У нас уже 17884 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название ФОРМУВАННЯ ТА ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ РИНКУ ВЕТЕРИНАРНИХ ПРЕПАРАТІВ В УКРАЇНІ
Количество страниц 256
ВУЗ Національний університет „Львівська політехніка”
Год сдачи 2008
Содержание Вступ
Розділ 1. Теоретико-методичні основи формування та державного регулювання ринку ветеринарних препаратів в Україні
1.1. Економічна сутність ринку ветеринарних препаратів
та його місце в системі ринків
1.2. Механізм державного регулювання ринку ветеринарних препаратів
1.3. Особливості товарів і їх класифікації на ринку ветеринарних препаратів
Висновки до Розділу 1
Розділ 2. Маркетингові дослідження розвитку ринку ветеринарних препаратів та галузі ветеринарної фармації
2.1. Тенденції розвитку та регулювання світового ринку ветеринарних препаратів
2.2. Аналіз формування та розвитку галузі ветеринарної фармації та ринку ветеринарних препаратів в Україні
2.3. Дослідження структури і рівня попиту на ринку ветеринарних препаратів в Україні
Висновки до Розділу 2
Розділ 3. Стимулювання розвитку вітчизняного ринку ветеринарних препаратів та вдосконалення державного управління у галузі ветеринарної фармації
3.1. Формування концепції економічного розвитку галузі ветеринарної фармації
3.2. Планування інноваційної діяльності виробників ветеринарних препаратів
3.3. Прогнозування попиту на ринку ветеринарних препаратів
3.4. Інформаційне забезпечення ухвалення управлінських рішень у структурі державного управління ветеринарної медицини України
Висновки до Розділу 3
Висновки
Список використаних джерел
Додатки
ВСТУП

Актуальність теми. Виробництво фармацевтичної продукції, призначеної для потреб ветеринарної медицини, є вагомим чинником формування пропозиції продуктів харчування тваринного походження, оскільки основною умовою забезпечення економічної ефективності сільськогосподарського тваринництва є утримання здорового поголів’я тварин, яке характеризується високими продуктивними якостями та необхідною репродуктивною здатністю.
Формуванню й розвитку галузі ветеринарної фармації та ринку ветеринарних препаратів в Україні не надається належного значення. Проте, такі процеси останніх десятиріч, як інтеграція у світовий економічний простір, інтенсифікація тваринництва, посилений розвиток світового ринку ветеринарних препаратів, поява на вітчизняному ринку широкого асортименту ветеринарної фармацевтичної продукції закордонних виробників, поширення антропозоонозних захворювань (зокрема, туберкульозу, лейкозу, сибірки, ящура, губчастоподібної енцефалопатії, пташиного грипу, блутанґу тощо) актуалізували стратегічне значення розвитку, стійкого функціонування та системного державного регулювання вітчизняної галузі ветеринарної фармації та ринку ветеринарних препаратів.
Незважаючи на важливість вітчизняного ринку ветеринарних препаратів, його державне регулювання на сучасному етапі є недостатньо ефективним, що, зокрема, виявляється у відсутності виробництва в Україні багатьох важливих для епізоотичного благополуччя біологічних препаратів та абсолютної більшості субстанцій для виготовлення хіміотерапевтичних препаратів; у низьких обсягах експорту вітчизняних ветеринарних препаратів; в існуванні значної частки тіньового сектора ринку, представленого здебільшого фальсифікованою, контрабандною, контрафактною продукцією тощо. Саме тому постала об’єктивна необхідність системного економічного аналізу ринку ветеринарних препаратів в Україні.
Концептуальні підходи до державного регулювання економіки та ринкових механізмів розроблені у працях відомих закордонних учених: С.Л.Брю, В.Вжосека, Ф.Котлера, Ж.-Ж.Ламбена, Т.Левітта, К.Р.Макконела, М.Портера, П.Самуельсона та інших. Сучасним проблемам світового господарства, питанням державного управління та маркетингових досліджень присвячені роботи вітчизняних учених: В.Андрійчука, Г.Волинського, Б.Громовика, Є.Крикавського, О.Кузьміна, І.Михасюка, С.Мочерного, Й.Петровича, Ж.Поплавської, О.Посилкіної, А.Старостіної, Н.Чухрай та інших.
Світовий і регіональні ринки ветеринарних препаратів досліджували Х.Аллєн, Е.Анне, Дж.Берд, Дж.Блумфілд, Д.Берч, Т.Веслі, Б.Джоунс, Дж.Холбрук та інші. Окремі аспекти стану українського ринку ветеринарних препаратів досліджували І.Бушуєва, П.Вербицький, Т.Грошовий, Ю.Косенко, І.Коцюмбас, М.Лендєл, О.Макогонська, П.Музика.
Однак, дотепер залишаються мало дослідженими особливості і чинники формування та розвитку ринку ветеринарних препаратів в Україні. Недостатньо досліджені такі економічні явища, як вплив світового ринку ветпрепаратів на формування вітчизняного ринку та його місткість, попит на окремі фармакотерапевтичні групи препаратів, розвиток конкуренції на ринку, а також вплив держави на стан та розвиток ветеринарної фармації.
Існування перелічених невирішених наукових та практичних проблем, необхідність удосконалення державного управління галуззю ветеринарної фармації та ринком ветеринарних препаратів в Україні, стимулювання інноваційної діяльності, формування конкурентного середовища на цьому ринку, а також системи інформаційного забезпечення галузі та ринку зумовлюють актуальність теми дисертаційного дослідження.
Зв’язок роботи з науковими програмами, планами, темами. Дослідження автора відповідають науковому напряму досліджень кафедри маркетингу та логістики Національного університету „Львівська політехніка” „Маркетинг і логістика в системі інноваційних концепцій менеджменту”, затвердженому Науково-технічною радою Національного університету „Львівська політехніка” (протокол №10 від 02.10.2002 р.), а також плану науково-дослідних робіт Державного науково-дослідного контрольного інституту ветеринарних препаратів та кормових добавок (відділ держконтролю, стандартизації та сертифікації) щодо завдання „Розробити, апробувати та впровадити нормативні документи по реєстрації, державному контролю, стандартизації, сертифікації ветпрепаратів, лікарських засобів і кормових добавок і провести їх експертну оцінку” (№ державної реєстрації 0101U006356).
Мета і завдання дослідження. Метою дисертаційного дослідження є формулювання концептуальних положень щодо розвитку галузі ветеринарної фармації, розробка теоретичних і практичних основ формування та вдосконалення механізму державного регулювання вітчизняного ринку ветеринарних препаратів.
Відповідно до поставленої мети, у дисертаційній роботі визначений комплекс наукових і науково-практичних завдань:
• обґрунтувати сутність понять ветеринарної фармації і ринку ветеринарних препаратів та дослідити їх взаємозв’язок з іншими економічними категоріями та поняттями, визначити місце ринку ветеринарних препаратів у системі товарних ринків;
• виявити особливості формування вітчизняного ринку ветеринарних препаратів та конкурентних відносин на цьому ринку;
• визначити основні засади державної політики і стратегічні напрями розвитку галузі ветеринарної фармації України та її державної підтримки;
• розробити рекомендації щодо вдосконалення інноваційної діяльності у галузі ветеринарної фармації;
• обґрунтувати методичні положення щодо дослідження і прогнозування попиту на ринку ветеринарних препаратів;
• розробити положення щодо удосконалення системи інформаційного забезпечення державного управління у сфері ветеринарної медицини та порядку її впровадження.
Об’єктом дисертаційного дослідження є ринок ветеринарних препаратів.
Предметом дисертаційного дослідження є теоретичні та науково-методичні засади формування і державного регулювання ринку ветеринарних препаратів та галузі ветеринарної фармації України.
Методи дослідження. У процесі дослідження застосовувались такі методи: історичний (для дослідження формування та розвитку ринку – Розділ 2, підр. 2.1-2.2); аналізу, синтезу та порівняння (для виявлення чинників розвитку ринку ветеринарних препаратів і формування на цьому ринку конкурентного середовища – Розділ 2, підр. 2.1-2.2); спостереження, опитування, анкетування, статистичні методи обробки інформації, екстраполяції (для дослідження та визначення обсягів і структури вітчизняного ринку ветеринарних препаратів, попиту і пропозиції на цьому ринку – Розділ 2, підр. 2.2); групування, економічного аналізу, структуризації цілей, моделювання управлінських процесів (при визначенні сутності, особливостей та місця у системі цільових ринків ринку ветеринарних препаратів – Розділ 1, підр. 1.1; при вивченні механізмів державного регулювання вітчизняного ринку ветеринарних препаратів – Розділ 1, підр. 1.2; при аналізі формування конкурентного середовища на ринку ветеринарних препаратів – Розділ 2, підр. 2.1; при розробленні моделі інноваційного циклу у галузі ветеринарної фармації – Розділ 3, підр. 3.2; у процесі визначення чинників формування попиту на ветеринарні препарати – Розділ 3, підр. 3.3; при розробленні структури інформаційної системи – Розділ 3, підр. 3.4); експертних оцінок (при оцінці структури тіньового ринку ветеринарних препаратів – Розділ 2, підр. 2.1).
Інформаційною базою слугували: офіційні документи Міністерства аграрної політики, Державного департаменту ветеринарної медицини (з 30 серпня 2007 р. – Державний комітет ветеринарної медицини), Державного комітету статистики України, статистична інформація виробничих підприємств, аналітичні матеріали іноземних дослідницьких агенцій, монографії та наукові публікації у провідних фахових виданнях, в тому числі закордонних, а також результати проведеного автором аналізу даних вторинного і первинного характеру щодо світового та вітчизняного ринку ветеринарних препаратів.
Наукова новизна одержаних результатів відображена в положеннях, які стосуються теорії і практики формування та державного регулювання ринку ветеринарних препаратів в Україні, а також підвищення конкурентоспроможності вітчизняної галузі ветеринарної фармації. Зокрема, у дисертації:
вперше:
• виділено особливі системоутворюючі характеристики ринку ветеринарних препаратів, серед яких: потреба у жорсткому державному регулюванні, висока наукомісткість галузі, вторинний попит на ветеринарні препарати, низька еластичність попиту, покупці не є споживачами, потреба у специфічних препаратах, тісний взаємозв’язок з ринком лікарських засобів гуманної медицини, вплив морально-етичних норм та розроблено критерії сегментування цього ринку: за мотивами придбання ветеринарних препаратів (профілактика, діагностика, лікування захворювань, відтворення тварин, підвищення продуктивності, догляд за тваринами), за видами тварин (сільськогосподарські та домашні), за типами власників тварин (індивідуальна та промислові), за рівнем державного регулювання (регульований, нерегульований);
удосконалено:
• класифікацію чинників формування попиту на ринку ветеринарних препаратів, яка на відміну від традиційних ознак класифікації (чинники, що визначають потребу у профілактиці захворювань та лікуванні ветеринарними препаратами; чинники, що впливають на придбання ветеринарного препарату) розширена шляхом введення додаткової ознаки класифікації (чинники, що впливають на призначення ветеринарного препарату) у відповідності із етапами процесу ухвалення рішення щодо купівлі ветеринарного препарату власниками сільськогосподарських та домашніх тварин;
• методичні положення щодо створення інформаційного забезпечення і запропоновано структуру інформаційної системи державних органів управління у галузі ветеринарної фармації. На відміну від існуючої (фрагментарної), запропонована система інформаційного забезпечення державного управління у сфері ветеринарної медицини є комплексною, регламентованою, стабільною і структурованою за цілями та передбачає запровадження регулярної звітності виробників, імпортерів і підприємств гуртової торгівлі з метою моніторингу ситуації на ринку ветеринарних препаратів;
отримали подальший розвиток:
• структура інноваційного циклу у галузі ветеринарної фармації, яка, на відміну від існуючої, враховує особливості розробки нового фармацевтичного продукту саме для ринку ветеринарних препаратів та ґрунтується не лише на технологічних аспектах, а й на маркетинговій діяльності та заходах з „авторизування” продукту;
• положення щодо поєднання саморегулювання та державного регулювання галузі ветеринарної фармації і ринку ветеринарних препаратів, що, на відміну від існуючих підходів, враховує також вплив продуктових інновацій як особливості розвитку галузі ветеринарної фармації та ринку ветеринарних препаратів;
• складові системи дослідження та визначення місткості і структури вітчизняного ринку ветеринарних препаратів за сегментами. На відміну від існуючих підходів автором з метою їх реалізації застосовано нормативний метод з використанням емпірично розрахованих нормативів споживання ветеринарних препаратів за фармакотерапевтичними групами та за видами тварин на одну голову.
Практичне значення отриманих результатів. Практична цінність дисертаційного дослідження полягає у такому: 1) розроблені рекомендації щодо вдосконалення механізмів державного регулювання вітчизняного ринку ветеринарних препаратів, інформаційного забезпечення державних органів управління, запровадження регулярної статистичної звітності використані Держдепартаментом ветмедицини Мінагрополітики України (довідки №№15-13/3928 – 15-13/3931 від 13.11.2006); 2) методичні підходи до маркетингового дослідження ринку ветеринарних препаратів, його сегментації, визначення обсягів і структури, рекомендації зі створення нового товару у галузі ветеринарної фармації та виведення його на ринок використовуються у господарській діяльності виробничих підприємств галузі ветеринарної фармації: АТ „Біофарм” (довідка №804 від 14.11.2006), ТзОВ „Бровафарма” (довідка №432 від 27.11.2006), ТзОВ „Вітагал” (довідка №126 від 04.12.2006), АТВТ „Галичфарм” (довідка №1110-1210 від 21.11.2006), ТзОВ „Зооветеринарний центр” (довідка №100 від 13.11.2006).
Результати дослідження покладені в основу методичних рекомендацій: „Визначення обсягів споживання продукції на ринку ветеринарних препаратів”; „Побудова інформаційної системи структури державного управління в галузі ветеринарної медицини. основні принципи та етапи”; „Ведення квартальної статистичної звітності „Звіт про виробництво і поставку ветеринарних препаратів в Україні”; „Графічне оформлення споживчої тари та упакувань ветеринарних лікарських засобів. Загальні вимоги”, розглянутих і затверджених до впровадження науково-методичною радою Держдепартаменту ветмедицини Мінагрополітики України (Протокол №2 від 12.12.2003 р.); „Дотримання інноваційної стратегії при виробництві нових препаратів у галузі ветеринарної фармації” – розглянуті і схвалені та затверджені до впровадження ТК № 132 Держспоживстандарту України „Засоби захисту тварин, корми та кормові добавки” (Протокол № 23 від 20.11.2006 р.) та науково-технічною радою Держдепартаменту ветмедицини Мінагрополітики України (Протокол №3 від 20.12.2006 р.).
Матеріали дисертаційної роботи використовуються у процесі підготовки студентів з економічних спеціальностей Львівського національного університету ветеринарної медицини та біотехнологій ім. С. З. Гжицького (довідка №1320-01 від 21.12.2006) та Сумського національного аграрного університету (довідка №254 від 02.02.2007) при викладанні дисциплін „Маркетинг”, „Маркетингові дослідження” та „Державне регулювання економіки”.
Особистий внесок здобувача. Усі наукові результати, викладені в дисертації, отримані автором особисто. З наукових праць, опублікованих у співавторстві, в дисертації використані лише ті ідеї та положення, які є результатом власних досліджень.
Апробація результатів дисертації. Наукові положення, викладені в дисертаційній роботі, а також сформульовані на їх основі практичні рекомендації, розглянуті та схвалені на міжнародних науково-практичних конференціях „Маркетинг та логістика в системі менеджменту” (м. Львів, 2000 р., 2002 р., 2004 р., 2006 р.), міжнародній науково-методичній конференції „Формування нової парадигми економічної освіти в Україні” (м. Львів, 2000 р.), міжнародній та другій всеукраїнській науковій конференції студентів і молодих учених „Управління розвитком соціально-економічних систем. Глобалізація, підприємництво, стійке економічне зростання” (м. Донецьк, 2001 р.), науково-практичній конференції з міжнародною участю „Створення, виробництво, стандартизація, фармакоекономіка лікарських засобів та біологічно-активних добавок” (м. Тернопіль, 2004 р.), міжнародних наукових конференціях „Ветеринарні препарати: розробка, контроль якості та застосування” (м. Львів, 2005 р., 2007 р.).
У процесі дослідження апробація одержаних результатів здійснювалась також шляхом обговорення з керівниками структурних підрозділів і спеціалістами Державного департаменту ветеринарної медицини Міністерства аграрної політики, а також з керівництвом виробничих підприємств.
Публікації. За результатами дисертаційного дослідження опубліковано 19 наукових праць (наукові статті, тези доповідей). У фахових виданнях опубліковано 11 наукових статей загальним обсягом 5,5 друкованих аркушів, з них особисто автору належить 5,4 друкованих аркушів.
Обсяг і структура дисертації. Дисертаційна робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел літератури і додатків. Основний текст викладений на 182 сторінках, містить 19 таблиць та 41 рисунок. Список використаних джерел складається із 236 найменувань. До основного тексту додаються 24 додатки на 53 сторінках.

Список литературы ВИСНОВКИ

У дисертації узагальнено теоретичні і практичні основи формування вітчизняного ринку ветеринарних препаратів, запропоновано нове вирішення наукового завдання вдосконалення механізму державного регулювання, сформульовано пріоритетні напрями розвитку вітчизняної ветеринарної фармації.
Основні наукові і прикладні результати автора, рекомендації наукового і практичного змісту:
1. Функціонування галузі ветеринарної фармації та ринку ветеринарних препаратів є важливою передумовою економічної, соціальної та політичної стабільності, а також культурного розвитку кожної держави та світу загалом. Незважаючи на важливість вітчизняного ринку ветеринарних препаратів, його формуванню, розвитку та державному регулюванню сьогодні не надається належного значення. Низька ефективність державного регулювання цього ринку виявляється, насамперед, у відсутності виробництва в Україні абсолютної більшості субстанцій для виготовлення фармацевтичних препаратів і багатьох важливих для епізоотичного благополуччя біологічних препаратів; у низьких обсягах експорту вітчизняних ветеринарних препаратів; в існуванні значної частки тіньового сектора ринку. Дотепер залишаються доволі мало дослідженими особливості і чинники формування та розвитку ринку ветеринарних препаратів в Україні. Недостатньо досліджені такі економічні явища, як вплив світового ринку ветпрепаратів на формування вітчизняного ринку та його місткість, попит на окремі фармакотерапевтичні групи препаратів, розвиток конкуренції на ринку, а також вплив держави на стан та розвиток ветеринарної фармації.
2. У дисертаційній роботі обґрунтовано сутність категорії „ринок ветеринарних препаратів” як системи взаємовідносин, що виникають з приводу купівлі-продажу специфічного товару – засобів для профілактики і лікування захворювань тварин – та охоплюють виробників ветеринарних препаратів, гуртову та роздрібну ланки торгівлі, інші елементи інфраструктури ринку та організаційно-правового середовища, спеціалістів ветеринарної медицини, власників тварин. Визначення вимагає поглиблення досліджень щодо встановлення особливостей і чинників формування та розвитку цього ринку, впливу світового ринку ветпрепаратів на вітчизняний ринок, його місткості, попиту на окремі фармакотерапевтичні групи препаратів, розвитку конкуренції, а також впливу держави на стан та розвиток галузі ветеринарної фармації. Встановлено низьку ефективність державного впливу на цей ринок, що виявляється, насамперед, у відсутності виробництва в Україні багатьох важливих для епізоотичного благополуччя біологічних препаратів та абсолютної більшості субстанцій для виготовлення хіміотерапевтичних препаратів; у низьких обсягах експорту вітчизняних ветеринарних препаратів; в існуванні значної частки тіньового сектора ринку.
3. Визначені особливі системоутворюючі характеристики ринку ветеринарних препаратів, серед яких: потреба у жорсткому державному регулюванні, висока наукомісткість галузі, вторинний попит на ветеринарні препарати, низька еластичність попиту, необхідність високого рівня захисту інформації, покупці не є споживачами, формування попиту відбувається спеціалістами ветеринарної медицини, потреба у специфічних препаратах, тісний взаємозв’язок з ринком лікарських засобів гуманної медицини, вплив морально-етичних норм тощо. Ринок ветеринарних препаратів і ринок лікарських засобів гуманної медицини тісно взаємопов’язані і формують фармацевтичний ринок, який є частиною ринків хімічної та біотехнологічної продукції. Водночас, ринок ветеринарних препаратів є частиною ринку засобів захисту здоров’я тварин. Сегменти ринку ветеринарних препаратів, призначені для сільськогосподарських тварин, є частиною ринку товарів сільськогосподарського призначення (ресурсним ринком для АПК), а сегменти ринку ветеринарних препаратів для домашніх тварин належать до ринку споживчих товарів. Розроблено критерії сегментування ринку ветеринарних препаратів, основними з яких є: за мотивами придбання (профілактика, діагностика, лікування захворювань, відтворення тварин, підвищення продуктивності, догляд за тваринами); за видами тварин (сільськогосподарські та домашні); за типами власників тварин (індивідуальна та промислові); за рівнем державного регулювання (регульований, нерегульований). Застосування цих критеріїв у діяльності підприємств галузі ветеринарної фармації дасть можливість підвищити ефективність їх маркетингової діяльності на ринку ветеринарних препаратів.
4. На основі проведеного аналізу світового ринку ветеринарних препаратів, його обсягів, динаміки і структури, основних напрямів розвитку визначено місце України на ньому. Уперше проведено дослідження обсягу та структури пропозиції на вітчизняному ринку ветеринарних препаратів. Виходячи з розрахунку індексів Харфіндела–Хіршмана та аналізу структури ринку ветеринарних препаратів, виявлено високий рівень конкуренції на ринку та значну частку на ньому іноземних виробників. Дослідження обсягів і структури споживання ветеринарних препаратів в Україні упродовж 2002-2006 рр. за основними видами тварин засвідчили поступове зростання ринку ветеринарних препаратів.
5. Запропоновані основні засади концепції економічного розвитку галузі ветеринарної фармації, які ґрунтуються на основних положеннях державної політики у сфері ветеринарної фармації: а) ветеринарні препарати повинні бути високоефективними, безпечними та мати належну якість; б) доступність ветеринарних препаратів на ринку та часткове забезпечення споживачів за рахунок державних коштів; в) створення умов для належного виконання ветеринарними лікарями своїх функцій, а також усвідомлення своєї відповідальності власниками тварин; г) основним джерелом забезпечення потреби українських споживачів у ветеринарних препаратах повинна стати вітчизняна галузь ветеринарної фармації. Застосування цих положень повинно стати пріоритетним при розробці законодавчих та нормативних актів у галузі ветеринарної фармації.
6. Обґрунтована структура інноваційного циклу у галузі ветеринарної фармації, що складається з чотирьох основних блоків: проектування (теоретична розробка); безпосереднє створення; підготовка до виробництва та виробництво; впровадження на ринок. Застосування запропонованої структури дозволить підприємству-виробнику ветеринарних препаратів оптимально спланувати процес розробки та впровадження нового ветеринарного препарату на ринок України, скоротити терміни розробки нових препаратів, підвищувати рівень їх якості та безпечності, оцінити фінансові витрати інноваційної діяльності у галузі ветеринарної фармації.
7. Розроблена методика визначення місткості ринку ветеринарних препаратів та прогнозування попиту за допомогою нормативного метода та подана класифікація чинників формування попиту на ринку ветеринарних препаратів, яка дає можливість керівництву підприємств галузі ветеринарної фармації реально оцінювати ситуацію на ринку ветеринарних препаратів, аналізувати структуру та прогнозувати зміни цього ринку. На державному рівні це дозволить отримувати інформацію про стан ринку ветеринарних препаратів з метою контролю епізоотичної ситуації в країні, планування та залучення коштів для проведення протиепізоотичних заходів, стимулювання розвитку вітчизняної галузі ветеринарної фармації та визначення переліку номенклатури препаратів критичного імпорту для країни.
8. Обґрунтована система заходів з удосконалення інформаційного забезпечення державних органів управління у сфері ветеринарної медицини, яка дасть змогу керівникам різних рівнів Державного комітету ветеринарної медицини України ухвалювати виважені рішення у господарській, політичній, соціальній та інших сферах державного управління, оптимізувати контроль за дотриманням вимог законодавства України усіма суб’єктами господарювання у галузі, уможливить у масштабах усієї країни та окремих її регіонів прогнозування та планування протиепізоотичних заходів, наукову роботу, ухвалення ефективних рішень щодо державного регулюванню галузі тощо.
9. На підставі результатів дисертаційного дослідження пропонується:
- Міністерству аграрної політики України при розробці законодавчих та нормативних документів у галузі ветеринарної фармації використовувати сформульовані у дисертаційній роботі основні положення державної політики у цій сфері; у діяльності з удосконалення інформаційного забезпечення державних органів управління у сфері ветеринарної медицини застосувати подану структуру інформаційної системи Державного комітету ветеринарної медицини та форми статистичної звітності;
- Міністерству аграрної політики України та Міністерству освіти і науки України при підготовці фахівців у сфері підприємництва використовувати теоретичні та методологічні положення дисертації щодо специфіки ринку ветеринарних препаратів та здійснення його маркетингових досліджень, особливостей державної політики та інноваційної діяльності у галузі ветеринарної фармації.
10. Основні положення дисертаційного дослідження покладено в основу таких методичних розробок, упроваджених Державним науково-дослідним контрольним інститутом ветеринарних препаратів і кормових добавок, Державним департаментом ветеринарної медицини Міністерства аграрної політики України і на підприємствах галузі такі методичні розробки:
• „Визначення обсягів споживання продукції на ринку ветеринарних препаратів: Методичні рекомендації”;
• „Особливості інноваційної стратегії виробників ветеринарних препаратів в Україні: Методичні рекомендації”;
• „Графічне оформлення споживчої тари та упакувань ветеринарних лікарських засобів: Загальні вимоги. Методичні рекомендації”.
Запропоновані до впровадження Державному комітету ветеринарної медицини України:
• „Побудова інформаційної системи структури державного управління в галузі ветеринарної медицини. Основні принципи та етапи: Методичні рекомендації”;
• „Ведення квартальної статистичної звітності „Звіт про виробництво і поставку ветеринарних препаратів в Україні”: Методичні рекомендації”;
• проект Концепції економічного розвитку вітчизняної галузі ветеринарної фармації.


СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Макконнелл К. Р. Экономикс: Принципы, проблемы и политика / Макконнелл К. Р., Брю С. Л. – В 2 т.; Пер. с англ. 11-го изд. – Т.1. – М.: Республика, 1995. – 400 с.
2. Самюельсон П. Макроекономіка: Пер. з англ. / Самюельсон П., Нордгауз В. – К.: Основи, 1995. – 574 с.
3. Самуельсон П. Економіка: Підручник. – Львів: Світ, 1993. – 496 с.
4. Котлер Ф. Основы маркетинга: Пер. с англ. / Котлер Ф., Армстронг Г., Сондерс Дж., Вонг В. – 2-е европ. изд. – М.; СПб; К.: Издат. дом „Вильямс”, 1999. – 1056 с.
5. Wrzosek W. Funkcjonowanie rynku. – Warszawa: PWE, 1998. – 400 s.
6. Голубков Е. П. Маркетинг: Словарь-справочник. – М.: Дело, 2000. – 440 с.
7. Голубков Е. П. Маркетинговые исследования: теория, методология и практика. – 2-е изд., перераб. и доп. – М.: Финпресс, 2000. – 464 с.
8. Райзберг Б. А. Современный экономический словарь / Райзберг Б. А., Лозовский Л. Ш., Стародубцева Е. Б. – 2-е изд., испр. – М.: ИНФРА-М, 1999. – 479 с.
9. Економічна енциклопедія: В 3 т. – Т. 1. – 863 с.; Т. 2. – 847 с.; Т. 3. – 952 с. / Відп. ред. С. В. Мочерний. – К.: Видавничий центр „Академія”, 2000-2002.
10. Тонюк М. О. Становлення ринку землі в перехідний період аграрної економіки // Економіка АПК. – 2005. – №11. – С. 132-137.
11. Тоффлер Б. Э. Словарь маркетинговых терминов / Тоффлер Б. Э., Имбер Дж. – М.: ИНФРА-М, 2000. – 432 с.
12. Гаврилюк О. Г. Особливості ринку ветеринарних препаратів // Актуальні проблеми економіки. – 2007. – №9. – С. 9-27.
13. Великий тлумачний словник сучасної української мови (з дод. і допов.) / Уклад. і голов. ред. В. Т. Бусел. – К.; Ірпінь: ВТФ „Перун”, 2005. – 1728 с.
14. Гаврилюк О. Маркетинговий аналіз спільних рис і відмінностей ринків ветеринарних препаратів та лікарських засобів гуманної медицини / Логістика. Вісник Нац. ун-ту „Львівська політехніка”. – Львів: Вид-во НУ„ЛП”, 2003. – С. 26-33.
15. Gibson T. E. Animal disease – a welfare problem? – British Veterinary Association Animal Welfare Foundation, 1987. – 96 p.
16. Dewar A. Environmental Risk Assesment of Veterinary Medicines. – Richmond: PJB Publ., 1998. – 104 p.
17. Viaene J. How do animal health products contribute to economic and environmentally-friendly livestock farming / Viaene J., De Craene A. – University of Ghent, 1994. – 34 p.
18. Гинзбург А. Г. Организация и планирование ветеринарного дела. – 2-е изд., перераб. и доп. – М.: Агропромиздат, 1985. – 224 с.
19. Газарян К. Г. Биотехнология за рубежом / Газарян К. Г., Тарантул В. З. – М.: Знание, 1990. – 64 с.
20. Биотехнология. – Кн. 1: Проблемы и перспективы / Под. ред. Н. С. Егорова, В. Д. Самуилова. – М.: Высш. шк., 1987. – 159 с.
21. Jones B. Animal health strategies. – London: Pearson Professional Ltd., 1997. – 130 p.
22. Burch D. Antibacterial: products and markets. – Richmond: PJB Publ., 2000. – 140 p.
23. Фармацевтические и медико-биологические аспекты лекарств: В 2 т. / Под ред. И. М.Перцева, И. А.Зупанца. Т. 1. – Харьков: Изд-во УкрФА, 1999. – 364 с.
24. Портер М. Стратегія конкуренції / Пер. з англ. А. Олійник, Р. Скільський. – К.: Основи, 1998. – 390 с.
25. Ткачук П. С. Історія зооветеринарного постачання Львівщини / Ткачук П. С., Рацький І. С. – Львів: Тріада Плюс, 1999. – 31 с.
26. Коцюмбас І., Величко В., Косенко Ю. Ринок ветпрепаратів в Україні та стан контролю їх якості // Ветеринарна медицина України. – 2006. – №1. – С. 35-37.
27. Гаврилюк О. Ринок ветеринарних лікарських засобів: особливості та взаємозв’язок з ринком лікарських засобів гуманної медицини // Tези доповідей IV Міжнародної науково-практичної конференції „Маркетинг та логістика в системі менеджменту”. – Львів: Вид-во НУ„ЛП”, 2002. – С. 55-56.
28. Гаврилюк О. Г. Інноваційні процеси у виробництві ветеринарних препаратів // Економіка АПК. – 2002. – №12. – С. 92-97.
29. Музика П. М., Маковський М. І. Чинники конкурентоспроможності вітчизняної галузі ветеринарної фармації // Економіка АПК. – 2007. – №9. – С. 98-102.
30. Allen H. Companion animals: products and markets. – 2nd ed. – Richmond: PJB Publ., 2001. – 163 p.
31. The International Federation for Animal Health (IFAH). – Режим доступу: http://www.ifah.be/. – Заголовок з екрану.
32. FAOSTAT Database Collections. – Режим доступу: http://faostat.fao.org/. – Заголовок з екрану.
33. Holbrooke G. Animal health marketing strategies in the EU. – Richmond: PJB Publ., 1997. – 117 p.
34. Закони та підзаконні акти України. – Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi. – Заголовок з екрану.
35. Antibiotic Resistance in The European Union Associated with Therapeutic use of Veterinary Medicines: EMEA, 1999. – 162 p.
36. Council Regulation (EEC) No 2377/90 // Official Journal of the European Communities. – 1990. – L 224. – P. 1-8.
37. Вербицький П., Косенко Ю., Коцюмбас І., Янович Д. Щодо національної програми контролю залишків у продуктах тваринного походження // Ветеринарна медицина України. – 2002. – №5. – С. 9-11.
38. Наказ Головного Державного Інспектора ветеринарної медицини України „Про заборону використання окремих ветеринарних препаратів” № 15 від 04.03.02.
39. Farm Animal Welfare Council (FAWC). – Режим доступу: http://www.fawc.co.uk/. – Заголовок з екрану.
40. Леонова Ю. Л. Проблема непатентованных препаратов [Електронний ресурс] // Русский медицинский журнал. – 2001. – №12. – Режим доступу до журн.: http://www.rmj.ru/rmj/t9/n12/524.htm.
41. Gerecke U. Generics in the animal health industry: threats and opportunities. – Richmond: PJB Publ., 2003. – 100 p.
42. Anne E. Generic animal health products. – 2nd ed. – Richmond: PJB Publ., 2000. – 90 p.
43. Levitt T. The Globalization of Markets // Harvard Business Review. – 1983. – №5-6.
44. Дойль П. Управление жизненным циклом товара // Маркетинг. Энциклопедия. Под редакцией М. Бейкера. – СПб.: Питер, 2002. – С. 455-473.
45. Мочерний С. В. Економічний енциклопедичний словник: У 2 т. / Мочерний С. В., Ларіна Я. С., Устенко О. А., Юрій С. І. – Т.1. – Львів: Світ, 2005. – 616 с.
46. Хруцкий В. Е. Современный маркетинг: Настольная книга по исследованию рынка / Хруцкий В. Е., Корнеева И. В. – 3-е изд., перераб. и доп. – М.: Финансы и статистика, 2003. – 560 с.
47. Смолвуд Дж. Концепция жизненного цикла товара – ключ к стратегическому планированию маркетинга // Классика маркетинга. – СПб.: Питер, 2001. – С. 550-558.
48. Маслова Т. Д. Маркетинг / Маслова Т. Д., Божук С. Г., Ковалик Л. Н. – СПб.: Питер, 2001. – 320 с.
49. Moore W. L. Product planning and management: designing and delivering value / Moore W. L., Pessemier E. A. – McGraw Hill, 1993. – 542 p.
50. Мнушко З. М., Шевченко І. А., Пузак Н. О., Яковлєва Л. В. Маркетинг і розробка нових лікарських препаратів // Фармацевтичний журнал. – 1997. – №6. – С. 9-13.
51. Facts and figures about the European animal health industry // Dossier 14, FEDESA. – 1997. – 15 p.
52. Gerecke U. Animal health marketing strategies in the EU. – Richmond: PJB Publ., 2003. – 111 p.
53. Економічний словник-довідник / За ред. С.В. Мочерного. – К.: Феміда, 1995. – 367 с.
54. Мамчин М. М. Інфраструктура товарного ринку: Конспект лекцій. – Львів: Вид-во НУ„ЛП”, 2004. – 96 с.
55. The State in a Changing World . – The World Bank: Oxford University Press, 1997.
56. Савощенко А. С. Інфраструктура товарного ринку: Навч. посіб. – К.: КНЕУ, 2005. – 336 с.
57. Пикулькин А. В. Система государственного управления. – М.: Закон и право, ЮНИТИ, 1997. – 352 с.
58. Ермишин П. Г. Основы экономической теории. – М.: Наука, 1994. – 324 с.
59. World Economic Outlook. May 2000. – P. 171-178.
60. Атаманчук Г. В. Теория государственного управления: Курс лекций. – М.: Юрид. лит., 1997. – 612 с.
61. Державне управління в Україні: наукові, правові, кадрові та організаційні засади: Навч. посіб. / За заг. ред. Н. Р. Нижник, В. М. Олуйка. – Львів: Вид-во НУ„ЛП”, 2002. – 352 с.
62. Круглов М. И. Стратегическое управление компанией: Учеб. для вузов. – М.: РДЛ, 1998. – 768 с.
63. Юзьков Л. П. Государственное управление в политической системе развитого социализма. – К.: Вища школа, 1983. – 156 с.
64. Мищенко В. В. Государственное регулирование и планирование национальной экономики [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://irbis.asu.ru/mmc/econ/u_gosreg/. – Заголовок з екрану.
65. Гаврилюк О. Г. Роль держави у регулюванні ринку ветеринарних препаратів / Логістика. Вісник Нац. ун-ту „Львівська політехніка”. – Львів: Вид-во НУ „ЛП”, 2002. – С. 135-139.
66. Волынский Г. Возможна ли в Украине „мобилизационная модель” экономики? // БизнесИнформ. – 1998. – №20. – С. 20-21.
67. Богиня Д., Волинський Г. Державне регулювання перехідних процесів // Економіка України. – 1999. – №5. – С. 13-21.
68. Лукінов І. Методи і засоби державного регулювання економіки перехідного періоду // Економіка України. – 1999. – №5. – С. 8-11.
69. Довганчин В. Г. Роль державного регулювання економічних відносин в агропромисловому виробництві // Економіка АПК. – 2000. – №5. – С. 3-7.
70. Эльянов А. Государство и развитие // Мировая экономика и международные отношения. – 2003. – №1. – С. 3-14.
71. Препьялов А. В. Административная реформа и государственное управление производством лекарственных средств // Вісник фармакології та фармації. – 2005. – №9. – С. 27-36.
72. Галиця І. Ринок + державне регулювання = ефективна економіка // Урядовий кур'єр. – 2000. – №177 . – С. 4.
73. Семенов Г., Кудина Е. Особенности современного развития экономики Украины // БизнесИнформ. – 1998. – №16. – С. 21-23.
74. Матросова Л. Рыночные реформы в экономике Украины // БизнесИнформ. – 1998. – №6. – С. 53-54.
75. Марцин В. Ринкова рівновага та економічна роль держави в ній // Регіональна економіка. – 1997. – №1. – С. 12-19.
76. Мочерний С. Моделі трансформаційних процесів економіки // Економіка України. – 2000. – №2. – С. 13-22.
77. Мамутов В. Про поєднання держрегулювання і ринкової саморегуляції // Економіка України. – 2006. – №1. – С. 59-65.
78. Диба М. І. Механізм взаємодії держави та ринку: проблеми планування // Маркетинг в Україні. – 2002. – №4. – С. 59-60.
79. Питання Державного департаменту ветеринарної медицини. Постанова Кабінету Міністрів України №1075 від 30.08.2007.
80. Законодавство України про ветеринарну медицину / За ред. П.П.Достоєвського, В.І.Хоменка. – К.: Урожай, 1999. – 592 с.
81. Вербицький П. І. 10-річний шлях удосконалення ветеринарної медицини незалежної України // Ветеринарна медицина України. – 2001. – №8. – С. 4-5.
82. Дідківська Л. І. Державне регулювання економіки / Дідківська Л. І., Головко Л. С. – К.: Знання-Прес, 2000. – 209 с.
83. Панасюк Б. Державне регулювання економіки // Економіка України. – 1994. – №5. – С. 19-30.
84. Белявцев М. І. Інфраструктура товарного ринку / Белявцев М. І., Шестопалова Л. В. – К.: Центр навчальної літератури, 2005. – 416 с.
85. Стеченко Д. М. Державне регулювання економіки: Навч. посіб. – К.: МАУП, 2000. – 176 с.
86. Михасюк І. Державне регулювання економіки / Михасюк І., Мельник А., Крупка М., Залога З.; за ред. І. Р. Михасюка. – Львів: Львівський національний університет ім. І. Франка, „Українські технології”, 1999. – 640 с.
87. Кузьмін О. Є., Князь С. В. Підвищення регулюючої функції податків: проблеми та механізм надання податкових знижок в умовах економічного зростання // Соціально-економічні дослідження в перехідний період. Україна в ХХІ столітті: Зб.наук.пр. Вип. ХХІІІ. – Львів: НАН України, Ін-т регіональних досліджень. – С. 293-301.
88. Кузьмін О. Є., Князь С. В. Податкові знижки в системі стимулювання економічного зростання // Соціально-економічні дослідження в перехідний період. Податкова та фінансово-кредитна політика держави і механізми її реалізації в регіонах України: Зб.наук.пр. Вип. ХХІV. – Львів: НАН України, Ін-т регіональних досліджень. – С. 68-72.
89. Додонов О. Г., Нестеренко О. В. Державне регулювання інформатизації України // Реєстрація, зберігання і обробка даних. – 1999. – Т. 1. – №6. – С. 47-56.
90. Тихомиров Ю. А. Предприниматель и закон. – М.: Экономика, 1996. – 287 с.
91. Гаврилюк О. Г. Інструменти державного регулювання галузі виробництва ветеринарних препаратів в сучасних умовах // Актуальні проблеми економіки. – 2005. – №12. – С. 33-40.
92. ДСТУ 3278-95. Система розроблення та поставлення продукції на виробництво. Основні терміни та визначення: Видання офіційне. – К.: Держспоживстандарт України, 1995. – 28 с.
93. ДСТУ 1.3:2004. Національна стандартизація. Правила побудови, викладання, оформлення, погодження, прийняття та позначання технічних умов. Видання офіційне. – К.: Держспоживстандарт України , 2004. – 20 с.
94. ДСТУ 1.5:2003. Національна стандартизація. Правила побудови, викладення, оформлення та вимоги до змісту нормативних документів. Видання офіційне. – К.: Держспоживстандарт України , 2004. – 60 с.
95. Economic Report of the President Transmitted to the Congress. February 1997. – Washington, 1997. – P. 189-234.
96. Петрович Й., Процак К. Формування інноваційного потенціалу управління підприємством // Управління інноваційним процесом в Україні: Збірник тез доповідей. – Львів: Вид-во НУ „ЛП”, 2006. – С. 136.
97. Петрович Й., Катаєв А. Визначення конкурентоспроможності товарів виробничого призначення в системі маркетингу // Економіка України. – 1997. – №10. – С. 30-37.
98. Баранов О. Г. Інноваційний процес як об’єкт державного регулювання // Актуальні проблеми економіки. – 2004. – №6 (36). – С. 172-178.
99. Щебарова Н. Государственное регулирование: соотношение свободы торговли и протекционизма // Мировая экономика и международные отношения. – 2003. – №3. – С. 42-48.
100. Котлер Ф. Основы маркетинга: Пер. с англ. / Общ. ред. и вступ. ст. Е. М. Пеньковой. – Новосибирск: Наука, 1992. – 736 с.
101. Крикавський Є. В. Маркетингові дослідження / Крикавський Є. В., Косар Н. С., Мних О. Б., Сорока О. А. – Львів: Інтелект-Захід, 2004. – 288 с.
102. Ізбанова В. Маркетинг ветеринарних препаратів – досвід роботи // Ветеринарна медицина України. – 2002. – №2. – С. 43.
103. Старостіна А. О. Маркетингові дослідження. Практичний аспект. – К.; М.; СПб.: Вільямс, 1998. – 262 с.
104. Беляевский И. К. Маркетинговое исследование: информация, анализ, прогноз: Учеб. пособие. – М.: Финансы и статистика, 2001. – 320 с.
105. Черчилль Г. А. Маркетинговые исследования. – СПб.: Питер, 2000. – 752 с.
106. Кревенс Д. В. Стратегический маркетинг. – 6-е издание.: Пер. с англ. – М.: Издательский дом „Вильямс”, 2003. – 752 с.
107. Нареш Малхотра. Маркетинговые исследования и эффективний анализ статистических данных / Пер. с англ. – К.: ООО „ТИД „ДС”, 2002. – 768 с.
108. Ковалев А. И. Маркетинговый аналіз / Ковалев А. И., Войленко В. В. – М.: Центр экономики и маркетинга, 1997. – 176 с.
109. Светуньков С. Г. Методы маркетинговых исследований. – СПб.: ДНК, 2003. – 352 с.
110. Гаврилюк О. Г., Косенко Ю. М. Формування ринку ветеринарних препаратів в Україні // Економіка АПК. – 2001. – №10. – С. 103-107.
111. Churchil G. A. Marketing: creating value for customers / Churchil G. A., Peter J. P. – Austen Press, Richard D. Irvin, Inc, 1994.
112. Карнаухов С., Милютина О. Повышение качества маркетинговых исследований на товарных рынках // Маркетинг. – 2003. – №2 (69). – С. 27-34.
113. Номенклатура продукції промисловості. – К.: Державний комітет статистики України, 2002.
114. Державний класифікатор України. Українська класифікація товарів зовнішньо-економічної діяльності. Вид. офіц. – К.: Держстандарт України, 1998. – 564 с.
115. Алфавітний покажчик до державного класифікатора продукції та послуг ДК 016-97. В 3 т. / За заг. ред. В. Л. Іванова. – Львів: Леонорм, 1998.
116. Пояснення до номенклатури продукції промисловості. – К.: Державний комітет статистики України, 2002.
117. Аакер Д. Маркетинговые исследования / Аакер Д., Кумар В., Дэй Дж. – 7-е издание / Пер. с англ. С. Божук. – СПб.: Питер, 2004. – 848 с.
118. Старостіна А. О. Маркетингові дослідження на ринку промислових товарів // Промисловий маркетинг: Теорія, світовий досвід, українська практика. – К.: Знання, 2005. – С. 88-143.
119. Мочерний С. В. Економічний енциклопедичний словник: У 2 т. / Мочерний С. В., Ларіна Я. С., Устенко О. А., Юрій С. І. – Т.2. – Львів: Світ, 2006. – 620 с.
120. Старостіна А. О. Ринкова сегментація та позиціонування товарів на промисловому ринку // Промисловий маркетинг: Теорія, світовий досвід, українська практика. – К.: Знання, 2005. – С. 144-173.
121. Мороз Л. А. Маркетинг: Підручник / Мороз Л. А., Чухрай Н. І.; за ред. Л. А. Мороз. – 2-е вид. – Львів: Інтелект-Захід, 2002. – 244 с.
122. Костерин А. Г. Практика сегментирования рынка. – СПб.: Питер, 2002. – 288 с.
123. Макдоналд М., Данбар Я. Сегментирование рынка. Практическое руководство. Пер. с англ. / Макдоналд М., Данбар Я. – М.: Дело и Сервис, 2003. – 320 с.
124. Громовик Б. Фармацевтичний маркетинг / Громовик Б., Гасюк Г., Мороз Л., Чухрай Н. – Львів: Наутілус, 2000. – 320 с.
125. Панин А. Н., Кириллов Л. В., Гарбузов А. В. О классификации ветеринарных препаратов // Ветеринария. – 2002. – №9. – С. 9-11.
126. Задачи отечественной биопромышленности по организации производства ветеринарных препаратов // Ветеринария. – 1997. – №4. – С. 7-11.
127. Dijkhuizen Aalt A., Morris Roger S. Animal Health Economics: Principles and applications. – Sydney, 1997. – 306 p.
128. Заходи, вжиті ветеринарними службами Франції, щодо спонгіформної енцефалопатії великої рогатої худоби (СЕ ВРХ) // Ветеринарна медицина України. – 1999. – №4. – С. 20-21.
129. Гаврилюк О. Г. Сегментування вітчизняного ринку ветеринарних препаратів // Актуальні проблеми економіки. – 2004. – №5. – С. 63-73.
130. Wesley T. World animal health markets. – Richmond: PJB Publ., 1994. – 139 p.
131. Anne E. World animal health markets. – Richmond, Surrey: PJB Publ., 1997. – 175 p.
132. European Federation of Animal Health (FEDESA). – Режим доступу: http://www.fedesa.org/. – Заголовок з екрану.
133. Гаврилюк О. Г., Мних О. Б., Косенко Ю. М. Вплив факторів на розвиток ринку ветеринарних препаратів на сучасному етапі // Tези доповідей III Міжнародної науково-практичної конференції „Маркетинг та логістика в системі менеджменту”. – Львів: Вид-во НУ „ЛП”, 2000. – С. 41-43.
134. Довідкові матеріали до засідання Колегії Державного департаменту ветеринарної медицини щодо підсумків роботи Служби ветеринарної медицини України за 2003 рік. – К.: ДДВМ МАП України, 2004. – 60 с.
135. Довідкові матеріали до Засідання Колегії Державного департаменту ветеринарної медицини щодо підсумків роботи Служби ветеринарної медицини України за 2002 рік. – К.: ДДВМ МАП України, 2003. – 66 с.
136. Довідкові матеріали до Засідання Колегії Державного департаменту ветеринарної медицини щодо підсумків роботи Служби ветеринарної медицини України за 2001 рік. – К.: ДДВМ МАП України, 2002. – 51 с.
137. Wesley T. Animal health in 2005 and beyond. – Richmond, Surrey: PJB Publ., 1998. – 128 p.
138. Wesley T. Species markets III: small animal veterinary products. – Richmond: PJB Publ., 1998. – 131 p.
139. Бородко Т. Л., Беляцкий Н. П. Мониторинг товарных рынков // Маркетинг в России и за рубежом. – 2003. – №5 (37). – С. 74-80.
140. Гаврилюк О. Методичні підходи до прогнозування розвитку ринку ветеринарних препаратів в Україні // Tези доповідей V Міжнародної науково-практичної конференції „Маркетинг та логістика в системі менеджменту”. – Львів: Вид-во НУ „ЛП”, 2004. – С. 49-50.
141. Кузьмін О., Шуляр Р. Економічні проблеми злиття підприємств // Економіка України. – 2003. – №12. – С. 26-33.
142. Млоток Е. Принципы маркетингового исследования конкуренции на рынке [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.marketing.spb.ru/read/m3/index.htm. – Заголовок з екрану.
143. Дибб С. Практическое руководство по сегментированию рынка. Серия „Маркетинг для профессионалов”. Пер. с англ. / Дибб С., Симкин Л. – СПб.: Питер, 2002. – 240 с.
144. Токарев В. Применение SWOT-анализа при разработке стратегии фирмы [Електронний ресурс] // Управление компанией. – 2002. – №10. – Режим доступу: http://www.cfin.ru/management/strategy/plan/adapt_swot.shtml.
145. Агропромисловий комплекс України: стан, тенденції та перспективи розвитку. Інформаційно-аналітичний збірник (випуск 6) / За ред. П. Т. Саблука та ін. – К.: ІАЕ УААН, 2003. – 764 с.
146. Державний комітет статистики України. – Режим доступу: http://www.ukrstat.gov.ua/. – Заголовок з екрану.
147. Статистичний збірник „Сільське господарство України” за 1999 рік / Державний комітет статистики України: Під заг. керівництвом Ю. М. Остапчука. – К., 2000. – 253 с.
148. Поточна кон’юнктура і прогноз ринків сільськогосподарської продукції та продовольства в Україні на 2002/2003 маркетинговий рік / За ред. О. М. Шпичака та А. В. Розгона. – К.: ІАЕ УААН, 2002. – 128 с.
149. Леонтьєва Л. Гіппіатрика // Здоров’я тварин і ліки. – 2003. – №1. – С. 8.
150. Bowles R., Oakley R., Vivash Jones B. та ін. The animal health industry in 2010. – Richmond: PJB Publ., 2003. – 200 p.
151. Kramar J. R&D in the animal health and nutrition industry. – Richmond: PJB Publ., 2003. – 113 p.
152. Rhodes L. Biotechnology, cloning and genetics: a revolution in the animal health industry? – Richmond: PJB Publ., 2004. – 200 p.
153. Wesley T. Mergers and aquisitions in the animal health industry. – Richmond, Surrey: PJB Publ., 1995. – 111 p.
154. Wesley T. Animal Pharm's top 20 – 2000 edition. – Richmond: PJB Publ., 2001. – 200 p.
155. Wesley T. Animal Pharm's top 20 – 2004 edition. – Richmond: PJB Publ., 2004. – 270 p.
156. Поплавська Ж. В. Засади стратегічного управління в умовах глобалізації // Tези доповідей V Міжнародної науково-практичної конференції „Маркетинг та логістика в системі менеджменту”. – Львів: Вид-во НУ„ЛП”, 2004. – С. 261-262.
157. Lesбkovб D. Globalization and marketing strategy // Marketing and Globalization. Papers of the Third International Marketing Symposium: R.G.T. PRESS, 2000. – P. 141-147.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
50





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2024. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.