У нас уже 17884 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название ФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ СПОЖИВЧОЇ КООПЕРАЦІЇ УКРАЇНИ
Количество страниц 341
ВУЗ Полтавський університет споживчої кооперації України
Год сдачи 2010
Содержание Вступ
Розділ 1. Теоретичні та методологічні аспекти формування сучасних
систем управління якістю
1.1. Еволюція наукової думки щодо розвитку систем управління якістю
1.2. Організація процесу формування системи управління якістю
1.3. Генезис проблеми управління якістю у торгівлі системи споживчої кооперації
Висновки до розділу 1
Розділ 2. Дослідження практики управління якістю в організаціях і на підприємств торгівлі системи споживчої кооперації
2.1. Передумови формування системи управління якістю в організаціях і на підприємствах торгівлі системи споживчої кооперації
2.2. Оцінка управління якістю в торгівлі системи споживчої кооперації на засадах системного підходу
2.3. Сучасний стан і характеристика інформаційного забезпечення управління якістю у торгівлі системи споживчої кооперації
Висновки до розділу 2
Розділ 3. Вдосконалення системи управління організацій і підприємств торгівлі споживчої кооперації
3.1. Процедура формування системи управління якістю в організаціях і на підприємствах торгівлі системи споживчої кооперації
3.2. Напрями визначення процесів при формуванні процесної моделі торгівлі споживчої кооперації
3.3. Методика оцінки процесів торгівлі споживчої кооперації
Висновки до розділу 3
Висновки
Додатки
Список використаних джерел


ВСТУП

Актуальність теми дослідження. У практиці сучасних організацій простежується тенденція, коли зацікавлені сторони – споживачі, власники, партнери, кредитні організації – висувають вимогу щодо наявності системи управління якістю з метою отримання гарантій їх стабільного функціонування стосовно якості товарів і послуг. Формування системи управління якістю вимагають і сьогоденні реалії, в яких функціонує споживча кооперація України. Розвиток системи споживчої кооперації зумовлений перспективною соціально орієнтованою моделлю цієї системи, яка вимагає вибору нових пріоритетів, одним із яких є підвищення конкурентоспроможності кооперативних організацій і підприємств. Прикладне значення системи управління якістю визначається її формуванням у контексті інструменту самозбереження господарюючих одиниць в умовах мінливого зовнішнього середовища. Відповідність системи управління якістю організацій і підприємств торгівлі споживчої кооперації, в межах якої реалізуються процеси управління, вимогам міжнародних стандартів ISO засвідчить їх спроможність надавати конкурентоспроможні послуги.
В економічній літературі проблеми розвитку та вдосконалення систем управління на засадах якості розглядалися в дослідженнях іноземних
учених – Е. Демінга, Д. Джурана, К. Ісікави, Ф. Кросбі, М. Мескона,
Г. Тагуті, Ф. Тейлора, А. Файоля, А. Фейгенбаума, В. Шухарта, вітчизняних дослідників – Р. Бичківського, О. Виноградової, О. Вовченко, Ю. Кабакова, Л. Калиновської, П. Калити, І. Мазура, Б. Мізюка, А. Моргуна, І. Міщука,
А. Паламарчука, Р. Фатхудінова, А. Фрідмана, Ф. Хміля, О. Чернеги,
В. Шапіро, М. Шаповала, Л. Шимановської-Діанич та інших. Проте необхідно враховувати особливості формування системи управління якістю, які спричинені специфікою діяльності організацій і підприємств споживчої кооперації. Теоретичні основи та прикладні рекомендації щодо кооперативного руху, удосконалення функціонування організацій і підприємств системи споживчої кооперації розроблено в наукових працях М. Алімана, В. Апопія, С. Бабенка, П. Балабана, Г. Башнянина,
С. Бородаєвського, В. Гончаренка, С. Курака, І. Маркіної, Б. Мартоса,
Л. Молдавана, О. Трут, М. Туган-Барановского та інших. На сучасному етапі залишаються не розкритими питання удосконалення системи управління споживчої кооперації на основі реалізації проекту з формування системи управління якістю відповідно до вимог міжнародних стандартів ISO. Сучасні умови існування системи споживчої кооперації як соціально-економічного механізму вимагають розроблення теоретичної і методично-прикладної бази для формування і впровадження системи управління якістю у галузі торгівлі, що є домінуючим напрямом діяльності споживчої кооперації. Зазначені проблеми визначили об’єктивну необхідність подальшого розвитку дослідження, зумовили вибір теми дисертаційної роботи, її мету і завдання.
Зв'язок роботи з науковими програмами, планами, темами. Дослідження проведено з урахуванням Стратегії розвитку споживчої кооперації України (2004–2015 рр.) та Закону України „Про споживчу кооперацію” № 2265-ХІІ від 10.04.1992 p. Дисертацію виконано відповідно до тематичного плану науково-дослідних робіт кафедри менеджменту організації та зовнішньоекономічної діяльності Полтавського університету споживчої кооперації України в межах тем: “Методологія та практика управління сучасною соціально-економічною системою” (номер державної реєстрації 0105U003905), в якій автором запропоновано методичні аспекти формування системи управління якістю в управлінні соціально-економічними системами; “Управління споживчою кооперацією як соціально-економічною системою” (номер державної реєстрації 0105U003904), в якій автором запропоновано практичні підходи до формування системи управління якістю в торгівлі споживчої кооперації і напрями вдосконалення системи управління кооперативних організацій і підприємств.
Мета і завдання дослідження. Мета роботи полягає в розробці теоретичних положень і практичних рекомендацій щодо формування дієвої системи управління якістю організацій та підприємств торгівлі споживчої кооперації України.
Для досягнення визначеної мети у дисертаційній роботі сформульовано і вирішено такі завдання:
досліджено та узагальнено основні концептуальні підходи до еволюційного розвитку управління якістю;
визначено та охарактеризовано основні категорії системи управління якістю, виявлено закономірності організації процесу формування системи управління якістю;
досліджено проблеми управління якістю в галузі торгівлі системи споживчої кооперації на основі вивчення існуючого досвіду;
зроблено аналіз передумов формування системи управління якістю споживчої кооперації України, зокрема торговельної галузі;
здійснено оцінку управління якістю в організаціях і на підприємствах споживчої кооперації на засадах системного підходу;
охарактеризовано сучасний стан інформаційного забезпечення організацій і підприємств торгівлі споживчої кооперації щодо управління якістю;
розроблено процедуру формування системи управління якістю в організаціях і на підприємствах торгівлі системи споживчої кооперації;
встановлено напрями визначення процесів системи управління якістю при формуванні процесної моделі організацій і підприємств торгівлі споживчої кооперації;
розроблено методику оцінки процесів системи управління якістю організацій і підприємств торгівлі споживчої кооперації;
Об’єктом дослідження є процеси управління якістю в організаціях і на підприємствах торгівлі системи споживчої кооперації України.
Предмет дослідження – теоретичні, методичні та практичні проблеми формування системи управління якістю в організаціях і на підприємствах торгівлі споживчої кооперації України.
Методи дослідження. Вирішення поставлених у дисертаційній роботі завдань здійснено за допомогою таких загальнонаукових прийомів і методів дослідження: аналізу і синтезу, індукції і дедукції – для деталізації об’єкта і предмета дослідження; системного підходу – для дослідження організаційної структури управління, побудови моделі процедури формування системи управління якістю, розробки структури Карти процесів, визначення системи показників оцінки процесів; історичного – для вивчення підходів до формування систем якості; наукової абстракції – для дослідження економічної сутності категорій „якість” і „процес”; сутнісно-етимологічного аналізу – для розгляду еволюційного розвитку управління якістю, категорій управління системи управління якістю у взаємозв’язку і взаєморозвитку; логічного аналізу – для формулювання висновків, побудови концептуальної схеми управління в системі управління якістю; систематизації – при оцінці системного характеру управління якістю, сучасного стану її інформаційного забезпечення; експертної оцінки – для визначення критеріїв вагомості у процесі розроблення методики оцінки системи управління якістю; евристичних методів – при розробленні положення про підрозділ, посадових інструкцій, бланків; методу причинно-наслідкового зв’язку – для побудови моделі формування системи управління якістю; економіко-математичного моделювання – для побудови інтегрованої багатофакторної моделі системи управління якістю, моделі аналізу системи управління якістю на основі оцінки її процесів; економіко-статистичного аналізу – для дослідження фінансово-економічного стану й перспектив розвитку торгівлі споживчої кооперації. Обробка інформаційних матеріалів здійснювалась із використанням сучасних інформаційних технологій.
Інформаційною базою дослідження є чинні законодавчі та нормативно-правові акти України, що регламентують функціонування кооперативного сектора економіки та регулюють економічні процеси, постанови правлінь і матеріали з’їздів Центральної спілки споживчих товариств України, міжнародні стандарти ISO, офіційні дані Державного комітету статистики України, наукові дослідження вітчизняних і іноземних учених, що стосуються проблем управління якістю та споживчою кооперацією, інформаційні ресурси мережі Internet.
Наукова новизна одержаних результатів полягає в розробці теоретичних, методичних і практичних рекомендацій щодо формування дієвої системи управління якістю в організаціях і на підприємствах торгівлі споживчої кооперації України. Основні положення дисертації, що визначають її наукову новизну, конкретизуються нижче.
Вперше:
запропоновано інтеграцію комплексних систем управління якістю торговельного обслуговування, якістю праці в торгівлі та якістю товарів у торгівлі в єдину загальну систему на основі інтегрованої багатофакторної моделі системи управління якістю, що дозволяє поєднати основоположні параметри названих підходів і міжнародного стандарту ISO, оптимізувати систему якості ґрунтуючись на засадах системного підходу та економіко-математичних методів;
розроблено економіко-математичну модель процесу аналізу системи управління якістю в торгівлі споживчої кооперації, з попереднім обґрунтуванням вибору критеріїв оцінки процесів і формуванням на їх основі системи узагальнених показників оцінки процесів, результати розрахунку яких є основою для подальшого вдосконалення системи управління.
Удосконалено:
алгоритм процедури формування системи управління якістю в організаціях і на підприємствах торгівлі споживчої кооперації на засадах системного підходу, евристичних методів, методу причинно-наслідкового зв’язку за рахунок виокремлення чіткої послідовності етапів і розробки методичних рекомендацій щодо їх практичної реалізації, створення прикладних документів, що дозволяє суттєво підвищити рівень організації робіт із упровадження системи, обмежити участь зовнішніх консультантів;
структуру Карти процесів системи управління якістю для організацій і підприємств торгівлі з використанням методів теоретичного узагальнення та системного підходу на основі виокремлення її структурних елементів, розробки рекомендацій із їх формування, визначення документаційного виходу, що є напрямком оптимізації встановлення процесів при формуванні процесної моделі в торгівлі споживчої кооперації України;
науково-методичний підхід щодо застосування стандарту IDEF0 організаціями та підприємствами торгівлі споживчої кооперації при створенні моделі сукупності процесів, використання якого оптимізує організацію процесу формування зазначеної моделі, спрощує можливість залучення і участі працівників системи споживчої кооперації України в управлінні.
Набули подальшого розвитку:
дефінійційний апарат управління якістю, зокрема – економічне тлумачення поняття „якість” на основі методів аналізу й синтезу, наукової абстракції, логічного аналізу, як сукупності властивостей і характеристик процесів та їх результатів, які найбільш повно задовольняють потреби та постійно змінюються у просторі та часі;
інструментарій діагностики принципів ISO за рахунок виокремлення переваг їх застосування та заходів реалізації, запропонованого принципу індивідуального підходу, що ґрунтується на специфіці формування систем управління якістю, з використанням методів наукової абстракції, логічного аналізу, який дозволяє поглибити теоретичні аспекти формування системи управління якістю;
методичний підхід до організації процесу розробки та впровадження системи управління якістю на основі формування узагальненої схеми даного процесу та включення до його складу стадії розвитку з використанням системного підходу, методів аналізу та синтезу з метою оптимізації процедури формування системи управління якістю в торгівлі споживчої кооперації.
Практичне значення одержаних результатів полягає у поглибленні та подальшому розвитку процесу формування системи управління якістю споживчої кооперації України. Основні наукові положення дисертаційної роботи доведені до рівня методичних рекомендацій, які можна використовувати у практиці господарювання споживчої кооперації України. Значення дослідження для практики управління у торговельній галузі споживчої кооперації полягає в обґрунтуванні й апробації процедури формування системи управління якістю з метою оптимізації управлінської діяльності, підвищення її ефективності.
До результатів дослідження, які мають найбільше практичне значення, належать: методики розробки процедури формування системи управління якістю, економіко-математичної моделі процесу аналізу системи управління якістю, структури Карти процесів системи управління якістю, алгоритм оцінки процесів, алгоритм створення процесної моделі системи управління якістю в організаціях і на підприємствах торгівлі споживчої кооперації.
Обгрунтовані в дослідженні рекомендації схвалено та прийнято до впровадження Полтавською обласною спілкою споживчих товариств (акт впровадження № 08-53 від 14.02.2007 р.), Диканською районною споживчою спілкою (акт впровадження № 08-106 від 5.03.2007 р.), Новосанжарським районним споживчим товариством (акт впровадження № 01-27 від 16.01.2007 р.).
Результати дослідження, запропоновані автором, використовуються в навчальному процесі Полтавського університету споживчої кооперації України при розробленні навчально-методичних комплексів спеціальності „Менеджмент організацій” та викладанні управлінських дисциплін (акт впровадження № 53-84/14 від 25.10.2007 р.).
Особистий внесок здобувача. Теоретичні обґрунтування, практичні розробки, рекомендації та наукові результати, викладені в дисертаційній роботі та ті, що оприлюднені у наукових виданнях України, здобуті автором самостійно на основі проведеного дослідження системи управління споживчої кооперації України.
Апробація результатів дисертації. Основні положення і результати дисертаційної роботи доповідалися автором на 9-ти науково-практичних конференціях і семінарах: ІІ та ІІІ Міжнародних науково-практичних конференціях „Методологія та практика менеджменту на порозі
ХХІ століття: загальнодержавні, галузеві та регіональні аспекти” (м. Полтава, 2004, 2006 рр.), ІV Міжнародній конференції студентів, аспірантів і молодих учених „Науково-технічний розвиток: економіка, технології, управління”
(м. Київ, 2005 р.), ІІІ Міжнародній науково-теоретичній конференції студентів, аспірантів та молодих учених „Соціально-економічні, політичні та культурні оцінки і прогнози на рубежі двох тисячоліть” (м. Тернопіль,
2005 р.), Міжнародній науково-практичній конференції „Актуальні проблеми сучасних наук: теорія і практика” (м. Дніпропетровськ, 2005 р.), Міжнародній науково-практичній Інтернет-конференції „Наукові дослідження і їх практичне застосування. Сучасний стан і шляхи розвитку” (м. Одеса,
2005 р.), Всеукраїнській науково-практичній конференції „Споживча кооперація України: історія, сучасність, перспективи” (м. Київ, 2006 р.), Міжнародній науково-практичній конференції „Економічна безпека країни: проблеми теорії і практики в умовах демократичної трансформації влади”
(м. Полтава, 2007 р.), Міжнародній науково-практичній конференції „Маркетинг в малому та середньому бізнесі” (м. Полтава, 2007 р.).
Публікації. За результатами проведеного дослідження автором опубліковано 14 одноосібних наукових праць загальним обсягом 5,4 д.а., з яких 6 – у наукових фахових виданнях.
Обсяг і структура дисертації. Дисертація складається зі вступу, трьох розділів, висновків, списку використаної літератури з 200 найменувань, і додатків. Обсяг основного тексту дисертації – 185 сторінок. У роботі вміщено 28 таблиць і 38 рисунків (із них 6 таблиць та 5 рисунків розміщені на 11 окремих сторінках), 23 додатки – на 140 сторінках.
Список литературы ВИСНОВКИ
У дисертаційній роботі здійснено теоретичне узагальнення та запропоновано нові підходи до розробки практичних рекомендацій щодо формування дієвої системи управління якістю організацій і підприємств торгівлі споживчої кооперації України.
Результати проведеного дослідження дозволяють зробити такі висновки:
1. Досліджено й узагальнено концептуальні підходи до еволюційного розвитку сфери управління якістю, які відобразили, що з другої половини
ХХ ст. до сучасного етапу серед різноманіття підходів функціональна система Total Quality Management, що ґрунтується на багаторічній світовій теорії дослідників даного напрямку та практиці передових підприємств, є домінуючою. Досвід країн пострадянського простору в умовах відсутності ринкових відносин не дав позитивного результату щодо управління якістю, хоча полягав в усвідомленні системного підходу до якості та визначався фундаментальними теоритичними і практичними напрацюваннями. Перехід України до ринкових відносин уможливив упровадження Total Quality Management на підприємствах, але потребував урахування історичного досвіду та менталітету нації, адаптації даних концепцій та ідей до вітчизняної практики. Дослідження економічного поняття „якість”, що відображає значну кількість підходів, дозволило автору уточнити зміст поняття, що ґрунтується на динамічності даної категорії у просторі та часі, а саме: якість – це сукупність властивостей і характеристик процесів і їх результатів, які задовольняють потреби на економічному рівні та постійно змінюються у просторі й часі, що дає можливість комплексно розкрити сутність формування системи управління якістю.
2. Визначено й охарактеризовано основні категорії системи управління якістю, які знаходяться у взаємозв’язку. Аналіз принципів ISO дозволив автору запропонувати принцип індивідуального підходу до побудови системи управління якістю, що унеможливлює копіювання досвіду інших об’єктів упровадження. Виявлені й узагальнені закономірності організації процесу формування системи управління якістю відобразили відсутність загальновизнаної методики її розробки та впровадження, що дало автору змогу розробити, враховуючи існуючі альтернативи, узагальнену схему організації процесу та ввести до його складу етап розвитку системи, який дозволяє удосконалювати діяльність на постійній основі і є джерелом економічних інтересів.
3. Дослідження проблеми управління якістю в торгівлі споживчої кооперації на основі вивчення досвіду дозволило визначити складові аспекти – підхід із позиції комплексної системи управління якістю торгівельного обслуговування, підхід із позиції комплексної системи управління якістю праці в торгівлі, підхід із позиції комплексної системи управління якістю товарів у торгівлі – та встановити причини необхідності їх перегляду. Запропоновано інтеграцію названих підходів у єдину загальну систему відповідно до міжнародних стандартів ISO з використанням інтегрованої багатофакторної моделі системи управління якістю, яка дозволила поєднувати основоположні параметри названих підходів і стандарту. Ряд соціально-економічних тенденцій у суспільстві підтверджує доцільність застосування в організаціях і на підприємствах торгівлі споживчої кооперації системи управління якістю відповідно до міжнародного стандарту ISO.
4. Аналіз передумов формування системи управління якістю споживчої кооперації України, зокрема торговельної галузі, дозволив відобразити її ключову роль у реформуванні галузево-функціональної структури. Необхідність забезпечення якісного оновлення та стабілізації торговельної діяльності вимагає перегляду підходів до управління якістю і їх подальшу адаптацію до сучасних ринкових умов функціонування, аналітичного огляду загального стану торговельної галузі, тенденцій її розвитку на засадах моніторингу діяльності. Дослідження відобразило характерну тенденцію – скорочення обсягів діяльності внаслідок скорочення сільського ринку в країні, частки ринку кооперативних організацій та підприємств. Визначено, що вирішення даної проблеми – підвищення конкурентоспроможності галузі торгівлі – полягає в розробленні сукупності заходів, спрямованих на пошук нових можливостей і прихованих резервів удосконалення загального менеджменту кооперативних організацій і підприємств через упровадження системи управління якістю.
5. Здійснено оцінку управління якістю на підприємствах і в організаціях торгівлі споживчої кооперації України на засадах системного підходу на основі дослідження виконання функцій на сучасному етапі розвитку, яка відобразила чимало можливостей для пошуку резервів удосконалення системи менеджменту в цілому. На основі аналізу визначено, що сучасне управління у галузі торгівлі споживчої кооперації характеризується несистематизованим практичним виконанням функцій управління якістю, тому потребує застосування системного підходу до якості. Формування системи управління якістю дозволяє забезпечити критичний аналіз структури управління, внаслідок чого вона набуває властивостей адаптивності до умов функціонування.
6. Характеристика сучасного стану інформаційного забезпечення управління якістю в торговельній галузі споживчої кооперації відобразила необхідність його вдосконалення відповідно до запитів кожного працівника кооперативної організації та підприємства щодо забезпечення необхідною інформацією для виконання конкретних посадових обов’язків. Формування і впровадження системи документаційного забезпечення відповідно до міжнародних стандартів ISO дозволяє створити можливості для упорядкування значної документаційної бази, згідно з якою функціонують кооперативні організації та підприємства.
7. Запропоновано процедуру формування системи управління якістю, і виокремлено чітку послідовність етапів – попереднє обґрунтування необхідності реалізації проекту, проектування організаційної структури, попередній моніторинг, наскрізний моніторинг, навчання персоналу, формування Настанови з якості, впровадження системи управління якістю, аудит діяльності, сертифікація, розвиток і вдосконалення системи управління якістю та методичними рекомендаціями щодо їх практичної реалізації, яка дозволяє суттєво підвищити рівень організації робіт із впровадження системи, обмежити участь зовнішніх консультантів, залучити до розробки фахівців закладів освіти системи споживчої кооперації, що скоротить затрати часу на формування системи управління якістю та знизить рівень витрат на неї. Формування системи управління якістю для торгівлі споживчої кооперації є стратегічним кроком, що потребує проведення складних і відповідальних робіт та додаткового залучення ресурсів для реалізації даного проекту. Такі інноваційні зміни є виправдані, оскільки впровадження дієвої системи управління якістю створює низку переваг для організацій і підприємств торгівлі споживчої кооперації, зокрема, підвищення конкурентноздатності та зростання рівня довіри споживачів.
8. Встановлено напрями визначення процесів при формуванні процесної моделі системи управління якістю підприємств і організацій торгівлі споживчої кооперації, яка передбачає їх розподіл на базисні, забезпечувальні процеси та процеси менеджменту на основі якості, враховуючи їх взаємний вплив. Відповідно визначено детальну структуру кожної із названих груп процесів, зазначено роль і визначено примірний перелік торгово-технологічних процесів у сфері обігу, які можуть бути представлені як базисні і забезпечувальні процеси. З метою підвищення ефективності управління процесами розроблено структуру Карти процесів системи управління якістю у торгівлі, надано рекомендації щодо формування її структурних елементів, визначено документаційний вихід. Моделювання процесів системи управління якістю запропоновано здійснювати на основі методології стандарту IDEF0, яка створює можливість участі працівників системи споживчої кооперації у розробці моделі за етапами. Впровадження процесного підходу дозволяє оптимізувати загальну систему менеджменту за рахунок створення можливостей більш швидкого реагування на зміни зовнішнього середовища. Автор запропонував для організацій та підприємств споживчої кооперації, які орієнтовані на процесний підхід, процес системи управління якістю трактувати як систему видів діяльності, що перетворює вхідні ресурси за допомогою попередньо встановленої технології у виходи, результатом чого є зміна стану об’єкта управління в напрямку, що формує цінність для споживача.
9. Розроблено методику оцінки процесів системи управління якістю для торгівлі споживчої кооперації на основі критеріїв якості, цінності, результативності, ефективності, адаптивності, внаслідок чого було сформовано систему узагальнених показників оцінки базисних, забезпечувальних процесів і процесів менеджменту на основі якості. Це дало змогу розробити економіко-математичну модель процесу аналізу системи управління якістю, яка дозволяє приймати управлінські рішення у торгівлі споживчої кооперації, враховуючи параметри, що визначають оптимальність процесів.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
1. Адлер Ю.П., Щепетова С.Е. Что нам стоит процесс построить? // Методы менеджмента качества. – 2002. – № 6. – С. 4–8.
2. Акофф Р. Акофф о менеджменте / Пер. с англ. под ред. Л.А. Волковой. – СПб.: Питер, 2002. – 448 с.
3. Андерсен Бьёрн. Бизнес-процессы. Инструменты совершенствования / Пер. с англ. С.В. Ариничева; Науч. ред. Ю.П. Адлер. – М.: РИА „Стандарты и качество”, 2003. – 272 с.
4. Антология русского качества / Под ред. Б.В. Бойцова, Ю.В. Крянева. – 3-е изд. доп. – М.: РИА „Стандарты и качество”, 2000. – 432 с.
5. Анттила Ю. Интеграция управления качеством с новаторской структурой управления бизнесом // Стандарты и качество. – 1999. – № 7. – С. 21–26.
6. Аристов О.В. Управление качеством: Учебник. – М.: ИНФРА-М, 2003. – 238 с.
7. Аронов И.З., Версан В.Г. О выборе систем управления // Методы менеджмента качества. – 2003. – № 2. – С. 10–14.
8. Бабенко С.Г. Трансформація кооперативних систем у перехідній економіці: Монографія. – К.: Наукова думка, 2003. – 332 с.
9. Бабичев А.В., Коваленко Л.П. О культуре торговли. – М.: Экономика, 1985. – 116 с.
10. Бадалов Л.М. Экономические проблемы повышения качества продукции: Монография. – М.: Экономика, 1982. – 192 с.
11. Басовский Л.Е., Протасьев В.Б. Управление качеством: Учебник. – М.: Инфра-М, 2002. – 212 с.
12. Бешелев С.Д., Гурвич Ф.Г. Экспертные оценки. – М.: Наука, 1973. – 79 с.
13. Бібік Ю.В. Економічні аспекти сертифікації продукції та систем управління якістю за міжнародними стандартами: Дис. ... канд. екон. наук: 08.06.01 / Харківський державний економічний ун-т. – Х., 2003. – 229 с.
14. Бланк И.А. Управление торговым предприятием: Учебник. – М.: ЭКМОС, 1998. – 415 с.
15. Большаков Л.С., Михайлов В.И. Современный менеджмент теория и практика. – СПб.: Питер, 2000. – 416 с.
16. Бородаєвський С. Історія кооперації. – Прага, 1925.
17. Булахов В. Модернизация менеджмента: от функционального к процессному // Стандарты и качество. – 2005. – № 8. – С. 14–16.
18. Валовой Д.В., Вавилов А.П., Лапшина Г.Е. Эффективность, качество: популярный словарь-справочник. – М.: Знание, 1977. – 208 с.
19. Васильева Е.С. Качество продукции: опыт управления. – М.: Московский рабочий, 1979. – 158 с.
20. Виноградова О.В. Реінжиніринг бізнес-процесів у сучасному менеджменті. – Донецьк: ДонДУЕТ ім. М. Туган-Барановського, 2005. – 196 с.
21. Виноградова О.В. Чинники, що впливають на формування та організацію бізнес-процесів торговельного підприємства // Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг: Зб. наук. пр. / Відпов. ред.
О.І. Черевко; Харківський державний ун-т харчування та торгівлі. – Х., 2006. – Вип. 2 (4). – С. 227–239.
22. Виханский О.С., Наумов В.А. Менеджмент. – М.: Гардарика, 1998. – 528 с.
23. Вишняков О., Крохин В., Молодов М. Внедрение системы менеджмента качества на предприятии Електронний ресурс // Финансовый директор. – 2004. – № 1. – Режим доступу: http://www.fd.ru
24. Владимирцев А.В., Марцыновский О.А., Шеханов Ю.Ф. Внедрение процессной модели на предприятиях // Методы менеджмента качества. – 2002. – № 8. – С. 15–21.
25. Внутренний аудитор системы менеджмента качества: Материалы семина¬ра. – Минск: НИРУП „Белавтотракторостроение”, 2002. – 192 с.
26. Вовченко О.Н. Проблемы выделения процессов в современной системе менеджмента качества // Вісник Придніпровської державної академії будівництва та архітектури. – Дніпропетровськ: ПДАБтаА, 2004. – № 6. –
С. 4–11.
27. Всеобщее управление качеством: Учебник для вузов / О.П. Глудкин, Н.М. Горбунов, А.И. Гуров, Ю.В. Зорин / Под ред. О.П. Глудкина. – М.: Горячая линия – Телеком, 2001. – 600 с.
28. Гвишиани Д.М. Организация и управление. – 3-е изд., перераб. – М.: МГТУ им. Н.Э. Баумана, 1998. – 331 с.
29. Гибсон ДжДж. Л., Иванцевич Д.М., Донелли Д.Х. Организация: поведение, структура, процессы / Пер. с англ. – 8-е изд. – М.: ИНФРА-М, 2000. – 662 с.
30. Гличев А.В. Основы управления качеством продукции. – 2-е изд., перераб. и доп. – М.: РИА „Стандарты и качество”, 2001. – 424 с.
31. Гоберман В.А., Гоберман Л.А. Основы производственного менеджмента: Моделирование операций и управленческих решений: Учеб. пособие. – М.: Юристъ, 2002. – 333 с.
32. Голошубова Н.О. Організація торгівлі: Підручник. – К.: Книга, 2004. – 560 с.
33. Гринів Б.В. Аналіз товарообороту підприємств роздрібної торгівлі. – Львів: ЛКА, 2005. – 148 с.
34. Данилов Е.И. Социально-экономическая эффективность торговли. – М.: Знание, 1983. – 64 с.
35. Джерелюк Ю.О. Управління якістю продукції та витратами на її забезпечення (на прикладі текстильних підприємств): Дис. ... канд. екон. наук: 08.06.01 / Херсонський державний технічний ун-т. – Хмельницький, 2002. – 268 с.
36. Джорж С., Ваймерскирх А. Всеобщее управление качеством: стратегии и технологии, применяемые сегодня в самых успешных компаниях. – СПб.: Виктория плюс, 2002. – 256 с.
37. Друкер П. Эффективное управление. Экономические задачи и оптимальные решения / Пер. с англ. М. Котельниковой. – М.: ФАИР-ПРЕСС, 1998. – 288 с.
38. ДСТУ ISO 19011-2003. Настанови щодо здійснення аудитів систем управління якістю і (або) екологічного управління. – К.: Держспоживстандарт України, 2004. – 25 с.
39. ДСТУ ISO 9000-2001. Системи управління якістю. Основні положення та словник. – К.: Держстандарт України, 2001. – 27 с.
40. ДСТУ ISO 9001-2001. Системи управління якістю. Вимоги. – К.: Держстандарт України, 2001. – 23 с.
41. ДСТУ ISO 9004-2001. Системи управління якістю. Настанови щодо поліпшення діяльності. – К.: Держстандарт України, 2001. – 44 с.
42. Дубовиков Б.А. Основы научной организации управления качеством. – М.: Экономика, 1966. – 164 с.
43. Елиферов В.Г., Репин В.В. Процессный подход к управлению организацией // И снова о процессах. Серия „Все о качестве. Отечественные разработки”. Выпуск 18, 2003. – М.: НТК „Трек”, 2003. – С. 28–32.
44. Жирный Г.С. Комплексная система управления качеством труда в торговле. – К.: Вища школа, 1984. – 36 с.
45. Завадський Й.С. Менеджмент. – К.: Українсько-фінський ін-т менеджменту і бізнесу, 1997. – 615 с.
46. Задорожный В.К., Павловская Н.А. Стимулирование производительности и качества труда в торговле: Монография. – К.: Вища школа, 1983. – 159 с.
47. Заика И., Данилин В. Реализация процессного подхода при документировании системы менеджмента качества // Стандарты и качество. – 2004. – № 2. –
С. 24–27.
48. Захаров М.Г. Система качества – это инструмент самосохранения предприятия в условиях кризиса // Стандарты и качество. – 1999. – № 2. – С. 34–35.
49. Зворыкин Н.М. Реализация процессного подхода на промышленном предприятии // Методы менеджмента качества. – 2004. – № 1. – С. 35–40.
50. Иванова Г.Н., Полоцкий Ю.И. Использование процессного подхода в системе менеджмента качества // Методы менеджмента качества. – 2001. – № 9. –
С. 14–18.
51. Исикава К. Японские методы управления качеством / Сокр. пер. с англ., научн. ред. и авт. предисл. А.В. Гличев. – М.: Экономика, 1988. – 215 с.
52. Искандарян Р.А. Российский бизнес под знаком качества // Методы менеджмента качества. – 2003. – № 8. – С. 4–9.
53. Ігнатенко О.В. Проектування технології і структури управління малим торговельним підприємтвом. – К.: Товариство „Знання України”, 2000. – 14 с.
54. Кабаков Ю.Б. Построение Систем менеджмента качества: принципы, основные этапы, рекомендации по разработке документации. II. Основные этапы разработки СМК // Мясное дело. – 2004. – № 11. – С. 38–39.
55. Калиновська Л.Є. Управління якістю діяльності торговельного підприємства: Автореф. дис. ... канд. екон. наук: 08.06.01 / Київський національний торговельно-економічний ун-т. – К., 2005. – 19 с.
56. Калянов Г.Н. Теория и практика реорганизации бизнес-процессов. – М.: СИНТЕГ, 2000. – 212 с.
57. Каршаков В.П. Практические методы совершенствования системы менеджмента качества // Методы менеджмента качества. – 2001. – № 6. –
С. 8–10.
58. Клименко Л.В. Роль торговли в управлении качеством товаров // Экономика и организация торговли и общественного питания: Темат. сб. науч. тр. – К.: Торгово-экономический институт, 1977. – С. 35–36.
59. Козаченко А.В., Ляшенко А.Н., Ладыко И.Ю. Управление крупным предприятием: Монография. – К.: Либра, 2006. – 384 с.
60. Кокин А.Г. Моделирование систем. – Курган: Курган, 1998. – 100 с.
61. Конти Т. Модели ВУК или модели бизнеса? // Избранные труды 40-го конгресса ЕОК: Сб. переводов с англ. – М.: ЭКМОС, 1997. – С. 43–53.
62. Копылов В.И. Методологические проблемы управления качеством торгового обслу¬живания на этапе внедрения рынка: Автореф. дис. … д-ра экон. наук: 08.00.05 / Московский коммерческий ин-т. – М., 1992. – 32 с.
63. Корогодин И.Т. Качество труда: содержание, проблемы роста. – Воронеж: Воронежский ун-т, 1990. – 223 с.
64. Корольков В.Ф., Брагин В.В. Процессы управления организацией. – Ярославль: Яртелеком, 2001. – 416 с.
65. Кривощеков В.И., Морозов Ю.Д. Менеджмент: теория и практика управления качеством продукции. – Д.: Наука і освіта, 2004. – 264 с.
66. Куликов Ю.А., Хачатуров А.Е. Экономические аспекты систем качества // Методы менеджмента качества. – 2001. – № 5. – С. 15–20.
67. Курак С.В. Системное управление качеством обслуживания в торговле. – Iрпiнь: Тэхнiка, 1981. – 167 с.
68. Лаврентьева М.Н. Как и зачем внедрять системы менеджмента качества? // ТСС Информ. – 2003. – № 3. – С. 22–23.
69. Лапидус В.А. Всеобщее качество (TQM) в российских компаниях. – М.: ОАО „Типография „Новости”, 2000. – 432 с.
70. Лапуста М.Г. Качество продукции: механизм управления. – М.: Экономика, 1980. – 184 с.
71. Лившиц Б.Х. Управление качеством товаров в торговле. – Ирпинь: Техника, 1982. – 103 с.
72. Лисицкий Г.А. От чего зависит успешная разработка и внедрение современной системы качества? // Новости. Стандартизация и сертификация. – 2001. – № 2. – С. 43–47.
73. Мазур И.И., Шапиро В.Д. Управление качеством: Учеб. пособие. – М.: Высшая школа, 2003. – 334 с.
74. Маклаков С.В. BPWin и ERWin. CASE-средства разработки информационных систем. – М.: Диалог-МИФИ, 2000. – 256 с.
75. Маматов В., Маматова Т., Янішевський О. Придніпровський регіон: сертифікація системи управління якістю // Стандартизація, сертифікація та якість. – 2001. – № 1. – С. 38–41.
76. Марка Д.А., МакГоуэн К. SADT-Методология структурного анализа и проектирования. – М.: Метатехнология, 1993. – 294 с.
77. Маркина И.А. Теория современного менеджмента. – М.: РУМК, 1995. – 76 с.
78. Маркіна І.А. Менеджмент підприємства: Навч. посіб. – К.: Коопосвіта, 2000. – 267 с.
79. Маркіна І.А. Методологія сучасного управління: Монографія. – К.: Вища школа, 2001. – 311 с.
80. Маркіна І.А. Тенденції розвитку системи споживчої кооперації України. – Полтава: РВВ ПКІ, 2000. – 16 с.
81. Мартос Б. Теорія кооперації: Курс лекцій. – Регенсбург, 1947.
82. Мартыненко Н.М. Основы менеджмента: Учебник. – К.: Каравелла, 2003. –
496 с.
83. Материалы по обучению менеджеров по качеству. – Минск: RW TUV, 1997. – 312 с.
84. Матеріали XIX з'їзду споживчої кооперації України / Кер. автор. кол. С.Г. Бабенко. – К.: Редакція газети „Вісті ЦССТУ”, 2004. – 192 с.
85. Матеріали других зборів Ради Укоопспілки дев’ятнадцятого скликання від 23 лютого 2005 р. / Укоопспілка. – К.: ЦССТ, Укоопспілка, 2005. – 93 с.
86. Медведев В.В. Семь ступеней к качеству // Стандарты и качество. – 2002. –
№ 1. – С. 93–94.
87. Мескон М., Альберт М., Хедоури Ф. Основы менеджмента. – М.: Дело, 1994. – 701 с.
88. Методология динамического моделирования IDEFO/CPN/WFA: Учебный курс по методологиям IDEF. – М.: Метатехнология, 1995. – 78 с.
89. Метрологія, стандартизація, управління якістю та сертифікація: Підручник / Р.В. Бичківський, П.Г. Столярчук, П.Р. Гамула та ін. – 2-ге вид., випр. і доп. – Львів: Вид-во Нац. ун-ту. „Львівська політехніка”, 2004. – 560 с.
90. Микава Ж. Бизнес и процессный подход // Стандарты и качество. – 2003. – № 8. – С. 58–60.
91. Микульчик А.А. Система качества: преодоление проблемы неопределенности // Методы менеджмента качества. – 2002. – № 7. – С. 43–45.
92. Митпельман А. Об оценке эффективности работы торгового предприятия // Советская торговля. – 1972. – № 10. – С. 39–41.
93. Мишин В.Н. Управление качеством: Учеб. пособие для вузов. – М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2000. – 303 с.
94. Мізюк Б.М. Системні основи теорії та інструментарій менеджменту підприємства. – Львів: Коопосвіта, 2000. – 418 с.
95. Моделирование бизнеса. Методология ARIS. Практическое руководство. /
М. Каменнова, А. Громов, М. Ферапонтов, А. Шматалюк – М.: Весть-Метатехнология, 2001. – 327 с.
96. Моргун А.Ф., Паламарчук А.И. Рационализация кооперативной торговли. – М.: Экономика, 1985. – 88 с.
97. Наговицын Д.Р. На пути к процессному подходу // Методы менеджмента качества. – 2004. – № 2. – С. 23–25.
98. Немытин Ю., Брескина Т., Фокин Ю. Общее управление и управление качеством – процесс единый // Стандарты и качество. – 2005. – № 6. – С. 32–35.
99. Никишкин В.В. Качество торгового обслуживания и направления его повышения: Учеб. пособие. – М.: МИНХ, 1982. – 60 с.
100. Николаева С.А., Шебек С.В. Корпоративные стандарты: от концепции до инструкции, практика разработки. – М.: Книжный мир, 2002. – 333 с.
101. Огвоздин В.Ю. Управление качеством: основы теории и практики: Учеб. пособие. – 4-е изд., испр. и доп. – М.: Дело и сервис, 2002. – 160 с.
102. Ойхман Е.Г., Попов Э.М. Реинжиниринг бизнеса: реинжиниринг организаций и информационные технологии. – М.: Финансы и статистика, 1997. – 333 с.
103. Окландер М.А., Чукурна О.П. Споживча кооперація: маркетингові моделі та технології: Монографія. – Одеса: Астропринт, 2005. – 232 с.
104. Окрепилов В.В. Управление качеством: Учеб. для ВУЗов. – М.: ОАО „Экономика”, 1998. – 639 с.
105. Олсон Т., Келли Дж. НАСА: опыт разработки „хороших” процессов // Стандарты и качество. – 2006. – № 3. – С. 23–26.
106. Організація торгівлі: Підручник. – 2-ге вид., перер. та доопр. / В.В. Апопій,
І.П. Міщук, В.М. Ребицький, С.І. Рудницький, Ю.М. Хом’як – К.: Центр навчальної літератури, 2005. – 616 с.
107. Орлов П.А. Менеджмент качества и сертификация продукции. – Х.: ИНЖЭК, 2004. – 304 с.
108. Панкова Л.А., Петровский А.М., Шнейдерман М.В. Организация экспертиз и анализ экспертной информации. – М.: Наука, 1984. – 120 с.
109. Панов А.Н. Модель менеджмента машиностроительного предприятия // Стандарты и качество. – 2002. – № 1. – С. 54–58.
110. Пахомов О.М. Порівняний аналіз Case-засобів моделювання бізнес-процесів підприємства // Проблеми впровадження інформаційних технологій в економіці: Матеріали ІІІ Міжнародної науково-практичній конференції. – Ірпінь: Академія ДПС України, 2002 р. – С. 278–281.
111. Пацюк А. Стандарты обслуживания покупателей // Новая торговля. – 2006. – № 1. – С. 86–89.
112. Петрович С. И. Совершенствование механизма управления торговлей. – Кишинев: Штиинца, 1988. – 163 с.
113. Письменная А.Б. Введение в реинжиниринг бизнеса: Учеб. пособие. – Саратов, 2001. – 51 с.
114. Пичурин И.И. О правомерности использования некоторых терминов, относящихся к качеству, в трактовке стандарта ИСО 9000:2000: Серия „Все о качестве. Отечественные разработки”. Выпуск 27, 2003. – М.: НТК „Трек”, 2003. – 116 с.
115. Платонов В.П. Организация торговли: Учеб. пособие. – Мн.: БГЭУ, 2002. –
287 с.
116. Плущевский М. Стандартософия о качестве: теория проверяемая практикой // Стандарты и качество. – 2004 – № 5. – С. 29–32.
117. Полховская Т., Ващенко Н. Роль документации при создании эффективной системы менеджмента организации // Стандарты и качество. – 6/2004. – № 6. – С. 66–72.
118. Порто О., Кэри Дж. Стремление к совершенству. Непрерывный поиск повышения качества можно сравнить лишь с новой промышленной революцией // Бизнес уик. – 1992. – № 11. – С. 17–19.
119. Прищепа В.О. Організаційно-економічні основи розробки та впровадження систем менеджменту якості випробування центрів і лабораторій: Автореф.
дис. ... канд. екон. наук: 08.06.01 / Національний ун-т харчових технологій. – К., 2005. – 20 с.
120. Проблеми та перспективи впровадження систем управління якістю, підвищення конкурентоспроможності підприємств споживчої кооперації у зв’язку зі вступом України до Світової організації торгівлі: Монографія /
Т.А. Костишина, Н.І. Огуй, Н.В. Карпенко, Л.М. Шимановська-Діанич та ін. / Під ред. Т.А. Костишиної. – Полтава: РВЦ ПУСКУ, 2006. – 101 с.
121. Развитие комплексной системы управления качеством продукции /
П.Е. Беленький, М.А. Козориз, Ю.И. Койфман и др. – К.: Наукова думка, 1981. – 271 с.
122. Райхман Э.П., Азгальдов Г.Г. Экспертные методы в оценке качества товаров. – М.: Экономика, 1974. – 151 с.
123. Ребрин Ю.И. Управление качеством: Учеб. пособие. – Таганрог: ТРТУ, 2004. – 149 с.
124. Реинжиниринг бизнес-процессов / Н.М. Абдикеев, Т.П. Данько,
С.В. Ильдеменов, А.Д. Киселев. – М.: Эксмо, 2005. – 592 с.
125. Репин В.В. Сравнительный анализ нотаций ARIS/IDEF и продуктов их поддерживающих (ARIS Toolset/BPWin) Електронний ресурс // Режим доступу: http://www.iteam.ru/publications
126. Репин В.В., Елиферов В.Г. Процессный подход к управлению. Моделирование бизнес-процессов. – М.: РИА „Стандарты и качество”, 2004. – 408 с.
127. Рибалко Л.А. Взаємозв’язок категорій системи менеджменту якості в галузі торгівлі споживчої кооперації // Науковий вісник ПУСКУ. – Серія „Економічні науки”, № 1 (21) 2007. – С. 74–78.
128. Рибалко Л.А. Категорія якість як об’єкт менеджменту // Науково-технічний розвиток: економіка, технології, управління: Матеріали ІV Міжнародної конференції студентів, аспірантів і молодих вчених (24–26 березня 2005 р.,
м. Київ) / Уклад. А.В. Щуріхін. – К.: Пошуково-видавниче агентство „Книга Пам’яті України”, 2005. – С. 54–55.
129. Рибалко Л.А. Комплексний підхід до документаційного забезпечення системи менеджменту якості в галузі торгівлі споживчої кооперації // Вісник Донецького державного університету економіки і торгівлі ім. М. Туган-Барановського. – Серія „Економічні науки”, № 4 (32) 2006 р. – Донецьк: ДонДУЕТ, 2006. – С. 124–130.
130. Рибалко Л.А. Концептуальні підходи до еволюційних аспектів менеджменту якості // Науковий вісник ПУСКУ. – Серія „Економічні науки”, № 1 (15) 2005. – С. 180–185.
131. Рибалко Л.А. Організація процесу формування системи менеджменту якості // Економіка: Проблеми теорії та практики: Зб. наук. пр. Випуск 212: В 4 т. –
Т. 1. – Дніпропетровськ: ДНУ, 2006. – С. 238–246.
132. Рибалко Л.А. Проектування організаційної структури як елемент формування системи менеджменту якості в галузі торгівлі споживчої кооперації // Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг: Зб. наук. пр. / Відпов. ред. О.І. Черевко; Харківський державний ун-т харчування та торгівлі. – Х., 2006. – Вип. 2 (4). – С. 479–485.
133. Рибалко Л.А. Світова практика вимірювання якості торговельних послуг у сучасних умовах функціонування підприємств, організацій споживчої кооперації // Маркетинг в малому та середньому бізнесі: Міжнародна науково-практична конференція (24–25 травня 2007 р., м. Полтава). – Полтава: АСМІ, 2007. – С. 93–96.
134. Рибалко Л.А. Системний підхід як принцип менеджменту якості // Соціально-економічні, політичні та культурні оцінки і прогнози на рубежі двох тисячоліть: Матеріали ІІІ Міжнародної науково-теоретичної конференції студентів, аспірантів та молодих вчених (15 квітня 2005 р., м. Тернопіль). – Тернопіль, 2005. – С. 222–223.
135. Рибалко Л.А. Соціально-економічні тенденції актуалізації менеджменту якості // Актуальні проблеми сучасних наук: теорія і практика: Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції (1-8 червня 2005 р.,
м. Дніпропетровськ). – Т. ІІ. Економічні науки. – Дніпропетровськ: Наука і освіта, 2005. – С. 110–112.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
50





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2024. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.