У нас уже 17884 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название Ефективність наукових досліджень і викорис-тання інноваційного потенціалу вищого на-вчального закладу
Количество страниц 223
ВУЗ ОДЕСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
Год сдачи 2008
Содержание ВСТУП
РОЗДІЛ 1
ІННОВАЦІЙНА СКЛАДОВА РОЗВИТКУ НАУКОВОЇ СФЕРИ ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ
1.1. Теоретичні та методологічні засади дослідження наукової діяльності вищих навчальних закладів
1.2. Стратегія та напрямки інноваційної діяльності у науковій сфері вищих навчальних закладів
1.3. Форми управління науковою та інноваційною діяльністю вищого навчального закладу
Висновки до розділу 1
РОЗДІЛ 2
ДОСЛІДЖЕННЯ НАУКОВОЇ ТА ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У СФЕРІ ВИЩОЇ ОСВІТИ
2.1. Оцінка науково-технічної та інноваційної діяльності в Україні
2.2. Стан кадрового забезпечення інноваційних процесів у науковій сфері
2.3. Характеристика фінансового забезпечення інноваційних процесів у науковій сфері
2.4. Аналіз наукової та інноваційної діяльності вищих навчальних закладів (на прикладі ВНЗ Одеської області)
Висновки до розділу 2
РОЗДІЛ 3
ОСНОВНІ НАПРЯМКИ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ НАУКОВОЇ ТА ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У ВНЗ
3.1. Маркетингові комунікації у формуванні інноваційного потенціалу вищого навчального закладу
3.2. Удосконалення системи показників оцінки наукової діяльності вищого навчального закладу
3.3. Соціально-економічна оцінка результативності наукових
досліджень вищого навчального закладу та її вдосконалення
Висновки до розділу 3
ВИСНОВКИ
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
ДОДАТКИ

ВСТУП

Актуальність теми. Прогресивність суспільного розвитку багато в чо-му залежить від спроможності освітньої сфери відтворювати інтелектуальний потенціал, якісну робочу силу. Сучасна система вищої освіти України охоп-лює значний сегмент суспільства, в її сферу залучені великі людські, фінан-сові та матеріально-технічні ресурси. За роки незалежності більш ніж удвічі зросли кількість вищих навчальних закладів та чисельність студентів, відбу-лася диференціація спеціальностей, суттєвих змін зазнала структура вищих навчальних закладів, якісно змінився ринок працевлаштування випускників. Система вищої освіти представляє собою складний поліфункціональний комплекс економіки, діяльність та розвиток якого потребують широкого ви-користання наукових знань, впровадження науково обґрунтованих методів управління, залучення фінансових і матеріальних ресурсів. Входження Укра-їни в Болонський процес розширило коло проблем, що потребують негайного розв’язання.
Теоретичним проблемам економіки та організації наукової та іннова-ційної діяльності вищих навчальних закладів присвячена значна кількість на-укових праць зарубіжних і вітчизняних дослідників: А.Абрамєшина, А.Анчішина, Г.Беккера, В.Боброва, Й.Бескида, О.Молчанової, Е.Кона, Р.Солоу, Т.Шульца, Е.Аткінсона, Дж.Стігліця, Л.Якобсона, Л.Романкової, Г.Доброва, В.Тонкаля, Б.Маліцького, А.Алімова, М.Солодкова, М.Гуревічева, І.Єгорова, Д.Черваньова, В.Щетініна та інших.
Разом з тим, багато теоретико-методологічних проблем, та практичних питань, пов’язаних з організацією наукових досліджень, визначенням їх ефе-ктивності, зв’язку з інноваційними процесами залишаються нерозв’язаними. Потребують подальшого наукового обґрунтування та методичного забезпе-чення класифікація напрямків інноваційної діяльності вищого навчального закладу, проблеми ефективності використання робочого часу науково-педагогічними працівниками, визначення чисельності фахівців, які викону-ють наукові та науково-технічні роботи, підвищення ефективності організації та управління науково-дослідною діяльністю, невирішеними залишаються теоретичні питання, пов’язані з визначенням навчально-педагогічного ефекту результативності наукової роботи, диверсифікації джерел фінансування ін-фраструктури вузівської науки.
Розв’язання методологічних питань і практичних завдань щодо підви-щення ефективності наукових досліджень і управління науковою діяльністю та інноваційними процесами у вищих навчальних закладах з метою посилен-ня ролі вищої освіти як чинника економічного розвитку країни та її конку-рентоспроможності є актуальними і зумовили мету, завдання та зміст дисер-тації.
Зв'язок роботи з науковими програмами, планами, темами. Дисер-таційну роботу виконано відповідно до наукового напрямку досліджень з економічних проблем розвитку вищої школи, які проводилися в Одеському державному економічному університеті за Координаційним планом науково-дослідних робіт МОН України і є складовою тем: “Механізм стимулювання нововведень та структурної перебудови ВНЗ” (2000-2002 рр., ДР № 0100U005393), “Науково-методичні питання ефективності фінансування нау-кових досліджень в ВНЗ” (2003-2004 рр., ДР № 0103U000350, наказ МОН України № 633 від 5.11.2003р.), “Регіональні про-блеми формування та використання наукового потенціалу ВНЗ” (2005-2007 рр., ДР № 0105U000628, наказ МОН України № 960 від 22.12.2004р.).
Дисертант був відповідальним виконавцем цих тем.
Мета та завдання дослідження. Метою дисертаційної роботи є теоре-тичне обґрунтування та розробка методичних і практичних рекомендацій щодо удосконалення наукової та інноваційної діяльності вищого навчального закладу у сучасних соціально-економічних умовах розвитку суспільства України.
Відповідно до мети в дисертаційному дослідженні вирішено такі за-вдання:
- здійснено аналіз наукових джерел вітчизняних і зарубіжних авторів і визначено ступінь розробки наукових та методичних положень, пов’язаних з проблемами функціонування сфери освіти, науки та інноваційної діяльності вищих навчальних закладів;
- проведено аналіз рівня, динаміки та ефективності використання кад-рового та фінансового потенціалу у сфері освіти і науки України, що дало емпіричну базу для дослідження інноваційних процесів;
- розкрито основні закономірності розвитку наукової сфери та вплив чинників на формування і використання кадрового і фінансового потенціалу;
- проаналізовано ефективність сучасних форм управління науковою та інноваційною діяльністю вищих навчальних закладів;
- обґрунтовано концепцію та розроблено методичні рекомендації щодо розрахунку рівня зайнятості науково-педагогічних працівників науковою роботою;
- розроблено методику розрахунку бюджету часу викладача та ефекти-вності його використання як елементу інноваційного процесу;
- запропоновано концептуальне положення та методичні рекомендації щодо визначення та розрахунку навчально-педагогічного ефекту наукової ді-яльності вищого навчального закладу;
- обґрунтовано необхідність і можливість диверсифікації джерел фінан-сування вищих навчальних закладів за рахунок коштів державних підпри-ємств і підприємницьких структур.
Об’єктом дослідження виступають інноваційні процеси у навчальній та науково-дослідній діяльності вищих навчальних закладів в умовах рефор-мування освіти в Україні.
Предметом дослідження є сукупність концептуально-методологічних та науково-методичних положень, що є основою для оцінки ефективності на-укових досліджень, механізм відтворення інноваційного потенціалу, методи удосконалення наукової діяльності вищих навчальних закладів.
Методи дослідження. Для розв’язання завдань дисертаційного дослі-дження та перевірки наукових гіпотез використовувалися загальнотеоретичні методи емпіричного дослідження, економіко-статистичні та математичні ме-тоди аналізу, моделювання та прогнозування, методи абстрактно-логічного та причинно-наслідкового зв’язку застосовувалися для удосконалення кла-сифікації інноваційних процесів у ВНЗ, методи системного аналізу та групу-вання для виявлення залежностей між окремими показниками, розрахунково-конструктивні методи для обґрунтування запропонованої методики оцінки ефективності наукових досліджень, графічний метод забезпечив наочне відо-браження результатів функціонування наукової сфери ВНЗ.
Інформаційною базою дослідження були дані наукових робіт українсь-ких та зарубіжних дослідників, державні законодавчі акти України, нормати-вні документи, публікації Держкомстату України, Головного управління ста-тистики в Одеській області, періодичних видань, матеріали наукових конфе-ренцій, звітність вищих навчальних закладів, матеріали анкетування та спо-стережень, проведених автором.
Наукова новизна одержаних результатів полягає в теоретичному об-ґрунтуванні та розробці практичних рекомендацій, пов'язаних з управлінням науковими дослідженнями у вищому навчальному закладі та підвищенням ефективності використання інноваційного потенціалу. Найважливішими ре-зультатами, що характеризують наукову новизну дослідження є такі:
вперше:
 розроблено концептуальні схеми розрахунку бюджету часу виклада-чів і на цій підставі достовірного обчислення чисельності фахівців, які вико-нують наукову та науково-технічну роботу у перерахунку на повну зайня-тість, що дозволяє оцінити їх реальну участь у науковій роботі;
 сформульовано поняття та запропоновано показник "Навчально-педагогічний ефект", який може використовуватися при оцінці ефективності наукових досліджень, технічних розробок і наукових послуг, що виконують-ся у вищому навчальному закладі.
удосконалено:
 класифікацію напрямів інноваційної діяльності вищих навчальних закладів, яка, на відзнаку від існуючих, враховує специфіку у структуризації видів інновацій та визначення рівня їх впливу на результативність діяльності ВНЗ;
 організаційні схеми управління науково-дослідною роботою у вищо-му навчальному закладі.
дістало подальший розвиток:
 теоретичні та методологічні положення щодо обґрунтування можли-вості диверсифікації джерел фінансування розвитку інфраструктури вузівсь-кої науки за рахунок залучення коштів державних підприємств та підприєм-ницьких структур;
 принципи фінансування наукової діяльності ВНЗ в частині визначен-ня змісту комплексу маркетингових комунікацій при обґрунтуванні заходів, що дозволяють сформувати і використовувати додаткові канали надходження коштів.
Практичне значення одержаних результатів. Одержані в досліджен-ні результати можуть бути використані у практичній діяльності вищих на-вчальних закладів та органів їх управління, науковими установами інших се-кторів науки, органами державної статистики.
Висновки та рекомендації дисертаційної роботи ухвалені та впрова-джені у практичну діяльність Департаменту науки МОН України для визна-чення ефективності наукових робіт, виконаних вищими навчальними закла-дами на етапі конкурсного відбору та оцінки результатів (довідка № 15/21-264/1 від 30.10.2007р.); Управління освіти і науки облдерж-адміністрації Одеської області для удосконалення організації проведення наукових досліджень у вищих навчальних закладах (довідка № 1714/08 від 16.11.2007р.); Головного управління статистики в Одеській області при пере-вірці та аналізі звітності вищих навчальних закладів щодо обчислення чисе-льності фахівців, які виконують наукові та науково-технічні роботи (довідка № 21-02/134 від 20.11.2007р.); Одеського національного університету ім. І.І.Мечникова при визначенні ефективності інноваційних процесів у науковій сфері, ефективності та розрахунку бюджету часу викладачів і чисельності фахівців, які виконують науково-технічну роботу (довідка № 13/1-242 від 20.11.2007р.); Донецького національного університету економіки і торгівлі ім. М.І.Туган-Барановського при формуванні тематики НДР, участі кафедр у вузівському конкурсі НДР, підведенні підсумків наукових досліджень та роз-рахунку соціального та навчально-педагогічного ефекту НДР (довідка № 1302/2374 від 19.11.2007р.); Одеського національного політехнічного універ-ситету для розрахунку бюджету та ефективності витрат часу викладачів на наукові дослідження, соціального та науково-педагогічного ефекту НДР (до-відка № 1722/04-06 від 21.11.2007р.); Одеського інституту фінансів Україн-ського державного університету економіки і фінансів для визначення чисель-ності фахівців, які виконують наукову та науково-дослідну роботу, для за-безпечення розвитку диверсифікації фінансування наукової діяльності уні-верситету (довідка № 807/15-09 від 12.10.2007р.); Одеського держав-ного екологічного університету при викладанні курсу лекцій за магістерсь-ким навчальним планом «Методологія і організація наукових досліджень» (довідка № 10/1552 від 22.11.2007р.).
Результати дисертаційної роботи можуть бути використані як теорети-чна база та практичне підґрунтя для подальших досліджень інноваційних процесів у сфері вищої освіти, удосконалення інформаційної бази та методів аналізу з метою покращання управління вищими навчальними закладами на мікро - і макрорівні. Матеріали дослідження знайшли практичне впрова-дження у Одеському державному економічному університеті в розробці та апробації курсів з дисциплін «Основи наукових досліджень», «Аналіз вико-ристання трудового потенціалу», «Економіка проектів», «Потенціал підпри-ємства: формування та оцінювання».
Апробація результатів дослідження. Основні положення та результа-ти дослідження обговорювалися у Одеському державному економічному уні-верситеті на підсумкових наукових конференціях «Проблеми формування ринкового середовища» (м. Одеса, 1995р.), «Проблеми якості підготовки і підвищення кваліфікації економістів» (м. Одеса, 1996р.), «Формування ринкових відносин та проблеми їх відображення в курсах економічних дис-циплін» (м. Одеса, 1997р.), «Шляхи розбудови ринкового середовища в Укра-їні» (м. Одеса, 1998р.), «Проблеми підвищення якості підготовки фахівців в умовах ринкової економіки» (м. Одеса, 1999р.); на Всеукраїнській науково-практичній конференції у Національному університеті “Львівська політехніка” «Управління в освіті» (м. Львів, 2003р.); у Таврійському націо-нальному університеті ім.В.І.Вернадського на Всеукраїнській науково-практичній конференції «Проблемы управления предпринимательством в со-временных условиях» (м. Ялта, 2005р.); на ІІІ Міжнародній науково-практичній конференції «Стан та проблеми трансформації фінансів та еко-номіки регіонів у перехідний період» у Хмельницькому економічному уні-верситеті (м. Хмельницький, 2005р.); на Міжнародній науково-практичній конференції «Подготовка научных кадров высшей квалификации в условиях инновационного развития экономики. Региональные, межрегиональные и международные аспекты» у Білоруському інституті системного аналізу і ін-формаційного забезпечення науково-технічної сфери (м. Мінськ, 2007р.), на ІІІ Міжнародній науково-практичній конференції Донецького національного університету економіки і торгівлі ім. М.І.Туган-Барановського «Управління підприємством: проблеми та шляхи їх вирішення» (м. Ялта, 2007р.).
Сумісно з фахівцями Головного управління статистики в Одеській об-ласті Корольова Т.С. підготувала 6 аналітичних доповідей для Одеської обл-держадміністрації та Держкомстату України: “Стан наукового потенціалу вищої кваліфікації Одеської області у 2001 році”; “Наукова діяльність в Оде-ській області у 2001 році”; “Наукова та науково-технічна діяльність ВНЗ Одеської області у 2001 році”; “Стан наукового потенціалу вищої кваліфіка-ції Одеської області у 2002 році”; “Наукова діяльність в Одеській області у 2002 році”; “ Науковий потенціал вищої кваліфікації Одеської області у 2003 році”.
Особистий внесок автора. Дисертаційна робота є самостійним, заве-ршеним науковим дослідженням важливої сучасної науково-практичної про-блеми – організації ефективної науково-дослідної та інноваційної діяльності вищого навчального закладу. Теоретичні положення та практичні рекомен-дації щодо розрахунку ефективності використання бюджету часу викладача, визначення чисельності працівників, які виконують наукові та науково-технічні роботи у ВНЗ, наукового обґрунтування змісту соціального та педа-гогічного ефекту наукових досліджень у вищому навчальному закладі, роз-робка рекомендацій щодо удосконалення управління науковою та інновацій-ною діяльністю ВНЗ одержані автором самостійно на підставі всебічного ви-вчення та узагальнення теоретичного матеріалу та проведення дослідження діяльності вищих навчальних закладів. У роботі використані лише ті поло-ження, що є результатом особистої науково-дослідної роботи дисертанта.
Публікації. За результатами дослідження опубліковано 23 наукові праці загальним обсягом 7,6 д.а., з яких 13 опубліковано у фахових виданнях обсягом 5,3 д.а., особисто автору належить 4,8 д.а., та 10 у матеріалах та те-зах конференцій
Список литературы ВИСНОВКИ

У дисертації проведено узагальнення теоретичних положень щодо організації наукової діяльності, використання її результатів у виробництві та навчальному процесі, формування інноваційних процесів у вищих навчаль-них закладах, розроблено та запропоновано нові концептуальні підходи і методичні рекомендації щодо підвищення ефективності використання науко-вого потенціалу. При цьому вищий навчальний заклад розглядається як самостійний суб'єкт господарювання та управління з притаманними йому га-лузевими особливостями. Узагальнюючи результати теоретичної та практичної роботи, зроблені такі висновки:
1. Вища освіта країни знаходиться у стадії реформування, пов’язаній з процесами інтеграції в європейський освітянський простір. Серед проблем, що постають перед системою вищої освіти в цілому та окремими навчальни-ми закладами, важливе місце займають питання переходу на інноваційний шлях розвитку, підвищення ефективності наукової діяльності.
2. Наслідки соціально-економічної кризи кінця ХХ – початку ХХІ століття продовжують негативно впливати на ефективність функціонування усіх ланок сфери вищої освіти, гальмувати її інноваційний розвиток.
3. Виявлено що, в контексті реформування вищої освіти актуальною вимогою стає потреба провести теоретико-методологічні дослідження інноваційних процесів у вищій школі. Незважаючи на широке використання поняття „інновації” та існування значної кількості фахових робіт із загальної теорії інновацій, поки ще відсутня єдина признана теорія освітньої інновації, не сформовані її концепція та методологія.
4. Формування інноваційної системи вищого навчального закладу – необхідна умова підвищення його конкурентоспроможності. Її метою є визначення і реалізація перспективних напрямків діяльності у двох аспектах: по-перше, у розробці і впровадженню нових технологій освіти та удосконаленню процесу навчання; по-друге, у підвищенні ефективності наукової та науково-дослідної діяльності.
5. Проведено методичне обґрунтування цілей, завдань інноваційної політики, розкрито методологію та механізм впровадження новацій, одержа-них в результаті наукової діяльності вищого навчального закладу, у навчаль-ний процес.
6. Інтенсифікація інноваційного розвитку можлива за умов підвищення ефективності використання бюджетних та позабюджетних коштів, диверсифікації джерел фінансування, проведення державної політики щодо стимулювання підприємств і організацій по залученню коштів на розвиток інфраструктури вузівської науки.
7. Ефективність наукових досліджень може бути визначена на основі системи показників. Вибір локальних показників залежить від того, який ас-пект результативності визначається. Запропоновано класифікацію показників оцінки стану науково-дослідної діяльності за ознаками: рівень результативності, масштаб результативності, форма результативності, рівень визнання результатів, час використання результатів.
8. Протягом 1991-2006 рр. відбулися кардинальні зміни у науковому потенціалі України. Загальна чисельність фахівців, зайнятих науковою та на-уково-практичною діяльністю скоротилася за цей період майже у три рази, в тому числі вчених вищої кваліфікації – докторів і кандидатів наук – на одну третину.
9. Скорочення чисельності наукового потенціалу супроводжувалося змінами його структури за різними ознаками: галузевою, виробничою, віко-вою, що негативно вплинуло на ефективність діяльності наукової сфери. Ос-новною причиною цих процесів стали соціально-економічна та демографічна криза останнього десятиріччя ХХ століття, структурні зрушення в економіці, пов’язані з переходом на ринковий шлях розвитку.
10. Сучасні кількісні та якісні характеристики наукового потенціалу свідчать про певну стабілізацію в науковій сфері. Разом з тим невідкладного рішення потребує розв’язання проблеми відтворення наукових кадрів у зв’язку з негативними зрушеннями у віковій структурі вчених країни.
11. Результатом глибокої соціально-економічної кризи в Україні в 90-і роки минулого століття стали різке скорочення обсягів фінансування науки, що, в свою чергу, стало причиною кризи наукової сфери країни в цілому. Розмір фінансування наукової сфери залишається на рівні значно нижчому ніж у економічно розвинутих країнах, що не забезпечує виконання економічної функції науки щодо інноваційного розвитку економіки.
12. Залишаються вкрай низьким фінансування вузівського сектору науки, обсяги якого у розрахунку на одного науковця суттєво уступають іншим секторам науки. Відставання вузівської науки від сучасних потреб інноваційного розвитку підтверджується матеріалами аналізу науково-дослідної діяльності вищих навчальних закладів Одеського регіону.
13. Науково-методичного обґрунтування потребують питання визна-чення чисельності науково-педагогічних працівників, які виконують наукові та науково-технічні роботи, а також визначення навчально-педагогічного ефекту для оцінки ефективності університетської науки.
14. Актуальним залишається удосконалення організаційно-економічного механізму управління наукою на усіх рівнях, від вищого нав-чального закладу до держави в цілому, спрямованого на одержання максимальної віддачі від високого інтелектуального потенціалу вищої шко-ли.
15. Сучасний стан фінансування наукової діяльності в науковій сфері країни в цілому та системі вищої освіти зокрема, не відповідає стратегії інноваційного розвитку країни. Питомі витрати на наукові дослідження в розрахунку на одного науковця в Україні втричі менші порівняно з Росією, у 18 разів – порівняно з Бразилією, в 34 рази – з Південною Кореєю і в 72 рази – зі США. Останні роки для вчених України, які відчули втрати вітчизняного науково-технічного потенціалу, як свідчить проведене дослідження, були ро-ками інтенсивного пошуку виходу із кризової ситуації. Однією з важливіших проблем у цьому сенсі є проблема формування, розподілу та використання коштів фінансування наукової сфери.
16. При сучасному рівні витрат науковий потенціал в змозі реалізувати лише соціокультурну функцію науки, а для забезпечення інноваційного розвитку економіки частка витрат на науку у ВВП повинна дорівнювати 1,7 %, як це передбачено Законом України "Про наукову і нау-ково-технічну діяльність".
17. У скрутному фінансовому становищі знаходяться і вищі навчальні заклади. Комплекс обставин, до якого входять наслідки демографічної кризи, невиправдано низький рівень фінансування, обсяги якого не покривають життєво необхідних витрат вищого навчального закла-ду, відсутність системи інвестування вищої освіти за рахунок альтернативних джерел, підвищення конкуренції серед вищих навчальних закладів, особливо з модних спеціальностей, ставить перед галуззю в цілому та окремими ВНЗ, проблеми з управління фінансовим забезпеченням та розвитку маркетингу освітянських послуг. Пропонується створення у вищих навчальних закладах маркетингових служб, метою яких є проведення заходів, спрямованих на диверсифікацію джерел фінансування.
18. Збільшення обсягів фінансування – один із основних важелів роз-витку інноваційної діяльності вищого навчального закладу. Теоретичний інтерес і практичну значущість набувають питання удосконалення інноваційної діяльності як форми забезпечення високого рівня навчальної та науково-дослідної діяльності. У роботі проведено уточнення категорій "інновації в освіті" та "інноваційна діяльність", і на цій підставі, визначено основні напрямки інноваційної діяльності вищого навчального закладу, зок-рема у науковій сфері.
19. Об’єктивний аналіз діяльності вищих навчальних закладів і наукової сфери потребує точної та достовірної інформації щодо функціонування системи в цілому та окремих підсистем. Проведене дослідження показало, що окремі показники, які призначені для оцінки ефективності, неадекватно відображають реальну картину. Це, зокрема, стосується визначення чисельності науково-педагогічних працівників, які виконують наукові та науково-технічні роботи за сумісництвом. Недостовірність цих показників призводить до викривлення показників використання кадрового потенціалу науки, до необ'єктивності оцінки участі науково-педагогічних працівників у науковій діяльності.
20. Розроблено концепцію та запропоновано методику розрахунку чисельності науково-педагогічних працівників, що виконують наукові та науково-технічні роботи за сумісництвом, які призначені для вищих навчальних закладів і рекомендовані органам державної статистики щодо уточнення положень змісту та порядку обчислення цього показника.
21. Специфіка виконання наукових досліджень та їх використання у сфері вищої освіти потребує при оцінці результативності наукових та науко-во-технічних робіт обчислювати, поруч з загальноприйнятими показниками ефекту, (науковий, науково-технічний, економічний), також специфічний по-казник "навчально-педагогічний ефект". У роботі науково-обгрунтовані доцільність, необхідність і можливість його застосування при розрахунках ефективності науково-дослідних робіт і представлено методику необхідних розрахунків.
Результати мають практичне значення для державних вищих навчаль-них закладів щодо оцінки пріоритетності наукових проектів при проведенні вузівських конкурсів, розрахунків ефективності завершених проектів, визначенні внеску результатів наукових досліджень у інноваційну діяльність університету, а також для Міністерства освіти і науки України при проведенні конкурсного відбору проектів, розрахунків обсягів базового фінансування наукової діяльності вищих навчальних закладів та оцінки за-вершених проектів щодо їх суспільної значущості.


СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Абрамов А.В., Александров Д.П. Научно-технический потенциал отрасли. – М.: Экономика, 1984. – 104 с.
2. Актуальні питання методології та практики науково-технічної політики / Під ред. Маліцького Б.А. – К.: УкрІНТЕІ, 2001. – 204 с.
3. Алейник А.З. Наука в системе общественного воспроизводства: во-просы методологии. – Л.: ЛГУ, 1991. – 184 с.
4. Александрова В.П., Скришевська М.Г. Державне науково-технічне програмування в системі управління розвитком науки і техніки // Проблеми науки. – 2006. – № 8. – С. 2-7.
5. Андреев И.Д. Пути повышения эффективности научного труда / Отв. ред. Морозов В.И. – М.: Наука, 1985. – 174 с.
6. Анчишкин А.И. Наука. Техника. Экономика. – М.: Экономика, 1986. – 384 с.
7. Артемова В., Гулеватий В. Проблеми розвитку науки і використання наукових знань // Економіка України. – 2001. – № 4. – С. 92-95.
8. Бажал Ю.М. Економічна теорія технологічних змін. – К.: Заповіт, 1996. – 240 с.
9. Балабанов И.Т. Инновационный менеджмент: Учеб. пособие. – СПб.: Питер, 2000. – 208 с.
10. Баскаков А.Я., Туленков Н.В. Методология научного исследования. – К.: МАУП, 2002. – 214 с.
11. Белов В. Система оценки качества образования // Высшее образова-ние в России. – 2002. – № 1. – С. 44-49.
12. Белуха Н.Т. Основы научных исследований в экономике. – К.: Вища школа. Головное изд-во, 1985. – 215 с.
13. Бескид Й.М. Фінансовий механізм вищої школи в умовах ринку // Фінанси України. – 2003. – № 2. – С. 103-106.
14. Бессалова Т.В. Роль высшего образования в формировании общест-ва, основанного на знаниях // Наука и наукознавство. – 2006. – № 2. – С. 69-75.
15. Бойко Є. Підготовка кадрів в Україні: сучасний стан та напрямки вдосконалення фінансового забезпечення вищих навчальних закладів // Фондовий ринок. – 2000. – № 17. – С. 28-20.
16. Бойко Є.М. Сучасний стан і напрямки реформування системи вищої освіти // Фінанси України. – 1999. – № 9. – С. 46-51.
17. Бубенко П.Т., Прядкін К.К. Наука та інноваційний процес в Україні // Проблеми науки. – 2003. – № 4. – С. 8-12.
18. Булкін І.О. Деякі завдання реформування НАН України в контексті прогнозованих тенденцій її розвитку // Наука та наукознавство. – 2006. – № 3. – С. 39-43.
19. Васильев Ю.С., Глухов В.В., Федоров М.П. Экономика и организа-ция управления вузом: Учебник. 3-е изд. / Под ред. Глухова В.В. – СПб.: Лань, 2004. – 608 с.
20. Винер Н. Я – математик. – М., 1967. – 368 с.
21. Виноградов Б.А. Научно, научно-техническая и инновационная по-литика в системе образования Российской Федерации // Экономика образо-вания. – 2001. – № 4. – С. 7-17.
22. Вовканич С.Й., Конистянська Х.Р. Людський вимір інноваційного потенціалу розвитку: глобальний і регіональний аспекти // Регіональна економіка. – 2002. – № 3. – С. 25-40.
23. Волынская М.В. Инновационное законодательство и гражданское право: проблемы соотношения // Журнал российского права. – 2005. – № 1. –С. 61- 65.
24. Воронина Т., Молчанова О., Абрамешин А. Управление инновация-ми в сфере образования // Высшее образование в России. – 2001. – № 6. – С. 3-12.
25. Виступ Президента України В.А.Ющенка на Загальних зборах Національної академії Наук України 5 травня 2006 року / Наука и наукознав-ство. – 2006. – № 2. – С. 3-6.
26. Всемирная декларация о высшем образовании для XXI века: подхо-ды и практические меры. Принята 9.10.1998 г. в Париже на Всемирной кон-ференции ЮНЕСКО.
27. Гавриленко Г. О методологических аспектах социально-экономической оценки результатов НИР // Экономика советской Украины. – 1990. – № 10. – С. 36-42.
28. Галиця І.О. Науково-інноваційні структури великих підприємств: напрями трансформації // Проблеми науки. – 2005. – № 11. – С. 14-19.
29. Гальчинський А.С., Геєць В.М., Кінах А.К., Семиноженко В.П. / Інноваційна стратегія українських реформ.– К.:Знання України, 2002. – 336с.
30. Гороховский А. Эффективность экономического образования // Во-просы экономики. – 2006. – № 7. – С. 108-112.
31. Глушко О.О. Оцінка результативності науково-технічної діяльності промислових підприємств України в умовах їх технологічного розвитку // Проблеми науки. – 2007. – № 1. – С. 15-22.
32. Гончеренюк И. Инновационная деятельность – новая миссия уни-верситетов // "Alma mater". – 2004. – № 6. – С. 25-28.
33. Гохберг Л. Ковалева Н. Статистика образования: принципы модер-низации // Высшее образование в России. – 2002.– № 2. – С. 21- 27.
34. Грішнова О.А. Розвиток вищої освіти в Україні: тенденції, проблеми та шляхи їх вирішення // Вища школа. – 2001. – № 2-3. – С. 22-33.
35. Гриньова В.Н. Організація науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт // Функціонально-вартісний аналіз в інноваційній діяльності підприємств. – Харків: ІНЖЕК, 2004. – С. 49-61.
36. Гриньова В.Н. Методологічні засади організації наукового дослідження // Матеріали міжнар. наук.-практ. конф. – Т.II. – Донецьк: Дон-ДУЕТ. – 2007. – С. 228-231.
37. Гуревічов М. Державне регулювання науки // Економіка України. – 2001. – № 10. – С. 75-79.
38. Гуржій А.М., Основні підсумки виконання Державної програми про-гнозування науково-технологічного та інноваційного розвитку в Україні // Наука та наукознавство. – 2006. – № 3. – С. 7-11.
39. Гуржій А.М., Кияк Б.Р., Петров В.В. Координація фундаментальних наукових досліджень: продуктивність, пріоритети, проблеми // Проблеми науки. – 2004. – № 8. – С. 2-11.
40. Добров Г.М. Прогнозирование и оценка научно-технических ново-введений. – К.: Наукова думка, 1989. – 280 с.
41. Добров Г.М. Наука о науке. Начала науковедения. 3-е изд., дополн. и перераб. – К.: Наукова думка, 1989. – 302 с.
42. Добров Г.М. Управление эффективностью научной деятельности. - К.: Наукова думка, 1988. – 304 с.
43. Довгань Л.Є., Сімченко Н.О. Інноваційні підходи до генерування новітніх знань та управління ними // Проблеми науки. – 2005. – № 7. – С. 47-51.
44. Друккер П. Труд и управление в современном мире // США: эконо-мика, политика, идеология. – 1993. – № 5. – С. 106-115.
45. Дубнищева Т.Я. Фундаментальная наука и образование: уроки из истории реформирования // Наука та наукознавство. – 2005. – № 2. – С. 76-87.
46. Евланов Д.Г. Теория и практика принятия решений. – М.: Экономи-ка, 1984. – 175 с.
47. Євтух М. Болонський процес: стратегічні цілі й тактика реалізації // Освіта і управління. – 2005. – № 3-4. – С. 181-184.
48. Єгоров І. Наука вищої школи у період трансформації суспільства: можливості використання зарубіжного досвіду // Освіта і управління. – 1998. – № 3. – С. 49-56.
49. Егоров И.Ю. Динамика кадрового потенциала американской науки: новые тенденции // Проблеми науки. – 2006. – № 7. – С. 37-43.
50. Ельмеев В.Я. Основы экономики науки. – Л.: ЛГУ, 1977. – 144 с.
51. Жованик В., Жованик Г. Моделювання фінансово-економічної працездатності навчального закладу // Економіст. – 2007. – № 4. – C. 74-75.
52. Журавльова І.В. Фінансові аспекти оцінки інтеллектуального капіталу // Фінанси України. – 2002. – № 10. – С. 103-109.
53. Забарная Э.Н., Харичков С.К. Инновационно-инвестиционная сис-тема: методология формирования и развития. – Одесса: ИПРЭЭИ НАН Ук-раины, 2002. – 140 с.
54. Забезпечення якості вищої освіти – важлива умова інноваційного розвитку держави і суспільства. Матеріали до доповіді міністра освіти і науки С. Ніколаєнка на підсумковій колегії МОН України 1-2 березня 2007 року // Освіта України. – 2007. – № 16-17. – С. 2-20.
55. Завлин П.Н., Юделевич М.А. Научный труд в условиях НТР: эффек-тивность и качество. – М.: Экономика, 1985. – 112 с.
56. Закон України “Про інноваційну діяльність” (№ 40-IV від 4.07.2002р.) // Урядовий кур’єр. – 2002. – № 29. – С. 5-6.
57. Закон України «Про вищу освіту» (№ 2984-ІІІ від 17.01.2002р.) // Освіта України. – 2002. – 26 лют. (№17) – С. 1-8.
58. Закон України «Про освіту» (№ 100/96-ВР від 23.03.1996 р.) // Україна. Закони. Закон. та норм. акти про освіту в Україні. В 5-ти т. – Т.1. – К.: Україна – 1996. – № 21. – С. 253-278.
59. Закон України «Про наукову і науково-технічну діяльність» (№ 284-XІV 1.12.1998р.) // Збірник урядових нормативних актів України. – К.: Україна. – 1999. – № 2-3. – С. 18-33.
60. Закон Украины “О приоритетных направлениях развития науки и техники” (№ 2623-ІІ от 11.07.2001г.) // Сборник правительственных норма-тивных актов Украины. – К.: Украина. – 2001 г. – № 48. – С. 253-254.
61. Зинченко В.П. Аффект и интеллект в образовании. – М., 1995. – 321 c.
62. Інноваційний менеджмент: Довідковий посібник / За ред. Завліна П.Н., Казанцева А.К., Мінделі Л.Е. Вид. 2-е. – М.: ЦІСН, 1998. – 568 с.
63. Инновационный менеджмент.: Учебн. / Под ред. С.Д. Ильенковой. – М.: Экономика, 1990. – 365 с.
64. Інноваційний розвиток економіки: модель, система управління, дер-жавна політика: Монографія / За ред. Федулової Л.І. – К.: Основа, 2005. – 552 с.
65. Ишинина И.В. Внебюджетная деятельность учебных заведений в России: организационно-правовая база и основные направления // Экономика образования. – 2001. – № 4, 5. – С. 18-33.
66. Кавуненко Л.Ф., Гончарова Т.В. Оценка научных исследований в Украине: практика использования европейской методологии // Наука и нау-кознавство. – 2005. – № 4. – С. 61-75.
67. Кавуненко Л.Ф., Гончарова Т.В. Финансовые аспекты украинской науки: анализ на основе некоторых стандартных классификаций и показате-лей ЕС // Проблемы науки. – 2006. – № 1. – С. 2-8.
68. Каленюк І.С. Економіка освіти: Навч. посібн. – К.: Знання України, 2003. – 316 с.
69. Карлаш Ю.В., Ільїч В.В. Методологічні аспекти оцінки діяльності наукових установ і вищих навчальних закладів // Науково-технічна інформація. – 2005. – № 3. – С. 21-25.
70. Карлін М.І. Стимулювання праці в освітньо-науковій сфері: пробле-ми теорії та практики: Моногр. – Луцьк: Волин. держ. ун-т ім. Лесі Українки, 2000. – 192 с.
71. Карась П., Тимановська Н. Інтеллектуальний капітал: складові та аспекти комерціалізації в нових умовах господарювання // Економіст. – 2006. – № 8. – С. 70-73.
72. Карпов В., Кияк Б., Курочкіна О., Палій Л. Комплексні статистично-експертні підходи до визначення пріоритетів фундаментальних досліджень // Статистика України. – 2000. – № 1. – С. 39-47.
73. Карпов В.І., Саверченко О.О., Радзієвська Л.Ф., Єгоров І.Ю. Інноваційний потенціал України та країн ЄС (порівняльний аналіз) / УкрІНТЕІ, НДІ статистики Держкомстату України. – К.: УкрІНТЕІ, НДІ стат-ки, 2002. – 40 с.
74. Карпов В.А., Корольова Т.С., Павлова Т.В. Методи оцінки ефективності науково-дослідних робіт // Вісник соціально-економічних досліджень: Зб. наук. пр. – Вип. 16. – Одеса: ОДЕУ, 2004. – С. 83-89.
75. Кванина В.В. Инновации: определимся с понятиями // Администра-тор образования. – 2007. – № 1. – С. 23-27.
76. Кессель У. Роль вузов в развитии науки // Развитие науки и пробле-мы информации. – М., 1980. – 94 c.
77. Кігель Р. Вища школа і перехід до ринкової економіки. – Вінниця: Він. держ. тех. ун-т., 1994. – 415 с.
78. Кінен Майкл. Британський досвід прогнозно-аналітичних досліджень та використання їх результатів у практиці реалізації державної політики у науково-технологічній та інноваційній сферах // Наука та наукоз-навство. – 2006. – № 3. – С. 49-57.
79. Кірсонова М.В. Механізм ринку організаційно-управлінських інновацій // Вісник соціально-економічних досліджень: Зб. наук. пр. – Вип. 22. – Одеса: ОДЕУ, 2006. – С. 180-186.
80. Киселева В.В., Кузнєцова Т.Е. Анализ научного потенциала: Меж-страновой аспект. – М.: Наука, 1991. – 126 с.
81. Кичко І.У. Фінансування освіти в умовах формування соціально-орієнтованої економіки // Економіка України. – 2003. – № 1. – С. 53-59.
82. Кияк Р. Регіональні аспекти процесу створення конкурентного нау-ково-технологічного середовища // Регіональна економіка. – 2002. – № 2.– С. 249-254.
83. Кларин М.В. Педагогическая технология в учебном процессе. – М.: Экономика, 1989.
84. Класифікатор видів економічної діяльності України. ДК 009:2005, чинний від 2006-04-01. – К.: Техніка, 2006. – 372 с.
85. Колесников Л.Ф. Эффективность образования. – М.: Педагогика, 1991. – 286 с.
86. Комарова О.А. Соціально-економічна значущість освіти // Проблеми науки. – 2004. – № 1. – С. 10-15.
87. Комарова О.А. Актуальні проблеми розвитку науковї діяльності ВНЗ // Проблеми науки. – 2003. – № 7. – С. 9-13.
88. Коношенко А.И. Организационная структура управления НИР в вузе // Автоматизация управления вузом. – 1985. – С. 126-136.
89. Концепція науково-технічного та інноваційного розвитку України (№ 916-XIV від 13.07.1999р.) // Наука та наукознавство. – 1999. – № 3. – С. 58-66.
90. Концепція розвитку наукової сфери України // Економіст. – 2006. – № 10. – С. 19-21.
91. Корольков В. Кадровая ситуация в высшей школе: тенденции и про-блемы // Высшее образование в России. – 2000. – № 6. – С. 12-15.
92. Корольова Т.С. Сучасні проблеми удосконалення організаційно-економічного механізму функціонування вищої школи // Ринкові важелі та стимули розвитку господарчих систем: Зб. наук. пр. – Одеса: ІРЕНТ, 1997. – С. 131-137.
93. Корольова Т.С. Деякі питання щодо визначення вартості підготовки спеціаліста з вищою освітою // Вісник соціально-економічних досліджень: Зб. наук. пр. – Вип. 1. – Одеса: АТЗТ ІРЕНТТ, 1997. – С. 9-13.
94. Корольова Т.С. До питання про розвиток науки у вищих навчальних закладах в сучасних умовах // Ринкові важелі та стимули розвитку господар-чих систем: Зб. наук. пр. – Вип. 1. – Одеса: ОДЕУ, 1997. – С. 9-10.
95. Королева Т.С. К вопросу о поддержке высшей школы в современ-ных условиях // Додаток до Вісника соціально-економічних досліджень: Сучасні інформаційні системи та методи управління підприємствами: Зб. на-ук. пр. – Вип. 1. – Одеса: ОКФА, 1997. – С. 73-77.
96. Корольова Т.С. Розвиток госпрозрахункових відносин у науковій сфері в Україні // Вісник соціально-економічних досліджень: Зб. наук. пр. – Вип. 2. – Одеса: АТЗТ ІРЕНТТ, 1998. – С. 233-237.
97. Корольова Т.С. До питання про джерела фінансування науково-дослідних робіт // Вісник соціально-економічних досліджень: Зб. наук. пр. – Вип. 3. – Одеса: АТЗТ ІРЕНТТ, 1999. – С. 44-50.
98. Корольова Т.С. Сучасні тенденції розвитку потенціалу наукових підрозділів вищих закладів освіти // Вісник соціально-економічних дослі-джень: Зб. наук. пр. – Вип. 6. – Одеса: ОДЕУ, 2000. – С. 268-272.
99. Корольова Т.С. Аналіз динаміки структурних змін наукових кадрів // Вісник соціально-економічних досліджень: Зб. наук. пр. – Вип. 11. – Одеса: ОДЕУ, 2002. – С. 231-234.
100. Корольова Т.С. Аналіз окремих чинників регулювання наукової сфери // Вісник соціально-економічних досліджень: Зб. наук. пр. – Вип. 14. – Одеса: ОДЕУ, 2003. – С. 137-142.
101. Корольова Т.С. Науковий потенціал як фактор розвитку підприємницької діяльності // Экономика Крыма: Сб. научн. трудов – Сим-ферополь: ТНУ, НАПКС, 2005. – №15. – С. 25-29.
102. Корольова Т.С. Ефективність використання наукового потенціалу вищого навчального закладу // Вісник соціально-економічних досліджень: Зб. наук. пр. – Вип. 29. – Одеса: ОДЕУ, 2007. – С. 93-96.
103. Королева Т.С. Возможность и границы использования различных источников финансирования высшего образования // Проблеми формування ринкового середовища: Матеріали підсумк. наук. - практ. конф. Одеса, 7-9 лютого 1995 р. – Одеса: ОДЕУ, 1995. – С. 35.
104. Королева Т.С. Влияние участия студентов в научно-исследовательской работе на качество подготовки специалистов // Проблеми якості підготовки і підвищення кваліфікації економістів: Матеріали підсумк. наук.-практ. конф. Одеса, 9-11 квітня 1996 р. – Одеса: ОДЕУ, 1996. – С. 65.
105. Королева Т.С. Об источниках финансирования высшего образования в Украине // Формування ринкових відносин та проблеми їх відображення в курсах економічних дисциплін: Зб. наук. праць наук. - практ. конф. Одеса, 15-16 жовтня 1997 р. – Одеса: ІРЕНТ, 1997. – С. 152-156.
106. Корольова Т.С., Підгорний А.З. Науковий потенціал вищої школи України: проблеми формування та використання // Шляхи розбудови ринко-вого середовища в Україні: Матеріали наук. - практ. конф. Одеса, 20-22 жовт. 1998 р. – Одеса: АТЗТ ІРЕНТТ, 1998. – С. 265-269.
107. Корольова Т.С. Студентські олімпіади як форма підвищення якості підготовки фахівців // Проблеми підвищення якості підготовки фахівців в умовах ринкової економіки: Матеріали наук.-метод. конф. Одеса, 1-3 лютого 1999 р. – Одеса: ОДЕУ, 1999. – С. 245.
108. Корольова Т.С. Вікова структура вчених – чинник розвитку науко-вого потенціалу // Управління в освіті: Тези доповідей Всеукраїнської наук.-практ. конф. Львів, 21-23 квю 2003 р. – Львів: ДЦ МОНУ, 2003. – С. 30.
109. Корольова Т.С. Бюджет часу на НДР – складова інноваційної систе-ми ВНЗ // Управління підприємством: проблеми та шляхи їх вирішення: Ма-тер. ІІІ Міжнар. наук. - практ. конф. Ялта, 4-6 жовт. 2007 р. – Т. ІІ. – До-нецьк: Дон дует, 2007. – С. 235-236.
110. Корсак К., Поживілова О. Оцінювання якості роботи вищої школи: світові і національні тенденції // Науковий світ. – 2002. – № 12. – С. 8-9.
111. Котова І.М., Корольова Т.С. Інвестиційна привабливість Одещини: стан та перспективи // Стан та проблеми трансформації фінансів та економіки регіонів у перехідний період: Зб. наук. праць ІІІ Міжнар. наук.-практ. конф. 12 трав. 2005 р. у Хмельницькому екон. ун-ті. – Чернівці: Букрек, 2005. – С. 184-188.
112. Кошулько О.П. Інновації в управлінні людським й інтелектуальним капіталами // Проблеми науки. – 2007. – № 5. – С. 45-48.
113. Корсак К. Науки у ХХІ столітті – засіб забезпечення стійкого роз-витку // Науковий світ. – 2005. – № 11. – С. 8-10.
114. Крылов Э.И. Анализ эффективности инвестиционной и инновацион-ной деятельности предприятия. – М.: Финансы и статистика, 2001. – 192 с.
115. Кудін В.О. Освіта в інформаційному суспільстві. – К.: Республіка, 1998. – 151 с.
116. Кульга Н.К. Використання інноваційних технологій // Проблеми освіти: Наук.-метод. зб. – К.: Наук.-метод. центр вищої освіти, 2000. – Вип. 22. – С. 81-86.
117. Кучеренко В.Р. Особливості ціноутворення у науково-технічній сфері // Маркетинг прогнозування кон`юнктури ринку. – К.: Знання, 2003. – С. 202-207.
118. Лагутін В. Регіоналізація вищої освіти в Україні: проблеми і суперечності // Вища школа. – 2001. – № 1. – С. 18-25.
119. Лобанова Л.С. Аналіз кількісних та якісних характеристик динаміки наукових кадрів вищої кваліфікації в Україні // Наука та наукознавство. – 2006. – № 4. – С. 27-39.
120. Ломоносов А., Ломоносова О. Основні напрямки аналізу трудомісткості навчальної роботи вищих навчальних закладів // Проблеми освіти. – 2007. – № 4. – С. 70-73.
121. Маліцький Б.А., Булкін І.О., Попович О.С., Шокун Т.В. Перспективи приведення фінансування науки у відповідність до законодавства та потреб інноваційної моделі розвитку економіки // Наука та наукознавство. – 2003. – № 4. – С. 29-40.
122. Маліцький Б.А. та ін. Актуальні питання методології та практики науково-технологічної політики / Під ред. Б.А. Маліцького. – К.: УкрІНТЕІ, 2001. – 204 с.
123. Маліцький Б.А. Сучасний стан наукової сфери України та нова стратегічна доктрина її розвитку // Наука і наукознавство. – 2006. – № 2. – С. 16-32.
124. Маліцький Б.А. Теорія і практика неолібералізму в українських реаліях // Наука і наукознавство. – 2007. – № 3. – С. 3-27.
125. Малов В.С. Прогресс и научно-техническая деятельность. – М.: Наука, 1991. – 147 c.
126. Мартюшева Л.С., Калишенко В.О. Інноваційний потенціал підприємства як об`єкт економічного дослідження // Фінанси України. – 2002. – № 10. – С. 61-66.
127. Матвієнко Л.М., Матвієнко Р.О. Напрями підвищення ефективності використання інноваційного потенціалу регіону // Науково-технічна інформація. – 2006. – № 4. – С. 25-30.
128. Мельник С.В. Деякі проблеми української науки і заходи з її рефор-мування // Проблеми науки. – 2006. – № 10. – С. 2-8.
129. Методика оцінювання показників наукової та науково-технічної діяльності ВНЗ // Освіта України. – 2006. – № 95. – С. 8.
130. Міщенко В., Науменкова С. Особливості функціонування вищої школи України в ринкових умовах: вища школа України між минулим і майбутнім // Вища школа. – 2001. – № 1. – С. 6-17.
131. Монастирська Г.В. Мотивація наукової діяльності в умовах економічних перетворень у країні // Проблеми науки. – 2006.– № 3. –С. 15-22.
132. Моррис У.Т. Наука об управлении: Байсовский подход. – М.: Мир, 1971. – 304 с.
133. Мосалев В.Е. Социально-экономические факторы интенсификации науки. – Л.: ЛГУ, 1987. – 118 с.
134. Морозов Ю.П. Инновационный менеджмент. - М.: ЮНИТИ, 2000. – 416 c.
135. Наукова та інноваційна діяльність в Україні: Стат. зб. – К.: Держ-комстат, 2003. – 340с.
136. Наука та інноваційна діяльність в Україні: Стат. зб. – К.: ДП «Інформ.-видав. Центр» Держкомстату України. – 2006. – 362 с.
137. Науково-освітній потенціал нації: погляд у ХХІ століття / Лит-вин В., Анрущенко В. та ін. –К.: Навч. кн. Кн.1: Пріоритет інтелекту, 2003. – 608 с.
138. Науково-освітній потенціал нації: погляд у ХХІ століття / Лит-вин В., Анрущенко В. та ін. – К.: Навч. книга. Кн. 2: Освіта і наука: творчій потенціал державо- і культуротворення, 2003. – 672 с.
139. Науково-освітній потенціал нації: погляд у ХХІ століття / Лит-вин В., Анрущенко В. та ін. – К.: Навч. книга. Кн. 3: Модернізація освіти, 2003. – 943 с.
140. Наукова та інноваційна діяльність в Україні: Стат. зб. – К.: Держ-комстат, 2003. – 340 с.
141. Наукові кадри вищої кваліфікації. – Одеса: ГУС в Одеській обл., 2006. – 8 с.
142. Наукова та інноваційна діяльність в Одеській області: Стат. збірник. – Одеса: Одеське обл. управління стат-ки, 2002. – 86 с.
143. Научно-технический потенциал: структура, динамика, эффектив-ность: Монография / Г.М.Добров, В.Е.Тонкаль, А.А.Савельев и др. - АН УССР. Центр исслед. научн.-технич. потенциала и истории науки. – К: Нау-кова думка, 1987. – 346 с.
144. Научные кадры СССР: динамика и структура. – М.: Мысль, 1991. – 280 с.
145. Національна доктрина розвитку освіти у ХХІ столітті // Освіта України. – 2001. – 18 лип. – С. 4-5.
146. Ніколаєнко С.М. Вища освіта – джерело соціально-економічного і культурного розвитку суспільства. – К.: Знання, 2005. – 319 с.
147. Организация и управление наукой и техникой / Под. ред. Зайцева Б.Ф. – М.: Прогресс, 1987. – 297 с.
148. Организационно-экономические основы интенсификации научно-исследовательской деятельности в высшей школе // Сборник научных трудов НИИ проблем высшей школы. – М., 1987. – 72 с.
149. Осецький В.Л. Інвестиції та інновації: проблеми теорії і практики: Монографія. – К.: ІАЕ УААН, 2003. – 412 с.
150. Основы научных исследований: Учебное пособие / Лудченко А.А., Лудченко Я.А., Примак Т.А. – К.: Знання, 2000. – 114 с.
151. Павлова С.А., Сергиенко И.В. Проблемы дифференциации издержек и экономической эффективности дистанционного обучения // Экономика об-разования. – 2001. – № 6. – С. 46-52.
152. Падалка О. Інтенсивні освітні технології // Вища освіта України. – 2002. – № 2. – С. 91-95.
153. Пархоменко В.Д., Скаленко О.К. Національна науково-інформаційна система – стратегічна основа технологічно-виробничих інновацій // Науково-технічна інформація. – 2006. – № 4. – С. 3-6.
154. Підгорний А., Корольова Т. Деякі методичні питання фінансування вищої освіти в Україні // Вища освіта України. – 2002. – № 2. – С. 54-57.
155. Пінчук В. Інноваційні процеси – підґрунтя проектування нових осві-тніх технологій // Освіта і управління. – 1998. – № 3. – С. 88-97.
156. Подгорный А.З., Королева Т.С. Научные кадры как составляющая инновационного развития экономики // Подготовка научных кадров высшей квалификации в условиях инновационного развития экономики. Региональ-ные, межрегиональные и международные аспекты: Матер. Междунар. науч.-практ. конф. Минск, 30 мая - 1 июня 2007 г. – Минск: ГУ «БелИСА», 2007. – С. 61-64.
157. Положення про організацію наукової, науково-технічної діяльності у вищих навчальних закладах ІІІ та IV рівнів акредитації // Освіта України. – 2006. – № 95. – С. 9.
158. Попов С.Ф. Европейская научно-технологическая интеграция Ук-раины: роль малых предприятий // Проблемы науки. – 2006. – № 7. – С. 44-48; № 8. – С. 44-49.
159. Попович О.С., Червінська Т.М. Проблемно-орієнтована оцінка інноваційного потенціалу науково-технічних розробок та технологій при прогнозно-аналітичному дослідженні // Наука та наукознавство. – 2006. – № 3. – С. 28-33.
160. Пригожин А.И. Нововведения: стимулы и препятствия (социальные проблемы инноватики). – М.: Экономика, 1989. – 274 с.
161. Проблеми управління інноваційним розвитком підприємств у транзитивній економіці. Під ред. С.М.Ілляшенко. – Суми: Університетська книга, 2005. – 582 с.
162. П`ятницька-Позднякова І.С. Основи наукових досліджень у вищій школі: Навч. посібник. – К.: Центр навч. літер., 2003. – 116 с.
163. Рейтингові оцінки наукової та науково-технічної діяльності за гру-пами вищих навчальних закладів у 2005 році // Освіта України. – 2006. – № 95. – С. 7-8.
164. Рекомендації міжгалузевої наради з питань розвитку науки у вищих навчальних закладах // Освіта України. – 2006. – № 95. – С. 2.
165. Рижкова Ю.О. Інноваційна діяльність у сучасній статистиці // Про-блеми науки. – 2004. – № 12. – С. 27-32.
166. Розанова И., Савицкая Е. Вузы в ХХІ веке: вызов со стороны иссле-довательской работы // Вопросы экономики. – 2006. – № 7. –С. 118-122.
167. Романкова Л.И. Государственная кадровая политика в системе выс-шего образования России: принципы формирования и механизмы реализации // Экономика образования. – 2002. – № 3. – С. 7-24.
168. Романчиков В.І. Основи наукових досліджень: Навчальний посібник – К.: ІЗМН, 1997. – 244 с.
169. Рябченко В. Модернізація вищої освіти України і Болонський про-цес: деякі концептуальні зауваження // Освіта. – 2007. – № 13-14. – С. 2.
170. Савельев А. Инновационное высшее образование // Высшее образо-вание в России. – 2001. – № 6. – С. 42-46.
171. Садєков А.А. Проведение научных исследований в вузе // Система компьютеризации финансового менеджмента вуза. Под ред. Лысенко Ю.Г. - Донецк: ООО Юго-Восток, 2007. – С. 368-411.
172. Санто Б. Инновации как средство экономического развития. – М.: Прогресс, 1990. – 296 с.
173. Селезнев А. Бюджетное финансирование науки // Экономист. – 2002. – № 1. – С. 16-25.
174. Семаков Г. Болонський процес – структурна реформа вищої освіти на європейському просторі // Освіта і управління. – 2005. – № 3-4. – С. 165-168.
175. Семенова Н.Н. Наука в системе общественного производства. - Но-восибирск: Наука, 1989. – 180 с.
176. Сизых И. B. Оценка эффективности научных исследований // Вест-ник РАН. –№ 2. – 2002. – С. 170-173.
177. Соловйов В.П. Оцінка інноваційного проекту, який підлягає реалізації, при прогнозуванні // Наука та наукознавство. – 2006. – № 3. – С. 33-39.
178. Соловьев В.П. Инновационная деятельность как системный процесс в конкурентной экономике. – К.: Феникс, 2004. – 560 с.
179. Соснін О. Інновації крізь призму сьогоденних реалій // Науковий світ. – 2004. – № 9. – С. 8-12.
180. Статистичний щорічник України за 2006 рік – К.: Консультант, 2007.– 552 с.
181. Статистичний щорічник України за 2006 рік – Одеса: ГУ статистики в Одеській обл., 2007.– 534 с.
182. Стеченко Д.М. Інноваційні форми регіонального розвитку: Навчаль-ний посібник. - К.: Вища школа, 2002. – 254 с.
183. Струмилин С. Хозяйственное значение народного образования. – М., 1924 . – 218 с.
184. Струмилін С.Г. До методології урахування наукової праці. – М., 1932. – 47 с.
185. Телевич Н.М. Эффективность вузовской науки. – Минск: Изд-во ун-т. – Вып. 18. – 1990. – 123 с.
186. Твисс Б. Управление научно-техническими нововведениями / Сокр. пер. с анг. А.Медведева. – М.: Экономика, 1989. – 271с.
187. Трефилова А.А., Коршунов И.А. Современный инновационный ме-неджмент // Инновации. – 2003. – № 2-3. – С. 77- 86.
188. Управление качеством образования / Рос. академия образования. Под ред. Поташкина, – М., Педаг. об-во России, 2000. – 448 с.
189. Харин Ю.С., Мачючин В.И., Кирилица В.П. и др. Основы имитаци-онного и статистического моделирования: Учебное пособ. – М.: Дизайн АРО, 1997. – 368 с.
190. Черевичний Г.С. Вища освіта України: новації, проблеми, перспек-тиви // Наука та наукознавство. – 2007. – № 1. – С. 107-112.
191. Чухрай Н.І., Патора Р. Маркетингові дослідження регіонального ринку освітніх послуг // Регіональна економіка. – № 3. – 2001. – С. 114-125.
192. Шаварина М.П. Проблеми фінансів вищих закладів освіти // Фінанси України. – 2000. – № 4. – С. 27-30.
193. Шаповаленко О.И. Подготовка и аттестация научных и научно-педагогических кадров высшей квалификации в Украине // Сб. науч. тр. Ме-ждунар. науч.-практ. конф. “Подготовка научных кадров высшей квалифика-ции в условиях инновационного развития экономики. Региональные, межре-гиональные и международные аспекты”. – Минск: ГУ «БелИСА», 2007. – С. 78-80.
194. Шарко М.В. Основные положения и категориальные понятия кон-цепции инновационного развития экономики // Проблемы науки. – 2006. – № 1. – С. 9-16.
195. Шленов Ю.В. Наука в высшей школе России: проблемы и перспек-тивы // Экономика образования. – 2002. – № 5. – С. 7-13.
196. Шокун Т.В., Писаренко Т.В., Куранда Т.К., Вавіліна Н.І. Фінансування та результативність наукових досліджень: стан та проблеми оцінки // Науково-технічна інформація. – 2007. – № 1. – С. 16-20.
197. Щербаков А.И. Эффективность научной деятельности в СССР. – М., 1982. – 69 с.
198. Щетинин В.П., Хроменков Н.А., Рябушкин Б.С. Экономика образо-вания: Учебное пособие. – М.: Рос. педаг. агентство, 1998. – 306 с.
199. Шукшунов В. Инновационная деятельность в российском образо-вании // Высшее образование в России. – 2001. – № 5. – С. 19-24.
200. Шульгина И.В. Инфраструктура науки в СССР. – М.: Наука, 1988. –160 с.
201. Шумпетер Й. Теория экономического развития. – М.: Прогресс, 1987. – 523 с.
202. Экономический механизм соединения науки с производством / Под ред. Ельмеева. – Л.: ЛГУ, 1987. – 277 с.
203. Яковлев И.П. Интеграция высшей школы с наукой и производством. – Л.: ЛГУ, 1987. – 126 с.
204. Янсен Ф. Эпоха Инноваций / Пер. с англ. Серия "Менеджмент для лидера". – М.: ИНФРА, 2002. – 382 с.
205. Яцків Я.C. Науково-технологічна сфера України: Загальна характе-ристика // Науковий світ. – 2004. – № 5. – С. 8-11.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
50





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2024. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.