуть сприяти запропоновані методичні підходи на основі побудови матриці визначення планованої ефективності за критеріями оцінки ефективності оптимальних за Парето управлінських рішень. В їх основі знаходяться вміння керівників різних рангів зосередити увагу на найбільш важливих проблемах, які забезпечують стійкий розвиток і високий конкурентний статус підприємств. Першочерговими для підприємств визначються проблеми, які забезпечують стабільність реалізації продукції, надходження коштів для здійснення розширеного відтворення.
7. Наступним чинником, що позитивно вплине на управління підприємствами є формування системи внутрішнього контролю. В дисертації визначено, що контроль доцільно розглядати в системі внутрішньогосподарського управління підприємствами по переробленню сільськогосподарських продуктів, тобто сфера діяльності контролю на даний час розгортається і не обмежується лише завданнями бухгалтерського обліку. Формування відділу контролінгу на підприємствах повинне здійснюватись за наступними етапами: вивчення цілей і стратегічних напрямів діяльності й розвитку підприємства, розробка моделі контролю, визначення оптимального складу працівників у структурі відділу, оцінка вартості системи контролю, визначення ефективності системи контролю, оптимізація системи контролю.
8. В умовах ринкового середовища кожне підприємство по переробленню сільськогосподарських продуктів повинне розробити стратегію підвищення свого конкурентного статусу. Така стратегія передбачає, по-перше, реалізацію програми реструктуризації системи управління підприємства. Цей етап містить активізацію інноваційної діяльності, оновлення засобів виробництва, інтеграцію з сільськогосподарськими підприємствами, диверсифікацію виробництва, охорону довкілля. Наступною здійснюється програма реструктуризації системи управління персоналом. Її реалізація здійснюється за етапами: оновлення знань, освоєння сучасних методів управління, формування якостей лідерів, формування корпоративної культури, створення ефективної організаційної структури.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ


1. Агропромисловий комплекс України: стан, тенденції та перспективи розвитку. Інформаційно-аналітичний збірник (випуск 5) / За ред. П. Т. Саблука та ін. – К.: ІАЕ, 2002. – 647 с.
2. Агропромисловий комплекс України: стан, тенденції та перспективи розвитку. Інформаційно-аналітичний збірник (випуск 6) / За ред. П. Т. Саблука та ін. – К.: ІАЕ, 2003. – 764 с.
3. Агропромисловий комплекс України: стан, тенденції та перспективи розвитку. – К.: ННЦ ІАЕ, 2005. – 292 с.
4. Амбросов В. Я. Реструктуризація виробництва в АПК // Економіка АПК. – 1999. – № 1. – С. 78-80.
5. Амбросов В.Я. Трансформаційні процеси в аграрній сфері регіону // Економіка України.-2003. – №8. – С.66-70.
6. Афанасьев В., Куликов И. Совершенствование системы управления в АПК // АПК: экономика, управление. – 1997. – № 1. – С. 22-26.
7. Абрамова Г.П. Рынок, маркетинг и формирование рыночных отношений в АПК // Экономика сельскохозяйственных и перерабатывающих предприятий. – 1992. – № 7. – С. 39-44.
8. Алымов А.Н., Савченко А.П., Коренев В.Г. Управление производством в современных условиях. – Киев.: Наука думка, 1973.
9. Андерсон Р., Шихерев П. Акулы и дельфины. - М.: Дело, 1994.
10. Ансофф И. Новая корпоративная стратегия – Санкт-Петербург: Питер Ком, 1999. – 416с.
11. Ансофф И. Стратегическое управление. Сокр. пер. с англ. Науч. ред. и авт. предисл. Л.И. Евенко. - М.: Экономика, 1999.
12. Аоки М. Фирма в японской экономике. – Санкт-Петербург: Лениздат, 1995.
13. Афанасьев В.Г. Научное управление обществом. Опыт системного исследования. - М.: Политиздат, 1968.
14. Аунапу Ф.Ф. Что такое управление. - М : Экономика, 1997
15. Беспалов В.А. Наука и искусство принятия управленческих решений. - Киев: Высшая школа, 1985. - 325 с.
16. Биншток Ф. Наука управлять. - М.: Московский рабочий, 1967.
17. Бланк И.А. Управление формирование капитала. – К.: Эльга, ника-Центр, 2000. – 508 с.
18. Болт Г. Дж. Практическое руководство по управлению сбытом. Пер с англ. Под ред. В.А. Крутикова. - М.: Экономика, 1991. - 271 с.
19. Бортнікова Л. П. Роль підприємництва у формуванні нової системи виробничих відносин в Україні: Автореф. дис. канд. екон. наук: 08.01.01 / Київськ. нац. економ. ун-т. – К., 2000. – 19 с.
20. Борщевський П.П., Чернюк Л.Г.,Смаглій О.Б. Підвищення ефективності розвитку і розміщення харчової промисловості / За ред. П.П. Борщевського. – К.: Наукова думка, 1994. – 160 с.
21. Борщевський П. Харчова промисловість України: сучасні тенденції та перспективи розвитку // Економіка України. – 2003. - №8. – С. 45-49
22. Боумен К. Основы стратегического менеджмента. Пер. с англ. Под ред. Л.Г. Зайцева и М. И. Соколовой. - М.: Банки и биржи, ЮНИТИ, 1997.
23. Вагин Н.О. Как из мухи сделать слона. – М.: РИНОЛ КЛАССИК, 2000.
24. Валовая М.Д. Маркетинг в рыночной экономике. - М.: Финансы, 1993.
25. Варналій З.С. Основи підприємництва: Навч. посібник. – К.: Знання- Прес, 2002. – 239 с.
26. Василенко В.А., Шостка В.І. Ситуаційний менеджмент: Навч. посібник – К.: ЦУЛ, 2003. – 285 с.
27. Василенко В.А., Ткаченко Т.І. Стратегічне управління: Навч. посібник – К.: ЦУЛ, 2003. – 396 с.
28. Васильчик С.В. Оцінка формування попиту на ринку молочних продуктів // Економіка АПК. – 2005. - №2. – С. 95-100
29. Винокуров В.А. Организация стратегического менеджмента на предприятии. – М.: Центр экономики и маркетинга, 1996.
30. Виханский О,С., Наумов А.И. Практикум по курсу «Менеджмент». Под ред. А.И. Наумова. – М.: Гардарики, 1999, - 88 с.
31. Вовчак А.В. Маркетинговий менеджмент: Підручник. – К.: КНЕУ, 1998. – 286 с.
32. Вудкок М., Френсис Д. Раскрепощенный менеджер. Для руководителя-практика. Пер. с англ. – М.: Дело, 1991. - 220 с.
33. Гайдуцький П.І. Аграрна реформа: радикальні заходи, високий результат// Економіка АПК. -2003. - №9. – С.3-9.
34. Гаєвський.А. Основи науки управління. – К.: МАУП. 1998. – 122 с.
35. Галушка И. Управление экономикой. Пер. со словац. - М.: Политиздат, 1985. - 222 с.
36. Ганштак В.И., Розенберг И.А. Пути совершенствования управления промышленным предприятием. - М.; Госполитиздат, 1962.
37. Гвишиани Д,М. Организация и управление. Изд. 2-ое перераб. - М.: Экономика, 1992.
38. Гвишиани Д.М. Организация и управление. - Изд. 3-е, перераб. - М.: Изд-во МГТУ им. Баумана, 1998. - 332 с.
39. Герасимчук В. Управління підприємством як соціально-економічною системою: функціональний підхід // Економіка України. – 2003. - №4. – С. 12-18
40. Гейгер Т., Линвуд О. Макроэкономическая теория и переходная экономика. Пер, с англ. - М.: ИНФРА-М, 1996. - 560 с.
41. Гелберт Дж. Экономические теории и цели общества. Пер. с англ. - М.: Прогресс, 1976. – 310 с.
42. Герчикова И.Н, Маркетинг и международное коммерческое дело. – М.: Внешторгиздат, 1992. – 263 с.
43. Гибсон Дж.Л., Иванцевич Дж., Донели-мл. Дж. Организации (поведение, структура, процессы), - М.: Инфра-М, 1996.
44. Гительман Л.Д. Преобразующий менеджмент. – М.: Дело, 1999.
45. Годунов А.А. Введение в теорию управления. - М.: Экономика, 1967.
46. Гончарук Н.А. Развитие предприятия. - М.: Дело, 2000. - 208 с.
47. Гриценко А. Сумісно-розділені відносини: праця, власність і влада // Економіка України. – 2003. - №3. – С. 50-58.
48. Грузинов В.П. и др. Экономика предприятия: Учебник для вузов / Под ред. проф. В.П. Грузинова. – М.: Банки и биржи: ЮНИТИ, 1999. – 535 с.
49. Гудзинський О.Д. Менеджмент у системі агро бізнесу: Навчальний посібник для вищих навчальних закладів. – К.: Урожай, 1994. – 240 с.
50. Гудзинський О.Д., Завадський Й.С., Заінчківський А.О. Основи менеджменту в АПК: Підручник. – К.: Вища школа, 1995. – 350 с.
51. Дацій О.І. Особливості розвитку сільського господарства в національній економіці // Агросвіт. – 2007. – № 14. – С. 9-13.
52. Дейнеко Л.В., Суханова Е.Т. Актуальні проблеми зовнішньоекономічної діяльності харчової промисловості// Економіка промисловості України. – К.: РВПС НАН України, 2000. – С. 107-117.
53. Денискин В.В. Основы экономического прогнозирования в пищевой промышленности. - М.: Колос, 1993. – 238 с.
54. Деслер Г. Управление персоналом. – М.: Бином, 1997.
55. Долан Э., Линдсей Д. Рынок, микроэкономическая модель. Пер. с англ. Под общ. ред. Б. Лисовика, В. Лукашевича и др. - Санкт-Петербург: Автокомп, 1994, - 448с.
56. Друкер П.Ф. Практика менеджмента. - М.: Вильямс, 2000.
57. Економіка підприємств харчової промисловості/ А.О. Заїнчковський, Г.М. Решетюк, Г.А. Болдуй та ін.; За ред. А.О. Заїнчковського. – К.: Урожай, 1998. – 272 с.
58. Євтушевський В.А. Основи корпоративного управління: Навч. посібник. – К.: Знання-Прес, 2002.- 316 с.
59. Егоршин А. П. Управление персоналом. - Н. Новгород.: НИМБ, 1997.-607с.
60. Емцов Р.Г., Лукин М.Ю. Микроэкономика. - М.: Дело и сервис, 1999. -320с.
61. Завадський Й. С. Державне регулювання економіки АПК // Економіка АПК. – 1999. – № 1. – С. 69-72.
62. Завадський Й.С. Управління сільськогосподарським виробництвом у системі АПК: Підручник. – К.: Вища школа., 1992 – 367 с.
63. Завадський Й.С. Менеджмент. – К.: Вид-во Європ. ун-ту фін., ін форм. систем, менеджменту і бізнесу, 2000. – Т.2. – 560 с.
64. Зайцев Г.Г. Управление персоналом. - Санкт-Петербург: Изд-во «Северо-Запад», 1998. - 73 с.
65. Занковский А.Н. Организационная психология. – М.: Флинта, 2000.
66. Зигрет В., Ланг Л. Руководить без конфликтов. - М.: Экономика, 1990.-171с.
67. Зуб А.Т., Смирнов С.Г. Лидерство в менеджменте. – М.: Воскресенье, 1999.
68. Иванцевич Дж., Лобанов А.А. Человеческие ресурсы управления. - М.: Дело, 1993. - 225 с.
69. Іщенко Т.Д. Якість сільськогосподарської продукції та продуктів харчування як вирішальна складова продовольчої безпеки // Економіка АПК. – 2005. - №1. – С. 12-21
70. Кала Х.Я. и др. Организация управления заводом. - М.: ЦНИИТЭст-роймаш, 1968.
71. Каменицер С.Е. Основы управления промышленным производством. - М.: Мысль, 1971.
72. Клименюк М.М., Бригнань І.А. Управління ризиком в економіці. – К.: Просвіта, 2000. – 256 с.
73. Кнорринг В.И. Искусство управления. – М.: БЕК, 1997
74. Ковалев В.С. Государственное регулирование продовольственного рынка. – М.: МГТА, 2000.
75. Ковалев В.С. Итерационные процессы в работе предприятий пищевой промышленности. - М.: МГТА, 2001.
76. Ковалев В.С. Современные принципы и методы управления предприятиями пищевой промышленности // Пищевая промышленность, 2001. - №9.
77. Ковалев В.С. Стратегия повышения эффективности управления предприятиями пищевой промышленности. – М.: АгроНИИТЭИПП, 2001. -27с.
78. Ковалев В С. Стратегия экономического роста производства продукции АПК в современных условиях. - М.: МГТА, 2001.
79. Ковальчук І.В., Косарева Т.В. Управління запасами у забезпеченні конкурентоспроможності підприємств // Економіка АПК. – 2005. - №7. – С. 86-94
80. Ковальчук Т.М. Діагностичний аналіз в системі управління підприємстввом: методологія та методика // Економіка АПК. – 2005. - №2. – С. 59-63
81. Козлов М. Финансовый кризис и положение сельскохозяйственных товаропроизводителей //Пищевая промышленность, 2001. - №6. – С. 105-112.
82. Козлова О.В. Научно-технический прогресс и развитие форм управления. – М.: Мысль, 1966.
83. Козлова О.В, Кузнецов И.Н. Совершенствование организации управления производством в машиностроении. - М.: Машгиз, 1963.
84. Котлер Ф. Основы маркетинга. Пер. с англ. М.: Прогресс, 1990. – 375 с.
85. Крисальний О.В. Подолання кризових явищ та напрями розвитку агропромислового виробництва в Україні // Економіка АПК. – 1999. - №1. – С. 58-61.
86. Крисанов Д.Ф. Пріоритети інноваційного розвитку переробної сфери АПК // Економіка АПК. – 2005. - №7. – С. 18-26
87. Крыжановский В.Г. Реструктуризация предприятия. – М.: Издательство «Приор», ИВАКО Аналитик, 1998. - 48 с.
88. Крук Д.М. Управление общественным производством при социализме. - М.: Экономика, 1972.
89. Кудлай В.Г. Перспективи розвитку ринку кондитерських виробів // Економіка АПК. – 2005. - №7. – С. 92-99
90. Кузьмін О.С., Мельник О.Г. Основи менеджменту: Підручник. – К.: “Академвидав”, 2003. – 416 с.
91. Лафта Дж. К. Эффективность менеджмента организации. – М.: Русская деловая литература, 1999. - 320 с.
92. Лігоненко Л.О. Антикризове управління підприємством: теоретико-методологічні засади та практичний інструментарій. – К.: Київ. Нац. Торг.-економ. Ун-т, 2001. – 580 с.
93. Люкшинов А.Н. Стратегический менеджмент на предприятиях АПК. - М.: Колос, 1999. - 367 с.
94. Лютенс Ф. Организационное поведение. – М.: ИНФРА-М, 1999.
95. Макаров С.П. Централизованное управление производством в условиях реформы. – М.: Мысль, 1972.
96. Малый экономический словарь / Под ред. А.Н. Азрилияна. – М.: Институт новой экономики, 2000. – 188 с.
97. Маркетинг. Учебник под ред. А.И. Романова. – М.: ЮНИТИ, банки и биржи, 1996. – 303 с.
98. Маркетинг. Учебник под ред. А.И. Романова. – М.: ЮНИТИ, банки и биржи, 1995. – 211 с.
99. Маркс К. и Энгельс Ф. Соч., т. 23. – М.: Государственное издательство политической литературы, 1960. – 342 с.
100. Методология и организация управления производством. – М.: Экономика, 1972.
101. Методы управления промышленным производством. - М.: Экономика, 1993.
102. Минцберг Г., Куинн Дж. Б., Гошал С. Стратегический процесс. - Санкт-Петербург: Питер, 2001. - 688 с.
103. Мочерний С. Моделі трансформаційних процесів економіки (теоретико-методологічні аспекти)// Економіка України. – 2000. - №2. – С.13-22
104. Наумов Ю.Ф. Про конкурентоспроможність аграрних підприємств у сучасних ринкових умовах // Економіка АПК. – 2003. - № 8. – С.124 - 127
105. Научная организация труда ИТР на предприятиях и организациях. – Л.: ЛГУ, 1970.
106. Научные основы управления производством. – М.: Экономика, 1971.
107. Нельсон Б. Умение управлять для «чайников». – К.: Диалектика, 1997.
108. Непорожній Ю.О. Організація маркетингової діяльності підприємства з управління торговельними марками // Держава та регіони. Серія: Економіка та підприємництво. – 2004. – № 6. – С. 177-183.
109. Непорожній Ю.О. Вплив концепції управління на процес управління на переробних підприємствах // Держава та регіони. Серія: Економіка та підприємництво. – 2005. – № 6. – С. 199-202.
110. Непорожній Ю.О. Розвиток системи управління якістю переробних підприємств // Матеріали міжнародної науково-практичної конференції “Сучасний стан та проблеми розвитку підприємництва в регіоні”. – Жовті Води: Наука і освіта, 2005. – С. 28.
111. Непорожній Ю.О. Управління якістю на переробних підприємствах // Матеріали міжнародної науково-практичної конференції “Наука та інновації - 2005” . – Дніпропетровськ: Наука і освіта, 2005. – С. 42.
112. Непорожній Ю.О. Методологічні основи побудови моделі маркетингової системи на підприємстві // Матеріали науково-практичної конференції “Дні науки в Гуманітарному університеті “ЗІДМУ” – Запоріжжя: ЗІДМУ, 2005. – С. 87-88.
113. Непорожній Ю.О. Формування та розвиток систем управління підприємством // Держава та регіони. Серія: Економіка та підприємництво. – 2006. – №2 . – С. 65-72.
114. Непорожній Ю.О. Теоретичні основи управління підприємствами в ринкових умовах // Держава та регіони. Серія: Економіка та підприємництво. – 2006. – №3 . – С. 75-81.
115. Непорожній Ю.О. Оцінка ефективності управління підприємствами харчової промисловості // Держава та регіони. Серія: Економіка та підприємництво. – 2006. – № 4. – С.71-79 .
116. Нуреев Р.М. Основы экономической теории. - М: Высшая школа, 1996.-447 с.
117. Ньюстром Дж. В., Девис К. Организационное поведение. – М.: Экономика, 2000. - 267 с.
118. Олигин-Нестеров В.И. Эффективность упражнения труда в промышленном производстве. - М.: Экономика, 1965.
119. Организационное управление / И.И. Архипова, В.В. Кульба, С.Н. Косаченко и др. – М.: Издательство «Приор», - 1998, - 448 с.
120. Основи економічної теорії: Навчальний посібник / Мельник Л.Ю., Корецький М.Х., Огаренко В.М., Мельник Л.Л., Макаренко П.М., Дацій О.І. – К.: Центр навчальної літератури, 2005. – 528 с.
121. Панкин А.И. Основы практического менеджмента. – М.: ЮНИТИ, 2000.
122. Пейро М. Международные экономические валютные и финансовые отношения. – М.: Прогресс, 1994 - 496 с.
123. Пельтек Л.В. Засади управління підприємствами переробної промисловості // Держава та регіони. Серія: Економіка та підприємництво. – 2006. – № 1. – С. 87-89.
124. Петров А.С. Экономические основы управления производством. – М.: Мысль, 1966.
125. Петрухин В.С. Менеджмент XXI века: пропедевтика, теория, практика высшей производительности труда. – М.: ТОО «ПолиГран», ЗАО «Издательский центр «Зеркало», 1998. - 280 с.
126. Погорадзе А.А. Культура производства: сущность и факторы развития. - Новосибирск: Наука. Сиб. отделение, 1990. - 47 с.
127. Подъяблонская Л.М., Поздняков К.К. Платеже- и кредитоспособность в условиях рынка // Пищевая промышленность, 2001 № 6. - С. 18-20.
128. Поляков О.М. Маркетингові дослідження: методи та технології. – Дніпропетровськ: Арт-Прес, 1998. – 136 с.
129. Посібник по реформуванню сільськогосподарських та переробних підприємств / За ред. П.Т. Саблука, В.Я. Месель-Веселяка. – 2-е вид. – К.: ІАЕ УААН, 2000. – 634 с.
130. Проблеми економіки агропромислового комплексу і формування його кадрового потенціалу: Кол. монографія у двох томах. – Т. 1 / За ред. П. Т. Саблука, В. Я. Амбросова, Г. Є. Мазнєва. – К. : ІАЕ, 2000. – 732 с.
131. Продвижение технологического продукта на рынке. Под ред. Т. Фонштейна. - М.: АНX, 1998. - 312 с.
132. Протас В.Ф. Микроэкономика: структурно-логические схемы. - М.: Банки и биржи, ЮНИТИ, 1996. -198 с.
133. Прыкин Б.В. и др. Общий курс менеджмента - М.. ЮИИТИ, 1998.
134. Райзберг Б.А., Фатхутдииов Р.А. Управление экономикой. – М.: ЗАО «Бизнес-школа «Интел-Синтез», 1999. - 783 с.
135. Рузавин Г.И. Основы рыночной экономики. – М.: Банки и биржи, 1996.
136. Рыночная инфраструктура: проблемы становления и развития. Под ред. В.А. Гаги, И. А. Тюльневой. - Томск: Томский университет, 1993. - 280с.
137. Рютингер Р. Культура предпринимательства. - М.: ЭКОМ, 1992. – 113с.
138. Рябова. Т.Ф., Филатов О,К. Проблемы развития конкуренции предприятий. Стратегия и тактика. - М.: Пищепромиздат, 1999. - 120 с.
139. Саблук П.Т. Направления реформ и инновационных процессов в АПК Украины // Економіка АПК. – 2003. - № 5. – С.152
140. Сидоров М.Н. Экономический рост: темпы, пропорции, эффективность. -М.: Экономика, 1989. - 240 с.
141. Синк Д.С. Управление производительностью: планирование, изменение и оценка, контроль и повышение. Пер. с англ. Под ред. В.И. Данилова- Данильяна. - М.: Прогресс, 1989. - 528 с.
142. Скибінський С.В. Маркетинг. Ч.1: Підручник. – Л., 2000. – 640 с.
143. Слезингер Г.Э. Труд в управлении промышленным производством. - М.: Экономика, 1967.
144. Смирнов Э.А. Разработка управленческих решений. - М.: Юнита -Дана, 2001. - 271с.
145. Спивак В.А. Корпоративная культура. - Санкт-Петербург: Питер, 2001. - 352 с.
146. Современное управление. Том 1. – М.: Издатцентр, 1997. - 584 с.
147. Статистичний щорічник „Сільське господарство України” за 2004 рік/ Державний комітет статистики України: К.: 2005. – 314 с.
148. Статистичний щорічник України за 2004 рік/ Державний комітет статистики України: К.: 2005. – 588 с.
149. Стратегічне планування: процес та процедура реалізації в менеджменті: Навч. посібник/ За ред. П.М. Макаренка. – Дніпропетровськ: ВКФ „ Оксамит-Текс”, 2003. – 142 с.
150. Тейлор Ф.У. Научная организация труда. - М.: Издательство НК ПС Транспечать, 1924.
151. Терещенко В.І. Організація і управління. – К.: Т-во “Знання”, 1990.
152. Трейси Д. Менеджмент с точки зрения здравого смысла. - М.: Автор, 1993.
153. Тренев Н.Л. Предприятие и его структура: Диагностика. Управление. Оздоровление. Учеб. пособ. для ВУЗов. – М.: Приор, 2000. - 240 с.
154. Труд руководителя. Под ред. Д.Н. Карпухина. Учеб. Пособие для руководителей подразделений предприятий пищевой промышленности и других отраслей. Изд.2-е доп. и перераб. - М.: Экономика, 1976. - 319с.
155. Тінгулов Ю.В. Світовий досвід державного регулювання розвитку агропромислового комплексу // Ресурсний потенціал АПК: удосконалення формування та підвищення ефективності використання: Зб. пр. – К, 2001. – С. 32-35.
156. Туган-Барановський М. Політична економія. Курс популярний. – К.: Наукова думка. – 1994. – 263 с.
157. Уотермен Р. Фактор обновления. Пер. с англ. общ. ред. В.Т. Рысина. – М.: Прогресс, 1988. - 368 с.
158. Уэйтли Д. Новая динамика победы. - М.: ЮНИТИ, 1996.
159. Файоль А. Общее и промышленное управление. Пер с франц. - М.: ЦИТ, 1923.
160. Файоль А. Учение об управлении: - Сб.: Научная организация труда и управления. - М.: Экономика, 1965.
161. Фатхутдинов Р.А. Стратегический менеджмент. Учеб. пособие – М.: ЗАО «Бизнес-школа «Интел-Синтез», 1997. - 304 с.
162. Филонович С.Р. Лидерство и практические навыки менеджера. – М.: ИНФРА-М, 1999.
163. Фінансовий менеджмент: Навчальний посібник: Курс лекцій/ За ред. Проф.. Г.Г. Кірейцева. – Житомир: ЖІТІ, 2001. – 432 с.
164. Формування і реалізація державної політики розвитку матеріально-технічної бази агропромислового комплексу України. – К.: ІАЕ УААН, 2003. – 635 с.
165. Фрон Г. Рационально управлять. Пер. с нем. – М..: Экономика, 1972
166. Функции и структура органов управления, их совершенствование. - М.: Экономика, 1973.
167. Хант Дж. У. Управление людьми в компаниях. - М.: Олимп-Бизнес, 1999.
168. Холл Р.Х. Организации, структуры, процессы, результаты. – Санкт-Петербург: Питер, 2001. – 512 с.
169. Ціни, витрати, прибутки агровиробництва та інфраструктура продовольчих ринків України / За ред. О.М. Шпичака. – К.: ІАЕ, 2000. – 585 с.
170. Ціноутворення в процесі реформування агропромислового комплексу України (1990-2001 рр.) / За ред. О.М. Шпичака. – К.: ІАЕ, 2002. – 499 с.
171. Ціноутворення, інфраструктура аграрного ринку та виробничий потенціал в АПК / За ред. П.Т. Саблука. – К.: Інститут аграрної економіки УААН, 2001. – 245с.
172. Цыпкин Ю.А., Люкшинов А.Н., Эрнашвили Н.Д. Агромаркетинг и консалтинг. Учеб. Пособие для ВУЗов. Под ред. проф. Ю А. Цыпкина. - М.: ЮИИТИ-ДАНА, 2000, - 637 с.
173. Цыпкин Ю.А., Люкшинов А.Н. Агромаркетинг - М. Колос, 1998. - 307с.
174. Шпикуляк О.Г. Менеджмент і здійснення кадрової політики аграрного підприємства // Економіка АПК. – 2004. - №12. – С.132-136.
175. Чешинский Л.С. и др. Продовольственная безопасность: приоритетные направления. (Методология, проблемы, перспективы) – М.: Пищепромиздат, 2000. - 223 с.
176. Юрчишин В.В. До проблеми розробки продовольчої (аграрно-продовольчої) доктрини України // Економіка України. – 2001. – № 10. – С. 4-11.
177. Эволюционная экономика на пороге XXI века. - М.: Япония сегодня, 1997. - 262 с.
178. Эйджел Д. и др. Поведение потребителей. - Санкт-Петербург: Питер Ком, 1999.
179. Якокка Ли. Карьера менеджера. – Минск: Парадокс, 1996. - 309 с.
180. Эванс. Дж.Р., Берман Б. Маркетинг. - М.: Экономика, 1993, - 235с.
181. Экономика фирмы. Учеб. пособие. Под ред. проф. О.И. Волкова, В.К, Скляренко. - М.: ИНФРА-М, 2000. - 280 с.
182. Ясин Т.Е., Ракитская Г.Я. К вопросу о классификации функций управления. - М.: Экономика, 1986.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
50





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.